Tahkoojaplussat 66

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huoh, kyllä on niin raskasta katsella pienen lapsensa sairastavan, mieluummin sitä itse vaivat ottaisi, niin kuin ollaan ennenkin todettu. Taas pikkuressukka nukkuu. Oli jo hetken pirteämpi, söi jopa hieman nakkia ja jugurttia ja hiukkasen leikkikin, mutta sitten tuli taas kovia kouristuksia ja pientä miestä vietiin vessan kautta unten maille. On mennyt vaippoja ihan tuhottomasti, kun joka paukun yhteydessä tulee velliä ja täytyyhän se saman tien siivota. Ja oksuja on siivotti satamäärin. Mutta onneksi tämä tauti ei yleensä ole pitkäkestoinen. Mies jo parempi ja tosiaan olisi varmasti vieläkin passattavampi, jos sairastaisi yksin. Niin, viimeksi aloitin viestin, että "tällä vatsatautia" eli piti siis kirjoittaa, että täällä, mä olen edelleen voimissani!

Kävin tosin lääkärissä "ruinaamassa" saikkua muutamaksi vkoksi ennen ä-loman alkua ja sainhan mä paperin. Ei tietty tarvinnut mitään keksiä, kyllä mun selkä- ja liitoskivut ovat ihan todellisia, enkä tod. koe olevani työkykyinen. Sain panacod-reseptin öiseen selän vihoitteluun, kipeimpinä öinä voisin ottaakin helpotusta, jottei ainakaan sen takia tarvitsisi valvoa.

Kivaa, että Julian & miekkosen kahdenkeskinen ilta sujui mallikkaasti - ja myös Illin yökyläily. :)

Ja Sandekin haaveilee pikkulomasta miekkosen kanssa, toteuttamaan vain!

Mitenkäs Sande sun pillerit "auheuttavat" noin pitkäkestoisen vuodon? Mulla pillerit lyhensivät ja niukensivat ennestäänkin lyhyttä ja niukkaa vuotoa. Oletko ennen käyttänyt kys. merkkiä? On varmaan ollut puhetta, mutten nyt muista. Eppariasiaan en osaa sanoa juuta enkä jaata, kun ei sellaista tehty. Auts, kestikö paraneminen kauan?

Vielä synnytyksestä sen verran, että mäkin olen miettinyt, että voiko toinen kerta mennä yhtä mallikkaasti kuin eka, jää nähtäväksi. Eipähän ainakaan ole pelkoja, kun kivutkin ovat painuneet unholaan.

Kyllä meillä olisi tarkoitus saada pinniskin mahtumaan makkariin, onkin sitten yhtä sänkyä koko huone. Mahtuvat peräkkäin meidän sängyn viereen, joten Vili siirtynee hieman kauemmaksi. Ai niin, viime yöksi siirsin sänkyään jo puolisen metriä irti omastamme ja nukkuikin koko yön siellä. Tosin, kaksi itkukohtausta, mutta nukahti kuitenkin. Liekö johtunut jo vatsanväänteistä, mutten tietty osannut ajatella.

Apua, tutista vieroitus.. Mä olen sulkenut kokonaan sen mielestäni, alkaa tulla kiire.. Mietin sitä, että jos (mahdollisesti) kovalla työllä ja vaivalla saataisiin tutti pois ennen vauvaa ja sitten tuleekin joku "taantumus" ja paluu vauva-asteelle, niin kestääkö kantti olla antamatta tuttia takaisin, jos on tiedossa pandailua ym.. Mietteitä, mietteitä nämä, mutta tosiaan, en ole vielä päättänyt ajankohtaa. Pirskatti, kun se on nyt _niin_ tärkeä kapistus. Ei meilläkään siis ole kuin uni(tai nukahtamis-)tutti. Ja pidemmillä automatkoilla, jos tarve vaatii.

Piritta, mä mietin pari pvää sitten samaa, että mihinkäs ne toiset vaatteet mahtuvat, mutta järkkäsin oman "romukaapin" (eli askartelusälää, käsityötarvikkeita, lautapelit, valokuvat, paperit ym..) uuteen uskoon ja sain yhdelle hyllylle tenavien liinavaatteet, eli vapautui sitten pikkuvaatteille oma tila Vilin kaapista.

Muuta en muista, asioita oli kyllä enemmänkin.

Stella ja Mariska, tulkaahan ilmoittautumaan. Katastakin olisi kiva kuulla, kunhan vain jaksat.

Pitää taas mennä. 5. koneellinen pyykkiä menossa.. Pitäisi jotain syödäkin, ei vaan ole oikein ehtinyt. Tosin kova nälkäkään ei ole tullut eritteitä siivotessa. Öitä!

Huomenta,

Pikaisia paranemisia Aniliiniin perheelle, karmea tauti:( Meilläkin on töissä vatsatautia liikkeellä, eilen lähti 4 tyyppiä kesken työpäivän, kun tuli huono olo. Täytyy toivoa, että itse säästyy...

No, nyt kaikki viestit jäivät edelliselle sivulle, enkä muista mitään... Mulla on muuten tänään ekaa päivää mammahousut jalassa, tuntuu ihanalta. Mistään vanhoista ei mahtunut enää vetskarikaan kiinni, niin oli aika härskin ja valuvan tuntuiset, vaikka sainkin auki olevat byysat noilla tuubeilla peittoon. Nyt siis rv 15+2. Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Heippa.

Yyh, inhalta kuullosti Anskun perheen miesten tauti. Toivottavasti menee nopsasti ohi etkä itse saa tartuntaa. Niin ja älä stressaa siitä tutista..ainahan on aikaa vauvan tulon jälkeenkin. Mun kummipoika toi tuttinsa Samulle 2,5 vuotiaana. Sanoi vaan että, tahtoo sen takaisin kun Samu-vauva ei sitä enään tarvitse. Eli onnistuu se vierotus myöhemminkin..

Mitä Katalle kuuluu? Joko näyttää paremmalta? Toivottavasti! Olet ajatuksissa.

Mulla on ollut niin hirveät pms oireet ettei varmasti ole ennen ollut. Mä oon ollut kun tuuliviiri ja käynnyt kaikki tunteiden lajit läpi. On ollut itkua ja naurua, raivoa, epätoivoa. Mä jo ajattelin että oon jotenkin mielisairas. Yksi päivä rupesin kirjoittelemaan tänne ihan iloisesti ja se loppui sitten siihen että tuli itku. Ihan yhtäkkiä..tosi outoa. Onneksi nyt olo tuntuu jo paljon paljon normaalimmalta ja tätikin on poistunut takavasemmalle..

Milloine te Nekku lähittekään reissuun? Voi vitsit olisi ihanaa lähteä jonnekkin lämpöiseen. Jotenkin mä vaan aina ajattelen et sitten vasta kun pojat ovat isompia. Mielenkiinnolla odotankin sitten matkarapsaa ja tietoa että miten taaperon (sori Keiju ;) kanssa matkaaminen on sujunut.

Suvista ja Elsastakin olisi kiva taas kuulla pitkästä aikaa. Tulehan jutulle!

Meillä on huomenna se korvaoperaatio iltapäivällä. Kiva juttu kun lapsi ei saa syödä 6 tuntiin ennen sitä. Ja meidän Samuhan tykkää olla nälässä. HUH, vaikea päivä on siis huomenna tiedossa.

Nälkä, miten mulla voi olla jo nyt nälkä?? Taidanpa kipaista Subwayhin ruokkiksella ja nautiskella kanasalaatin..

Nyt työn pariin...

Hello!
Aniliini, tsemppiä sinne perheen tautiin. Vatsatauti on NIIN inhottava, toivottavasti nyt itse säästyt siltä vaikka onkin kurjaa katsoa sairastavaa lasta :(
Onneksi noi aika pian menee ohi.

Mau nauratti Mariskan pms-oireilut :) Ei oo tää naisen elämä helppoa...

Tiitullakin jo mammahousut ;) Niin se aika kuluu. Kohta säkin alat tuntea niitä pieniä kuplahduksia masusta..eikös ollut niin että sulla on kuunneltu jo sydänääniäkin neuvolassa?

Mä sinnittelen hyvin edelleen Bellybeltilla, mammahousujen mallit ei vaan kertakaikkiaan miellytä mua ja käytän niitä mieluummin sit vasta loppuvaiheessa.

Missäs Gissa on?

Harmi Piritta kun et pääse huomenna, tottakai sovitaan uudet treffit vaikka heti ens kuun alkuun. Mulle käy yleensä kaikki muut päivät paitsi ma, tai käy sekin mutta myöhemmin.

Lekuri muuten suositteli mulle etikkavettä alapesuun tuohon hiivaongelmaan. Ja sehän haisee siis tosi hyvälle ;D Meillä siis ei juurikaan nyt romantiikka kuki..nyt kyllä onneksi tuntuu että hiiva alkaa olla selätetty, oli tuon yhden vaiheen varsin pirullinen riesa.

Koskas se Nekun reissu tarkalleen olikaan? Peruitteko huomisen ultran muuten?

JEEE, ylpeä äiti täällä! Ensimmäinen tuotos tullut pottaan tänään!!!! Hih, kaikesta sitä innostuukin, aika lähellä on tuo mökkihöperyys...

Ansku, tavailin itsekin tuota pillereiden käyttöohjetta haittavaikutusten kohdalta ja onhan siellä vuotohäiriöt mainittu. Pitäisi asettua kolmen levyllisen aikana kun kroppa tottuu hormooniin. Tosi jees kun vuotaa kolme kuukautta, ehkä:-((. Voi olla että menee hermo ennen sitä. Aikaisemmin käytin femodenia, nyt siis meliane.

Ja vielä epparista, olihan se kipeä, mutta aika nopeasti parani kun leikattiin eikä repeytynyt. Tärkeintä oli saada N hyvässä hapessa maailmaan, mitäs sitten jos mutsilla vähän perä kipeä.

Mä oon jotenkin maassa...ahistaa. Taidan kellistyä Nelliksen kanssa petiin jos sitten jaksais ip lähteä jumppaan..

Heips,
Jee, ajan kanssa ehtii viimein kirjuuttelemaan. Mukavata. Nyt onkin hieman orpo olo, kun kiire ja tohina laantui. No, ehtiihän se tästä taas kehkeytyä.

Voi apua Aniliini teidän sairastelua. Ikävää :/ On kyllä tosi raskasta katsoa pienen kultamurun (ja ehkä vähän sen isommankin ;) sairastamista. Kun lapsi on itsekin ihmeissään, että miksi olo on tämmönen. No unta vaan paljon ja juomista, niin ehkäpä se siitä helpottaa. M on kerran ollut tosi kuumeinen ja mä olin ihan itku silmissä. On kamala katsoa, kun lapsi menee ihan veltoksi ja uniseksi.

Sain viimein outlookini toimimaan netin kautta. Oi mitä kuvia siellä olikaan. Tosi hauska kuva pk-seudun edellisestä tapaamisesta. Lapset on niin kuin niin isoja jo! Siis, mitä tekikö Nellis annokset pottaan! Wautsi wau, meidän muksu ei sitä ole tehnyt vielä koskaan, eikä öö..ole oikein tarjottukaan sitä optiota. Potta on vaan jäänyt pölyttymään vessan nurkkaan, eikä sen koommin ole tuotu esille. Ehkä pitäisi. Onhan se hyvä, että lapsi saa hieman tuntumaa, mistä vehkeestä on oikein kyse.
Kesällä voisi tarjota enemmän, samoin tuttiluovutus otetaan keskustelun alle. Kyllähän se unille meno vähän pelottaa sitten tutitta, koska kombinaatio unilelu ja tutti on niin vahva.

Mikä korvaoperaatio teillä olikaan Samun kanssa Mariska? Putket? Toi nälässä oleminen on kyllä aika kamalaa...aikuisellekin jo. Voi pientä, zemppiä huomiseen!

M:lla on aikamoista uhmaa välillä havaittavissa. Monet asiat on sellaista vääntöä joskus. Hyvällä tuulella poika on mitä ihanin ja mahtavin, ja esim. vkloppuna saatiin vääränä nauraa sen sutkautuksille. Matkii vähän kaikkea, mitä sille sanoo, ja kun kirjaimia puuttuu, on suusta tuleva jargoni hupaisan kuuloista. Mutta kiukku/uhmispäivät on sitten asiat erikseen...

Mitäs muille?

Töttöröö. Täällä taas silmät ristissä. Nyt on viikko takana sellaisia öitä, että Kaisla herää tunnin välein. Siis aivan totta: joka tunti. Ihmeen hyvin olen vielä kasassa, mutta öisin ei naurata.

Kaislalla olikin sitten vauvarokko. Julia, Kaislalle ja kummipojalle taisi tulla nuha aika samoihin aikoihin, joten tartuttajaa on vaikea päätellä. Voipi kyllä olla, että tuo vauvarokko siirtyi meiltä kummipojalle. Tarttuu kuulemma tosi herkästi.

Vatsatauti on niin hirveä, joten toivottavasti tosiaan Ansku säästyt siltä.

Onnittelut Nellalle ja äidilleen ekasta pottakakasta. Kyllä niitä kakkajuhlia tulee jatkossakin pidettyä, se on ihan tavallista pikkulapsiperheessä :D.

Mariska, tuo hormonivaihtelu kuulostaa aika horrorilta. Mulle pms on aika tuntematon juttu, kun olen ollut hormoneiltani aika tasainen tyyppi aina. Väsymys sen sijaan aiheuttaa hyvin samanlaisia oireita. Anoppi oli käymässä ja minä hihittelin koko ajan, vaikkei mitään hauskaa tapahtunut tai sanottu. Illalla sitten taas raivostutti ja itketti kaikki, kun olisi tehnyt vain mieli panna pää tyynyyn ja nukkua vuorokausi putkeen.

Sandeman, saako Melianea syödä imetyksen aikana? Se oli mun entisen elämäni pillerimerkki ja sopi mulle hyvin. Nyt syön sitä Cerazettea niin kauan kuin imetän. Etkös sä kuitenkin vielä imetä? Vai riippuuko se jotenkin imetyksen määrästä, mitä pillereitä voi ottaa?

Potta-asioista tuli vielä mieleen, että Leo kakkaa jo melkein kaikki kakat pottaan. Alkaa ähistää ja näyttää vessanovea, jolloin pitää äkkiä ottaa potta esille. Nyt poika on viimein keksinyt, että pissaaminenkin on hauskaa. Otti eilen kylppäristä pippelistään kiinni ja suihkutteli innoissaan. Ou nou.

Mä menen nyt lohduttamaan itseäni jäätelöllä. Vaikka aika ihanat lohdut sain jo kerhossa äsken, kun Kaisla leikki innoissaan laululeikkejä kanssani, ja Leo paini ikäisensä kaverin kanssa hyvässä hengessä. Olivat molemmat niiiin suloisia. Sen voimin jaksaa.

Juu siis pottaan on tehty!! Kuten aikaisemmin mainittu niin pimatsun toiminta on aika ennustettavaa joten ruokailun jälkeen otettiin kirja ja pari lelua mukaan kylppäriin ja istuskeltiin rauhassa ja lueskeltiin. N itse oli hämillään kun mutsi sillai sai hepulin ja hehkutti, näinköhän ymmärsi mitään. Noh, vaatiihan tuo aikaa ja kärsivällisyyttä mutta onpahan ainakin kokeiltu!! Oon antanut istuskella potalla vaatteet päällä ja totuttanut vempeleeseen, mutta taisi olla ihan vahinko. Kesällä takuulla helpompaa kun ei ole niin paljon vaatetta eikä hankalia bodyjä.
Pah, mä mihinkään torkuille kerinnyt ja kohta pitäisi saada N ylös että ehditään jumppaan. Toiv mahdutaan bussiin.

Voi apua Anskun perheen taudin kurimusta! Paljon, paljon tsemppiä sinne ja toivottavasti säästyt itse samalta ja ukkelit ovat jo paremassa kuosissa. Koittakaahan toipua!

Samoin Samulle puhtia ja nälän sietoa huomiseen operaatioon! Melko (tragi)koomista tosiaan tämä naisen elo…

Nellikselle onnittelut ekasta tuotoksesta. Jostainhan se on kotiäidin revittävä riemut! ;-D

Ansku, mää sanoisin, että ei kandee antaa tuttia takaisin, kun se on kerran pois otettu. Mieluummin sitten lykkää koko juttua reilusti, kuten Mariskan kaverit. Meilläkin tutti kovin, kovin tärkeä. Ilmoittaa siis iltaisin, että ”Lotta väsynyt, tutti kaapista”. Koko ajan kehittyy toi kommunikaatio, vielä pari vkoa sitten sanoi, että ”aika, tutti kaapista”. Saa sen vasta unille mentäessä. Autossa sen usein pyytää ja kaupassa, mutta siellä antaa välillä itse poiskin sanoen, että ”äidin taskuun”. Kotiin tullessa ojentaa lipaston päälle. Huh, mä luulen, että sen pois nappaaminen tulee olemaan pahin pieti so far – ja tosiaan Julian tavoin pelkään vaikutusta öihin.

Mulla oli aamulla nla. Kaikki kunnossa, hb 115, hyvä, että aloitin sen raudan. Tässä tulokkaassa on vissiin dramaqueenin vikaa, kun sydänääniä jahdattiin taas etuseinäistukan vuoksi kauemmin kuin ikinä. Kuuluivat kyllä hetikin, mutta jotenkin istukan läpi ja halusi kuulla ne ”kirkkaasti”. En osannut isommin hermoilla, kun tiesin tilanteen ja liikkeet tuntuvat (mutta huomattavan paljon vähemmän kuin L:sta aikanaan).

L ei muuten suostu pitämään aurinkolaseja päässään enää. Saa nähdä, miten käy lippiksen. Solmittava kesähattu oli viime kesänä, mutta ei mahdu enää. Reissuun lähdetään siis vkon päästä pe:na.

Peruttiin se huominen ultra.

Huomenna nähdään osan kanssa, hauskaa! Kai mä sen paikan löydän, kun ei oo pitkä katu? Mä olen paikalla heti klo 17.30. Pitää olla kotona ab. klo 20 vapauttamassa lapsenlikka. Yllättäen oltiin taas sovittu menot ristiin, onneksi on naapurin tyttö taskurahan tarpeessa.

Stella ja Sande olivatkin ehtineet väliin. Äääh Kaislan öitä! Toivottavasti on pikaisesti ohimenevä vaihe. Syö paaaaljon jädeä, olet sen ansainnut. Mä vetelin eilen vetelin varmaan puolilitraa Pappagallon lakujätskiä. Se on NIIN hyvää, suosittelen.

Täällä olen ja taustailen, ei vaan ole ollut mitään kirjoitettavaa :)

Huh, Stellan yöt kuulostaa pahoilta... sä silti jaksat olla niin positiivinen, ihanaa :) Samoja hermoja toivon itsellenikin joskus.

Aniliinin poikien tautia ei käy kateeksi, voi kurjuus. On se ikävä tauti, mutta onneksi menee yleensä aika nopeasti ohi, tosin voimat saattaa viedä moneksi päiväksi. Muhun ei ole tarttunut mikään, vaikka kaikki vieruskaverit ja mies on sairastaneet, taitaapi olla raskauden suoma vastutuskyky, ehkä säkään et saa tautia?

Mä symppaan Mariskan pms-vaivoja :( Jälkikäteen ajateltuna huvittavia, mutta sillä hetkellä ei tod. tunnu huvittavalta. Mulla alkoi about 25 vuotiaana ja meni monta kuukautta ennen kuin tajusin yhteyden. Ei onneksi ole aina yhtä paha ja nyt hoitojen aikaan muut hormoonimyrskyt peitti sen alleen.

Mä odottelen kuumeisesti maanantain ultraa, kyllä tämä loppuviikko menee varmaan nopeasti, mutta sunnuntai saattaa olla aika tuskainen. Ei vieläkään liikkeitä, muutama epäilys, mutta en uskalla luottaa omiin kuvitelmiin, kun niitä kuitenkin haluaa tuntea niin kovin. Taitaa olla vähän turhan paljon vatsanahkaa :)

Hb varmaan hieman noussut, olo suht reipas, vaikka iltaisin särkee päätä. Meen tänään kaverille, hänellä taisi olla se mittari kotona, pitänee testata. Viihdyn mainiosti töissä, kun kollega on lomalla, jess :)

Mukavaa ja ihanan aurinkoista päivää kaikille, palailen taas.

Kele, kuka on keksinyt hiihtoloman? Eihän meillä mitään jumppaa ollut kun on hiihtoloma! Ihan oikeesti miten sitä voi tietää että on hiihtoloma jos ei ole kouluikäisiä lapsia? Nojoo jotenkin olis kai pitänyt yhdistää nuo lusmuilevat nuorisojoukot siihen lomaan, mutta ei taas tänään säteillyt tuolla pääkopassa. Käytiin siis suotta tuolla mestoilla, onneksi siinä on sello vieressä niin tuli hoidettua pari asiaa samalla. Neltsi sai parit jarrusukkikset jos joskus innostuu nousemaan pystyyn.

Ja sitten tuli sanailtua miehen kanssa:-(. On se kumma nämä hormoonit, mää luulen että tämä jatkuva valuminen ja mielialan mataluus johtuu niistä pilsuista. Samoin kuin fyysinen tarve ottaa päikkärit joka aamu Neltsin kanssa. Vaikka univelkaa ei enää pitäisi olla kamalasti tai ainakaan yöllä N ei herää kovin montaa kertaa.

Jaahas lattialla volume nousee ja harmitus konttaamiseen...

Moikka! Kiitokset kaikille tsempeistä! Yöllä heräsin klo 03 kamalaiseen löyhkään, koko poju oli yltä päältä siinä itsessään, sanoikin sitten että kakka pois, suihkuun! Niin sitä mentiin kokonaan suihkuun ja vaihdettiin petivaatteet, onneksi nukkui omassa sängyssään ja froteesuojus säästi patjan. Nyt jo hitusen parempi olo Vilillä. On toki ihan ventti, makoilee sohvalla ja lukee iskän kanssa kirjaa. Oksentanut ei ole, mutta vatsa on täydellisen sekava edelleen. Söi jo vähän verilättyä ja popcorneja (erikoinen valinta, annettiin valita _ihan kaikesta_ mitä kaapeista löytyi, tarjolla kaikkea mieliruokiaankin, mutta valitsi edelliset) saa vähän suolatasapainoaan kondikseen. Onneksi juo hyvin.

Monia asioita, mitäs sitä muistais..? Just luin Kotivinkistä muistiin liittyviä asioita ja siinäkin sanottiin, että kotiäidit valittavat usein heikenneestä muististaan, joka johtunee monen kuukauden/vuoden unenpuutteesta. Unien palattua muistikin palaa. Sitä odotellessa..

Kuten taatusti myös Stella. Voi, voi, niitä Kaislan öitä. Kuten olet aina todennut, että tämä on nyt tätä ja joskus jotain muuta. Mutta itse huonosti nukkuneen/nukkuvan lapsen äitinä ei sitä tunnin välein heräilyä hevillä unohda, vaikka sitäkin sanotaan, että ne valvomisetkin sitten aikanaan painuu unholaan. Se ajatus ei kuitenkaan öisin lohduta ollenkaan. Niin ne lapset on erilaisia nukkujia. Toivon meillä puolestaan kakkosen nukkuvan kuin tukki herkän unenkin vaiheet, mitä Vili ei tee vieläkään kuin satunnaisesti. Voimia sulle Stella heräilyyn, ehditkö kuitenkin nukahtamaan Kaislan heräilyjen välissä? Itkeekö vai vain kitisee herättyään? Vaatiiko jotain? Mitenkäs sen tutin laita?

Gissa, ei ole vatsanahan paksuudesta kiinni (kokemusta on!), kyllä sä kohta ne liikkeet tunnet. :) Riippuu niin paljon vauvan asennoistakin ja potkujen suunnasta, eivät tunnu vielä aikaisessa vaiheessa, jos potkii selkää kohti. Ei varmaan ollut uutta tietoa, mutta kyllä ne sieltä voimistuvat! =)

Tutista vieroitus saattaa tosiaan siirtyä vauvan syntymän jälkeen, ellei pian saada jotain aikaiseksi. Takaraja meillä kuitenkin se 2 v. eli kannattaisihan se tehdä nyt. Vilikin sanoo aina aamulla herättyään, että "puuoa, tutti paappiin". Ja siellä kaapissa se on taas päikkäreihin saakka ja sitten taas illalla hampsujen pesujen jälkeen saatavilla.

Hienosti muuten Lotta taivuttelee jo sanansa, meillä ei se vielä luonnistu. Sanoo kyllä pitkähköjäkin lauseita, mutta esim. iskä laittaa korkki kiinni (kirjainpuutteineen tietty).

Tuuletusta Nelliksen kakkailulle!
Meillä onnistui tuotokset jossain välissä joka pvä, nyt kimpoaa potasta välittömästi pystyyn. :/
Ei sua Sande kiinnostaisi kokeilla sitä Nuva Ring-ehkäisyrengasta? Musta se oli tosi kätevä ja vaivaton. Ainut murhe joka sen käytöstä seurasi oli lievä haluttomuus, mutta se tulee mulle pillereistäkin. Ei pitäisi muutenkaan olla niin paljon sivuvaikutuksia, kun hormoni menee "suorinta tietä" sinne mihin kuuluukin, eikä kiemurtele koko elimistön kautta.

Samulle tsemppiä huomiseen koitokseen, urheutta toivottelen! Ja äitiliinille taistot pms:ää vastaan, tai tällä erää taisi olla selätetty.

Mua kutsutaan, joten palailen taas! Ai niin, mukavaisia treffejä huomiselle!!=)

Hei, pikainen pyrähdys, nyt se oksennustauti on täällä:( Olo on ihan hirveä, olen oksentanut koko yön... Eli illan treffit jää väliin, sori, ensi kerralla sitten. Palailen, kunhan olen taas tolpillani.

Moi Sandeman. Hyvinkin voi johtua valuminen ja mieliala pillereistä. Mä en pysty ollenkaan enää käyttämään hormoonivalmisteita. Hormoonikierukalla valuin 7 kk:tta putkeen ennen kuin suostuvat ottamaan pois. Olivat niin ihmeissään ja lupasivat että kohta loppuu. Pillereitä kokeilin kanssa. Menkat olivat koko ajan päällä ja sain hirveitä itkukohtauksia. 6 h putkeen ja semmosta. Oli ihan kauheeta. Nyt mulla on tavallinen kierukka. Se on ihan ok. Isot menkat ja kovat kivut mutta sentään taukoa välissä. :) Ja mieliala ei heittele kuin normaalin verran.

Hello!
Äh Tiitu, voi kurjuus. Toistan taas itseäni että vatsatauti on NIIN kamala. Onneksi siitä ei ole haittaa vauvelille ja menee nopsaan ohi. Lepäile ja hoida itsesi, sovitaan uusi tapaaminen sitten mihin sinä ja Pirittakin pääsette.

Ja Kaislallakin vauvarokko, voi sentään.

Aniliini, mä komppaan tota muistiasiaa nyt jo. En tiedä johtuuko alhaisesta hempasta (oireena mm. hajamielisyys) vai mistä mutta mulla lyö välillä ihan totaalisesti tyhjää. Argh, jos tää tästä pahenee niin on varmaan ihan dementian partaalla vuoden päästä...

Ankara, kiva kun vielä seurailet taustalla! Mitäs muuta teidän poppoolle kuuluu?

Meillä mies on influenssassa, korkea kuume ja ihan veto veks. Harvoin sairastaa. Jouduin menemään toisen kissan kanssa yksin eläinlääkäriin mitä mies kyllä vastusti kovasti " en halua että mahoinesi kannat nyt mitään (suloista;) " mutta en ennättänyt enää aikaa perua ja ihan hyvin kaikki meni. Kissa tosin on varsinainen käytöskukka, mm. koetti purra eläinlääkäriä jne.

Kiva kuulla Gissasta. Ultran odottelu on kyllä kuin olisi tulisilla hiilillä, pian se tulee..sitten se mieli jollain lailla rauhoittuu kun on kaikki kunnossa. Ja siellähän on, siitä lähdetään.. :)

Nekku, teillä jo reissu lähenee, ihanaa.

Eilinen balettiesitys oli ihana, vauva aloitti varsinaisen shown masussa kun musiikki alkoi. Taitaa tykätä klassisesta.. ;)

Nähdään tänään sitten vähän pienemmällä poppoolla! Mä koetan kans ehtiä puoleksi.

Voih Tiitua! Taisitkin just sanoa eilen, että neljä työkaveria ympäri häipyi saman taudin vuoksi. Huh! Pikaista paranemista. Otetaan pian tapaaminen uudelleen, olisi ollut niin huippua tavata sutkin. Muuthan ovat jo vanhoja tuttuja.

Ei kuulosta herkulta Keijun miehenkään tauti, toiv pysyy kaukana susta! Liikuttavaa huolenpitoa mieheltäsi. ;-) Tässä raskaudessa ei ole toivoakaan moisesta, roikotan varmasti synnärille saakka 13 kg painoista likkaa kainalossa… Onneksi ei vielä tunnu normaalia kummemmalta. Lopussa voi olla tukalaa. Toisaalta, nostanhan mä punttiakin salilla vieläpä ihan omaehtoisesti, hih. Miten muuten Ansku onnistuu Vilkun kantaminen ja nosteleminen?

Samulla tänään operaatio, peukkuja sinne. Melkoinen sairaskerho meitin porukka just nyt. Voikaa hyvin!

Onpas täällä nyt sairastavia. Eniten hirvittää tuo Tiitun oksennustauti, meillä se meni onneksi todella helpolla ohi. Ilona oksensi muutaman kerran kolmen pvn aikana ja mies p..koi kolme päivää. Tsemppiä.

Stellan

Kiitos Ilona...teksti karkasi.

Niin - Stellan öitä hirvittelen. Mikä nyt avuksi? Meillä meni Ilonan yöunet tunnin pätkiksi kun oli noin seitsemän kuukauden ja silloin aloitettiin tassuttelu-unikoulu ja yösyötöt pois. Karmea kaksiviikkoinen, mutta en kyllä olisi niitä tunnin pätkä -öitäkään enää jaksanut. Olisko teillä sellainen vaihe meneillään, piditkös Leolle tassuttelua tai muuta ja miten yö-imetys loppui?

Jaha, neitokaisen, siis Ilonan kärsivällisyys ei kestä mun koneella oloa. Moikka.

Voi tätä tautiaaltoa! Tiitulle kovasti tsemppiä!

Kylläpä jännittää kovasti Sanelman huominen. Niin ja Nasupin tietty myös.

Kiitos tuesta tuon uniasian suhteen, on kyllä horroria. Pitihän se arvata, että pikkukakkonen on huonouninen, kun Leo oli niin helppo. Pakko tässä on jotain radikaalia tehdä kohta, varmaan noin kun Julia sanoit. Eli unikoulua vaan. Jotain pientä sellaista olen yrittänyt, mutta K hermostuu tassusta aika tavalla enkä mä voi itkettää sitä, kun Leo nukkuu viereisessä huoneessa. Pitää panna koko perheen nukkumajärjestelyt taas uusiksi, jotta Kaisla saa metelöidä rauhassa.

Kaisla ei siis huoli tuttia ollenkaan, yritetty on usein ja hartaasti. Herätessään öisin lähinnä vaatii päästä viereen (ja tissille). Hakee jotain turvaa siitä vissiin. Uhosin jo tänään, että lopetan imetyksen kohta kokonaan, jollei meininki muutu. K heräsi tsiljoona kertaa yöllä ja puoli viideltä heräsi pariksi tunniksi. Byäääh! Täytyy vaan kokeilla kaikenlaista, muuttaa rytmiä ja tehdä kunnon iltarutiinit ja yrittää sitä tassuttelua. Olen yrittänyt tarjota vettä tuttipullosta öisin, mutta ei se auta. Nälkä tytöllä ei ole, se on varma. Kunhan hakee sitä läheisyyttä minkä ehtii.

No, se siitä aiheesta. Tänään pääsen teatteriin nukkumaan, eikun...

Hauskaa iltaa niille, jotka kykenevät tapaamiseen. Mun täytyy mennä, kun K alkoi mekastaa. Leo on hoidossa vielä tunnin verran.

Tervehdys! Mies lomalla ja Hertan kanssa kärryttelemässä. Yritin nukkua, muttei tullut uni silmään. Tulin sitten tänne :).

Meillä myös horroria ollut pari viime yötä. H nukahtaa kyllä omaan sänkyynsä, mutta heräili koko ajan, siis tyyliin 15 min. välein. Parkuu. Jaksoin sitä about 10 kertaa ja sitten otin viereen. Ja samoin kuin Kaisla, oli hereillä keskellä yötä (en tiedä kuinka kauan, en katsonut kelloa), oli silmät auki ja kiehnäs. Kun nukahti laitoin omaan sänkyyn, mutta otin jossain välissä taas viereen, kun ei rauhoittunut. Ja sitten heräsi puoli seiskalta. Onneksi mies on herännyt H:n kanssa ja mä olen saanut vähän aikaa vielä nukkua. Aika tööt-olo. Syötän edelleen 2 kertaa yössä. Usein lähinnä sen takia, että tiedän, että nukahtaa sen jälkeen. PLÄÄH!

Kurjaa, kun niin monta tautista. Tiitulle erityistsempit oksutaudin selättämiseen, onneksi yleensä ei kestä kauan. Harmi, ettei nähdä tänään.

Onnea Nellalle pottatuotoksista! Iso likka.

Ei ole kuulunut työpaikasta mitään :(. Kohta 2 viikkoa viim. hakupäivästä. Salaa olen tyytyväinen, on niin ihanaa ollut olla kotona, en vielä malttaisi mennä töihin - ainakaan kesäksi... Jospa tässä kesän/syksyn mittaan tulee vielä uusi paikkoja.

Viikonloppuna Turkuun ja ensi viikolla sisko, lapset ja äiti tulevat kylään ja me lähdetään siskon luo. Kivaa kun on äksöniä!

Moikka!

Stellalle lähettelen minäkin jaksamisia Kaislan kanssa, on se kumma miten erilaisia nämä pienet voivatkaan olla! Tahtoo myös seuraavaksi unikeon! Jos seuraavaa tulee..

Meillä yöt välillä ok, välillä valvotaan ja huudetaan pari tuntia keskellä yötä. Aamuyön tissirumba jatkunee kunnes lopetan imetyksen, mikä on listalla, josko sitä tässä kuukauden sisään jaksaisi miettiä sellaista. Päiväunet menee nyt ihan ok rattaissa, kun vaan käy vähän korttelia kiertämässä. Iltaisinkin nukahtaminen melko nopeaa.

Ja yksi positiivinen asia on myös se, että Vanessan ruokahalu on ihan tosi hyvä, välillä sitä oikein hämmästyy, kun ei tarvitse keksiä mitään harhautuksia ruokapöydässä! Ja nyt on ykkösjuttu se, että V syöttää omalla lusikallaan minua koko ajan ja kilistelee sitä omassa kupissaan samaa tahtia minun kanssani. Kävely sujuu hitaasti lyhyitä matkoja, likka on niin varovainen ettei lähde jos tuntuu huteralta. Mutta kaikenkaikkiaan leikki tapahtuu kyllä paljolti pystyasennossa. Pallon heitto on ihan megahauskaa (aina sen kymmenen sekuntia kerrallaan kun mielenkiinto pysyy samassa asiassa..) ja sanoja ei vielä tule, mutta volumea löytyy senkin edestä!

Vitsin tauteja kaikilla, parenemisia siis joka suuntaan! Vatsatauti ja influenssa ainakin ovat molemmat toooosi inhoja!

Tuosta muistista..mulla ainakin aina välillä lyö ihan yhtäkkiä täysin tyhjää, kerran neuvolassa en kertakaikkiaan muistanut omaa puhelinnumeroani, oli pakko soittaa vastaanottotädin puhelimeen että saivat mun numeron..=)

Harmaata pukkaa ulkona, haaveilen keväästä päivittäin, mutta onneksi huomiseksi luvattu vähän aurinkoisempaa näille seuduille! Hyvää torstaita kaikille ja hyvää tapaamista!

Moi Kata, kiva kuulla susta!

Mä hengaan kauheesti nyt Tahkoojissa kun jotenkin myötäelän niiin vahvasti Sanelman ja Nasupin tilannetta. Voi kumpa..
Jännittää ihan kamalasti.

Heips!

Mua ihan tosissaan jännittää nuo huomiset testitulokset!! Parasta toivotaan!! =)

Hyvä kuulla Katasta ja Vanessasta! :)

Ja Hertoista, vaikkakin yöt teilläkin takkuilee. Sympatiat!

Tiitulle paranemistoivotuksia, muistahan juoda riittävästi, vaikka väkisin. Kamala tauti!

Mitenkäs Samun operaatio meni?

Voi kurjuuden kurjuus tosiaan tuota Kaislan nukkumista tai kukkumista. Pääset tänään siis hieman tuulettumaan Stella, toivottavasti on mukaansa tempaava teatteriesitys, ettet simahda.

Vili oksensi vielä aamulla ja ripulointi ei tunnu loppuvan. Hain tänään hälle th:n suosittelemaa uutta Floridral-ripulijuomaa (yök, mikä nimi!!), banaaninmakuista. Maistoi ja irvisti, ojensi mukin takaisin ja sanoi kiitos! Eli ei uponnut. Nyt on syönyt vähän rosvopaistia ja jädeä, ja vesi, vadelmavishy ja kotimehu uppoavat hyvin. Kyllä tämä tästä!

Mä käväisin tänään kurkkaamassa vauvaa ä-polilla. Nimittäin lorahti kunnolla jotain housuun, en uskonnut pissanneeni, mutta sitä se sitten kuitenkin taisi olla, Mr. Kerttu ilmeisesti potkaisi suoraan rakkoon. Tehtiin siis lapsivesitesti ja negaa näytti. Tosin ehdin lorahduksen jälkeen peseytymään, minkä kielsivät soittaessani, että olisi varmempi tulos, mutta olin jo tehnyt alapesun, kun vaihdoin kuivat pikkarit (tai hehtaarihousut!). Epäili kyllä sitäkin, että kalvojen yläosassa saattaisi olla pieni reikä ja näin ollen olisikin ollut vettä, tuntui kyllä ihan siltä, että olisi tullut emättimen kautta, eikä suinkaan virtsaputkesta, mutta ei varmuutta. Vauva voi hyvin, lapsivettä normaali määrä, hieman pienehköltä vauveli näytti, muttei ollenkaan huolestuttavasti. Tässä vaiheessa kun ovat jo erikokoisia, kun alkuvaiheessa suunnilleen millin tarkkuudella samanmittaisia samoilla viikoilla. Painoarviota ei saanut otettua, kun kone temppuili, mutta muut mitat kertoivat pienikokoisesta vauvasta, toistaiseksi. Uudelleen käskivät mennä tarkistukseen, jos vielä lorisee. Saisihan se vauva vielä muutaman viikon pysytellä mukana. Eli mun "tuurilla" kaksi vkoa yli la:n. Tulipas sepustus. Ai niin ja raivotarjontaan on kääntynyt, kunhan pysyis! :)

Nyt pitää mennä perheen pariin!

Huomenta!
Tuli niin kurja fiilis Sanelman puolesta ;( Miksi ihmeessä sen pitää joskus olla niin vaikeaa ja koettelevaa. Plääh, miten kurjaa.

Voi Stella teidän öitä! Kuulostaa kyllä todella todella kamalalta. Pysyitkö hereillä teatterissa...? :) Mä nukahdan jo muutenkin iltanäytöksissä, niin entäs, jos ei saa nukuttua öisin..Jaksamista, sitä sä nyt todella tarvitset. Samoin Hertta! Tutti voisi olla pelastus, mutta niin, minkäs teet, jos ei kelpaa.
Yhä enemmän alan itsekin pelätä, etten saa nukkua seuraavaan vuoteen, kun kerta on siunattu niin hyväunisella esikoisella.

Sitkeä tauti kyllä Vilillä. Onko poika muuten ollut virkeällä tuulella? Ja voi Aniilini tuota sun lirahdusta, onneksi pääsit polillle tsekkaukseen. Kohtu painaa kyllä ikävästi välillä rakkoon, ja saa pelätä, että kävellessä tulee jotain pöksyihin. Meikällä posahti eilen 30 rv rikki, eli loppusuoralla ollaan. Onneksi.

Mä nyt poukkoilen, mutta hienosti Leo ilmoittaa kakkahädästä ja tekee pottaan. Mä koitan äippiksellä esitellä pottaa taas uudemman kerran Matskulle, vaikka periaatteessa mulle on ihan sama, mihin pökäleensä tekee. Kunhan tulee :-)
M on muuten niin hurahtanut kaivureihin, ettei tosiaakn. Imitoi niiden ääniä ja käsillä veivaa kauhan tavoin. Meillä nääs noi vekottimet näkyy ihan ikkunasta, joten päivittäinen kaivurishow on taattu.

On tää keli taas niin pepusta. Siis kaatosade helmikussa! On aikoihin eletty. Jos työpaikat ei olis täällä, niin tekis kyllä mieli muuttaa jonnekin ylemmäksi, missä lumi pysyisi edes hitusen paremmin maassa. Ikuinen marraskuu kestänyt jo viidettä kuukautta. Huoah. On niin toisenlaista ulkoilla pojan kanssa, kun maa on valkoinen - eikä tuule.

Meillä on vajaamiehitys officessa tänään, osa etätöissä, osa lomalla. Eli hiljaista on. Taidan karata aikaisin kotiin :)

Tulkaas kuulolle!