**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

Heips!

Onnistuukohan tämä kirjoittelu nyt tällä kertaa, kun eilen olin just saanut jutun kirjoitettua niin koko palsta kaatui. Sitä edellisellä kerralla meni sähköt poikki, niin alkaa tuntua että on joku huono onni tässä kirjoittelussa.

Miulla on mennyt aika rattoisasti töissä ja tuolla pihahommissa. Ei kauheesti oo ehtiny koneella istua.

Onnittelut mukavista ultrakuulumisista pamu k:lle ja emiliinalle. :flower:

Vielä olisi vajaa kaksi viikkoa tuohon omaan rakenneultraan. Ei malttaisi odottaa millään. Jos vaikka jostain syystä selviäisi että kumpi sieltä on tulossa, vaikka kysyä ei aiottukkaan, mutta voihan se vaikka kuvassa näkyä. ;)

Tässä oli kanssa miun neuvolakuulumisia:

  • Paino: 88,3 +0,05 kg edellisestä kerrasta, ja vielä ollaan 0,5 kiloa alle lähtöpainon.
    Verenpaine 124/65
    Pissa puhdas
    Sf-mitta 12 cm
    Sykkeet + ja 140/min

Voi onnellista neaa joka pääsee jo lomailemaan, miulla alkaa loma 2.8. ja siitä sitten suoraan jään äitiyslomalle. Vielä olisi siis pari kuukautta odoteltavaa.

AngelEyes ja masukki 19+3
 
:wave:

heipsan
juu täällä ollaan tasaisen epäsäännöllisesti. oma olo ok mutta lähipiirissäni on ollut nyt niin surullisia uutisia, että vetää oman mielen maahan...

ihanaa lomaa NEA!
palaillaan...

Pamuk rv 13+4
 
Olen huomannut kans saman, että meidän pinossa on eletty jotenkin hiljaiseloa, ei kauheesti oo kirjoiteltu. Missä kaikki on?! :wave:

Itellä on ollut nyt helpompaa koulun ja töiden kanssa, mutta jotenkin on tullut laiskasti kirjoitettua. Eikä täältä niin kauheasti olekaan kerrottavaa, vointi on ennallaan :) Väsymys on alkanut helpottaa ja olo on ollut kaikin puolin ihan hyvä. Välillä iskias on vaivoitellut ja pelkäänkin, että alkaako se nyt jo, kun olen kuullut että se saattaa vaivata raskausaikana. Mulla se on ollut kipeä aina ajoittain ennen raskautta ja nyt se näköjään vihoittelee ihan kiitettävästi :| toivoisin vain, että pystyisin olla kesän töissä.

Sitä olen miettinyt, että onko täällä ketään muuta hysteeristä odottajaa? Siis musta tuntuu, että joka päivä pelkään, että onkohan siellä kaikki hyvin ja onko pieni vielä elossa. Tää ei oo enää kivaa, kun tuntuu etten pysty nauttia raskaudesta yhtään ja mieskään ei jaksa kuunnella, kun koko ajan murehdin :( en tiedä, onko tämäkään ihan normaalia.. Toivottavasti helpottais viimeistään sitten, kun alkaa tuntea liikkeet niin voi itseä tuntea, että joku siellä vielä liikkuu :)

Jaksuja masuille, Emiliina ja Möllykkä 13+4 :heart:
 
nea: mitäs sinulle kuuluu? Sinulla ei oo enää kuin 2,5kk laskettuun :heart:

Mie kävin eilen esikoisen kanssa sirkuksessa. Jo neljäs vuosi peräkkäin. Tänä vuonna minä voitin ilmaislipun. Ei suosinut arpaonni tällä kertaa tyttöjä :D Mielestäni viime vuonna oli parempi esitys mitä tänä vuonna oli. Mutta hyvä se silti oli nyttenkin.

Ei tänne sen ihmeempää. Odottelen rakenneultraa 12.6. :heart:
 
Angel Eyes: Ihanat nla-kuulumiset sinulla. Paljonko sulla on tippunut paino siitä, kun aloit odottaa?

Emiliina: Mie ajattelen toisaalta päivittäin, että onkohan toisella kaikki kunnossa, kun ei niin aktiivisesti liiku.. Ja liikkeet ei tunnu hirveän selvästi. Mutta mietin sitäkin, että olisikohan tässäkin raskaudessa istukka edessä, jonka takia ei niin selvästi tunnu.

Ukko yx päivä, että on poika ihan selvästi tulossa, ku kaunistun kuulema päivä päivältä. Hehkun oikein :LOL: Niin varmaan joo :LOL:
 
:wave: Missäs meidän pinossa olevat ihmiset on? Täällä tuntuu kirjoittelevan me samat ihmiset vain kuulumisia :p olis kiva kuulla, miten muiden raskaus edistyy. En tarkoita kuitenkaan sillä, että ei kiinnostais lukea samojen ihmisten juttuja :snotty:

Tänne kuuluupi hyvää, masu tuntuu pullahtavan esiin viikko viikolta enemmän, ihanaa :heart: nyt tuntuu jotenkin, että alan löytää tasapainoa itteni kanssa ja uskallan ehkä enemmän nauttia olostani :heart: vaikka kyllä sitä silti päivittäin miettii, et mitä jos pikkuisella ei ookkaan kaikki masussa hyvin.

RD jos teille olisi tulossa nyt sitten se poika, ihanaa :heart: eikös sitä sanota, että poikavauvan aikana äiti yleensä hehkuu raskausaikana :snotty: itsestäni en oikein tiedä, naama kukkii aika ajoin tosi ihanasti, saa nähdä kumpaa se tietää :) ihanaa arvuutella, kumpi sieltä on tulossa, jännitystä loppuun asti :) Hyvä, jos joku muukin stressaa välillä vauvan hyvinvoinnista, tiedän sitten etten ole ainut murehtivaa tyyppiä oleva.

Ootteko muuten ajatellut, että haluaisitte rakenneultrassa tietää sukupuolta? nea on varmasti siellä jo käynyt, mutta en muista, ootko maininnut siitä mitään :) Me saatetaan kyllä kysyä, mutta ei oo väliä, vaikka ei kerrottaisikaan. Täällä päin ei kuulemma helposti kerrota sukupuolta. Nyt tekemään ruokaa, aurinkoista päivänjatkoa kaikille!! :flower:
 
heippa kaikille: rd, meille kuuluu hyvää. raskaus on ollu edelleen todella helppo, nyt on pari viikkoa vaivannu närästys ja selkä ja jalka kivut, muuten on menny hyvin. ens viikolla olis taas neuvola.. vähän jänskättää mitä neuvola täti sanoo painosta, nousee nyt sika vauhtia. lääkärissäkin kävin jo ja kohdunsuu oli kova ja kiinni.
emiliina, kyllähän myö sukupuolta yritettiin selvittää sillon rakenneultrassa mut ei halunnu vauva värkkiään näytellä eli ei saatu tietää kumpi tulee.
missähän kaikki on jotka on plussannu tuolta meidän pinosta..? mukavasti on menny kesäloman eka viikko. jaksamisia kaikille ja ihanaa kesää!!
-nea ja vauva rv 29
 
:wave:

Onneksi on ihana ilma niin hieman piristää mieltä kun on ollut melko kurjaa tässä muuten. Meidän pikkuneidillä on sitten korvakierre päällä, koko toukokuu ollaan oltu korvatulehduksessa, aina kun edellinen antibioottikuuri loppuu, parin päivän päästä nousee taas kuume ja korvat on kipeät. Viime yönä taas valvottiin tuonne 3.30 ennen kun tyttö nukahti. :(
Sitten meidän kissa, joka oli ollut viikon verran kateissa löytyi tienpientareelta kuolleena. Oli varmaan auton alle jäänyt. Pojat ja mies hautasi sen eilen ja nyt pitäisi risti viedä tuonne vielä. :'(

RD kyseli tuosta painon tippumisesta. Mie painoin sillon kun plussasin 94 kiloa ja nyt on paino pysynyt tuossa 88-86 tietämissä jo pitkän aikaa, eli tippui jo ennen ekaa neuvolaa sen 5 kiloa ja nyt viimeeksi siis oli 0,5 kiloa alle tuon ensimmäisen neuvolan. Ihan hyvä niin, koska tuota ihan liikaa oli, ja nytkin huomaa hyvin että on enemmän kun aikasemmissa raskauksissa, kun on tullut kauheat suonikohjut jalkoihin ja ei oikein jaksaisi töissä seisoskella.

Masussa sentään on kaikki niinkuin pitääkin ja näkyy jo potkuttelut ulospäinkin. Kivaa. :D Tasan viikon päästä olisi rakenneultra, jänskättää jo vähäsen. Emiliina kyseli tuosta että sukupuolen kyselystä. Miun tekisi mieli sitä kysyä, mutta mies on ehdottomasti sitä mieltä että ei haluta tietää, joten kaipa se jää sitten oman tulkinnan varaan.
15.6 olisi sitten neuvola ja saisi nuo Kelan paperit, niin pääsee hakemaan pakkausta. Sormet syyhyää jo päästä sitä hipelöimään.

Hyviä vointeja kaikille.

AngelEyes ja masukki 20+2 (yli puolen välin jo :LOL: )
 
angel eyes: kiva kun oot saanu painon laskemaan. meikäläinen syö nykysin kun sika. alussa paino laskikin pari kiloa eikä oo vielä noussu ekasta neuvolasta kun 4 kiloo mut ne kaikki 4 kiloo on tullu kahdessa kuukaudessa! en haluis paljon kiloja kun on mukavasti ylimäärästä jo valmiiks. toivon hartaasti että kuulun siihen kastiin joka laihtuu kun imettää.
 
Kivasti oot kyl angel eyes saanu tiputettua alussa :D .
Viimeksi, kun kävin neuvolassa. Oli vieläkin tippunut.. Mutta varmaankin pikku hiljaa alkaa nousemaan.. Toivon itsekin, ettei hirveästi, ku ylimääräistä löytyy minultakin :ashamed: . Ja tässä kun ajattelee synnytyksen jälkeistä laihdutusurakkaa.. Niin ei todellakaan halua hirveästi lisää.

Nyt oon pari päivää menny pyöräl töihi ja kotio.. Ja tarkoitus ois ruveta menee pyörällä töihin. Riippuen tietenkin mikä sää on.

Sain tänään imuroitua, pestyä lattiat ja pestyä pikkueteisen maton.. Ku koira oli tehnyt "ihanan lahjan" eteiseen.. Ja yhden pökäleen keittiöön ja yhden olohuoneeseen :$ . Ni päätin sitten siivota kunnolla, kerran ukko oli mökillä lasten kanssa.
 
RD sinäpä olit jaksanut ahkeroida siivouksen kanssa, mistähän minäkin saisin moisen innostuksen :whistle: Muurinpohjaletut kuulostaa hyvältä, voisit lähettää tännekin pari :p Minulla tuota painoa on nyt tullut kilon verran alkupainoon verrattuna, ihan normaalipainoinen olen ollut ja aika hoikka. Mutta toivon kyllä myös, ettei painoa tulisi hirveästi ylimääräistä, ei sitä sitten ole kiva yrittää saada pois raskauden jälkeen. Vaikka en ajatellut ottaa painosta stressiä, kunhan muuten sujuisi kaikki hyvin :heart:

Vitsi muuten, kun sullakin Angel Eyes alkaa raskaus olla jo pitkällä, aika tuntuu menevän niin nopeesti!! :) Meillä olisi tänään juhlat ja oli pakko käydä ostamassa uusi juhlamekko, kun kaikki vanhat puristi jostain kohtaa niin ei ollut enää hyviä. En ostanut kyllä mitään mammamekkoa vielä, ihan normaali mekon, mutta vähän isomman kokoisen, et masu mahtuu mukaan :D Siitä puheen ollen, voisinkin pikku hiljaa alkaa valmistautua päivän juhliin :) Aurinkoista viikonloppua kaikille!! :wave:
 
Emiliina: Sais siivota jo uudelleen :D . Tänään aamusta kävin esikoisen kaa kaupungilla pyörähtämäs ja loppupäivä oltii sit mökillä. Rupesin heti paistaa noita lettuja ja kaikki kehui lettujen makua.. Enpä nyt tiedä.. Tais olla vain nuoleskelun makua.. Eihän niistä mpitsisiä tullut yms.. Miten saa lettuihin lisää rapeutta? :whistle:
 
Millukka Olen tosi pahoillani, voimia! :hug: :hug:

RD niinhän se taitaa olla, että sais olla joka välissä siivoamassa, koko ajan noi villakoirat pyörii jaloissa, vaikka kuinka siivoais :D Varmasti letut oli hyviä :p tuohon rapeuteen en kyllä osaa sanoa, miten niihin sais sitä lisää, joku kokki-ihminen vois osata paremmin auttaa :D mä en oo mikään kauheen hyvä noissa ruoka-asioissa :ashamed:
 
Millukka: Olen pahoillani. :'( :hug: Paljon voimia. :hug: :hug:

Tänne ei mitään uutta. Masu on alkanut jo pyöristyä ihan mukavasti. ( Näytän lihonneelta! :LOL: ) Mulla on alkanu supistella. Ei kivuliaita, vaan masu on välistä aivan kivi kova. Ja repäisykipuja tulee, jos liikahdan nopeammin. Yöllä varsinkin kylkeä kääntäessä melkein joka kerta "vetää suonta" jommalta kummalta puolelta. :/ Ilkeän tuntuista. Ja siivouspäivän jälkeen olen aivan poikki. Alaselkä ja lonkat on aivan jumissa kaksi päivää viikkosiivouksen jälkeen. Hyvä, että voin lapsia nostella tai istua sohvalle tms. Kivaa! :whistle: Toivottavasti ei tästä kovin pahene loppua kohden... :/

RD: Eiks niihin lettuihin saa rapeutta, jos laittaa vishyä? :whistle:

Neuvola on keskiviikkona, joten silloin tulen kertomaan kuulumisia.


Molla Maija ja batman 14+4 :heart:
 

Yhteistyössä