**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

Molla Maija: Oli kuule lähellä, etten kiehunut yli.. Koska tiesin (ihme kyllä), että ne oli hetki sitten pöydällä. Kaverilta viel kysyin, joka on joskus ollut siinä apteekissa töissä, että olisivatko joku päivä vieny poliisiasemalle. Tuskin, kuulema. Mitään eivät vieneet minnekään.
Eikai siinä ois tullut muuta kuin kallis työpäivä, jos ei ois löytynyt. Parkkisakkojen päälle, avaimen uusiminen. Sirullinen avain => ois pitänyt uusia kaikki.. Ni ois lasku ollut 200-300 euroon

Tänään aloitin tuon hupparin teon. Onneksi mulla on tässä aikaa tehdä, ku en oo pahemmin housuja/paitoja tehnyt. Yleensä vain sukkia yms.

Maanantaina viimeistään tulee meille uuden tulokkaan vaunut:

http://www.vaunula.fi/f7_info.htm

Luxus-ilmakumipyörillä ja just tuolla musta-valkokukka kuvioinnilla :heart:
 
RD, ko oisinkii :D Anteeks ko mie tääl häiriköin ennen aikojani :D mut kahtellaa mite käy :) mie seurailen ain välil mitä teille kuuluu :) Ja siekii nii ihanan pitkällä jo!! Aika menny valtavan nopeesti!!! Miekii oisin ollu koht 20 vkolla :ashamed: mut en anna sen masentaa :) täält noustaan viel :heart:
 
tulkaahan neidit pian tänne meidän puolelle!! mie käyn aina lukemassa teidän jutut ja toivon tosiaan että olis aina plussa uutisia. mie varmaan synnytän tästä ketjusta eka... kauheeta ku ensimmäinen oli jo saanu vauvansa joka on tuolla elokuisissa odottajissa.. outoo ajatella että kohta mieki :wave:
 
Hellurei!

Ensiksi paljon onnea meilinde plussasta ja tervetuloa tänne puolelle!! :flower: :heart:

Ai sullakin on nea ollut noita supistuksia 20 viikon jälkeen. Mulla ei onneks nyt ole tullut niitä, luulen että olin liikaa rehkinyt viimeksi kun niitä tuli niin masu reagoi liikaan työhön sillä tavalla. Toivotaan, että nyt ei enää tulisi, varsinkaan niitä kipeitä suppareita :|

Kiva, että RD:llä oli neuvolassa kaikki hyvin :) onneksi avaimesi löytyivät eikä ne ollut joutunut sen enempää hukkaan! Musta ainakin tuntuu, että mulla on joku raskausajan dementia, unohtelen ihan sairaasti asioita :snotty:

Pixie kyllä kannattaa jo varailla neuvolaan aikaa, mulla eka neuvola oli viikolla 8 :heart:

Tänne ei ihmeempiä, ehdin jo välillä huolestua, kun pikku kaveri piti pari päivää hiljaiseloa eikä ilmoittanut itsestään juuri mitään, mutta onneksi nyt on pari päivää saanut taas tuntea pieniä muksautuksia alamasussa :heart: jospa hän lepäilee aina pari päivää ja sitten taas aloittaa jumpan :) ensi viikolla vihdoin se rakenneultra, sitä odotellessa...

Emiliina ja Möllykkä 18+6 :heart:
 
Emiliina: Kyllä mie jotkut unohtelut tosiaan laitan raskauden piikkiin, jotka huomaan, että siitä on kyse :whistle: . Mie en kyl ihan noin unohtele kuitenkaan. Mutta tosiaan, hyvä, että löytyivät :D.

Vielä ens viikko töitä ja sitten kahden viikon lomalle. Huomenna pääsen hakee vaunut :heart: . Ja kelan laputkin vois viedä. Pitää vain lukasta, pitääkö niiden mukaan liittää muutakin kuin se lappu (kassissa vaan ovat olleet siitä asti, kun sain ne keskiviikkona).

Red Dragon + Nuppu 22+0 :heart:
 
RD: Sullahan alkaa olla jo aika kumpu. :D Pitäis kyllä munkin laittaa kohta esille oma pallo. :whistle:

Huomenna olisi neuvola ja viikon päästä ultra. En jaksaisi enää odottaa tuota ultraa. :kieh:

Täällä on aivan älyttömän kuuma. Mittari näyttää yli 25 varjossa!! B) Huh huh! *pyyhkii hikeä otsalta*


Missä kaikki on!?




Molla Maija ja batman rv 19 :heart:
 
Molla Maija: On jo oiva kumpu. Kaukosäätimet pysyy hyvin mahan päällä :LOL: Oma pöytä jo valmiina. Mutta taitaa olla niin, että oma halkaisija se vaan kasvaa, eikä itse maha.

Täällä taas ukkostaa ja sataa vettä. On mielettömän hiostavaa. Onneksi pääsen kohta pistää ovet kii.. Eka postiin ja sit hakee esikoinen uimakouluun.

Tämä viikko on ollut todella hiljaista töissä, ni oonpahan saanu jo nupun hupparin takakappaleen valmiiksi. En kyl tiedä minkälaiset hupparista+housuista tulee.. Ku lähin ees yrittää tekee niitä :whistle:

Red Dragon + Nuppu 22+3 :heart:
 
heippa vaan kaikki.tosiaan rd:n masu on jo kivan kokoinen.. mun löllerö maha on tosi ihastuttava kun on ylhäältä ihana pallo ja pallon alla roikkuu läskit :LOL: . onneks ne saa housun alle piiloon.. kaipa ne loppu läskitkin sieltä pian tasottuu ku maha alkaa loppua kohti kunnolla kasvamaan. perjantaina olis neuvola ja vähän jo jännittää että miten käypi siellä. siis että onkohan jo valkuaista virtsassa ja verenpaineet koholla.. no pitää olla tyytyväinen että näinkin kauan on menny ettei ole myrkytystä ollu. eihän sitä kyllä tiiä tuleeko ees.. oon vaan jotenkin varma että tulee.. täällä joensuussa on kamalat helteet ja mie en jaksa muuta kun löhötä.. pienen pienellä lenkillä kävin äsken ja jalata on kun tolpat. mukavaa että kun istun koneella niin tuntuu että selkä katkeaa ja kun meen sohvalle köllimään niin tuntuu että perse repeää. :LOL: ei oo missään hyvä olla. vauva pyörii välillä niin lujaa että tuntuu kuin se vaihtas sisäelimien paikkoja samalla.. parina iltana on ollu menkkajomotusta masussa. liekkö ne supistuksia myös. nyt ihanaa kesäpäivää kaikille!!
-nea ja vauva rv34-
 
Heipä hei vaan kaikille! :wave:

Täällä ollaan hengissä yhä vaikka välillä on meinannut usko loppua kesken. Ollaan me naiset vaan kummallisia että ensin halutaan vauva ja tehdään sen eteen kaikkemme ja sitten kun ollaan raskaana niin voivotellaan oloamme. Ainakin minä! Ite olen kärsinyt vuosisadan etovasta olotilasta, en muista että kahdesta aikaisemmasta olisi ollut näin rajua. Oksentanut en ole, mutta muuten on ollut todella etova ja väsynyt olo.

No, joo. Eilen kävin ekassa neuvolassa ja minua jäi hieman vaivaan kun käskettiin olla pissaamatta 2-3 tuntia ennen neuvolaa eikä sielä ees otettu pissanäytettä. Antoi vaan purkin ja sanoi, että tuo aamun pissanäyte samalla kun tuut lääkärille 3 vkon päästä. Ainoat mitä siltä reissulta sain oli lappuset, neuvolakortti (siihen merkittiin verenpaine ja paino) sekä kaksi ylimääräistä reikää kyynertaipeeseen ja veripurkit labraa varten eli pitää mennä labraan jotta saavat otettua neuvolan vaatimat verinäytteet, eivät saaneet siellä otettua.

Tuntui jotenkin että reissu jäi jonkin verran vajaaksi... ei kuunnellut edes sydänääniä, kaippa nekin jo ois kuulunut. Ai niin, en oo kertonutkaan että olen käynyt varhasiultrassakin parisen viikkoa sitten. Siellä kaikki hyvin. 4.9mm ruskuaspussi ja pieni sydän jumpsutti, ääni ei kuulunut.

MM + poikanen 8+6
 
mammutti-mamma: joo pakko täällä valittaa kun ukko ei enää jaksa kuunnella :LOL:
oikeesti olen päässy helpolla kun ei oo ollu pahaa oloa koko raskauden aikana niin turhaan miekin valitan.. muistaakseni ekassa neuvolassa ei multakaan kyl virtsa näytettä otettu.. sain vaan mukaani sen viilipurkin joka piti viiä seuraavalla kerralla takasi aamuvirtsan kera. ja sydän ääniä ei multakaan ekalla kerralla kuunneltu.
 
mammutti-mamma: Mukava kuulla sinustakin pitkästä aikaa! :hug:
Ei mun oo tarvinnu koskaan tuomaan aamuvirtapurkkia. :whistle:

nea: Mie oon dumbo, mikä dumbo :ashamed:

ajattelin ruveta tekee tiikerikakun.. Eilen tein mokkapaloja, mutta kuorrute kerran ei hirveän hyvin onnistunut. Mitä nyt tytöt halus äsken syödä kolme palaa :D . Mie unohin kaupasta ostaa margariinia.. Pitää lähtee sitä hakee. :wave:
 
Ei oo oikein jaksanut/pystynyt tuleen koneelle kirjoitteleen kuulumisia. Lukemassa olen välillä käynyt, tuo sänky/sohva on ollut se minun vakipaikkani iltaisin. Iltaisin olo on karmeimmillaan!

Mie olin neuvolassa kupla otassa ja ootin milloin se pyytää sen pissanäytteen. Vaan eip pyytänyt. Ei multakaan oo ennen pyydetty tuomaan näytettä. No, maailma muuttuu vajaassa 10 vuodessa :whistle: Tää on ku esikoista oottas. Tosin toivon hartaasti ettei painoo tuu kovasti lisää, on sit synnytyksen jälkeen kauhia urakka... tosin on se joka tapauksessa.

Mammutti-Mummi eli äitini kertoi juuri lapsuuden ystäväni veljestä, jonka vaimo oli käynyt äpolilla tarkastuksessa ja oli jo 4 cm auki eikä äidillä ollut vielä ollut kipeitä supistuksia ees. 15 min oli sit yöllä kerennyt oleen sairaalassa niin toinen lapsi oli jo maailmassa. Toisilla se käy nopeesti toisilla ei, meillä kakkonen kiusas mua tosi kipeesti monta viikkoo eikä paikat ollu yhtään auki!

RD: Sie se jaksat ahkeroida ja touhuta kovasti. Kateeks ihan käy ku ite en saa aikaseks mitään. Pitäs käydä kai ostaan jotain vitumiineja aputeekista.

Nea: Oon kyl itekin aika helpolla helpolla päässyt kun ei oo muuta kun väsy ja etova olo iltasin, joka kyl yltyy välillä karmeeksi. Meilläkään ukko ei jaksa kuunnella mun rutinoita. kumma kyllä! :LOL:
Mä niin ootin että ne jo ekassa neuvolassa kuuntelis sydän äänet. Mut ei niin ei, pakko oottaa viel 3 viikkoo. Huoh! Olo on toivottavasti siihen mennessä jo kohentunut.
 
Mammutti-Mamma: En mie tänää enää sit kerenny ruveta tiikerikakkuu väsää, ku rupesin pelaa ukon kaa pokerii ja sitten soittikin äiti, että hän on "löytänyt" hatun ja tarvitsisi sovituspäitä. Just olin menos laittaa neitejä maate.. Mummo oli virkannu yhden pitsihatun jossa oli ihania kukkia :D. Ja oli muka "löytänyt" :D. Nyt sitten tekee toiselle samanlaisen. Mummo oli joululahjaksi neulonut sellaisen pupun, mihin on ohjeet netissä.. Kuopus omi sen, ja sanoin äidille, että esikoinen on suuttunut, ku hänellä ei oo unipupua. Ei mennyt kauaa, ku mummo toi esikoiselle isomman pupun :D . Sama silmukkamäärä, mutta paksummasta langasta. :heart:
 
Mammutti-mamma: Täältä tulis myötätuntoa tohon pahoinvointiin ja väsymykseen. Oon ollu niin väsy että taju meinaa lähteä! Ei oikeesti voi olla väin väsynyt. Tää on niin erilaista että sille pitäs olla eri nimi. Lähempänä tajuttomuutta kuin väsymystä. Ja pahoinvointi iski tänään oikein kunnolla. Mäkään en oo laatannut kertaakaan mut koko ajan etoo. Juoksen jatkuvasti vessassa ku tuntuu et nyt lentää ja kaaressa.

Ihana ku tänne saa purkaa ku yritän täällä sinnitellä valittamatta ettei kaikkien mee hermot muhun. Meidän isä kävi äsken lohduttamassa mua kun istuin vessan lattialla ja itkin. Sano että mee nukkumaan hölmö, me katotaan esikoista. Uh. Oispa jo keskiraskaus.

Mutta huomena ois varhaisultra ja ens viikon keskiviikkona eka neuvola!

Pixie 7+5
 
Moikka Moi!
Täällä on tapahtunut sitten vaikka mitä! Ollaan tässä suurinpiirtein seiskaviikolla..Maanantaina rupes sitte vuotaa. Ensin tuli ruskeata, sitte veristä. Siteeseen ei ole tullut kuin tippa, mutta pyyhittäessä kyllä paperiin kunnolla jäi. Keskiviikkona selkeesti väheni, tänään ei enää juuri ollenkaan. Jestas että sai tolaltaan...
Soitin neuvolaan tiistaina ja sano että jos on keskenmeno, sen tiedät varmasti, verta tulee paljon.
Olen nyt tässä kaameassa epätietoisuuden tilassa!!! huomenna härnään neuvolan tätiä taas jos pääsis ultraan tai edes jotain!
Mietin tuota varhaisultraankin menoa, onkohan se minkä hintaista? Sais vaan tietää että onko siellä ketään vai ei?
Että tämmöistä!
 

Yhteistyössä