**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

pixie: mikähän siinä on että miehet ei ymmärrä millon ne näyttää tyhmiltä? ainakin mun ukko haluaa pitää aina semmosia vaatteita mistä mä en pidä ja muutama vuos sitten se oli menny värjäämään hiuksesna mustaks! siis ei todellakaan käyny sille se väri.
miten rd meni neuvolassa?
 
Heippa pitkästä aikaa. :wave: En ole jaksanu käydä kirjottelemassa kuulumisia, kun tuntuu, että mitään ei tapahdu. Viikotkaan ei etene. :whistle:


Eilen kävin neuvolassa ja tässä kuulumiset:

-pissa puhdas ( Seuraavan kerran neuvolaan mennessä pitää antaa pissa näyte, joka on ollu rakossa 4 tuntia :eek: En tiedä pystynkö pidättelemään niin kauaa! :eek: )
-painoa tullut +567g/ viikko ( yhteensä tullut jo 7kg )
-paineet hyvät 117/69
-hb 124
-kohdunpohjan korkeus 21.5cm
-syke löytyi ilman etsimistä, anturan osuttua mahaan alkoi sydämen jumpsutus kuulua välittömästi ja kovaa se hakkasi :heart:

Seuraava neuvola olisi 21.8. Sokerirasitustestiin pitäisi varata aika 20.8-3.9. väliselle ajalle. Sokerirasitustesti on mulle ihan tuttu juttu. Oon käyny jokaisessa raskaudessa ja kaikki arvot olleet hyvät. En jännitä sitä yhtään. Kaikki yleisesti ottaen sanoo, että se litku on aivan kamalan makuista, mutta minusta se on ihan hyvää. :p

RD ja Pixie: Koittakaahan saada asiat kuntoon. :hug: Välillä meilläkin on rankkaa miehen kanssa. Minusta välillä aina tuntuu, ettei ymmärrä minua ja puheitteni pointtia vaikka kuinka rautalangasta väännän. Ja meillä tapellaan aina samoista asioista. Mutta aina asiat lutviutuu, jotenkin. :whistle: :D

Voikaapa kaikki hyvin ja nauttikaa masun kasvatuksesta. :heart: :D


Laitanpa vielä masukuvan eiliseltä. On jo alkanut vähän paisumaan. :D




Molla Maija ja batman rv 22+2 :heart:
 
RD ja Pixie: Kyl ne asiat siitä kohilleen kolahtaa ajallaan ja jotenkin päin. :hug:

ON: Kävin sit tänään yssin siellä np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Vauvaa piti vähän herätellä ja olikin sitten sen jälkeen oikein kuvauksellinen kaveri, sain paljon kuvia mukaan. Nyt vaan pittää ootella ukko kotiin ja hehkuttaa heti.
- niskaturvotus: 0.6
- pää-perä mitta: 64.6 -> vastaa 12+0 viikkoa
Kaikki oli muutenkin hyvin, verikokeen tulokset saa parin viikon kuluttua.

MM + poikanen rv 12+0 :heart:
 
Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Neuvolakäynti meni siis todella hyvin. Kaikki arvot oli normaalit. Mitä nyt näkyy tuo minun hemoglobiini menevän ylös alas :D. Terveydenhoitaja sanoi, että hemoglobiini käy nyt alhaisimmillaan, on kuulema semmoiset ajat.

Ja sitten, kun tuo sf-mitta on yläkäyrän yläpuolella, ni hän sitten siihen, että jos se loppuraskaudessakin on vielä siellä ylhäällä, ni oletettavaa olisi, että vauva olisi yli neljä kiloinen.. Mutta, kun on jo ennestään lapsia, ei välttämättä pidä niin paljoa paikkaansa :whistle:

Maanantaina olisi seuraavana sitten se sokerirasitus..

18.8. on seuraava nla-käynti ja 20.8. on sitten lääkäriaika. Pääsee näkemään vauvan pitkästä aikaa ja minkä kokoinen on. Miten on paikat jne :heart:

Red Dragon & Nuppu 25+5 :heart:
 
Eilispäivän tapahtumia.. :D :

Lauantai iltana sanoin miehelle, että saa mennä mökille sunnuntainakin tyttöjen kanssa, että minä saan rauhassa siivota tyttöjen huoneen.

Tyttöjen huone oli sen verran täynnä tavaraa, ku roudattii vaan ne meidän entisen sängyn runkopatjat (2kpl 90*200) neitien huoneeseen.. Oli tarkoitus ostaa jo nyt lautaa, että tehdään tytöille parvet.. Mutta katsotaan tehdäänkö vasta jouluun mennessä :D .

Mies sanoi minulle pari viikkoa sitten, että nyt mahtuu ne sängyt tyttöjen huoneesta varastoon. Tuon takia sitten eilen päätin ottaa ihteäni niskasta kiinni ja siivota.

Eilen sitten, kun ukko heräs ylös, niin sanoin: "Aletaanha mennä nostelee sängyt varastoon" Mies: "Ei sinne mahdu" Mie: :eek: Anteeksi mitä?!? :eek: |O
Mies: "Siis mahtuuhan ne sinne väliaikaisesti, mutta ensiksi pitäisi tyhjentää ylähyllyt, jotta ne sinne sitten mahtuu."

Olisi helvetti tuon sanonut jo lauantaina, ku kuuli suunnitelmistani :headwall: .

Kun ukko viimeisimmän lauseensa sanoi, niin sanoin toiselle, että antaa olla... alkakaa lähtee mun näköpiiristä pois:D.

Minä menin varastoon ja tyhjensin ylähyllyn. Lähti kolme laatikollista tavaraa roskiin. Roudasin eteiseen runkopatjat ja irrotin niistä jalat valmiiksi pois, ni ei tartte ukon ku nostaa ne ylös. Eli pääsi helpolla! Eipä ylähyllyllä hirveästi tavaraa ollut.

Sain järjesteltyä huoneen uudelleen ja siivottua kunnolla. Pesin seinätkin. Imuroin ja pesin lattiat ja pyyhin pölyt ja laitoin vähäiset lelut nätisti.. Mitä oon jättänyt neitien huoneeseen, kun eivät ole innokkaita siivoamaan :whistle: . Enpä oo pitkään aikaan nähnyt noin paljon lattiatilaa neitien huoneessa :D.

Tulivat mökiltä siinä 17.30 ja lähdettii sitten hakee anopilta viel yx matto tyttöjen huoneeseen väliaikaisesti, kunnes saadaan ostettua lasten matto. Mutta sekin oli liian iso pesukoneeseen.. Paljonkohan pesu maksaa pesulassa?

Sitten ruvettii laittaa sängyt varastoon. Ja muutenkin raikottiin varastoa. Hiukan lähti tavaraa roskiin!! Hyvä Me. Tai hyvä minä, kun sain ukkoa potkittua persiille.

Ja imuroin myös muutkin huoneet ja pesin lattiat ja pesin pöntön.

Tänään olisi sokerirasitus. Kohta lähen siis sinne..

Kerrankin olen saanut jotain aikaiseksi. Vielä olisi sitten nuo keittiön kaapit. Kyllä mie ne vielä joskus saan siivottua ja järjestettyä!

Red Dragon & Nuppu 26+1 :heart:
 
rd: sullahan ei oo paino noussu paljon ollenkaan vaikka viikkoja on jo nuin paljon. turhaan hätäilit painon nousua. mie en ole uskaltanu käydä vaaalla. keskiviikkona on neuvola niin sithän sen näkee.. oon lihonu nyt raskauden aikana 8-9kiloa niin ihan sama vaikka tulis koko loppuraskauden kilo viikossa kun itselleni sallin sen 12 kilon nousun. ajattelin keskiviikkona ruveta juomaan sitä mammateetä.. tuskin siitä mitään hyötyä on mut jospa se vähä avittais paikkojen avautumista. miehen kans ollaan paljon seksiä harrastettu nyt pari viikkoa niin jospa sekin auttais asiaan. vaikka aika ykstoikkostahan tuo seksi on kun ei pahemmin pysty kun yhdessä asennossa mut parempi sekin kun ei mitään. :LOL:
voimia kaikille jotka kuumassa kärvistelee. joensuussa on ollu varsin viileetä pari yötä niin oon jopa saanu nukuttua ihan hyvin.
kirjotelkaa!!
 
nea: Mulla alkupaino oli jo sen 74,4 kg :ashamed: . Eli ylipainoa ihan kivasti jo valmiiksi. Pituutta itellä kuitenkin vain sen 163 cm.

Tänään kävin sokerirasituksessa.. Pitänee soitella tänään tuloksia.

Mitä siinä sitä mittaria katselin, niin ensimmäinen arvo oli 4.3. Toinen arvo 7.8. Kolmas arvo 6.1.

Mut kyl on niskat lukossa.. Ja viel lupasin lähtee kävelee tyttöjen kanssa.. :whistle:
 
rd: sun painos on pientä muhun verrattuna. multa ylipainoa löytyy semmonen 20 kiloa jo valmiiks niin eipähän ton painon paljon tarviis nousta. oon kyllä sinua 10 senttiä pitempi mut muistaakseni ekassa neuvolassa painoin yli 90 kiloa. mut eipähän tuosta nyt jaksa stressata. nautitaan vaan raskaudesta.
 
nea: Ei todellakaan pidä stressata:D.Kyllä niin ihana palkinto on niistäkin kiloista tulossa :heart: :D Mulla ois tarkoituksena ens kesään mennessä painaa 60 kg :whistle: Taitaa jäädä kyl vain haaveeksi, koska mulla ei itsekuria ole.. :ashamed:
 
niin miekin haaveilen että ens kesänä painaisin 75 kiloa. riisitikku en halua olla niin sen takia tuo 75 kiloa olis mulle aika passeli. mulla on aika isot rinnat jotka varmaan painaa aika paljon niin niistähän se paino ekana sit lähtee ja saan ihanat ketunhäntä tissit jos saan painoa pudotettua. :LOL: mut eipähän toinna tosiaan stressata. niin kauan kun paino ei ala terveyttä haitata niin olen tyytväinen.
 
nea: Onneksi itellä ei oo enää isot rinnat.. Ainakaan niin isot, mitä ne oli viel 02/07 :D.
Mutta mie nyt yritän päästä ees tuohon 60 kg.. 56 kg on se mihin oon ite tottunut. Eniten mua ketuttaa se, kun sain ennen rintaleikkausta laihdutettua vajaa 13 kg, että on tuossa normaalipainossani.. Mutta sit tuli rintaleikkaus ja hormonikierukan paska lihotti.. Ja siitä lähti sitten oravanpyörä pyörimään.. :headwall:

Mulle tuli nyt huono olo.. Tai se helpotti onneksi.. Alkoi jyllää sen juoman maku suussa.. Ja tuntui, että oksentaako tässä pitää.. Mutta veti mahan ihan sekaisin..

Jaksaisikohan sitä mökille lähteä.. :whistle:
 
Heipsis!

nea: Mä jouduin vääntään miehen kanssa vuosikaudet siitä kun se kulki ihan omituisissa vaatteissa. Kapinoi muotia vastaan ja valkkas vaatteensa jostain stockmannin "ikäloppujen osastolta"!!! :headwall: Ei suostunut ees farkkuja laittaan päälleen vaan sellasia kamalia suoria housuja. Nyt oon lopultakin saanut sen uskomaan, ettei sitä muotia tarvitse orjallisesti noudattaa, mutta kannattaa pukeutua edes suurinpiirtein ikäisilleen suunnattuihin vaatteisiin ettei näytä ihan dorkalta. Nyt ostan sille kaikki vaatteet yksinäni, ainoastaan housuja ostaessa raahaan sen mukaan sovittaan. Ja se on niin hottis! :LOL: Ja kasvatti muuten partansa takaisin. Voi v... niitä viiksiä. Se oli karmaiseva kokemus.

Red dragon:Saako udella millaisessa rintaleikkauksessa oot ollut?

Oltiin tänään Muumimaailmassa. :heart: Oli ihanaa. Esikoinen on ihan onnesta soikeena vieläkin. Selittää vaan hattivateista ja laulaa muumilauluja. =)

Niin, ja miehen kanssa menee paremmin. Ollaan oltu pari viikkoa enemmän tai vähemmän erillään kun ollaan hengattu mummolassa esikon kanssa. Tämä tukee teoriaani, että tauko saattaisi tehdä meille terää...
 
Kiitos RD vastauksesta. Sillä kyselin, kun mulla on myös erikokoiset rinnat (imetyksen jäljiltä ) ja aina ollut mun mielestä liian isot. Haluaisin leikkauksen imetysten jälkeen, mutta tuskin kelan tukea saan kun hartiavaivoja noista ei ole ollut?

Nyyh, jouduin perumaan tänään tatuointiajan joka olis ollut huomenna. Ei tullut edes mieleen, että raskaus voisi olla este mutta onhan se. Tai ei siinä kuulemma riskiä ole jos välineet on puhtaat ja jälkihoito asiallista, mutta he eivät tee niitä koska se jälkihoito on asiakkaan vastuulla ja jos sen onnistuu ryssimään ja saa tulehduksen niin heitä syytetään. Omia vaimojaan ovat kuulemma tatuoineet raskausaikanakin.

Harmittaa kun aika oli jo niin lähellä ja kuva on mun mielestä ihana. Mutta parempi pelata varman päälle ja ottaa se vasta kun vauva on maailmassa. Jos silloinkaan voi ottaa kun imettää! :headwall: Aion meinaan imettää taas vuoden joten sit venyy jo tosi kauas.

Mutta joo. Onhan tässä loppuelämä aikaa sellasille hömpötyksille. Taidan varata ajan kampaajalle ja hmmm... manikyyriin. Eiku jotain vielä turhamaisempaa. Pedikyyri ranskalaisittain! :kieh:
 
heippa! neuvolassa käyty.
rv38
painoa yli kilo viikossa (yhteensä 10 kiloa)
turvotusta kamalasti, samoin ummetusta :kieh:
hemppaa ei otettu ku viimeks oli 135
verenpaine 134/89 eli vähän koholla
mut mikä parasta, pissa puhdas, jee!! ei myrkytystä siis.
nyt vaan odottelen kovasti vauvan syntymää. tänään alan juomaan mammateetä, jospa se pian syntyis.
jaksamisia kaikille. voikaa hyvin!!
 
nea: No niin! Asiathan on ollut hyvin neuvolassa. :heart: Niin se aika menee, kohta sie pääset synnyttää. Mie joudun kituamaan viel pitkään.. :whistle:

Pixie: Sun pitää vain mennä lääkärille ja valittaa asiasta. Niin minäkin tein. Mutta minulla rintojen kokoero on oikeastaan ollut siitä lähtien, kun rinnat alkoi kehittyy. Mieleisiä paitoja ei todellakaan voinu ees ajatellakaan, aina vain huppari päällä. Liikunta yhtä tuskaa, ku niska- ja hartiasäryt ihan mahdottomia.
Eikä imetyskään loppujen lopuksi onnistunut, vaikka kaikkeni itseni mielestä yritin. Toisesta rinnasta ei tullut oikeastaan mitään.. Kuten myös ei toisestakaan pahemmin. Mie pääsin tk:n kautta leikkaukseen.
 
Arvatkaas mitä minä kävin tänään tekemässä! :D

Mie kävin tutustumassa ladyline:n tiloihin. Ladyline avaa uudet tilat tänne, niin pääsen minäkin käymään kuntosalilla. Ei oikein uimahallilla sijaitsevalla kuntosalilla tykännyt käydä. Tunkkaiset tilat, ja laitteet, mitä oli..

Kirjoitin sopimuksen kahdeksi vuodeksi. Toivottavasti en tule pettymään. Olen vip-asiakas:D. Tammikuun alussa olisi tarkoitus aloittaa.. Olen päättänyt, että kesällä painaisin sen 56 kg (haaveessa on hyvä elää), viimeistään ens syksynä.. Joten jotain on sen eteen ruvettava tekee.

Katsotaan mitä siitä tulee :D
 
Hyvä RD! Mä oon jäänyt koukkuun bodypumppiin. Suosittelen. Se on muuten tosi hyvä liikuntamuoto raskaana oleville kun siinä ei ole hyppyjä. Ja vastusta voi itse säädellä vähentämällä tai lisäämällä painoja. Viime raskaudessakin kävin viikolle 33 asti. Vikoilla kerroilla tein pelkällä tangolla kun syke nousi jo niin herkästi, mutta hyvää se selälle silti teki. Ens viikolla pitäs taas mennä kun kesälomat on ohi. =)

nea: kiva kuulla hyviä neuvolakuulumisia. :) Joko oli muuten lähtökuopissa? Siis kiinnittynyt?
 
Pixie: Mie aloitan vasta tammikuussa :D . Lähen kokeilee spinning, fitness-pilates, kuntosalilaitteita, step, ja tuota bodypumppia:D. Mutta step:iä kokeilen ihan vain sen takia, ku ite siitä tykkään ja haluan katsoa miten polvi jaksaa.. Ja nuo muut on mulle ihan uusia, ni aina mielellään lähen uutta opettelee. Jos sais vaikka vatsaa kiinteytyy? :whistle:
Kuinkaha monesti pitäisi viikossa käydä, että jotain tapahtuisikin?

Ajattelin ihan sen takia mennä, kun en mä saa ihteäni tekee kotona mitää jumppaliikkeitä ja kerran tuo on tarkoitettu vain naisille :D. Ja iinan jumpat ei itselle tarjoa niin kattavaa tarjontaa.
 
pixie: ei mitään tietoa onko kiinnittyny. eivät mulle ikinä kerro mitään.. :ashamed:
mulla on semmonen olo että synnytän sit joskus viikolla 42 ja käynnistyksen avulla. voi kun pääsis jo synnyttämään!!
 
RD: Juu, eihän sitä kotona mitään tuu jumpattua. Mullakin on siellä vaikka mitä painoja ja jumppapalloja komeron perällä ja sielläpähän ovat...
Mut hyvältä kuulostaa. Tossa on molempia, aerobista ja anaerobista sekasin. :) Oon käynyt kerran viikossa kun oon halunnut pitää vaan kuntoa vähän yllä, kaks-kolme kertaa viikossa sit kun on halunnut "tuloksia". Mun tapauksessa siis kohottaa kuntoa, painossa mulla ei oo valittamista. Tai ehkä sitä on liian vähän, mutta minkäs mahdat kun on tälläset geenit... Isä painoi 48 kiloa mennessään naimisiin. :eek: Ja äitikin on vielä ihan timmissä kunnossa vaikka käy kuuttakymmentä. :D

nea: Mä en muista merkattiinko kiinnittyminen korttiin, mut ainaki rt siellä lukee jos on raivotarjonnassa... Siis oikein päin. Tai siis väärinpäin. Ylösalaisin. ;)
 

Yhteistyössä