Tahkoojat 166

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hurjasti onnea Mollylle ja miehellesi tietysti myös! Oletkos Molly vielä lomilla? Jos olet, niin koska palailet töihin?

Mä ilmoittaudun kyllä ihan vapaaethoiseksi ottamaan sen kolmannen plussan :)

Ja Keijulle vielä vastaus, että se välikierto siis vähän venähti. Ollut vuoden verran tasaisesti 28-30 päivää kierrot ja toi välikierto oli 37.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Molly, tosiii isot onnittelut plussasta! Ei se keskenmenojännitys lopu tähän alkuunkaan, mutta sen kanssa oppii elämään :) Luotetaan vain, että pikkuinen (-set) pysyy matkassa mukana. Ja jospa tosiaan tuplapotti, sekin olisi hienoa. Milloinka olet mahdollisesti menossa ultraan? Me käytiin seitsemännellä viikolla.

Huomenta!!
Alkaapa tosiaan mukavissa plussatunnelmissa tämä viikko, on se vaan niin hienoa :)
Mullahan tulee oireita niistä lugeista ja lääkäri kysyikin multa silloin, että olenko allerginen pähkinälle. No en ole, mutta aika jännä etteivät kysyneet jo ennen lugejen myöntämistä. Hyvä, että kysyivät kuitenkin sulta Molly, voishan siitä tulla vaikka minkälainen reaktio!

Multa on jäänyt kommentoimatta vaikka mitä juttuja, esim. Keijun ystävän kuolema. Olen todella pahoillani, voimia suruun. En myöskään tiedä kenestä on kyse, kun meille ei tule hesaria. Töihin tulee, mutta olin silloin vielä lomalla.

Tiitulle tsemppiä työahdistukseen... lomalta palaaminen on ihan p:stä, varsinkin jos on jotain tosissaan vialla työpaikalla.

Jos täällä nyt on plussia jaossa, niin kai munkin pitää ilmottautua vapaaehtoiseksi :)

Sitten vaan mukavaa työviikkoa kaikille, tulkaahan linjoille!!

Maanantaita!

Kiittelen taas onnitteluista ja hauskaa, että Pellakin "kävi moikkaamassa". Mites teillä menee poikien kanssa? :) Uskaltaisitko paljastaa heidän nimet? Olisi kiva kuulla!

Sanelma, täällähän mä, töissä :/

Jännä tosiaan Gissa, etteivät kysyneet allergioita aikaisemmassa vaiheessa. Mun täytyy sanoa, että olen kyllä kaikin puolin niin tyytyväinen Felicitakseen ja meidän lääkäriin, koko heidän toimintaan ja miten ne hoitaa asioita. Ei voi valittaa. Käsittääkseni lapsettomuushoidoilla heidän klinikalla on aika hyvät onnistumisprosentitkin.

Ai niin, se ultrakysymys. En uskalla edes ajatella niin pitkälle. Olisikohan se kolmen viikon päästä?... Täytyy katsoa papereista. Kovin on epätodellinen olo vieläkin. Sitä paitsi unohdan koko ajan koko asian, kun ei oikein silleen tunnu missään. Toivottavasti se ei ole huono merkki.

Jaahas, olen kirjoitellut tätä viestiä nyt vaikka kuinka kauan, koko ajan joku täällä keskeyttää...

Molly, mulla on mennyt vähän ohi, mutta siis olitteko Hesan Felicitaksella vai jossain muualla (kun en muista asuinpaikkaa)? Ja olitteko ihan omalla rahalla vai saitteko sinne sitoumuksen? Ihan mielenkiinnosta.

Terveisiä muuten hammaslääkäristä. Seinällä oli lappu hoitojonoista ja tällä hetkellä hoitojono on 17,5 kk. Että näissä lapsettomuushoidoissa ei ole vielä edes paha tilanne ;)

Mollylle onnittelut vielä tännekin. :) Oli se kyllä niin huisi uutinen!! Sain siis tekstarin perjantaina, kun en päässyt tapaamisemme jälkeen enää nettiin. Mieskin ihmetteli että mitä mää virnuilen kun laitoin vastausviestiä Mollylle. :) Täälläkin oltiin siis yhtä hymyä ja toki vieläkin. :):):):):) Ja kiitos viimeisestä, oli tosi hauska tavata. :) Eikä mielikuva heittäny yhtään. :) Kotiin päästyäni lähdettiinkin sitten samantein Itä-Suomeen mökille.. Tultiin sieltä eilen tosi myöhään. Perjantaina oli vielä tosi nätti ilma, vaikkei siitä saatu nauttia kuin automatkalla, mutta sirkat siritti kyllä tosi kovaa ku päästiin perille. Täällä kaupungissa ei niitä kyllä kuule vahingossakaan.

Kukka-Maarialle kans onnittelut plussasta.

Annun klinikkaa ihmettelen myös. Johan on tarkkaa, että vaan torstaisin saa viedä näytteitä.. No, ilmeisesti heillä ei ole osaavaa henkilökuntaa paikalla kuin torstaisin.. Ja pilkunviilausta tuntuu olevan sen ajankin suhteen. Noh, eivätpä ota sitten ainakaan mitään riskiä sen suhteen että näyte olisi huono sen takia että aika näytteenotosta on liian pitkä. Kyllähän se miehille taitaa olla tiukka paikka.. Mutta tosiaan, se on selvitettävä, jos mielii hoitoihin.. Pahempi homma sit, jos mies ei halua hoitoihin. (Meillä taas homma toisin päin...)

Manna, mää haluan sun kuvas kans! :) Ja vastaan kyllä sit spostiin heti, kun sellaista tulee.

Ainii, mietiskelin tässä juuri mein vanhaa ketjua, ja varmaan Nasuppikin käy Mollya onnittelemassa.. (Hyvä tietää, ketä täällä taustailee, kun Molly saa onnitteluja.. ;)) Kerrohan sit omat kuulumiset myös! Pepin kuulumisia olis kans kiva kuulla.. Ja jos Hektikkokin sattuis eksymään.. :) Pella, kiva kun kävit linjoilla. Elämä poikien kanssa on varmaan aika hulinaa..

Mutta palataan taas. On tää hienoa.. Hih, kyllä ketjun aloittaminen näemmä toimii. ;) Pitäisköhän mun sit avata seuraava, että tulee se plussa meille samalla kierrolla, Molly.. ;)

Heissan, ja mitämitämit!!! Molly, aivan huippua, ONNEA! Aivan ihana uutinen, olen tosi onnellinen puolestanne, mieskin liikuttui aivan kyyneliin saakka =)
Sitä on niin monta pettymystä läpikäynyt ettei hevillä edes "uskalla" siihen että plussa tulis, kai sitä siksi koettaa varautua pahimpaan.
Mutta siis huippujuttu =)

KIva kuulla että teillä oli mukava tapaaminen Molly ja Vippe. Niin ne tuppaa tässä ketjussa olemaan kun tosiaan ihmiset on livenä aika pitkälti samanlaisia kuin täällä. Vippeä en ole (vielä :) nähnyt mutta voin sanoa että Molly on kyllä vielä herttaisempi livenä kuin täällä, oikea huipputyyppi! ;)

Ja Kukka-Maarialle myös onnea. Onhan täällä monta kertaa joku kirjoittanut kerran-pari ja plussa on napsahtanut samantien, se toimi nyt sulla =)

Mä oon kotona jonkinmoisen vatsaflunssan takia. Kuumetta on hintsusti ja pari kertaa oon pyttyä halannut. Onneksi jo parempi ja tod. näk huomenna töihin.

Gissalle kiitos sunrunvalitteluista.

Ei muuta kuin oikein kivaa alkanutta viikkoa kaikille.

Ooh, kävin toisella puolella kurkkimassa, että onkos Molly siellä käynyt jo ilmoittautumassa :) ja sieltä löytyikin se Kastiksen ennustama kolmas plussa! Näemmä päti taas tämä ei kahta ilman kolmatta. ;)

Pikaista paranemista Keijulle!

No hitto, mä en enää lue noita toisen puolen juttuja sattuneista syistä mutta mä kyllä tarkoitin sitä kolmatta plussaa nimenomaisesti TÄHÄN ketjuun ;) Vaikka hienoahan se on ketjussa kuin ketjussa, usein se on vain mennyt tässäkin ketjussa kolmen aalloissa. Tai ainakin joskus. No, onhan täälläkin noita potentiaalisia plussaajia, toivotaan että se napsahtaisi myös tänne. Oisitte naiset sen kyllä ansainneet (niin kuin tietysti kuka tahansa muukin).

Maanantaita!
Onnea molly ihan kauheasti ja peukkuja pystyyn että kaikki menisi hyvin. Jospa nyt niitä plussia tulisi enemmänkin tähän ketjuun.
Niin, onkohan Tampereelle päin muuta paikkaa kun tämä yksi johon simot voi viedä? Väestöliitto on tietysti mutta tää toinen paikka on meitä paljon lähempänä. Ja onkohan Treella jotain hyvää endoon erikoistunutta gyneä. Jos tiedätte jonkun niin vinkatkaa. Oon vaan käynyt näillä paikallisilla. Kyllä meilläkin mies haluaa että meidät tutkitaan, mikä on vialla. On vaan ollu toi simppatesti hänelle jotenkin kova paikka. No, ehkä se sitten kun sen vaan saa vietyä ja saa vastauksen.
Aika kylmä noitten helteitten jälkeen. Mutta kai tähänkin tottuu. Mä unelmoin siitä takasta... Hauskaa vkonalkua kaikille. (menkatkin taas ohi.)

Eikös meillä ollut täällä tamperelaisia, ainakin plussanneiden puolella eli osaavat varmasti auttaa ;) Ja voihan sitä soittaa johonkin lääkärikeskukseen, he osaavat sanoa kuka gyne on erikoistunut mihinkäkin. Toivottavasti löytyis sopiva, joka ottaisi hommat vakavasti. Nimittäin tuossa vaiheessa, kun lapsettomuus on fakta, kannattaa se endokin sulkea pois, jos kerran oireitakin on. Muutoinhan kivut voivat olla ihan normaalejakin, tuhrut tosin eivät kuulu ihan perus-kuvaan :(
Niin ja noista klinikoista. Eikös ne sit kannattaisi viedä esim. Väestöliittoon jos heillä olis toi toiminta hieman joustavampaa..?

Annu meillä tutkittiin simpat aikanaan TAYSissa jo ennen kuin siirryttiin julkiselle. Mä sain miehelle lähetteen yksityiseltä gyneltä ja mies vain varasi ajan simppojen vientiin TAYSin siemennestelaboratorioon. Asuttiin silloin vielä kauempana ja silti mies antoi näytteen kotona ja vei vaan sinne TAYSiin. Tunti riitti oikein hyvin.

Juu, ja kuten varmaan tarkkaavaisimmat jo huomasivat. En enää kolmatta viikkoa pystynyt näköjään pitämään itseäni kurissa, vaan tänään eksyin jo työpäivän aikana kuulumisia kurkkimaan :) Oliskohan noilla plussilla ollut osuutta asiaan.

Huomenna siis ultraan tsekkaamaan kohdun tilanne.

Iltaa ja onnittelut Mollylle! En viitsinyt kirjoittaa silloin kun mainitsit, että tuhruttaa vaaleanpunaista. Mulla meinaan oli samanlaista plussakierrossa, eikä ollut semmoista ollut koskaan ennen. Hino homma!

Huomenta! Töissä taas. Kyllä on kylmä, syksy on tullut. Hrr...
meillä on tänään 3v. hääpäivä ja ollaan menossa illallisristeilylle Hgin edustalle.

Jaahas, vai lisää plussia toisella puolella, en kyllä osaa yhtään arvata että kuka. Täytyy käydä kurkkaamassa ja onnittelemassa!

Me muuten päästään Felicitakseen. Eilen soitettiin NKL:lta just kun olin manannut.
F:sta odotetaan nyt yhteydenottoa ja eilen jo käytiin luovuttamassa verta omassa tervarissa, ne haluaa vielä hivin ja hepatiitin uudestaan.
On kyllä kiva fiilis. Matkallisestikin huomattavasti helpompi kuin NKL.

Mukavaa tiistaipäivää!

Hinoa Keiju!!
Nyt lähtee teilläkin pyörät rullaamaan.

Meilläkin hääpäivä ensi viikon torstaina. Mitähän ylläriä sitä miehelle keksis. Meillä tulee 4 v täyteen.

Meillä oli kans sillee, että oma gyne antoi lähetteen miehelle väestöliittoon, ja mies varasi sieltä ajan. Antoi muistaakseni näytteen siellä, vaikka olisi kotonakin kyllä onnistunut. Muita en kyllä sit tiiä.. Endosta vielä piti sanomani, että mulla tuhruttaa vaikka laparoskopiassa kävinkin. (Tosin mun verihyytymä munasarjassa ei ollutkaan endoa)

Hinoa Keiju, että pääsette Felicitakseen! Ja hääpäiväonnittelut!! :) Mukavaa iltaa teille. :) Tuo risteily kuulostaa tosi kivalta.

Meilläkin oli 5-vuotishääpäivä tuossa alkukuusta.. Hih, mun ylläri miehelle oli muistoja 5vuoden takaa, eli pukeuduin hääkorsettiini. ;) Meni sentäs vielä päälle, vaikka yksinään sen päälle saaminen olikin aika ähellystä.. :D

Keijukainen, hinoa hinoa!!!!!! Mahtavaa! Voi kerro sitten kuka teidän lääkäri on kun saatte tietää. Mihin hoito siis ajoittuu, missä vaiheessa kiertoa olet? Pääsettekö nyt ihan heti pian tositoimiin? Niin ja Kastis, Helsingin Felicitaksessa oltiin, omalla kustannuksella.

Ihanat noi Keijun kehut :)))) Kyllä itsekin olet aivan huippusöötti tyyppi kaikin puolin! Palstalta saatu kuva vastaa tosiaan hyvin todellisuutta, ainakin kaikkien niitten (muutaman) tapauksessa keitä olen tavannut.

Onnea sekä Vippelle, että Keijukaiselle hääpäivistä, ja Sanelmalle tulevasta sellaisesta :) Sehän tässä onkin mahtavaa, että avioliitto kukoistaa edelleen monen vuoden jälkeen ja sitä osaa ja kannattaakin vaalia.

Riinuskalle vielä erikseen kiitokset onnitteluista (ja toki kaikille muillekin!), tuntui ihan huojentavalta kuulla tuosta sunkin tuhruilusta.

Mutta... draamaa, draamaa. Siis hitto jos musta tulee joku tällainen vauhko odottaja, ei olisi kyllä yhtään mun tyylistä. Kävin eilen uudessa veritestissä tuhrujen ja oman huolestuneisuuden takia ja myöhemmin illalla tuli sitten ihan kunnon veristä vuotoa ja sellainen hyytymä (anteeksi, yök). Itkin silmäni päästä ja mieskin oli aivan allapäin ja huolestunut eikä meinattu saada unta yöllä. Onneksi vuoto loppui kuitenkin heti samantien eikä sen jälkeen ole ollut mitään. Ja kävin just lääkärillä, uusi hcg-arvo oli 503, eli tosi hyvin lähtenyt nousemaan. Voi taas hetkeksi huokaista helpotuksesta. Sain lisää sitä crinonea tueksi ja jo parin viikon päästä varhaisultra missä ehkä näkisi jotain?

Sanelma, miten lääkitys sujuu? Hyvin toivottavasti! Ja onnittelut siitä miehen päätöksestä ryhtyä yrittäjäksi! Se on aina hatunnoston paikka, itsekin olen monta kertaa haaveillut, että jos joskus vielä uskaltaisi...

Huomenta!
Heti alkuun onnittelut Keijulle hääpäivästä..Vippe tais antaakin tos vihjeen iltaa varten..=)
Annuko kysy noista simppajutuista. Mun tietääkseni Taysilla ja Vl:llä on yhteinen labra. (eli joku ostopalvelu juttu), jollei VL oo muuttanut jo uusiin tiloihin. Mutta kai sun pitää pyytää lähete jommalta kummalta, että voitte ne simpat sinne viedä. Mut Vl on Treella muuttamassa uusiin tiloihin, etten tiedä vieläkö ovat yhteistyössä.
Koskiklinikalla varmaan myös tehdään noita simppatutkimuksia..en varma. Kannattaa varmaan soitella ja kysellä.
Heh meille tais tulla joku vatsatauti virus..Mies vei tytön kouluun kaheksaan ja jo yheksältä mulle ope soitti töihin, et oli oksentanut koulussa. Ei muuta kun kotio, ja kiukkupuhelu miehelle, että oliko tyttö kunnossa kun kouluun vei. No ei se mitään suostunut aamulla syömään, mutta kai se oli kunnossa oli vastaus...krääh. Tyttö ihan kuumeisen oloinen ja muutenkin huonovointinen...Ite menin seiskaan töihin, joten en lasta nähnykkään kun nukku...No joo ...Eipä tästä enempää...
Viikonalkuja ja Mollylle vielä kerran IIISSOT onnentoivotukset!!!!!!

Mahtavaa Keiju, että pääsette etenemään. Ja varmasti saatte yksilöllisempää palveluakin. Onko tietoa vielä, koska pääsette aloittamaan? Mulle muuten eilen aukesi, kuka se sun kuollut läheinen oli. En edes tiennyt, että olet kyseisen lajin harrastaja. Vaikka kyllä sitä toki suree, oli harrastaja tai ei.

Molly, hienoa että "riskinotto" kannatti eli siis omalla rahalla eteneminen. Varmasti ihan hinnakasta,mutta eihän tuollaista arvoa voi millään mitata. Ja useinhan ivf-hoidoissa noita vuotoja on ns. luomuja enemmän, joten eiköhän kaikki ole hyvin, kun arvokin nousee. Siihen on nyt vain pakko uskoa. Pystyn kyllä kuvittelemaan huolen määrän.. Voisko kuitenkin olla, että esim. toinen matkaaja tulee pois kyydistä?

Yrittäjäksi ryhtymisessä on hirveästi töitä, eli tsemppiä ja voimia Sanelman perheelle. Itseäni se ei ole koskaan oikein kiinnostanut, kun ei ole sellaista liikeideaa mitä haluaisin toteuttaa niin kovasti.

Onnittelut myös hääpäivää viettäville ja viettäneille :) Tämä jatkaa työntekoa ihanan vatsakivun saattelemana (on siis ihan mahan puolella toi kipu) :(

Kiitos kaunis kaikille hääpäiväonnitteluista! Korsettia en ikävä kyllä edes omista muuten hyvä idea =) Illallisristeilyllä en ole koskaan ollut tai ei olla kumpikaan joten ihan kiva mennä.
Ja onnittelut myös Vippelle jälkikäteen hääpäivästä ja Sanelmalle etukäteen!

Huijui Molly, miten säikäyttävää tuollainen. Heti tuli mullekin mieleen että jos se toinen kyytiläinen sitten tippui pois. Tosin mun käsityksen mukaan vuotoja on jostain syystä ivf:ssä enemmän kuin luomuplussassa, tosin ei tietysti kaikilla mutta varmasti yleisempää kuitenkin. Hyvä että mielenrauhasi takia otit sen uuden veritestin.
Ja kiitos kehuista sinnekin :)

Kastis, täällä on ollut mun lajista puhetta useammin kuin kerran joten se on sulta sitten vaan livahtanut ohi :)

Aikataulu Felicitaksessa ei ole vielä selvillä. Laskin eilen että mulla on nyt kp11 joten about 10 pv aikaa että sais sen synarela-käynnin sinne. Muuten menee koko homma seuraavaan kiertoon. Mutta oli se nyt tai sitten syyskuun lopulla, Felicitakseen me nyt kummiskin päästään vaikka NKL:n remppa valmistuisikin.
Pitkältä tuntuu odotus kun kuitenkin on ensin ne sumut ja piikittelyt jne. Jääkös siinä ikäänkuin yksi kierto väliin? Eli tavallaan ivf-hoito on kahden normikierron mittainen?

Emmille tsemppiä vatsatautiin perheessä. Se kun tuppaa aina käymään kaikki perheenjäsenet läpi....yöks.

Mä muistan sun harrastuksista vain tanssin. Nyt tuli hämärästi mieleen, että ehkä siitä on puhuttu, mutta ei ole jäänyt mieleen. Mua kun se laji ei ole henkilökohtaisesti ikinä oikein innostanut.

Mäkin aloitin pitkästä aikaa liikunnan. Nyt vain toivon, että jalka kestää vauhdissa mukana. Oon siis luopunut jo aikoinani urheiluvammojen takia sm-tason urheilusta, sitten jouduin luopumaan äitiydestä (ainakin siis luomukeinoin ja normaalimeiningillä, siis -ajassa, onneks se ei ole ollut koko mun elämän juttu) ja nyt jos joutuis luopumaan vielä kissa-pojastakin, niin oispa kurjaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin ok eikä allergioita havaittavissa.. Yhtä luopumista koko mun elämä.. :(

Toi Felicitas-homma on kuitenkin hino juttu. Nyt vain peukut sinnekin pystyyn, että seuraat Mollyn kaavaa ;)

Kastis, sitten se henkilö on joku muu...koska luulen että laji on sit sellainen mitä mä en harrasta. Olis kiva tietää tarkemmin..? :)

Hyvä ettei kissasta ole tullut allergiaioireita ainakaan vielä. Jos yhtään lohduttaa niin mun isä on kissa-allergikko ja mun vanhemmilla on siis 17v. kissa. Kun ei päästä makuuhuoneeseen eikä samaan sänkyyn nukkumaan niin kaikki on ok. Eikä allergia suinkaan ole lievimmästä päästä.

Mä iloitsen kyllä siitä että kohtelu siellä F:ssa voi olla huomattavasti yksilöllisempää. Tuloksen suhteen olen kyllä hyvinkin skeptinen.