Tahkoojaplussat 49

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hiukkasen katseltiin meilläkin lätkää ja euroviisuja, hyvältähän ne näyttivät! Tosin Maija hermostui jo neljännen biisin kohdalla ja sitten piti lähteä nukkumaan.

Viime yönä neiti taisi vielä nukkua Helsingin reissuväsymystä, mutta ei tänään päivällä ole suostunut kuin reilun tunnin unille... kaivattaisiin varmaan kunnon vaunulenkkiä, mutta en ole ehtinyt, kun kaveri pohjoisesta oli käymässä ja kuskailin häntä auton huollon ajan.

Iines on kyllä hyvä nimi, Iiris on mun suosikki i-nimistä ja Iisasta pidän myös.

Kata, Maijakaan ei vielä ole löytänyt käsiään, mutta kyllä se lähellä taitaa olla. Mites Suvin Elsa? Laitatko Suvi mullekin viestiä (murmelinen (at) hotmail.com) niin laitan Maijan kuvia tulemaan. Ei muuten ollut Vanenkaan kuvia tullut mulle.

Heinäkuu on kyllä jo tosi lähellä, saadaan lisää vauvoja! Kohta kyllä pitäisi jonkun plussata tuolta toiselta puolelta. Kyläilemässä ollut kaverini kertoi, että heille on tulossa vauva marraskuussa, ensimmäinen heille.

Mukavaa viikonloppua! Lähdemmekin huomenna Turkuun ja ollaan alkuviikkokin siellä Maijan kanssa, enkä varmaan käy täällä.

Helou ystävät! Luin piiiitkän pätkän viestejä ja taas ovat kuulumiset ihan sikin sokin päässä, kommentoin, mitä muistan.

Reissuista ja vieraista selvitty. Olipahan ihana vaikkakin rankka viikko! Olin aamusta iltaan tour guidena. Helsinki näytti parhaat puolensa. Eilen vein vieraat Tampereen lentokentälle. Mä olen aivan toivoton hyvästeissä ja itkin taas kuin vesiputous… Ehtii niin lyhyessäkin ajassa kiintyä ikään kuin uudelleen ja sitten iskee vastaan totuus, etten tiedä, milloin seuraavaksi nähdään. Eilinen oli sikälikin rankka päivä, että tuli kuluneeksi kaksi vuotta meidän esikoisen syntymästä, joten häntäkin muistin (kuten joka ikinen päivä) – ja siis itkin autoa ajaessani kaikenlaisia asioita. Lotta oli hoidossa ja oli aika terapeuttista olla autossa seurana vain omat ajatukset ja musiikki. Jotenkin puhdistavaa.

Kiitos muuten ymmärtämyksestä taannoiseen vali, valiini! Puhuttiin asiat selviksi. Hihii, jotenkin koomista oli, että mies oli vähän myös näreissään – tosin vain seksin puutteesta. ;-) Minä sitten siihen, että eipä ole juuri se puoli napannut, kun ei ole ollut hetken omaa rauhaa/aikaa, vaan tunne siitä, että koko ajan multa joku vaatii jotain. No, molemmat puolet on hoideltu nyt ja kaikilla hyvä mieli ja olo. Lähtivät vielä yhdessä stadiin käymään, joten saan olla yksin kotonakin. Huippua.

Tuli höpötettyä englantia taukoamatta koko viikko, joten yöllä unenpöppörössä aloin miehellekin puhua englantia, enkä edes tajunnut asian koomisuutta. :-)

Se meidän napojen ympäriltä.

Riinuskan ystävän kuulumiset saivat kylmät väreet kulkemaan. Aivan kaameaa. MUTTA nyt on sentään hoidot aloitettu ja kaikki voitava tehdään. Hoidetaanko siellä vai täällä Lastenklinikalla?

Miten Riinuskan kurkku?

Ihania kuvia Vanesta, Mariskan pojista ja Elsasta! Samun tukka on niin huippu ja Vanen posket ja pulleat käsivarret, ah.

Sande kysyi Teutsikoista. Ei tarvii ottaa pois pohjapehmustetta – tai siis me ei ainakaan otettu, siihen vaan niiden turvavöiden päälle. Mä en muuten onnistunut viime kesänä irrottamaan sitä kopan ”kantta” vetskarista eikä onnistunut myyjäkään kaupassa, kun kysyin, vaikka hää olisi siinä uskossa, että irti lähtee. Joten mä sitten vain taitoin sen kopan alle päädystä, toimi niinkin. Tosiaan, neppareita ja himstikkeleitä on julmettu määrä. Tähän mennessä useimmille on löytynyt looginen käyttö. Mutta samaa mieltä, se manuska on aivan hanurista.

Katalla piti kommentoida, että sulla on paras mahdollinen asenne tohon Vanen pulloasiaan! Mitäpä sille voi, ei se ikuisesti kestä. Muistaakseni meillä tosiaan kesti parisen kuukautta ja sitten taas kelpasi pullokin.

Sujuvasti samaa aihetta sivuten. Ensinnäkin kiva kuulla Suvista ja Elsasta! Ja sitten vastaus kysymykseen: mähän olin ikään kuin puolivahingossa maratontäysimettäjä, kun luonnistui niin helposti. Kiinteiden maistelu aloitettiin vasta L:n ollessa 6 kk. Korviketta ei ole saanut vieläkään, toki lehmänmaitoaltistus on tullut vauvajogurtista ja nyt jo luonnonjugestakin. Muistaakseni sanoit, että Elsalla ei tule kakka ja mietit luumua. Onko vatsa siis selvästi kovalla? Ei kai kovin tavallista imetetyillä? Sen sijaan tavallista on, että kakkaa vain kerran viikossa tai vieläkin harvemmin. Ja ai niin, imetys ei estä viinittelyä kohtuudella. Näin tosiaan sanovat NKL:lta saadut kirjalliset ohjeetkin. Eikä tarvii pumpata pois maitoa, kun haihtuu siitä samaan tapaan kuin verestä. Kyse on marginaalisesta jutusta: jos itse olet promillen hiprakassa, myös äm:ssa on promille alkoa ja lapsen juotua maitoa, hänestä pitoisuutta ei enää kyetä mittaamaan. (Eli siis täysin eri juttu kuin sikiöaikana, jolloin lapsen alkopitoisuus olisi sama kuin mamman.) Joten jos tuntuu siltä, että lasillinen silloin tällöin auttaa pään lataamisessa, anna mennä.

Munkin mielestä Iines on ihana nimi! Ja Iiris muun muassa. Liputan Iinekselle! Kakkukeisarin kakuista en tiedä, mutta Katan tavoin hehkutan Kakkugallerian luomuksia. Meillä oli L:n ristiäisissä ja olivat kerrassaan upean näköisiä ja nameja.

Mä en lukenut ”käynnistysjupakkaa” toiselta puolelta, mutta höh, musta siinä ei ollut mitään kummallista, että mies oli töissä. Eihän siinä heti mitään tapahdu. Ja ei kai miehet siellä osastolla saa rajattomasti edes olla? Synnäriinhän siirrytään vasta, kun tosissaan alkaa tapahtua. Ja miksi ”tuhlata” isyyslomapäivä odotteluun? En mäkään herättänyt miestä silloin yöllä ennen kuin tiesin, että lähtö tulee. Ihan issekseni täällä kuljeskelin ja puuskutin pari tuntia. No juu, ei kai pitäisi asiaa enää edes tonkia. Sorppa.

Pakko katsoa tänään sekä viisuja että lätkää. Yritän saada jotain tolkullista aikaan ennen sitä, joten se on moro!

Jes, Suomi finaaliin!!!

Stella, mun kahdella kaverilla on esikoiset, jotka nukkuivat hyvin heti alusta ja he jännittivät kakkosten kohdalla kuinka menee. Molemmilla myös kakkoset ovat nukkuneet heti alusta ja olleet yhtälailla helppoja kuin iso-sisaruksensa. Ehkäpä teilläkin menis näin.
Muuten (siis näitä neljää lukuunottamatta) mun kavereilla ja tutuilla noin 20 vauvasta / lapsesta jokainen on valvottanut ja ollut ns. normaali vauva. Hih, kaveripiirissäni kun normaali vauva EI ole sellainen joka vaan syö ja nukkuu... Kai se on se ensimmäinen vuosi tuon nukkumisen osalta vähän sitä sun tätä.
Päiväunista olitte puhuneet - Ilonalla vaihtelee kovasti. Välillä luulin, että alkaa nukkumaan vaan yhdet unet, mutta nyt taas ei.
Herää 8.00,
ekat päikkärit 11.00-12.30
toiset kello 16-17.30 (joskus 18).
Tää on suht vakio. Joskus taas herääkin vasta 9.00 ja päikkärit siirtyykin noin 13.00-15.00 ja sitten ei meinaa olla enää aikaa nukkua toisia kun ei anneta paljoa yli kuuden nukkua, mutta jos herää kello 15 niin ei jaksa 21 asti millään, sitten torkahtaa syliin jossain vaiheessa ja annetaan torkkua 20 minuuttia. Aikansa kutakin.... ;)

Nyt painelen pihahommiin kun mies jo siellä kolistelee. Ilona nukkuu vielä hetken, toivottavasti.

Mulla tuli muuten itku kun ajattelin, että tänään en vietäkään Lapsettomien Lauantaita.

Hyvää Äitienpäivää!

Mä ajattelin, että tänä vuonna en saa aamupalaa sänkyyn kun en oikein pysty mitään syömään. Mutta tulihan sieltä vanukasta, jogurttia, marjapuuroa, mehua jäillä, heh. Oman äitini vien äitienpäivälounaalle jahka pystyn syömään ravintolassa...

Kiitos kysymästä Nekku, kurkku ei ole hyvä. Eilis ilta ja viime yö pahimmat tähän mennessä. Lääkkeitä vedetty urakalla. Olisin itkenyt jos olisin uskaltanut :) Olen meinaan varma, että silloin sattuu enemmän.

Sitä mun kamuni tyttöä hoidetaan helsingissä, joten onkos se sitten se lastenklinikka? Vai onko siellä joku toinen vaihtoehto? Mulle kun nuo hkin sairaalat eivät ole oikein tuttuja.

Lätkää katsottu ja vielä tänään jännitysnäytelmä. Hahhaa, venäjä oli aivan hajalla. Euroviisuista jaksoin katsoa puolet, loput aamulla nauhalta kelauksella. Voittaja ihan ok, mutta ei Hanna mun mielestä noin huono ollut.. Tosin euroviisuissa tunnutaan suosivan semmoista ihme "humppaa".

Mä olen miettinyt myös tuota seuraavan lapsen helppoutta/ vaikeutta. Toivoisin tosiaan hieman helpompaa kuin Juskan kanssa, mutta olisihan meillä voinut toki olla paljon vaikeampaakin. Kuitenkin terve lapsi, ei koliikkiakaan. Toinen vauva hoituisi varmaan jo rutiinilla ja oma asennekkin olisi erilainen. Kyllähän ne yövalvomiset mietityttäisi kun niitä päikkäreitä ei sitten enää otettaisikaan kun on se esikoinenkin. Vaan näitä mietteitä sitten joskus enemmän jos toinen on tulossa.

Nekku, kuinka paljon teillä niitä vieraita olikaan? Siis sun isäntäperhe vai? Onko teillä reissua suunnitteilla heille päin?

Taidan mennä huilimaan, päikkäriaika.

Voi, reppana-Riinuskaa, toivotaan, että se kurkkukipu siitä talttuisi!
Onkos tuo risojen poisto lapselle jotenkin helpompaa, kipu lievempää jne.? Kun mun pikkuveljeltä poistettiin jommat kummat risat alle parivuotiaana, enkä muista hänen olleen erityisen itkuinen ja oli/on kyllä erityisen kipuherkkä.

Meillä ei tullut aamiainen vuoteeseen, tai olisi tullut, mutta halusin nousta pöydän viereen, kun olen sellainen sotkupekka. Olisi mennyt lakanat vaihtoon, jos pikkuherra Vilikin olisi jäänyt viereen maistiaisille. :)
Justiinsa syötiin miehen väsäämä lounas ja mielettömän ihanaa lähileipomon Äitienpäiväkakkua ja illalla mennään miehen äidille syömään. Yhtä herkuttelua on ollut, nimittäin eilen illalla oltiin Turussa yhdistetyllä äitienpäivä"lounaalla" ja mun synttäri-illallisella (vielä alkaa ikä kakkosella.. ;).
Huomisesta jatkuen pitää sitten taas tarkkailla suuhunpantavia.. (-12 kg!:))

Heh, mua nauratti, kun kuvittelin Nekun tukka pörrössä vääntävän enkkua miehelleen yöllä. :D
Kiva, kun "varaperheen" visiitti sujui mallikkaasti, vastavierauilulle sitten vaan Lotan kanssa, kun on niin kelpo matkakamu! :)

Vili päivä menee aina saman kaavan mukaan, mutta kloajat vähän vaihtelee, suunnilleen kuitenkin näin:
7.30 herää
11-13 päikkärit ulkona
16-17 päikkärit ulkona
n. 21.30 yöunille
Saattaa heittää tunnillakin myöhemmäksi, lähes aina mikäli nukahtaa illalla vasta kympiltä, herää aamulla puolestaan 8.30. Kellon siirtämisen jälkeen on ollut vaikeampaa saada nukkumaan jo ysiltä, vaikka kuinka yritetään aikaistaa, niin ei vaan yleensä ennen kymppiä nuku. Paksut ja tummat verhot makkarissa ovat pidentäneet aamu-unia, ennen niitä heräsi aina viim. seiskalta.

Ja vielä kakkajuttu, eli pottaan on tullut joka päivä! :) Muistan miten hassulta (ja typerältä) äitien kakkajutut kuulostivat ennen Viliä, vaan nyt on arkinen puheenaihe, onneksi ei kuitenkaan jokapäiväinen. =))

Oli kyllä tulla itselle housuun eilistä matsia katsoessa, huui!! Mutta mahtavaa, toivon samanlaista jännitysnäytelmää tälle illalle! Hyvä Suomi!

Viime yönä, kun heräsin juomaan ja keittiön ikkuna oli auki, jotkut hätähousut kylällä kuuluivat laulavan, että "Suomi on uusi maailmanmestari, maailmanmestari, maailmanmestari..!!" Toivottavasti!!!!!!!!!

Me lähdetään huomenna Pohjanmaalle, joten palailen loppuviikolla linjoille.

Mukavaa äitienpäivää! :)

Huhuu, tulkaa linjoille! Eri tullut Leijonille kultaa. Höh. Loistavaa taistelua sentään kolmannessa erässä.

Ja hei, Suomi hoiti Euroviisut kunnialla! Hinosti. Hannan biisi oli mun mielestä sijoitustaan parempi. Mutta onhan toi Euroviisujen musiikkigenre jotenkin ihan järkky - ainakin mun korviini. Kyllä mua häiritsi myös se, että valtaosa finalisteista oli itäblokista.

Riinuska, on se ystäväsi tyttö sitten Lastenklinikalla. Siksi kysyin, kun kiinnosti, että onko ainakin Etelä-Suomen syöpälasten hoidot keskitetty. Taitavat siis olla ja varmaan hyvä niin. On siis parhaissa mahdollisissa käsissä siellä!

Kurjuus tuota sinun omaa toipumistasi. Ota vain lääkettä hevoskuuri, ei siinä muukaan auta!

Olen siis visiteerannut kyllä mun vaihtariperhettä ainakin neljä kertaa vuoteni jälkeen, mutta silti on aina kaamea hyvästellä – väliä on kuitenkin se 10 000 km ja pari vuotta. ;-( Itse asiassa harkittiin, että oltaisiin talvella lähdetty sinne, kun oli halpoja lentoja. Mutta 10 tunnin aikaero Lotan kanssa ei kuulostanut järin rentouttavalta, joten ei auttanut kuin lykätä.

Mama-Sandekin palailee tänne kulmille piakkoin. Kirjoittivat sulle varmaan NKL:lla reseptilääkkeen pukamiin? Mulla se auttoi nopsasti. Ai niin, jälkivuoto kesti mulla rasittavan kauan, muistaakseni 5 vkoa ainakin. Koskas me saadaan tavata Ilppis?

Lotan rytmi on aika lailla samanlainen kuin Vilillä. Anskuliinille hyvää keikkaa Pohjanmaalle!

Nekku, mää ainaski täällä :-) Kiva kuulla, että viikko vieraiden kanssa oli onnistunut. Vaikka onhan se rankkaa olla tourina ja mulle ainakin jatkuva englannilla puhuminen tuntuisi ajoittain työläältä. Eroaminen on aina kurjaa =( Oliko Lode mukana koko ajan? Mistäs vieraat erityisesti pitivät täällä? Olikos tämä heidän ensimmäinen visiitti Suomeen..?
Kiitos muuten Loden kuvista, viehättävä nuori neiti :) Ihanat reidet söpöliinillä. Noi nakukuvat on - ah, niin valloittavia. Voisin itsekin laittaa Matskusta pari otosta.

Huh, viime vkloppuna ei totisesti kilot vähentyneet! Megalomaanista herkuttelua. Ihanaa toki, mutta nyt jotenkin korpeaa tämä turvonnut olo. Odotan jo iltaa, että pääsen kunnon hikilenkille. Iskä ja Matsku kiikuttivat eilen sänkyyn kuohuvaa, mansikoita ja vaahtonameja, nam nam! Muuten nyt oli aika normisunnuntai, en niin kaipaa mitään erityiskohteluita tai -hemmotteluja. Kakunkin leivoin itse, kun miehellä on hippasen ollut kiirettä ja stressiä töissä, etten raaskinut lisätaakkaa sälyttää.

Kurja Riinuska tuota sun kurkkua. Etenkin jos öisin piinaa. Zemppiä!

Me ollaan luovuttu, näköjään, kokonaan 2. päikistä. Pojalla ei oo mitään ongelmaa valvoa 20.30 asti, joten en viitsi väkisin laittaa vaunuihin 16 aikaan. Jopa toi iltanukahtaminen on alkanut tuottaa vähän vaikeuksia, johtunee valoisuudesta ja siitäkin, että pojasta on tullut todellinen jumppakärpänen ja treenailee about kuperkeikkoja sängyssä. Iltoja pitää selvästi alkaa rauhoittaakin erilailla.

Aniliini taitaa olla jo toisaalla, mutta piti sanoa, että Hienoa tuo Vilin pottakakkaaminen. Pitää myöntää, etten ole edes ajatellut koko potan hankkimista, olen ajatellut, ettei se onnistu kuitenkaan ja se ois ajankohtaista vasta joskus myöhemmällä iällä. Mutta mutta. Kai vehkeen voisi edes esitellä poitsulle. Nyt on tosin ajankohtaisempaa pyöräistuimen hankinta pojalle. Ois ihana päästä viimein pyöräilemään koko sakki.
Hinosti olet muuten saanut laihdutettua Aniliini, hyvähyvä!

Suomi klaarasi kyllä hienosti euroviisut. Areenakin näytti NIIN isolta, vaikka se on sisältä todellisuudessa melko pieni. Upeat valot ja lavashow't. Huvittavaa, kun heräsin sohvalta kahdelta yöllä ja mietin, että kylläpäs se pisteiden lasku kestää ;) Ruudussa pyöri jokin Ylen yöllinen visailu, heh...
Suomen lätkävoittoon en kyllä uskonut, mutta siltä joukkueelta musta hopeakin on tooosi hyvä saavutus. Sieltähän puuttui kuitenkin monet huippupelaajat, kuten Timonen, Selänne ja Koivu.

Ääh ja plääh, kai se pitäisi lähteä kuuraamaan keittiötä.

Maanantaita mimmeille!

Tänään tehtiin Vanessan kanssa enkat ja nukuttiin kahdeksaan! Miinuspuolena yössä se, että V päätti olla nukkumatta pinniksessään, vaan ainoastaan meidän sänky kelpasi, great. Saa nähdä jääkö pysyväksi ilmiöksi..kai se on mukavampi nukkua äidin kyljessä, mä vaan mieluummin omisin itselleni koko mun sängynpuoliskon..

Mies kävi katsomassa kaveriporukalla jossain pelin, mua ei edes MM-lätkä saa TV:n ääreen, olenko poikkeusyksilö..?? Euroviisuja vilkuiltiin vähän eilen uusintana, onhan ne biisit aikamoisia useimmat..Hannan biisistä en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata, ihan kiva, muttei nyt mikään tajunnan räjäyttäjä.

Vilille onnittelut hyvästä pottailumeiningistä, samaan malliin vaan! Aniliini onkin reissussa alkuviikon.

Äitienpäivä oli mukava, sain monta pikkupakettia ja herkkuaamiaisen! Ei kyllä meinaa mennä jakeluun että sitä on ÄITI, ihan kummaa..mummua käytiin myös moikkaamassa. Ilma oli ihan mahtava koko viikonlopun, tehtiin pitkät kävelylenkit molempina päivinä.

Toivottavasti Riinuskan kurkku olisi parempaan päin, olisikohan tosiaan vielä niin, että vanhemmiten on isompi juttu tuo operaatio kuin ihan pienenä?

Nekulla on ollut vauhtia vaihtariperheen kanssa. Mä en ole ollut koskaan vaihdossa, mutta monelle kaverille on jäänyt rapakon takainen perhe tosi tärkeäksi. Mä en ole muuten koskaan edes käynyt Jenkeissä, se olisi ihan ehdottomasti ohjelmassa jonain päivänä!

Kohta pitää miettiä tuota kiinteiden aloitusta, juhannuksen tietämillähän meillä tulee se 4 kk täyteen. Luulen että aloittelen pikkuhiljaa maistattamaan soseita heinä-elokuussa kaikessa rauhassa, siihenhän voi mennä hyvä tovi harjoitteluun.

Miten muuten olette toimineet pienten vauvojen kanssa auringossa, pitääkö naamaa alkaa rasvata heti kun vähän oleilee pois vaunuista? Mietin myös aurinkolasien ostamista, V siristelee ihan kauheasti silmiään heti kun on vähänkin auringossa.

Minä edelleen täällä… Munkin piti kommentoida Vilin pottatoimintaa. Ihailtavaa! Meillä ei ole vielä pottaa enkä itse asiassa usko, että ihan hetkeen hankinkaan. Plääh, laiska. Kesällä sen sijaan voisi jotenkin yrittää antaa losottaa puskiin.

Juu, Lode keikkui turistitoiminnassa koko ajan mukana. Olihan se hilpeää, että lähdettiin aamulla klo 9 ja tultiin illalla klo 21.30. Pakkasin vain päivän eväät ja vaipat ja taas mentiin… Tyytyväinen pikku ihminen! Perjantaina jätin mun vanhemmille hoitoon, kun ajelin Treelle lentokentälle. Oli heidän eka visiittinsä Suomeen, muuten ovat kyllä tosi paljon reissanneet. Suomenlinna teki vaikutuksen, samoin luonto ja meri (vaikka itse rannalla asuvatkin!) ja kaunis kaupunki. Pitivät myös lattialämmityksestä. ;-)

Kata, mä en viime kesänä laittanut Lotalle rasvaa, kun oli niin pieni. Reissuja varten ostin talvella apteekista bebeille tarkoitettua aurinkorasvaa ja sitä käytinkin. Suomessa en ole vielä laittanut. L on ruskettunut naamastaan, mutta ei se kai vaarallista ole.

Ei Stellakaan katso lätkää, et ole Kata ainoa. Eikä mun mies! ;-)

Mielenkiintoista, että Masa on jättänyt tokat päikät kokonaan pois! Me ollaan oltu niin monta viikkoa liikenteessä, etten oikeesti edes tiedä, mikä olisi Lotan tilanne. Nyt on posottanut jo yli kaksi tuntia, joten tuskin tänään juurikaan tän jälkeen nukkuu. Lähdetään kaverille kyläilemään. Adios!

Mä täällä vielä...Jotenkin tuo kyökki ei vedä puoleensa...wonder why..
Vanehan on aloittanut viikon mallikkaasti, kun nukkui kasiin asti. Meillä herätään krooh, jo 6.30, enkä sen jälkeen enää nukkunut, vaikka poika nukkuikin, joten on vähän väsy olo. Mitenköhän mä saisin itseni joka ilta hyvissä ajoin petiin..?? Ikuinen mysteeri.
Arskat voisi olla Kata hyvät vauvalle, tosin miten lie hyvin pysyvät noin pienen päässä...? Mitään superkalliita ei kannata ehkä ostaa. Pieni vauvahan ei saisi olla yhtään auringossa, hetkittäinen altistuminen ei tietty haitaksi ole, mutta ei pitkiä aikoja. Matsku oli tietty viime kesänä ihan "vastasyntynyt", jotten siksikin oltiin tosi varovaisia. Ehkä parempi vain pitää poissa paisteesta, sen sijaan, että alkaisi rasvata.

:) Heh, no tämä on sit se päivän _vika_...
Mut Nekku, mäkin olen ihmeissään, että poika jätti ne unet veke. M:n päivän virkeystaso on kohonnut potenssiin sata ihan lyhyessä ajassa, eikä nukkuminen kiinnosta samaan tyyliin. Esim. perjantaina oltiin keskustan hulinoissa (jammailtiin Johnny Loganin tahdeissa, wouu!), ja olin varma, että poika simahtaa yöunille heti. No mitä vielä, taisi valvoa vielä 21:kin.
Ekoille päikillekin menee lähemmäksi 11.30, riippuen toki, mihin aikaan herää. No, kunhan nukkuu vähintän 12-13 t/vrk, hyvä niin. Ja voihan päivärytmi vaihdellakin, mutta pääsääntöisesti en laittamalla laita enää tokille päikyille.
No nyt mä poistun tiskien ääreen. Itseasiassa mekin lähdetään pian kyläilemään.

Tervepä terve! Viisut on viisuiltu ja lätkät lätkitty. Katsoin edelliset ja hyvältä näytti, jälkimmäisten finaalia vilkuilin. Ihan pienenpieni pettymys hiipi sieluun, kun kultaa ei tullut, mutta unohdin sen minuutissa :). Eli joo, lätkä ei juurikaan sytytä.

Meillä on tänään kiireinen päivä, kun pitää neuvotella monen kiinteistönvälittäjän kanssa tämän kämpän arvosta ja välityspalkkiosta. Seuraava tulee puolen tunnin päästä.

Meilläkin on tapahtunut jotain Leon yöunille. Poika herää melkein joka yö nykyään, vähintään kerran eikä meinaa millään nukahtaa uudelleen. Tai nukahtaa kyllä, mutta hyvin kevyeen uneen. Heti kun viereltä lähtee pois, Leo havahtuu ja alkaa huutaa. Taitaa päivän aktiivisuus tulla uniin, kun saattaa esimerkiksi vilkuttaa tai huitoa unissaan ihan vimmatusti, joskus jopa nauraa, konttaa tai murisee unissaan. Viime yönä otin pojan viereen kolmelta, kun ei muuten nukahtanut, mutta sitten meni multa unet :(. Ei nimittäin pysy hetkeäkään paikallaan, mokoma väkkärä, vaan heiluu ja kieriskelee edestakaisin.

Meillä alkoi potatus niin, että laitoin Leon potalle aina aamupuuron jälkeen. Tuotos tuli pitkään joka aamu ihan vakiona, ja sitten sitä yhdessä ihailtiin. Se on yllättävän palkitsevaa, joten kannattaa aloittaa, Nekku ja Piritta :D.

Hinosti Aniliini on saanut painon putoamaan, WAU ja onnea!

Riinuskalle voimia kurkun kanssa, ei kuulosta kivalta :(. Tulee vissiin sullekin sitten laihdutuskuuri samalla.

Tosi kivaa, että Lotta on noin hyvää seuraa reissupäivinä. Ja kuulostaa tosi ihanalta, että olet saanut aikoinaan noin merkittävän vaihtariperheen, että olette tänäkin päivänä lämpimissä väleissä. Mä olen ollut pari kertaa au pairina, ja vaikka kokemukset olivat tosi hyviä, on suhde kumpaankin perheeseen valitettavasti katkennut. Au pairina olo kyllä onkin aika eri asia kuin vaihtarina olo.

Nyt täytyy mennä!

Moikka.

Kiitoksia kuvista, ihania tyttösiä Vane, Iines ja Lode...lisää kuvia saa laittaa..
Mä laitoin sellaisen Samun kikatus videon teille. Toivottavasti saatte näkymään, on aika hassu.

Hienosti on Vilillä mennyt potta touhut, WAU! Meillä oli Teemun kanssa aika hidas lähtö noille potta touhuille, koska sai raivarit kun vaan näkikin potan, eikä malttanut istua siinä kun max. 30 sekunttia. Mutta sitten kun hoksasi että onkin mukava tehdä toimitukset pottaan ja ihastella niitä sitten. Muutes ollaan päästy eroon Teemun kanssa yövaipoista. HINOA Teemu!

Äitienpäivänä mulle oli tehty herkku aamiainen. Tai taas se oli enemmän miehen makuun (munakasta, nakkeja yms.). Mä en oo vaan hennonnut sanoa että tykkään ennemmin vaikka hedelmäsalaatista ja kaurapuurosta tms. ja heti aamutuimaan nakit ja muut saa mut ennemmin voimaan pahoin kun täyttämään niillä vatsaani. No kaipa sitä kerran vuodessa voi nakeillakin aamun aloittaa. Ajatushan siinä on tärkeintä! Sitten iltapäivällä käytiin vielä ravintelissa syömässä. Ja mummoilla kahveilla. Eli herkkuja on vedetty täälläkin. Innolla odotan minäkin jo illan sählymittelöä.

Harmi että Leolla on yöuniin tullut häiriöitä. Meilläkin oli taas vaihteeksi muutama yö jolloin Samu valvoi 2-5, rupesi luomi jo aika lailla painamaan..onneksi on nyt taas nukkunut 2 viimeyötä hyvin.

Meidän päivärytmi on jotakuinkin tälläinen

06.00 ylös
08.00 nukkumaan
09.00 herätään taas
11.00 unille
14-15 herätään
19.30-20.00 nukkumaan

Riinuskalle voimia kipuiluihin..

Mä taidan lähteä pihahommeleihin. Mulle on puutarhasta niin suuri terapeuttinen vaikutus etten voi sitä sanoin kuvailla. Mieskin on naurannut että saataan lähteä kulmat kurtussa pihalle ja hetken siellä kukkapenkissä pyllisteltyäni oon niin iloinen ja hyvän tuulinen...

Kiitoksii Pirita kuvista, ihanat silmät Matiaksella.

Jostain syystä kaikille ei näköjään mennytkään se mun lähettämä video. Riinuska, Keijukainen, Suvi ja gissa ei ainakaan tainnut saada sitä. Jos haluatte niin yritän lähettää sitä uudelleen vähän myöhemmin..

Terve!

Päivän ekana näköjään kirjoittelen. Lähden kohta käymään työpaikalla, kunhan Vanessa heräilee. Yksi työkaveri tuo mulle jotain vauvan vaatteita lainaan. Jotenkin on ihan vastenmielisyys mennä (ex)työpaikalle, kai sitä on henkisesti siirtynyt niin kauas sieltä..

Pukamista kun on ollut puhetta, niin ne ryökäleet vaivaavat nyt meikäläistäkin oikein urakalla, great. Ennen raskautta en edes tiennyt mitä peräpukamat ovat, niin sitä viisastuu tässäkin asiassa..=) Saas nähdä pitääkö lekuri varata, kun ei tunnu ollenkaan menevän ohi, joku pullistuma siellä on ja verta tulee kyllä vähän joka vessakäynnillä isommalla asialla.. Kiva kirjoitella taas alapään intiimejä yksityiskohtia, mutta siinä nyt ei ole mitään uutta täällä..;-)

Sataa, joten ei lähdetty ollenkaan ulos. Yleensä käyn päiksyjen alkuun aina lenkillä, niin saa koirakin liikuntaa, ja tietysti minä myös. Nyt lykkäsin neidin vain parvekkeelle. Tänä aamuna noustiin kuudelta taas "normaaliaikaan", harmi kyllä, eilinen kahdeksan oli huomattavasti inhimillisempi aika. Yökin taisi mennä molemmilla meillä vähän pyöriskellessä, joten vähän haukotuttaa.

Jos katsoisi jonkun ohjelman vielä kun saa hetken rauhaa, hyvää tiistaita kaikille!

Heippa! Mä en saanut Mariskan videota auki, kun ei löydy sopivaa ohjelmaa koneelta. Harmi!

"Pukamajengiin" kuulun minäkin tässä raskaudessa. Eivät onneksi ainakaan vielä ole pahat.

Yö meni tällä kertaa Leon osalta mainiosti, posotti täyttä unta 20-07. Mutta meikäläinen heräsikin sitten klo 03 kipeisiin supistuksiin. Ensin en edes meinannut tajuta, mistä on kyse, mutta sitten poltti jo niin ikävästi, ettei jäänyt epäselväksi :(. Nousin ylös ja kävelin olkkarissa huolestuneena. Onneksi menivät noin vartissa ohi, mutta kyllä niitä ehti tulla ehkä 5-6 ihan kunnollista siinä ajassa. Tämä taisi nyt olla varoitus, että pitäisi todellakin levätä enemmän. Lueskelin muutenkin netistä neuvoja, mitä kannattaa tehdä, jos ennenaikaiset supistukset ilmaantuvat. Tuo oli sen verran lyhyt supistelupätkä, etten vielä soittanut kätilölle tai mennyt lääkäriin, mutta jos niitä tulee lisää, niin sitten kyllä menen. Toivon _todella_ paljon, etten joudu vuodelepoon saati sitten, että lapsi alkaisi syntyä jo näillä viikoilla! No, ehkä on ennenaikaista murehtua sellaisesta vielä, mutta kipeät supparit rv 29+1 ei ole kuitenkaan hyvä juttu.

Olisi kiva saada teitä ihan oikeasti tänne Mansen suuntaan visiitille. Mikäs mahtaisi olla sopiva ajankohta? Ehdotuksia? Kesäkuussa ennen juhannusta joku sopiva arkipäivä olisi mun ehdotukseni :). Mitään erityisiä suunnitelmia mulla ei ole, joten monet vaihtoehdot käyvät.

Nyt syömään, tulkaapas turinoimaan!

Heissan! Täältähän sitä aina itsensä löytää kun poitsu uinahtaa.

Harmi Stella noita suppareita. Toivottavasti oli vaan varoitus eikä uusi ennen kuin H- hetki on paaaaaljon lähempänä. Vaan tiedän, että on aika vaikeaa levätä Leon ikäisen lapsen kanssa :)

Tuohon Tampesterin tapaamiseen en sano juuta enkä jaata, koska tuskin olen tulossa. Ehkä mäkin sitten joskus sinne Helsingin tapaamiseen pääsen...

Nuo pukamat on kyllä inhottava vaiva. Tosi monella ne tulee ponnistusvaiheessa viimeistään ja häipyy suht pian synnytyksen jälkeen. Mulle on jäänyt vielä jonkin asteista vaivaa, tai siis eivät yhtään vaivaa, mutta ovat olemassa. Sekavaa. Ei onneksi sitä luokkaa mitä ne oli tullessaan, huhhuh. Tulipahan taas paljastettua tämäkin.

Vilille onnittelut onnistuneista pottakäynneistä, jatka vaan samaa rataa!

Kata, niin mäkin olen käsittänyt että aikuiselle risojen poisto on paljon kivuliaampaa (tai siis toipuminen) kuin lapselle. Mulla tänään ehkä hieman parempi päivä? Lääkkeitä on kyllä mennyt entiseen malliin, mutta puhe tulee paremmin.

Kurja ilma, käytiin aamulla lenkillä koiran kanssa kun ei vielä satanut. Nyt koko pelto on kuralilliä, yök.

Taas on kyläilty. Ugh, mikä keli. Kävelin aika matkan bussipysäkiltä kyläpaikkaan – ja ajattelin Sanden mottoa että ei ole huonoja kelejä vaan huonoja varusteita. ;-) Omani olivat semihuonot mutta Lotalla onneksi hyvät oltavat sadesuojan alla vaunuissa. Sande muuten, se Teutonian oma sadesuoja (ei siis se läpinäkyvä kaamea!) on mun mielestä hyvä. Saitteko vaunujen mukana? Suosittelen.

Hui kauhistus Stellan yötä! Varmasti pelästytti. Otahan niin rauhallisesti kuin se Leon kanssa on mahdollista…

Aniliinille vielä kysymys Vilin pottailusta. Miten ihmeessä sä saat sen pienen ihmisen istumaan siihen / pysymään paikallaan??? Mä voisin kuvitella, ettei Lotta malttaisi istua potalla puolta minuuttia ilman valtaisaa leluarsenaalia ja huvimarsalkkaäitiä.

Mä voisin tulla Tampesteriin kesäkuussa. Arkipäivä paras.

Kotona taas, oli ihan mukava nähdä vanhoja työkavereita. Ja nyt on kassillinen 70-senttisiä vaatteita odottamassa!

Juu Tre käy mullekin kesäkuussa, arkipäivä kun olisi, voitais vaikka mennä täältä samalla junalla Helsingistä ketkä lähdössä.

Vanessa herppaa, joten moro taas!

Nekku, lämmin kiitos onnitteluista!
Ja kuvia ja viestejä saa mielellään laittaa, kaikenlaista postia myös tältä puolelta :) Ja niin olette tehneetkin, kiitos!
Eri asia sitten jos ei halua.

Morot tytöt,
Ollaan eilen palailtu K-suomesta, mies on isyyslomalla tän viikon. Matka meni loistavasti Iineksen kanssa, yhdellä tankkauksella. Mutta jo syntyneet olemattomat rytmit on sitten ihan kadoksissa. Nukkuu puolen tunnin unia päivisin ja syö KOKO ajan ja iltainen nukkumaanmenokin siirtynyt puoleen yöhön. Mama on aika hajalla, vaikka edelleen se eka nukkumajakso on kolme tuntia, mutta kun siihen pääseminen verottaa maman hermoja. Lisäksi alapää on aika kipeä, epäilen että joku tikki on revennyt:-(. Aika hurjaa kyllä että tikit ovat sellaista valkoista lankaa eikä mitään ultramodernia vyyhdettä.
Me jäädään nyt Iineksen kanssa kotiin, eikä lähdetä H-vedelle. Mua laiskottaa ja tämä arjen pyörittäminen on ihan tarpeeksi haastavaa täällä kotonakin, puhumattakaan mökkioloista. Ehkä sitten parin viikon päästä harkitaan uudelleen, jos tässä saisi jotain tolkkua tähän vuorokausirytmiin.

Piti taas kirjoittaa ummet ja lammet mutta kitinä kuuluu jo...palaan siis...

Waude, mikä keli! Käytiin jo kärrytellen kaupassa, niin upeaa. Huomenna tulee tasan vuosi kotonaoloa mulle! Aattele, P, että saatiin aloittaa ä-loma tällaisilla keleillä viime vuonna – ja nauttia kiireettä moooonta viikkoa ennen h-hetkiämme. Kevät ja alkukesä on niin mun lemppariaikaa.

Hei, ei mulla oikeastaan ole mitään asiaa, joten paree lopettaa saman tien… :-D