**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

pixie: joo on ollu siis raivotarjonnassa jo muistaakseni viikosta 25 lähtien mut ei oo mitään hajua onko jo laskeutunu.. eihän tuo mammatee tunnu auttavan. paitsi tissit on kipeemmät. ehkä se auttaa sit sitä maitoa nousemaan.
 
Niin, siitä laskeutumisesta, et sen huomaa itekin yleensä siitä että maha "tipahtaa" reilusti alaspäin. Mulla se ainaki näky ihan päällepäinkin ja valokuvissa. Kävely muuttu siks kuuluisaks ankan kävelyks ja jalkoja oli turha yrittää enää ristiä istuessa. Mulla esikko laskeutu niin alas, että tuntu kävellessä ihan tippuvan. Tuliski niin helpolla sieltä! :D Mutta laskeutumisesta siks kyselin, kun siitä menee yleensä n. kaks viikkoa synnytykseen. Toki suurtakin vaihtelua on, mutta suurinpiirtein...

Hei, juttelinko sulle muuten sillon kun plussasit, et kaks mun kaveria plussas sillon melko samaan aikaan? Teillä on lasketut ajat ollu parin viikon välein putkessa. ;) Mullahan oli kans sillon siinä samassa jonossa, mutta meni sit kesken. :( Mut turha sitä enää surra kun on taas vauva masussa. :) Anyway, piti kertoa sulle, et se "keskimmäinen plussaaja" otti varaslähdön ja synnytti sektiolla pari viikkoa sitten terveen tyttövauvan melkein kuukautta etuajassa. 3,3 kiloa ja suloinen kuin mikä! Ensimmäinen plussaaja synnytti eilen (rv.41+4) terveen pojan 3,9 helpolla ja nopeella syöksysynnytyksellä. Synnytyksen kokonaiskesto oli 2,5 tuntia, ponnistus 2 minuuttia!

Niin et nyt olis sit sun vuoro! ;) Tiedätkö muuten kumpi on tulossa?
 
http://www.devine.fi/epages/TP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/19122007-29142/Products/Mammatee&ViewAction=ViewProductDetailImage

http://maitolaituri.imetys.fi/viewtopic.php?t=2446&highlight=&sid=c37ddd5189d70da51fc2ffd48fca8803

Huomasin, että keittiön kaapista löytyy avaamaton paketti tuota apteekkarin pomoellin teetä 175 g.. Mutta parasta ennen on 06/2008, joten taidan heittää sen roskiin, ku tuskin sitä kukaan haluaa.. Eipä se kyllä oo miksikään mennyt. Itse en sillä tee mitään.
 
mammatee on semmosta luontaistuote kaupasta saatavaa teetä joka kuulemma auttaa maidon tuloon ja paikkojen avautumiseen. aloin eilen juomaan sitä mut eipähän tuolla ainakaan vielä oo vaiktutusta. mut tuskin siitä haittaakaan on kun siihen on käytetty vaan jotain yrttejä. en mie oikein osaa sanoa onko maha laskeutunu. sf mitta on ainakin pysyny samana jo 3 viikkoa ja neuvolana täti mittaa sen nykyään paljon alempaa kun ennen niin kaipa se sit vähän on lakeutunu.
ei ollu puhetta sillon sun kavereista kun hävisit yhtä äkkiä kun pieru saharaan. :LOL: mie vaan surkuttelin että nyt on pixielle sattunu jotain kun ei oo kuulunu mitään puoleen vuoteen. mut kiva kun tulit takasi.
tänään ois tarkotus siivota, saunoa, sekstata ja syyä suklaata niin pääsen sit ens yönä synnyttämään. =)
no turhaan höyryyn sen synnytyksen suhteen kun viikkoja vasta se 38 niin onhan tässä tosiaan vielä aikaa synnyttää 4 viikkoa.. haluisin vaan päästä eroon tästä aivan järkyttävästä turvotuksesta!!!! :kieh:
 
Aurinkoista torstaita kaikille! B) Taas on pitänyt kiirettä töissä ja en oo ehtinyt käydä koneella edes joka päivä. Nyt otin taas itseäni niskasta kiinni ja ajattelin kirjoittaa muutaman sanan :)

Onneksi oli taas kaikilla mukavia neuvola-ja ultrakuulumisia! Ihanaa Mammutti-Mamma, että np-ultrassa kaikki hyvin :heart: Mullakin tänään neuvola, toivottavasti painoa ei olis tullut hirveesti lisää, pelottaa aina se vaihe :/ kun en oo paljo jaksanut miettiä, mitä suuhuni pistän, vaikka varmasti pitäis!

Voi nea, vitsi että sä oot jo pitkällä! Mieti, kohta sulla on oma ihana tuhiseva nyytti sylissä :heart: Me varmaan ruvetaan sit ihmettelemään, jos et käyt päivittäin täällä, et onkohan se päässyt tosi toimiin :whistle: kyllä se pikkuinen sieltä syntyy sitten, kun on valmis siihen. Vaikka ymmärrän, että varmasti alkaa tuskastuttaa varsinkin näillä säillä :snotty:

RD: sinä se jaksat siivoilla :D mistä mäkin saisin moisen siivousvimman. Täällä pyörii villakoirat jaloissa koko ajan :/ laiska mikä laiska. Oli muuten ihana masukuva sulla ja Molla Maijalla :heart: Mulla taitaa Molla Maija olla saman kokoinen pallo kuin sulla :D mietinkin, että minkähän kokoinen se on lopuksi, kun tuntuu nyt jo välillä olevan tiellä :kieh: Toivottavasti ootte RD ja Pixie saanut selvitettyä ajatuksianne ja puhuttua miestenne kanssa, kyllä te varmasti itse tiedätte, mikä on parasta teidän kohdallanne :hug:

Hei kuulkaa, koska neuvolatäti alkaa tunnustella, onko vauva missä tilassa? Entäs kattooko se jostain viikoilta lähtien kohdunsuun tilannetta? En viitti kaikkea kysellä siltä neuvolatädiltä, kun sillä menee varmaan hermot, kun mulla noita kysymyksiä riittää :D Eipä tänne muuten kummempia, harjoitussuppareita tulee ja menee, on aika inhottavia välillä :/ odotan vain, et aika kuluis ja sais mennä osteleen enemmän vauvalle tarvikkeita :)
 
Nea: Mullakin näky sf-mitassa se laskeutuminen kans just niin et pysy aina samana vaiks vauva kasvo ihan selvästi. Laskeutu aina vaan alemmas ja alemmas.

Joo, eiköhän se kohta synny! Harvemmin ne siellä murrosikään asti viihtyy! ;)

Huomasitteko et JJ-t on plussannut kesäunelmista! :) Ihanaa... :heart: Harvakseltaan sieltä kyllä plussia tulee... :( Onkohan siinä pinossa joku kirous?
 
nla-lääkäri katsoo tilanteen kun on aika nla-lääkärille. Mulla ois 20.8 aika lääkärille, jolloin katsoo vauvan koon, tilanteen ja kohdunsuuntilanteen.

Mie tilasin ja maksoinkin pinnasängyn suojuksen + petivaatteet =). Nyt on jotain hankittuna vauvalle vaunujen lisäksi. Ens kuussa sitten sänky + patja + katos + siihen verho.

Sitten enää ois hankittavana recaro:n turvakaukalo. Kaikki ois sitten hankittuna. Vaatteita kerkiän viel hommailee, sekä tutteja + pulloja.

Tänään ois kauppapäivä ja pitäis siivotakin, jos sitä vaikka rupeais käymään keittiön kaappeja läpi.

Tässä nämä, mitkä tilasin:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=405149&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=10070&categoryId=10490

ja

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=406441&shopId=10008&findPath=true&compartmentId=10061&categoryId=10484&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay
 
Pixie: Voi, kun ihanaa!! En mie oo pahemmin käyny lukemassa enää unelmapinoa, ku oon saanut osan toisaalta suuttumaan kommenteillani, ni jättänyt väliin ihan suosiolla :whistle: .
Kunpa JJ-t tulisi tälle puolelle pian kirjoittelee uutiset! :heart:
 
RD: Oho, mitä sä oot siellä sanonut? Ollaan me kyllä herkkiä ja äkkipikaisia naisia me vauvakuumeilijat ja raskaana olevat hormoneissamme. ;) Muakin harmittaa kun kamilayalle avauduin sillon yks päivä... Toivottavasti tulee pian takasin. :whistle:

JJ-t kyseli jo tätä pinoa, toivotin tervetulleeksi joukkoomme. :)

Kiitos muuten myötätunnosta emiliinalle, kyllä tää tästä taas. Nyt meillä menee ihan hyvin kun en oo nähnyt miestä pahemmin kolmeen viikkoon... :D Tuli jopa ikävä sitä, onneks nähdään tänään. Ja viikonloppuna mennään Ankkarokkiin! Jee!
 
heippa :wave: täällä olisi koossa hurjat 4 viikkoa :) sain jo maanantaina haamun dpo 10, mutta tänään dpo 14 selvä plussa apteekin omalla :heart: la olis 10.4.

onkos täällä listaa jossain? voisin itteni sinne päivittää..no kertokaas kaikki tutut miten on raskaus mennyt ja kuinka pitkällä te meette!! ihanaa päästä tänne kirjottaan :heart: vuosi siihen meni :eek:
 
rd kiitos :heart: olit mut jo listallekkin ehtinyt laittaan :D synnäriksi voi laitta TAYS:in. toivottavasti tämä nyt vain kestäisi :ashamed: hassua, tänään tuli kutsu lapsettomuusklinikalle julkiselle puolelle. perun ajan vasta sitte kun on 12 viikkoa kasassa ja voin huokaista helpotuksesta.

mutta näillä mennään..
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Miehellä alkoi tuossa heinäkuun puolessa välissä kesäloma ja ei sen jälkeen ookkaan kauheesti ehtinyt koneella istuskella. Nopsaa oon kuulumisia käynyt vaan lukemassa. Ollaan käyty Korkeasaaressa ja Särkänniemen reissulta kotiuduttiin tuossa keskiviikkona, nyt sunnuntaina vielä pitäisi tuonne Jyväskylän suuntaan reissata sukuloimaan, joten äksöniä riittää. :D

Miulla oli viikko sitten viimeinen työvuoro ja nyt sitten ihanalla lomalla tässä ollaan. Ensi kesänä vasta töihin seuraavan kerran. Ehkä. ;)

Taisi olla RD:llä ja Pixiellä noita parisuhdehuolia. Toivottavasti selviäävät parhainpäin nuo. Itsekkin oon huomannu että hormonimyrskyissä tulee paljon helpommin suututtua kuin normaalisti ja pienetkin asiat alkaa ärsyttää. Miusta Kamiliya kirjoitti kyllä tosi asiallisen tekstin tuonne aikaisemmin, oli kuin omasta kynästä lähtenyt.

JJ-t:lle suuren suuuret onnittelut plussasta ja paljon tarrasukkia matkaan pikkuiselle. :flower: :heart:

( . ) Masussa on sellainen mellastus nykyisin että ei meinaa saada edes nukuttua. Eilen oli neuvolalääkäri, ja kaikki oli ihan ok. Kohdunkaula oli pehmennyt mutta edelleen kiinni ja 3 senttiä pitkä. Paino oli tippunut 410 g/vko ja paineet oli ok. Pissa puhdas ja sydänäänet paukutteli 130. Muutenkin olo on ollut suht ok, mitä nyt välillä selkää vihloo ja jalat on kipeät.

Nyt tuo neiti heräsi, joten palaillaan asiaan myöhemmin. :wave:

AngelEyes ja masukki 29+3
 
AE: Kyllä Kamiliya ihan asiallisesti kirjoitti, ja sitä vartenhan tämä palsta on, että saa kirjoittaa omat mielipiteet. Mutta tosiaan, ei voi kukaan sano, mikä on oikein ja mikä väärin. Ja tuskin kukaan on eroamassa ihan pienten syiden takia. Jokainen katsoo miten parhaakseen näkee.
Siullaha o tippunut paino ihan mukavasti! Onko miten tullut painoa lisää raskauden aikana?

Mie kävin tänään ostaa kaksi kerää hahtuvavillalankaa ja harsokangasta. Jos mie yrittäisin kestoilua ees jonkin aikaa.. :whistle:
 
Heippaus kaikille! :flower: Enemmän tuli kirjoiteltua tuolla kuumeilija puolella kun useimmat siellä vielä olivat, nyt siellä on ollut niin hiljaista!RedDragon piti pinon siellä vauhdissa mukanaan jutuillaan , samoin monet muut! :D :heart:

Aikansa kutakin ja kun olen kova höpisemään , yleensä, jospa liittyisin sitten tähän pinoon tällä puolen myös! :D

Eilen oli kp 30/27-30 ja ilman mitään tukia koko kierto meni kesälomaillen, ei ovistikkuja, ei edes ovistuntemuksia, ei valkovuotoa, ei lugesteronia, ja tässä sitä ollaan, eilen 17:02 plussasin! :saint: :heart: :heart: :heart: :heart:

Eilen itketti ja nauratti,kun olin luopunut jo keskenmenon jälkeen toivosta , että saisimme vauvan vielä(helmikuussa km), siis silloin testin varmistuttua! :D :heart:

Eli minulle 4.s, miehelle 3.s ja meille 1. yhteinen synnytyspaikkana TYKS la 8.4.2009

Kiva liittyä joukkoonne! :flower:

Rva Pikkumyy ja Pirpana 4+2 :heart:

 
Onnittelut myös Rouva Pikkumyylle plussasta. :flower: :heart: Kiva kun tulee uusia mukaan.

RD: Juu, en mie sen puoleen tuota kommentoinutkaan että kaikkien pitäisi toimia tietyllä tavalla parisuhteessa, vaan yleisesti tarkoitin että viisaita ajatuksia on Kamiliyan kirjoituksessa. :)

Tuosta painosta, niin miulla on tullut nyt 400g lisää koko raskauden aikana. Enkä kyllä oo mitenkään erikoisesti tuota painoa edes tarkkaillut, vaan ihan tavallisesti syönyt ja nyt kesällä jätskiäkin uponnut ihan kiitettävästi.
Miusta tuntuu että johtuu ihan jostain hormoneista, kun painoin 72 kun aloin odottamaan kolmosta, sitten lopussa painoin 92 eli 20 kiloa tuli lisää tuossa, jälkitarkastuksessa oli pudonnut 10 kiloa ja imetyksen aikana tulikin taas tuo 10 kiloa takasin. :( Ja kuitenkin liikunta ja ruokailutottumukset on pysyneet koko ajan ihan samana. Tosin oon melkoisen varma että poika tuolla masussa on, kun kerran painokin on hyvin pysynyt aisoissa. Aikaisemmin pojilta tullut 8 kiloa lisää painoa per raskaus.

AngelEyes ja masukki
 
B)
hei nyt on pakko tulla kertomaan yks juttu!! :D
ja meinaan harmittaa, että kamera on rikki (jonka ite eilen onnistuin pudottamaan kovalle laminaattilattialle mrrrrr)
...koska

tässä oon ahkeran siivoillu,
heitin kaikki matot ja petivaatteet toiselle partsille lastenhuoneesta ja kunnolla imuroin ja pyyhin heidän sängyt yms. sitten laitoin tytön katsellessa uusia lakanoita peittoihin, jolloin hän tyytyväisenä keräs pari tyynyä maton päälle ja pyys peiton...
minä annoin, sanhain rauhassa tehä hommaani...ja käänsi selän...

:heart: siellä se rakas murunen nyt nukkuu päikkäreitä meidän parvekkeen lattialla :heart:


klo 15:00 --> muoks

:LOL: :LOL:
no nyt puhuin miehen kanssa joka on pojan kanssa mustikassa, että jätkä nukkuu turpeessa!! :LOL:
siis ei voi olla totta!
mikähän niitä nyt noin väsyttää, ei ihan jokapäivä käy tämmöstä.

ja eiku kahville. :D
 
Moi kaikki muruset!! Mie saan tulla sittenkii tänne teidä pinoon!! Sain just haamun rfsu:n liuskatestillä!! (kp 29/26) eli torstainen tuhruvuoto olikin alkuraskaudesta johtuvaa!! Tää tyttö on nyt niiiiiiiin onnellinen!!!! :heart: :heart: :heart:

~~miracle & mytty 4+2~~
 

Yhteistyössä