Tahkoojat 166

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hih joo, Keiju arvas oikein. Tällä hetkellä vaikuttaa siltä että voitaisiinkin tavata.. :) Saitko Molly spostia?

Tervetuloa Kukka-Maaria!

Kiva oli kuulla taas Gissasta ja Sanelmastakin.. Sanelmalla on pian PAS edessä, jännää! Toivottavasti alkiot kestää sulatuksen hyvin. Mannalle tsemppiä tuleviin koitoksiin kans. :)

Pää tyhjenee aina kun pitäis jotain kirjotella.. Ehkä mää palailen paremmalla ajalla.. :D

Hih, kiva kun tapaatte Molly ja Vippe. Varmasti tulee mukavaa :)

Helle loistaa poissaolollaan ainakin täällä etelä-Suomessa. Oon menossa vanhempieni luo, siellä on meillä varsinainen perhe-party kun tulee sisko miehineen (lähtevät huomenna takaisin pohjoiseen), mun mies on jo siellä ja sitten on tietty vanhemmat. Ois ollut kiva vaikka syödä pihalla mutta enpäs nyt tiedä sitten.
Mutta kiva mennä :-)

Viikonloppua odotan nyt innolla koska meillä on huomenna PITKÄSTÄ aikaa miehen kanssa yhteinen ilta. Taiteiden yö jää nyt kakkoseksi! Tehdään ihanaa ruokaa, paistetaan lettuja, saunotaan, ja katsotaan vaikka leffa.
La tapaan sitten ystävättäreni, mies on töissä. Mennään luultavasti Suomenlinnaan.

Koskas sulla tarkemmin on se pas, Sanelma? Vai määrääkö kierto tahdin? Mä en vielä siitä ole ihan perillä, ivf:n sävelet alkaa olla jo selvät.

Heips!

Tervetuloa vaan Kukka-Maaria minunkin puolesta.
Voi Molly, niin tuttuja tunteita. Koita jaksaa!

Viimeksi tuli vähän lentävä lähtö koneelta ja jäi juttu kesken. Siis mulla alkoi menkat viime pe ja heti aloin ottaa niitä Zumenoneja. Niitä jatketaan hamaan tappiin eli testipäivään ja positiivisen tuloksen kohdalle sattuessa kai vielä sen jälkeenkin. Luget tulee sitten mukaan jossain siinä siirron paikkeilla kai. Kontrolliultra PASsissa on kp 12-14 (mulla 28.8.) ja siirto n. viikon päästä siitä. Tässä ei siis noilla normi kp:llä ole mitään tekoa, kun lääkkeillä säädellään taas kroppaa. Että nyt vain odottelen sitä ultraa ja sitten toivotaan, että kaikki on kunnossa ja kaverit selviää sulatuksesta. Varsinaiset jännäilyt menee sitten tuonne syyskuun puolen välin paremmalle puolelle. Toistaiseksi ei ole noista hormooneista tullut muita oireita, kuin kauhea syöpötys ja vähän turvotustakin. No kestetään.

Mulla on jo useampi viikonloppu mennyt koiran kanssa kisoissa. Ja jatkuu vaan. Nytkin olis vielä neljä seuraavaa viikonloppua kisoja, mutta en oikein tiedä kuinka sitä uskaltaa riekkua siirron jälkeen. Kertokaa viisaammat onko siirron jälkeen jotain rajoituksia liikunnan suhteen? Gissa? Taustikset?

Meillä on muutenkin vähän uusia tuulia elämässä. Mies palasi maanantain lomalta töihin, ja irtisanoi itsensä! Hän ryhtyy yrittäjäksi ja vääjäämättä se tulee vaikuttamaan myös minun elämääni. Positiivisin ja odottavin mielin täällä ollaan. Se otetaan mitä tuleva tuo.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Heipsan! Naiset ne loistaa poissaolollaan vaikka on sentään perjantai :)

Sanelma, kiitos infosta. Aika on tuntunut niin pitkältä mutta ei toki ihmekään kun sulla oli se välikierto. Oliko kierto ihan aisoissa?
Toivottavasti pas menee kuten pitääkin eli alkiot selviytyvät sulatuksesta.

Mollyn kuulumisia jännätään vielä maanantaille...ellet testaa jo aikaisemmin.

Mä odotan kovasti kotiin pääsyä ja miehen luo menemistä. Vihdoin kahdenkeskistä aikaa koko ilta! Taitaa meiltä jäädä nyt Taiteiden yöt väliin :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Moi!
Siis mä soitin sinne klinikalle ja sieltä sanottiin että simpat pitää olla 30min. sisään siellä ja aika täytyy varata ja aikoja on ainoastaan torstaisin. Voi sanonko mikä! Miten tää voi olla mahdollista. Ei auta muu kun kattoo kalenterista äkkiä ensimmäinen mahd. torstai ja varata aika.
Niin, siis ton tuhruilun lisäks mullahan on välillä ihan jumalattomat menkkakivut, ei tosin joka kuukautisten aikaan (tiedän että sekin on yks endon oire). Mä kävin ultrattavana toukokuussa, eikä ainakaan ultrassa ollut mitään endoon viittaavaa. Mutta eihän sitä tiedä ennen sitä laparoskopiaa.
Tervetuloa Kukka-Maaria, mukava että saadaan lisää kirjoittajia. Toivottavasti meiänkin ketjuun alkais niitä plussia pikkuhiljaa ilmestymään. Niin, menkkavuoto alkoi toissapäivänä ja pahimmat vtutukset jo onneks ohi.
Tänään mennään ystäväporukalla syömään ja juttelemaan, ihanan rentouttavaa. Mies lähti pelailemaan omien kavereidensa kanssa. Täälläpäin jatkuu ihanat ilmat, olis nyt vaan viikonloppunakin vielä kun olis vähän ulkohommia.
Mukavan rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Ihanaa, perjantai. Hain juustoja, keksejä ja sen sellaista..tietää illan istumista terassilla viinilasin äärellä kynttilöitä poltellen. Ei mtn uutta siis:) Mä kyllä joka syksy nautin näistä illoista. Mies lähtee varpajaisiin. Koskahan se saa kutsua omiin varpajaisiin kaverinsa:(
Kiva, että olitte muuten tavanneet. Jännittävää. Vaikka varmaan aika tavallisia me kaikki ollaan ja tunnetaankin jo aika hyvin, mutta reality-juttelu on silti ihan eri asia. Vielä kun Vippe ja Molly tapaavat :) Tiedän, että ainakin Molly odottaa mun valokuvaa, joten voisin ryhdistäytyä sen suhteen. Keitä siihen "rinkiin " kuuluu? Tietää vaan, että kelle kaikille mahdollinen posti menee sit ja keneltä voi odottaa myös kuvaa :D
Molly, ihan ymmärrettävää tuo varmistelu ja itsensä suojelu. Sitä kuitenkin tippuu vähän eri sfääreistä, JOS menkat alkaa. Toivomme, ettei ala. Peukkuja!
Mahtaa muuten olla Hkissä hulinaa, kun on TaiteidenYö. Eka kerta, kun se on perjantaina..Saa nähdä, onko "hiukan"sotkuinen kaupunki huomenaamulla. Täällä meilläpäin se oli jokin aika sitten ja on aina viikolla. Porukkaa oli, mutta enemmän selväpäisiä kuin kännääjiä, mikä onkin varmaan tarkoitus. Keijun ilta miehen kanssa kuulostaa paremmalle kuin hulina Hkin yössä. Laatuaikaa :)
Sanelmasta oli kiva kuulla. Ei muutakuin Passia kohden ja peukut ojoon. Toivotaan, että sulatus ja siirto onnistuu.
Onpa pyllstä Annu, että on tollaiset tyhmät säännöt simppakokeelle! No, ei kai se auta, kuin nyt vaan ottaa joku torstai ja hoitaa se pois alta. Pahoittelut menkoista. Onneksi suurin ketutus on mennyt ohi ja tiedossa on mukava ilta. Pitäkää hauskaa!
Molly. Olikeassa olit, 4.kierto Clomeja menossa. Tässä kierrossa on turvottanut. Ällöttävää!!!! Housut kinnaa! Nyt on ma ultra ja sit saa kattoo, onko ti inssi. Ei tiedä, mitä se paappa-lääkäri päättää..
Nyt on mentävä syömään, kun mies on laittanut kerrankin ruokaa ;)

Enpä taida jäädä iloksenne enempää kirjoittelemaan, plussa tuli tänä aamuna :D Kolmas kerta toden sanoi, kuten ensimmäisen raskautumisenkin kanssa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Onnea kaikille yritykseen ja voimia, jos ei tärppää...

ei pahalla mutta kun oon sivusta seurannut niin ei varmaan tunnu tahkoojista kivalta tuo että tullaan hehkuttaan plussaa. kolme kiertoa nyt ei ole kovin pitkä aika odottaa kun täällä on muilla hoidot päällä ja pettymyksiä takana. toivon kuitenkin että raskautesi sujuu hyvin.

Samaa mieltä oon. kyllä 3 kiertoa on niin vähän, jopa tosi nopeaa raskautumista. itekin oon lukenut tahkoojia, niin tuntuu kurjalle, että täällä vierailee syöksyodottajia, joilla on on "jännitettävänä kolmas kierto." musta toi viimeinen lause oli niitti.."jos ei tärppää2 ja KOLME pistettä perään...
kaikille tahkoojille voimia, te ootte hyvä porukka.

Voi itku, siis iso itku onnesta :) Nyt tuli plussa yhdelle kolme vuotta yrittäneelle! Joo-o, totta on tytöt, olin väärässä ja veritesti oikeassa. Eilen 14 päivää hedelmöittymisen jälkeen hcg oli 72 ja hoitaja luurissa sanoi oikein vakavaan ja viralliseen sävyyn, että veritesti on positiivinen. Meinasin tipahtaa pyllylleni!!!! En tiedä onko tuo 72 hyvä, hoitaja sanoi että ihan normaali. Puhelun jälkeen aloin vielä epäilemään, että onkohan ne nyt varmasti katsonut oikean henkilön papereita ja tuloksia ettei ole soittanut väärään numeroon... Mutta kaipa se on uskottava? Kyllä äskenkin tuli pyyhkiessä hiukan rusehtavaa mutta se voi varmaan olla ihan normaalia? Ihan ihmeellinen olo on, sellainen hölmö kestohymy koko ajan. Mieskin liikuttui kyyneliin, oli kyllä jännittänyt kovasti hänkin, ihana :)

Muut kommentoinnit jää seuraavaan kertaan :)

Vautsi vau, mahtavaa Molly, onnea:) Kyllä tuo tosiaan meille piiitkään yrittäneille lohtua, että tosiaankin sitten tuosta ivf:stä voi ekallakin jo tärpätä, HINOA!

Kukka-Maarialle myös onnittelut, vaikkei "tunnetakaan". Kieltämättä tilanteesi on kyllä ihan eri kuin meillä muilla, kun ei ole tärpännyt edes kolmessa vuodessa...Ja suurin osa on jo mennyt/menossa rankempiin hoitoihin. No, eipä ole tietenkään meiltä pois, hyviä vointeja vaan.

Niin se sitten munkin loma loppui, viime viikon olin jo töissä ja ARGH! En kestä sitä työpaikkaa, kiire on helvetillinen ja ne lupaukset, että syksymmällä kaikki on toisin oli aivan puppua. Pakko löytää jotain muuta.

En viitsi nyt kommentoida muita juttuja (en kyllä tähän hätään muistakaan), kun saatiin vihdoinkin kauan odotettu plussa ketjuun, hehkutellaan nyt vähän aikaa sitä;) Hyvää viikonloppua / alkavaa viikkoa kaikille!

Harmi, että aiheutin pahaa mieltä. Kirjoittelin juuri Tahkoojiin siitä syystä, että olin perustamassa koko ketjua silloin vuosia (166 ketjua) sitten kun ensimmäistäni yritin. Tiedän kyllä, että monet on yrittänyt tosi kauan, en tarkoittanut masentaa ketään! Mistä ihmeestä minä sitä tiesin tänne ensin kirjoittaessani, että tästä tärppää!!!
No hyvää jatkoa kaikille. Ja onnea sulle, jolla tärppäs niin pitkän yrittämisen jälkeen!

Voi vitsi, tuhannesti onnea Mollylle!!!! Varmasti monelle kiva kuulla, että aina ei ole oireita. Itse osasin epäillä kaikkia kolmea plussaani, mutta ennen testiä en kuitenkaan luottanut itseeni. Oli tosiaan jo aikakin, että joku plussaa. Vielä kerran paljon onnea!!!!

Aivan mahtavaa Molly!!! Isot onnen toivotukset myös täältä!!! Oi että, varmasti teki toi sun plussa hyvää koko ketjulle!! Vielä kerran oikein isot "onnitteluhalit" teille molemmille miehen kanssa! Ja tuuhan taas kertoon kuulumisia!

Uskomatonta!!!Onnea Molly ja mies!!! Oli kyllä niin mahtava uutinen, etten tiedä, mitä sanoisi. En voi edes kuvitellla, miltä mahtaa tuntua!!!Olen tosi onnellinen puolestanne!Mäkään en kommentoi nyt kitään muuta, kun tää oli niiiiin huippujuttu!!!
Halaus ja Rutistus:)

Kiitos kaikille ihanaisille onnitteluista :) Ja kirjoitelkaa nyt ihmeessä muustakin :)

Vippen kanssa tosiaan tavattiin perjantaina ja oli kyllä mukavaa, kiitos vaan viimeisestä Vippe! Ollaanhan me livenä ihan samanlaisia kuin linjoillakin varmaan (eikö vaan), jutut ei ihan heti lopu kesken, heh. Manna, laita ihmeessä Keijukaiselle sähköpostia! Voit siinä viestissäsi vaikka määritellä keille kaikille haluat viestisi jaettavan edelleen. Jos Keiju taas suostuu välittäjäksi... Mä ainakin vastailen sulle heti sitten kun viestisi saan, ja laitan sen kuvan kanssa - katotaan josko tunnistetaan toisemme ulkonäöltä :) Yksi sun viesteistä sai minut taas entistä varmemmaksi, että ainakin samalta suunnalta ollaan. Veikkaisin.

Valvottiin miehen kanssa viime yönä ja ihmeteltiin tätä asiaa, on tämä niin epätodellista. Paitsi nyt tuntuu niitä repäisykipuja kun makaan sängyssä mahallani ja jos liian nopeasti käännän kyljelle tai yskin tms. Itse asiassa juuri tällaisia repäisykipuja mulla oli siirron jälkeiset pari päivää ja kolmantena yönä ehkä jonkinlaista kiinnittymisvuotoa, tai siis lähinnä pikkuinen vaaleanpunainen kiinnittymispilkku. Mutta mä olen pitänyt varsinkin sitä jälkimmäistä ihan höpönhöpönä (kun palstoilla puhutaan, että sitä muka voisi olla joillain harvoilla) enkä edes halunnut mainita siitä :) Mutta sen jälkeen ei siis minkäänlaisia oireita, muuta kuin normaalit menkkojaedeltävät eli rinnat kipeät ja nipistykset, niin sen takia olin ihan varma, että hutiin meni eikä pysynyt mukana.

Nyt mua oikeesti vähän jännittää, että onko siellä yksi vai kaksi. Tai sanoihan lääkäri, että periaatteessa jos yksi munasolu onkin hedelmöittynyt kahdella siittiöllä, niin voisihan sieltä teoriassa tulla vaikka neljä! Hah hah, kääks. No joo, katotaan päästäänkö ollenkaan pidemmälle, täytyy vaan pitää peukkuja. Onko jollain (Kastiksella?) tietoa voiko se alapään lääkityksen lopettaminen sitten ratkaisevasti vaikuttaa siihen jatkuuko raskaus vai ei? Mulla on nyt vielä 5 päivää käytössä sellainen geeli kun Crinone (progesteron). Lugeja en voi käyttää tietyn ruoka-aineallergian takia.

Sunnuntaita. Mitä ne mun vanhat silmät näkevätkään, kun olen hetken pois (työmatkalla, gissan kotiseudulla jos oikein muistan asuinpaikan). Onnea sekä Mollylle että myös Kukka-Maarialle. Niinhän se pitäisi mennä, että raskaus alkaa silloin kun sitä toivotaan ja yritetään. Onhan Tahkoojista jo moni toisella kierroksella, kun iso osa meistä ei ole saanut sitä yhtäkään plussaa. Se on vain elämää.. Periaatteessahan koko tämän porukan pitäisi kirjoittaa lapsettomuus-palstalla, suurin osa kun on hoidoissakin ja kyllähän me kaikki täytetään lapsettomuuden kriteerit. Silloin ei tulisi mukaan äkkiplussia, jos ne jotain häiritsevät. Kuten huomaa, olen siis pessimisti-realisti, joka iloisista uutisista huolimatta "jaksaa" kommentoida muutakin ;)

Niin ja hienoa siis, että Mollyn raskaus alkoi heti ekasta hoidosta. Eipä siis paljon haitannut, ettei pakkaseen jäänyt mitään :) Tuosta keltarauhastuki-hoidosta.. Monillahan sitä jatketaan monia viikkoja, jopa rv12 asti. Elimistön pitäisi kuitenkin jo tuossa vaiheessa tuottaa keltarauhashormonia riittävästi itse eli lopettamisen ei pitäisi aiheuttaa keskenmenoa. Useimmitenkin keskenmenot johtuvat muista syistä kuin keltarauhashormonista tai sen puutteesta. Mutta kannattaa kysellä vielä lekurilta, että olisiko järkeä jatkaa vai ei. Kyllä heillä on siihen hyvä näkemys.

Hmm.. oli jotain muutakin. Niin, Annun klinikan toiminta kuulostaa ihan käsittämättömältä. Oisko jotain muuta paikkaa johon ne simot voisi viedä? Vaikka eipä silti, kyllähän se varmaan joku torstaikin onnistuu, kun vaan katsoo itselleen sopivan päivän. Tuo 30 min ihmettyttää myös, kun se yleisesti on 60 min. En tajua. Endohan ei näy mitenkään ultrassa, mutta kokenut lääkäri voi löytää merkkejä siitä ihan sisätutkimuksella. Itsekin oli käynyt monella gynellä, joiden mielestä ei ollut merkkiäkään endosta, kunnes sitten Sööperi löysi endon ihan selvästi. Tietysti se on voinut mullakin tulla nopeasti, kun ainakin oireet tulivat vauhdilla. Oisko sulla siis mahdollisuus etsiä gyne, joka ois erikoistunut endoon? Oireet kun viittaavat siihen aika rankastikin. Oishan se varmasti hyvä poissulkea..

Tiitulle tsemppiä töihin. Konserni on mulle tuttu ja siellä on tosiaan usein tapana tehdä niin, että ihmisen ollessa ihan puhki luvataan kaiken muuttuvan, kunhan vaan vielä hetken jaksaa. Ja valitettavan harvoin mikään muuttuu. Itse suosittelisin siis uuden duunin etsimistä, vois olla mukavampi olla ja elää.

No niin naiset, tässä ketjussa on nyt taas pitkästä aikaa 2 plussaa peräkanaa. Kuka ottaa sen kolmannen (ei kahta ilman kolmatta)? Mä se en todellakaan ole (siis kun varmaan koskaan näe sellaista ihmettä), koska tuntuu että tästä kierrosta tulee varmaan pitkä. Tai ainakin ovis, jonka yleensä tunnistan selkeästi, on osannut mennä täysin mun havaintokentän ohi.

Kiitti Kastehelmi infosta. Lääkäri sanoi, että nämä riittää, joten luotetaan siihen... Mietin vaan, että pitääkö sitten hulluna jännittää kun lääkitys loppuu, että meneekö kesken, mutta täytyy yrittää pysyä rauhallisena.

Tiitu, unohdinkin kommentoida sun työtä. Tosi tylsä juttu! :/ Toivon todella, että löydät jonkun toisen paikan, hulluna peukutuksia ja tsemppiä etsimiseen. Oletko ollut pitkään nykyisessä paikassa?

No niin Molly, niin se varmaan sitten riittääkin. Ei kannata jännittää (helppo sanoa :)). Kun pitää takaraivossaan sen faktan, että suurin osa keskenmenoista johtuu ihan geneettisistä syistä (=virheistä) eikä keltarauhastuen liian aikaisesta lopettamisesta. Eiköhän sun elimistö pidä raskautta nyt ihan ok yllä :) Kovasti onnea ja peukut ovat tanakasti pystyssä että jatkossakin kaikki menee hyvin!

En malta pysyä poissa, kun olen niin iloinen mollyn puolesta. 3 vuoden yritys ja vihdoinkin! Tuntuu hienolta. Kaikilla plussanneilla on varmaan ajatus mielessä, että pysyykö kamu(t) kyydissä, joten et tee siinä poikkeusta. Suurin osa raskauksista kuitenkin sujuu hyvin ihan loppuun saakka, joten yritä ajatella toiveikkaasti. Niin, onko tosiaan matkassa yksi vai kaksi vai enemmän:) Senhän me sit tiedetään myöhemmin...