**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

moikka, olin jo tulossa innoissani kertomaan tänne että tärppäsi, mutta aamulla alkoi vuoto :'( kiitos silti rd onnitteluista, kiva kun muistat :D kyllä minä vielä tänne tulen uskokaa pois!!!

tikruliini pahoittelut tilanteestasi!! :hug: itsellä myös todettiin tuulimuna rv. 10+5 ja olo oli kun huijattu!! koita levätä ja miettiä asioita rauhassa.

ihanaa odotusaikaa teille kaikille, perässä tullaan ennemmin tai myöhemmin!! :saint:
 
JJ-t :hug: toivottavasti saat liittyä joukkoomme jo kuukauden päästä :heart:

Tänä aamuna oli ihanaa, kun mieheni toivottele hyvää äitienpäivää minulle :) naureskelin, että saako jo nyt toivotella :D hän meinasi, että kyllä saa. Ensi viikon keskiviikkona on sitten np-ultra, odotan sitä niin etten paljo muuta ehdi ajatella. Jännitän niin kovasti, että onkohan siellä ketään kotona pelkään että onkohan kaikki hyvin. Välillä on taas mahakivut muistutellut itsestään, mutta toivottavasti ovat vain kohdun kasvukipuja.. Tulen kyllä sitten ultran jälkeen kertomaan kuulumiset :) Toivottavasti kaikilla on ollut mukava äitienpäivä, meillä ainakin on ollut ihanaa :heart:

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille sekä myös tuleville mammoille! :heart:
 
Emiliina: Täällä päivä on ollut kiireinen.. Kolmen mummon luona käyty ja neidit on saaneet masut täyteen täytekakkua. Kotii ku tultiin porukoiden luota, söivät ruoat, käytii pienel pyörälenkil (esikoinen pyöräl, ja sit kuopus rattaiden kyydis).. Jonka jälkeen halusivat iltapalaksi viel isän tekemää äitienpäiväkakkua. Kuopus halus yhdesti lisää ja esikoinen kolmesti!!!! Miten heidän mahaansa mahtui. Kuitenkin jo aamulla söivät kotona ja sit 3:ssa mummolassa.

Hyvin se np-ultra menee! Näette pienen ihmeen kasvavan masussa!
 
RD teilläkin on sitten tekemistä riittänyt äitienpäivänä :) Ihania sinun lapsukaisesi, taitaa kakku olla niiden herkkua :p niin kuin varmasti meidän monen muunkin :snotty:
Toivottavasti olet oikeassa ja pikkuinen ultrassa köllöttelee ja kaikki on hyvin, 2 yötä pitää malttaa vielä nukkua :heart:
 
No niin, np-ultrassa käyty. Kaikki näyttäisi olevan hyvin, niskaturvotusta oli vain 1,34 mm. Siellä se pikkuinen nukkui rauhassa, sitten alkoi kauhea jumppa kun kätilö vähän aiheutti maanjäristystä mahaan :D Pituutta pikkuisella oli 5.4 cm, hassua kuinka pieni se vielä onkaan :heart: nyt on ihana olo, ehkä tästä pikku hiljaa uskaltaa olla turvallisin mielin ja viitsii kertoa jo muillekin iloisia uutisia :heart:

Emiliina ja Möllykkä 12+2 (Ultran mukaan 12+1) :heart:
 
:wave:

kiva kuulla hyvät uutiset Emiliina! Mulla oli viime viikolla tuo np-ultra jossa myös kaikki ok, sydämenääntä oli ihana kuunnella ja turvotusta muistaakseni vain 0,8mm. Sain mukaani myös ajan jo rakenneultraankin heinäkuulle.
osallistuitko muuten siihen veriseulaan? entäs muut, ootteko osallistuneet RD & co? mä osallistuin, pari viikkoa kuulemma kestää.

omaolo alkaa lähennellä normaalia, pahaolokestokrapulaällötyskausi väistyy...
palaillaanpa taasen,

Pamuk ja Toivo rv 12+2 (ollaanki ihan samoissa Emiliina)
 
pamu: joo osallistuin mie siihen veriseulaan. muistaakseni down suhde oli sillon 1/12 500. ilonen oon että osallistuin ja niskapoimu turvotus mulla oli sillon np ultrassa 1 mm. eli meillä kaikki oli hyvin siellä. meinasitko sie mennä?
 
joo tai siis se tehtiin npultran yhteydessä viime tiistaina. sanoivat ett pari viikkoa kestää tulokset ja jos tulos normaali ei he edes soita. soittavat vaan jos on jotain epäilyttävää...
kertoivatko sulle siis tuloksen miten?
 
Emiliina: Ihanat ultrakuulumiset! :heart: En tiiä, onko nyt täytekakku noiden herkkua, mut näytti maistuvan. En olis kyl ite saanut niin paljoa alas, mitä nuo! Ja olihan isukki tehnyt kaku nalle-muotilla, ni onhan se sit hyvää :D

Pamu: Kyl mie kävin jotain verta luovuttelemassa, ja pitäis olla just tuohon down:in syndroomaan.. Et katotaan huomenna nla:ssa, että saanko tulokset.. Toivottavasti ei oo surullisia uutisia.

nea: Minäkii haluun jo pakkauksen :heart: . On varmasti aivan ihania vaatteita! =)
 
Minäkin osallistuin siihen veriseulaan, kävin otattamassa sen jo muutama viikko sitten ja tänään sain sitten tuloksen np-turvotuksen kanssa. Meillä riski on 1/11 000, että todella pieni. Sanoivat, että alkavat tutkia vasta, jos riski on 1/250. Että sen suhteen ei pitäisi olla hätää :)

RD varmasti saat neuvolassa vain hyviä uutisia, älä etukäteen jännitä niitä! Tule vaikka kertomaan, mitä neuvolantäti sitten sanoo =)

Pamu olenkin katsonut, että samoissa mennään, sama LA :heart: Joko sinulla on vauvamaha tullut näkyviin? Täällä on pieni pömppis jo havaittavissa, koko ajan alkaa enemmän näyttää vauvamasulta :heart:

Nea vaatteet on varmasti ihania :heart: ihana saada itsekin sitten syksyllä pakkaus. Kuinka paljon ennen LA sen muuten saa?
 
emiliina: just pesin vaatteet ja laitoin kuivamaan. on ne kyl söpöjä. viikolla 22 saa neuvolasta sen lapun millä voi hakee pakkausta. ja kai se sit riippuu ihan kelasta kuinka kauan menee että pakkauksen saa. mulla meni tuo 5 viikkoa papereiden laiton jälkeen.
 
nea: Mie oon jo niin kateellinen sinulle :whistle: .Miekii haluan vauvavaatteita tänne :D

Mulla on "vauvakuume".. Haluan heti raskaaksi, ku tää on syntynyt :whistle: (vitsi vitsinä.. Taitaa olla tunteet ihan eri, kun pieni on ulkona) :whistle:

Mies eilen, meillä ei sitten enää käytetä ehkäisyä ja kaikille on useasti sanonu: "heti perään tehdään lisää" :eek: :eek:
 
RD hauskaa, kun sulla on nyt jo vauvakuume :D voi olla, että tosiaan tunteet muuttuu sitten, kun pieni on maailmassa ja valvottaa öisin. Sitä odotellessa :heart: Mulla olis kauhee kiire jo saada ostella vauvanvaatteita ym tavaroita, mutta yritän nyt vielä hillitä itteni tässä vaiheessa :snotty: Tuntuu, että puoli vuotta on niin pitkä aika vielä odottaa, että saadaan pikkuinen maailmaan. Vaikka kyllä tämä varmasti tässä menee sitten hujauksessa :) Nyt iltapalalle :p
 
Emiliina: Katsotaan onko tää masukki yhtä kiltti vauvana kuin nuo kaksi aiempaa. Ei ole tarvinnut öitä valvoa. Nukkuivat 6 h putkeen heti syntymästä.. Piti käydä ite herättelemässä, ja siitä eivät sitten tykänneet. Oisvat nukkuneet pidempääkin. Mut sitten, ku kasvoivat vähän, ni sitten ne jo nukkuivat sen 9-10 h yöunet.

Mutta enää ei neidit niin kilttejä oo.. On uhmaa muille jakaa. Onneksi nukkuuvat yöt todella kiltisti. :heart:

Kuopus tänää iltapalalla. Söivät joghurttia ja itekin olin ottanut samanlaisen.. Kuopus sanoi: "vauvalle jukurttia myös äiti syö" :heart: "vauva kasvaa" :heart:

Mut nyt nukkumaan. :wave:
 
RD sun tytöt kyllä on sitten ollut ns. helppoja tapauksia :) toivottavasti teidän tuleva vauvakin on yhtä helppo. Mua pelottaa, että meidän vauvalla tulee olemaan koliikki, kun meillä molemmilla on se vauvana ollut, mulla ja miehellä :/ sitten joutuu vain kuunnella, kun toisella on mahakipuja :( Mutta eipä sitä etukäteen kannattais murehtia.
Ihania kommentteja sun tytöiltä iltapalalla :heart: hellusia! :)
 
Tässäpä olisi näitä mun tämän päivän nla-kuulumisia. (alkuun laitan aikaisemmat tulokset)

Rv 10+2
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+

Rv 15+4
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17 cm
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +

Down:in oireyhtymä:

Ikäriski: 1:1348
Riskisuhde: 1:4153
B-CNF: Ei mutaatiota

Neuvolassa oli kaikki hyvin :heart: . Oli suuri helpotus. Sydänääniä, kun kuunneltiin, niin voi sitä jumputusta ja liikehdintää! Neuvolatäti totesi heti: Jopas on todella aktiivinen ja vilkas kaveri. Koko ajan on liikkeessä :heart:

 
RD hyvä, että neuvolassa kaikki hyvin :) mäkin voisin kuunnella vauvan sydänääniä päivittäin, on ne niin ihanat :heart: olenkin miettinyt, et se kotidoppleri olis ihana ostaa, mutta on sillä kyllä ihan kivasti hintaa, etten ole raaskinut :/ onko täällä kellään kokemusta siitä?
 
Mitäs tänne kaikille kuuluu? Ei ole porukasta kuulunut pitkiin aikoihin mitään :eek:

Milloinkohan tuolta kuumeiset puolelta tulee tänne lisää? Ei minun mielestä oo pitkään aikaan tullut ketään, vaikka plussia tuleekin tiuhaan tahtiin.

Mutta nytten tulikin sitten työtehtävä.. Pitää jatkaa töitä! :wave:
 

Yhteistyössä