**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

Kyllä miekin täällä olen! :wave: On vain niin hiljaista aina täällä ja tuntuu, ettei itsellä ole mitään kirjoteltavaa. :ashamed: Luen kyllä teidän kirjoittamianne juttuja.

RD: Tsemiä sinne ultraan! Toivotaan, että kaikki on hyvin. :heart:

Itse en ole vielä tuntenut vauvan liikkeitä. Aikaisemmissakin raskauksissa liikkeet alkaneet tuntua vasta noin rv 20. Odotellaan odotellaan. =) Ja muistelen, että tuossa np-ultrassa olisi sanottu, että istukka oli edessä. Eikös se vielä vaikuta tuohon liikkeiden tuntemiseen..? :snotty: Hyvin olen voinut. Masu on kasvanut jo ihan mukavasti. Ja painokin on pysynyt suunnilleen samoissa lukemissa viime neuvolakerrasta. Saa nähdä miten repsahdan juhannuksena syömään anopin herkkuja. :ashamed: :LOL: Se on kyllä aivan loistava kokki. :p Mutta eipä muuta.


Molla Maija ja batman ( tasan 17 ) :heart:
 
nea: Olo ei oo ollut mitenkään mahtavaa, ja nyt vasta istahdin plussan puolelle. Piti pokeria pelata pari peliä, jonka jälkeen lähin käymään saunassa.

Pikainen tervehdys täältä, ennen kuin lähden sänkyyn.

Päivä meni muuten mukavasti, mutta nämä mun niskat on mahdottoman jumissa. Kävin just saunassa, ni siellä oli ihana olo.. Mutta kohta varmaan on paska olo taas. Koko päivän oli niin voimaton olo.. Ei koskenut päähän, mutta esim. auton kyydis ei mitkään montut tuntunut mukavalta.. Ja vieraillessa miehen veljen+avokin luona, niin ei vointi ollu kiva..

Mutta rakenneultrassa oli ihana käydä. En enää ikinä halua täällä Iisalmessa käydä rakenneultrassa, vaan haluan käydä Kuopiossa. aikaisemmin en oo tykännyt käydä ultrissa yms, ku o tuntunut siltä, etteivät haluu mitää kertoilla. Ni nyt kätilö kertoi kaiken, niin yksinkertaisesti kertoi ja näytti kaiken, että tyhmäkin ymmärsi. Oli ainakin miehelläkin mukava kahtoa, kun toinen kertoo asiat ymmärrettävästi.

Pienokainen oli silleen, ettei eka meinannut saada kallosta jotain mitattua, ku ylöspäin makas ja ns. kiinni kohdussa. Minun piti mennä kyljelleen, ni sai mitattua =).

Painoa on 350 g. Istukka takana. Ilmankos liikkeet tuntuu niin mahtavan selkeästi nykyään :heart: . Ei oo aikaisemmis raskauksis tuntunut.

Mut nyt nukkuu! :wave:

Red Dragon + Nuppu rv. 20+3 :heart: :heart:

Mutta mistä mie oon todella onnellinen, kaikki on pienellä hyvin. Kaikki arvot normaalit yms. Mutta tuo paino on jo noin "paljon" paljonko on syntyessään :whistle:
 
nea: Kyl myö tiietään, kumpi on tulossa :whistle: :heart: . Oli kätilö varma asiasta.
Me ollaan ukon kanssa päätetty, ettei sitä kerrota sukulaisille/kavereille.. Saavat tietää sen vasta synnytyksen jälkeen.. Jos ei sitten mieli muutu tuon suhteen..
Mietin, että uskallanko täällä paljastaa, ku kuitenkin käyvät kurkkimassa tätä pinoa :whistle:

Mutta nyt sitten töihin!
 
nea: Juu oon kyl iloinen. Nyt sit voin jo tietyn värisiä lankoja ostella, että voin ruveta neuloo jotain pientä. Pitää vain yrittää kutimet pitää visusti piilossa. Tai neuloa neutraaleilla väreillä, että käy molemmille :D

Siitä oon varma, että ukko lipsauttaa joskus asian.. Varsinkin, jos ottaa vettä väkevämpää :whistle:
 
Huomenta!

Kiva juttu RD, että ultrassa oli kaikki hyvin. :heart: Tuosta vauvan painosta, että paljonko sen pitäisi suunnilleen olla noilla viikoilla? Ajattelin vaan että mikäs jättiläisvauva meille on tulossa kun painoarvio oli 21+2 viikoilla 440 g. :eek:

Otatin tänä aamuna taas uuden masukuvankin.


Alkaa sen verran olla kokoa tuolla, että tiellä tuntuu olevan ja kumartuminen on hankalaa. Mitäköhän se on sitten 4 kk päästä?!?! |O

Nyt pittää lähtee laittelemaan tuota neitiä unten maille ja ripustamaan pyykkiä.

:wave:

AngelEyes ja masukki 23+2
 
onpas angel eyesillä mahtava maha jo.. mulla on nyt suunnilleen samanlainen. mut kai sekin vaikuttaa kun mulla on istukka aivan etuseinässä niin maha on normaalia pienempi.. sf mitta on kuitenkin koko ajan yläkäyrällä. muistaakseni 20 viikolla se piano arvio on kai jotain 300-400g.. korjatkaa jos puhun taas omiani.. miulla turvotusta kovasti ja neuvola täti tappaa ku meen vaaalle tänään.. no tappakoon. hauskaa päivää kaikille, voikaa hyvin :wave:
-nea ja vauva rv 32-
 
Nea Kiitos vastauksesta, eli vissiin kuitenkin melko normaaleissa koko luokissa sitten mennään. Alkoi jo huolestuttaa että jos onkin kauheen iso vaaveli tulossa. :)

Miulla on istukka takaseinässä ja jotenkin tuntuu että tuo masukin on tuossa ihan tosi eessä, ei siis ole levinnyt tuonne sivuille. Siksi varmaan näyttääkin noin isolta. :D Taitaa olla se poika sieltä matkalla.
 
Toisesta pinosta olen kuokkimassa tuohon vauvojen kokojuttuun, mulle tulossa kaksoset, nyt 21+4.
Viikko sitten rakenneultrassa kokoarvio oli A: 390g ja B 370g. Olikohan noin, ei paljoa heitä. Tuntuu että aika isot on kaksosiksi tulossa.... =/
 
moikka. mites meni teidän juhannukset? meillä rauhassa, kaupungilla pyörähdettiin kokkoa katsomassa, muuten ei poikennu normaalista viikonlopusta..
rd: joo ihan hyvältä tuntuu tuo 400g/viikossa siihen viime kertaseen painon nousuun verrattuna ku oli sillon tullu se 800g/viikko.. mulla on jo tosi mukavasti turvotusta ja ihania maha vaivoja.. tuntuu ettei p....a tuu millään. anteeks suora ilmasu mut alkaa jo nyppiä ku on koko ajan ähky olo.. no viimestään sit 10 viikon päästä helpottaa kun saan vauvan maailmaan. millon teillä taas neuvoloita ja ultria? mulla seuraava neuvola kahden viikon päästä, ultra sit heinäkuun lopussa.
-nea ja vauva rv 32+3-
 
nea: Täällä juhannus meni mökillä ollessa, vaikka eka ajateltii, ettei mennä minnekään. Mutta siellä sitten grillailtiin, heitettii tikkaa, pelattii petangue:ta ja saunottiin. Mukavata oli, ku siellä kuitenkin oli porukkata. Oli anoppi, isomummo, miehen täti miehensä kanssa, miehen eno vaimonsa ja tyttärensä kanssa.

Meidän esikoinen, ku vierastaa miehen enoa, ni ei ollut toisen kanssa aluksi missään tekemisissä. Juoksi toista vaan karkuun. mutta loppu illasta oli toisen paras kaveri =). Petanque:ssa esikoinen sai heittää aloituspallon ja päättää mikä pari aloittaa, ni aina sai eno aloittaa :D . Juoksivat kilpaa. Miehen enon 10-vuotias tyttö oli meidän esikoiselle mustasukkainen, ku toinen on niin isäntyttö. Ei oikein tykännyt, ku esikoinen antoi niin paljon huomiota.

Viel ois tää kuu töitä ja sit kahden viikon lomalle. Kaksi viikkoa töitä ja kaksi viikkoa lomaa.

Itellä ois ens viikon keskiviikkona neuvola.

Red Dragon + Nuppu rv. 21+0 :heart:
 
nea: Mitäs tänne. Odottelen vaan, että viikot kuluis entistä nopeampaa. Nyt alkaa tuntuu siltä, että haluu hänet pihalle.. Ja viikkoja ei vieläkään mahdottomasti ole :whistle: .
Piti olla niin, että tää kuu enää töitä ja sitten jäisin kahden viikon lomalle, 2 viikkoa töitä ja 2 viikkoa lomaa..

Mutta pomo sitten aloitti ovelasti, kun oma tyttö on pyytänyt mukaansa mökille, jonka ovat vuokranneet.. En viitsinyt kieltäytyä. Eihän loma siirry kuin sen viikon =) . Mutta toisaalta harmittaa silti.. Onneksi pystyn laittaa tuntia aiemmin liikkeen ovet kii, ku pitää kiirehtiä viemään esikoinen uimakouluun. Olis kahden viikon satsi. :heart: Toivottavasti toinen suostuu sen käymään.. Ku ei oo kerhoonkaan jäänyt yksin, vaan piti lopettaa.

On kyl mahtavaa, ku kerrankin istukka on takana, ni todellakin tuntee liikkeet. Koko ajan jumputtaa.. Joskus ei tunnu niinkään kivalta. Eilen illalla sit sanoin ukollekin, että katohan tarkkaan, ku toisen potkut näkyy selvästi. Huomas ukkokin :D

Red Dragon + Nuppu rv 21+1 :heart:
 

Yhteistyössä