Tahkoojat 114

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastehelmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kylmää pakkasaamua tosiaan! Huh huh, nyt se talvi sitten tulee kertarytinällä.
Kiitos Aniliinille vielä lisäinfosta lapaa koskien! Kaipa sitä ehtii sitten ovikseen mennessä parantua riittävästi, hope so :)

Uskomaton juttu Tiitu! Näit näyn suorastaan. No, toivotaan että teillä olis mahdollisuudet myös luomuplussaan kuitenkin! ;)

Huomenta.
Aamulla heräsin taas suureen v*tutukseen käynnin johdosta. No, eihän siinä mitään - kyllä ne asiat ajallaan järjestyvät. Voitko Keiju laittaa mulle sinne mailiin sen lapa-jononumeron + soittoajan, olen onnistunut hukkaamaan sen paperin ihan totaalisesti. Olisin suuresti kiitollinen avusta. Voisin sitä kautta ruinata sitä aikaa, varsinkin kun sinne on lokakuun jälkeen ilmestynyt se 1,5 - 2 cm mollukka (ei siis munasarjaan vaan sen viereiseen kudokseen eikä ""kuulemma vaikuta tähän hommaan mitenkään""). Vähän ylioptimistinen lekuri oli tosiaankin ja koska meillä meni ivf-lähete, niin niihin hoitoihin sitten aiotaan joskus hakeutua (joskus lapan ja luomuilun jälkeen) - mitään inssejä ei enää kyllä tehdä. Se on varma. Hirveä vaiva kaikkien piikitysten ja ultrien kanssa tehdä jotain meille turhanpäiväisiä inssejä. Toisaalta.. yritin olla valmistautunut, että julkinen puoli on syvältä, mutta mihinkään noin ala-arvoiseen en voinut varautua mitenkään. Kaipa siellä apuja saa, jos on oikeasti jotain ""suurempaa"" vikaa - tyyliin simpat puuttuvat kokonaan. Aion vielä loppukierrosta soittaa ja pyytää sen prolaktiinin nyt kuitenkin - stressi on tehnyt sen, että oikea rinta tihkuttaa puristettaessa tipan silloin tällöin ja haluan varmistaa senkin homman.

Keijukainen, Sööperin mielestä meidän simpat olivat ""hyvät ja riittävät"". Meidän arvot taisi olla hieman paremmat (vai paljonko teillä niitä normaaleja olikaan) ainakin liikkuvuuden ja määrän osalta. Mutta.. kun se ei olekaan pelkistä simpoista kiinni vaan kokonaisuus ratkaisee.

Tiitu, älähän nyt usko moisiin enne-kiilailijoihin. Ties vaikka mitkä huippu-ori simpat sieltä tuloksesta paljastuisi :)

Katalle kovasti tsemppiä tilanteeseen. Ei kannata hätäillä ja usko pois, kyllä se kiitos vielä lopussa seisoo. Tiedän hyvin tunteen, että ""pitäisi"" elää toisen ehdoilla. Miehen menot ovat ok, mutta naisen menot ovatkin sitten niitä toissijaisia. Ei toimi mullakaan. Tasavertaisuutta peliin :)

Juu, en mä usko pätkääkään mihinkään enteisiin, mutta vähän huvitti kyllä. Ehkä tämän jälkeen täytyy uskoa:)

Katalle edelleen voimia parisuhteeseen ja päätöksen tekoon!

Huomenta tytsyt!
Minuu ottaa päähän että Kastiksen lekurikäynti oli noin huono! Mun tuurilla joudun samalle lekurille ja siinä sitä sitten ollaan:-(. Meiltä ne simppatulokset vielä puuttuu mutta 1,5 vuotta ilman plussaa on kuitenkin takana ilman suurempia kierto-ongelmia, niin täytyyhän tässä joku olla vikana. Toivottavasti pystyn sanomaan lekurille ""kovan sanan"" ja saan mitä haluan...

Hih, mä jo kehittelin päässäni että miehellä on varmaan joku sellainen on-off nappula ""siellä"" ja hedelmöittävät simpat tulee esiin vasta häiden jälkeen:-)). Mies kun on aika vanhanaikaista sorttia ja susiparina lapsen yrittäminen oli iso asia! Voi vide, olispa huvittavaa....:-))).

Sorppa ihan on taas omaa kivaa täällä, mutta kun välillä tälle asialle ei voi muuta kuin nauraa, on tää niin surkuhupaisaa. 15 vuotta vetää hormoonia ja sitten kun saisi tulla niin ei sitten millään....

Katalle piti kommentoida jotain... Aivan, nyt muistinkin. Naimisissa olevalla ystävälläni oli 4 kk suhde vanhempaan mieheen vuosi sitten. Oli rakastunut, seksi loistavaa ja mies hemmotteli. Päätti kuitenkin palata aviomiehensä luokse myös henkisesti (fyysisesti asui koko ajan kotonaan) ja yrittävät nyt toista lasta. En tiedä millainen ajatusprosessi hänellä oli, mutta epäilen että ei mennyt takaisin pelkästään lapsen (heillä on siis jo yksi) takia. Takuuvarmaa on se ettei päätös ollut helppo. Ollaan muuten monta kertaa puhuttu näistä miesten ja naisten menoista, musta on käsittämätöntä että naisella ei saisi olla omia menoja! Jostain jatkuvasta baarissaroikkumisesta en mäkään varmasti pitäisi mutta harrastukset, tyttöjen illat, ja muut vastaavat on musta suhteen jatkumisen elinehto. Mä kuolisin jos pitäisi koko ajan nyhjätä kaksin. Mutta on monenlaisia suhteita ja mikä sopii toiselle on varmaan toiselle ihan kammotus.

Ääh, nyt meni filosofoinnin puolelle.

).( Pannaanpa tytöt huvikseen kpt näkyville että säilyy ajantasalla. Täällä mennään kp8 ja lekuri on ens tiistaina.

Huomenia!

Kyllä muutaman kirosanan voisin minäkin julkisen puolen hoidosta ladata. En saanut minkäänlaista lippulappua kotiin siltä lääkäriltä, enkä tosiaan edes muista mikä oli naisen nimi. En saanut edes soittoaikaa verikokeista, vaan soittavat, jos niissä on jotain hämminkiä (hiv, hepatiitti, fsh, prolaktiini), progea ei kuulemma tarvitse ottaa, kun on kerran otettu 12/04 (jolloin olin raskautunut, tottakai arvo oli hyvä) ja kierto on niin säännöllinen, että kyllä varmaan ovuloin. Joten huhtikuun lapaan asti luomuillaan. Miehen simpoista sanoi, että ovat oikein hyvät, että nuo raja-arvot nyt ovat aika tiukat (meillä siis normaalimuotoisia 11%, muuten ok).

).( Täällä mennään kp 13 eikä ovistikkuun tullut eilen vielä kuin tositosi haalea viiva, toivotaan että tänään pärähtää vahva viiva (jos ei sitten tikku jäätynyt laukussa kun odottelin bussia).

Tuleehan Sandeman miehesi ensikäynnille?

Voi vide, matkamessutarjouksena Finnairilla lennot Delhiin 399, mutta matkustusaika ensi marras-joulukuussa. Mistä sitä tietää millaisessa vaiheessa elämä silloin on (lippuja ei voi muuttaa tai vaihtaa): iso/pieni maha, pieni käärö, ei mahaa... Tahtoo kaukomaille!

Joo Sandeman, nää ei ole helppoja nämä ratkaisut. Kyllä me joka tapauksessa yrittää aiotaan vielä, tää asumusratkaisu on vain tehtävä ensin. Olen kyllä yllättynyt siitä miten tää muutto on kumminkin vaikuttanut positiivisesti, lähinnä se että se ahdistunut riitaisa fiilis on hävinnyt ja keskustelu sujuu taas ihan eri lailla kun on ""tosipaikka"".

Hertta, mäkin tässä mietin että meniskö matkamessuille kurkkimaan, olis hirveä matkakuume melkein joka paikkaan! Elämäntilanne on vaan semmonen että matkakumppani ei ole ihan selvä..heinäkuussa aion kyllä yksin tai yhdessä lähteä joko Välimeren läheisyyteen (Italia houkuttaa) tai sitten kauemmas.

Kastis, laitoin sulle meilillä sen numeron ja ne soittoajat. Tsemppiä!!
Meillä oli normaalimuotoisia vaan 3% mutta määrä ja liikkuvuus olivat tosi hyviä. Eli kyllä jotenkin vaikuttaa varmasti, tuo normaalimuotoisten vähyys siis.

Kata, mun piti noista naisten menoista sanoa että jos mun mies niistä kälkättäisi, olisin varmasti aivan hiilenä. Joten ymmärrän. Mä uskoisin että se liittyy jotekin mustasukkaisuuteen ja omistushaluisuuteen, meillä siis mies ei ole kumpaakaan joten ei sitten mun menoista myöskään huomauttele. Ainoastaan jos menen paljon, suree sitä kun ei olla yhdessä. Molemmat halutaan viettää aikaa mahdollisimman paljon yhdessä. Anyway, toivottavasti tilanne ratkeaa suuntaan tai toiseen ja positiivistahan on se että kuitenkin näkisit teidän vielä 10 vuoden päästä yhdessä.

Hertta, en mäkään saanut niistä tuloksista mitään soittoaikaa, ennen kuin aloin tiukkaamaan niistä hoitajalta. Sanoi ettei voi niitä kommentoida ja antoi soittoajan lääkärille. Mutta muuten en olis siis saanut...ja sitä simppalappua piti moneen kertaa ruinata.
Eli samankaltaisia kokemuksia on meillä kaikilla. Toivottavasti lapa menee kuitenkin hyvin...

Peeveli sentään, johan on luokatonta palvelua julkisella puolella! Jos ei itse pidä puoliaan niin ei saakkaan mitään? TODELLA huonoa. Luulisi että heilläkin olisi helpompaa jos kaikki olisi standardisoitua. Tuossa yksi putki joka johtaa inssiin, tuossa toinen joka johtaa IVFään, tuossa luomuputki...etc. Vaikuttaisi siltä että resurssipula ja järjestäytyneisyyden puute aiheuttaa kaaoksen jossa pikku ihminen on ihan kärsivä välikappale. Yrittävät säästää kun eivät ""päästä"" IVFään. Onkohan kukaan laskenut kustannuksia turhille insseille, onko tosiaan halvempi tehdä 6-7 inssiä eikä yhtä IVFää jossa mahdollisuudet onnistua on kuitenkin suuremmat? Vai onko meitä mahoja akkoja vaan niin paljon että julkisen puolen systeemit ei jaksa niin montaa?

Ja käsittääkseni mies on tulossa mukaan ensikäynnille ainakin olen merkinnyt sen hänen kalenteriinsa. Otan kyllä ihan megapultit jos keksii jonkun selityksen poissaoloonsa:-((. On tässä vehdattu jo liian pitkään yhtä -keleen testiä.

Voi tytöt, tänään pääsen kosmetologille!! IIIhanaa...otin oikein täysihoidon hierontoineen kaikkineen:-)). Koska tänään on jo 18.päivä ilman tupakkaa (!) niin saan hemmotella itseäni:-)). Johonkin turhempaan ne rahat olis kuitenkin menneet. Mites Suvin lakko on pitänyt? Mulla ei enää suurempia ongelmia, edes purkkaa ei ole tarvinnut perjantain jälkeen. Savuinen ravintola-ilta oli kyllä aikamoinen koettelemus, silloin oli ratkeaminen lähellä.

Aniliinin lapa-raportti oli tarpeen tännekin, kun se Anne-lekuri pistää mutkin varmaan odottelemaan lapaa ja luomuilemaan siihen asti. Mitenkäs se oli, oliko se hiljainen kohtaaminen peiton alla, se ratkaiseva ja plussan tuonut kierto? Nimimerkillä Muisti on hyvä mutta lyhyt....

Hyvä Sandeman, kun tupakitta olo on pitänyt. Niin sitä pitää! Ja kosmetologille..ah! Tulikin mieleen että pitäisi itsekin varata käynti pitkästä aikaa, ja pitkän kaavan kautta tietysti :)

Pidä Sandeman vaan huoli että mies tulee mukaan, koska ne ottaa mm. hivin, hepatiitin ja klamydian molemmilta ja sitten se simppanäyte. Homma vaan taas pitkittyy jos noita kaikkia ei saada kerralla.

Vähän mun täytyy lohduttaa kuitenkin, että ystävällistä palvelua olen saanut joka kerta ja onhan se HALPAA kun 22 x 2 (=44)eurolla saa kaikki verikokeet, simppanäytteen, ultran jne.
Ja hauskaa se oli meilläkin simppanäytteen vienti, bussilla yhdessä mentiin ja minä tarkistelin koko ajan mieheltä että onhan se varmasti lämpimässä =) Hihiteltiin sitten pois tullessa kun Naikkarin täti otti vaan ronskisti purkin käteen että ""tässähän se onkin"" ja niin surkeelta näytti se liru siellä vaikka oli reilusti yli sen mitä vähintään pitää olla =D !!!

Ja ainakin lapaan olen saanut hyvin perusteelliset ohjeet ja tapaan nukutuslääkärin ja gynen lisäksi myös fysioterapeutin joka antaa vinkkejä leikkauksesta toipumiseen.

Stooria pukkaa vaikka vannoin tekeväni töitä =)

Moikka pitkästä aikaa. Mulla on ollut niin matalalentoa parisuhdekuvioissa, ettei ole ollut oikein inspistä täälläkään pyöriä. Saa nähdä muuttaako mies yksin uuteen taloon vai mitä tässä tapahtuu. Olo on aika lohduton. Sen rinnalla tämä lapsettomuustuskakin on pientä. Mulla on pieni epäily, että meillä se on mies jolla sukat pyörii. Toivottavasti olen väärässä.

Täällä on kp18 ja anovulatoriseksi taisi tämä kierto jäädä. Lämmöt ei ainakaan nousseet toivotulla tavalla, tikuttanut en ole tässä kierrossa. Stressiä on nyt sen verran, että eipä ole ihme, jos oili ei halunnut tämän kaaoksen keskelle ilmestyä.

Kastiksen ensikäynti osoittautui sitten aivan pannukakuksi. Kurjaa sekin. Se on kumma miten joillekin lekureille pitäisi mennä mieli nöyränä ja tyytyä kaikkeen mitä ne sanovat. Onneksi sä et ole sellainen ;)

Etäisyyden ottaminen on Kata sun tilanteessa varmaan aivan viisasta. Sieltä kauempaa tosiaan näkee osuuko silmään toisen hyvät vai huonot puolet selvemmin. Kyllä se sun miehesi taitaa kovasti rakastaa, kun kärsivällisesti odottaa...

Ai niin, kysymys Tampereella asujille! Minkä nimisiä kinokahviloita Tre:lla on leffateattereiden yhteydessä tai onko niitä ylipäätään? Ja onko Tre:lla yhtään Intro nimistä baaria/kahvilaa/ruokapaikkaa?

Hertalle onnittelut uudesta kisusta!

Keijulle IsoPit menkoista.

No voihan video, Suru!! Tuo parisuhdekuvio tuli ihan puskista mulle. Eikös sillä miehellä ollut joku mökötyskausi, vai muistanko ihan väärin? Olisko rakentaminen ottanut vaan niin miehen voimille vai onko sulla jotain todisteitakin sukkienpyörimisestä? Meillä ainakin kun stressi kasvaa niin tiuskiminen ja puhumattomuus lisääntyy ja siitä saa helposti sodan aikaiseksi pienestäkin asiasta. Toivottavasti pääsette asian yli ja yhdessä muuttamaan omaan kotiin!!

Kaikenlaisia asioita tämä lapsettomuus aiheuttaa, sitä ihan tosisaan pohtii että miksi mies haluaisi tälläisen vaimon, vaikka MINÄ olen se jonka hän on halunnut, ei suoranaisesti niitä lapsia. Tsemppiä hanit, kyllä se päivä paistaa vielä meillekin!!

Kävin lounastamassa vanhan sukanpyörittäjän kanssa (siis parin vuoden takaisen). On ihana huomata, kuinka noistakin jutuista voi kehkeytyä ystävyyttä, ilman sen suurempia juttuja :) Mukavaa juttuseuraa kertakaikkiaan .

Kiitos Keijukainen siitä numerosta. Taidanpa soittaa lähipäivinä, sillä Sööperin maili Femedassa ei mennyt perille. Liekö lopettanut siellä, vai mitä ihmettä.. No, koitan soittaa ja ruinata. V*tuttaa ihan tosissaan, kun kaikki lekurit ovat olleet tunkemassa suoraan ivf-hoiton ja sitten yksi on inssien kannalla. Ja kaikki hommat jäissä tässä vaiheessa.. Ainahan nämä asiat ovat ratkenneet, joten ei hätää, mutta harmittaa tosiaan, kun eilinen vei taas kaiken toivon. Tuntuu, ettei mikään onnistu ikinä. Ja sitä soittoaikaa en olisi tosiaan saanut, jos en olisi itse vaatinut. Lekuri oli sitä mieltä, ettei sitä tarvita, koska ""näille hommille ei kuitenkaan tehdä mitään ennen kuin lapasta on toivuttu"". Sanoin, että haluan ne itse kuitenkin tietää. Jos nyt joku olisikin pahasti pielessä, voisi sille heti tehdä jotain eikä taas odottaa ikuisuutta. Julkinen puoli sucks. Sandeman, voihan teillä olla eri juttu, sillä ikäkin taitaa vaikuttaa. Meille toitotettiin, että ollaan vielä niin ""nuoria"". Mies 30 ja minäkin kohta. Että se siitä nuoruudesta. Miehen ""pitää"" ehdottomasti tulla mukaan, se osoittaa kuitenkin sitoutumista hommaan ja verikokeet voidaan ottaa samalla. Et tosiaan hyväksy mitään naurettavia tekosyitä :)

Surusta oli kiva kuulla, vaikka asiat eivät nyt kuulostaneetkaan hyviltä. Yksi puuttuva ovis on pientä parisuhteen järkkymisen rinnalla. Jospa se rakennusstressi nyt purkautuu noin. Niinhän sitä sanotaan, että jos parisuhde selviää talon rakennuksesta, selviää se mistä vain. Toivottavasti asiat järjestyvät pian. Minkälaiset asiat ovat saaneet sut epäilemään, että miehelläsi pyörii sukat?

Hertankin käynti kuulosti aika heikolta. Olisi kyllä niin paljon helpompaa, jos julkisellakin hoito olisi edes lähelle samaa tasoa kuin yksityisellä. Hommat toimisi eikä aikaa tuhlattaisi. Saati uhattaisi kaikkien mielenterveyttä. Ajatelkaa mimmit jos olisi rahaa, niin ei olisi näitäkään ongelmia. Ainakaan samassa mittakaavassa.

Sandemanin pyynnöstä kp14 (eikä varmaan ovista siis tulossa, tuleekohan ollenkaan).

Suru, voi hitsi. Kuullostaa tosiaan rankalta. Mulle tuli sama mieleen kuin muillekin että rakennusstressi alkaa purkautua. Eikö teillä se talo ollut aika valmiissa vaiheessa jo?
Toivottavasti epäilysi osoittautuvat turhiksi ja asiat selviävät. Ja tosiaan kaikki tärkeysjärjestyksessä eli hommat kuntoon parisuhteessa, tahkoominen voi aina hetken odottaa.
*halaa*

Kiitti tsempeistä. Mies on ollut aika paljon reissussa. Löysin jotain kuitteja, jotka osoittavat sen olleen ihan muualla kuin mitä on mulle kertonut. Siis eri paikkakunnalla. Olen nostanut kissan pöydälle, mutta mies kielsi kaiken eikä keskustele asiasta enempää. Nukkuu eri huoneessa ja välttelee. Mulla on sellainen olo miehen käytöksestä, että tässä on tasan kaksi vaihtoehtoa: 1) mä olen vainoharhainen mustasukkainen paskapää ja se mököttää ja miettii eroa siksi 2) jotain on ollut, mutta se haluaa jatkaa mun kanssa eikä voi tunnustaa mitään kun luulee että jätän sen heti. Tai en tiedä. Mistäpä tietäisin, kun mun kanssa ei puhuta! Edelleen toivon hartaasti, että kaikelle olisi hyväksyttävä selitys.

Oli meillä Sande se miehen mökötysepisodi pari viikkoa sitten. Tosin minä luulin ottavani yhteen aivan muusta ja vähäpätöisemmästä asiasta! Mutta kaiken sen jälkeen paljastuneen valossa en kyllä ole varma mikä sen mökötyksen alku ja juuri lopultakaan oli...

Onneksi joku sentään suunnittelee häitään tämän kaiken vasta-aallokon keskellä!

Sanoitko Kastis sille tohtorille, mitä mielipiteitä muilta yksityispuolen lääkäreiltä olet asiasta saanut? Menikö teillä muuten kaikki inssit viime keväänä clomikiertoihin?

Ääh. Musta ei saa tänään irti oikein muuta. Sorppa.

Ei kun saapas! Riinuskalle mahdottoman paljon onnea :)

No pöh.. Kuitit harvoin valehtelevat. Samoin miehen asenne :( P*ska homma. Toivottavasti kyse on kuitenkin jostain ihan harmittomasta, josta ei vain uskalla/jaksa/osaa puhua. Kun joskus asiat oikeasti ovat ihan ok ja ""luvallisia"" vaikka kaikkea ei olisikaan kertonut. Ja toivottavasti menee ainakin ohi, oli mitä oli. Onneksi ajan kanssa nämäkin asiat selviävät. Puhumattomuus on kuitenkin ihan syvältä, sillä jossain vaiheessa, kävi miten kävi, ne asiat on selvitettävä - ainakin jollain tasolla. Jos ei uskalla tunnustaa, niin hoitaisi sitten niin, että saisi sut leppymään ja lopettaisi pelleilyn. Eikä tarttis enää luimistella ja vältellä. Silti uskon myös, että kyseessä voi ihan hyvin olla purkautunut rakennusstressi. On se niin rankkaa puuhaa kuitenkin.

Lekuri-käynti oli sen verran lyhyt, että ei hirveästi ehditty juttelemaan. Sanoin kyllä, että joka paikassa on puhuttu ivf:stä ja koska inssejäkin on 3 tehty tuloksetta, niin turha enää jatkaa.. Mutta.. ""ei ole mitään syytä, miksi pitäisi tehdä ivf ja insseistä 1 on tehty luomukiertoon ja 2 clomi-kiertoon, niin nyt voitaisiin tehdä 3 inssiä pistoskiertoihin"". Ketun marjat, minä en inssejä varten pistele. Yleensä munikset kasvavat hyvin luomunakin, joten ei se ole siitä pistettävästä/syötävästä aineesta kiinni. Mun mielestä selittämätön tapaus ja yli 1,5 v tahkous on jo syy sinänsä tehdä ivf. Diacorissa olisin saanut tehdä ne 3 inssiä ihan luomunakin, mutta halusin apuja. Eikä silti osunut. Ei tule osumaan nytkään millään insseillä, pistettiin tai ei. On jotenkin niin naurettavaa tehdä enää mitään tollaista, kun ei ole ennenkään auttanut. Ihan sama kuin sanottaisiin, että menkää kotiin ja pankaa vuosi, tulkaa sitten uudestaan. Ihan kuin ei olisi jo yritetty.

Mutta hei.. eiköhän se siitä. Jos ei tule lasta eikä p*skaa, niin ei väkisin. Eletään sitten muuten :) Jatkossa, jos joku erehtyy kysymään lapsisuunnitelmista, voin sanoa, että ""me ei saada lapsia, ollaan selittämättömiä eikä siksi saada hoitojakaan. Että jos maksat ivf-hoidon, niin heti ja ilman muuta toukkaa tulemaan.""

Ou nou Suru, ei ole totta:( Voimia vaan sinullekin tilanteen selvittelyyn! Toivottavasti mies avaa sanaisen arkkunsa. Ikävä tilanne, ei voi muuta sanoa.

Tuli muuten mieleen tuosta Kastiksen sperma-keikasta, että meilläkin eilen siellä VL:ssa se nainen tiskin takana otti paperit, kysyi kuka lääkäri ja sanoi, että ""Tämä on tällä kunnossa"". Me oltiin ihan, että häh? Purkki oli nimittäin vielä miehen taskussa (jonne se siirrettiin autossa mun rinnuksista;)). Mies siihen, että ""No kyllä te varmaan tämänkin tarviitte"" ja löi purnukan tiskille:) Ja tosiaan, pieneltä liraukselta se meidänkin määrä näytti siellä ""ämpärin"" (tosiaankin;)) pohjalla...

).( Kp 13. Perkutarallaa, tilasin (ja maksoin) niitä ovistikkuja jo perjantaina, mutta eivät olleet vieläkään tulleet. Mailasin sinne lafkaan ja sain äsken vastauksen, että siellä on ollut joku sekaannus ja laittavat nyt tulemaan. Eli huomenna sitten vissiin alan lorauttelemaan taas tikkuun. Onneksi hyvittävät sekaannusta laittamalla ylimääräisiä testejä mukaan...

Surulle voimia, toivotaan että miehesi suostuu keskusteluun pikku hiljaa. Voihan tosiaan olla ettei tiedä mitä sanoisi, ja on sitten valinnut tällaisen vähemmän fiksun lähestymistavan. Tajuaa varmaan kumminkin että jossain vaiheessa se sanainen arkku on avattava.

Hohhoh, tässä ajan kuluessa muuttuu tilanteet, kriisejä tulee ja osalla niitä menee ohi. Mä olen tehnyt kovasti ajatustyötä (valitettavasti ei mihinkään työasioihin liittyvää..huono omatunto..), ja nyt on onneksi noussut esiin sellainen vaihtoehto että voisin ehkä asua kaksi ja puoli viikkoa tämän viikon jälkeen kaverilla joka lähtee miehensä kanssa lomalle. Vähän hassuahan se on toisten kotona asua, mutta sais lisäaikaa.

Lisäaika on aina hyvästä. Ei tarvitse tehdä lopullisia päätöksiä. Ikuisuuksiahan siis venyttämiseen ja vanuttamiseen ei pysty, mutta jonkin aikaa hyvinkin :) 2,5 viikossa ehtii tehdä aika paljon ajatustyötä ja miettiä asioita. Kyllä siinä ajassa tunteet jo jonkin verran selkiintyvät.

En enää muista päivän jälkeen, että kommentoinko sulle jotain Keijukainen noista simpoista. Meillähän siis normaaleja oli vain 6% ja määrä ja liikkuvuus jonkin verran paremmat kuin teillä. Ja silti tiedät lopputuloksen. Eilen sanottiin taas varmaan sadannen kerran, että tulos on ok ja oikeastaan hyvä, eli muotopuolet eivät vaikuta. En enää jaksa uskoa ;(

Iltaa! Surulle tsemppiä parisuhteen kiemuroihin! Voihan tosiaan olla, että jos remppahommissa alkaa vähän helpottaa, se rankkuus purkautuu sitten pikkuhiljaa ulos? Toivottavasti saatte pian asiat ratkaistua. Mykkäkoulu ja painostava ilmapiiri ei ole kivaa.

Kastikselle edelleen tsemppiä projektin etenemiseen. Eikö yksityispuolella sitten pääsisi ivf-hoitoon? Meillekin se yks lääkäri sanoi, ettei hedelmöittämiseen tarvita kuin yksi siittiö!!! Mitähän lapsettomuuteen perehtynyt lääkäri tuohon sanoisi. Ai niin, unohdin että hän oli juuri se lapsettomuuteen perehtynyt lääkäri. ;)

Kp nyt 26 eikä vielä tuhrua näy. Viime kierto oli 31 päivää ja tuhru alkoi muistaakseni 4 päivää aiemmin eli kp 28? Jos nyt olisi onnistunut niin aivan puun takaa kyllä plussa tulisi... Enköhän mä siirrä jo ajatukset seuraavaan, ekaan Luge-kiertoon ja katsotaan sitten sen tulokset. Onkohan muuten kenelläkään ollut noista Lugeista apua? Eli onkohan minkä verran paremmat mahikset? Kastis! Jännittää myös maanantaina saatava proge-tulos. Mä vähän toivoisin, että siinä olis vikaa, että saisin myös ne Clomit. Sitten olis varmaan aika hyvä mahkut?

Huomenta! Huh, olipas ""mukavan"" raikas ilma;)

Suvi, luget ovat keltarauhashormonia, joten tuskin niillä apua varsinaiseen raskautumiseen on tai siis, eivät vaikuta mitenkään esim. ovikseen. Sen sijaan jos raskaus alkaa, niin lugejen käyttö ilmeisesti jonkin verran vähentää keskenmenoriskiä. Mulla luget ovat auttaneet kierron säännöllistymiseen ja siihen ne on määrättykin. Pq sulle!

Tulkaahan tytöt linjoille, vai onko sormet jäässä?;)

Huomenta.
Ei lugeista tosiaan itse raskautumiseen ole apua, mutta jos esim. luteaalivaihe on liian lyhyt, voi luget auttaa alkion kiinnittymiseen. Mutta mulla oli ne 2 kiertoa, eikä apuja.. Tosin luteaalivaihe oli ainakin silloin muutenkin riittävän pitkä.

Ja pääsisihän sitä ivf-hoitoon yksityiselle puolelle. Olisi päässyt Diacorissa jo vaikka viime elokuussa. HIntaa tulisi n. 1500 EUR (siis omavastuu), joten ajateltiin julkisen puolen kautta mennä.. Mutta ei se sitten onnistunutkaan. Niin kova lapsen kaipuu mulla ei ole, että olisin valmis laittamaan tollaisen summan menemään, ainakaan tässä vaiheessa, joten olkoon sitten..

Huomenta.

Ja nyt apuja pliis, Kastis ja Keiju. Tutkin eilen hormonipolin papereita ja siellä lukee että ""pyydämme toimittamaan meille kopiot Jorvissa tehdyistä tutkimuksista ja hoidoista"" ja sitten alla on osoite kirjoitettu käsin. Tarkoittaako että mun pitäis ne lähettää sinne etukäteen vai riittääkö että vien ne mukanani tiistaina? Ihan mölösti kirjoitettu, ei tuosta ota selvää suuntaan tai toiseen.

Sitten luin myös Heikinheimon kirjoituksia Femedasta: suosittelee siellä suoraan IVFää. Voiskohan tuo vaikuttaa myös Naikkarin mielipiteeseen kun on kerta myös siellä lääkärinä?? Vai muuttuikohan mielipide kun se endometrioomakin puhkesi? Vai pitääkö munkin odotella sitä lapaa? Kele.