Tahkoojaplussat 70

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katalle ja Vanelle mukavaa matkaa! Ihanaan paikkaan pääsette.

Toivotaan, että vyöhyketerapia tepsii Aniliiniin. Mullekin vt sanoi viimeisellä käyntikerralla, että jos laskettu aika tulee ja menee, niin tule heti tänne, hän saa sen kyllä tulemaan pihalle;)

Meilläkin on Tukholman matka suunnitteillä tuossa touko-kesäkuussa, tarkempaa ajankohtaa ei vielä tiedossa.

Aniliinille kiitos kuvista, hauskoja. Oli kiva nähdä pitkästä aikaa gissakin, niin hehkuvana:)

Ai niin, Piritta kyseli jossain vaiheessa, olenko vielä käynyt jumpissa. En ole, lajeiksi on valikoitunut nyt kuntosalilla käynti (aika harvakseltaan) ja sauvakävely. Kokeilin pyöräilyäkin viime viikonloppuna, mutta auts, ei onnistunut, satula satutti tosi ilkeästi. Mullahan alkoi spinninginkin tuntumaan jo aika aikaisessa vaiheessa pahalta, joten näin ne vaihtelee.

Ihana ilma ja loppuviikoksi luvanneet jatkuvan. Täytyy laittaa terassi kuntoon, että pääsee viikonloppuna korkkaamaan grillikauden...

Heippa, lomalta kotiuduttu!
Hinosti meni kaikki, tosin Juskan uhma ärsytti välillä todella. (mm kun ravintolassa sai kauhean pultin jostain ihan pikku asiasta). Herätys matkalle oli yöllä klo 3, eikä J nukahtanut autoon! Otti pikku tirsat koneessa kympin maissa ja sitten vasta yöunille kävi 19.30 aikaan.
Lennot yms meni kivasti, tosin onhan tuossa poitsussa aika viihdyttäminen... Oli välillä penkin alla ja naapureiden penkillä ja tiputteli lelujaan ja muuta kivaa.
Paikka oli tosi kiva ja kaunis, todella lapsiystävällinen. Lämmintä koko ajan noin 30 ja aurinko paistoi.
Juskan matkan kohokohta taisi olla eläinpuisto, missä näki lempparieläimiään, eli pingviinejä :)
Nukkui siellä huippupäikkäreitä, piti aina herättää unilta. Taisi tuo ulkoilmaelämä väsyttää eri tavalla. Saas nähdä, miten kotiruoka maistuu viikon hamppareiden, pitsan, nakkien yms jälkeen??? Pillimehuakin lutkutti joka päivä, vaikkei kotona saa mehua. Mutta loma on loma, silloin ei nipoteta.
Eli kiva reissu, mutta aina on tosi kiva tulla kotiin. Koiraakin oli jo kova ikävä :) Rusketus varmaan häipyy viikossa, mutta olihan sitä arskaa pakko ottaa.

Katalle oikein mukavaa reissua!

Nekku, mua et myöskään ole nähnyt :) Mua ei jännitä tapaaminen, onhan mulla Keiju "turvana", tosi kivaa tavata!

Näin lomalla unta, että menin Aniliinille yllätyskylään. Et ollut yhtään mielissäsi mun tulosta, olit vaan jonkun portaikon alla kyykyssä ja teillä oli kauheasti porukkaa. Raskaana et unessa ollut. Tai sitten en vaan nähnyt sun mahaa kun piilottelit siellä portaikon alla...

Voi voi Teemun pissailua. Pissaako mihin aikaan yöstä? Oletteko herättäneet vessaan, että onko siitä apua? Ei varmaankaan kivaa sulle, eikä myöskään Teemulle.

Keiju-tätille onnittelut veljenpojasta! Mä menen tänään katsomaan naapureiden viime to syntynyttä pikku poikaa. On se varmaan pieni.

Hinosti Lotta luopui tutista. Musta on niin hauskaa kun lapset on tohkeissaan jostain lelusta. J:n serkkupoika nukkuukin aina aluksi uuden tavaransa kanssa. Sai kerran vilkkulenkkarit ja nekin oli jalassa yöllä :)

Juskan päivärytmi; ylös 6.30-7.30, päikkärit klo 12-> kesto 50min- 2h ja yöunille klo 20.30.

Juskalla on pyörä, kyllähän se siinä pyörän päällä nakottaa mutta kun polkea pitäisi, niin aina painaa jarrua. Ja sehän se harmittaa.

P, kasvikset ei uppoa täälläkään. Kaikki sorkitaan ruuasta pois tai jos vahingossa joutuu suuhun, niin sylkäisee sen ruokalapun kouruun. Huoh. No, eipä tää äitikään niitä kasviksia syö, joten vaikea pakottaa.

Nyt mun pitää mennä pyykkivuoren ja imurin kimppuun. Sen siitä lomailusta saa. Huomenna sitten töihin, yök.

Aniliinille ja Piritalle jaksuja viime päiville!

Ooh ja aah, mikä ihana ihana keli. Kyllä kelpaa, en valita yhtään ;-) M vielä hereillä, tsiikailee hinausautoa, joka kärräilee autoja tieltä. Ei ne jotkut huomaa siirtokehoitusta. Auts, mikä lasku siitä rävähtää perästä.

Katalle ja Vanelle pitikin toivottaa hyvää Barcan matkaa. Loisto ajankohta! Nautitte ja pidätte takuulla paikasta. Ja Vanekin varmaan aika hyvin jaksaa istuskella rattaissa, vaikka osaakin jo käpöstellä.

Voihan teidän early birdejä. Päivä tosiaan tuntuu pitkältä, jos se aloittaa jo kuudelta. Loden huutaminen kuulosti kyllä pahalta unelta, sitä tuntuu olevan vähän Masallakin. Me herätään miehen kanssa seiskan pintaan ja M kömpii perässä, kun jaksaa ;-) Yleensä kasiin mennessä. Oli ihana kurvasta tänään nlaan jo kasiksi, oli upea keli ja vielä suht hiljaista. Ja kauppaan pääsi yksin - nautinto sekin =))

Mikäs on Anskun tilanne...? Hyvältä kuulosti sun vt-käynti, vaikkakin selällä on ihan tuskaa olla tässä tilassa.

Hinosti kyllä Lottis syö. Mutta niinhän hän on aina, ja ylipäätään syö reippaasti ja ennakkoluulottomasti hevi-puoltakin. Masakin rakastaa rypäleitä, mutta noh, kukapa ei :) Juustopoika on, mikä on kyllä kiva juttu, kinuaa aina parmesaania, fetaa ja mozzaa, ja vois syödä ihan mielin määrin. Samoin ihan perusjuustoa. Hm...auraa ne ole vielä tarjonnut, varmaan menis sekin, hih. Leon ja Vilin oliivi- ja sipuli-intohimot kuulostaa kyllä aikas spesiaaleilta!
Kalsiumista ei M:lla ole puutetta, vois elää maidolla. Teenkin usein sen "virheen", että annan maitoa ennen ruokailua, koska sitä vonkuaa, mutta saattaa täyttää yksin sillä pienen masunsa, ja ruokaa menee vaan nokare. Tänäaamuna just katsottiin aamuista nakupelleä, että on sitten niin hoikkaa poikaa. Sopusuhtainen, mutta ei kyllä yhtään ylimääräistä rasvakerrosta. Outoa, kyllä meille vanhemmille ruoka maistuuu ;-)

Mukavia Tukholman reissuja suunnitteilla. Ihanan paikka sekin, ja kesän alussa paras mennä. Hyvä tapa aloittaa äippis N :) Meillä taitaa kaikki minireissutkin jäädä tekemättä, ehkä on vauvan kanssa paras pysyä mökki-koti-akselilla, eikä liikaa hamstrata ohjelmaa ja reissuja. Siinä menee helposti vaan hermot.

Stella kirjoitit jälleen kivasti teidän arjesta. Ihan varmasti kahdesta pikkulapsesta selviää, sitä en epäile yhtään, enemmän ehkä huimaa se työmäärä yhdistettynä unenpuutteeseen (ja tiuskimiseen ja kiukkuun muita kohtaan...). Sitähän se tulee olemaan, ja uskon, että itsekin jaksan sillä, kun tiedän, ettei tätä ikuisuutta kestä ja elämä on nyt tällaista tämä vuosi. Siinäpä se just onkin, että kun sitä omaa aikaa on jo nytkin kovin vähän, niin entä sitten kahden lapsen kanssa...Kovasti sitä tahtoisi tehdä niitä omiakin juttuja, joskus edes, eikä elää työleirissä aamuvarhaisesta iltaan. Luovimalla kai sitä selviää ja nimenomaan asenteella. Sitä ois niin toivonut, että esikoinen ois omatoimisempi, eikä ainakaan vaipparumbaa olisi tuplasti. Mutta onpahan hyvä syy aloittaa pottatreenailu kesällä :-) Onneksi syöminen sujuu jo aika hyvin yksin Matskulla.
Toihan alkaa olla ihana vaihe teillä Stella, kun Kaislasta ja Leosta alkaa olla seuraa toisilleen ja molemmat viihdyttää toisiaan omalla tavallaan. Ja sekin vaihe, kun L alkaa suojella pikkusiskoaan ja pitämään häntä "omanaan". On varmasti ihana seurata niitä hetkiä, kun veli jakaa rakkautta siskolleen.

Jaahas, kotiäidin helmihetki odottaa, vessojen siivoukset. Sitten kellistän itseni kyllä auringonottoon.

Oho, jopas meni vko nopeasti, Riinuska tuli jo takaisin. Uhmasta huolimatta kuulosti onnistuneelta lomalta. Mä muuten hogasin heti kirjoitettuani, että sua en ole myöskään nähnyt! Ja tää koko juttuhan sai alkunsa sun visiitistä. Sori.

Heh, lenkkarit jalassa yöllä, aika hauska.

Unohdin kommentoida Stellan elämänmakuista kuvausta kahden pienen lapsen perheestä. Tosi hienosti kuvailet, kiitos. Kyllä sitä usein nytkin sydän meinaa pakahtua, kun L selittää silmät teevadin kokoisina ja tohkeissaan jotain. On se aika ketku, eilen sai korvapuustin, kun oli vieraita ja sitten pyysi lisää. Sanoin, ettei toista pullaa voi syödä niin ehdotti sitten, että ”äiti antaa Lotalle puoli pullaa”. Melkoiset neuvottelutaidot… Sai sitten puolikkaansa.

Mutta siis harhauduin, toi kahdenkeskinen aika jommankumman lapsen kanssa on tärkeää. Muistan itsekin moooonta erityisen spesiaalia hetkeä lapsuudesta, kun pääsi ihan kahdestaan isän tai äidin kanssa tekemään jotain. Toivottavasti osaan jatkaa perinnettä!

Anskun vt-kokemus on mielenkiintoinen. Mä kyllä uskon noihin ”vaihtoehtohoitoihin”. Luontaistuotteisiin sen sijaan suhtaudun pelonsekaisesti.

P, mä olin heti kasin jälkeen ”sun” S-Marketissa, kun kävin hampilääkärissä siinä vieressä. (Reikiä nolla.) Oliskin ollut hauska siellä törmätä.

Hellurei, pandamami täällä. Kaislan flunssa yltyi yöllä ja niinpä siinä meni tovi jos toinenkin nenää putsatessa ja tyttöä haliessa. Huh. Kunnon unipätkä mulle tuli oikeastaan vasta 4.30-7.00. Tänään tein kyllä sen havainnon, että väsyneenä mua raivostuttaa lähinnä kotitöiden tekeminen. Tuntuu ihan uskomattoman vaikealta pestä pyykkiä tai laittaa ruokaa tai tarttua imuriin. Lapset sen sijaan antavat kummasti voimaa väsyneenä. Halienergiaa :).

Juu, Piritta, tuon sun pelon voin kyllä vahvistaa, että työleiriä riittää ja että keino "selvitä" on ottaa oikea asenne. Kyllä mäkin olen ollut välillä niin väsynyt, että tirskahdan itkuun tyhmistä jutuista ja tekisi mieli hakata seinää. Olen joskus päiväkausia hankala miehelle, nimenomaan tiuskin ja mökötän. Mutta toisaalta - kyllähän sitä erilaisia tunnepurkauksia tulisi ilman lapsiakin. Silti olen sitä mieltä, että lasten lyhyt ikäero on tosi hyvä juttu. Mulla oli ehkä enemmän niin päin, etten miettinyt työn määrää ja hankaluuksia niin paljon etukäteen, joten kaaos on tullut osin yllätyksenäkin. Mutta on se kyllä niinkin, että monet asiat ovat vaan järjestelykysymyksiä, jos mies ottaa oman osansa hommista. Mäkin liian usein marttyyrimaisesti teen asioita itse, vaikka voisin jättää tekemättä ja painua vaikka lenkille.

Aniliini, mulla meni molemmista niin, että limatulppa tuli osina ulos ja siitä meni vielä n. viikko h-hetkeen.

Helsingin tapaamisessa onkin mulle paljon uusia kasvoja: Hertta, Tiitu, Riinuska, Mariska ja olikos joku muukin...

Katalle ihanaa matkaa! Barcelona on valloittava paikka ja siellä on varmasti nyt paras sää.

Riinuskan reissu kuulosti lomalta :). Paluu arkeen on aina vaikeaa onnistuneen reissun jälkeen.

Voi vitsit, että Lotta on jo iso tyttö, kun osaa pullastakin neuvotella. Aikamoinen tytsy :) ja on varmaan tosi hauska seurata neidin tekemisiä. Lotta on sitten varmaan ihan tohkeissaan pikkusisarestaan.

Nyt täytyy lähteä ulos pihahommiin kun aurinko paistaa niin mahtavasti.

Heips.

Tervetuloa takaisin Riinuska. Mukavalta kuullosti matka, onhan se niin että, nää lapsoset tuovat matkusteluun sen oman lisänsä niin hyvinä kuin välillä huonoina puolina. Muistissa on meinaan Teemun uhmikset Kuusamossa.
Katalle ja Vanelle hauskaa reissua!!

Viime yö oli kuiva...:) Ihanaa ei tarvitse pestä lakana pyykkiä, muuta pyykkiä kylläkin riittää..plaah!

Teemusta vielä, oppi sitten eilen sen pyörällä ajamisen. Vähän horjuvaa, mutta pysyy pystyssä ilman pitämisiä. Vähänkö oli pollea viisivuotias!!

Kiitoksia A kuvista. Mullakin olisi kamerassa muutamia hyviä kuvia pojista..kun saisi vaan aikaiseksi.

Mä kyllä viherrän (kateudesta) täällä tunkkaisessa toimistossa, kun ajattelen että, teikäläiset pääsee pihalle puutarhatöihin tai auringonottoon. Ei meikä, on niin miljuunasti taas hommaa..siitä tulikin mieleen että, eipä enempiä tällä kertaa..

Pikana... Katalle oikein hyvää matkaa!

Ja Aniliinille toivotan onnea ja helppoa synnytystä! Mulla meni vajaa vrk limatulpasta synnytyksen alkamiseen! Ja ilmoittelehan heti kuulumiset, kun vaan kykenet!

Hemmetti, mä vielä roikun täällä...Piti vastailla sposteihin, että nou nou ei vielä ;) Onneksi olen aika nopea vessasiivooja, hehhh.

Tosiaan Riinuskan porukka palasi jo reissusta! Kiva, että nautitte ja tykkäsitte, vaikka ensi alkuun taisit hieman epäillä, miten viihdyt muualla kuin kotimaassa. Lasten kanssa on just noin mielenkiintoista, niin lentokoneessa kuin ravintolassakin ;) Sen(kin) jaksaa asenteella, heh heee. Kollega sanoi kahden vkon Thai-matkastaan vajaa parivuotiaan kanssa, että oli tosi hyvä olla kaksi vkoa, koska eka vk meni sopeutumiseen siihen, millaista on lomailla pienen muksun kanssa, ja tokalla vkolla sitten kunnolla nautittiin :-)

Voi ankeus Stella Kaislan flunssaa ja sun vähiä yöunia. Onneksi aurinko auttaa, vaikka väsymys tuntuu kyllä todella pahalta. Tsemppiä seuraavaan yöhön.

Juu, ehdottomasti täälläkin marttyyrin vikaa. Kyllä ne kotihommat vaan kotona olevalle kaatuu, siitä ei pääse mihinkään. Mä olen se, joka koko ajan kokkaa, tiskaa, siivoaa, siistii, mäkättää hienotunteisesti sukista ja kalsareista lattialla (!!), koittaa pitää järjestystä yllä, käy kaupassa jne...Että semmoista. Yhdessä tehdään, mutta kuitenkin liian harvoin.

Oispa tosiaan ollut hauska törmätä meitin kaupassa N! Mä olin siellä vaille 9. Taisitpa just ehtiä kurvata veke.
No sitä samaa piti sanoman, että on se Lotta vaan niin ison tytön oloinen. Ja toi puhe on jotain mieletöntä, miten hienosti on kehittynyt neuvottelutaitoineen kaikkineen. Masan puhe on vielä ihan sönkötystä, vaikka kovasti koittaa jotain koko ajan selittää.
Ja musta tuntuu, että Lotta on just aivan tohkeissaan sisarestaan, hoitaa ja auttaa, eikä sillä tavalla ole mustis ja känkkä kuin Matias on aivan taatusti. Musta meille osuu just se pahin ikä. Tunteet ja reaktiot on kovin primitiivisiä, ymmärryksen taso on mitä on, kamat lentää, raivotaan ja päätä lyödään seiniin ja lattiaan...Ei lupaa hyvää ei.
Mutta ehdottomasti kahden keskistä aikaa sitten M:n kanssa. Sitä kovasti haluankin ja voin kuvitella, miten se merkitsee sitten, meille molemmille. On se kuitenkin känkkäilyistään huolimatta maailman ihanin ja rakkain otus maanpäällä.

No mutta niin, sujuvasti Anskun enteileviin oireiluihin, hyvä hyvä! Täällä sua niin jännitellään :) Ja kiitos kuvista, aivan ihastuttavia. Te leidit näytätte kaikki niiiiin hyviltä, ja odottajat masuineen. Ja Kaisla-söpöläinenkin siellä mukana.

Olen varmaan pari pvää poissa koneelta, että saan tehtyä vähän hommia kotosalla. Kahviseuraakin tiedossa. Joten älkää hermoilko, mä kyllä olen vielä yksissä kuoseissa vkon verran, ainaski :-)

Kaffeseuraa täälläkin oli heti aamusta joten nyt vasta hetki aikaa tälle foorumille.

Mä muistan kuinka mua ärsytti kaikki kyselijät silloin LAn lähestyessä, ja varsinkin sen JÄLKEEN joten mää yritän olla diskreetti ja olla vaan hengessä mukana, A ja P! Tai lähinnä ärsytti kaikki puolitutut jotka kyseli, ette te.

Vitsit tuo aurinko vaikuttaa siten että tekis mieli päästä mökille! Ja arvatkaa mikä työleiri siellä odottaa? Ens viikolla yritetään lähteä jo keskiviikkona mestoille ja käsittääkseni myös appivanhemmat on lähdössä joten lapsenvahtikin on taattu. Olis ihanaa saada itsekin tehdä jotain eikä vaan syöttää ja työnnellä rattaita. Mulle on varattu hiomisurakkaa ja se olis hyvä aloittaa ennen hyttysiä ja mäkäröitä, yök.

Ihanasti Stella kirjoittelee lapsiperheasioita, tuo sun jatkuva positiivinen ajattelu on sitten niin kadehdittavaa (VAIKKA myönnät tiuskivasi miehelle:-)). Mutta niinhän se on tämä elämäntilanne hyväksyttävä, ei aina voi elää tulevaisuudessa ja jossitella, vaan tässä ja nyt.

Pakko hoitaa asioita, mutta Katalle ihanaa matkaa, oon kade!!

The Day ja täällä ollaan! Tunnin päästä nla ja sitten ulkoilua ja kamujen tapaamista (sekä Vilin että minun) ja ip:llä vyöhyketerapiaa, joten ajattelin ilmoittautua heti aamulla, ettette suotta luule mitään tapahtuneen. :) Musta on ihanaa, kun kyselette vointia ja elätte mukana, niin kuin muutkin ystäväni. Mutta kieltämättä Sandemanin mainitsemien puolituttujen kommentit, "no, etkö sä nyt vieläkään ole mennyt" tms. saa ehkä hiekan hampaanpurua aikaan.. Toki menisin, jos se olisi päätettävissäni. Mutta vain tuon tyyppiset lausahdukset ottavat nuppiin ja _toistaiseksi_ vielä vähäisesti.
Tässä täyttä omaa napaa, jutustelkaa runsaasti, palaan illalla linjoille. :)

Me yritetään pysyä housuissamme täällä uusia tahkoojabebejä odotellessa. Mä kyllä kans muistan, että olihan se vähän rasittavaa, kun jengi soitteli, että eikö mitään vieläkään ja mä ravasin illat pitkät pitkin maita ja mantuja suppareiden toivossa. Kyllä ne sieltä tulee…

Onhan L ison tytön oloinen jo, ja totta kyllä, että toi puhe varmaan tekee tosi paljon. Mutta onhan hän kuitenkin myös pieni vielä. Juuh, kyllä varmaan osallistuu vauvan hoitoon… Haluaa nääs pussata kaikkia vauvoja ja vie tuttia – ja yrittää myös kunnon junttaotteella nostaa lattialta. Että ei sitten voi hetkeksikään jättää tulokasta silmistään. Hienosti hoitelee nukkeaan, mutta sitten paiskaa lattiaan… Että hivenen valikoivaa hoivaviettiä vielä.

L ei muuten malta vielä kuunnella kirjojen tarinoita kuin ihan hetken kerrallaan. Kovasti kyllä ”luetaan” ja tuntuu olevan tärkeää saada parkkeerata syliin silloin. Mutta jaksaako muut jo kuunnella tekstitkin?

Hyvä yö takana. Kerran kammettiin makuuasentoon ja heräsi hyväntuulisena vasta klo 6.40. Jee.

Miten Kaislan lenssu?

Mulla onkin kiva viikko meneillään. Eilen olin yksin leffassa ja huomenna pääsen ulos syömään, perjantaina töiden jälkeen kaupungille shoppailemaan ja lauantaina kampaajalle. Tähän voisi tottua…

Äääh, meillä vähän flunssaa Nellalla. Tosi kurjaa jos iskee päälle viikonlopuksi kun pitäisi olla hehkeimmillään kun koko suku tulee yksvuotissynttäreille. Päiväuniltakin on herännyt pariin otteeseen yskimään:-(. Mistä hitosta tuokin taas tuli?

Mama on täällä painanut ja koettanut järkätä taloa vieraskuntoon, mutta aika paljon jää viime tinkaan, mm tuo Piritan mainitsema vessojenpesu, yök. Jos ne pesee nyt niin lauantai-aamuna saa pestä uudelleen....sen verran sottapyttyjä meillä asuu. Kokeilin uutta imuriakin, ei saanut ihan varauksetonta hyväksyntää, mutta kai siihen pitää tottua kun mies sen on hankkinut. Pikkuisen olis voinut hakea multa speksejä eikä vaan mennä ja ostaa eka:-(((.Kele.

Tälle illalle odotan yksinäistä puutarhassa puuhastelua, ah. Tai jos kävis sisustusliikkeessä ihan yksin?? Kun se mies vaan tulis kotiin että mama pääsis tuulettumaan, alkaa pää hajoamaan. Ja kun ensi yöksi on taas luvassa rumbaa jos tuo lenssu pahenee. Viime yö meni kyllä vain yhdellä tutituksella.

Meillä luetaan paljon ja N tykkää myös itsekseen katsella kirjoja. Suurin osa kirjoista on niitä pahvisivuisia jotta ei tulis pahaa vahinkoa. Kunnaksen kirjat ja muut arvokkaammaat vielä odottaa hyllyssä neidin kasvua. Ja iltasatu on tärkeä sylittelyhetki meilläkin, lähinnä kerrotaan mitä kuvassa tapahtuu ei niinkään kerrota tarinaa. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Heippa! Olettepas olleet hiljaisia, Nekku ja Sande kuitenkin rustanneet, hyvä, hyvä.

Harmitus Nellan flunssaa, pikaista paranemista, niin on sitten neiti täysissä voimissaan ekoilla synttäreillään. Saitko jonkun kivan kakkuohjeen? Täältä suunnalta ei kyllä reseptiä irtoa. Tai mun vakkari itsetehty kääretorttu mantelirouheella ja mansikkarahkalla, sekä "sisustettuna", että koristuksena. Mä en siis pidä myöskään leipomisesta, mutta tuon joskus väsäilen mokkapalojen lisäksi.

Meillä myös luetaan paljon. Tämän hetken suosikki numero yksi on lintukirja! Voi kuulkaa kun me ollaan hämmästyneitä, miten tuolla pienellä pojalla voikin olla niin uskomattoman hyvä muisti. Pari kertaa oli "luettu", niin jo lennätteli kottaraiset, leppälinnut ja varpuset sekä käenpiiat kuin vettä vaan. Mun pitää aina kuvatekstistä tarkistaa, olen ihan uuno lintubongausasioissa. Toinen suosikki on Richard Scarryn Autokirja, siinä on jos jonkin sortin vekotinta joka lähtöön ja se on kyllä niin luetun näköinen kirja, että on pappa mielissään, kun seuraavalla kerralla näkee, että mieluinen lahja on ollut. Yritän toki muitakin kirjoja tarjota, mutta nuo kaksi vievät aina voiton. Puuduttavaa itselle. Eikä Vilikään vielä juuri jaksa tarinaa kuunnella, on vaan aina aika kiire kääntämään seuraavaa sivua. Jaksaa kyllä tarkastella kuvia ja niiden yksityiskohtia, mutta "monotoniseen" (vaikka kuinka ilmeikkäästi lukisi..) jorinointiin puutuu vielä aika äkkiä.

Mä olen muuten muutaman viime viikon laittanut unilaululevyn soimaan makkarissa ihan hiljaisella, tulee uni suhteellisen nopeasti. Meillä on instrumentaaliversiona tuttuja unilauluja, joskus laulelen muutaman laulun mukana, joskus vaan kuunnellaan. Yleensä ei tarvitse kuunnella kuin muutama laulu, niin jo tulee uni sekä päivin, että illoin. Kokeilkaahan, jos nukutukset venähtää.

Nekulla mukavia tapahtumia tälle viikolle, niitä kaipaan minäkin!! Tosin sitten vasta, kun olomuoto on toisenlainen. Nyt mä en jaksa enkä halua sopia yhtään mitään millekään päivälle, vaikka menisi vielä se kaksi viikkoa.

Vyöhyketerapeutti oli kyllä toki sitä mieltä, että huomenna aika koittaisi, mutten oikein uskalla antaa itseni lupaa ajatella niin, pitäisikö tästä skeptisyydestä päästä, jos sitten jotain alkaisi tapahtua.. Laittoi tänään magneetteja tuonne lantion alueelle lihasrentoutta lisäämään ja liimasi korviin lisää nastoja, joista pitää painella, jotta kohdunalue kypsyy. Teki perusteellisen hieronnan pisteiden painalluksineen; jalkaterät, reidet, kädet, selkä ja korvat. Kesti reilun tunnin. Saapi nähdä, kuinka käy..... :)

Ai niin, nlassa mulla oli paino ja verenpaine laskeneet, turvotus kadonnut (sen huomioin kyllä itsekin) ja vauva vihdoin viimein kiinnittynyt, ettei enää pää heilunut lainkaan, kun sitä "hölskytteli". Ultrallakin kurkattiin. Perjantaina nlalääkäri, tarkistaa istukan toiminnan ja napavirtauskäyrät. Tai siis toivottavasti ei tarvitse! ;)

Vilkku on mummin kanssa vielä kävelyllä, olivat tuolla muutaman km:n päässä, kun hurautin autolla ohi ja oli kuulemma kävellyt koko matkan. Jaksaakohan vielä kotiin saakka? Uskomattoman reipas pikkukävelijä kyllä on ja niin kiinnostunut heränneestä luonnosta. Leskenlehdistä, sammakonkudusta ja tietysti niistä linnuista!

Ihana ilma, Vili on ollut koko päivän pihalla lukuun ottamatta päikkäreitä. Ap:llä mummun kanssa, kun olin nlassa, sitten kotihiekkiksellä ja lounaskin syötiin tuossa etupihalla. Ja nyt siis pitkällä lenkillä. Taidanpa naukata jäden, ennen kuin tulevat. Salasyömäri!!

Morning! Täällä ollaan hiekkikselle suuntaamassa ja pienelle kävelyllekin. Onneksi tuo aurinko paistaa, saa tätä vimmallista odotusta edes hiukkasen laantumaan. Kärsivällisyys sen kun kasvaa, mutta miten pitkälle se riittää, kysynpä vaan? Tänä aamuna päätin, että ainakaan ulospäin en halua hymyä hyydyttää, enkä turhasta tiuskia (lähinnä miehelle, ja Vilille komentaessa), kaikki on kuitenkin hyvin, kunhan pää jaksaisi vielä hetken.

Mites muiden yöt? Meillä unohtui tuttinauha illalla ja kyllä heti huomasi, että ähellystä kuului pikkusängystä, kun ei heti löytänytkään suukappalettaan. Mutta ihan hyvä yö kuitenkin, mä valvoin noin tunnin yhden vessareissun jälkeen, mutta väsyneenä makoilin sängyssä.

Nekulta onkin pitänyt kysyä niistä teidän soittimista, että soittaako miehesi (vai sinä) vai ovatko jotain keräilykappaleita?

Ihanaa linnunlaulua kuuluu, nyt ulos! =)

Aniliini, jännältä kuulostaa tuo vyöhyketerapia. Oletko painellut nastoja korvissa? Saas nähdä, tälle päivällekö se vt veikkasi lähtöä? Vai oliko se jo eiliselle...

Sua muuten Ansku kiinnosti se mun akupunktio, varasin just ajan maanantaille joten kerron lisää sitten käynnin jälkeen. Voin laittaa sulle ihan spostitsekin tietoa jos sattuu ettet ehdi tahkoojiin etsimään ja selaamaan viestiketjuja - sattuneista syistä :) Toivottavasti Hän on jo maanantaina maailmassa. Peukkuja kovasti!

Nekku, olen unohtanut kommentoida kun taannoin kirjoitit siitä kuvasta missä Lotta syö sitä uunipastaa, hassua, pisti hymyilemään. Laita vaan kuvaa tulemaan :)

Huomenta,

Onpas ollut hiljaista pari päivää, samoin toisellakin puolella... Huhuu!

Oliskos Ansku tositoimissa...? Näin muuten unta, että Piritta sai tytön vappuaattona ja nimeksi tuli Matilda, enneuni?;)

Uuden äitiyspakkauksen kuvat on nyt julkaistu, ensi viikolla tulee jakoon. Tosi kivalta näytti mun mielestä (ihanat parit keltaiset retropotkarit) ja enemmän kestovaippojakin mukana kuin ennen, jes. Tykkäsin kyllä siitä 2007 pakkauksestakin, joten ihan sama kumpi tulee, ehkä kuitenkin saan sen uuden, kun en ole vielä edes laittanut halupapereita sisään.

Mitäs viikonloppusuunnitelmia? Meillä tiedossa terassin kuntoon laitto ja ehkä grillausta (ihanaa ilmaa sanottu). Lauantaina ajattelin kokeilla Mollyn uunipastaa;)
Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kaikki varmaan odottelevat Aniliinin uutisia, kun on niin hiljaista :). Ja toisaalta tuo aurinkoinen sää varmaan imee porukkaa ulos. Sinne kohta riennän minäkin. Mies on tänään pois töistä ja lähti Leon kanssa - minnekäs muualle kuin - rautakauppaan.

Mariska taisi kysellä jossain välissä, että onko mulla edelleen se sama suunnitelma töiden suhteen kuin silloin n. vuosi sitten. Joo, kyllä on. Ja voihan sen nyt tänne jo kirjoittaa, kun en ole enää työsuhteessa eli aion perustaa oman yrityksen loppukesällä. Ihan pienen takaportin olen jättänyt: jos siihen mennessä aukeaa joku unelmatyö jossain, niin haen ilman muuta.

Voi että kun jännittää Anskun puolesta. Ei ole mitään kutinoita sukupuolen suhteen, voi tulla kumpi vaan ;). Ei ole kyllä oikeastaan Piritan tai Juliankaan puolesta. Olikos se nyt niin, että odottajista vain Tiitulla on tieto sukupuolesta?

Meidänkin lähipiiriin syntyy touko-kesäkuussa kaksi vauvaa. Kaisla alkaakin olla niiden rinnalla jo jättiläinen, kohta 10-kiloinen.

Hurjaa muuten, miten tuo pikkuisten kehitys tapahtuu aina aalloissa. Tällä viikolla Kaisla on oppinut konttaamaan kunnolla, nousemaan tukea vasten, vilkuttamaan ja kävelemään talutettuna.

Kaislan lenssu on vielä päällä, mutta viime yö oli onneksi melko hyvä (kaksi herätystä). Sitä aiempina öinä herätyksiä olikin niin paljon, etten pysynyt laskuissa mukana.

Viikonloppuna mun sisko tulee kylään. Mies lähtee mökkihommiin, joten on kiva saada systeri seuraksi. Ohjelmassa on vessan maalaus ja perennojen istutusta. Täti saa katsoa lapsosten perään.

Täytyykin uteliaana mennä katsomaan uutta äitiyspakkausta. Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua!

Moro,
Ihana hiljaisuus. Oon leiponut aamun kun N nukahti päikkäreille jo ysiltä. Pari sienipiirakkaa ja yksi kakkupohja. huh.
Eilen näytti vähän huonolta tää juhlien järkkääminen kun vein N aamulla lääkäriin, totesi kurkunpääntulehduksen ja korvatulehduksen. Sitä se edellisen yön valvominen ja itku tiesi. Noh, iltaa kohti tytön olo huononi ja hengitys oli raskasta ja vinkuvaa joten mentiin sitten Jorviin. Siellä saatiin höyryhengitystä ja hengitettävää lääkettä jotta limakalvot kutistuisi. Aika rankkaa kun yksin siellä pitelin itkevää tyttöä jolla maski naamalla ja silmät vaan kysyy että Miksi äiti? Päästiin sitten kotiin ja yö meni hyvin yhdellä yskimissessiolla. On se kamalaa kun pienet sairastaa!

Synttäreitä vietetään sitten huomenna ja su, pitää vieraiden vaan pestä käsiä hyvin eikä syödä samoja leluja jotta virus ei tartu.

Aniliinille toivon pitkää pinnaa, Hän tulee ajallaan:-).

Nää kelit on vieneet kotonaolijat aurinkoon… Ymmärrän. Mullakin on aikasta kiire töissä, mutta jonkun breikin sitä kuitenkin tarvitsee.

Mulla nousi kyyneleet silmiin, kun ajattelin Neltsiä itkemässä maski naamallaan. Voi, pientä! Sitä ottaisi kaikki taudit näiltä pieniltä itselleen.

Mä ostin eilen tulokkaalle eilen ekan bodyn ja pöksyt. Hyvänen aika, kuinka pienet! Esittelen niitä tänään L:lle, tuumaa varmaan, että ovat nukenvaatteita.

Takana pari, öö, kohtalaista yötä. Eilen esim. heräsi klo 5.40, tänään klo 6.50, mutta puolisen tuntia rauhoittelin puoli viideltä. Mitä lie. Tänään hänellä on taas pk-päivän sijaan mummipäivä. Oli taas aamulla niin tohkeissaan siitä, ettei meinannut pöksyissään pysyä.

A ja P ovat ajatuksissa. Tiitu-meedio, toihan voisi pitää prikulleen paikkansa.

Neltsille hyviä synttäreitä ja pikaista paranemista! Meilläkin tiedossa vkl:lle grillin testausta (voi olla mäsä ja uusi saatava vapuksi), pihahommia jne.

Ihanaa perrrjantai!

Mä kävin äsken tilaamassa itselleni elämäni ensimmäiset silmälasit...niihin on sitten totutteleminen.

Voi Nella-pikkuista. Mä muistan elävästi sen kun Teemulla 11 kk todettiin infektioastma ja hänelle laitettiin maskilla avaavaa läkettä hengitykseen. Se oli kamalaa, multa tuli siinä tilanteessa itku. Onneksi oli mies mukana joka sitten otti Teemun syliin ja mä sain nyyhkyttää rauhassa. Voimia Sandelle kipeän lapsen kanssa.

Eilen kävin myös gynellä. Pyysin mielipidettä kuparikierukasta. Oli ehdottomasti sitä mieltä että, se on poistettava ja tilalle laitetaan hormoonikierukka. Mun megavuodot ovat saaneet mun hemoglobiinin niin alhaiseksi että, välillä on ollut todella pahaa huimaamista.

Vai Matias ja Matilda...saas nähdä!

Mun täytyisi ruveta paiskimaan hommia,ettei mee ihan harakoille tää työpäivä.

Heippa taas pitkästä aikaa! Vähän enemmän on tullut taas hengailtua tuolla toisella puolella Mannan tilannetta jänskäilemässä. Muutenkin on mukamas pitänyt kiirettä ja aika vähän ehtinyt netissä pyöriä. Yritänpä taas päästä kärryille teidän tilanteesta :)

Ihan tuli mullekin kyyneleet silmiin, kun mietin pikkuista sairastavaa tytöntylleröä :( Lapsen sairastamista on varmasti kamalaa seurata sivusta, kun ei pysty raukalle selittämään, mistä on kyse. Toivottavasti saatte kuitenkin kivat synttärit vietettyä.

Aniliini se vielä sinnittelee :) Toivottavasti pian koittaisi h-hetki! Tsemppiä!

Kateeksi käy Tiitun terassilaittosuunnitelmat. Meillä kun täällä ei ole edes kunnon parveketta, tollainen ranskalainen vaan. Nauttikaa siis Tiitu grillikauden avajaisista meidänkin puolestamme :)

Mä en hirveästi tykännyt tämän vuoden äitiyspakkauksesta. Jotenkin kauheen pliisu. Viime vuoden oli kivempi. Toisaalta olisin enemmän kuin tyytyväinen jos saisin ylipäätään jonkun pakkauksen. Ajattelin katella netistä, jos ostaisi pakkauksen käytettynä kahdelta eri vuodelta, niin saisivat kaksoset sitten eri vaatteita. Tosin ystävät Suomesta ovat jo luvanneet keräillä meille vaatteita, joita voimme sitten kesälomalla napata mukaan. Ihanaa, kun on auttavia käsiä.

Täällä raskaus etenee normisti, tosi hyvä olo koko ajan. Maha on ehkä hitusen kasvanut. Välillä tuntuu kuin en raskaana olisikaan, kun ei ole mitään tuntemuksia. Ja seuraava ultrakin on joskus vuonna 3000. Yritän kinuta ultraa seuraavan käynnin yhteyteen, joka on muutaman viikon päästä. Siihenkin tuntuu olevan ikuisuus, kun edellisestä on jo aikaa. Täällä ei siis tehdä np-ultraa muille kuin yli 38-vuotiaille. Jos ei muu auta niin yksityiselle se kai on mentävä. Mulla oli viime viikonloppuna vähäistä vuotoa taas, joten haluaisin kyllä käydä tsekkaamassa onko pienokaisilla kaikki hyvin.

Hyvää keväistä viikonloppua kaikille!

Heips! Älkäähän ystäväiset intoilko, olin vain aamusella lääkärissä ja sitten ulkoiltiin, ihana ilma tosiaan! Aurinko paistaa täydeltä terältä, eikä ainakaan miedän pihaan osu tuuli ollenkaan. Vili on saanut jo poskiinsa vähän väriä, ei lähtenyt pesussa. :)

Juu, ei mitään suuria uutisia irronnut lääkäriltä, päin vastoin: kohdunsuu kiinteä ja kiinni, eikä lainkaan lyhentynyt!!! Eli hyvin epäkypsä tilanne edelleen, itku pääsi, kun pääsin pois sieltä, vaikka hymy ei hyytynytkään käynnillä. Istukka jo hieman kalkkeutunut, mutta toimii hyvin viikkoihin nähden. Ma taas nla ja silloin th soittelee yliaikaiskontrollia sairaalan äitiyspolille. Ottavat yleensä silloin, kun on mennyt 10 pvää yli, mutta se osuu ensi vk:n lauantaille ja torstain vapunpäiväkin voin sotkea kuvioita sen verran, että toivon pääseväni sinne jo keskiviikkona tai viimeistään perjantaina. Plaah. Ja alkaa jo pelottaakin sen istukan kalkkeutumisen takia. Vauva kuitenkin liikkuu ihan hyvin. Ja voitteko kuvitella, mä en ole saanut painoarviota vauvasta rakenneuä:n jälkeen, nytkään en tajunnut yhtään kysyä, missä mitoissa on, kun häkellyin niin täysin epäkypsästä tilanteesta.
Sande, jos sulla on jossain "hollilla" Nellan neuvolakortti, viitsitkö vilkaista, miltä sun alakerran tilanne on näyttänyt loppuvaiheessa vai muistatko oliko avautumista tapahtunut jo jossain vaiheessa?? Miten nopsasti suhun käynnistys puri?

Voi, että, multakin ihan itkunpurskahdus pääsi, kun mietin pientä kipeää Nellistä, surkeus. Ja pikaista paranemista!

Laittelehan vain Molly lisäinfoa s-postiin akupunktiosta, kiinnostaa kovasti. Ja juu, kyllä mä olen painellut korvien nastoja, niin että ihan ovat arat, mutta eipä ole auttanut, ei. Vt käski tänään soitella uutta aikaa, jos vielä on vauva sisällä, mutta nyt en kyllä kerta kaikkiaan jaksa/halua, kun ei mitään viitteitä ole avautumisestakaan.

Mites Piritta, tulehan nyt tuoreille kuulumisille ennen viikkistä! Sulla kun ei ollut supistuksen supistusta Matiaksestakaan, ennen kuin sitten rytinällä alkoivat, niin tiedätkö sä kohsunsuun silloista (ja nykyistä) tilannetta?

Kiitokset kaikille tsempeistä, niitä todella tarvitaan! =) Hyvää ja oikein aurinkoista ja lämmintä viikonloppua kaikille!

Eihän tuolta ulkoota raaski sisälle tulla!! Upeeaaa, miten kesäistä jo, ja kuuma :-))) Jee jee. Piti ottaa lasi olutta ja vetää syvää henkeä parvekkeella, kun oli niin duuni käydä ton jäbän kanssa kaupassa, huoah. Ihme, ettei synnytys ala moisesta remuamisesta. Kinuaa pikkukärryt itselleen, mutta unohtaa ne sitten puolivälissä kauppaa ja mä saan roudata täysiä rattaita, pikkukärryjä ja juosta pojan perässä...

No voi pahus Ansku =( Harmi, ettei tilanne ole edistynyt yhtään. Jotenkin sitä niin alitajuisesti tuijottaa laskettua, että mä olin jo satavarma, että sä olet laitoksella - viim. tänään. No toivotaan, että viikkis toisi jotain muutosta tilanteeseen. Ymmärrän, että alkaa kohta hermostuttaa.
Mulla ei mitään merkkejä mistään, enemmänkin olo kuin viikoilla 25 tai jotain. Se on sitten ryminää, tosin ei se nyt niin vauhdikasta ollut ekalla kerrallakaan, mutta kuitenkin alkoi jotain tapahtua ennen la:ta. Teillä on Ansku kyllä hyvä seuranta, kun sait vielä neukkalekurin, ja tutkitte jopa istukan toimintaa, aika wau!

Hm..Matias ja Matilda, ei hassumpi ollenkaan ;) Tosin ei tuo nimi ole lainkaan mielessä, mutta mätsäisi kyllä kivasti yhteen. Ja nättikin on.

Kiva kuulla Nasupista! Varmaan aika jännäkin olla ns. vieraassa maassa ja raskaana (ja vielä tuplasti) ekaa kertaa. Joutuu sopeutumaan ihan eri käytäntöihin. Mutta hyvääpä hoitoa sielläkin saa, tosin voi olla vain eri rytmissä kontrollit ja lrit.

Voi pikku-Nellistä. Kamalaa, mikä tauti iski, onneksi pääsitte kuitenkin pian sairaalasta kotiin. Tosi ikävä, että sattui juuri synskien alle. Pikaista toipumista! - ja siis, mukavia kemuja!

Ihmeellistä tosiaan tuota Kaislan kehitystä! Ajoissa lähti kyllä konttaamaan, tai ainakin Matiaksen näkökulmasta :) No, onhan hän jo vuoden kesällä, mutta silti. Pystyyn nousu on semmoinen "viimeinen niitti", ettei ei ole enää mikään vauveli. Siitä se vauhti alkaa vaan kasvaa ;-) Ja pian K ja L vetää rundia teidän huushollissa , hih. Tossa vaiheessa meidän pitää _viimeistään_ päästä isompaan kotiin, alkaa neliöt olla liian tiukassa.

Vitsi tää mun käsi on puuduksissa. En tunne siis mitään oikealla kädellä..kirjoittaminen on sinne päin toimintaa...

Pitäis leipoa. Mummi tulee vklopuksi ja kai se pitää tarjota jotain spesiaalia pöydässä. Jeiss, huomenna isukki ja äitykki pääsee leffaan ja syömään - ehkä viimeinen pariin vuoteen..kahta ei meinaan mun velikään ota hoitoon :/

Kirjoista vielä. Ei Masakaan jaksa kuunnella tarinaa, enemmän puhutaan kuvista ja tapahtumista. Ihan mielettömän hyviä kirjoja ovat Scarryn kirjat just ja sellaiset isot kovasivuset, joissa on joka sivulla jokin iso tapahtuma, siis esim. maatila, uimaranta, kaupunki, satama jne...On ihan täpinöissä niistä.

Hauskaa viikkistä kaikille, nautitaan arskasta! A:lle tsemppiä ja voimia, toivotaan, että käärö on sylissä, jos ei nyt vklopun aikana, niin sitten heti alkuvkosta.

Niin Sande, mä tarkoitin siis Nellan aikaista äitiyskorttia tietty, enkä Nellan neuvolakorttia.. Ja joku toinenkin asia tuli heti mieleeni, kun tekstin olin lähettänyt, mutta niinpä unohtui. Saatan siis kuitenkin "poiketa" täällä vielä tänään.

Kata jo ehtikin lähteä reissuun. Hyvää sellaista toivotan.

Riinuskan loma kuulosti hyvältä. Onhan se tuota säätämistä lapsen kanssa täällä kotonakin. Lomalla sitäkin kaiketi jaksaa paremmin. Mahtavia pvunia Juska veteli.

Meillä vatsatauti vaikuttaa olevan taakse jäänyttä, tosin vielä(kin) ollaan annettu Ilonalle vain hyla-maitoa. Lääkäri kun sanoi, että suolinukka olisi oksutaudin jäljiltä herkkänä, eikä maitosokeri pilkkoudu tarpeeksi hyvin aiheuttaen pitkään ajoittaista ripulia ja jopa oksentelua. Lämpöily ei oikein selittynyt, mutta nyt vaikuttaa, että sekin olisi loppunut. Verikokeiden perusteella Ilonaa ei vaivaa mikään.

Muihin aiheisiin..Kasviksista piti sanomani, että jos lapsi pitää perunamuusista, niin siihen on helppo sotkea kasviksia sekaan.
Teen usein esim. peruna-porkkana- tai peruna-kukkakaali-muusia. Parsakaalikin on hyvää, mutta "huijaus" ei välttämättä mene läpi kun väri on niin voimakas.
Maistuu ittellekin hyvältä ja kivaa on vaihtelua.

Stellalle voimia Kaislan lentsun kanssa. Väsyneenä kotityöt on peestä. Jätä väliin. Ei ne roinat ja pyykit karkaa. Nimim. kokemusta on...
Tosiaan, ihanasti aiemmin kirjoitit elämästä lasten kanssa. Herkistyn aina lukiessa.

Nekku, Ilonalla myös hoivaviettiä ja samaa rataa menee, nukke lentää yhtä äkisti lattialle kuin kaappaa syliinkiin.
Tänään piti ottaa "nukke-vauva" mukaan äititysneuvolaan, ilona siis oli mun mukana. Kantoi sitä hyvin tärkeenä mukanaan.
Sain eilen pt-kontrolli ultran jälkeen lähetteen Taysiin ja ensi viikolla sitten sinne. Vauva oli ainakin eilen sellaisessa asennossa (jalkaterät edellä) ettei lääkärin mukaan ole mahdollista yrittää kääntää. Nähtäväksi jää miten on ensi viikolla. Sektioon olen henkisesti jo valmistautunut ja miestä olen valmistellut keskustelemalla.

Lukemisesta - Ilona kuuntelee mieluummin satuja niin, että luetaan osa tekstistä ja enimmäkseen selitetään ja kysellään Ilonalta mitä kuvissa näkyy ja touhutaan.
Ihan sellainen iltasatu-kirja lähes ilman kuvia ei uppoa. Saatiin pari joululahjaksi ja kyllä ne ovat hyllyllä pölyttymässä toistaiseksi. Yritän aina välillä niitäkin kun ajattelen, että nukahtaisi helpommin tasaiseen höpöttämiseen, mutta ei, mieluummin osoittelee aikansa kuvia selostaen, sitten lopetetaan ja nukahtaa hetken päästä.

Nekun "itsekäs" viikko kuulostaa taivaalliselta. Mulla on järki jäässä kun ollaan lähes kuukausi kökitty epätavallisesti kotioloissa sairastelujen vuoksi.
Tänä aamuna ensimmäisen kerran pitkään aikaan uskaltauduin mamma-kavereiden kanssa hiekkikselle ja kahveelle. Teki terää.
Huomenna Ilona menee Mummille ja me relataan kahdestaan miehen kans. Mahtista :)
Saattaapi olla viimeisiä kahden vietettyjä öitä vähään aikaan.

Ansku, meillä on ollut vuodenvaihteesta asti käytössä tuo unilaulujen soitto.
Jonkun aikaa olin huomaavinani, että tepsi, nyt Ilona saattaa kieltää laittamasta päälle. Iltasadun jälkeen kysytään aina laitetaanko ja aina vaan useammin sanoo, että ei laiteta. Päivisin taas saattaa pyytää jotakin cd:tä soitettavaksi ja haluaa tanssia yhdessä. Hauskaa.

Oi voi Nellaa. Ja äítiä. Tsemppiä.
Siskoni lapsella samaa vaivaa ollut ja saikin astmadiagnoosin äskettäin.

Hih, meilläkin grillin testausta viikonloppuna.
Mies osti viime viikolla uuden ja pitäisi koota se. Ollaan kaksi kesää sinnitelty rähjäisellä grillillä ja nyt oikein innolla odotan mitä noista paketeista paljastuu. Miehellä oli siis täysin vapaat kädet grillin ostoon, sen verran sanoin, että ei sitten tarvita montaa sataa maksavaa vekotinta. Sen mitä olen niitä katsellut, niin 300 eurolla saa nykyään ihan kelpo vekottimen kolmella polttimella.

Jahas, taas mua viedään. Hyvää viikonloppua kaikille ja Aniliinin jännäystä ;)