Tahkoojat #88

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hertta: on ikävää kun lekuri sanoo yrittäkää vielä...ihan kun ette ois??!! Mulla on kanssa semmoinen pelko et lääkärit käännyttää ovelta kun on toi esikoinen. Mut onneksi ainakin viimeksi lääkäri otti vakavasti ton endo epäilyn ja sanoi ettei kannata jäädä odottelemaan jos ei kakkosta kuulu.

Sorkke jos en tajua kommentoida teidän tilanteisiin vaan puhua paasoan vain omastani..yritän tässä pikku hiljaa päästä jyvälle ja tutustua teihin :)

Mariska, mulla ei juuri ole ollut kuukautiskipuja (välillä ei minkäänlaisia juilutuksia edes, joskus jotain pientä nipistelyä), selkäsärkyä pääasiassa ja sitten se kova pissatus. Mulla ei vatsantoiminnassa tuntemuksia/muutoksia kierron ajankohtaan nhähden. Oviskivut mulla on olleet kovat, nimenomaan oikean puolen vuorolla, jossa/jonka läheisyydessä siis ei mitään hämminkiä. Mulla tuntui sisätutkimuksessa ""nappula"", jota lääkäri epäili endoksi ja jossain kohdun takana tuntui karheutta, joka myös endoon viittasi ja siksi siis lapaan.

Mariska, mulla on ollut välillä just noita h***tillisiä kuukautiskipuja, ei aina buranakaan oikein auta. Lisäksi vatsa turpoaa ihan palloksi ennen menkkoja.Mä en usko että on noin suoranaista että paha endo aiheuttaa voimakkaat oireet ja päinvastoin. Pienikin endo voi aiheuttaa lapsettomuutta jos se sattuu sijaitsemaan hankalassa paikassa. Mutta laajallekin levinnyt endo voi olla ihan oireeton.