Tahkoojat #88

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiitu, ei maalata piruja seinille! Ei ollut tarkoitus säikäyttää, kunhan itsekseni pohdiskelin koska mä vaan ihmettelen että miksi toiset lääkärit määrää keltarauhashormonia ja toiset ei millään jos raskaus on toiveissa...kai tää on sellasta hemmetin hienosäätöä koko homma että se ei ole mistään muusta kiinni kuin hyvästä tuurista :-)
Tsemppiä sulle tosiaan huomiseen koitokseen ja ennen kaikkea että saat sieltä hyviä uutisia! PQ!

Kyllä eilen tuli aikamoinen kaipuu kun syötin veljen pientä ½ vuotiasta poikaa kasvismössöllä ja juotin maitoa :)
Kun välillä tosiaan on ihan evvk. Mutta kaikki tunteet sallittuja, eikö niin tytöt!

Mietin tässä että pitääkö mun siirtää sitä Sööperin vastaanottoa. Jos ei nämä menkat nyt alakkaan, vertavaluvana sinne ei kai voi mennä. Mites sellainen hypoteettinen ajatus jos olis raskaana? Tehdäänkö lapaa raskaanaoleville? Gynen tutkimus ei kai haittaa vaikka oliskin raskaana kun tehdäänhän alkuraskauden ultratkin alakautta....hhmm.

Perjantaina olis tiedossa ulkoilua kahden sinkkuystävän kanssa, voi mennä kosteaksi. Tarvinnee testata siihen mennessä. Silloin oli kp33, aikaistahan se siinäkin vaiheessa olisi. Plääh. Jos vaan viileesti rauhottuisi ja testais sitten jos on viikon myöhässä...spekulointiahan tämä kuitenkin on kun menkat kuitenkin alkaa!!!!!

Tiitu, voithan sä kokeilla lugeja myös toisen ohjeen mukaan eli luget aloitetaan 3 vrk oviksen jälkeen. Näin eivät ainakaan estä mitään vaan ovat ainoastaan tukena :) En tiedä oletko tutustunut tähän:
http://www.tohtori.fi/laakkeet/tuote.php3?ID=813
Tästä näkee kaikki lugen eri käyttötarkoitukset ja eri ajoitukset.

Sandeman, lapaa ei mielellään tehdä raskaana oleville, mutta pakosta kylläkin. Ja monilla on käynyt niin, että lapa on tehty oviksen jälkeen ja siitä kierrosta on sitten plussa tullut. Joten ei siis ole suurta huolta. Sööperin vastaanotto on varmaan omasta puolesta kivempi, jos ei vuoda silloin. Mutta jos vuotaa, niin ei kai sekään este ole. Yleensäkin endon kannalta vastaanotto on aina parempi loppukierrosta, silloin ne endopesäkkeet ovat helpommin tunnistettavissa. Mullakin se aika on.. mitäs mä laskinkaan, kp13, joten ei paras mahdollinen aika. Oviksen kannalta tietysti mielenkiintoinen :)

Kääk, te puhutte laihtumisesta. Mä olin eilen kaverin kanssa ulkona syömässä. Samoin tänään. Nää aina joskus sattuvat näin peräkanaa. Aion syödä kuitenkin hyvällä omalla tunnolla :) Huomenna sitten ehkä vähän kohtuullisemmin. Enkä mä tossa päivällä syönyt niin paljon *seli, seli*

Helou! Täällähän on käyty mielenkiintoisia keskusteluita.. Omaa kokemusta ihastumisesta tämän yhdeksän vuoden mittaisen suhteen aikana ei ole, sitä ennen olleiden seukkaussuhteiden aikana kylläkin ja monesti. Joskus vieläkin mulle tulee perhosia masun pohjaan, kun tuo oma miekkonen on välillä niin lutunen. (Joskus toki ihan päinvastaisia fiiliksiä..=)) Enpä osaa siis neuvoja antaa sari, mutta hyvä kuitenkin kun sait jakaa asian meidän kanssa. :)

Mustasukkaisuudesia ollaan molemmat hieman, mä oon joskus saanut lieviä raivonpuuskia muutamista tyttösistä, jotka ovat kännipäissään yrittäneet tehdä lähempää tuttavuutta mun miehen kanssa, kuitenkin ihan tuloksetta. Onneksi niistä on aikaa, enkä ole enää liiemmin mustis, välillä tulee jotain ihme ""takertumiskausia"", mutta niin kuin Kastis totesi, ei ole PIENINTÄKÄÄN järkeä nipottaa turhasta, silloin toinen hermostuu varmasti. Ja sitten toinen osapuoli luulee kuitenkin, että jotain on ilmassa, kun nalkutuksen kohde vetää pultit. Olipas kiemuraista, putosin itsekin kärryiltä! :)

Sandeman, mulla lukee sairaalasta saamissani ohjeissa, että ""Raskauden ehkäisystä on erittäin tärkeää huolehtia ennen laparoskopiaa, vaikka kysymyksessä olisikin esim. lapsettomuudesta johtuva tutkimus. Lapsettomuuspotilailla toimenpide pyritään tekemään mahdollisimman pian kuukautisten jälkeen.""
Mulla kyllä on huomenna kp17, mutta mua ei haittaa vaikka tämä kierto menee ""hukkaan"". Tai mullahan lapa tehdään siis ennen kaikkea kipujen takia, ei varsinaisesti (pelkästään) lapsettomuuden. Tietääkö muuten joku tehdäänkö lapan yhteydessä SSG? Kun mä olen jostakin saanut sellasen käsityksen. Mulla nyt kaiketi ainakin toinen puoli on auki, tai ainakin oli reilut puoli vuotta sitten.
Kamalasti jännittää sekä toimenpide (tai pääasiassa nukutus) ja tietysti ne tulokset. 8/ Kääk!!! Menen aamuvarhain sinne sairaalaan ja pitäisi päästä huomisiltana jo pois.

Suvi, kyllä on kummaa tommonen tuhruttelu, kun ei sulla ennen ole sellasta ollut. Mullahan tiputteli km:n jälkeen n. kk:n päästä pari viikkoa (inhaa) ja joskus siitä kuukauden päästä alkoi menkat. Mutta sullahan on yhdet normaalit menkat kuitenkin ollut raskauden jälkeen..? Hyvä kun menet kuitenkin sinne varmistukseen. Muakin muuten kiinnostaa oletko kotitestaillut vielä sen yhden negan jälkeen?

Julia, toivon että se sun menkkatissi erehtyisi edes tämän yhden kerran. Ei tarvitsisi sun kärsiä siitä miehesi veljeä kohtaavasta onnesta.

Suuren suuret peukutukset myös meidän muille jännäreille ja
Tiitulle ja Hertalle samaa huomiseen koitokseen!

Ja milloinkas Nekulla on se seurantaultra? Joko ensi viikolla?

Liinalle onnittelut painonpudotuksesta, kyllä on nopea tahti. Mulla on pudonnut 9 kg, mutta aikaa kulunut 4 kk, mutta eipäs ole lähtenyt nousuun, enkä päästä!! :)

Suru, vieläkö on piuhat poikki????

Unohdinkohan jotain..? Palaillaan!

Tuosta painonpudotuksesta, varmaankin se on nestettä ollu suurimmaks osaks tuo pudotus, mutta onhan se hieman näkyny housun kauluksessakin. Ja kiitos teille tsemppauksesta tämän asian suhteen. Ajatuksena oli tiputtaa painoa dieetin mukaisesti ja sitten pysyä samalla linjalla, mutta herkutella myös välillä. Tähän neljän vkon jaksoon ei hirveästi herkkuja kuulu :(
Tuo mustis homma on aika jännää, oon itekkin välillä mustis , mutta mies on vähän vielä enemmän. Onneks ihan järkevästi. Ei oo tullu sen takia mitään kinaa. Onneks.
Mullakaan ei ole kokemusta ihastumisesta meidän seukkauksen ajalta siis kahdeksan vuoden ajalta. Edellisissä suhteissa vähän liikaakin. Kai tuo mies pitää itsensä niin kiinnostavana, ettei oo tullu vilkuiltua muihin sen enempää, ihan vaan silmäniloks.

Wow, aika rankkaa parisuhdeasiaa. Pikku flirtti ja miesten huomio on munkin mielestä tosi jees ja piristävää töissäkin. Ja olin mä tässä nykyisessäkin duunissa hetken viattomasti ihastunutkin yhteen työkaveriin ja tiedän, ettei sekään ihan kylmä mua kohtaan ole. Se oli oikeastaan aika hauskaa, koska tällä miehellä on kolme lasta ja on todella onnellisesti naimisissa, ja minä samoin, pisti jotenkin sopivat raamit asialle. Oma mies saa sukat parhaiten pyörimään jaloissa. No mutta. Ei ole mustavalkoista elämä eikä parisuhde ei. Mutta silti olen vähän sitä mieltä, että tietyn rajan yli ei pitäisi olla mitään tarvetta mennä, jos kotona on kaikki kunnossa. Mut nämä on tolkuttoman vaikeita asioita setviä muutenkaan, saati sitten tässä ympäristössä. Sari, tsemppiä itsetutkisteluun jne.!

Liinalle onnittelut oman navan kaventumisesta! Hinoa. Ole ylpeä saavutuksestasi, rinta rottingille! Täysin tiukka linja ei ainakaan itselläni pidä, mutta kyllä niitä herkkujakin sinne tänne mahtuu, kunhan ei vetäise keksipakettia tai suklaalevyä tai sipsipussia kerralla.

Sande, eihän sitä koskaan tiedä. Nyt on sulla röörit auki ja putsattu ja ajatukset olleet sopivasti siinä endo-peikossa…

Julia, symppaan niin kybällä tota sun miehen veljen raskausasiaa. Olisi ollut teidän vuoronne. Kuka niitä jonotuslappuja oikein jakaa, häh?

Aniliini, tsemppiä huomiseen lapaan! Ja Tiitulle ssg:en! Toivon teille molemmille hyviä uutisia ja jouhevaa toimenpidettä.

).( Eka clomi naamarissa. ”Älä tule paha munis, tule hyvä munis” olen täällä loitsunnut. Seuranta ensi ke, kp11.

Mitähän vielä unohdin?

Iltaa vielä! Kiitos kyselyistä Kastehelmi ja Aniliini! Ja muillekin lohduttajille! En ole testannut enää kotona. Tänään vuotoa on tullut vähän enemmän, joten eiköhän nämä sitten menkat ole. Taidan perua sen terveydenhoitajan ajan. Eli lasken nyt sitten siitä ekasta näkyvissä olevasta vuodosta, koska nämä nyt jostakin syystä on vain tavallista niukemmat. Eli kp 4/27.

Kastehelmi, samoja tuntemuksia on viime aikoina ollut EVVK. Olen jo tosiaan miettinyt, olisko mun sittenkin parempi, jos en laisinkaan äiti olisi. En myöskään haluais sitä lasta ""väkisinkään"" tehdä, jos ei suosiolla tule. Viikonloppuna, kun kummityttö mankui koko ajan jotain, tokaisinkin äidilleni, että osaa nuo lapset sitten olla rasittavia! Äiti vain vilkaisi, ei kommentoinut mitenkään. Välillä niitä lapsia vaan ei oikeasti jaksa. Samoja tuntemuksia varmasti on äideilläkin joskus, niitä ei vain juuri kukaan sano ääneen. Ja monien mielestähän on meidän lapset ja naapurin kakarat. Eli toisten lapsia ei jaksa, omia kylläkin.

Välillä musta tuntuu, että alan aivan vanhaksi piiaksi. Ei lapsia, ei miestä, ainakaan vakituisesti. Sanoin jo miehellekin tänään että ostan oman asunnon. Mitenhän se kestää mun kanssa! ;)

No, ehkä huomenna on jo valoisampi päivä? Tiedä sitä onko mun elämässäni koskaan? Ja eihän se lapsi moniinkaan asioihin ole mikään ratkaisu. Elämä vain mättää joidenkin kohdalla enemmän kuin toisten. Mun kohdalla se on mättänyt aina eikä kovin paljon parempaa ole näköpiirissä?

PQ edelleen jännääjille tasapuolisesti! Tiitulle ssg:hen tsemppiä!

Huomenta!
Jokos Julia on aamukahveella koneen äärellä? Taisin tänään keretä ekaks. Nyt ois tarjolla Brunbergin suukkoja,mikä maku saisi olla? Tarjolla on mocca, mansikka, vanilja ja banaani. Ite en voi ottaa dieetin takia, mutta teille jää sitten enemmän ;)
(.) tai no ei enää ihan noin pullukka, ei mitään kummempia näin oviksen jälkeen ole. Huvin vuoksi testasin eilen tikuilla, että millaiset viivat pärähtää nii jonkin verran vaaleempi viiva kun testi oli. Lauantainahan se oli saman vahvuinen ja sunnuntaina tummempi. Eli sen mukaan ovis oli ja meni. Puuhailuakin onneks oli. Täällä ollaan sormet ristissä ja odotellaan kun vaihdetta, jos sitä vaikka sais syntsälahjaks tikkuun pari viivaa.
Laitanpa vielä G:tä pystyyn eli mitä aikakausilehtiä luette säännöllisesti? Ite en lue oikeestaan mitään. JOskus saatan kaupasta jonkun ostaa, mutta tilattuna ei oo mitään.
Hyvää keskiviikkoa kaikille

Huomenta, viimeinen shokki-aamu (herätys 5.15) ja yllättäen tänään oli vähän helpompi herätä. Huomenna normaalisti kahdeksaan töihin, huh.
Onkos Liina tänä aamuna tarjoamassa kahvia?

Meidän ketjussahan tapahtuu taas vaikka mitä. Hyvä níin, pysyy mieli virkeänä ja kyllä mun mielestä nuo ssg:t ja lapat antavat uutta toivoa siinä mielessä, että päästään katsomaan mikä se tilanne todella on. Jatkuva epävarmuus siitä, että onko jotakin vikaa ja tahkotaanko tässä ihan turhaan, on kuluttavaa. Tutkimukset varmasti jännittää, peukkua ja hyviä tuloksia toivoen :)

Kiitos vaan kun pääsin ""hitaat-veljen-vaimot"" kerhoon ;) Kyseenalainen kunnnia..kiitos sympatiseeraamisesta. Tilanne on todella erikoinen ja sitä on vaikea selittää, mutta sanotaan nyt vaikka näin, että he ovat sellainen hyvin epätodennäköinen pari, vasta vähän aikaa tunteneet ja tyttö on nuori (21v) ja vallaton (ns. ""helppo nakki""). Ollaan kaikki luultu, että miehen veljellä on vaan ns. rebound-tyttöystävä, mutta eipä se niin mennytkään. Kyllä tähänkin tottuu, mutta miks hemmetti se ei onnistu meillä!!! Arvatkaapa kuinka paljon toivon, että menkkatissini ja kaikki muut oireet olisivat väärässä ja saisinkin perjantaina katsella kahta viivaa tikussa. Epätoivoista.

Suville paljon hyvän olon fiboja ja nyt et saa luovuttaa! Sulla on menossa se huonompi vaihe tässä tahkoomisessa ja sieltä suunta on vain ylöspäin. Kyllä sää jaksat! Toisaalta voihan sitä välillä pitää taukoakin jos siltä tuntuu. Usko pois, noita kaikki-päin-helvettiä -tunteita on meillä kaikilla ja usko on todellakin välillä loppua ja tekee mieli heittää hanskat tiskiin. Ja monesti.

Huomenta, ja kaikkia makuja mulle kiitos!

Nyt ollaan lopullisesti päätetty matkakohde, mennään Phuketiin, ja vaan yhdeksi viikoksi. Kauempaa ei anna työt myöten, mutta halutaan jonnekin eksoottisempaan kohteeseen kuin Kanarialle. Marraskuun 27. päivä sitten lähtö, ihanaa kun on nyt jotain odotettavaa, kaikki kolme hoitokiertoakin ehditään tehdä ennen sitä, eli jos ei tärppiä niin jotain lohdutusta..

Julia, koska meinasitkaan testata? Mulla on lauantaina kostea ilta edessä työkavereiden kanssa, niin varmaan testaan silloin, luulisi jo näkyvän jos jotain on. Ei ole kyllä mitään pienintäkään oiretta, niin ei ole kauheasti toivoa.

Huomenta! Tää se päivä on... Olispa kello jo 17.00, olis toimenpide ohi ja tulokset selvillä. No, onneks tänään on töissä puuhaa, palaveria ja muuta, että kuluu kai se tästä. Aniliinille tsemppiä lapaan, toivottavasti menee hyvin!

LehtiG: Olen ihan lehtihullu:) Jossain vaiheessa mieskin jo valitti, kun joka päivä tuli joku lehti... Nyttemmin, kun meidän kaupungin kirjaston lehtiosasto on ihan loistava, käyn kerran viikossa siellä lukemassa. Anna, MeNaiset, Trendi, KAIKKI sisustuslehdet, Kodin Kuvalehti suurimmat suosikit. Nyt mulle tulee kotiin (näitä ei ole kirjastossa) Deko, Koti&Keittiö, Talo&Koti ja Sport. Seiskat ja muut p***alehdet ei hirveesti kiinnosta, mutta kyllä niitäkin tulee selattua, jos käteen osuu;)

Huomenta!

Mansikka JA vaniljaa, kiitos :)

Täällä onkin ollut kovin painavaa asiaa. Harmi, etten eilen päässyt osallistumaan keskusteluun, kun oli pieni projekti työkaverin kanssa ja hän istu tässä mun vieressä.

Mä olen aika ehdoton tuon pettämisasian suhteen. Musta se on tän ikäisenä jo poissa kuvioista. Pieni ihastuminen ja flirtti on tietysti asia erikseen ja välillä itsekin todella nautin ""vieraiden"" miesten huomiosta. Itsellä on muutama sellanen vakituinen sukanpyörittäjä, siis että heidät nähtyäni olen aina pari pvää vähän sekaisin, kyllä se sitten taas ohi menee. Näidenkin tyyppien kanssa on kuitenkin jonkinlaista historiaa takana, joten harvoin ihan vieraille lämpeän. Tuleehan näistä säädöistä sellainen tosi jännä fiilis, joten tajuan kyllä jos joku jää koukkuun siihen fiilikseen. Eipä se kuitenkaan pidemmän päälle yleensä kestä. Ollaan miehen kanssa molemmat vähän mustasukkaisia, mutta ihan järkevissä rajoissa kuitenkin. Mies oli alussa tosi paljon, mutta on nyt vähentynyt aika reilusti. Hullua, kun mulla se kuitenkin lisääntyy! Mä en niinkään ""pelkää"", että mies lähtisi muiden matkaan tai varsinaisesti tekisi jotain, koska sillehän mä en mitään mahda. Olen eniten mustis huomiosta, eli jos mies flirttaisi jonkun kanssa (ei ole vielä tapahtunut), niin mä en tosiaan halua sitä nähdä. Mä olen sitä mieltä, että jos ollaan yhdessä liikenteessä, niin ihan kunnioitussyistä ei tarvitse vieraita katsella. Niitä ""kato tota"" jne juttuja voi sitten harrastaa ihan omien kavereiden kesken, jos tarvetta on. Täytyy vaan yrittää pitää suhde ""tuoreena"", niin toivottavasti kummallekaan ei tule tarvetta käydä vieraissa.

Julia, ymmärrän mainiosti tuon fiiliksen miehen veljen ja avokin vauvasta. Mä ""pelkäsin"" ihan älyttömästi, että koska miehen sisko ilmoittaa olevansa raskaana. En oikein itsekään tajua miksi, mutta niin vain oli. No nyt he erosivat, joten eipä tarvitse enää sitäkään miettiä. Erot on aina niin ikäviä, ulkopuolisellekin, oli se hänen avokkinsa kuitenkin meidän silmissä perheenjäsen. Nyt on sitten vähän outoa jonkin aikaa, varmaan esim jouluna.

).( kp jotain, en tiedä ja ihan sama. Ällövaroitus. Taas viikko oviksen jälkeen alkoi vuotaa paksua ruskeaa töhnää, ällöttävää. Eli eipä ole toiveita raskaudesta. Sama juttu kuin viime kierrossa. En mä kyllä tajua, että mitä tällainen tarkoittaa, ärsyttää. Menkat alkaa varmaan maanantaina. Päätäkin särkee....

Nyt tuli vähän liikaa tekstiä näin heti aamulla sulatettavaksi. Sori :) Palailen taas, jos projektiltani pääsen.

Kata, lääkäri sanoi, että testaa vasta perjantaina kun meinasin, että jo torstaina. Ei hitto, en jaksa odottaa! Tekisin testin mielelläni jo tänään, mutta siinä nyt ei ole järjen häivääkään; jos olis plus luulisin, että on piikityshoidon (sis. hcg:tä) jämiä, jos nega niin ajattelisin ettei se vielä näy...
Vaikka menkkaoireet puskee päälle, niin silti kun vuotoa ei VIELÄ ole, niin toivon ihan tajuttoman paljon, että olisin väärässä. En oo ennen näin sekaisin ollut. Aivan kamalaa. Sydän takoo ja unta en saa (kuulostipas joltain laululta). Mua itkettää ihan taukoamatta (nyttenkin niiskutan) ja eilen kun miehen kanssa puhuttiin (hyvin lyhyesti) hänen veljestään, niin pidättelin kyyneleitä ja yritin olla ihan normaali. En tiedä miksi en halua edes miehelleni alkaa tätä asiaa vollamaan, vaikka mieli tekisi. Haluan olla vahva, vaikka sisältä oon just nyt ihan rikki. Ihan totta, tuntuu etten kohta pysty enää hengittämään. Haluaisin mennä kotiin peiton alle pillittämään, herätä perjantaina ja nähdä positiivisen r-testin. Varmaan poraan koko päivän perjantaina kun nega viistää sydäntä, miten voin tulla töihin.. (Mulla on netistä tilattuja aconeita kaks kappaletta ja niissä lukee, että ""käytä aamuvirtsaa"".)
Että näin tänään... ja kokoajan pahenee. Sanokaa nyt mulle jotain järkevää!
Oon onneks järjestänyt jokaiselle illalle tällä viikolla aktiviteettia, on reenejä, jumppaa ja pari sovittua tapaamista lenkin merkeissä. En ehdi näin ollen ihan jatkuvasti miettimään surkeaa oloani. Hei, mihin se mun positiivisuus hävisi? Kuin sormia napsauttamalla! Tais jäädä se sininen tabu tänään ottamatta....heh heh *yrittää nauraa*

Sori ihan täys oma napa, tai pää, en vain just tällä minuutilla tajua muuta.

Mokkaa mulle, kiitos! Ja kahvia...

Kata, onnittelut matkanvarauksesta! Ihanaa. Oon mä ollut Thaikuissa viikonkin matkalla eikä se ollut liian lyhyt tai siis, että hyvin pääsi (hikisiin!) lomatunnelmiin ja nauttimaan. Otitko sellaisen 5 tähden hotlan? Se(kin) on Thaimaassa loistavaa, kun siellä on niin hienot hotellit.

Julia, lähetän sulle halauksen. Ei sun positiivisuus minnekään kadonnut, se on sitä, että jaksat edelleen uskoa, että vielä onnistuu! Mä toivon sydämestäni, että näet ne viivat perjantaina.

Suville tsemppiä myös! Aallonpohjia tulee ja aallonpohjia menee. Koita jaksaa. Raskasta se on, se on koettu. Toivon vain, ettei meidän kenenkään tarvitsisi kestää tätä esim. viittä tai kymmentä vuotta. Mä en todellakaan tiedä, mitä se tekisi mulle ihmisenä! Meidän kokemus ja kaikki tämä on jo muuttanut mua monessa asiassa ihan älyttömästi, ja tässä vaiheessa sanoisin, että parempaan suuntaan. Mutta tosta suunnasta en sitten enää tiedä, jos kateus ja katkeruus saisi pitkään mua syövyttää. Hui, pelottava ajatus. Anteeksi, ihan liian filosofista aamutuimaan.

Lehti-G: Mä oon vähentänyt lehtitilauksiani. Eilen just tuli Koti&Keittiö ja se onkin vissiin ainoa tilaamani tällä hetkellä. Muita (esim. Avotakka, Anna, Kodin Kuvalehti) ostan ja luen satunnaisesti, kun ulottuville osuvat.

).( Ei mitään oireita ekasta clomista. Toivottavasti toimii kuitenkin.

Kiitos Nekku :)

Pää pystyyn, tuli mitä tuli!

LehtiG: mulle ei tule aikakausilehtiä lainkaan. Anopille tulee ja paljon, niitä luen satunnaisesti. Siskoni sisustuslehtiä selailen ja ihastelen ja Vauva-lehteä luen aina hänen luonaan käydessäni.

Eilen tuli muuten verolippu, sanoin heti miehelle, että lähdetäänkö matkalle :) Taitaa kylläkin mennä remonttihommiin tai polttoöljylaskuun se raha. Noh, kiva juttu kuitenkin.

Mulle kanssa kahvia...ja mokka, kiitos. Tai banaanikin käy.

Ekana ).( (aika yllättävästi ) kp31. Selkää ja päätä särkee joten tänään tai huomenna aukeaa hanat. Oliskin ihan hyvä tuota Sööperin vastaanottoa ajatellen. Tuntuu kyllä että olis vähän lämpöä, mutta saattanee johtua nuhanpoikasesta.

Julia ja Suvi, pliis älkää luovuttako, sitkeällä yrittämisellä ja uskomisella meillekin joskus tulee se plussa! Mä en voi uskoa että kukaan meistä jäisi ilman!!!!!!!

LehtiG: mulle tulee Menaiset ja Talouselämä. Tahtoisin tilata just ton Koti&Keittiö, mutta jos tässä edetään joihinkin hoitoihin niin täytyy tarkkailla budjettia. Kata on kyllä hyvä esimerkki siinä että ei sitä voi kaikissa asioissa säästää, täytyy välillä päästä lomailemaankin:-))).

Mäkin surffailin lomakohteita jos vaikka jouluksi lähtis jonnekin, vaikka hiihtämään. Jokos Piritalla on Itävallan reissu varattu?

Älkää tytöt huolehtiko, Sandeman on täällä nostelemassa teitä pystyyn kun paha paikka tulee:-)))))

Huomenta,

olen aika pitkälti samoilla linjoilla kuin gissa. Mäkään en lämpene vieraille ihmisille ollenkaan, mutta kun ihmisen tuntee entuudestaan jollain tapaa (tai jopa hyvin), niin kyllähän sitä hurttia huumoria saadaan aikaiseksi. Ja kun pari päivää menee, on homma ohi. Sitten kun on seuraava tilaisuus, niin huumori nostaa taas päätään ja pari päivää hihitellään. Sitten se on taas ohi. Ihan viatonta siis. Mistään seksistä tms. ei ole mun ""jutussa"" ainakaan kyse, vaan ihan puhtaasti huomiosta ja huumorista. Tekee tosi hyvää, työtkään eivät tunnu niin p*skoilta ja muutenkin naurattaa. Kuten sanoin, teini-fiilis.

Te olitte pohtineet niin paljon kaikkea syvällistä, etten saanut nyt heti aamutuimaan niistä kiinni. Katalle ja Julialle PQ! Olisihan se aika taas plussamopon pärähtää. Itsellä on edelleen se tunne, että ei kiirettä :) Viimeistään marraskuussa alkaa taas varmaan ahdistaa. Noi kilppari-kamat taisi tehdä mulle megagutaa, sillä vauhti on ollut päällä sen jälkeen koko ajan :) Hui..

Sandeman, ihanaa kannustusta sulta ja samaa saat sinnekin päin!
Mulla on usemmiten tuo tunne, että me kaikki onnistutaan jossain vaiheessa, päälimmäisenä, mutta sattuneesta syystä tuntuu välillä epätoivoiselta.

Matkoja varmaan pitäis munkin katsella, siitä tulee eittämättä paremmalle tuulelle kuin lapsettomuus ja keskenmeno -sivuilla surffaamisesta ;)

Talviloman ajankohdasta mulla ei vielä ole tarkkaa tietoa, eiköhän se mene tuonne helmi-maaliskuulle. Pääsiäinen olis siitä hyvä aika, että saa tavallaan ekstra-lomapäiviä kun pyhiä ei lasketa. Silloin vaan saattaa jo lapissakin olla vesikelit ja lautailu ja kelkkailu ei oo kovin kivaa sohjossa.
Etelän lämpö houkuttelis kans, mutta pienemmällä rahalla päästään tuonne pohjoiseen kun siellä on appivanhempien lomapaikka mihin mennä.

Julia, vomia sulle ihan mielettömästi!
Tätähän tämä on, välillä pohjamudissa rypemistä, en mä kyllä tiedä mitä tekis jos ei teitä olisi! (vastaus: töitä..;))
Mulla on samat fiilikset kun sulla siitä että tuntuu ihan mahdottomalta onnistuminen (yhden pikaisen kännihommailun jälkeen, liekö mennyt edes yhtään ""tavaraa"" oikeaan osoitteeseen), ja rinnoissa ei mitään tuntemuksia, viimeksi tärpin tullen tuli rinnat kipeäksi ennen testaamista.

Ensi kierrossa toivon mukaan päästään tekemään inssi ja ollaan muutenkin riitelemättä juuri silloin kun pitäisi toimia. Välillä tuntuu että evvk lapset, ja välillä vollottaa peiton alla että miksi juuri minä.. Mäkään en jostain syystä miehelle halua näyttää miten paljon korpeaa koko ajan. Se on vaan niin että enemmän se tuntuu mulla, joka juoksen lekurissa, piikittelen ja kuulostelen kehoani koko ajan, vaikka mies toivoo yhtä paljon ja osaa olla empaattinen, se saa paremmin pidettyä asian taka-alalla ihan käytännön syistä. Olin mäkin ihan hyvissa fiiliksissä kesän jälkeen, mutta heti kun hoidot alkoi taas niin alkoi ahdistus.

Rahaa menee juu, mutta pitää sitä keksiä kivoja juttuja, kuten matkoja, jotta pää pysyy kuosissa. Nekku, me arvotaan vielä kahden hotellin välillä, toinen viiden tähden mutta aika syrjäsellä rannalla, muutama kilsa ihmisten ilmoille, ja toinen kolme+ tähteä, mutta keskeisellä paikalla. Voi olla että valitaan viis tähteä, kun halpaahan siellä on taksilla ajella, ja siinä hotellissa on kylpylä, ja kaikkia hoitojakin yms. Ja tosiaan luksus olis poikaa!

Tulipas tarinaa oman navan ympäriltä, sori kaverit..

LehtiG:hen vielä vastaus: mulle ei tule mitään lehtiä kotiin, mutta luen Annaa, MeNaisia, ja myönnettävä on, juorulehtiä myös. Sisustuslehtiä meillä lukee lähinnä mies, meillä on nämä roolit vähän päälaelleen..

Kata, mä ottaisin sen viiden tähden hotellin, koska tuollahan joku tuk-tuk kyyti ei maksa käytännössä mitään. (Ja syrjäinen rantakin kuulostaa ihanalta.) Me muistellaan vieläkin kaiholla kahta matkaamme tonne, kun oltiin viiden tähden hotelleissa. Se oli NIIN ihanaa itsensä hemmottelua ja tuolla päin maailmaa taviksen kukkarokin riittää siihen.

Just tolleen se menee, miehet ei (valitettavasti) voi käsittää tätä juttua samoin kuin nainen. Mä olen vain koittanut hyväksyä sen. (Toisaalta, ollaan me etuoikeutettuja sitten siinä, että saadaan kantaa sitä lasta mukanamme jo sen 9 kk. Se on huikaisevaa!) Vaikka kaikki keskenämme jaetaankin ja vaikka mieheni haluaa lasta yhtä paljon kuin minä, en todellakaan aina vuodata sille kaikkia synkkiä ajatuksiani. Se on meistä muutenkin se ikuinen optimisti. Mä valitettavasti joudun vielä yksin kantamaan tämän ns. epäonnen, joka johtuu mun kropastani, mies saa olla rauhassa siitäkin, kun tavaransa on todettu priimaksi.

Mulla on hyvät hyrinät Sanden suhteen. ;-)

Tsemppiä kovasti Julialle ja Suville!

Sandemanille peukkuja!

Kata, ihanalta kuulostaa teidän loma, täytyy laittaa itsekin harkintaan tuo Thaimaa, kunhan verolaput kolahtaa luukusta ja tietää onko varaa vai ei...

Aamupäivää!
Onnittelut Katalle matkavarauksesta! Ui jui, kyllä vain, lähtisin minäkin. Marraskuu on muutenkin kökkö kuukausi, kun on kelloja siirretty ja pimeys tulee jo 16. Mäkin kannatan sitä 5 tähden hotlaa, se on vaan just ihanaa hemmottelua (vuokratkaa vaikka pyörät!).
Mä en työn puolesta voi oikein pitää lomia milloin vain, pitää aina sumplia ja sopia. Eikä varsinkaan mies...

Itävaltaanhan me ei nyt mennä, vaan E-Ranskaan lähelle Chamonixia helmikuussa. Itävalta koittaa vasta ensi kesänä, ajateltiin huristella siellä ainaskin sen 3 vkoa. Skimbat ja maastopyörät takakontissa :) Voi vitsi, taidankin ehdotella miehelle jo nyt matkareitin suunnittelua =))

Julia, mäkin ihan liikutuin sun vuodatuksesta. Totahan se just on, tunteiden ylä- ja alamäkeä. Mäkin pinnistelen, kun tämä juuri raskautunut ystäväni ehdottelee tapaamista juuri s-postissa...ja tekisi mieli sanoa, että dream on...Äh, mikä loser mä olen, mutta toisaalta vaikka hän ei pahaa tarkoita, en jaksaisi todellakaan sitä ihmettelyä, että ajatella, ekasta tärppäsi ja mulla on se pco...
Mutta todellakin, toivon sydämestäni, että oireet vaan piilottelee jossain, ja tikussa on perjantaina se +++++!

Skitsosti mua jotenkin helpotti, kun luin britti-vanhemmuuslehden nettisaitilta ohjeita, neuvoja ja vinkkejä ja totuuksia siitä, miten raskautuminen on oikeesti sattumaa ja mitkä siihen vaikuttaa ja mitä voi tehdä toisin tai mihin voi vaikuttaa. Se oli jotenkin ihanan lohduttavasti ja ns. oikein kirjoitettu. Siis faktaa, mutta hyvin lämminhenkisesti esitetty. Tuli oikeesti hyvä mieli =))

LehtiG: Lehtifriikki henkeen ja vereen. Me Naiset, Anna, Image, Kodin Kuvalehti, Kotivinkki, KK-liite, Trendi, Glorian lehdet, InStyle, Marie Claire...Onhan niitä, ehdin syventyä niihin vaihtelevalla menestyksellä, mutta siihen tarkoitukseen mulla on massiiviset lehtikotelot kirjahyllyssä =)
Siksi on aika noloa, että luen sitten kirjoja vähän, lehdet menee aina ohi =)

Kysyn vielä kerran, että kattooko teistä kukaan sitä Olet mitä syöt - sarjaa? Tuli eilen. Oli aika uskomatonta, että sellaiset 40:t kysyy, että mistä saa vaikkapa A- ja C-vitamiinia...Ja muutenkin elämäntapa oli aika hurjaa.