**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

Mammutti-Mamma: Oikein ihanaa, että saavuit tänne meidän joukkoon! Mukava saada lisää porukkaa tähän pieneen pinoon! :wave: Minne lie ihmiset hävinneet, vaikka listassa on nimiä vaik kuinka paljon, mutta en mie oo huomannu heidän kirjoittelevan.
Mikä on siun synnytyssairaala, ni voin senkin lisätä tuonne listaan! :D
 
:wave:
juu jokseenkin hiljaista, mutta eiköhän tää tästä vielä piristy! meitä pitää ulkona noi hyvät kelit sekä koneelta pois ainainen mukamas kiire...ja kotihommat...
sitäpäse.

Millukka, :hug: km kokeneena luulen tieväni tunteen... :'( voimia, ja sitten kun jaksat niin uuteen koitokseen!

Mammutti-Mamma onnea plussasta! jippii! :flower:

Mulla oli viime viikolla neuvola sekä lääkäri, kaikki ok, painoa ei oo tullu, oikeestaan vähän tippunut...mutta ehtiihän sitä vielä. Ei ne siihen edes oikeen puuttunut, kuitenkin noussut plussan jälkeen (ennen raskautta 59kg-> nyt 61kg)
En kuitenkaan saanut veriseula tuloksia (??!) outoa, että jossain ne saa tietää, täällä vaan sanottiin, ett jos on jotain he soittaa polilta.
No vissiin siis kaikki ok kun ei oo mitään perästä kuulunut 2 viikon varo aikana.

Kuun lopussa seuraava neuvola. Rakenneultra on sit heinäkuun alussa.
Niitä odotellessa.
palaillaan taasen.

Pamuk ja Toivokolmonen rv 15+0
 
Meillä oli mielenkiintoinen yö takana..
Otin porukoilta vesisängyn.. Vanhemmat varoitteli, etteivät tiedä onko mennyt itse vesipatja rikki, koska on vintillä virunut ainakin 12 vuotta käyttämättömänä..

Eilenhän mie olin innokas siivoamaan.. Jo toisen kerran viikossa imuroin ja pesin lattiat sekä pesin pari koneellista pyykkiä.. Jonka jälkeen lähin tyttöjen kanssa porukoiden luona käymään.

Kotiin tullessa rupesin ukon kanssa siivoilee varaston joka oli kuin kaatopaikka. Enimmät vasta järjesteltii ja siivoiltiin. Tällä viikol pitäis kahtoo laatikot ja kylmän viileästi heittää tavarat menemään.

Sitten, kun saatiin peräkärry lainaan, niin lähdettin hakee vesisänky. Kasasimme sen. Kolme tuntia täyttyi vedestä.. Tytöt laitettii hiukan myöhää nukkumaan: klo 23 jälkeen.. Mutta simahtivat heti melkeimpä, vaikka tappelua olikin nukkumaanmenon kanssa.

Sen jälkeen ajattelimme ukon kanssa, että testataan. Menimme vaan makaa sängylle.. Siinä loikoiltiin jonkin aikaa ja sitten huomataan, että jostain se minimaalisesti vuotaa :headwall: :headwall: .

Klo 24.00 aikoihin alettii sitten tyhjentää se.. |O . Oli ukolla hauskaa imeä letkun päästä, että saa imun tulemaan.. Siinä annettiin veden valua.. Laitoin pomollekin jossain vaiheessa viestiä, etten taida jaksaa aamulla herätä töihin, ku vahditaan, ettei satu vesivahinkoa :whistle: . Onneksi on joustava työnantaja.

Klo 4.00 jälkeen ruvettii olohuoneeseen nukkumaan. Mie sohvalle ja ukko sit lattialle patjalle.. Onneksi tytöt nukkui klo 10 asti.

Ja sitten viel annettii tyhjentyä ja sitten täytettii kompuralla täyteen ilmaa. Mutta mistään ei itse reikää löytynyt. ainoastaan neulanpään kokoinen terävä reuna, josta pieniä tippoja vettä tippui..

Hiukan ketutti.. Ku siivosin eilisen aamupäivän ja sitten tämän meidän makuuhuoneen tyhjensin ja luuttusin.. Ni nytten näyttää kaatopaikalta koko huusholli :D.

Kohta paikattiin ja lähdettiin kaupois käymää pikaisesti. Nytten ollaan sitten täyttämässä uudelleen ja hiukan jännittää miten käy.. Jos yhä edelleen valuu vettä.. Paikasta, jota ei tiedosteta, niin tuosta vesisängyn kehikosta tulee sitten meidän runkopatjoille kehikko.
En kyllä haluais olla ensi yötä myös valvomassa :whistle: . Ei se nyt ainakaan mistään vuoda. Koska sen tietää nyt sen alueen, mikä eilen oli märkänä.. Ja nyt ei ole sekään.

Tänään oli tarkoitus mennä esikoisen kanssa uimaan, mutta mennään vasta huomenna, ku olin aika väsynyt.

Ikimuistoinen kokemus kieltämättä :D
 
heippa kaverit! :wave: neuvola kuulumisia:
rv29+6
painoa tullut ihanat 800g viikossa!! arvatkaa pistääkö mielen matalaks kun nyt alkaa näköjään paino tosiaan nousta. ylimäärästä on muutenkin enkä tosiaan halua et paino nousee paljon..
turvotus +
rr 121/77
hemppaa ei otettu ku on ollu aina niin hyvä
sf 30cm.
pamu: varmasti veriseula oli ok jos eivät mitään sanonu. mulle ne sano sillon neuvolassa ne ja kirjotti vielä neuvola korttiinkin.. voithan soittaa sinne jos mieltä painaa.. millon tillä muilla on neuvoloita?
 
nea: älähän pelottele tuolla painonnousulla :whistle: .
Kyllähän se joskus täälläkin alkaa nousee uhkaavasti.

Minulla olisi ollut rakenneultra 12.6., mutta jouduin sen perumaan pomon takia.. Sain ajan 18.6. En tiedä mihin väliin mut laittoi, koska ei ollut kuulema aikoja.. Eli pikaseen varmaankin vain kahtoovat ja sit on ohi.. Ei siinä muuten mitää, mutta matkaa on sellaiset 89 km.
 
Ihanaa huomata kuinka paljon palstatuttuja on plussannut n. puolen vuoden aikana..

Meillä ei ole tainnut vieläkään tärpätä.. Mutta saa nähdä.. Ei ainakaan vielä mitään merkkiä.. Olisi niin ihanaa jos meillekin tulisi oma nyytti..

ONNEA TEILLE KAIKILLE VIELÄ KERRAN!!!

KP
 
Eilen tein sitten sen varmistustestin ja vahvoja viivoja näytti :D Soittelin vielä neuvolaankin eilen sain ekan ajan 1.7. viikot 4+6 tänään.

Onko muilla ollut mies neuvolassa mukana? Mä tuossa kyselin tahtooko tulla niin eipä tuo oikein osannut vielä sanoa. Mies vaan naurahti, että kummankohan se tutkii minut vai hänet (mahasta päätellen) :LOL:
 
RD kiva onni teillä tuon vesisängyn kanssa :LOL: toivottavasti saitte seuraavana yönä nukuttua ja paikattu kohta piti :snotty:

Nea mulla on seuraava neuvola vasta parin viikon päästä, kuinkahan sitä jaksais odottaa sinne asti :( olis niin kiva päästä kuuntelemaan taas pienen sydänääniä, se aina helpottaa oloa, kun ne on kuultu :heart:

KP Toivottavasti teilläkin tärppäisi pian, plussapuhurit sinulle! :wave:

Mammutti-mamma meillä oli ekalla kerralla neuvolassa mies mukana, mutta muilla kerroilla ei ole töiltään ehtinyt. EKassa ultrassa oli myös mukana ja toivottavasti pääsisi myös rakenneultraan, joka on heinäkuun alkupuolella :heart:

Täällä yritetään töiden lomassa ehtiä nauttia vähän lämpimistä päivistä, vaikka eihän sitä oikein töiden jälkeen jaksa enää ulos lähteä. Pitäis vaan yrittää muistaa vähän liikkuakin muutakin kuin työmatkat ettei kunto pääsis ihan tippuun raskauden aikana :snotty:

Aurinkoisia päiviä!! :wave:
 
Hellou!

Mammutti-mammalle onnittelut plussasta. :flower:

Meillä mies on käynyt neuvolassa mukana melkein joka kerta, kun mielellään tuonne mukaan haluaa lähteä. Ja tietysti tällä kertaa on apuakin kun tuon pikkuneidin kanssa olisi hankalaa muuten käydä.

Käytiin tänään aamutuimaan rakenneultrassa. Siellä pikkuinen kölli ja vilkutti meille. Kätilön mukaan kaikki rakenteet oli ihan niinkuin pitääkin ja hienosti vastasi viikkojakin koko. Kysyin että voisiko näyttää jalkojen väliä, mutta niin tiukasti oli vaavilla jalat ristissä että sukupuolesta ei saanut edes mitään vinkkiäkään. Kätilökin sanoi että eipä hänkään voi tuosta mitään sanoa kun ei mitään näy. Häveliäs tyyppi siis tulossa. :LOL: No mies oli tyytyväinen, koska hän ei alunperinkään halunnut sukupuolta tietää.

Tässä kuva meidän pikkuisesta:


Nopsaan on tosiaan aika mennyt, enää olisi 8 viikkoa töitäkään jäljellä. Sit pääsee kesälomalle ja siitä äippälomalle. Ja ihan kun vasta oisi plussannut ja ollut niin alussa että kaikki ultrat yms. muut tuntui että niihin oli ikuisuus. Ja nyt kohtahan tässä joutuu jo synnyttämään. :D

Nyt lähdetään kaupoille ostamaan pojille kenkiä ja nauttimaan tuosta ihanasta ilmasta.

Voikaahan hyvin. :)

AngelEyes ja masukki 21+2
 
angel eyes: ihanaa että teillä oli kaikki hyvin ultrassa!!
mulla ei ole mies ollu mukana neuvoloissa eikä ultrissakaan,viimeseen ultraan varmaan tulee mukaan. mun työt sotki niin pahasti nuo aiempien ultrien ajan kohdat ettei mies niihin päässy tulemaan kun oli aina töissä. jouduin eilen etsimään liukkaan lakanan alleni että pääsen pyörähtämään paremmin yöllä.. iskias vaivaa reidessä ja lantio ja lonkat on välillä pirun kipeet.. no helpollahan tässä on päästykkin tähän asti niin ei parane valittaa. kaunista päivää kaikille!!!
ps. voisko aina tekstin perään laittaa mones viikko menossa kun oon ihan sekasi teidän viikoista? :D
-nea ja vauva 30+1- ( maaginen 30 viikkoa jo täynnä, jee!! )
 
Eiliset neuvolakuulumiset:



-Pissa puhdas.

-Painoa oli tullut viikkoon 614g eli aika huikeasti. Ruokakin kyllä maistuu. Pitäisi ehkä vähän hillitä, etten aivan vallan paisu! :ashamed: :whistle:

-Verenpaine hyvä 112/74.

-Hb 138 oli laskenut viime kerrasta vähän. Viimeksi 142.

-Sydänäänet kuulin. Pikkuinen kyllä kovasti yritti pakoilla. Saatiin pari sykettä kuulluksi, kun kuului "plomps" ja ne hävisi. Mikähän äidin pikku riiviö siellä kehittyy..? :LOL: Ihan nauratti se touhu neuvolassa.

-Seulontatulos oli ihan ok. Riskisuhde 1:14933.


Seuraava neuvola 3.7. ja rakenneultra 9.7. Tuota ultraa odotan kyllä kuin kuuta nousevaa. Aika onkin mennyt äkkiä, kun muistelee edellisiä raskauksia. Tuntuu, että aikasemmin oikein laskin viikkoja eteenpäin ja nyt en välillä edes muista millä viikolla mennään. :D Eli heinäkuu koittaa pian. :D


Mutta ei muuta tällä kertaa.



Molla Maija ja batman 15+1 :heart:
 
ipanapa: Oikein paljon onnea!!! :flower: Joko lisään sinut etusivun listalle? Milloin olisi näillä näkymin laskettuaika ja synnytyssairaala?

Angel Eyes: Ihanat ultrakuulumiset :heart:

Molla Maija: Sinullakin on hyvin mennyt neuvolassa. Jospa sitä painoa ei hirveästi tulisi raskauden aikana :D

Emiliina: Oli juu hauska kokemus! Onneksi paikkaus on kestänyt ja uskon sen kestävän, koska auton rengaskin on samal aineel korjattu sekä syyläri. Joten tuskin ainakaan ihan heti rupee vuotaa jos ei sit jostain muusta kohdasta rupea vuotaa. :D

- Red Dragon + Nuppu 18+4 - :heart:
 
nea: Juu, pianhan se ois, mitä nyt viikolla siirtyi! En malttais odottaa. Saanpahan senkin päivän korvattua, ku oon ens viikon 8-16, vaikka muuten työaika on 8-14.30, kun ei tarvitse koulussa käydä. Pomo, kun lähtee sinne lomalle, ja mun avuksi tulee Liisan tuttava, joka ei osaa noita hommia lainkaan.. Ni en halua, että puhelin soi jatkuvaan, joten katsoin parhaammaksi olla täyspäivän töissä..

Kyllähän me sitä kysytään.. Toisaalta en kyl halua ees tietää, mutta poikaa veikkaavat kaikki. Anoppikin sanoi, että poikamaha on ihan selvästi. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole mahaa ollut, ni nyt on niidenkin edestä.

Mutta sitten mietin sellaista, että jos saadaan jonkinlaista suuntaa, haluanko paljastaa sukulaisille :whistle: . Toisaalta en.

Nyt käyttää koiruliini pihalla.. Täällä sisällä o mielettömän kuuma.. En saanut ees eteisen kaappii siivottua tän kuumuuden takia.
 
ipanapa :wave: ONNITTELUT!

juu kuuma se on täälläkin, huh hellettä! en valita, kivaa se on B)

angel eyes, olipas selkeä ultrakuva, esikosta saatiin kans tommonen tosi selko kuva, mutta tyttelistä ei ihan kauheen onnistuneita, mutt pääasia tietty ett ultrissa muuten kaikki ok.

RED, tosiaan aikas mielenkiintoista tuo yöelämä vesisängyn kanssa :LOL:

ja Nea on jo noin pitkällä! hui :whistle: hieno homma, perästä tullaan!
mä/me kyll meinataan kysyä sukupuolta, kumpiakin on, että hauskaa vaan ois saada tietoa.

jeps, mikäs tässä, kauniita kesäpäivä ja mahankasvatusta.
palaillaanhan taasen.

Pamuk ja toivokolmonen rv 15+3
 

Yhteistyössä