Tahkoojaplussat 70

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiitu

Vieras
Kuusysi on taakse jäänyttä elämää, jatketaan tästä;)

Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g

Odottajien la:t:

Aniliini 23.4.2008
Piritta 1.5.2008
Julia 19.5.2008
Nekku 3.7.2008
Keijukainen 7.7.2008
gissa 14.7.2008
Tiitu 11.8.2008
Nasuppi 28.10.2008

No niin. Muutin oman lasketun aikani "viralliseksi", se eka oli klinikalta annettu, mutta eivät olleet huomioineet karkauspäivää. Tuo 11.8. annettu neuvolasta ja ultrissa pysynyt samana.

Kiitos Aniliinille ja Piritalle kuvista, hauskoja. Mekin muuten vihdoin saatiin se kamera, joten pukkaan kuvan jossain vaiheessa, sen ohjeen kanssa...;)

Luin toiselta puolelta, että Keiju on saikulla, toivottavasti ei mitään suurempaa... Itselläni on alkaneet hirveät nivus ja lonkkakivut (liekö nyt niitä liitoskipuja), auts, kävelen jo nyt kuin ankka ja hurjalta tuntuu, että tässä on vielä monta kuukautta edessä... Varsinkin vähän aikaa kun on istunut paikallaan, niin tekee tuskaa päästä ylös (tosi mukavaa istumatyöläiselle). Torstaina on onneksi neuvola.

Jutut jäi nyt vanhaan ketjuun, enkä muista mitään... Mukavaa viikon jatkoa!

Iltoja täältä! On ollut vähän vaikeeta päästä koneelle täältä kotoa käsin mutta nyt pikaisesti ennen nukkumaanmenoa.
Tsemppiä sairastuneille Stella ja Julia! Ja Tiitun liitoskipuihin.

Mulla siis suppareita vähän, siksi saikkua, ei mitään hälyttävää. Huilimista vaan. Ja Turkuun oon siis tulossa ylihuomenna, toki ilmoitan jos tilanne jostain syystä pahenee.

Meillä jännätään.Veljen vaimo synnärillä ja synnytys käynnistetty. Syitä en viitsi näin "julkisesti" ruotia (voin laittaa vaikka s-postia jos ketä kiinnostaa, Aniliini?) mutta nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin! Eiköhän HÄN ensi yönä tule :)

Riinuskakin lähti perheineen reissuun, aurinkoon, ihanaa!

HIh Nekku, mulla samat kokemukset Farougesta, söin oikein sellaista valkosipulimössöä ruuan höysteenä!

Kuvia en ole vielä meiliin päässyt katsomaan, pikimmiten meen. Kiitos jo etukäteen.

Öitä!

Yötä taasen! Taas on mennyt valvoessa pari yötä, plääh.. Nyt tuntuu taas sellasta menkkajomotusta, tulisi nyt kunnon supistuksia, niin pääsisi tositoimiin! Joo, Keiju, toki kiinnosta veljesi vaimon tilanne, laitahan raporttia postiin. Toivottavasti kaikki siellä sujuu oikein mallikkaasti! :)

Ja voi sun supisteluita Keiju, toiv. eivät ole millään lailla kohdunkaulaa kypsytteleviä.

Eilen oli nla ja vauva on nyt laskeutunut, siitä syystä istuminen on melkoisen tuskallista, saas nähdä, miten mun ajelut Turkuun sujuisi. Vielä on päivä aikaa tunnistella tuntemuksia, ilmoitan toki heti, jos tuntuu, etten pysty lähtemään. Ja Vilillä ihan hitonmoinen yskä edelleen, sen takia valvonkin nyt, kun herätti itkullaan, jonka yskä sai aikaan. Surettaa kyllä etukäteen se ajatus, että jäisin treffeistä paitsi. :/

Kivaa, että saadaan Tiitustakin kohta masukuvia!!

Kiitokset Mollylle hienoista kuvista, mahtava talvipuutarha ystävillänne! ;) Ja ilo nähdä sinusta tuore ja niin lempeä kuva ystävänne lapsosen kanssa, kuvistasi näkee selvästi kuinka paljon pidät lapsista, omasta tilanteesta huolimatta minkään sortin katkeruutta ei ole havaittavissa kuvista eikä jutuistasi milloinkaan. Ihanaa, että jaksat olla niin vahva, se kantaa eteenpäin! =)

Lotalla tutti-DL tänään, tsemppiä, tsemppiä vaan, niin pimulle kuin vanhemmille.

Nekku, soittimet naapurista, miehen sisko alan mies. Mun mies soittaa kyllä sukulaissoitinta! =)

Muuta en muista, alkaiskohan uni painaa...

Huomenta!

Ihana ilma, linnunlaulua ja aurinkoa, krookuksia ja leskenlehtiä. Voiko ihanampaa aamua olla???

Voi plääh Anskun valvomisia, harmi Vilin yskää.

Stellalle myöskin paranemisia. Meinaatko muuten kaivella sitä työideaa esille, mikä oli pinnalla ennen Kaislan odotusta?

Toivottavasti Nekun ja Lotan yöt on ruvennut sujumaan, niinkuin kaikkien muidenkin valvovien.
Meillä oli muutama itkuinen yö myös.
Huh, on se rankkaa kun yhtäkkiä taas pitää öisin ruveta tanhuamaan.
Harmittaa, kun Teemu on ruvennut kastelemaan sänkyään taas öisin. Miehen suvussa on kyllä kulkenut se "vaiva". Turhauttaa se pyykkivuori mikä siitä tulee mutta, eipä poika sille mitään itse voi. Nukkuu kuin tukki!

Pirita, ei se Samun puku mikään Reima ole. En ikuna raaskis ostaa niin kallista "lyhytaikaista" vaatetta. Vaikka siis, onhan se tosi laadukas vaate, oon vaan aika pihi..hih! Meillä on molemmilla pojilla Ciraffin-puvut. Ihan hyvät, jos oiken märkää on niin vedetään rukat ylle.

Oon tässä aamupalalla, pojat ei "antanut" syödä kotona..joten murkinoin sitten täällä töissä. Mysliä ja luonnojogua..

Hei, mä en ole saannut Mollyn kuvia. Enkä Matskun! Toimiikohan mun sähköposti enään? Anskun kuvat sain mutta, en jostain syystä saannut kaikkia auki. Mutta ne jotka sain olivat kyllä hyviä. Yhdyn muihin että, oot tosi nätti kasvoiltasi!

Toivottavasti Keijun supparit rauhoittuvat levolla.

Mä poukkoilen taas asiasta toiseen...nyt täytyy kyllä poukkoilla paperipinon kimppuun!!

Voi Ansku parkaa kun valvot :/ Ei kivaa. Toivottavasti jakselet ok. Kuulostaa kyllä melkein vähän siltä, ettei se Piritta varmaan ehdi kiilaamaan sun ohi.

Ja kiitos Aniliini, ihanasti kirjoitit. Ystävien lapsi on ainokainen ihan lähipiirissä ja sattuu olemaan aivan huipputapaus joten saa kaikki mun paijaukset ja halit, ja yritän kaapata sen syliini heti kun näen aina :) Tai molemminpuolista se on, yleensä se tulee kiipeämään mun syliini. Mutta vain hetkeksi, kiireinen 3 vee you know. Muuten en tituleeraisi itseäni kauhean lapsirakkaaksi (en ainakaan vauvahörhöksi) sillä tuntemattomien kauhukakarat iästä riippumatta yleensä lähinnä muistuttaa mua siitä, miksi toisaalta olen onnellinen lapsettomana. Vaikka sama kai se on melkein kaikilla ja luotan siihen, että oma vauva/lapsi on sitten ihan eri juttu, heh.

Keijulle huilia, lepoa ja aurinkoa ja vähän jäätelöäkin. Tsemppiä saikulle.

Huomenta!
Mullakin tuo 14.7 LA on se oikea, missä on otettu karkauspv huomioon. Tyksissä laski sen kiekolla ja tulos oli 15.7. Nla elää sitten sen mukaan, mikä on tietysti väärin, kun hedelmöityspvkin on tiedossa. Ultraajakin sanoi, että pitäisi vaihtaa se oikeaksi. No ei vaikuta äippäloman alkamiseen ainakaan, joten en jaksa vääntää. Koitin sanoa siitä silloin alussa, mutta ei uskonut.

Kurjaa, että Tiitullakin vaivoja. Mulla myös vatsa tuntuu välillä tosi raskaalta ja olo ihan ankalta. Saattaa osin johtua aineenvaihdunnastakin. Supistelua on myös ihan päivittäin, mutta nla ei kai pidä sitä mitenkään haitallisena, kun eivät varsinaisesti satu kuitenkaan. Lääkäri on tosi hätäinen ja kovakourainen, ei jäänyt oikein mitään käteen siitä käynnistä. Ilmeisesti kaikki ok kuitenkin.

Nyt en sitten yhtään muista mitä piti edellisen ketjun jutuista kommentoida... no ainakin kiitos kuvista, Aniliinin vatsakin näytti kasvaneen viime kuvan jälkeen, luonnollisesti :)
Mä näin useampia musta otettuja kuvia, kun istuin viikonloppuna päivänsankarin vieressä ja jouduin siinä tulilinjalle. Voi paksu, ahdistaa. Ei se peilikuva vielä ihan niin pahalta näytä, kuin valokuvat näyttivät. En siis laita ainakin niitä teille maililla :)

Voi Aniliinin valvomista, täällä sama ongelma. Viime yön nukuin jo hyvin, mutta 2 edellistä valvoin melkein kokonaan. Ikävää. Sulla alkaa kyllä olemaan tosi jännät paikat, hui sentään :)
Keiju, mullekin voit laittaa synnytysjuttuja, aina kiinnostaa!

Mariskan tavoin kehun minäkin ilmaa. Koko viikon on ollut ihan järjettömän ihana ilma ja lupaavat samaa loppuviikoksi. Kyllä on kevätfiilistä!

Molly, muakin ahdistaa muiden kauhukakarat :) Oikein pelottaa, että miten sen oman kanssa sitten käy. Vanhemmat tuntien ei mikään kovin rauhallinen tapaus voi olla, toivottavasti kuitenkin jotain uskoisi....

Lounaalle...

Päivää. Voi unetonta Aniliinia. H-hetki lähestyy, jännää;)

Keiju, ihan hyvä, että sait saikkua, jos supistelee. Otahan rennosti, toivotaan, että menee ohi. Oliko sulla supistukset vaikuttaneet johonkin ja oletko pitkään sairaslomalla? Kohta sitten täti pääsee näkemään vauvaa, hienoa;)

Saas nähdä mitä mieltä terkkari on meikäläisen tilanteesta, kun huomenna könyän sinne neuvolaan... Nyt mulla on alkanut tulla sitä inhottavaa puutumista reisiin, kun pitkään istuu paikallaan:( No, kassellaan.

Voi valvovia mammoja – ja lapsia! L nukkui ihan hyvin. Ja A osui naulankantaan – tänään lähtee tutti. Sitä on nyt hänelle toitotettu useaan kertaan ja itsekin siitä juttelee, mutta totuus voikin sitten olla kova pala purtavaksi. Uuuh. Huomenna varmaan pandamama täällä. Laitan L:n huoneen ulkopuolelle varmuudeksi patjan lattialle niin ei tarvii toisesta kerroksesta rampata. Korvatulpat myös varusteena, odotettavissa raivokasta huutoa nääs…

Aamulla oli nla. Rv28+6 ja kaikki kuten pitää, sf 25,5 ja vähän keskikäyrän alla nyt. Th kiitteli tasaista painnonnousua… +8,5 kg ja itseä hirvittää, mutta th sanoi, että on just niin kuin pitääkin. Uskoisko? :-)

Höh kipuiluja ja supisteluja! Rauhallisesti ottakee siellä. Mä en muuten edes tiedä, mistä mun pitäisi hakea saikkua, jos sitä raskauden vuoksi tarvisin. Meneekö se työterveyshuollon vai neuvolan kautta yleensä?

Lihakset makeasti jumissa, kun intouduin tekemään aika kovan treenin eilen. Huomenna varmaan huutavat lihakset vielä enemmän hoosiannaa. Vieläkö oot Tiitu käynyt normisti jumpissa?

Onkohan se uusi pieni Keijun sukulainen jo syntynyt? Aina yhtä jännää. Ja tosiaan, nythän meillä on täälläkin taas NIIN jänskät paikat.

Ei täällä muuten paista.

Täh, missä on hyvä ilma?? Paleltiin reilu tunti ulkona ja ihme kyllä Masakin tuli mielellään sisälle, mitä normisti ei tee ikinä. Vissiin huomiseksi luvattu kelpo ilmaa, sitä odotellessa. Puistoilu on niin ankeeta kalsalla kelillä...

Voi karseus Julia teidän sairastelelua, ikävää. Zemppiä toipilastupaan. En osaa oikein antaa vinkkiä, mikä auttaisi, lienee ripuli- ja oksutaudit menee aika itsestään ohi. Mutta rankkoja ne kyllä on. Eikä tosiaan lapselle ruoka maistu.

Voimia Nekku teille tutin luovutukseen. Onko ilta se H-hetki? Hyvin olette valmistautuneet kyllä, ja uskon, että L ymmärtää paremmin kuin esim. jos M:lle selittäisi samaa. Just juttelin puistossa yhden mamman kanssa, ja heillä kaksi ja puolivuotiaalla jäi päiväunet kokonaan veke, kun tutti otettiin hiljan pois. Heh, sanoi katuvansa ;-) Että on kai parempi jättää selkeesti aiemmin pois, kun lapsella on vielä tarvetta päiväunille.

Kiitos A sullekin kuvista. Upeissa miljöissä te ulkoilette, ja Viltsu on niin ison pojan oloinen. Ja miten ihanan muhkea maha sulla! Meillä on selkeesti eri malliset kuvut, mä olen sen näköinen, että olen nielassut ison korispallon, on oikein sellainen piukkaakin piukempi pallo. Ihmettelinkin, miten ihmeessä se tyyppi sopii majailemaan tuolla. No venytteleekin raajojeen siihen malliin, että ahdasta on. Siro kolmikiloiseksi th veikkasi.
Harmi muuten sun valvomista Aniliini =( Samaa vikaa täälläkin, välillä tuntuu etten saa millään unta. Saas nähdä, enteileekö menkkamaiset kipuilut jo synnytystä...=) Ja saas nähdä sekin, kumpi meistä täräyttää ensin :-)

Kiitos Mollylle ihanista tsempeistä! Mulla ei minkään sortin oireiluja, veikkaankin, että ryminä alkaa sitten kerralla ja se on menoa sitten. Toisin kuin viime kerralla, mulla ei edes harjoitussuppareita ole ollut yhtään koko raskauden aikana. Ihmeen kevyt ja hyvä olokin on, outo ajatella, että enää pari vkoa jäljellä.

Voimia myös liitoskipulaisille ja supistelijoille, kökköä, että tulee jo tässä vaiheessa. No lepo tekee terää ja poissaolo töistä :)

En mäkään Mariska Reimoja osta uutena. Käytettynä on saatu ja välikausipuvut jopa ilmatteeksi. Kysyin siksi, koska Reima on niin isokokoinen kooltaan useimmiten, että meneekö Samulle jo 92:nen siitä merkistä. Sori muuten, jos kuva ei tullut perille. Mielestäni olit listassa, mutta jouduin säätäämään sitä jonkin verran, joten voi olla, että tipuit sähläyksessä veke. Voin tänään laittaa kuvan uudelleen ja muillekin jonkun toisen.

Vilin pottailusta pitikin kysyä. Hienosti sujuu, kiva juttu! Kyllä hotsittais tuo vaippamäärän vähentäminen kovasti, kammoksuttaa ajatus, että kohta on toinen vaippojen kuluttaja talossa. Jätteenmäärä tätä nykyä on aikamoinen.

Meilläpäin tuntuu olevan kovin yleistä se, että esikoinen on pkodissa ainakin osan vkoa, kun pikkusisar syntyy. Olen aika monien ko. äitien kanssa jutellut puistoissa ja he kyllä toivottelevat voimia meikäläiselle :-). Yksi äiti sanoi eilen, ettei missään nimessä voisi pitää M:n ikäistä isoveljeä kotona jatkuvaan, koska muuten mistään ei tulisi mitään. Vauvasisar oli kolmikuinen. No isoveli vaikuttikin kyllä aika raisulta, että pkoti voikin olla aika hyvä ratkaisu.
Pitää nyt katsella, miten tilanne meillä sitten kehittyy ja miettiä sitten. Ehkä se on vähän omassakin pääkopassa vikaa, ettei halua poikaa mielellään ulkopuoliseen hoitoon, vaikka välillä pinna kiristyy äärimmilleen. Vaikka "iso" poika jo onkin, niin silti niin äidinkulta ja vauveli ;-) Onneksi on tullut rohkeutta paljon lisää, että sikäli uskon, että voisi jäädä hyvin esim. puistotädille muutamaksi tunniksi.

Taidanpa vähän surffailla...palaan..

Krooh.
Sain nukahdettua aamusella vasta joskus seiskan maissa uudelleen ja herätys tuli sitten tunnin päästä, eli päikkäreille mars, Vili nukkuu jo, mutta tulin pikakuulumisille.

Voihan kökön kökkö, on unettomuutta, kipuiluja ja supisteluja. Tasapuolisesti tsempit kärvistelijöille. Ja kiitokset omasta puolestani tsempityksestä valvomiseen.

Ilonan tautia unohdin kommentoida, on ihan kamalaa, kokemustahan on, kahdestakin kerrasta, kun Vili on oksennellut ja ripuloinut. Meillehän suositeltiin nlasta sellasta banaaninmakuista ripulijuomaa (kauhea sana!), Floridral on nimeltään. Vili ei kylläkään huolinut, mutta kannattaa kaiketi kokeilla, jos ei vielä ole talttunut. On joku uutuus.

Täällä on _aivan ihana_ ilma, aurinko paistaa, eikä tuule, ulkoiltiin pari tuntia. Käytiin jopa pitkähköllä kävelyllä (siis tähän olotilaan nähden, vajaat 2 km) supistusten toivossa, mutta pah, selän vain sain kipeäksi ja liitoksen ärtymään. Maha oli kyllä kivikovana koko kävelyn ajan, mutta kipua ei tunnu, ei. Niin, Piritta, sullako ei siis ole ollenkaan sitä vatsan kovettumistakaan? Laitahan nyt koripallostasikin kuva, saa vertailla, kun ihan samoissa mennään. Mä olen tällainen leveä kuljetus! :)

Keijun kanssa jo aamusella tekstailtiinkin huomisista treffeistä, tulen paikalle, jos vointi tämän päivän kaltainen. Istuminen on kyllä tukalaa, mutta kestän sen kyllä, naisellisessa haara-asennossa. ;) Ja jos tosiaan sellainen tuuri käy, että synnytys käynnistyisi juuri treffipaikalla, pääsen kyllä taksilla sairaalaan tai Stellakin tarjoutui kuljettajaksi. Mutta en kyllä usko moiseen käynnistymiseen yhtään. Toivon kyllä, että tulee ylläri ja pian!! Apua, mä en ole vieläkään miehelle maininnut Turun reissusta..

Meilläkin Reimatecin puku käytettynä ostettu, en raaskisi myöskään ostaa uutena. Jos meille tulee toinen poika tai vastaavasti jos löytyisi kiva unisex-värinen haalari, niin seuraavaa voisin harkita uutena tehtaanmyymälästä ostettuna. Vilillä siis 92-cm talvi-Reima, oli kyllä vähän reilu, muttei mikään jättikoko. Mennee ensi talvenakin.

Mulla muuten viime nlakäyntien painonnousu hurjaa verrattuna aiempaan tasaiseen nousuun, nyt tullut sellaiset 11 kg. Myönnän kyllä herkutelleenikin, mutta sain kyllä jo ed. ja viime kerralla plussat korttiin turvotuskohtaan. Alkaa sormet olla aikamoiset makkarat.

Mä en ole Piritan tavoin ajatellut viedä Viliä toistaiseksi hoitoon, meillä on niin hyvä tukiverkosto tässä, että saan kyllä vapaa-aikaa halutessani. Mun äiti pääsee töistä monena päivänä jo yhdeltä, joten aina ei tarvitse odottaa edes myöhäisip:ään.

Meillä tässä lähellä on tosiaan aivan ihanaa kangasmaastoa, pieniä hiekkateitä ristiin rastiin ja metsäpolkuja ja pururatoja/hiihtolatuja mielin määrin. Vkl:n kauppareissun jälkeen mies ajeli kiertotietä ja kävi katsastamassa korvasienipaikkansa (ei löytynyt!) siksi meillä ei sen kummempia ulkoilutamineita, jos nyt joku kiinnitti huomiota Vilin paljaisiin käsiin ja mun farkkuihin.. :)

Lotalle vielä oikein hyviä unia (sekä päivä- että yö-) tutittomuuden myötä! Apua, mikä ajatus, että päiväunet katoaisivat tutin luopumisen jälkeen, Vili nukkuu kuitenkin 2-3 tuntia. Mä en herätä, vaikka nukkuisi kauemminkin, ei vaikutusta yöuniin. Ja on sitten kiukkuinen kuin amppari herätettäessä. Nyt Kotivinkin viereen torkkupeiton alle!

Kiitos kuvista Aniliini ja Piritta! Pojat on suloisia kertakaikkiaan ja yhdyn Mollyn sanoihin että Aniliini, oikein säteilet kuvissa, todella kaunis olet! Masu on tosiaan hienon kokoinen :)

Täällä odotellaan edelleen uutista, kamalan kauan kestää. Tietty kädet kyynärpäitä myöten ristissä että kaikki menee hyvin.

Tiitu, en ole pitkään saikulla, nytkin siis töissä käymässä (ja heti täällä, heh). Toivon kyllä että saisin olla töissä ihan loppuun saakka ja ennenkaikkea että kesällä ei olis jo tukalaa liitoskipujen kanssa. Supistelut on onneksi ihan kivuttomia.
MUlla oli kans yksi päivä tota ankkakävelyä, nivuset oli ihan hurjana. Meni kyllä ohi eikä sen koommin ole ollut *koputtaa puuta ja tsemppaa*

Laittelehan A viestiä aamulla voinnistasi!

No, eihän täällä tietty ketään oo, kun monet on Turggusessa treffeillä! Jorisen sitten keskenäni.

Kaksi ämpäriä kahvetta mennyt, kun vähän väsyttää, mutta hinosti meillä meni eka tutiton yö. Illalla vietiin ne 5 kk serkkuvauvalle. Ihana tilanne, kun bebe pötkötti lattialla ja Lotta vei reippaasti pussillisen tutteja hänen eteensä. Sitten kiinnitettiinkin huomio siihen, että sai kiitokseksi ”vauvalta lahjaksi” nuken sateenvarjorattaat ja minä nappasin tuttipussin pois näköpiiristä. Oli lahjasta aivan_onnessaan ja kotimatkakin meni ihanasti, kun piti vakavana tiukasti kiinni rattaan aisasta autossakin eikä pyytänyt tuttia kertaakaan. Selitti vain silmät suurina, että sinne jäivät, kun on jo iso tyttö.

Illalla nukahtaminen kesti tunnin, mutta tutinkaipuuhuutoa oli vain sekunteja kerrallaan. Enemmän kyse taisi olla siitä, ettei uni tullut ilman lussutinta vaan juttu luisti. Höpötti ja höpötti. Yöllä heräsi kolme kertaa itkien, mutta silloinkin kesti vain aika lyhyesti. Aamulla normiaikaan ylös hyväntuulisena. Tätä se nyt varmaan on jonkin aikaa, mutta eiköhän se tästä. Reipas tyttö on. Pk:ssa oli muuten sellainen väärinkäsitys, että ei ollut enää eilen tuttia unille saanut, joten siedätys alkoi vahingossa jo silloin. Tää on yhden sortin unikoulu taas…

Aniliinilla onkin ihana tilanne, että on tukiverkkoa kivasti saatavilla. Meiltä sellainen puuttuu lähimaastosta oikeastaan kokonaan. :-(

Mä olen joutunut ostamaan Reimat uutena, mutta erityisesti nyt ei haittaa, koska menevät sitten pikkusisarelle. 80-senttinen vk-haalari on jo jaloista kinkkana, joten ostan kesän alesta 92-senttisen, vaikka varmaan reilu onkin. Talvihaalari oli jo kokoa 86, mahtuu varmaan ainakin alkutalven. Eilen ostin P.o.P:sta 92-senttisen takin, mutta pitää käydä vaihtamassa kokoa isompaan! Uskomatonta, heillä on yleensä niin reilut koot. Esim. heidän 86 paidat tosi reiluja L:lle. Heh, teitä varmaan ihan satasella kiinnostaa nää… Sori.

Mullahan ei myöskään viimeksi ollut suppareita ennen tositoimia, ei edes niitä vatsankovettumisia. Tuntuis menevän saman mallin mukaan tämäkin.

Mähän olen kirjoittanut taas romaanin… Sori. Mollylle kiitos ohjeesta, menee kokeiluun pikapuoliin! Pitäisikin laittaa sulle yksi kuva L:sta, jossa se on syönyt sitä ”sun” salamiuunipastaa. On meinaan koko naama soosissa! :-)

Moikka...

Onpas täällä hiljaista. Toivottavasti turun tapaamisessa on ollut mukavaa. Miksei olisi kun joukko mahtavia ihmisiä kokoontuu.

Aamulla oli taas kasa märkiä lakanoita odottamassa..Turhauttaa.

Meidän Teemu opettelee ajamaan ilman apurenkaita. Joka päivä kun tullaan kotiin töistä ja hoidosta hän ottaa pyöränsä ja kokeilee onko tasapaino löytynyt. Oon yrittänyt selittää että, pyörässä pitää olla vauhtia jotta tasapaino löytyy. Harva osaa pitää pyörää pystyssä silloin kun se ei liiku.
Hellyttävää seurata kun poika keskittyy harjoittelemaan. On niin kovin iso jo..

Mulla meinaa "hermo" mennä Samun kanssa. On ihan mahdoton nykyään, ei viihdy rattaissa vaan tahtoo itse kävellä ja a-i-n-a eri suuntaan kun minä. Muutenkin on semmoinen riistäjä ja raastaja. Syö kissan ruuat, kaataa mehut, maidot, pesee vessaharjalla sohvia jne. No täähän on tuttua kaille 1-2 vuotiaiden vanhemmille. Välillä vaan kiristää otsapantaa..

Ah, Riinuska on auringossa..hauskaa reissua. Tälleen pahasti jälkikäteen toivotettuna.

Lotanhan tutittomuus alkoi ihan mallikkaasti. Hyvä juttu! Meidän pitäisi Samun kanssa päästä eroon iltamaidosta jonka lipittää tippamukista sängyssään vielä ennen nukahtamista. Se on vaan niin vaivatonta heittää poika ja muki sänkyyn..laiskimus!

Toi on muuten hyvä juttu Nekku että, saat Reimat yms. vaatteet kiertoon pikkusiskolle. Meillä meni justiin niin ettei oikein mitkään vuodenaika vaatteet mene Samulle. Joten kaikki toppapuvut, vk-haalarit yms. olen joutunut ostamaan Samulle uudet.

Mannalle PQ:t!! Toivottavasti kaveri pysyy matkassa mukana!

Nyt töihin vaikkei oikein huvittaisikaan...

Aah, mikä rauha. Nää on niin huippuhetkiä, kun saa laahustaa kotona yksin ilman, että joku koko ajan seuraa kintereillä. Matskulla on ihme vaisto - saattaa syventyä leikkeihinsä 10 sekunniksi, mutta heti havahtuu katselemaan, minne olen mennyt ja tulee perässä. Joskus ois iiihana olla hetken vaikka keittiössä yksin ;)

Oli taas ihan karseen kylmä ilma. Jos vaan jaksaisin, noukkisin hetimiten varastosta untsikan, joka nippanappa saattais mennä kiinni. No kun en jaksa, viluttelen villapaidassa ja toppaliivissä...Ja taatusti saan jonkun fluun =(

Ai porukka siis treffailee tänään? Mulla mennyt vähän ohi, jotenkin ajattelin, että on joskus viikkojen kuluttua. Mutta sehän taisi ollakin Hgissä se seuraava. Ja Riinuskakin ilmeisesti lomailee nyt..? Toivottavasti on mukava reissu.

Hyvältä kuulostaa Lotan tutiton elämä näin alkuun. Varmasti tekee tiukkaa välillä, mutta sehän on aika luonnollista. Mun on ihan vaikea kuvitella, että M olisi menossa nukkumaan ilman tuttiaan....Sen louskutus on niin unentuoja, ja miten lie suu käy sitten ilman sitä. No varmaan sitten tulee tuota jorinaa ;) Ojentaa kyllä aamulla heti tutin mulle ja p-unien jälkeen myös.

Aika erikoista tosiaan Nekku, että Popin 92:nen oli niin pieni koko ilmeisesti. Luulisi, että saman merkin kokologiikka olisi identtinen. Höh, mainitsepa asiasta.

Harmi Teemun yökastelua. Ymmärrän, että turhauttaa. Onko Teemu jotenkin itse siitä puhunut tai asiaa jotenkin noteerannut?

Juu, samaa täällä Mariska. M haluaa aina mennä eri suuntaan kuin minä, oikein tahallaan viittoo, että tuonne ja sitten aikamme hekotellaan, kun molemmat viittilöi ja komentaa sinne omaan suuntaansa ;)

Mitenkäs A:n vointi? Viikko vielä viralliseen countdowniin...!! Vitsi aika menee sutjakkaan, meikäkin voi olla parin vkon kuluttua jo tositoimissa, ellen jo aiemmin. No toivottavasti pysyy sisuksissa vielä ensi vkon vklopun, koska mummi tulee Matskun seuraksi, ja mehän suunnataan leffaan ja syömään. Ihanata.

Mä olen itsekin vähän yllättynyt, ettei edes vatsankovettumisia ole ollut yhtään. Olen kuitenkin rasittanut itseäni enemmän tässä raskaudessa kuin ekassa, ihan jo olosuhteiden pakosta. On Masan nostelua, pukemista, akrobatiaa lattian tasossa kauppakassien roudaamista, rattaiden tyhjennystä ja spinningissä käyn joka viikko. Th sanoikin, että olen luotu raskaana olemiseen, jas-sooo...!
Ainoa ikävyys tällä hetkellä on jatkuva oikean käden puutuminen, johtunee mun nukkumisasennosta, eikä käsi oikein toivu edes päivän kuluessa, vaan on nonstop-puutunut. Aika kiva tunne on ladata kahvinkeitin aamulla...

M antoi tänään esimakua tulevasta..Satuin jättämään ystävältäni hakemani vauvakaukalon eteiseen ja M antoi oikein kunnon kyytiä sille ja kailotti "tuu taa tuu taa", mikä on siis hänen kiikkumistaan. Että sellaista sitten luvassa jatkossakin :-) Aivan takuu varmasti. Oikein näen silmissäni, miten M on koko ajan vauvan kimpussa, kun silmä välttää. Tekee sitä nimittäin jo ihan ilman vauvaa, siis kehittää kaiken maan tempauksia, jos ei saa haluamaansa tai sitten sitä huomiota. Uh...

No kyllä nyt paistaa, kun ollaan sisällä. Höh.

Aniliini, mihinkä aikaa Vili menee yöunille? Meillä on tosi tarkkaa noiden p-unien kanssa, ettei nuku liikaa. Nukkuisi varmaan helposti 3 tuntia, mutta ei illalla nukahtais todellakaan klo 22. On aika virkeää kaveria, varsinkin iltavirkku. Koitetaan pikkuhiljaa lykätä unille menoa aiempaan, että olis unessa viim. 21.30. Menee meinaan niin äkkiä se ilta siinä kahdestaan.

Juu, pitäisi ripustaa yhdet verhot...Palaan taas!

Terkkuja treffeiltä, oli oikein tosi kivaa!! Tällä kertaa mua ei jännittänyt hitustakaan ja mitä suotta, kun jo niin pitkältä ajalta tunnetaan, vaikkei aiemmin oltu Keijun ja gissan kanssa kasvotusten nähtykään. Eikä suloisen Kaislan, hän oli masussa, kun viimeksi Stellan kanssa tavattiin. Silloin ekalla kerralla mulla oli pieniä perhosia vatsassa, muttei olisi todellakaan tarvinnut. Ihania ihmisiä olette, niin täällä kuin livenäkin! :) Kiitos siis seurasta!

Jo Turussa sanoinkin, että kovasti kiinnostaa tulla lukemaan, miten Lotan (&vanhempien) yö on sujunut ja ihan hyvinhän se. Tosi hienoa! Siitä vaan vielä parempaan suuntaan.. Kivaa Nekku meidän kannalta, kun olette tuttiriippuvaisena ekana tätä koettelemusta kokemassa, saa vähän osviittaa, mitä saattaa olla edessä. Tai sitten meillä mennään tosiaan vaikeimman kautta.. Ääk.

Piritta, Vilin unirytmi on seuraavanlainen: aamulla ylös n. 8.00, päikkärit n. 13-15(16), yöunille klo 21, simahtaa nopeasti. Jos nukkuu sen kolme tuntia, tai joskus harvoin ylikin, niin yöunille meno saattaa venyä 21.30, mutta aniharvoin pidemmälle.
Nyt on taas yskänsä takia heräillyt viime öinä, sekä yskimään, että hieman itkeä tirauttamaan, mutta nukahtaa kyllä tosi nopeasti onneksi uudelleen, kun vähän kuiskuttelee, että päätä tyynyyn. Mites muiden rytmit?

Onpas jännää, ettei teillä N ja P ole ollut ollenkaan sitä vatsan kovettumista, luulin, että sitä on kaikilla. Mulla on tässä raskaudessa ollut varmaan jo rv 12 lähtien. Tietty kiristykset on voimistuneet loppua kohden, kun kohtu on "jättisuuri", muttei sen kipeämpää tee. Saisi jo tehdä! ;) Niin, päivän vointi oikein hyvä, ei tunnu "miltään".

Voi Teemun yökastelua, sehän ei kaiketi ole psyykkistä, niin kuin ennen on luultu, vaan ihan fyysisistä syistä johtuvaa ja niin ollen perinnöllistäkin. Se ei tietty poista sitä keljutusta, minkä pyykkivuori saa aikaan, eikä lohduta pientä poikaa yhtään enempää. Ajan kanssa.. Onkohan siihen lääkitystä tai jotain apukeinoja saatavilla, jos pidempään jatkuu?
Jaksamista Mariskalle myös herra Samusen kanssa, kyllä nämä kullanmurut todella koettelevat hermoja.

Vili kyllä kävelee nätisti mun vieressä tien reunassa, harvoin yrittää lähteä karkulaiseksi ja heti auton nähdessään/kuullessaan, nappaa automaattisesti itse kädestä kiinni, aristaa ilmeisesti (vielä) sen verran. Ja viihtyy rattaissakin taasen yllättävän hyvin. Mutta argh, se tavaroiden heittely, se on vihonviimeistä!!!!!

Vilkku lähti tätinsä kanssa istuttelemaan jotain yrttejä ja kukkia naapuriin, mies imuroi autoa, joten mulla on täällä rauha maassa, niin taidan syventyä taas naisten lehtien avaraan maalimaan!

Iltoja, mies työmatkalla ja tylsistyttää, niin piti availla kone kotonakin;)

Kiva, et treffit oli onnistuneet (kuinkas muuten).

Mariskalle myötätuntoa lakanapyykkiin ja pienemmän tempauksiin. Kuulosti niin ihanalta se, että Teemu yrittää pysyä pystyssä paikallaan olevalla pyörällä, liikuttavan sinnikkäitä lapset ovat.

Kävin tänään neuvolassa. Hemppa laskenut 126:een ja sain määräyksen alkaa syömään rautaa, kävin jo ostamassa Obsidania. Eipä tuo mun mielestä vielä kovin alhainen ole, mutta alan nyt ottamaan sitä, olen kyllä ollut ehkä vähän väsyneempi, joten josko olisi enemmänkin laskusuunnassa. Sf-mitta oli käsittämätön 24, yläkäyrän yläpuolella mennään! Hyvin on kuulemma kasvanut, no on todella, kun viimeksi kuukausi sitten oli 19;) Painoa oli tullut 520 g / vko, kaikenkaikkiaan nyt 5 kiloa, ihan ok. Tenava monotti kunnolla "mikrofoniin", kun kuunneltiin sydänääniä, terkka totesi, että onpas se villi;) Sitten sain ne Kelan paperit messiin, tarvis varmaan syventyä niihin jossain vaiheessa. Kipuihin ja puutumisiin terkka ei oikein ottanut kantaa, kehotti kertomaan lekurille, jonka tapaan parin viikon päästä... No, nyt onkin ollut taas parempi päivä.

Anskun naistenlehdistä tuli mieleen, että ostin tänään sen Ellen, en ole vielä syventynyt, onko joku jo?

Kai tästä voisi pikkuhiljaa sulkea masiinan ja aloittaa iltatoimet, palaillaan!

Pandamama täällä yrittää vielä jaksaa hereillä hetken jotta uni tulis varmasti. N kekkuloi yöllä taasen yhden ja neljän välillä tsiljoona kertaa, kunnes nostin meidän väliin, jonka jälkeen ei nukuttu kukaan:-(. Puoli kuusi annettiin panadolia ja sitten nukkui ja olis nukkunut vaiks kuinka pitkään mutta meidän piti lähteä heittämään iskää töihin. Kotiin tultua meni suoraan nukkumaan ja nukkui yhteentoista. Meinasin ettei päästä sinne kuvaan ollenkaan kun syöminen oli taistelua ja sitten halusi olla vaan mun sylissä. Supon jälkeen jaksoi taas ja kuvaankin päästiin.
Mutta siis kaikki on ollut hankalaa tänään ja kitinän määrä on suuri, huoh. Nukkumaanmennessä annoin supon että saisi unen ja saisi levättyä. Voi pientä.

Ja koska N on kipeä, ei päästä viikonlopuksi maalle ja homehdun yhnä kotona. Ongelmana on etten vaan tiedä mistä on kipeä joten jos ei räkä ala valua eikä varo korviaan niin tullaan huomenna mestoille.

Mulla on ihan nostalginen olo teidän olojen kuulosteluista P ja A:-)! Eilen oli Ilppiksen LA ja synttäreitä odotellaan jo kovasti. Mää oon tehnyt monta listaa eli suunnittelu on hoidettu, vielä kun joku toteuttaisi;-). Miten voi vuosi mennä NÄIN NOPEASTI???

Jaahas taidan vetäytyä tehiksen seuraan.......

Iltaa! Kivaa, että Turussa oli kivaa, tottakai. Helsingin treffejä odotellessa :).

Onnea, Lotan eka yö ilman tuttia oli mennyt noin hienosti! Ja hei, siskon nimestä puheenollen, eikö olisi Liisa ja Lotta ihana pari!

Tuntuu, että Hertta on nyt siinä iässä, että oppii uusia asioita joka päivä. Yks päivä oppi taputtamaan käsiään (kuten Kaisla), sitten heittämään palloa, vilkuttamaan ja osoittamaan sormella. Etusormi ojossa osoittelee ympäriinsä, erityisesti kattolamppuja :). Oikein imee kaikkia uusia juttuja, kuuntelee ja katselee tosi tarkkaan, kun selitän asioita. Valloittava tytteli!

Paitsi öisin... yöt enemmän tai vähemmän takkuisia. Nukahtaa kyllä helposti,mutta heräilee ja parkuu vähintään 2 tunnin välein. Ei siis kauaa itke, mutta ei rauhoitu yleensä muuten kuin syliin tai sitten otan viereen. Kerran yleensä annan maitoa. Onneksi on välillä vähän parempia öitä. Mutta tosi pätkittäistä on meikäläisen nukkuminen siis.

Voih Keijun supisteluja! Otahan iisisti. Mun sisko, jolla kesäkuussa la, on ollu jo monta viikkoa saikulla, kun supistelee niin paljon. Ei enää töihin menekään. Kohdunkaula on kuulemma jo hävinnyt :(. vielä pitäisi kuitenkin kuukauden päivät ainakin pysyä masussa.

Mikähän Nella-pikkuisella on? Kurjaa tuollainen. Ilmoittele aamusella pääsettekö.

Oltiin tänään baby biossa. Viimeksi olin H:n kanssa, kun ei osannut vielä liikkua, mutta ihan hyvin meni nytkin. Leffa ei ollut hääppöinen, Darjeeling Limited, mutta Intia-maisemia ja -tunnelmaa, mikä on aina kiva tällaiselle vanhalle Intia-fanille :).

Olikos teillä, Nekku, Patapum-reppu? Onko kätevä? Onko jollakulla Ergo? Mietin tässä, että pitäisikö hommata jompikumpi tai vastaava. Jos vaikka kesällä tulisi retkeiltyä luonnossa.

Nyt taidan painua pehkuihin. H ei ole kuin kerran vasta herännyt, mies sai tällä kertaa nukahtamaan uudelleen...

Huomenta!

Kiitos myötätunnosta liittyen T:n pissailuun, juteltiin miehenkin kanssa että, odotellaan nyt rauhassa vähän aikaan ja yritetään rauhoittaa Teemun iltarutiineja. On meinaan aika velmu vedättämään nukkumaan menossa. Janottaa, nälättää, pissa-, kakkahätä, pelottaa, ikävöi jne jne. on käytössä illalla. Sitten kun luullaan että, on simahtanut ja mennään kurkkaamaan niin hän on esim kasanut sänkynsä täyteen peittoja, tyynyjä pehmoleluja ja leikki on täydessä vauhdissa. Kello on yleensä silloin jotain 22.30-23.00 kun Teemu nukahtaa ja poika joutuu kumminkin aamulla heräämään viimeistään 7. Varmaan aika rankkaa pojalle, onneksi hoidossa on päikkärit. Nyt mietinkin että, onkohan se syy tähän iltavilliin...

Ansku kyseli Samun rytmeistä. Eli, nukkumaan 20.00, ylös 7.00, päikkärit 12-15.

Sande, oliskohan Nellalla hampaat tuloillaan? Samullakin oli taas viime yönä itkuisuutta, toivon että, ne hampaat siellä vaan vaivaavat eikä korvat.
Mikäs meidän lapsosilla on kun yksi jos toinenkin itkeskelee öisin..höh!

Kiva että, Turun tapaaminen oli onnistunut. Mua jännittää kyllä se Helsingin tapaaminen. Mutta kyllä mä luulen että, se jännitys siitä haihtuu kun teidät lopulta näkee sitten :)

Mulle tulee noista ultrista ja sydänäänien kuunteluista nostalginen olo. Se laukkarata oli niin ihana kuulla aina.

Nyt töihin, tulkaa linjoille. Perjantait on aina semmoisia lorvinta päiviä (ainakin mulla). Ei nyt nappais tehdä töitä yhtään.

Huomenia!

Justiinsa, kun eilen "kehuin" meidän suht säännöllistä unirytmiä (vaikka heräilyjä onkin välillä, myös viime yönä klo 04 ankaraa parkua), niin nyt meni ihan harakoille. Illalla vähän ennen ysiä mies rupesi kokoamaan Vilin uutta nojatuolia (kas, kas, remonttireiskan elkeet alkavat noustaa pintaan, kun on Vilin tavaroista kysymys, meillähän ei tunnetusti mitään "rakentamista" tapahdu miehen osalta ennen viikkokausien pakotusta). Siis justiinsa huonoon aikaan, muttei tullut ajatelleeksi, että pikkuapulainen toki haluaa ojennella ruuvit ja meisselit. Eikä voitu hältä sitä iloa pois ottaa. Kun tulo kanaantui, sitä piti tietty kokeilla ja nukkumassa oltiin koko poppoo vasta pitkästi kympin jälkeen. Ja nytpä pikkuherra posottaa edelleen.. Tulipas sepustus!

Nellalla ja pikku-Hertalla taas kurjia öitä, oih ja voih.

Mitenkäs Lotan Tutiton Yö #2 ?

Tiitu, sanottiinko sullekaan nlassa, että iso sf-mitta voipi johtua vauvan sen hetkisestä perätilasta? Se nostattaa mittaa kummasti. Mulla heitteli Vilin käyrät ylä- ja keskikäyrän välillä, kun muljahteli miten päin sattui. Aina perätilassa ollessaan mitta oli kovasti suurempi. Ei tietty välttämättä siitä johdu, vaan teidän vauvelilla voi vaan olla kova kasvutahti! :)

Kiitokset Hertta kuvista, pikkuneiti on niin suloinen ja kasvanut tosiaan jo vauvasta pikkuneidiksi!

Täällä on ihanan näköinen ilma, aurinkoinen ja tuuleton. Olin ajatellut kävellä kerhoon, mutta en tiedä ehditäänkö, kun V vielä posottelee unia.

Mulla yöllä melkoisen kivuliasta "menkkakipuilua", selkää ja vatsaa poltteli tasaisesti, ihan piti hampsuja välillä purra, mutta missä ne aaltomaiset supistukset on, kun tasaista kipuilua vaan pukkasi. Toivottavasti kypsyttelevät kuitenkin kohdunkaulan tilannetta. Nyt ihan normi olo taas, tietty! :)

Mites Piritta, eikö yhtään kiristele, vaikka verhojakin eilen kurkottelit ripustelemaan? ;)

Hehee, mitä hemmettiä mä oikein kirjoitin "kun tulo kanaantui" = kun tuoli kasaantui.
Teksti lähti ennen kuin ehdin pikaoikolukaista, kun Vilkku heräsi, halusi nyt tull tähän syliin katsomaan valokuvia, siten siis aloitamme tämän päivän! :)

Huomenta!
Kiitokset myös minulta tosi, tosi mukavista treffeistä, oli todella mukavaa nähdä! Muakaan ei jännittänyt vaikken ollut koskaan ketään teistä nähnyt aiemmin, jotenkin tässä kai on tultu niin tutuiksi :)

Aniliinilla siis tuntuu jo "jotain", no kyllä se siitä pikkuhiljaa. Täällä jännätään.

Veljeni perheeseen syntyi pikkuinen poika isonveljen seuraksi toissailtana pitkän käynnistelyn jälkeen. Kaikki meni onneksi loppujen lopuksi hyvin. Viikonloppuna luultavasti pääsen katsomaan uutta tulokasta.

Eilen olin naapurissa vauvakutsuilla vielä reissun jälkeen. Oli mukavaa. Laskettu aika on samoihin aikoihin kuin Pirittalla :)

Mariskalle tosiaan voimia tilanteeseen. Villejä poikia teillä :) Ei varmaan kyllä aina naurata.

Onnea Lotalle hyvin alkaneesta tutittomuudesta! Nää jutut tuntuu omalta osalta jotenkin vielä niiin kaukaisilta... ;)

Tiitu, just eilen juteltiin gissan kanssa miten meilläkin on molemmilla koko ajan sf-mitta yläkäyrällä tai sen yläpuolella. Ei mullekaan siihen mitään syytä sanottu, on vaan :) Mä luulisin että jos vatsa on sillai edessä eli korkealla, sekin nostaa sf-mittaa? Riippuu siis lantion leveydestä, selän pituudesta ym.? Ja toki tuolla Anskun mainitsemalla perätilalle voi olla yhteyttä asiaan.
Noi anturiin osuvat potkut on kyllä hauskoja :) Minkäslaisia sykelukuja olet saanut?

Mies lähtee tänään työreissuun ja on koko viikonlopun pois. Höh :( No, näen erään ystäväni tänään ja huomenna pääsen katsomaan vauvaa, kyllähän se aika tässä menee.

Huomenta,

Onnittelut Keijun veljen perheelle. Ihanaa, kun pääset katsomaan kohta pientä, siinä onkin sitten teidän poitsulle leikkikamu valmiina;)

Ei mullekaan sanottu mistä se iso sf-mitta voi johtua, totesi vaan, että hyvä, ettei ole ongelmia kasvun kanssa. Luulen, että johtuu vaan mun mallista, aikamoinen pallohan tuo on;) Ja varmaan tosiaan se asentokin vaikuttaa. Sykkeet ovat tulleet koko ajan alaspäin lähtötilanteesta 168, nyt taisi olla 138.

Pikku-Hertta on tosi söpö, kiitos kuvista.

Sandemanille voimia valvomisiin ja N:lle pikaista paranemista, mikä sitten vaivaakaan.

Aniilinille toivotetaan pitkää pinnaa ja "aaltomaisia supistuksia";)

Jes, perjantai. Mies tulee tänään työreissulta ja oli viime viikonlopunkin menossa, niin mukava viettää laatuaikaa tällä kertaa kotona. Mitähän sitä kokkailisi...?

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Voi että, kun olisi kiva ollut olla mukana eilen!!! Anskukin aika sissi, kun vielä lähti reissun päälle. Gissa, jännittikö sua? Kun oot joskus puhunut, että jännittää. Tosiaan, onpa hauska nähdä sitten 3.5. Mariskakin. Mulle ei taida muita uusia ollakaan. Keiju, mulle ei sillä ajalla oo väliä.

Kyllä se muuten oli Ilona, joka oli pioneeri tässä tuttiasiassa – ja hällähän meni hinosti myös. Meillä takana mielestäni käsittämättömän hyvä yö. Illalla nukahtamiseen tosin meni lähemmäs tunti, MUTTA kertaakaan sinä aikana ei tuttia kysynyt tai itkenyt, pyöri ja höpötti vain. Yöllä havahtui klo 2.30 ja 4.30, mutta riitti, että laittoi makuulleen ja peiton päälle. Ei puhetta tutista siinäkään ja vain pieni havahtumisesta johtuva itkahdus. Ja viime aikoina siis on herännyt tutin kanssakin joka yö samoin. Toivottavasti jatkuu yhtä mallikkaasti!

Mähän olin tätä pelännyt tosissaan, koska L on ollut addikti pahinta laatua ja on saanut tutin unille ja autossa ja kaupassa ja pidemmillä reissuilla rattaissa istuessaan. Syönyt selkeästi enemmän kuin Vili ja Matias. Noh, kauppakeikka onkin edessä tänään… Nyt on kyllä hyvä mieli, että puuhaan ryhdyttiin.

Oih, pikku-Hertta on ihanassa iässä! Toi osoittelu on ihanaa. Sitä tuntee itsensä melkoiseksi elämän oppaaksi, kun kulkee kotona ja kaupungilla selittäen eri asioiden nimiä – uudelleen ja uudelleen. Kiitos muuten kuvista! Lotta antoi Masan kuvalle kaksi pusua ja nauroi päälle. Pikku-Hoon kuvia ei nähnyt, mutta pusu varmaan olisi tullut.

Mäkin mietin, että karjuisiko Neltsi hampaita. Ne on siitä hankalia, että näkyvät vasta puhjettuaan. Uuuh, harjatkaa kuulkaa lapsosten hampaita, mä luin kaamean jutun alan lehdestä lasten hoitamattomista hampaista! Joiltakin joudutaan vetämään anestesiassa lähes kaikki maitohampaat pois! Päivittäistä mehun juontia pidettiin yhtenä pahimmista reikiintymisen aiheuttajista. L syö muuten jo purkkaa ruoan jälkeen, muistaa itse aina pyytää ”lasten puukkaa”. Annatteko fluritabletteja? Me ei olla annettu, pitäisi kysyä, olisiko syytä.

Meillä unirytmi about klo 21-07 ja pk:ssa 1-2 h päikät. Viikonloppuna nukkuu usein 2,5 h päivällä. L tuntuu nukkuvan vähän vähemmän kuin tahkoojaikätoverinsa.

Mulla ollut sf-mitta pieni aina, vaikka molemmat tytöt aika isoja. Tohon vaikuttaa tosiaan moni asia. Viimeksi selittävä tekijä se, että L oli niin kippurassa ja ultratessa tälläkin veijarilla ollut jalat melkis pään päällä. Mullakin maha ns. korkealla. Taidan olla aika keskikokoinen normioloissa.

Liisa oliskin hauska nimi, mutta meillä nimi jo päätetty. :-)

Toinen Keijun veljen perheeseen, onnea! Saa nähdä, saako pian serkkupojan. ;-)