Tahkoojaplussat 46

  • Viestiketjun aloittaja Kata*
  • Ensimmäinen viesti
Mariska*
Moikka.

Onnea Stellalle uudesta kodista..kuulostaa hyvälle.

Meidän Ruotsin matka sujui ihan hyvin. Käytiin siellä Skansenissa, mentiin lautalla Slussenilta sinne. Ihana paikka. Ja varsinkin kun lämpöä oli 12 astetta aurinko paistoi oli ihana kävellä ja katsella tienoota. Lapsetkin jaksoivat todella hyvin. Ainoastaan Teemu herätti hilpeyttä kun takaisin Viking Linen terminaaliin kävellessämme nukahti isänsä hartioille...tosi suloinen rötköttäjä. Mies vain vitsaili että samanlailla ne isommatkin risteilymatkustajat käyttäytyvät. Iloisesti lähtevät reissuun ja lopuksi kannetaan sammuneena takaisin laivaan :)

Meillä oli mukava viikonloppu. Lauantaina oltiin kattomassa Pelicans-Kärpät ottelua. Pelsut hävis, mikä ei ollut niin mukavaa. Ja sunnuntaina käytiin kiertelemässä raksa messuja..

Ei mene enään kauan kun saadaan kuulla Sandemanin synnytystarina. Mulla on ihan semmoinen olo että teille tulee tyttö..

Nekulle huhuilen hyvää matkaa. Mulla on menny jotenkin ihan ohi, minne olittekaan menossa reissuun? Vähän teillä kaikilla on ihania matkoja tiedossa, Thaimaata, leviä...

Täytyypä ruveta hoitelemaan asioita, on soiteltava muutamaan paikaan ja nythän se on tehtävät kun Samu koisii ja Teemu kerhoilee..
 
Aniliini#
Heippa!

Vili nukkuu autossa, en viitsinyt siirtää vaunuihin, kun täälläkin satelee vettä/räntää/lunta ja kaikkea niiden väliltä. :(
Oltiin vauvakerhossa aamupvä ja Vili oli ihan innoissaan kuullessaan tutut laulut. =)

Sandeman, onko sulla jotakin tukivyötä? Kun mulla auttoi tosi paljon liitoskipuihin sellanen Villiankasta tilaamani vyö. Käytin sitä rv 20-41+ ja niinä päivinä kun se sattui olemaan pesussa tai unohtumaan käytöstä, oli seuraavina päivinä tod. vaikea liikkua.

Joo just Piritta, eroahdistushan se meillä. Mietin tota sanaa viimeksi kirjoittaessani, mutta jonnekin se oli muistini lokeroista hävinnyt.

Meillä ei ole pimennysverhoa ja ihan hyvin Vili nukkuu n. 7.30-8.00 saakka, ei siis valoisuuteen herää, vaikka muuten heräileekin, edelleen.....

Nekku se sitten ehti lähteä, ennen kuin kerkesin hyviä lomia toivotella. Mekin oltiin siellä mökki/laskettelureissulla toissa vkl:na, kivaa oli ja ihanata oli lasketella ja lautailla, kun sää suosi! Vilikin käväisi tätinsä kanssa hiihtämässä, ts. nukkui rinkassa, kun miehen sisko hiljalleen tasamaata hiihteli. :)

Piritta, säkin saat sitten maistaa "yh:n" elämää, mähän leikin yh:a harva se viikko, kun mies on välillä monen päivän työreissuilla. Nyt on kyllä viime aikoina ollut paljon enemmän kotona ts. ottanut hieman vähemmän töitä. Tosi hyvään saumaan, kun Vilillä meinaa olla jonkin sortin vierastusvaihe, niin ei ainakaan isukkiaan ala vierastella. :)

Me tilataan Vilille Saksasta turvaistuin, mutta Visa temppuilee!! GRR! Eikös Piritta sulla ollut kanssa jotain "maksuongelmia" vaunukauppojen yhteydessä?
Onko Lotalla, Matiaksella ja Samulla jo luovuttu kaukalosta ja siirrytty isompaan istuimeen? Me saatin miehen työkaverilta tilapäislainaksi isompi istuin, kun kaukalo kävi niin pieneksi, eikä olla saatu vielä omaa edes tilattua.

Mä tsippasin sohvalle kesken vaalivalvojaisten, mutta oma ehdokas meni läpi huimalla äänimäärällä, vaikka ekaa kertaa ehdolla oli. Tuuletukset hänelle!

No nyt poika heräsi, palataan! :)
 
Kata*
Tervehdys!

Vaalit oli ja meni, minun ehdokkaani oli uusi tulokas, joka ei ihan saanut ääniä tarpeeksi, mutta niin kyllä vähän epäilinkin. Puolueen menestykseen olin tyytyväinen..;-)

Tänään on ollut aika väsy ja alavireinen päivä, kumma miten vaihtelee fiilikset päivästä toiseen, viikonloppuna olin ihan tosi pirteä ja energinen ja elämä tuntui niiiin auvoiselta. Nyt sitten väsyttää ihan pirusti ja tuntuu ettei kertakaikkiaan jaksa mitään. Vanessa on ollut hereillä ollessaan vielä tänään vähän kärtty, pitäisi vaan kanniskella ja lauleskella. Ja semmoinen paketti tuo tyttö on jo nyt, että ei sitä oikein jaksakaan ikuisia aikoja kanniskella. Olen koittanut kantoliinaa pariin kertaa, mulla on lainassa kaverilta sellainen heti valmis rengasliina, mutta mä en saa edes sijoitettua Vanea siihen, jotenkin se menee ihan myttyyn huonoon asentoon.

Eilen oli hieman eripuraa miehen kanssa illalla, ei mitään vakavaa, mutta nyt huomaa että väsymys ja jatkuva yhdessäolo on välillä aika haastava yhdistelmä. Varsinkin kun ei juuri tule ulkomaailmasta uusia virikkeitä suhteeseen, niin puheenaiheet vähenee todella. Jotenkin tunnen itseni tosi rajoittuneeksi, kun ei päähän oikeasti juuri muita mielenkiinnon aiheita kuin Vane mahdu. Ja mua ottaa päähän esimerkiksi tänään se, että kämppä on ihan epäsiisti, villakoiriin melkein jo kompastelee, mutta mies ei huomaa mitään eikä varsinkaan TEE mitään. No, lupasi imuroida huomenna, katsotaan..Sori valitus, nyt on vaan vali-vali-päivä..=)

On kyllä kivoja reissuja kaikilla, itse täältä sohvan pohjalta kun lueskelee! No, kaikki aikanaan, kesällä sitten on varmaan jo paljon varmempi olo vähän reissailla itsekin. Nyt en kyllä voisi kuvitella mitään suurempaa matkustelua. Mutta ihanaa että kesä lähenee, odotan sitä että ei tarvitse pukea mitään lämmintä päälle ja voi vaan istuskella ulkona ja imettääkin missä tahansa!

Nyt sohvalle odottelemaan Käenpesän alkua, ehkäpä likkakin vielä uinuisi hetken..
 
Aniliini
Morning!

Ajattelin aamulla 6.30, että mistäköhän niitä pimennysverhoja saisi, kun Vili päätti tänä aamuna olla aamuvirkku. Nyt sitten pilkkii tuossa vieressä, ottaa matsia puisen palikkalaatikon kanssa, veikkaanpa, että jälkimmäinen vie voiton. Toivottavasti ei kuitenkaan iske hampaita poikki! Vielä hetken saa pikku-ukko sinnitellä hereillä, sitten lähdetään aamulenkille.

Vili muuten menee lähes konttausasentoon nyt jo lattiallakin, mutta junna vain paikallaan, kunnes pudottautuu mahalleen. Ei siis liikettä! :) Nekku kertoi Lotan "laulelevan" mämämämämä ja nänänänänänänä -tavuyhdistelmiä, meillä tuvan täyttää mammammammammamaaa ja pappappappappaaa- tavailut.

Meillä olisi kasapäin pilttipurkkeja, miten niitä niin kertyykään, vaikka osaksi teen ruuat itse. Ei vaan huvittaisi niitä vaunuilla lähteä roudaamaan, kierrätyspiste kun on parin kilometrin päässä, niin ei ole musiikkia korville kuunnella kilinää sellaista matkaa. Täytyy muistaa pukata pussi autoon, kun sillä seuraavan kerran startataan.

Kata, mä muistan kanssa noiden päivien eri vireystilat ja mielialavaihtelut, eka saattaa olo olla ihan euforinen ja ilman mitään syytä (tai juuri pienenpienen sanaharkan tai aikaansaamattomuuden takia) seuraavassa hetkessä olo ihan täysi nolla ja kiukuttaa sekä itkettää kaikki. Usko pois, kuuluu asiaan!
Mulla helpotti vasta imetyksen lopettamisen jälkeen ne rajut mielialamuutokset, mutta ei välttämättä ollut imetyksestä (hormonien tasaantumisesta) kokonaan kiinni, aika vain teki tehtävänsä. Tsemppiä vaan taistoon hormonimyräkkää vastaan! Eikä sulla muuten tarvikaan tällä hetkellä päässä pyöriä juuri muuta ajateltavaa kuin Vanessa, muiden asioiden ja kiinnostusten kohteiden aika tulee taas! :))

Jaahas, nyt ei auta enää viivytellä, alkaa kitinä muuttua jo paruksi pikkuhiljaa..
 
Stella*
Huomenta! Tänään tehdään sitten talokaupat ja lähdetään Thaimaahan. Jännä päivä :).

Huisia, Sandemanin synnytys lähenee nopeasti. Tosin nuo viimeiset viikot saattavat tuntua odottajasta itsestään tooooosi pitkiltä.

Nekulle en nyt ehtinyt toivottaa hyvää matkaa, mutta toivottavasti telepatia toimii ;).

Joo, kuulostaa tutulta tuo Katan tunnemyrsky. Vuoristorataahan se on näiden naishormonien kanssa! Mä olen aina ollut aika "matalahormoninen" tyyppi, siis mun mielialaa ei ennen ole esim. kuukautiskierto juurikaan heilautellut. Muttamutta... äitiys teki musta paljon ailahtelevamman ja tämä toinen odotus on yhtä pillitystä. Itken milloin ilosta milloin pelosta tai jostain muusta.

Vai ettei tullakaan Murmelin naapuriin.. mutta lähitienoille kumminkin! Minkäslainen talo teillä on?

Mun täytyy alkaa pakata laukkuja nyt kun Leo nukkuu. Vähän edelleen stressaa se pitkä lento, mutta kai siitä selviää. Täytyy ajatella perillä odottavaa palkintoa.

Kuulemisiin viimeistään ensi viikon loppupuolella! Me palataan keskiviikkona Suomeen.

 
Aniliini
Stellalle ja perheelle ihanaa, lämmintä ja turvallista matkaa! NAUTTIKAA!!!! =))
Ja onnentoivotukset vielä syntyneiden talokauppojen johdosta!

Täällä lenkki heitetty! Ihan hiki tuli pintaan, kun tuossa meidän vieressä on sellainen mukava, piitkä ylämäki. Joskus se keljuttaa, mutta kuntoilumielessä just hyvä! Vili nukahti alta viidentoista sekunnin, kun vaunut lähtivät liikkeelle, mutta pitää mamankin saada raitista ilmaa. Tosin olen menossa kamujen kanssa tänään iltalenksulle. Eilenkin sitten raahauduttiin ystävän kanssa kahvittelun jälkeen räntäsateen sekaan, oltiin ihan likomärkiä kotiutuessamme, lämmin suihku teki terää!

Mariska, mä olen ihan unhoittanut kommentoida sitä Samun jäntevyysjuttua, vaikka olen sitä miettinytkin. Äsken kävellessä muistui mieleen. Mun kaverin lapsosella oli sama juttu, mutta fysioterapian aloitettuaan alkoi liikkumaan yllättävänkin nopeasti. Äidillehän (ja isälle) se aina on kova paikka, jos omassa lapsessa on jotakin "poikkeavaa", mutta kun on kerran "korjattavissa", niin olehan huolehtimatta. Iloisia jumppahetkiä teille! :)
Mä muuten kirjoitin googleen hakusanaksi sen "pehmeä jäntevyys", niin sieltä pomppasi se sun kirjoittamasi teksti ekaksi esiin.

[/quote]Samu oppi vasta kääntymään selälleen ja vatsallaankin katselee maailmaa poski vasten lattiaa kun pitäisi jo touhukkaana nostaa päätään ylös.

Olisin lukenut aiheesta lisää, millä hakusanalla sitä voisi hakea?
Että KVG mulle vaan!!! (Kato V**** googlesta!)

Ja seuraavaan aiheeseen. Tässä kevään vaihtaessa väritystä vihertäväksi, mun tekee mieli vaihtaa pääni väriä. Mä olen alunperin blondi, nykyisin kuitenkin maantienharmaa ilman väripurkkia. Mutta purkista siis suklaanruskeaa, joissa oranssinkultaisia(!?) raitoja. Nyt mä haluaisin sellaset hiekan väriset hiukset, joissa ihan vaaleita raitoja. Idolsfinalisti Annan Abreulla aika lailla sen väriset hiukset, joista unelmoin. Kampaaja sanoi, että ensin pitää tehdä vaalennuspesu, sillä mun hiuksia on tummennettu ja punerrettu matkan varrella moneen otteeseen, joten aikaa siellä kuluu useita tunteja. Varasin ajan perjantaille, saapi nähdä, mitä tulee, iiks!!
Lauantaina on miehen kamun kolmekymppiset, joten toivon mukaan mä en viherrä siellä luonnon ohella!! Ihanaa nähdä kaikkia kavereita yhdessä ryppäässä, mutta jännittää vielä Vili mummille yökylään, vaikka taatusti hyvin pärjäävätkin. :)
 
Aniliini
Oho, ei onnistunut mun lainaus Mariskan tekstistä. Tuo "Samu oppi vatsa kääntymään selälleen..." piti tulla tummennetulla, mutta olipas peukku kämmenen keskellä, enkä osannutkaan moista lainausta tehdä!! Hyvä minä!
 
Sandeman9503
"huomenta"

On taas vähän hidas aamu, mies lähti töihin ja päätin vielä nukahtaa hetkeksi. Uinuin sitten kymmeneen asti ja hesarin ja aamupalan jälkeen oon vasta tässä. Piti aamusta leipoa mutta en tiedä jaksanko aloittaa...iltapäivällä pitäisi suunnata ytimeen,treffata yksi kamu kaffella ja hankkia imetysliivit ja käydä siellä gynellä. Himmeesti on vihlonut vasempaan kylkeen koko aamun, odottelen vaan että lisääntyykö tai vahvistuuko se...tää odotus on kyllä aika piinaa, mutta toistaiseksi oon ihan viihtynyt himassa ja keksinyt riittävästi tekemistä. Eilen aloittelin sitä vaatehuoneen purkua, mieskin sitä tarkasteli ja sanoi että otetaan joku ilta projektiksi...milloinkahan se on??

Stellalle ihanaa matkaa! Aurinko tekee takuulla terää niille hormooneillekin!;-)

Pää on ihan tyhjä, en keksi kommentoitavaa. Mihinkähän se aamun aurinkokin hävisi?
 
Murmeli*
Heippa!

Kyllä kuulostaa Katan tunnemyrskyt tutulta... vaikeinta on saada omat ajatukset tottumaan siihen, ettei todellakaan tarvitse ajatella muuta kuin vauvan asioita, korkeintaan sen verran että itsekin saa jotain ruokaa ja tulee levättyä välillä. Olen kyllä muuten aika tasainen luonne ja nytkin pysynyt enimmäkseen hyvällä mielellä, mutta jos mies sanoo yhdenkin poikkipuolisen sanan, niin jo on kyynelet silmissä. Ei siis tarvitse kuin olla hiukan eri mieltä, niin jo on paha mieli...

Stellalla on jännä päivä, oikein ihanaa ja rentouttavaa matkaa! Me asutaan tällaisessa paritalon puolikkaassa, pikkuisen pihaa niin että saa kukkapenkkiä laittaa ja omenia omasta puusta.

Mulla on myös kaverilta saatu rengasliina, johon en ole millään saanut vauvaa mukavasti sellaiseen kehtoasentoon, mutta toinen sellainen pitkä sidottava liina kyllä toimii - vauva nukahtaa heti kun pääsee siihen. Siis pystyasennossa.

Jaahas, kohta pitää lähteä pihalle - aurinko tosin meni just pilveen, mutta ehkä se kohta taas tulee esiin?
 
Sandeman9503
Jeps sain itsestäni sentään sen verran irti että leivoin pullaa! Nyt olis siis tuoretta vehnästä tarjolla, olkaatten hyvät!

Taidan raahata ruhoni nyt kohti bussipysäkkiä ja ydintä, jos kävis bebesissä imetysliiviostoksilla ja sitten sinne gynelle. Pikkasen jännittää miten sen lapsiveden määrän käy, kun neuvolassa olivat sitä mieltä että sitä on vähän (ehkä?) Mitäs se sitten tarkoittaa, käynnistystä ennen LAta vai mitä?? Kele kun eivät voi yht'' valistaa, arvailevat vaan...! Kyllä musta jokaisessa neuvolassa pitäisi olla edes jonkinlainen ultralaite jotta saisi varmuuden! Mitähän sellaiset pelit maksaa?

Anyway, pitäkää peukkuja, tulen sitten huomenna kertomaan kuulumiset...
 
Kata*
Pikaiset heit!

Mukava kuulla, että tämä tunteiden vuoristorata on ihan normaalia! Tänään on taas euforia-päiviä..=) Piristi myös se, että kävin kaverilla kylässä, hänellä on 2 kk Vanessaa vanhempi tyttö, tuli pulistua oikein urakalla kilpaa vauva-aiheesta! Kyllä vertaistuki vaan on tärkeää, täällä netissä tietysti ja sitten ihan IRL.

Sande, löytyikö liivit? Mulla on yhdet tosi hyvät kaarituelliset, ja toiset kaarituettomat, joita yritän käyttää öisin ettei kaarituet painaisi, mutta niissä rinnat liikkuu liikaa ja liivinsuojat pääsee valahtamaan väärään paikkaan, tuloksena läpimärät liivit..nice.

Huomenna, jos en ole ihan kuollut (koskaan ei tiedä..), niin aion V:n kanssa Ikeaan ostamaan pinnikseen patjan ja sitten johonkin lastentarvikeliikkeeseen hankkimaan reunapehmusteet ja lisäksi itkuhälyttimet, että voi alkaa parvekenukutuksen yrittämisen. Tosin epäilyttää, että miten se muka onnistuu..Vane ei nimittäin tosiaankaan automaattisesti nukahda vaunuihin, tänään kävin puolen tunnin vaunulenkin ja tyttö huusi ihan tauotta siitä kun laitoin sen vaunuihin siihen että nostin pois. Rentouttava kävely.. Yksi voitto kuitenkin tälle päivälle, ensimmäisen kerran syö tuttia parhaillaan kun nukkuu sohvalla! Luulen että tutin syöminen auttaisi pidentämään unia välillä, ei aina tarttisi kaivaa tissiä esiin, tulee varmaan syötettyä turhankin usein kun sitä käyttää rauhoittelukeinona..en tiedä söikö V liikaa tänään, sillä illalla oksensi ihan järjettömät määrät maitoa kaaressa ulos, sitä tuli todella paljon pariin otteeseen, meni molempien vaatteet, matot ja sohvat..ei ole aiemmin moista käynyt.

Sanden lääkäriraporttia sitten odotetaan huomenna, varmasti kaikki hyvin.

Hyviä öitä, jos joku vielä linjoilla, huomiseen!
 
Sandeman9503
Huomenia vaan.

Näköjään venyy nämä mun aamun aloitukset koko ajan! Viime yö taas aika hornaa, supisteli ja hyvää asentoa ei meinannut löytyä millään. Mieskin valitteli unen puutetta:-(.

Lekurikuulumiset: kaikki hyvin! Lapsivettä ihan normaalisti, rt, pään ja mahan koko vastaisi jo viikkoja 37 mutta reisiluu vkoa 35. Ilppis painaa nyt sellaisen 3,2 kg (jo!) mutta kuulemma näillä vikoilla viikoilla tulee sellainen 200g/vko lisää ja lekuri sanoi ihmettelevänsä jos on syntyessään kovin paljon yli 4 kg. Että oikein sopusuhtaista vauvaa olisi meille tarjolla:))). Aikatauluun ei osannut sanoa, sanoi vaan että kohdunsuun tarkkailu on tässä vaiheessa ihan turhaa kun vauva on jo niin iso että saa tulla jos on tullakseen. Mun kropasta sanoi että ihanteellinen synnyttäjä, kokoa lantiossa ja ei liikoja pelkoja! Taisi olla vähän neuroosilekuri mutta ei se vajaa 40 egee hukkaan mennyt kun mielenrauha säilyi. Ilppiksen sukupuoli pidettiin edelleen salassa, joten nimikirjaa selailen edelleen sekä tytön että pojan nimi mielessä.

Tarttis vissiin lähteä vähän ulos, kun en tälle päivälle keksinyt mitään spesiaalitekemistä, laiskottaa. Täytyy tutkia elokuvatarjontaakin loppuviikolle... olisko jotain muita hyviä ajanviettotapoja teillä mielessä?

Imetysliivit ostin bebesistä eilen, palvelukin oli ihan ok. Yhdet mustat, kaarituettomat. Täytynee sitten ostaa lisää kun tietää millaiset hinkit tälle mamalle kehittyy. Kauheasti oli mysö IIIHANIA lastenvaatteita mutta olen päättänyt olla ostamatta ennen kun tiedetään Ilppiksen sukupuoli, kun molemmille oli niin mukavannäköisiä reippaita releitä.

Jos joisi kuitenkin kunnon kahveet ennen sitä pakollista ulkoilua...
 
Kata*
Tervehdys!

Kiva että kaikki oli Sandella kunnossa, ja Ilppiskin alkaa olla lähtöviivalla!

Me käytiin äsken ostamassa ne matkarattaat joihin saa turvakaukalon kiinni, pitää mennä joku päivä testaamaan Selloon tai jonnekin. Ikeasta hain pinnikseen patjan kun niiden sängyt on ihan omaa kokoa eli ei käy mitkään muut. En sitten tajunnut ottaa reunapehmusteita sieltä, kun eihän nekään muut sitten tietysti käy.. laitan äitiyspakkauksen laatikon pois, kun eihän tuo kerran siellä nuku, nukkukoot sitten pinniksessä jos tarvetta.
 
Piritta*
Tsau,
No höh, Stellakin ehti jo reissun päälle. En ehtinyt toivotella hyviämatkoja. No on takuulla kiva matka :) Ollaan oltu liikenteessä Matskun kanssa, tänään käytiin töissä. Mukava käydä välillä näyttäytymässä, etteivät ihan unohda. On jotenkin hyvä mieli, kun tietää, että on nasta paikka, johon palata - sitten joskus. Isossa talossa ei niin haikailla yhden perään, eikä itsellä ole tunnetta, että ois kiirettäkään mennä takas. Olen jopa miettinyt, että voisin olla 08/08 asti kotona. Siis jos isukki ei suostu jäämään...Jäis varmaan mielellään, mutta hää jaksaa murehtia näitä finanssiasioita...höh, kyllä sitä aina selviää ;-)

No mutta joo, Hinoa, että Ilppiksellä on kaikki kunnossa. Kyllä sitä mielenrauhasta mielellään maksaa vähän extraa. Julkiselta ei passaa odottaa mitään erityispalveluita, useimmiten. Aika jännää, että pian saadaan taas uusi ihminen maailmaan!

Aniliini, mun Visaongelmat johtuivat vain ja ainostaan siitä, että mulla on rinnakkaiskortti...NI-IN! GRRRRR...Sillä ei nimittäin voi maksaa verkkokaupassa, ainakaan, jos myyjä käyttää Visa Veryfied -varmistusohjelmaa. Hieman olin rasittunut, kun tämä 'pieni' ongelma ratkesi, olin nimittäin käyttänyt useamman tunnin koneen ääressä raivoten...Ja en mm. saanut niitä lempparivaunuja.
Matsku on istunut turvaistuimessa vuoden alusta. Nyt alkaa pojalla olla kokoakin, ettei ihan huku isoon istuimeen.

Kiva kuulla Mariska, että viihdyitte Skansenilla. Se on kiva paikka se. Kesällä siellä on paljon ohjelmaa ja konsertteja yms., joten helposti paikassa menis päivä, jos toinenkin.

Hinoa, että Vane alkaa ymmärtää tutin päälle! Matskuhan ei syönyt vauvana lainkaan, ja oishan siitä apua ollut, etenkin, kun viihtyi tissillä tuntikausia. Nukuttamisessa se on kyllä oiva apu. Pian arki alkaa helpottaa, kun Vane tulee kuukauden. Tulee ne ekat palkitsevat hymyt ja kääröstä alkaa kuoriutua oikea persoona. Mä muistan ton hetken jollain tapaa käänteen tekevänä. Ei ollut enää avutonta "myttyä", vaan ihka oikea reagoiva ihminen :) Ja pikkuhiljaa isäkin pääsee hommaan mukaan, kun saa kontaktia lapseen.

No juu, mä lähden syventymään lehtikasaan. On taas vinopino luettavaa. Ajattelin käydä illalla lenkillä, mutta saas nähdä...Vaunujen kanssa juokseminen on aina vähän niin ja näin. Ja laiskottaakin.

Kuullaan taas!
 
Kirppu*
Pikailmoittautuminen :)
Loma oli kiva ja tuntui oikeastikin lomalta, vaikka koko revohka oli mukana. Väriäkin sain vähän pintaan. Ja oli kiva tulla kotomaahan, kun lumet on kaikonneet.

Onnittelut Stellalla talokaupoista!!!

Kommentoin huomenna juttuja enemmän, kun pääsen työmaalle ja lukemaan ajan kanssa tarinoitanne. Pitää lähteä pyykkäämään ja pakkaamaan (ollaan huomenna lähdössä laivalle...)
 
Mariska*
Heipsan.

Hyvä juttu että Ilppiksellä oli kaikki hyvin..jännää että Sandekin on jo ihan lähtöviivoilla.
Meidän lähipiiriin on syntymässä loppuvuodesta muutama vauva, ihanaa kun pääsee taas sykyttelemään ihan vastasyntynyttä.

Oon ihan samaa mieltä kun Riinuska, että ehdottomasti sellaiset paksut reunukset ovat paremmat...mulla on sellaiset ohkaset ja ne eivät ole hyvät.

Meillä oli eilen se fysioterapeutti Samun kanssa. Pehmeästä jäntevyydestä johtuen Samu on jäännyt joissaan liikkeissä kehityksessään jälkeen, muttei vakavasti. Ja hän kyllä oppii samat asiat kun muutkin, mutta tarvitsee nyt ainakin hieman avustusta. Sanottiin että pehmeästä jäntevyydestä johtuen hänestä ei ikinä tule telinevoimistelijaa, mutta eihän kaikista tarvitsekkaan. Saatiin sitten aika paljon erillasia jumppa ohjeita. Lisäksi oikean käden tarttumista pitäisi harjoitella, oli vasempaa puolta jäljessä. Eilen ja tänään ollaankin jo treenailtu. Ja musta tuntuu jo että oikean käden toiminta on jo paljon määrätietoisempaa. Ei enään sellaista rohuamista vaan selkeä tarttuminen leluun. Nopeaa edistymistä. Hyvä äidin mussukka!
Samulle on erityisen tärkeää sellainen liike että, vatsallaan ollessa yrittää kurotellen ottaa ilmasta lelua. Ja voi kuinka se on vaikeaa, Samun käsi ei nouse millään vaan hän kiepsahtaa enemmin selälleen ja ottaa lelun sillä tavoin. Voi kuinka me Teemun kanssa kehuttiin kun hän tänään onnistui tehtävässään. Hiljaa hyvä tulee..

Mä luultavasti menen takaisin töihin jo syyskuussa. En ajatellut niin aikaisin mennä ja onkin aika ristiriitaiset tuntemukset. Toisaalta mä tykkään työstäni paljon, mutta olin valmistautunut olemaan kotona poikien kanssa 08-09 saakka. Ajattelin aloittaa tekemälä maksimissaan 3 pvä/vko, jotta mulle jää aikaa kotiäitiyteenkin.

Kirpulle, kiva kun palasit ja kiva että matka sujui hyvin ja hyvää laivamatkaa jos ei olla kuulumisilla ennen sitä...

Ihan mieletön nälkä, pakko käydä hakemassa porkkanaa..Yritän pantata syömistä kun ollaan alkuillasta menossa juhlistamaan kaverin synttäreitä. Saa sitten herkutella paremmalla omatunnolla kun on vähän paastonnut.
 
Kata*
Aikaista huomenta kerrankin!

Tai siis kyllä täällä Vanessan kanssa herätään joka aamu klo 6, mutta yleensä ei tule koneelle tultua vielä tähän aikaan. Vane ottaa ekat aamupäikkärit noin klo 7-8 (koisii nytkin), jolloin yleensä itsekin torkun sohvalla, mutta nyt en viitsi kun on neuvolassa lastenlääkärin tarkastus klo 9, mikä ärsyttävä aika!

Yöt ei ole vielä parantuneet ihmeemmin, pari ekaa pätkää menee välillä niin, että syömäväli on 3 tuntia, mutta koska V menee nukkumaan jo kahdeksan aikoihin, niin en hyödy ekasta pätkästä juurikaan. Yritän mennä aikaisin nukkumaan, mutta kyllä se kymmeneen menee väkisinkin, jos haluaa hetken hengähtää. Mutta eiköhän tässä olla parempaan päin menossa..Saa nähdä jääkö tuo aikainen aamu -rytmi voimaan, kiva..=) Ainakin olen oppinut taas juomaan aamukahvit, kun raskauden aikana ei tehnyt mieli. Nyt se tuntuu olevan elinehto!

Kiitos Riinuska ja Mariska reunapehmustevinkeistä, pitää lähteä etsiskelemaan, en haluaisi niin kauhean korkeita, mutta näyttävät olevan aika saman kokoisia kaikki. Mutta siis paksut pitää olla!

Murmelin tytölle 1-kk onnittelut! Meillä ei juhlita sen suuremmin ;-), mutta onpahan uskomatonta, että on vierähtänyt kuukausi syntymästä! Aika sumuiset viikot on olleet nyt kun katsoo taaksepäin, mutta ihanat! Tosin hyvä että Riinuska muistuttelit tuossa jossain vaiheessa, ettei se alun vauva-arki aina välttämättä tunnu niin auvoiselta kaikille, eikä ihmisessä mitään vikaa silti ole =). Onhan lapsen syntymä niin suuri mullistus, että reagointitapoja riittää laidasta laitaan, kunnes arki tulee taas tutuksi. Nyt tuntuu, että alkaa olla taas ainakin hieman elämä omissa käsissä, on tullut rutiineja vauvan hoitoon, ei nouse verenpaine joka pienestä kitinästä, ja ehtii nauttimaan pienistä kiireettömistä omista hetkistäkin. Ja nautin ihan hirveästi, tuntuu että rakkaus tuohon pieneen ihmiseen vain kasvaa joka päivä!

Tuleepas löpistyä vain omia tuntemuksiaan..tämän siitä saa kun on vähemmän aikaa roikkua täällä, pitää päästä vain itsestä puhumaan! Nyt pitää lähteä kiskomaan mies ylös sängystä koiraa ulkoiluttamaan, joten yritän palata jossain vaiheessa neuvolan jälkeen!
 
Hertta*
Terve! Taas on ollut niin kiireistä, etten ole ehtinyt kirjoittelemaan. Kaiken maailman seminaareja ja koulutuksia ollut. Onneksi koko ensi viikon istun tiiviisti työpöydän ääressä.

Täällä vaan kaikki matkustelee. Meilläkin enää kaksi viikkoa Wienin matkaan, jes! Silloin kuin varattiin, niin kauhistelin, että silloin olen jo viikolla 26. Kuinka pitkä aika siihen tuntui olevan. Vauvan liikkeiden tunteminen on tehnyt kaikesta todellisempaa ja vauva liikkuu tosi paljon. On se ihanaa, aamulla herää ensimmäisenä potkuihin ja illallakin myörii vielä ennen kuin nukahdan.

Hinoa, että Ilppiksellä kaikki hyvin. Ei muuta kuin jännäämään ensi kohtaamista!

Meille töissä on syntynyt miespuoliselle työkaverille poika tällä viikolla. NÄyttää meillä syntyvät vuorotellen tyttöjä ja poikia. Mua ennen vielä yhdellä laskettu aika, joten tämän logiikan mukaan meille tulisi poika :).

Onnea Stellalle uudesta kodista! Kuullostaa super-idylliseltä. Meidän tuleva putkiremppa on alkanut näyttää "rumaa naamaansa". Ilmoitustaululle ilmestyi ensimmäiset lappuset siitä, milloin pitää olla alakellarikopit tyhjennettynä ja pyöräkellarista pitää viedä pyörät pois (eli meidän täytyy raahata vauvanvaunut sisälle toiseen kerrokseen...) ja pihalle on ilmestynyt jätelava. Tästä se lähtee...

Pyöräilittekö te muuten keski/loppuraskaudessa? Mä ajattelin koittaa. Saa nähdä mitä mun selkä siitä sanoo.

Ihanaa perjantai! Me aiotaan huomenna mennä katsastamaan vähän vaunuja. Eikös Itiksen Lastentarvikkeessa ole Emmaljungia? Vähän kiehtoisi Katan mainostamat City Crossit. Sitten nähdään kaveripariskunta Turusta, saadaan heiltä turvakaukalo ja varmaan vähän vaatteita myös.

Mukavaa viikonloppua!
 
Sandeman9503
Moro,
Eilen olin niin kiireinen etten ehtinyt täällä pyörähtää. Ne on nämä ä-loman kiireiset päivät, hohhoijaa. Kävin siis eilen leffassa itsekseni. Kolmen tunnin leffa "good shepherd" onko joku nähnyt? Minusta oli ihan katsottava, vaikka ihan koko aikaa en ollutkaan kärryillä kun oli sellainen vakoojajuttu. Hyviä näyttelijöitä, Matt Damon ja Angelina Jolie ja taisi olla Robert de Niron ohjaus.

Nyt sitten makaan kotona, kun meinaa flunssa iskeä! Mää niin toivoin että olisin välttynyt tältä taudilta tässä raskaudessa, mutta näköjään kaikkeen ei Ilppiksen ja mun yhteinen vastustuskykykään riitä:-(. Kele, nokka vuotaa ja kurkku aristaa. Kiva kun lupasivat viikonlopulle vielä komeaa keliä, niin meitsi makaa vaan reporankana sisällä:-(((.

Suppareita tulee ja menee, tänä aamuna valitsin jopa Ilppikselle kotiintulovaatteet. Pöhkö kun olen. Maanantaina olis seuraava neuvola.Odottavan aika on pitkä. Viikonlopuksi olis luvassa vaatehuoneen tekoa, puunpilkkomista ja mun veljen luona vierailua. Saa nähdä mitä sammakoita veljenvaimon suusta nyt paukahtaa, yleensä keksii jotain mojovaa. Ja ihan varmasti tällä kutsulla on joku taka-ajatus, varmaan kyselevät jo kesän mökkivarauksia. Meillä kun isä ja äiti lähtevät mökiltä kuukaudeksi veneilemään ja vuorojen jakaminen mun kolmen sisaruksen kanssa on aina ollut suht haasteellista...

Hertta on menossa Wieniin, ihana kaupunki. Nauttikaa kahvilakulttuurista, makeista leivonnaisista. Espanjalainen ratsastuskoulu on myös näkemisen arvoinen jos saatte lippuja, samoin Schönbrunnin linnassa järjestetään konsertteja jotka pelkän atmon takia on JEES. Tosin sinne ei ihan farkuissa ole sopivaa mennä.

Siis häh, onko Vane ja Murmelin tyttö jo kuukauden ikäisiä??? APUA, mihin aika oikein menee???
 
Aniliini#
Heissan!

Mäkin täällä päätäni pyörittelen, että Vanessa ja pikkuleidi Tampereelta täyttävät jo kuukauden! Suvinkin arjesta olisi mukava kuulla..

Mä olen menossa sinne kampaajalle kohta, vähän jänskättää, että onko lopputulos odotetunlainen..

Mun äiti on täystyöllistetty nanny tämän päivän lapsenlapsosten kanssa, sillä mun velipuoli (eli tyttökin on siis lapsenlapsipuoli, nyt olisi jollekin terminologistille töitä, kun uusperheiden lisääntymisen jälkeen on näitä ei-imartelevia puoli-ihmisiä niin paljon!!) on vuorotteluvapaalla ja kovassa kuumeessa, niin äitini riensi ensin sinne hoitelemaan 1-vuotiasta neitosta ja tulee sieltä tukka putkella noutamaan Viliä mun kampaajareissun ajaksi. Noo, tykkää kyllä tosi paljon "työstään".

Hertta, mä pyöräilin n. rv:lle 32 saakka. Se olikin uinnin ja vesijumpan lisäksi ainoa kuntoilumuoto, jota lopuksi harrastin, kun kävely ei liitoskipujen kanssa luonnistunut. Noista viikoista eteenpäin pyöräily olisi ollut mun kohdalla melko haasteellista ja hassun näköistä, kun olisi pitänyt kasvaneen masun takia polkea polvet sivuille sojottaen. Ja häpyluukaan ei sitten enää tykännyt pyöränpenkillä istumisesta.
Mutta jeejee, kohta sitä taas pääsee pyöräilemään. Oltiin eilen neuvolassa (Vilin mitat 9,94 kg, ei siis ihan kymppi rikki ja pituutta 75 cm) ja tulin th:lle maininneeksi tulevasta pyöräilystä ja istuimen ostosta, niin hänelläpä sattui sopivasti olemaan tarpeeton turvaistuin fillariin, jonka saamme noutaa ensi viikolla pilkkahintaan. On punainen ja hän kysyikin, että kelpuuttaako Vili sen väristä. No, tottahan toki!! =)

Meidän th on tosi ihana, on siis sama kuin raskausaikana. On ollut tosi suurena motivaattorina ja tsemppaajana tässä mun painonpudotusurakassa ja jos mä joskus olen tavoitepainossani, johon on vielä erinäisiä kiloja matkaa, niin hän on kyllä vähintään kukkakimpun ansainnut. Nyt pudotusta -6,1 kg. =)
Multa otettiin verenpaineen kohollaolon vuoksi varmuudeksi kolesteroli- ja sokrukokeet, kaikki arvot ihanteellisia! Ja paineetkin laskeneet, kun painoa on pudonnut ja olen saanut nukuttua hieman aiempaa paremmin.

Hienoa Kirppu, että matka tuntui kuin tuntuikin lomalta! Ja mukavaa laivareissua!
Keiju se sitten lähti Japaniin, jännä ja erilainen lomakohde. En tiedä haluaisinko itse niin kauas, mutta kovasti odotan kuulumisia.
Ja Hertankin matka häämöttelee.. Tsempit sitä ennen putkirempan takia, kökköä, kun elämä hieman mutkistuu siksi ajaksi. Onko tietoa, kestääkö miten kauan?

Hinoa, Kata, että arki alkaa rullaamaan ja Vanessalle kehittyy jonkinlaisia rutiineja tai johjonmukaisuutta päiviin, se helpottaa elämää kaikin puolin.

Ajatuksenheittelyä puolelta toiselle, hieman sekavaa luettavaa varmaan, joten nyt lopettelen ja lähden käpyttelemään kohti kampaamoa.
 
Suvi'
Heipä hei pitkästä aikaa taas! Mihin tämä aika todellakin menee? En meinaa ehtiä koneelle enää ollenkaan! Pitäisiköhän pian lopettaa koko nettiyhteys, kun ei sillä enää oikein mitään tee.

Onnittelut Murmelin ja Katan tytöille 1 kk iästä! Meillä sitä ikää on jo pikkuisen enemmän. Huh, miten aika menee nopsaan!

Ja Sandemanillakin alkaa olla jo jännät paikat! Lähtö voi todellakin tulla hetkenä minä hyvänsä. En mäkään vielä rv 35+ uskonut, että parin viikon päästä olen synnyttänyt. :)

Ja sitten kuulumisia... Ihan kivasti menee edelleen. Neito kasvaa kovasti ja kasvukäyrät ovat huimasti yläviistoon. :) Kirii siis pieneksi jäänyttä kokoaan kovasti. Hieman on viime viikkoina ollut vatsan väänteitä. Illat on aika itkuserenadia, mutta onneksi yöllä ei itke juurikaan. Yöllä syödään nykyään 3-4 tunnin välein, joskus parinkin tunnin.

Sniif, muutamat pienet potkarit on jo pitänyt pakata laatikkoon kun ovat jääneet pieniksi. Sitä vaan kovasti miettii, onkohan niille vielä käyttöä koskaan. Samoin kuin Katalla, välistä tuntuu että lisää vauvoja vaikka heti, mutta toisena päivänä taas ettei todellakaan vielä! Meillä kun ei tuo lapsiluku ole oikein päätetty vielä. Minä haluaisin kyllä toisen lapsen suht perään, mutta mies olisi sitä mieltä, että yksi riittäisi. Saas nyt nähdä, saataisiinko vaikka "vahinko" aikaiseksi. Joskushan toinen lapsi saa alkunsa nopsaankin imetyksestä huolimatta. ;) Minulla lapsi ei siis olisi mikään vahinko! (ettei nyt taas tule jollekin sanomista) En tosin tiedä, uskaltaisinko enää edes yrittää toista. Loppuraskaus ja synnytys oli sen verran riskaabelia hommaa. Toisella kertaa ei ehkä olisi niin hyvä tuuri kuin nyt, että terve lapsi saatiin.

No mutta oikein hyvää viikonloppua kaikille ja yritän taas jossakin välissä tulla kuulumisia kertomaan.

 
Murmeli*
Hei!

Onnea tosiaan Vanessallekin ensimmäisestä kuukaudesta! Käytiin aamulla neuvolassa japainoa ja pituutta oli tullut hienosti lisää. Sen verran juhlittiin, että käytiin miehen kanssa kahvilla ja suklaakakulla neuvolan jälkeen.

Meilläkin on iltakitinä voimistunut tällä viikolla kahdeksasta kymmeneen ainakin on sellaista syömistä ja kitinää koko ajan. Tutti pitää varmaan kohta ottaa käyttöön, vieelä ei ole tarvittu. Eilen hankittiin neidille sitteri ja ihan hyvin viihtyy siinä silloin, kun on muutenkin hyvällä tuulella.

Kiva kuulla Suvistakin! Onko teillä jo ristiäispäivä ja nimi päätettynä? Entä Katalla, onko ristiäiset jo suunnitteilla? Meillä meinasi tulla paniikki kun ei yhtäkkiä löytynytkään kummeille ja sedille sopivaa päivää, mutta kyllä se sitten kuitenkin kuukauden päähän järjestyi.

Toivottavasti Sandemanin flunssa menee äkkiä ohi, kuulostaa kurjalta! Hämmästeltiin just että ollaan miehen kanssa selvitty talvi ilman flunssaa, mutta kevätflunssanhan tässä voi sitten saada.

Mä lopetin pyöräilyn alkusyksystä, kelit huononivat sopivaan aikaan sen verran. Ja silloin Helsingin keskustassa fillarointi mahan kanssa ei kyllä houkuttanut yhtään.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Piritta
Aurinkoista lauantaita!
Upea keli, lähdetään lenkille, kunhan poitsu herää päikiltä. Vedin eilen 350 g namia kupuuni, joten PAKKO tehdä jotain pulssia nostattavaa.
On tosiaan hurjaa tämä ajankulu, meikäkin on jo kesälomalla (!!), eli vanh. vapaa oli ja meni. Onneksi on kivat kelit, ettei ihan urpolta tämä lomailu tunnu.

Ensi vkolla sitten Hullut päivät, ja meikäläiset reissussa, mälsää. Kotiäidin suurimmista iloista on pyöriä Stokkalla ja vinguttaa Visaa, hehhheee... Tosin meidän kanssa reissuun lähtevät ystävät ehdotti, että voitaishan me ajaa Leviltä Ouluun shoppailemaan ;) Niille ostoksille taitais tulla hieman hintaa.. hm...
No käytiin me eilen Sokoksen päivillä, mutta onhan ne ihan toista maata kuin Stokkan galna dagar.

Vili on kasvanut kyllä hienosti, iso poika. Ilmeisesti syö hyvin, maistuuko myös makeet soseet tätä nykyä? Matias ei syö käytännössä lainkaan soseita, kieltäytyy kaikesta paitsi hedelmäsoseista. Hiemanhan tuo ärsyttää välillä, kun ruokaa menee hukkaan ja aina sama episodi toistuu. Maitoa sentään juo isot määrät, ettei ihan laihdu :) Tää on jokin VAIHE...
On herännyt nyt 3 aamuna tasan 5.40, kun alkaa tuo arska sarastaa..Onneksi nukkuu vielä maidon juotuaan jonnekin kasiin asti, mutta oma nukkuminen on aina vähän niin ja näin. En jaksa itse alkaa väsätä pimennysverhoa pojan huoneeseen.

Mekin ollaan mietitty, että pitää hankkia pojalle pyöräistuin. Tykätään tosi paljon kesäisin tehdä pyöräreissuja, joten mukavaa, kun pojan saa nyt matkaan. Mä en polkenut loppuraskaudessa lainkaan, kun tuolla maastopyörällä (miesten malli) on hippasen hankala mahan kanssa sotkea.

Kirpulle teretulemast takaisin kotimaahan! Mitäs reissussa puuhailitte, riittikö lämpöä?

Mä olen nettipimennossa sitten pitkään, palaan linjoille pääsiäisenä. Huominen pitää pyhittää pakkailulle, tavaran määrä on infernaalinen... Pakkaan auton yksin, ja siinä riittää työnsarkaa. Me kun harrastetaan tuota murtsikkaakin, niin suksien määrä on yhteensä 6 paria...Lupaa upeaa keliä Lappiin, joten jospa sitä sais hieman väriä naamaan.

Jep, voikaatte hyvin, ja erityispotkut Sandelle ja vipoille viikoille Ilppis mahassa :) Saas nähdä, onko I jo maailmassa, kun seuraavan kerran tulen seuraanne.

Kuullaan taas parin vkon päästä!
 

Yhteistyössä