Tahkoojaplussat 64

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva, kuulla gissastakin - ja mahasta! Mää mennä rötkötin bikineissä koko raskauden, mutta en tosin käynyt uimassa/vesijuoksemassa kuin pari kertaa, joten uikkarivinkkejä ei oo.

Ai vitsit Keiju, miten kiva kuulla, että tykkäsit kampaajasta! Mä olen ”vienyt” sinne aika monta muutakin ja kaikki ovat kyllä tykänneet. ;-) Itse pääsen käsittelyyn tänään.

Aika hyvin Ansku, jos sulle on tullut vasta 5 kg! Nääs saman verran olen varmaan jo kerännyt... Jotenkin mullakin on iso olo, vaikka maha ei vielä loppuaikaan verrattuna iso olekaan. Kai se tulee siitä, että daisat on kokoa melonit ja on sellainen yleis isohko olo ja yleensä kun käytän slimmattuja vaatteita niin jotenkin nää mammavaatteet roikkuu. Musta se jotenkin helpottaa vatsan kasvun myötä, heh, mittasuhteet tasoittuvat.

P, kotikaksikko on kyllä käynyt muutamina sadepäivinä just HopLopissa ja ainakin meitin elohiiri on ollut siellä tohkeissaan pallomeressä, pomppulinnassa yms. Eilenkin olivat olleet. Kandee ehkä kokeilla, siellä on eri-ikäisille eri paikkoja, joten auttaa ettei aivan jää jalkoihin.

Sande, muakin kutkuttaisi uusia keittiön tasot kivisiksi, mutta en taida saada miestä motivoitua siihen. Bauhaus ainakin kyllä leikkaa määrämittaan altaiden yms. upotukset eikä varmaan maksaisi ihan maltaita. Välitilan kaakelit voi muuten myös maalata hätäavuksi. Olisiko siitä ensiapua?

Mariskalla ollut tosiaan ollut eilen tapahtumarikas yö ja aamu. Kurjia juttuja, mutta ei voinut mitään, että nauratti sun ”kusiset paikat”.

En mä kyllä osaa sanoa, pääseekö mutkamäestä alas hengissä ilman hiihtokoulua, kun olen itse laskenut pikkulikasta – tosin en viime vuosina enää.

Ekotäti täällä muistuttaa, että pilttipurkkien kannet sitten metallikeräykseen! Kartonkia kertyy mieletön määrä, joten on iso asia kierrättää se. Meillä on kierrätyskamppeille sellaiset Ikean kassien tapaiset kassit, jotka napataan mukaan kauppareissuille, siellä siis kierrätyslootat.

Mulla muuten ollut viime päivinä / viikkoina hedaria. Kiusallista. Eilen jopa siinä määrin, että lääkitsin. Yleensä runsas veden kittaaminen on jeesannut.

Jestas mitä alkeellisia mokia tehdään noissa rekryasioissa! Ei pysty ymmärtämään.

Niin, niitä vaatekasoja meidän taloudessakin... * huokaus * Nyt tosin joutuu raivaamaan siivoojien tieltä edes kerran kahdessa viikossa_kaikki_kasat. Mustakin Mollyn sanomalehtiepisodi oli ihana!

Aniliini, kyllä Ikea on tulossa, avataan kesäkuussa!! Jess :) Justiinsa ajelin sen ohi ja rakennus on jo pystyssä, nätisti Ikean sininen :/

Keiju, kiva ehdotus, ehdottomasti sopii lounas tms. Silloin mulla on jo autokin (toivottavasti), eli voin lähteä vaikka keskustaankin, tai missä päin sitten pyöritkin. Paitsi että mua jännittää :) :) Ois tosi kiva jos Aniliikin tulisi, ei täällä päin sitten muita tainnut ollakaan?

Mollyn sanomalehtijuttu oli kyllä hauska :) Mä pidin kerran en nouki vaatteita lattialta- kampanjan ja hetken päästä mies alkoi pyytää, että voisinko pestä pyykkiä (on siis mun homma) ja mä vaan ilmoitin, että kun pyykkikorissa ei ole mitään :) Se onneksi toimii nykyään suht hyvin ja laittaa jopa oikean väriset oikeaan koriin :)

Vitsi, mulla on niin huono omatunto tuon kierrätyksen suhteen. Ok-talossa kun asutaan, niin tuntuu jotenkin kovin vaivalloiselta se roskien roudaaminen :/ Okei, tekosyy, mä ryhdistäydyn kyllä vielä joskus.... toiv. viimeistään silloin, jos/kun pilttipurkkeja alkaa kerääntyä!

Pikaisesti, N nukkuu megapäikkäreitä, nyt nukkunut jo 2,5 h! Mutta sitten meillä kiljuttiinkin klo 5 ja 5.50 kunnes iskä heltyi ja otti meidän väliin. Taitaa olla vaan meganälkäinen kun kohta herää.

Mä alan olla kohta huolestunut tuon pimatsun liikkumisesta. Ei siis edelleenkään ryömi, konttaa eikä muutenkaan liiku eteenpäin. Ei nouse istumaan, mutta istuisi lattialla ja purkisi lelulaatikkoaan vaikka kuinka kauan. Nyt olen vähän yrittänyt nostella seisoma-asentoon, mutta asento on sellainen linkku, pylly pitkällä. Neuvolassa sanoivat että ehtii kyllä opetella, mutta kun ikäisensä jo opettelevat kävelyä ja meitin pimatsu vaan jököttää.

Nekku, rautakaupassa sanoivat ettei kaakeleiden maalaus kannata, tulee kuulemma huonoa jälkeä ja huokoinen pinta joka hankala pitää puhtaana. Jotenkin mua viehättäis sellainen lasi, mutta täytynee ensin pyytää tarjousta kun tämä rahatilanne ei ole kaksinen. Mies oli onneksi diilannut meille tutun muurarin maalle, oli valmis toimimaan ruoka/hirvipalkalla. Vähän epäilyttää laatu, mutta kaippa se on ihan luotettava? Projektia meillä ainakin on, ehkä keittiö jää tälläkin kertaa kun mies innostuu raksalla.

Hih mua huvitti tuo Pn ekan raskauden haaveilu, mä olen niin iloinen yhden ystäväni puolesta kun heille on tulossa eka yhteinen (naisella jo 10 ja 12 v) mutta ihmetyttää vaan hänen rauhallisuutensa. Ehkä se johtuukin just tuosta "beenthere-doneit" vaikka kymmenen vuotta onkin välissä. Muistelen vaan itseäni kuinka innoissani olin kaikista jutuista.:-)

Jaahas, pimatsu heräilee, paree antaa HETI ruokaa ettei mene kiljunnan puolelle.

Helou,

Kiva kuulla gissasta.

Meillä on Ikean sängyt ja ollaan tosi tyytyväisiä, neljä vuotta vanhat, eivätkä ole menneet miksikään. Suosittelen. Haaveilen myös futon-patjasta, mutta mies ei suostu.

Meitsi on ollut kierrätysintoilija siitä lähtien, kun muutettiin nykyiseen asuntoon neljä vuotta sitten, taloyhtiössä on järjestetty kierrätyspöntöt vimpan päälle, niin on helppoa.

Laskettelemisesta, olen myös itse opetellut puuhan pentuna, mutta jo nyt aikuisena aloittaisin, niin varmaan kyllä menisin opastetutelle kurssille ensin. On sen verran tullut tuota arkuutta iän myötä, että en uskaltaisi edes tulla sukset jalassa alas sieltä mäen päältä muuten.

Meillä ei pahemmin ole vaatekasoja missään, mutta voi jessus, kun avaisitte mun vaatekaapin oven, niin pyörtyisitte. Mies aina ihmettelee, miksei niitä vaatteita voi laittaa siisteihin pinoihin, kun kerran kaappiin kuitenkin vaivautuu ne laittamaan. Nooh, ne nyt vaan ei pysy järkässä;) Miehen oma kaappi on ihan tiptop. Muutenkaan ei ole kotitöiden suhteen valittamista, mies myös pesee pyykit, täyttää ja tyhjentää tiskikoneen ja imuroi. Eli mulle jää pölyjen pyyhintä ja vessojen pesu, vähän kärjistäen, heh;)

Jepulis, mun ultra on huomenna aamupäivällä, tulen töihin joskus puolen päivän hujakoilla (jos kaikki ok), joten tulen kyllä kertomaan kuulumiset tuoreeltaan. Mies tulee mukaan.

Kuulkaa naiset, mulla on aivan järkyttävä makeanhimo. Ollut jo monta viikkoa. Himoitsen jo hulluna Fasun uutta Ässälakumix-pussia (tai jotain sinnepäin..), joka piinaa mua joka kauppareissulla. Mutta ooh, onhan huomenna jälleen perjantai ja meikä juoksee kauppaan! Joka ilta pitäisi saada jotain makeaa, eikä mikään säälittävä pala tummaa suklaata jeesaa yhtään. Voihan.

Meinasin sanoa, että älkää vaan Iksun sänkyjä ostako, mutta jos Tiitulla on hyvät kokemukset siitä, niin why not. Ja oikeesti, Iksulla voi olla myös hyviä huonekaluja, ei sen puoleen, ehkä se on enemmän se imago joka mättää, ainakin mun päässä.

Teillä taitaakin Hoppis olla aika suht lähellä Nekku? Meikä kun on vohkinut auton, niin eihän ne pääse kuin bussilla hoppailemaan. Ja sitä on turha ehdottaa. Toi on muuten hyvä pointti ja muistutus, että lasipurkkien kannet pitäisi viedä metallikierrätykseen. Pitää tunnustaa, että on jäänyt :/ Kartonki, lasipurkit ja pullot vie jo niin paljon tilaa, että metallikierrätys on pahasti paitsiossa. Auts.

Älä Sande huolestu Nelliksen liikkumisesta. Nythän mun helppo sanoa, koska itsekin joskus funtsin pötköttelevän M:n vierellä, että miksi ei opi esmes konttaamaan. Mutta se tulee, kyllä, taatusti. Nauti, kun ei tee tuhojaan ;) Ne kyllä ehtii. Masa konttas vasta 1-v synttäriviikollaan, ja ehkä ysikuisena kehitti sen oman mittarimatotyylinsä.

Jep, pitäisi kai tehdä töitä...vähän laiskottaa.

Tiitu, vaihdetaanko miehiä?? No ei, mutta kyllä kuulostaa ihanalta. Meillä minä noukin sukkia lattialta, ja muutenkin korjaan tavaraa miehen perässä. Osaa kyllä itse, muttei kykene jatkuvaan siistinä pitämiseen, vaan siivoaa inspiraation sattuessa..

Täällä imetystä yritän vähentää, ajattelin poistaa vielä iltapäivän imetyksen, niin että jäljellä olisi vähän aikaa aamuyön 1-2 kertaa, sitten ennen puolta päivää ja illalla ennen nukkumaan menoa. Näin vähän aikaa ja sit ehkä kerralla pois kaikki loput. Hirvittää eniten tuo yöllinen 4-5 väliin sijoittuva kerta, huutoa tiedossa siitä vähintään. Toivottavasti ei rupea heräämään viideltä kokonaan. Toinen juttu on tuo ilta, Vanessa syö puuron seitsemän aikaan, ja tällä hetkellä tankkaa maidot kasin jälkeen vielä. Pitääkö yrittää velliä sitten vielä kun ei sitä maitoa juo..??

Sande, älä murehdi vielä liikkumista, mun kaverin kaverin poika ei edes kääntynyt vatsalleen ennen kuin 9 kk ikäisenä, mutta sitten otti muut kiinni nopeasti. Uskoisin et moni muukin Nelliksen ikäisenä samoissa.

Mä olen nyt intoutunut tilaamaan Huuto.netistä vaatteita Vanessalle, en mitään tavallisia bodyja tms, mutta ihania mekkoja, kesäasuja tai ulkovaatteita..lähinnä jos löytyy tosi ihania, niin huudan. Kaupoistakaan kun ei aina löydä mitään tosi kivoja.

Hyvä huomio N noi kannet, hävettää mutta en ole ajatellut niitä! Meillä kierrätetään pahvit ja lasit ja sanomalehdet. Metallia voisi taas uudestaan aloittaa, jos yrittäisi järkät jonkun kipon niille roskiskaappiin.

Mä olen lasketellut teini-iässä muutamat kerrat, niin et opin homman jotenkuten, sitten viimeksi viitisen vuotta sitten vissiin kävin. En ole mikään huippu ollut koskaan, ja nyt jos menisi niin kyllä pelottaisi. Joskus haluaisin kokeilla kyllä Lapissa, ehkä sit joskus otan Vanessan kanssa yhteisen oppitunnin...=)

Hahaa, P, mulla on käsveskassa jämät eilisestä ÄssäLakuMixistä! Se on_sairaan_hyvä. Eli makean himoa täälläkin...

Ai pirskatti, miten kiva kuulla, että jonkun muunkin vaatekaapin sisältö vyöryy päälle!

Mites Tiitun tukka, eikös sullakin ollut eilen kampaaja? Mulla ei tiedossa tänään mitään radikaalia, siistimistä vain.

Sande, mä kuulin tosta kaakeleiden maalauksesta meidän kavereilta, jotka olivat maalanneet omansa. Ainakin näytti tosi kivalta, puhtaanapidosta en osaa sanoa. Vanhat kaakelit voi muuten myös jättää entisten alle, mikä oli mulle totaalisen uutta tietoa, kun rempattiin vessaa jokunen vuosi sitten. Sadan vuoden päästä joku sitten löytää ihanat 80-luvun ruskeat kaakelit sieltä, hih.

Joo, mäkin sanoisin, että älä huolehdi Nelliksen liikkumisesta. Nautit nyt vain laatikkoa_yhdessä_paikassa tonkivasta tapauksesta, jos kerran on tyytyväinenkin niin!

Kata, voi ihan oikeasti olla, että Vane jättää itsestään pois sen aamuyön sapuskoinnin. Se oli Lotalle_tosi_tärkeä ja tuskittelin sitä etukäteen, mutta jäi sitten pois itsestään, kuten monta tuttuani väitti käyvän. En uskonut ennen kuin todeksi koin. ;-) Kai sitä voi velliäkin iltasella antaa vielä, mutta kyllä se maitokin alkaa upota pikapuoliin.

Moro. Missäs Hertat?

Tiitu, en pyörtyisi, mulla on myös vaatekaappi aina kamalassa sotkussa, vaikka yritän sitä siivoillakin tasaisin väliajoin. En vaan osaa pitää vaatteita pinoissa.

Gissa, mä käyn aika usein Turussa, kun vanhempani, siskoni ja muutama ystäväni asuvat siellä. Mekin voitais ehkä tavata joku kerta, kun olen siellä?

Aivan, Sandeman, ei kannata huolestua. Lapset ovat liikkumisen suhteen niin yksilöitä. Ymmärrän kuitenkin, että mieleen hiipii moiset ajatukset, sitä se on ollut Leonkin kanssa kävelyn ja puhumisen suhteen.

Meillä mies osti kerran sellaisen Ässä lakumixin. Mun mielestä se oli vähän äitelä sekoitus, vaikka ensin vaikuttikin hyvältä. Ehkei mun pitäisi aina syödä hirveää määrää kerralla ;).

Äitiysuikkareita on ollut H&M:ssa ja muistaakseni joskus KappAhlissakin. Mä käytin raskausaikana Nekun tapaan bikineitä, niitä mitä yleensäkin. Yläosa teki hiukan tiukkaa, mutta shortsimallinen alaosa venyi sopivasti.

Meillä kierrätetään tätä nykyä kaikki muu paitsi bioroskat. Kesällä hankimme toivon mukaan kompostin, että saa nekin kiertoon. Mä yritän hoitaa sapuskahommat niin, että bioroskaa jäisi mahdollisimman vähän, mutta tietty hedelmänkuoria esim. jää väkisinkin.

Tampereella on sellainen Hoplop, mutta mun mielestä siinä ovella lukee, ettei sinne saa viedä lapsia, jotka ovat vielä vaipoissa. Onkohan täällä eri systeemi kuin pk-seudulla, vai koskeeko toi "kielto" vain niitä lapsia, jotka jätetään sinne hoitoon?

Leo menee huomenna toista kertaa tällä viikolla hoitoon. Me mennään Kaislan kanssa viettämään naistenpäivää mun kaverin ja samanikäisen tyttövauvan luo. Tänään tarttee mennä ostamaan Leolle lumikola ja -lapio. Haluaisi niin kovasti auttaa lumitöissä.

Bikineitä mäkin olen miettinyt, mutta vanhat ei tod.mahdu tisseistä ja en muutenkaan tiedä oisko kiva jumpata bikineissä. No, tilasin henkasta, mutta ovat rintamuksesta niin avoimet, että ei taida niilläkään voida jumpata. Lindexissä oli myös mammaversiot, mutta ei kokoja ja susirumat, joten en olisi varmaan kuitenkaan ostanut. Työkaveri toi omansa koitettavaksi, koko varmaan hyvä, mutta mä en ole ehkä koskaan nähnyt niin ruman sävyistä vihreää :) :)

Stella, tietty mekin voidaan treffata, jos visiitilläsi joskus ehdit. Mua vaan jännittää niin kovasti :)
Mä olen joskus miettinyt, että ehkä voisin lähteä johonkin tampereen tapaamiseen, jos vaikka tulisin loppumatkan Aniliinin kyydissä, jos se vaan käy. No, kattellaan sitä sitten.

Tänään pitäisi taas mennä autokauppaa, jihuu :/ Käydään katsomassa yhtä, vaikka näyttää siltä, että mies lähtee hakemaan Hyvinkäältä, kun siellä oli hyvä yksilö. Mä ilmoitin heti, että saa lähteä jonkun kaverinsa kanssa, mä en tällä kelillä niin innostu noista pitkistä matkoista.

Mun joku tuttu myös maalasi välitilan laatat ja muistaakseni onnistui hyvin. Olen kuullut ennenkin, että eivät sitä kaupoissa suosittele. Kaverilla on sellainen lasi, on kyllä hyvän näköinen sekin.

Laskettelu on ihan kivaa, vaikka olen aika huono siinä. Mukavaa puuhaa kuitenkin ja musta ei välttämättä tarvii koulutusta, jos joku osaava tuttu neuvoo hyvin. Toisaalta eipä siitä haittaakaan voi olla.

Mä olen ihan pihalla teidän hoplop-jutuista :)

Iltoja,
pikaisesti taas kommentoin laskujen maksun ja matkojen selailun välissä.
Nuo Stellan työkuviot, tai siis uudet suunnitelmat herätti uteliaisuutta. Kun en ole treffeillä ollut, niin en tarkemmin asiasta tiedäkään. Uutta treffausaikaa odotellessa siis... :) Huomenissa olen kyllä shoppausreissulla Espoossa, muttei siiheksi taida ehtiä mitään järkätä. Pitää hommata perheen ukkeleille uimapöksyjä, jos jostain sattuisi löytymään. Eiköhän urheiluliikkeissä ainakin jotain ole?!?! Meidän suunnalla ei ainakana HM:ssä tai vastaavissa ole mitään tarjolla. Sunnuntaina olisi reissuun lähtö. Tavarat on pakattu jo moneen kertaan, V kun reippaana saa laukut auki ja purkaa kaikki vaatteet pitkin lattioita. Lukita vissiin pitäisi veskat.

Kuten Stellalla meilläkin neiti kainalokerttuilee. Ei ihan noin pahasti kuin Kaisla, mutta öisin oon nykyään napannut neidin kainaloon ja kun enempi öninä alkaa, niin ei tarvii kuin paljastaa tisua, niin jopa taas uni maittaa. Ei siis tosiaankaan ole evästä vailla, kun ei ehdi edes imuja ottaa.

Meidän peti on Vepsäläisen Jensenin jenkkisänky. Ihan tyytyväinen olen ollut. Tyynyt on untuvaiset ja pitäis etsiä jotkut uudet. Mulla jämähti eilen niska niin jumiin, että jouduin aamulla itse käsillä jeesaten nostamaan pään tyynyltä. Nuppi ei meinaa kääntyä ja lekurilla oli pakko käydä: määräsi buranaa ja sanoi, että "ei se pysyvää ole". Tuosta lääkärin letkautuksesta jäi meille perheeseen jäädä lentävä lause, pätee moneen vaivaan.

Mutta nytpä kutsuu iltapala ja taidanpa sen jälkeen houkutella miehen katsomaan Wallanderin seikkailuja. Kirjat olen melkeinpä kaikki lukenut ja tykkään kovasti. Yritän pistää lapsia ajoissa nukkumaan, joten rentoa iltaa toivottavasti tiedossa...

Perjantaita!
Kirpun poppoolle oikein hyvää matkaa, minnekäs olittekaan nyt menossa...oliko se sinne Kanarialle? Sorry kun en muista..

Gissa, keskustaan mä oon sitten tulossa kun tuun. Joo, jännittäähän se kyl aina :) Mut kaikki on kyllä osoittautuneet tosi paljon samanlaisiksi kuin mitä täällä on kuvitellutkin mielessään :) Mutta sitä ehditään sitten katsoa ja Aniliinikin jos pääsisi ja vaikka Stellakin olis maisemissa just silloin?

Mulla ei muuten ole mitään meloneja vieläkään, tai siis rinnat ei ole oikeestaan kasvaneet kuin aavistuksen. Kuulun siis ilmeisesti siihen porukkaa joilla ne ei juurikaan kasva. Painoa mulla ei ollut viimeksi neuvolassa tullut yhtään viime punnituksesta mutta kyllähän se nousikin melkein heti lähes 3 kg (!!) ja on nyt jämähtänyt siihen. Ensi kertaa elämässäni paino alkaa 6:lla.

Mitä viikonloppusuunnitelmia teillä on? Gissalla perjantain kauppalista ;) ?
Mun sisko tulee pohjoisesta tänne, jee! On siis itse asiassa tullut viime yönä junalla ja huomenna nähdään. Tänään mun pitäis mennä ostamaan ihkaekat mammahousut, omat menee vielä jalkaan mutta ei kauaa. Toivottavasti löytyis jotkut nätit, ei ole hajuakaan millaisia valikoimia mammavaatteissa on. Ja mä oon aika kriittinen, esim. kapealahkeiset ja korkeavyötäröiset housut saa multa heti tuomion.

Lakumix myös mun makuun vähän liian imelä, mies toi kerran pussin kotiin. Niistä Bullshit-nameista mä tykkään, lakua kuorrutettuna suklaalla ja varsinkin ne suolaiset salmiakkilakut on namia! Sellaista oikein suolaista salmiakkia mä himoan välillä, muu makea ei oikein vieläkään maistu.

Mukavaa perjantaita!

Huomenta!
Oiskin hauskaa, jos Stella ja Aniliikin pääsis samalla kertaa! Joo, jos ei ihan mitään ihmeellistä tapahdu, niin mulle kyllä sopii.

Mulla oli paino noussut ekan ja viimekert. neuvolan välissä myös 3 kg. Sinänsä tietty ihan ok, mutta kun sitä ennen paino oli noussut jo järkkyihin lukemiin, niin ei paljoa lohduta :( Harvoin on munkaan paino yli 6 noussut, paitsi nyt sitten hoitojen takia. Nyt mennään kohta 7 jo :( Nyt pitää yrittää elää normaalisti, ettei nousisi enempää, pääsis sitten helpommalla kesän jälkeen.

Me oltiinkin jo eilen kaupassa, ei siis tänään tarvii. Mä en ole huomannut, että olisin aina teille siitä kirjoittanut, mutta ilmeisesti olen kuitenkin :) Kypsää hommaa kuitenkin, ehkä siksi tulee raportoitua.

Kirpulle hyvää matkaa, uikkarivalikoimaa on tosi huonosti tähän vuodenaikaan, urheiluliikkeestä tietty löytyy, mutta on sitten aika kalliitakin. Paikan päältä luulisi löytyvän jotain siedettävää :) Ihanaa ja rentouttavaa lomaa!!

Mä muuten tein tein jonkun (Anin) linkittämät huuhaa-testit. Tyttö tuli molemmista :) Mites muut odottaja, teittekö te? Sormustestikin mulle on tehty joskus aikoinaan parikin kertaa, mutta en muista enää tulosta. Ihan taatusti tuleekin poika, kun olen niin varma tästä. Uskotte varmaan, että ei tosiaan ole väliä kumpi tulee, kunhan tulis nyt jompi kumpi :) Kummipojan äiti toivoo poikaa, taitaa ajatella leikkikaveria! Jotenkin mua houkuttaa ajatus, että ei kysyttäiskään sitä ultrassa, mutta itseni tuntien en kuitenkaan malta odottaa heinäkuuhun asti :)

Tosiaan, Tiitun ultrakuulumisia odotellessa! Puolenpäivän maissa sanoi tulevansa, eikös vaan? Jännää..

Gissa, mä lähinnä siksi tosta kauppalistasta kun siitä oli just viime viikolla (olihan se viime viikolla..?) puhetta tuolla Tahkoojissa kun siitä kirjoittelit. En mäkään muista että olisit siitä aikaisemmin raportoinut.

Tiitun kuulumisia odotellaan sitten iltapäiväksi.

Meilläkin kauppakeikka hoidettu jo eilen alta pois. Onneksi.

Ääh, noi painojutut on ankeita. Mullakin teki viimeksi toooodella tiukkaa, kun paino meni lopussa yli 70 kg. Ihan kamalaa katsoa niitä lukemia. Viimeksi imetys vei kilot hyvin ja siihen vähän olen tuudittautunut. Mutta entäs jo imetys ei onnistukaan? Tai jos kilot tällä kertaa jämähtää? Tarttis vähän tarkkailla syömisiään, herkkujakin menee ja makeanhimo on kova, mutta on mulla taas ihan rehti nälkäkin.

Kivaa, jos tapaatte! Kyllä me taas joskus saadaan isokin porukka kokoon. Me pk-seutulaisethan tavattiin ä-lomalla useinkin. Onneksi vielä syksyllä ainakin Kata remmissä ja Hertta, jos ei sitten nappaa sitä unelmajobiaan. Ja siis tietty P ja Keiju ja mä.

Oltiin miehen kanssa ihan maissa siitä L:n hoitopaikasta, mutta eilen naapurin täti, joka on lto, tiesi paikan ja sanoi, että on tosi kiva ja lämminhenkinen pk. Tuli_niin_paljon parempi mieli! Laitetaan kuitenkin muutoshakemus menemään, että pääsisi elokuussa oman alueen pk:in, jota suorastaan hehkutetaan. Ajattelin siis hakea paikkaa muutamaksi päiväksi viikossa oman jaksamiseni vuoksi, kun meillä tukiverkostoa ei lähitienoilla ole. Tiedän, että tämä asia jakaa kovasti mielipiteitä, mutta luulen, että voisi olla meidän perheen pelastus. Ystävillä on toiminut kivasti.

Varaudu Keiju siihen, että ne housuvalikoimat ei ole kovin huikeat...

Tuleekohan se talvi (=pysyvää lunta) tänne etelään tänä vuonna lainkaan?

Meillä rakenneuä maanantaina ja ollaan miehen kanssa molemmat kuin tulisilla hiilillä. Hitto, en osaa edes kuvailla, miten paljon pelottaa se tilanne. Se on meille aivan kammotus. Sitä samalla odottaa ja pelkää.

Mäkin olen totaalisesti unohtanut onnitella Leoa! Onnea siis. Ihanalta kuulosti se, että sankari oli niin tohkeissaan juhlistaan, kiva juttu. Ja kiitos kuvista! Ihania, kun yhdessä pulkkailivat. Me ei muuten olla otettu joulun jälkeen yhtään kuvaa. Pitäisi ryhdistäytyä.

Lotta osaa pomppia. Uskomaton juttu, mutta hyppii tasajalkaa niin, että molemmat jalat irtoavat maasta. Käsittääkseni aika nuorena on tuonkin oppinut, mutta onkin kyllä motorisesti melkoinen apina.

En oo tehnyt niitä testejä, en oikein ikuna saa aikaiseksi.

Nälkä. Ei uutta auringon alla siis. Mää palaan vielä, mutta kivaa viikkistä kaikille ja Kirpulle aurinkoista reissua!

Päiviä! Täältä tulee niitä kuulumisia: kaikki hyvin:) Olipa ihanaa nähdä se tyyppi, nukkui ensin, mutta heräsi sitten, kun vähän tökittiin. Heilutti käsiä ja jalkoja, nyrkkeili vähän ja lopuksi laittoi peukalon suuhun. Vastasi viikkoja 12+4, tänään on 12+4, heh. Ultran jälkeen kävin vielä siellä Mehiläisessä siinä veriseulassa, siitä tulos tulee parin viikon sisällä. Niskapoimun mitta oli ihan normaali, olisko ollut 1,2.

Kirpun perheelle mukavaa lomaa, onpa ihanaa, että pääsette aurinkoon täältä räntäsateesta.

Mitäs muuta, en muista mitään teidän viesteistä, kun suurinpiirtein vaan leijun täällä... Ai niin, tulisin myös mielelläni joskus mukaan tapaamiseen, jos huolitaan:)

Kivaa viikonloppua kaikille!

Ai niin, tukasta Nekku kyseli... Laitettiin vähän tummempaa sävyä, kuin koskaan on ollut (olen ollut aina blondi), tykkään kovasti, on kuitenkin vieläkin enemmän vaalea kuin tumma. Latvoista leikattiin pari senttiä tyyliin huonot pois, joten muuten ei malli paljon muuttunut... Mitäs Keijulle tehtiin?

Tiitu, ihanat ultrakuulumiset!! On se niin jännä hetki kun tyyppi on eri näköinen kuin siinä ihkaekassa ultrassa. Sulla vastaa hauskasti täysin koko viikkoja, meillä muilla ivf-mammoilla (Gissa ja mää) taitaa porskuttaa vähän edellä :)
Eipä ihme että leijut, tuo peukun imeminen oli aikas ihana juttu!

Tottakai noita tapaamisia olis ihana järkätä tosiaan useampi ja minne kukakin pääsee, mulle tuli toi Gissan (ja muiden sielläpäin asuvien&liikkuvien) tapaaminen mieleen sen työkeikan suhteen.

Mulla laitettiin vaaleita&tummempia raitoja ja latvoista napsaistiin sentti. Perussetti.

Nekku, mä pelkäänkin just että housuja/muita mammavaatteita ei kovin hehkeällä valikoimalla löydy :( Ja housuista oon kyllä tarkka. Pitänee käydä siellä Zarassa, varmaan tyylikkäämpi valikoima kuin esim. HM tai Kappahl?

Mulla tuli hupitesteistä kummastakin poika.

Mulla on muuten ollut aika kipeä vatsa nyt parina päivänä ja viime yönä heräsinkin kovaan kipuun kummassakin nivusessa. Taitaa olla just niitä venymiskipuja?

Tänään meenkin miehen kanssa leffaan, ajateltiin mennä katsomaan American Ganster.
Aika kaunista muuten ulkona just nyt mutta eikös sitä vesisadetta ole taas luvassa?
Ois se kyllä kiva jos vielä vähäks aikaa tulisi pysyvä lumi.

Heippa!
Hinot ultranäkymät Tiitulla! Hyvä niin. Kivalta tuntuu seurata teidän kaikkien odottajien taivalta. Ehkäpä vielä joku päivä itsekin :)

Olitte puhuneet kehitysvammoista. Mulla on tietysti sillai kokemusta, että työskentelen kehitysvammaisten parissa. Olen nähnyt sellaisia ihmisiä, jotka eivät todella näytä edes ihmiltä, sellaisia jonka päivän "kohokohta" on kun viedään päiväsaliin oman huoneen sijaan tai että pääsee kerran kesässä ulos sängyn kera. Toisaalta taas nyt työskentelen sen tasoisten parissa, jotka kaikki esim syövät itse, puhuvat ja liikkuvat. Tarvitsevat kuitenkin tukea jokapäiväisissä asioissa.
Musta tuntuisi tosi rankalta hoitaa omaa, vammaista lasta. Toki riippuu vamman tasosta. En ainakaan sitten enää jaksaisi olla töissä samassa paikassa kuin nyt. Ymmärrän täysin, että jotkut vanhemmat ovat laittaneet lapsensa "laitokseen" oman jaksamisensa takia. En voisi kuvitella yhdenkään heistä, jotka ovat meillä hoidossa, asuvan kotona. Nämä ovat vaikeita juttuja ja jokaisen mietittävä henkilökohtaisesti jos asia sattuu kohdalle. Uskon, etten ainakaan downin takia aborttia edes harkitsisi. Jos vielä raskaudun, en halua perusultria kummempiin tutkimuksiin, ellei sitä jostain syystä erityisesti suositella.

Keiju, näin muuten unta susta viime yönä. Ja sulla oli oikein sievä maha, olit jotenkin liukuportaissa sivuttain ja mä alemmalla rapulla?

Mariskalle voimia noihin sairasteluihin, kyllä teitä nyt koetellaan. Miten hyvin sä olet jaksanut töissä kaiken valvomisen jälkeen? Sä kyllä osaat kirjoittaa aina niin hauskasti vakavistakin jutuista. :)

Yllätyin muuten Tiitu kun kerroit ikäsi! Oisin muistellut sua mua nuoremmaksi, mutta se taisi olla Gissa? En muuten tarkemmin ajateltuna muista muidenkaan ikiä tarkalleen. Joten pitkästä aikaa galluppia (uusintana...)
Eli sun ja miehesi ikä?
Mä olen 28 ja mies 30 (ei olla vielä tänä vuonna täytetty).

No niin, kauhea ryminä yläkerrassa, J hereillä. Palaan kommentoimaan kun ehdin. Moikka!

Ihania uutisia Tiitulla, voi että!!! On se jännä hetki ja aika leiju fiilishän siitä tulee, kun kaikki on hyvin. Oletko kertonut jo kaikille, vai odotitko ultraa ensin? Vanhemmat teillä kai jo tiesikin?
Nekun ultraa odotellessa, yhtä hyviä uutisia sieltäkin, siihenhän me luotetaan!!

Keiju, mulla on hyvät, mustat, suorat housut, tosi hyvin istuu jne, mutta ne onkin sitten Tukholmasta. Henkan housut ei niin hyviä, mutta löysin sieltäkin parit mukavat. Zarassa en vielä olekaan käynyt, siellä luulisi olevan asiallisempia vaihtoehtoja.

Riinuska olikin nuorempi kuin luulin/muistin. En mäkään kenenkään ikää muista, Tiitun oli mullekin yllätys. Mä olen -76 ja mies -74, ei pysty kirjoittaa niitä numeroita :)

Munkin on monta kertaa pitänyt onnitella Leoa, eli onnea ja kivoja kuvia tuli Stellalta, Leolla on niin kiva tukka :)

Riinuskalla onkin vähän eri näkökulma noihin kehitysvammoihin ja tietysti paljon realistisempi. Meillä ei ole tuttavapiirissäkään ketään, jolla olisi jotain vammaa tms, joten on kyllä tosi heikolla pohjalla oikea tieto.

Nyt on pakko mennä, kamu tulee hakemaan. Taas yksi, jolle pitää kertoa tai kaipa se sen jo näkeekin :)
Ihanaa viikkistä kaikille, palaillaan taas!!!

Moikka!

Voi, miten ihanaa lukea Tiitun hienoja ultrakuulumisia! Tai en mä muuta "epäillytkään", mutta tosi mahtavaa saada vahvistus ja liikkis se peukkujuttu!! :)

Keiju ja Nekun rakenneultrat sitten ensi viikolla, tosi pitkällä mennä porskutellaan jo kaikki. Kaikki ulokkeet kaakossa tulevia hoitoja silmällä pitäen, jotta saadaan taas remmiin lisävahvistusta.

Mukava ajatus se Turun tapaaminen, osallistumme mieluusti! :)
Ja Tampereen tapaamistakin voisi taas suunnitella, gissa toki pääset mun kyydillä loppumatkan, se olikin kiva ajatus!

Mäkin olen miettinyt kaikkien ikiä, kun on tupannut tässä ajan kuluessa unohtumaan. Me ollaan molemmat miehen kanssa 29, eikä ennätetä täyttää täysiä kymppejä ennen vauvan syntymää, vaikka menisi ylikin, mä ehdin kiikun kaakun synnyttämään ennen kolmeakymppiä! Suomessa ensisynnyttäjien keski-ikä on 27,8 vuotta, mä olin tasan sen ikäinen kun Vili syntyi.

Hei, kuulkaas synnyttävät pk-mammat! Tiesittekö, että Kätilöopistolla ja Naistenklinikalla on mahdollisuus istukkaverenluoutukseen arkipäivisin? Pistäkäähän korvan taakse, istukkaveri sisältää reilusti veren kantasoluja. Lisää voi lukea veripalvelun sivuilta. Harmittaa, kun omassa sairaalassa ei voi istukkaverta luovuttaa. Mä olen ollut aktiivinen verenluovuttaja, mutta nyt raskauksien takia on edellisestä kerrasta kulunut jo pitkä tovi. Runsaan vuoden kuluttua kelpuuttavat varmaankin taasen siihen hommaan.

Kiitokset Stella kuvista, ihania punaposkia! =)

Keiju, mullakaan ei ole kummassakaan raskaudessa rintavarustus kasvanut ja hyvä niin, omasta takaa on povea ihan kylliksi.

Mulla tuli hupitesteistä tyttö, mutta poikaoloa pukkaa kuitenkin taas tänään. :)

Meillä on taas tosi monta huonosti nukuttua yötä takana. Tänään oltiin kerhossa ja onneksi siellä oli pari muutakin karvaa vaille kaksivuotiasta, jotka eivät hekään vielä nuku täydellisesti öitään. Tai onneksi ja onneksi, vain vertaistuen kannalta tietenkin onneksi. Vili on nyt viikon verran taas herännyt n. 4-5 krtaa yössä ja senkin ajan kun nukkuu, nukkuu tosi levottomasti. Välillä on porskutellut ihan aamuviiteen-kuuteen, ennen kuin pyllähtää omasta sängystään viereen, eikä silloinkaan vältsisti kunnolla herää. Onneksi ei kuitenkaan kummemmin väsytä päivisin, siis mua. Harmittaa vaan, kun en saa _ikinä_ yöllä herättyäni uudelleen unenpäästä kiinni, vaan valvon (luen) aina muutaman tunnin. Aikansa kutakin.

Vkl-suunnitelmana kummitytön 2-vuotissynttärit ja miehen siskon luo ollaan menossa merimiespihveille, bongattiin viikolla herkullinen resepti ja Vilin täti innostui tarjoutumaan kokiksi. Hyvä niin, mä en erityisemmin pidä ruuanlaitosta isommalle porukalle. Viedään vain joitain tykötarpeita mukanamme.

Ihanaa, kun on lunta, mutta kyllä tänään kerhoon mennessä en allekirjoittanut Sanden mietettä siitä, että ei ole huonoa ilmaa, vaan vain huonoja varusteita -vai miten se menikään.. Okei, kommandopipoa mulla ei ollut, mutta senkin kanssa olisi silmämunat jäätyneet, sen verran navakka myräkkä kävi, nyt laantunut.

Nautinnollista viikonloppua kaikille!

No jee Tiitun kuulumisia!

Tylsyys Vilkun öitä - tai siis Anskun nukahtamattomuutta. Vertaistuki rulettaa, kuten niin monesti todettua, ota siitä kaikki irti ja meistä kanssa.

Tietty järkätään monta tapaamista ja tosiaan Tiitu, säähän meet ihan pk-seutulaisesta.

Keiju, tsekkaa myös Kampin Benettonin mammavaatteet ja Mama Licious (ainakin Stocka ja Bebes). Kummatkaan eivät tyyriitä. Mä kävin Zarassa, mutta silloin mammavaaterekki ammotti tyhjyyttään, oli tosin just alet loppumassa. Itse pari vkoa sitten ostin mustat suorat housut Lindexiltä, kivaa matskua. Vielä tosin vähän lödet, mutta tässähän sitä paisuu...

Ansku, mää lupauduin istukkaveren luovuttajaksi. Siitä on merkkinä tarra nla-kortissa. Mä olen aina pro kaikki tuollainen, jolla jonkun muun elämää voidaan auttaa tai tutkia uusia hoitomuotoja.

Vielä parit jutut kuntoon täällä töissä ja sitten ruuhkan jatkoksi. Tulin autolla tänään.

Joo, mäkin olen yllättänyt iästäni, olen paljon nuorekkaampi, hahhah. Mies on samanikäinen, itseasiassa 2 kk nuorempi.

Tänään kerroin töissä ja nyt on tarkoitus alkaa sitten kavereillekin kertoa. Tosiaan meillä tiesi vasta vanhemmat ja sisarukset. Nyt uskaltaa sitten levitellä vähän laajemmin..

Viikonloppuja!