Tahkoojaplussat 66

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hihii, päiväkänät on ihan parhaat, pari lasia kuoharia tekee jo ihmeitä – varsinkin pandamamalle! ;-) Toivottavasti saatte tuollaisen tapahtuman pian järkättyä. Ei tulisi lisää univelkaakaan. Itse asiassa me muutaman ystävän kanssa toisinaan otettiin ä-lomalla lunchin kanssa pari lasia ja hyvää ruokaa, kun vauvat nukkuivat. Me kaikki piristyttiin käsittämättömästi noista tapaamisista, olivat sosiaalisesti hyvä juttu. Suosittelen.

Miten meidän Kata voi?

Stella, mies menee töihin huhtikuun alusta, joten silloin L on ns. pakkokin viedä hoitoon. Elokuusta lähtien ehkä muutamana päivänä viikossa ja toivottavasti ihan lähelle kotia. Tai jos tuntuu siltä, otan kotiin koko viikoksi. Siinä on se ankea puoli, että jos ollaan saatu siirto lähi-pk:in tekisi mieli pitää paikasta kiinni kynsin ja hampain, jotta nuorempi aikanaan myös sinne pääsisi. Nurinkurista.

Kai toi hoitoon vieminen riipaisee jokaista äitiä, vaikka ihan oikeasti useimmat lapset sinne äkkiä sopeutuvat ja usein nauttivatkin olostaan toisten lasten kanssa. Mutta kun nyt tuntuu, että jotenkin ”hylkää” lapsen sinne... Mun pitäisi ostaa L:lle uudet sisätossut ja tarhareppu ja nimikoida vaatteet. Snif...

Stellan kuvailemaa pandailua mä pelkään, hui. Sepä se onkin, että vaikka tutitus riittäisi, oma uni siinä katkeaa kuitenkin.

Moro,
Eilen loppui hakuaika siihen duuniin ja nyt sitten vain odotellaan. Olis siistiä jos pääsis haastatteluun. Vaikka sit alkais paniikki koska ei ole mitään päällepantavaa:-). Eilen kävin sitten omalla ajallani ostamassa ulkoilutakin, sain ok alennuksella mutta silti oli aika kallis. Noh, kaippa se kestää sitten useamman vuoden jos ei kauheasti liho.

Mun vaatekaappi on muutenkin ihan kamala, ankeeta. Puhuttiin jo yhden kamun kanssa että pitäis varmaan käyttää hyväksi Stockan pukeutumispalvelua kun aika on rajattua ja olis hinoa että kuteet olis toisiinsa sopivia. Mitähän sellainen palvelu maksaa? Kun mullakin tuo töihinpaluu häämöttää takaraivossa vaikka elokuuhun on vielä matkaa.

Ja sit YÖK, aloitin ne pillerit ja menkat on nyt kestäneet yli viikon...YÖK. Ennen raskautta mä selvisin 2-3 päivällä ja nuo kahdet menkat jotka tuli synnytyksen jälkeen luomusti kestivät n.5 päivää. Roppa on vissiin sekaisin...kele.

AURINKO paistaa, huippua! N nukkuu, mutta ip lähdetään jumppaan tapaamaan muita lapsia. N on tosi ilahtunut aina nähdessään muita lapsia, se on hauskaa katseltavaa.

Taidan mennä surffaamaan matkoja...aina voi haaveilla...

Voin vaan kuvitella millainen syyllisyys iskee hoitoon viemisestä, siis just jos on toisen kanssa kotona. Varmaan tarpeellista ja järkevää, mutta se pieni ääni kuitenkin moittii :/
Tosta tavaroiden nimikoinnista tuli mieleen... siskon ystävä oli leirillä tai jossain vastaavassa ja olivat myös pyytäneet nimikoimaan. Yksi äiti oli sitten tosiaan nimikoinut vaatteet seuraavasti: pipo, lapaset jne. Mä en ihan vähään aikaan ole nauranut niin paljon :)

Mun oli pakko käydä peilistä tarkistamassa tulinko ihan vihreäksi, kun luin tuosta Tiitun painonnoususta :) Kiva juttu sulle, varmasti on parempi fiilis sitten syksyllä, jos pysyt noin kohtuudessa loppuajankin!

Lasten aspiriinia käskettiin ostaa, mutta apteekista sitten antoivat disperiiniä, oisko ollut 50 mg. Otin sitä rv 12 saakka. Saattaahan olla, että se oli se ratkaiseva tekijä. Lääkäri oli sitä mieltä, ettei ole vaikutusta, kun ei sellaista vaivaa ole löydetty, mutta sanoi, että ota näitä, kun ei haittaakaan ole. Toinen ero oli aikaisempiin se, että pienen lämmönnousun takia sain antibiootit ja yks lapsettomuudesta kärsivä tk-lääkäri oli sanonut, että elimistö voi vastustaa sitä alkiota ja antibiootti voi auttaa siihen. Pelkkiä arvailuitahan nämä.

En tiedä kirjoitinko aiempaan viestiin, että hemppa oli 104. Jäin eilen kotiin päänsäryn takia ja nyt tulin kyllä töihin, mutta olo on joka tavalla tosi huono. Uskoisin, että johtuu hempasta tai sitten olen tulossa kipeäksi. Käyn hakee tänään rautaa. Niin ja tajusin vasta tänään, että arvohan otettu 3 viikkoa sitten, onhan se voinut laskea vielä tuostakin ja siksi olo on selkeästi huonompi kuin viime viikolla. Päätä on kyllä särkenyt aika ahkerasti jo pari viikkoa. Saattaa olla, että jään loppuviikoksi kotiin, en mä jaksa tässä olotilassa täälläkään kärvistellä. Tiitun hemppa oli tosi hyvä, mun arvo on joskus luovuttaessa ollut sama.

Niin, on munkin mies ollut joskus nuoruudessaan aika tappelevaista sorttia, mutta nykyään ei onneksi. Vaikka tuskin siinä tapauksessa oltais yhdessäkään. Puolensa pitää varmasti, jos tilanne tulee, mutta aika vaikeaa saada edes provosoitua siihen mielentilaan. Riinuskan kokemus oli mielenkiintoinen, voi miehellä oli aika karu fiilis tuon jälkeen :)

Mä en jaksa enää kirjoittaa, olen ihan poikki. Tuntuu, että ois kuumetta... ei iskenyt influenssat ym, joten mikä ihme tauti nyt voisi olla tulossa??

Huiii gissa, miten alhainen hemppa, ei ihme jos heikottaa. Toivottavasti et ole tulossa kipeäksi kuitenkaan. Nyt on kyllä hirveästi taas kaikennäköisiä tauteja liikenteessä, meiltäkin on töistä tosi paljon porukkaa sairaana. Kannattaa tosiaan varmaan jäädä lepäilemään loppuviikoksi kotiin, jos olo ei kohene.

Sandemanille peukut pystyssä, että pääset haastatteluun! Mulla ei ole suurempaa käsitystä pukeutumisneuvojan hinnasta, kuin että eiköhän esim. Stockalla ole puoli-ilmaista tai jopa kokonaan ilmaista, jos samalla kuitenkin ostat kledjut sieltä...?

Heippa.

Pöh, toivottavasti tauti päästää helpolla sut gissa. Kamalasti kaikkia pöpöjä liikkeellä. Rotavirusta, influenssaa jne jne. Tulis nyt ne kunnon paukkupakkaset niin saisi bakteerit kyytii. Naurettiin muuten miehen kanssa eilen kun säätiedottaja puhui tyyliin "nyt eteläänkin odotettavissa paukku pakkasia" ja sääkartta näytti -2-6. Ennen paukku pakkaset olivat -15 alaspäin. Mutta näin tää aika muuttuu.. :/

Käytiin Samun kanssa korvaspesialistilla. Ei tullut mitään Samu sai jonkun hysteerisen kohtauksen ja ei saatu katottua vaikka minä ja hoitaja yritettiin pitää poikaa aloillaan. En uskonut kuinka vahva hän voiskaan olla. Ensi viikolla Samu humautetaan ja sen korvat puhdistetaan, tarkastetaan ja luultavammin putkitetaan uudelleen. Toinen putki oli lähtenyt tärykalvosta pois ja esti näkyvyyden korvakäytävään joten vielä ei tiedetä onko tulehtunut.
Käsivarret on sen tuntuiset et olis käännellyt 50 kg punteilla hauiskääntöjä. Sen verran poika rimpuili. Harmi että, tuli "kiusattua" poikaa ollenkaan kun kerran nyt tuli uusi aika humautukseen.

Täti tuli kylään ja huomasin siitä että, mä olin laskennut mun kierron jotenkin päin peetä. Ja mulla on menkat justiin kun ollaan Kuusamossa kylpylässä ja hiihtelemässä. Minkäköhänlaisen tupon sitä keksis että sais uida ilman vanaa perässä.
En tiedä kauan jaksan tätä kuparikierukan tuomaa megalomaanista vuotoa. Ei menkat ennen säännöstellyt meidän elämään. Nykyään kun suunnitellaan matkaa tms, niin äidin on katsottava kalenterista "hei silloin ei käy, äidillä vuotaa perä". :/

Tulipas taas omanapaista juttua mutta, nyt on ruvettava töihin tää päivä on mennyt ihan harakoille.

Jihuu, pientä voitontuntua ilmassa. Kaisla nukkui 23-02 omassa kopassa, sitten mun vieressä kuuteen asti, ja sen jälkeen vielä 1,5 tuntia omassa kopassa. Heräämisiä oli kyllä about viisi, mutta juhlaa on se, että nuo omassa kopassa nukutut ajat ovat ennätyspitkiä ja yhteen menoon. Jee. Pienet ovat kotiäidin ilot :).

Gissa, onpa tosiaan alhainen hemppa. Eikös sulle vielä ehdotettu lisärautaa, vai miten se menikään. Sori, multa menee joskus jotkut jutut vähän ohi... Olipas muuten aika hassu se äiti, joka nimikoi vaatteet. Voiko joku oikeasti olla niin pönttö?!

Niin joo, Nekku, mä en muistanutkaan, että teillä on Lotan kohdalla se pakollinen pätkä hoitoa. Juu, tottahan se on, että lapset sopeutuvat. Täytyy vaan toivoa, että lapset pääsevät kivaan hoitopaikkaan, jotta ei tarvitse päivän aikana olla huolissaan. Mua niin harmittaa, etten voi viedä lapsia Leon nykyiselle hoitotädille. Matka on vähän liian pitkä :(. Sinne veisin enemmän kuin mielelläni. Mutta: onneksi tässä on vielä puoli vuotta aikaa pohtia hoitoasioita.

Sandemanille peukkuja täältäkin! Mun mielestä nuo pukeutumisneuvonnat ovat ilmaisia Stockalla ja Sokoksella. Niistä oli vähän aikaa sitten juttua Aamulehdessä, ja mieleen jäi, että olisivat ilmaisia. Aika vaan pitää varata.

Tänään on ihanasti paistanut aurinko. Tuli tosi keväinen olo. Kun aurinko paistaa ja näkyy pätkä kuivaa asfalttia, mulla tuoksuu nenässä mokkanahka ;). Muistan aina kun sain pikkutyttönä tosi ihanat mokkasiinit keväällä ja ylpeänä kipsuttelin niillä hiekasta harjatulla asfaltilla. Sinne mieli palaa.

Nyt täytyy käyttää taas päiväuniaika hyödyksi ja alkaa kirjoitella työjuttuja.

Moi ystävät!

Kyllä täällä ollaan hengessä mukana, en ole vaan jaksanut osallistua aktiivisesti..Sori että olen niin vaitonainen, mutta tänne palstalle ei vaan jotenkin tee enää avautua. Päivä kerrallaan pitää mennä eteenpäin vaikeinakin aikoina. Kerron sitten myöhemmin.

Kaisla ja Hertta ovat edenneet omassa sängyssä nukkumisessa, mukavaa! Meillä kaksi viimeistä yötä on valvottu 02-04 huutaen ihan täysiä. Pakko aina lopulta nousta ylös, laittaa valot ja leikkiä hetki. Minusta kyseessä on se, että V herää liikaa, haluaisi tissiä, ei saa, ja seurauksena raivokohtaus. Olen nyt kahden vaiheilla, että lopettaako aamuyön imetykset kokonaan, vai ei. Voimat ei nyt oikein riittäis mihinkään..

Mä todella toivon ,että kevät tulisi pian, tänään oli ihanaa, kun aurinko näyttäytyi. Taitaa vielä joutua pari kuukautta kumminkin odottamaan oikeaa kevättä.

Ei oikein juttu kulje, mutta kävinpähän ilmoittautumassa!

Hellouta!
Ihanaa, kun saa puskea duunia tehokkaana töissä. Miten tästä nauttiikaan! Mua oikeesti hieman harmittaa, kun pätkä töissä jää näin lyhyeksi, meillä on ihan ylikiva jengi täällä (uusia tuli mun poissa ollessa) ja muutenkin hyvä meininki. Hehee, meillä on ystävänpäivän kunniaksi The Very Pink Day :-) Eli kuka pukee kaikkein punasimmat/pinkeimmät vaatteet töihin huomenna, voittaa palkinnon. Ihan kivaa hupia deadlinen kynnyksellä ;)

Ihan kreisiä muuten tämän sään kanssa - kun ikkunasta katsoo ulos, nurmikot vihertää ja päivälläkin arska paisteli niin keväisesti. Ja nyt on sentään _helmikuu_! Meikä pistelee pikkukengissä ulkona :/ Käsittämätöntä. Ja musta vähän säälikin, kun vuodenajat näin hämärtyy. Tuleekohan Masan, Loden, Vanen, Nelliksen ja Hertan koskaan hankittua suksia...

Voi harmi Stella, että saat nyt kokea oikein kestopandailua Kaislan kanssa. K ei kuitenkaan ihan vauva enää ole, joten voisi jo hiljalleen odottaa, että nukkuisi pitempiä pätkiä. Tai sitten hinku äidin kainaloon on vain niin kova ;-) Voimia! Kyllähän tuo viime yö enteili jo parempaa.

Päiväskumppakännit sopisivat tännekin =)) Hitto, ensi vuoden vappuna viimeistään. Nim. janoinen äiti.

Aika hupaisa tosiaan tuo vaatteiden nimikoija...Menee vähän uuspaavalniemi onkin päävalmentaja -kastiin.

Oishan se, joo, helpottavaa, jos esikoinen olisi välillä hoidossa jossain muualla, kun vauva sitten tulee. Toisaalta mun on kauheen vaikea kuvitella M:a päiväkotiin, kun on tuollaista arempaa sorttia, siis hyvin paljon päinvastainen luonteeltaan kuin esim. Lotta. Mä olen ihan saletti, että L on todellakin kuin kala vedessä siellä kun taas M välttämättä ei, tai siis, että sopeutuminen kestäisi. Tavallaan on tosi ihanaa, että esikoinen saa olla kotona niin pitkään, koska kakkonen "joutuu" pkotiin paljon nuorempana. Ja mä tietty kannan syyllisyyttä sitten siitäkin...Mutta nämä on just niitäkin kysymyksiä, että jos saa haluamastaan pkodista paikan, siitä haluaa pitää kynsin hampain kiinni.

Mun mielestä Stokkalla on ilmainen pukeutusneuvonta kuten Sokkarillakin.

Gissalla tosiaan huiman matala hemppa, vaikuttaa taatusti koko olotilaan. Nauratti Gissa, kun hehkutit Tiitun vähäistä painonnousua, tai siis lause "jos pysyt noin kohtuudessa loppuajankin :-) Siis paino saa ja sen pitääkin nousta. Tai tulee just niitä noususpurtteja tietyssä vaiheessa. Omalla kohdalla huomaa, ettei painoa tulekaan ihan samassa tahdissa kuin viimeksi, koska paino oli jo _jo valmiiksi +4 kg....Tänään bebe meinasi muuten puskea kyljestä läpi. Oli aika..jännittävä tunne :)

Jees, huomiseen taas. Lähdetään Matskun kanssa kyläilemään illalla, joten pitänee nostaa persusta.

Heh, mietin itsekin, että toivottavasti kukaan ei ymmärrä väärin tuota kommenttia Tiitulle :) Siis juu, tietty painon pitää nousta, kun ei liikoja ennestään ja varmasti puuttuvat siihen nlassakin, jos nousee liian vähän :)

Kiva päivä teillä Piritta töissä, en voisi kuvitellakaan tänne. Raskaana ollessa ehkä vähän vaikeampi toteuttaa.

No voi pöh, onkohan Katan joku tuttu tunnistanut, vai mistä kiikastaa..? Toivottavasti ei johdu kenestäkään meistä? Mä ainakin myönnän, etten teidän valvomisongelmiin tai rintatulehduksiin juurikaan kommentoi... Tietysti toivon helpotusta, mutta vaikeaa kommentoida enempää, kun ei ole tuota kokemusta ja kaikki osanottokommentit tuntuu niin ontoilta.
Toivottavasti ei siis johdu mistään sellaisesta, mulle tuli heti huono omatunto :( Voi sentään, toivottavasti kuitenkin pian helpottaa, johtui sitten mistä hyvänsä.

Luulen, että jään loppuviikoksi kotiin, eihän tästä mitään kruunua irtoa kuitenkaan. Yritin tehdä hommia pois pöydältä, ettei kollega kuormitu liikaa. Nyt apteekin kautta kotiin.

Huomenta,

Tsemppiä ja piristystä Katalle vaikoihin aikoihin! Vaikken tiedäkään tarkemmin mistä on kyse, niin hengessä mukana kuitenkin...

Jep, eiköhän se munkin paino jossain kohtaa nouse enemmän ja on mulla kaikenkaikkiaan alusta asti tullut n. 3 kg. Ei terkkarikaan kommentoinut muuta kuin, että ei taida mulla paino helposti nousta. No, sehän nähdään;)

Missäs Keiju, eikös sulla ollut eilen ultra...? Kuulumisia odotellessa.

Hauska idea tuo Piritan työpaikan "pinkkipäivä". Josta tulikin mieleeni, että oikein ihanaa ystävänpäivää teille kaikille!

Oikein ihanaa ystävänpäivää teille ihanaiset!

Gissa, kurjalta kuullostaa sun olo, toivottavasti paranet pian, ei töissä kannata sinnitellä. Nyt olet sinä ja vauva ykkösenä, lepäile ja hoida itseäsi.

Katalle kans voimia vaikeaan tilanteeseen. Vaikea on täältäkään mitään sanoa kun en tiedä mistä on kyse mutta päivä kerrallaan ja toivottavasti asiat selkeytyvät pian. Aika väsyneeltä olet pitkään kuullostanut Vanessan kanssa. Toivottavasti sulla on tukiryhmää siellä ja hoitoapua että saat nukuttua, huolet ja murheet ovat aina miljoonasti suurempi jos ei saa nukuttua. Eihän se asioita ratkaise mutta auttaa edes vähän.

Mulla on tosiaan ultra tänään iltapäivästä ja loppupäivä vietetään miehen kanssa sekä ystävänpäivää että meidän 4v. kihlapäivää joten voi olla että pääsen vasta huomisaamuna koneelle. Kyllä jännittää pirusti. Yhdessä mennään, en voisi edes mennä yksin jos siellä onkin jotain huonoja uutisia. Voipi olla kyllä aika liikuttava hetki meille kummallekin, tuo ultra.
Vauva ainakin liikkuu ahkerasti, viime yönä kun nukuin huonosti miehen myöhäisen työkeikan takia, tuli kunnon potkuja, mietin että eikö se nuku ollenkaan ;) Peittokin tärähti pari kertaa. Nyt se sitten nukkuu...

Näin muuten toissayönä unta että sain pienen pojan keisarinleikkauksella 2 kuukautta ennen laskettua aikaa. En muista detailseja mutta kova huolehtimisen tarve syntyi pikkuiseen ihmiseen jo siinä unessa :-) Toivottavasti ei nyt kuitenkaan ollut mikään enneuni.

Hauska tuo Pirittan pinkkipäivä! Varsin luova työyhteisö ja niinhän sen pitää teillä ollakin :)

Heh Nekku, muistit mun taapero-inhokin ;) Thanks.

Sanden menkat vielä hakee rytmiä. Onko ne endokivut kuitenkin hellittäneet?

Tiitu, mulla on painonnousu vähän samanlaista. Heti alkuun tuli reilut 2 kg, sitten paino pysyi paikallaan, joulukuun nlalääkärissä ja viime neuvolassa muutama viikko sitten lukema oli ihan sama. Kyllä se täti sitä vähän ihmetteli mutta ei ottanut sen kummemmin kantaa (no, mihin se ottais). Itse en ole huolissani kun masu selkeesti kasvaa ja kotivaa'an mukaan painoa olis nyt tullut kilo siitä neuvolakäynnistä. Mulla ei muuten ole vielä kertaakaan otettu mitään kohdun mittaa neuvolassa, olisko pitänyt? Vai vasta myöhemmin?
En luota yhtään mitä tuo tätsy tekee, en ihmettelis vaikka jättäis asioita väliinkin. Onneksi kohta vaihtuu kun jää vuorotteluvapaalle ja sais tulla edes vähän virkaintoisempi tyyppi.

Mä muuten eilen ostin sen Bellybeltin ja nyt käytössä se lyhin farkkujen kanssa ja toimii. Tuskin sitä ihan viime metreille pidän mutta tässä vaiheessa kiva. Kiitos Ansku vinkistä!

Ihana rauha kirjoittaa täältä kotoa, töistä joutuu aina pikalukemaan kaikki viestit ja hätäisenä kirjoittamaan kun koko ajan keskeytetään. Tuli siis kauhea romaani...
Ihanaa auringonpaisteista päivää kaikille!

Ai niin, unohdin kommentoida sun hemppaa Gissa. On se tosi alhainen, mulla oli 110 (eipä ole juuri noussut, kai?) ja lääkärin määräyksestä jouduin heti rautakuurille. Eipä ihme että sua väsyttää ja heikottaa jo senkin takia.
Obsidan ei mulla auttanut, nyt oon ottanut Floravitalia pari pullollista (Kräuterblutsaftin hiivaton versio), mutta vaikutusta en vielä tiedä.
Itse huomaan alhaisen hempan kovana epänormaalina hengästymisenä esim. rappusissa.

Tosiaan, hyvää ystävänpäivää!

Katalle toivottelen edelleen voimia. Hengessä mukana missä sitten ikinä. Samaa mieltä kuin Keiju, väsymsys tekee kaikista asioista monin verroin mustempia. Toivottavasti saat apua Vanen kanssa.

gissa, mä poden tätä syyllisyyttä ihan tosta ”pakollisesta” päiväkotiin viemisestä. Varmaan ihan tyypillistä tämäkin. Vaikka samalla uskon ja tiedän, että L on hyvää ”pk-materiaalia”.

Noi P:n pohdinnat onkin aika osuvia. Heh, nimittäin musta on tavallaan vähän nurinkurista, että esikoinen saa vauva-aikanaan kaiken huomion ja sisaruksen tultua mennään pakostakin edelleen hänen ehdoillaan ja bebe siinä sivussa saa maitonsa ja roikkuu kainalossa samalla, kun äiti taltuttaa esikoisen itkupotkuraivaria. Noin niin kuin kärjistetysti. ;-) Ja kai sen luontaisesti noin kuuluukin mennä, mutta kuopuksena ajattelen, että uusikin vauva ”ansaitsee” osansa jakamattomasta huomiosta. Aina tunnutaan puhuttavan vain niistä esikoisen oikeuksista olla kotona. Ehkä myös tämän vuoksi harkitsen sitä hoitoon viemistä muutamana päivänä vkossa. No joo, sori, kun tuli pitkästi.

Onpas tosiaan gissalla alhainen hemppa, ei ihme, jos sekin tekee huonoa oloa! Munkin pitäisi ostaa rautaa ennen kuin humpsahtaa vallan alhaiseksi. Meilläkin ihan tosi paljon ihmisiä kaikenlaisten tautien kurimuksessa.

Keiju, sf-mittaa aletaan ottaa vasta näihin aikoihin ja silloinkin se on vielä epämääräistä. Mulla taitaa olla ens vkolla nla ja silloin mitataan ekan kerran, luullakseni.

Sandelle tosiaan lykkyä pyttyyn, että pääsisit haastatteluun!

Ansku kaipaili tietoja viikoista. Mulla tänään tasan puoliväli eli rv20+0. Mä laitan kuvia vaikka lomalta. Meillä on kamera pölyttynyt joulusta saakka käyttämättömänä.

Heippa kotoa!
Nyt on taas ihan hyvä olo, mutta uskon että töissä ei olisi. Hain jotain nestemäistä Maltofer- merkkistä rautavalm., toivottavasti auttaa. Keiju, tajusin vasta kun sanoit, että mä olen hengästynyt ihan kauheasti esim. työpaikan portaissa, on oikein nolottanut. Yhteyttä en tajunnut ennen kuin nyt. Mun mahaa mittailtiin maanantaina, mutta ei sanonut siitä enempää, enkä huomannut kortissakaan merkintää.

Puhuin eilen anopin kanssa ja se jaksaa tivata sitä sukupuolen selvitystä. Sanoin, että mies ei haluaisi, itse en edelleenkään ole päättänyt. Toisaalta haluan pitää salaisuutena, mutta epäilen, että maltanko kuitenkaan olla kysymättä. No, anoppi haluaisi ehdottomasti tietää ja jankkasi siitä. Sanoin sitten lopulta, että sehän ei kuitenkaan ole sen ultran tarkoitus, vaan paljon enemmän jännittää, että onko kaikki paikoillaan jne. Tottakai kuulemma on, hän lupaa että on. Ihan kiva, että on niin varma. Sanoin, että niin voi käydä kenelle tahansa, meillekin. Ei siis tiedä hoidoista eikä muustakaan. Ihan oikeasti jankutti vaikka miten monta kertaa, että tottakai kaikki on kunnossa ja mä koitin selittää, ettei mikään ole varmaa, enkä halua pitää tuollaisia asioita itsestään selvänä. En mitään pirujakaan halua maalailla, mutta ärsyttää tuollainen ehdoton varmuus. Meinasi ihan väkisin mennä hermo :(

Menen tänään ystävän kanssa elokuviin, toivottavasti en törmää työkavereihin :) Vaikka itse olenkin sitä mieltä, että parin tunnin leffassa istuminen ei ihan vastaa 8 tunnin työpvää, mutta varmaan joku kuitenkin hermostuisi siitä.

Mä taidan mennä takaisin katsomaan telkkua :)

Ihanaista ystävänpäivää kaikille!

Juskan kanssa käytiin lekurissa, korvat onneksi puhtaat mutta mitä ilmeisimmin keuhkoputkentulehdus. Kuurin sai. Tänään oli 5. aamu kun heräsi kuumeisena.

Katalle voimia täältäkin, vaikken tiedäkkään, mihin niitä toivottelen.

Keijulle laitoinkin viestiä, mutta tsemppiä ultraan ja ihanaa ja romanttista kihlajaisiltaa teille!

Ja voivoi niitä Samun korvia! Toivottavasti operaatio korjaisi tilanteen. Mulla ihan sama juttu, että pitää arpoa reissua tms mun perän mukaan...

Varattiin muuten se matka vihdoin, eli huhtikuussa Kyprokselle. Joku oikein lapsiperheiden hotelli, onkohan hyvä juttu kuitenkaan :)

Iloista ystävänpäivää!

Nekku, meiltä kaikki kyselee koko ajan Leon voinnista ja siitä, saako Leo nyt tarpeeksi huomiota kun vauva on tullut. Myös Kaislan neuvola-ajasta osa menee siihen, kun "täti" kyselee Leosta. Eli kyllä siinä osin tuppaa käymään niin, että kuopus jää vähän varjoon. Ja on tosiaan niitä päiviä, kun Leo ottaa huomion keinolla millä hyvänsä, ja siinä vaaveli jää auttamatta yksin nököttämään lattialle. Mutta Kaisla on kyllä jo nyt oppinut ottamaan osansa huomiosta. Ja kyllä me ollaan tehty tietoisesti ratkaisuja sen puolesta, että kumpikin saisi oman osansa huomiosta. Harmillisesti on silti tullut sellaista asetelmaa, että Leo on "isinpoika" ja Kaisla "äidintyttö", väkisinkin, kun pienempi on tissillä ja äitiriippuvainen. Mutta eivätköhän roolit ehdi kiepahtaa vielä monta kertaa toisinpäin. Silloin kun olen Leon kanssa kahden ja teemme jotain keskittymistä vaativaa, Leo tulee usein syliin ja silittää mua niskasta. Hellyttävää :).

Mahtava auringonpaiste, aivan ihanaa! Tuuli vaan on täällä tosi äkäinen.

Murhe on puserossa, kun Katalla on paha mieli. Toivotaan kovasti, että asiat menevät parempaan suuntaan.

Voi pahuksen pahus, että Juskakin sairastaa! Koettakaa jaksaa. Ihanaa, että saitte reissun varattua, kyllä lapsiperheiden hotelli on varmasti juuri oikea juttu natiaisen kanssa :).

Keijulle tsemppiä ultraan, on takuulla jännittävää.

Nyt on pakko imuroida, aina sama juttu. Rupatelkaas!

Morjensta tyttöset! Oikein hinoa ystävänpäivää!

Kata, hengessä mukana. Niinkuin sanoin viimeksi, älä ota ylimääräistä stressiä Vanen yöimetyksistä, sun lautasella on ihan riittävästi kamaa muutenkin. Kyllä ne lapsoset joskus lopettaa yökiukuttelun, viimeistään kun muuttavat kotoa:-).

Ja voin vaikka Katan puolesta sanoa että kyse ei ole mistään mitä joku olisi täällä sanonut tai jättänyt sanomatta, on ihan irl juttuja.

Meillä yöt alkaa olla hinoja. Eilenkin nukkumaan 19.30, pieni inahdus ja tuttia klo 2.30 ja sitten aamumaito 6.40. Mamakin alkaa muistuttaa ihmistä, vaikka univelat ei kai ihan heti korvaudu?

Tiitulla alhainen hemppa, nyt vaan reilusti kaikki keinot käyttöön. Mulla oli alimmillaan 108 ja siitä olivat nlassa ihan hermona.Obsidan on ihan hanurista, ei oikein toimi eikä vaikuta kun rajoituksia riittää. Mulla on kokemusta anemiasta joka ei hirveesti muhun vaikuta muuten kuin väsymyksenä. Synnytyksen jälkeen hemppa oli 80. Hemohessiä suoneen niin johan pysyi taas tolpillaan.

Tänään mies lupasi paistaa lettuja. Siinä onkin varmaan meidän ystävänpäiväjuhlinnat koska kummityttö tulee siskonsa kanssa iltakylään vanhempiensa hääpäivän viettoa varten. Aika hauskaa, tein hirvikeittoa kun viimeksi maistui niin hyvin ja sitten lettuja jälkkäriksi. N on varmaan liekeissä kun on muuta lapsiseuraa!

Huomenna mies sitten lähtee taas reissuilleen ja mä olen päättänyt vaikka yksin ajaa maalle vaarin lihapatojen ääreen. Oon yrittänyt rekrytoida siskoani mukaan mutta tiedättehän nuo nuoret, ei voi päättää ennen kuin viime tingassa jos vaikka tulisi parempi tarjous....kele.

Ystävänpäivää kaikille :)

Kiva kuulla hyviä neuvola-kuulumisia ja että toisella puolellakin saadaan pitää peukkuja pystyssä hyvin toiveikkaina.
Tiitulla kyllä tosi alhainen hb, eipä ihme jos oot heikkona ja päänsärkyisenä. Rautaa napaan.
Todellakin kadehdittavan vähän Tiitulla painoa tullut, kuuluukos tähän väliin sitten tökerösti tokaista, että kyllä sitä vielä tulee!? Vitsi ;) Mulla menee samoissa kuin Pirittalla, +6. Ei paha ainakaan jos vertaan Ilonan odotukseen, samoissa mennään ja kokonaissaldo oli mun mielestä "vain" +11kg.

Hassua kun te Helsinkiläiset puhutte hiekkaisista haalareista ja eteisistä. Välimatkaa tänne Tren seudulle kun ei paljoa ole, mutta me ropsimme vaatteet lumesta ja eteisessä on märkiä länttejä. Viimeksi tänään ollaan oltu pulkkamäessä. Toki isompien teiden varrella olevat pyörätiet ovat suht lumettomia, mutta meidän asuinalueen pikkuteillä pääsee mallikkaasti stigalla.

Joku täällä aiemmin mainitsi sen ohjelman Meille tuli vauva, noh katsoin sitä eilen ja oi ja voi kun rasitti se mies siinä. Vitsi mikä pariskunta. Huh huh, mies yrittää määrätä imetysaikataulua, vaikka nainen haluaa imettää lapsentahtisesti. Meillä jo pitäisi tuollaisesta vääntää kättä, niin kyllä vaihtuisi osoitteet pariskunnalla. Katsoiko kukaan muu?

Riinuska, tuttavalleni kävi juuri vastaavasti, ultrassa halusivat tietää kumpi tulee ja väärin meni. En tosin muista oliko neljädee vai mikä, mutta poikaa veikkasivat ja tyttö tuli. Kuulemma vähän oli jotain sinistä varattuna.

Aniliini, todellakin, aion päättää synnärin ensi viikon ultran jälkeen. On jo aikakin ;)
Vautsi mitä kestitystä teidän synnärillä saa! Vammalassa ei moista tarjottu.

Gissan kertomaa nimikointi juttua naureskelen. Taitaa olla ollut melkoinen pandamama kun tuollaisen mokan teki. Muuten ei kyllä selity!

Mariskan "perä vuotaa" sai myös suupielet karehtimaan. Hih hih. Onneks ei vielä tarvi miettiä ehkäisyä ja menkkoja. Raskaanaolemisen luksusta.

Hianoo Stella, että Kaisla on vähän petrannut nukkumista itsekseen. Kyllä tuo uni on niin tärkeää. Kaikki asiat todellakin kärjistyvät ja kurjistuvat väsyneenä.
Liekö näin käynyt Katalla? Voimia sulle, mistä sitten kiikastaakin.

Vai, että huomiseen ehkä odotellaan Keijun ultra-uutisia. Onnea nyt ensin kihlajaispäivän kunniaksi.
Mullakaan ei vielä ole otettu sf-mittaa (kohdunkorkeus häpyluusta), arvatenkin ensi viikolla sekin tsekataan. Hetkinen - piti allakasta tarkistaa, mulla rv26+3.

Jahas, Ilona nukahti vihdosta viimein. Taas nukahti näin myöhään, että en voi antaa nukkua kuin tunnin. Aloin nukuttamaan Illiä yhdeltä kun tultiin sisälle ja oltiin syöty, jaksoin tunnin, sitten touhusin keittiössä tyttö jaloissani ja jossain vaiheessa hän kömpi tuonne meidän sänkyyn ja nukkuu nut siellä.
Eilen nukahti kahdessakymmenessä minuutissa. Mistä lie johtuu tuo vaikeus, vaikka olisi lähes samanlainen pv-ohjelma rytmeineen ja takana JO NELJÄ KOKONAAN nukuttua yötä.(Harmi kun ite herään pissalle kahdesti.)

Kiirettä pukkaa pinkit päällä, mutta haluan vain tulla pikaisesti sanomaan, että Ihanaa Ystävänpäivää Rakkaat Naiset! Olette monen kullan arvoisia. Mies oli aivan ihana aamulla - oli ripotellut keittiöön sinne tänne pikkujuttuja, jotka sain sitten etsiä (mm. piccolokuohuvaa ;) Yleensä hän on se, joka ns. "unohtaa", mutta nyt se olin minä...! No lupasin illaksi hakea kaupasta kassillisen herkkuja. Letut ois muuten kova juttu, kiitos vinkistä S! Jos joku vain jaksais paistaa, olen siinä vähän turhan laiska....

Hyvää ystävänpäivän iltaa! Vaikka mä en päivästä oikein perusta, on niin teko-teko-juttu, en juhli :). Tänään oli kyllä pari ystävää lapsineen kylässä, hauskaa oli!

Hei, laitoin kyselyä pk-treffeistä meiliste, menkääs katsomaan. Ma 21.2. näyttäisi ainakin osalle sopivan, mitens muut?

Meillä H nukahtaa omaan sänkyynsä ja nukkuu vaihtelevissa määrin 2-6 tuntia, välillä herää tunnin välein, välillä menee pitempi pätkä, aamuyöstä pääsee yleensä äidin ja isin väliin :). Kun siis alkaa parkumaan...

Hertalle puhkesi tänään eka hammas! Tai siis tänään sen pongasin. Ei ole tullut äitiinsä, jolle eka hammas tuli vasta 1-vuotiaana. Kiinteiden syöminen menee muuten loistavasti, kaikki on kelvannut mitä oon tarjonnut - sekä kaupan että omatekemät. Tänään söi ekan kerran koko purkillisen kerralla, perunakukkakaalia.

Sanelmalle on nyt peukut katossa, jännittävää! Voi kunpa!

Keijun ultrakuulumisia kuullaan varmaan huomenna. Kenenkäs anoppi se kärtti sitä sukupuolta, Tiitun? Ärrrsyttävää tuollainen. Miksi se on joillekin niin tärkeä juttu?! Ja tosiaan kun sen ultran tarkoitus on jokin ihan muu...

Mä katsoin Julia sen Meille tulee vauva -jakson, kyllä sieppas se mies! Grr.

Taidan lähteä kohta nukkumaan. H on viime päivinä herännyt puoli 7...

Iloista Ystävänpäivän iltaa mukavaiset ystäväni!

Pikatoivotuksilla täällä, oltiin ex tempore-visiitillä Tamperestissä ystäväni ja poikiemme kanssa. Delfinaariota, akvaariota, Raxia ja pallomerta yms. Ihana päivä, poitsutkin nauttivat täysin siemauksin!
Huomenna paremmalla ajalla, nyt unten maille! :)

Huomenta,

Hehee tytsyt, te sekoitatte nyt mut ja gissan keskenään, se oli gissalla se alhainen hb ja hänellä oli anopin kanssa sukupuoli-keskustelua;) Aikas ärsyttävää vänkäystä kyllä anopiltasi, gissa, tsemppiä vaan.

Nekulle onnittelut puolivälin saavuttamisesta ja pikku-Hertalle ekasta hampaasta:)

Me oltiin eilen syömässä ja leffassa katsomassa kotimainen leffa Kolmistaan (K-P Toivonen, Liisa Kuoppamäki ja Matleena Kuusniemi pääosissa). Oli ihan ok, mutta ei mitään uutta ja mullistavaa, sitä vanhaa samaa kotimaisten elokuvien ristiinpanemista;) Sitten käytiin vielä huitaisemassa donitsit Arnoldsissa, nam.

Ihanaa perjantai, jotenkin nykyään odotan ihan hirveästi viikonloppuja, sitä että saa nukkua kunnolla ja muutenkin tehdä ihan mitä vaan huvittaa. En enää edes tajua, miten jossain vaiheessa raaskin tuhlata lukuisia viikonloppuja ylitöihin, yöks. ¨

Keijun ultrakuulumisia odotellessa, mukavaa perjantaita!

Huomenta!
Kiitos ultratsempeistä ja kihlajaispäiväonnitteluista, kaikki näytti olevan uä:ssa mallillaan. Kätilö oli tosi huolellinen ja tarkka ja laite tosi hino, näkyi selvästi kaikki. Hän ei löytänyt mitään häikkää sieltä. Vauva itse oli varsinainen stara, liikkui kovasti kuten aina mutta myös rapsutti päätään, imi peukkua ja puski päällään mun virtsarakkoa ja ojensi koipiaan suoriksi. Yksi kunnon vilkutuskuva saatiin myös, koko käsi auki suoraan "kameraan". Miestä ja mua nauratti ihan kauheesti ja liikutti kans.
Vauva oli myös ihan haarat auki kyljellään välillä ja sukupuoli näkyi tosi selvästi. No, kätilö ei kysynyt eikä kommentoinut asiaa, itse olin näkevinäni jotain mutta enhän mä maallikkona osaa sitä tulkita oikein. Mutta jos oltais kysytty ja kätilö olis kertonut, olis kyllä näkynyt, ei mikään turhan häveliäs tyyppi.
Istukka on edelleen matalalla mutta noussut kuitenkin kohdunsuulta pois ja nousee varmaan lisää.

Muutenkin oli ihana päivä, haettiin herkkuja kaupasta, oltiin vaan sylikkäin koko ilta ja kuherreltiin ja hellittiin. Tosi rentouttava ja hyvä juttu. Olin muutenkin eilen ja olen vieläkin sellaisessa ihan euforisessa olotilassa...

Ärsyttävää vänkäämistä tosiaan Gissan anopilta, no olis mullakin mennyt hermot.
Mene vaan hyvällä omallatunnolla leffaan :-)

Piritta, ihana sun mies :)

Onnittelut Hertalle ekasta hampaasta!

Ihanaa tosiaan, perjantai!