Tahkoojaplussat 48

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman9503
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mä vielä tulin kurkkimaan, parin tunnin päästä lähdetään. Sandelle toivottelen malttia! Mä ainakin huomasin kyllä selkeästi, milloin oli lähdettävä. Kotona ei enää kermakaikkiaan voinut olla. ;-)

Pienin matkalainen vetää päikkäreitä ja hyvä niin. On nääs loppupäivän unet mitä sattuu, kun tuskin malttaa kentällä/koneessä nukkua. Ja saas nähdä, miten matkarattaissa uni maistuu... Blonassa kuulemma paistaa aurinko ja +22, ei huono.

Oho, heräsi. Gotta go. Voikaa hyvin!

Nekkuu, ihanata reissua teille!!

Ja Sandelle superpaljon kärsivällisyyttä, ei enää montaa päivää, tai toivotaan, että ei montaa tuntia!!!!!!!!!

Palaan myöhemmin. :)

Äh, voihan kökkö Sande tuota kärvistelyä. Selvästi Ilppis sieltä ilmoittelee tulostaan, mutta antaa vielä odottaa kunnon rytinää. Sano mun sanoneen, mutta pian lähtö tulee. Pienet supparit lämmittelee tilannetta, mulla se vaihe kesti about 2 vrk. Ja kuten Nekku sanoi, sen kyllä _taatusti_huomaa, milloin on lähdettävä sairaalaan. Mä en voinut olla kotona enää sekuntiakaan. Sattui niin maan p.......sti ja kaikki toiminta oli tod hankalaa. Zemppiä nyt vaan älyttömästi. Toivottavasti supparit antais edes hetken torkkujen mahdollisuuden.

Nekulle loistavaa reissua!!

Terppa!

Sande, en mä jaksanutkaan odottaa hyvin! Hermo meinasi mennä etenkin se viikko lasketun päivän jälkeen oli ihan kaamea. Viimeinen viikko meni jo helpommin, kun tiesi että varmasti maksimissaan viikkoa enää. Vanessahan syntyi vasta viikoilla 42+1, eli viimeiseen asti sinnitteli. Yliaikaiskontrollissa kävin 41+5, ja siellä antoivat ajan tulla 42+0 aamulla osastolle. Se on käsittääkseni päivä, jolloin käynnistetään sitten aina. Mutta ei sen kauempaa tarvitse enää odotella, ajattele, viikon päästä sä oot synnyttämässä VIIMEISTÄÄN! Ja en sano mitään, koska tiedän miten hulluksi tuossa odottelussa tulee, mutta ajattelen, että lue nyt vielä viimeinen kirja, kun kohta ei enää ehdi eikä jaksa.. ;-)

Ankea sää, tulin vanhempien luokse hengailemaan ajan kuluksi, kun rupesi kotona kaatumaan seinät päälle. Isä on lomalla kotona ja äitikin tulee töistä neljäksi, niin onpahan jotain muuta seuraa kuin kotisohva. Vane nukkuu ulkona ja toivottavasti pitkään.. Itkuhälärit jäi kotiin, joten poukkoilen ikkunassa 10 min välein. Viime yönä valvoin, se ei tosin ollut Vanessan syytä. Ei vaan uni tullut silmään, kun pohdin erinäisiä parisuhdeasioita. Varmaan reilut pari tuntia pyörin ja mietin. Nyt sitten kahvia napaan, että jaksaa.. Onneksi mies aloittaa taas työt, kun nyt rupeaa pinnat selvästi kiristymään muutaman kk kotona olon jälkeen. Mies on selvästi saanut tarpeekseen joutenolosta, ja on kuin perseeseen ammuttu karhu. Ja kuka siitä saa kärsiä???

En oo jaksanut kokeilla maitopulloa viikonlopun aikana, täytyy taas ruveta harjoittelemaan. Jätän torstain teatterin kumminkin väliin, ei edes ole suurempaa hinkua mennä, niin miksi stressata. Jos sitten saisi sen pullohomman toimimaan parin kuukauden sisään, niin voisi joissain kesän juhlissa käydä ilman Vanessaa. Meillä korvike ei ole vaikuttanut uniin silloin, kun sitä koitettiin kuukausi sitten, kun V vielä huoli pullon. Heräsi yöllä ihan saman ajan jälkeen kuin rintaruokinnassakin. Ja on se imettäminen kumminkin sellainen onni, sillä on megapaljon helpompaa ja nopeampaa joka paikassa!

Jaahas, jos tekisi vanhemmille palveluksen ja trimmaisi vähän niiden koiria, se kun on aina niin inhaa puuhaa, kun eivät tykkää yhtään turkin leikkauksesta ja aina kauheat takut päässyt syntymään (villakoiria, turkit jatkuvia sotkupesäkkeitä..=))

Maanantain jatkoja, Sandelle tsemppiä!

Voi Sande, voin vain kuvitella turhautuneen olotilasi. Ja varsinkin sen kun kaikki kyselevät. Fyysinen kuntosi on kuitenkin ollut viikkoihin nähden ilmeisesti hyvä? Mua vähän pelottaa, miten jaksan tämän mahan kanssa, kun mulla on tuo "kantovarsi" niin lyhyt, niin voi käydä aika tuskaiseksi, kottikärryn saisi mahaa varten varmaan loppuajaksi hankkia. Toisaalta kyllä sitä ajattelee, että kuinka kauan saatiin tätä vauvaa tahkota, että valitukset sikseen!

Oltiin viikonloppuna siskon mökillä, koko mun perhe (äiti, isä ja veli) oli paikalla. Eivät olleet nähneet mua mahan kanssa ja kovasti tuli ihastelua. Olihan se kivaa :). Siskon tyttö (10 v) toivoo kovasti, että vauva olisi tyttö. Kun kerroin, että vauva kuulee jo jos sille juttelee, se tuli mun mahan lähelle ja sanoi, että ole tyttö, ole tyttö. Höpsö.

Kata, ne pinkit City crossit on kyllä tosi kivannäköiset. Meidän täytyy ostaa jotkin vähän sp-neutraalimmat ;). Jungle lime näyttää kuvissa ainakin aika mageelta. Ai niin, onnittelut Vanessa Auroralle kauniista nimestä! Onko täällä muita, jotka eivät aio pitää/ei ole pitänyt ristiäisiä? Me pidetään nimenantojuhla, ei siis kasteta kirkkoon.

Mulle on iskenyt joku viimeisen kolmanneksen himotus! Siis seksiä tekee mieli joka päivä. Alkuraskaudessa halut oli entisellään, keskivaiheilla ei juuri himottanut ja tuntui, että paikat ihan arat ja kuivat. Mutta nyt himotuttaa! Eikä mies laita hanttiin ;).

Nekulle ja perheelle hauskaa matkaa!!

Heippa! Täällä on huonosti nukuttu yö takana. Miehellä on vatsatauti Intian-tuliaisena, joten hän kääntyili ja vääntyili koko yön. Myös meidän likka möyri masussa peevelin paljon, joten niinpä sitten pyörin minäkin ja mietin kaikenlaisia asioita. Koiraankin levottomuus tarttui, mutta onneksi Leo nukkui sentään hyvin.

Sandelle jaksamista! En mäkään usko, että sä käynnistykseen asti joutuisit kärvistelemään, jos kerran noin "hyvin" jo tulee supistuksia. Eiköhän se kohta ole menoa ja kyllä sä huomaat sitten, kun kipu yltyy. Mulla oli niin hyvä säkä, että supistukset alkoivat illalla ja kovenivat & säännöllistyivät muutamassa tunnissa niin, että oli pakko lähteä. Siinä vaiheessa kun lähdettiin, supistukset olivat jo niin kovia, etten pystynyt seisomaan suorassa vaan pidin hyllyn reunasta kiinni ja puuskutin. Tärkein merkki kai kuitenkin lienee se, että jos supistukset ovat säännöllisiä ja niiden väli on 5 min tai alle, niin sitten viimeistään kannattaa lähteä sairaalaa kohti.

Kata, meillä Leo lopetti pullosta syömisen parikuisena eikä ole huolinut pulloa sen jälkeen. Ei aavistustakaan, mistä moinen johtui. Syömisten välit olivat tuossa vaiheessa n. 3 tuntia, joten imetysten väleissä ehdin kipaista jonnekin omiin juttuihin. Tilanne helpottui oikeastaan vasta sitten, kun yösyötöt loppuivat n. puolivuotiaana. Silloin saatoin lähteä iltaa viettämään illan viimeisen imetyksen jälkeen, kun ei tarvinnut yöllä olla tarjoamassa tissiä. Meillä ei tepsinyt oikein mikään keino, pullo ei vain kelvannut - ei väliä sillä, oliko tarjoajana isä vai äiti vai joku muu tai oliko pullossa rintamaitoa tai korviketta. Toivotaan kuitenkin, että teillä alkaa pullo taas kelvata. Ehkä tosiaan kannattaa sinnikkäästi kokeilla. Me varmaan luovutettiin liian helposti.

Nekulle vielä huutelen perään hyvää lomaa! Lohdullista kuulla, että muitakin termiittejä kuin Leo löytyy. Multa menee välillä ihan totaalisesti hermot, kun kaikki paikat on koko ajan sekaisin ja tavarat sikin sokin. Mitään ovea ei voi milloinkaan jättää auki, kun poika on heti tyhjentämässä kaiken irti lähtevän tavaran. Koiran kuppia ei voi pitää enää lattialla, koirankarvatupot ja luut menevät suuhun, kengistä lähtee nauhat, vessan roskikset tyhjenevät ja pytty täytyy tavaroista, keittiön roskistakin on mukava purkaa, jne. jne. Omat lelut eivät kiinnosta kuin satunnaisesti - on mukavampaa purkaa vaikkapa isän sukkalaatikkoa tai harjoitella kuperkeikkoja portaissa takaperin kerien. ISO HUOKAUS! Mutta kun EN viitsisi hankkia ihan joka oveen lapsilukkoja, niin sitten se on tätä.

Mites Riinuska Juska? Onkos hän yhtä vilkas tutkimusmatkailija?

Nyt täytyy mennä harrastamaan, kun eka asuntonäyttö lähestyy. Koetetaanhan keksiä mukavia sisäpuuhia tällä kelillä.

Vielä sen verran, kun Hertta oli kirjoitellut samaan aikaan, että meillä pidettin nimiäiset ristiäisten sijaan. Mies ei ole ikinä kuulunut kirkkoon ja minäkin olen harkinnut eroamista, joten ristiäiset tuntuivat jotenkin epäsopivalta vaihtoehdolta. Nimiäisistä sai oikein ihanan juhlan aikaiseksi, kun keksi sinne vähän rekvisiitta ja ohjelmaa. Kaikki vieraat tykkäsivät kovasti. Me pyydettiin Leolle "pakanakummit" ja tilattiin kummitodistuksetkin. Vain kirkolliset osuudet uupuivat.

No niin, nyt paremmalla ajalla..

Naapurikuntalaiselle terkkuja! ;)

Höh, tuota Sande-paran tämänhetkistä olotilaa, muistelin tässä oikein mikä se fiilis oli, kun odotti ja odotti ja odotti, että joko nyt.. Argh! Mä en niinkään ärsyyntynyt kyselyistä, tai en ole varma kyseltiinkö multa kovin taajaan, kun olin minäkin kaikille sanonut, että ilmoitan, kun lähtö tulee. Mulla ei kipeähköt supistukset kestäneet kuin yhden vrk:n, joten mä veikkaan, ettei se Ilppiskään viitsi mamaa kiusata enää montaa päivää. Jaksamista joka minuutille!!!

Voi ei, tuota tutkija-Leoa! Naurattaa, kun kerroit sekasorrosta Stella, mutta varmaan hymy hieman hyytyy, kun täällä sama koittaa. Kyllä Vilikin jo nyt aukoo kaappeja ja laatikoita, muttei läheskään kaikkia saa auki, eikä vielä osaa nousta seisomaan tavara kädessään, joten lähietäisyydellä pysyvät roinat, eikä mitään löydy vielä esim. vessanpytystä.

Piritta, Vili oli jo vajaan viikon ihan terve, mutta viime yönä alkoi yskiä uudelleen ja nenä vuotaa taas. Penteles sentään!!!! Mitenkäs Matias, joko niistot on tältä erää ohi?

Mä en allekirjoita omalla kohdallani tuota, että imettäminen on helpompaa ja nopeampaa joka paikassa. Ei meillä, kun tissiä vastaan taisteltiin ihan alusta asti. Ja koko ajan enenevissä määrin, mitä enemmän annoin pullosta. Voi luoja sitä itkun ja taistelun määrää, kun yritin tissiä tunkea suuhun. Johan se rintamaito sitten ehtyikin ja omat voimavarat, jokainen imetyskerta ennen lopettamista päättyi meidän molempien hervottomaan itkukohtaukseen. Siihen loppui imetys, vain 2 kk jaksoin taistella. Toivottavasti Kata saatte Vanessan huolimaan pullon, että pääset himppasen omille teillesi. Meillä on käytössä Ainu Mam Ultivent-tuttipullot, tutti matkii äidin rinnan muotoa (kukakohan sitäkin on testannut???!). Kokeilehan niitä, jos ei ole vielä testauksessa, ainakin Prismasta niitä löytyy ja maksavat noin vitosen. http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/tuttipullotjatutit/ainumamultiventtuttipullo200ml/

Hertta, aiotteko kysäistä sukupuolta?

Suvi, huhuu!

Mä sorruin eilen pizzaan ja jädeen, tänään käytiin sitten Vilin kanssa vaunutellen hölkkäämässä (hullun näköistä, sanon minä, toivottavasti kukaan ei nähnyt!!:), vaikka taivaasta kaatui vesi niskaan. Vielä kunnon jumppa päälle kotona, niin jo oli reipppaampi mieli. :)

Jotakin vielä oli asiata, mutta mitä...?

Nyt pitää mennä laittelemaan ruokaa, miekkonen kotiutuu pikapikaa.

Huomenta.

Jep ei sitten tullut lähtöä eilenkään. Tässä kiristyy näköjään miehenkin hermot, eilen otti mulle pulttia kun rouskutin pähkinöitä liian kovaäänisesti! Jösses. Kun kuulemma ei ole naisellista eikä kovin kivan kuuloista kun vetelin niitä aika vauhdilla. NAURETTAVA aihe, tiedän, mutta jostain sen oli päästävä nyt sanomaan ja purkamaan turhautumista? Porukat meinaan kyselee siltäkin ihan jatkuvasti että JOKOJOKO.

Oltiin viikonloppuna muuten siellä mökki/omakoti/puutarhamessuilla joilla oli kai puolet pk-seudusta. Katseltiin takkoja mökille ja tavattiin meidän mahdollinen mökkitoimittaja. Projekti uhkaa käynnistyä ihan pian, äitienpäiväksi pitäisi kai jo mennä maalle valmistelemaan, mies menee kai riippumatta meistä, great. Hieno eka äitienpäivä...! Suuret on miehellä suunnitelmat, kaippa Ilppiskin johonkin rakoon mahtuu. Mun prioriteetit on toki Ilppiksen puolella, kai sitä yhden kesän (viikonloput) jaksaa isovanhempien ja muiden kumminkaimojen avustuksella?? Ääh, ehkä mää vaan maalailen piruja seinille, kun ei tästä nyt vielä tiedä miten tämä menee. Parempi valmistautua pahimpaan???

Eipä ole meillä kolmea ässää testattu:-(. Saunaa ja siivousta kyllä, mutta edelleen ollaan kuivalla kaudella, en taida olla kovinkaan hehkeä kumppani, tai jotain? Mua vaan hirvittää se jälkivuodon määrä ja "tavaran" palautuminen, taitaa mennä joku aika ennenkuin edes tekee synnytyksen jälkeen mieli? Ystäväni kertoi että heillä on menossa kuudes kuiva kuukausi (siis 4 ennen ja 2 jälkeen)....great. Tuleeko meistä vain tissin- ja puklunhajuisia mamoja vai onko seksinelämää synnytyksen jälkeenkin??

Onpas mulla melankoliset jutut, sorry. Taidan keksiä jotain muuta tekemistä...

Moikka!

Mullahan kun oli leikkaus, niin alapään kunnon pitäisi olla ihan ok, silti meillä myös mennään varmaan jossain kuudennen kuivan kuukauden paikkeilla..mä alkaisin olla valmis toimintaan pikkuhiljaa, se on meinaan sellainen läheisyysjuttukin, mutta miehellä on ihan älytön stressi muista asioista, ja tuntuu että ylipäätään parisuhde on hetken verran ajatuksissa toisella sijalla. Meillä muutenkaan mies ei ole mega-aktiivinen aina valmis -tyyppi, joten katsotaan, hiljaa hyvä tulee (toivottavasti..). En välttämättä haluaisi jäädä vain puklunhajuiseksi mamaksi..=) En sitten tiedä olenko tällä hetkellä miehen mielessä jotain vauva-aluetta vain?

Sanden mökkiprojektihan menee vauhdilla! Voihan olla että menee ihan hyvin Ilppiksen kanssa, vaikka nyt pahimpaan varustaudutkin. Onpahan miehellä oma projekti kun sä hoidat vauvaa..=)

Mulla on kauhea kaipuu jollekin mökille, ajattelinkin houkutella jotakuta tyttökaveria mökkeilemään jossain välissä mun ja Vanen kanssa. Olisi ihana saunoa kunnolla ja nautiskella ulkoilmasta.

Heippa täältä hiljaiselosta. Kaik aika on mennyt nykyisen ja entisen kämpän kanssa. Olen käynyt nopsaan lukemassa jutut, etenkin Sanden osalta (älä ahdistu enempää :), mutten ole joutanut kirjoittamaan.

Olenkohan jo onnitellut Vanea nimestä?? No, onnea nyt kuitenkin, Aurora on munkin mieleen.

Sande, mun ainakin teki aivan kauheasti mieli jo päivä synnytyksen jälkeen... Kärvistelin kuitenkin sen 5 viikkoa eli jälkivuodon verran ja sitten ei kun hommiin :) Odotusaikana mun ei tehnyt mieli varmaan kertaakaan, joten kaikki halut tuli varmaan takautuvasti synnärillä, heh. Ei uskois kun paikat kipeet ja perä vuotaa, mutta niin vaan oli.

Mikäs Murmelin tytön nimeksi tuli???

Juskalle puhkesi 2 poskihammasta samana päivänä ja oli 2 päivää kovin kiukkuinen. Onneksi ei vaikuttanut öihin. Alhaalle poksahtaa yksi vielä minä hetkenä hyvänsä.

Tutkimusretkistä... Mulla on ovet kiinni ylimääräisiin huoneisiin. Kodinhoitohuone/kylppäri ovat pojan lempparit. Siellä olisi kiva räplätä pesukonetta ja käydä suihkussa vaikka monta kertaa päivässä. Tuulikaappiin ei auta laskea kun löytää sieltä rakkaat kenkänsä, eikä luovu niistä ilman huutoa. Mun mielestä noin kirjoitettuna Leo kyllä vaikuttaa vauhdikkaammalta kuin Juska. Vaikka kyllä muakin riipoo kun yrittää jotain saada tehtyä (tai jos puhuu puhelimessa), niin J tekee kaikki kielletyt asiat vuoron perään.

Tosi kurjat kelit taas, voi Nekkua perheineen, siellä lämpimässä!

Nyt pitää ruveta ruuan laittoon, kaveri lapsensa kanssa tulossa kylään Juskan unien jälkeen. Puolet jäi taas kommentoimatta.. Sandelle tsemppiä! Mua kovin hymyilytti sun pähkinöiden syönti :)

Hihii, mäkin täällä myötäelän Sandemanin elämää. Vai että liian kovaäänistä rouskutusta :). Älä murehdu miehen mökkisuunnitelmista. Saattaa olla niin, että mielipiteet ja teot muuttuvat, kun Ilppis on maailmassa. Mun mies suunnittelee myös koko ajan kesän mökkiraksaa ja kodin remontteja niin kuin ei olisi mitään muuta ohjelmassa. Aina hienovaraisesti huomautan, että "niin, meille on sitten vauvakin tulossa". Jotenkin kai olettaa, että homma menee toisella kertaa rutiinilla?! No, niin se taitaa mennä, että miehelle vauva on konkreettinen vasta sitten, kun se on käsin kosketeltavissa.

Seksielämästä. Kyllähän se melkoisesti hiipui raskauden loppuvaiheessa, eikä synnytyksen jälkeen ihan heti tehnyt mieli. Kyllä me kuitenkin aika nopeasti jälkitarkastuksen jälkeen hommailtiin ekaa kertaa. Ja voi p**kele, että sattui! Mulla kun tuli repeämä aika syvälle synnytyksessä, ja sen paranemisessa menikin yli 3 kk. Aika monta kuukautta meni ennen kuin seksi tuntui yhtä hyvältä kuin ennen. Mulla imetys vielä kuivatti tosi paljon limakalvoja. Voipi siis olla, että aktiivinen seksielämä pitää panna kakkoseksi. Yksilöllisiä juttuja nämäkin kuitenkin ovat.

Niin, Murmeli, tulepa kertomaan tyttösen nimi! Tai jos et tänne halua laittaa, niin sähköpostiin sitten. Uteliaisuus on taas kova :).

Heippa!

Juu, onpa ollut vauhdikasta, mies oli viime viikon isyyslomalla ja sitten oli sunnuntaina ristiäiset, olen käynyt vaan vilkuilemassa juttujanne mutta enpä ole kerinnyt kommentoimaan.

Voi Sandeman, toivottavasti pian alkaa tapahtua, peukut on pystyssä sen puolesta täälläkin!

Meidän tytöstä tuli Maija! Kastetilaisuus meni hienosti, neiti vaan katseli kiinnostuneena kastekynttilää, rupesi huutamaan vasta kun pääsi toimituksen jälkeen äidin syliin. Tarjoilut sujuivat kotona hienosti, vähän mietittiin ehditäänkö itse seurustelemaan vieraiden kanssa kun ei ollut ketään apuna, mutta näköjään etukäteisvalmisteluilla voi helpottaa aika paljon. Lohikeiton tilasin pitopalvelusta, kahvit, kakut ja pikkuleipiä tehtiin itse. Saatiin pitopalvelusta lainaksi myös sellainen kahvinkeitin, jolla sai kahvit kerralla keitettyä.

Kata, hyvä kuulla noista pullo-ongelmista. Meillä ei nimittäin olla pullosta syöttämistä kokeiltu kuin kerran ekalla viikolla, ja mies vaan olettaa että voin lähteä minne vaan kun pumppaan vähän maitoa pulloon. Täytyypä testata, kelpaako Maijalle pullomaito ollenkaan, ennen kuin on oikea tarve. Uimahallille ajattelin tässä joku päivä lähteä, mutta sinne ehtii hyvin päiväunien aikaan. Neiti kun on ruvennut nukkumaan pihalla vaunuissa sellaiset kolme-neljäkin tuntia (tänään tietysti nukkui vaan pari tuntia, kun olin suunnitellut tekeväni kaikenlaista). Pitää kohta varmaan laittaa toisille unille, nyt torkkuu sylissä kun naputtelen.

Mitähän piti vielä kommentoida... no, jatkan myöhemmin kun muistan...

Moikka.

Hittolainen, kaksi kertaa kirjoitin pitkät pätkät ja onnistuin sössimään ne jonnekkin bittiavaruuteen..

No nopeasti lähettelen tsemppiä ja malttia Sandemanille.

Ei käynnyt Teemun jalalle pahemmin, pieni polven muljahdus vain.

Meillä on ollut todella itkusta, Samulla on ilmeisesti hampaita tulossa ja viime perjantaista asti on yötkin ollut itkuisia. Tuntuu tosi raskaalta nousta yöllä kun jo kerkesi tottua hyviin uniin..

Nekulle lähetän telepaattisesti toivotukset hauskalle matkalle. Toivottavasti sielä saa nauttia auringosta, täällä on niiiiiin kylmää. Laitoin takkaankin tulet kun viluttaa.

Tuun kommentoimaan myöhemmin juttuja. Nyt täytyy lopettaa kun telkasta alkoi Pioni. terveisin Puutarha hörhö :)

Hellou,
Jaahas, ei Sanden suunnalla uutta. Voihan persus! No huomenna uudet Tehikset ;-)
Taitaa mieskin olla aika hermostunut, kun ärsyyntyy pähkinöistä.

Murmelin tytsy sai sitten ihanan nimen, Maija on vähän niin kuin Lottakin - sellaisen reippaan, iloisen tytön nimi :). Ja jotenkin Maijan pitää olla tummatukkainen ja hieman kiharapäinen.. :) Olikos teillä jo kutreja havaittavissa? Kiva, että tyttö vetelee pitkiä p-unia, että voit itse huilailla sen hetken ja tehdä omia juttuja. Oletko M muuten laittanut tytöstä kuvia..? En ole saanut, tosin liekkö sulla mun s-postia?

Voi Stella, nauratti tuo teidän touhupoika. Jaksatko hyvin mahan kanssa hyöriä pojan perässä? Toivottavasti et joudu hirmuisesti nostelemaan poikaa. Se on se suunnaton uteliaisuus ja onhan se aika liikkistä, miten näitä lapsukaisia roskapöntöt ja kengänauhat niin viehättää. Pitää kyllä myöntää, että itseä kaiken maan sotkeminen ja tonkiminen ärsyttää, ts. ainainen kaaos. Esim. maissunaksuja en siedä ollenkaan, kun niistä tulee niin kauhea siivo. Matsku vaan muussaa ne käsissään, ja imeskelee niitä töhnöpaloja sitten. Ja se maissi jää jumiin kaikkialle.

Hauskaa Hertta tuo sun himotus ;) Ei kun vällyjen alle sitten vaan! Vauva-aika kyllä hyydyttää seksienergiat täysin, ainakin meillä. Vaikka helppoa on pojan kanssa ollut, sitä haluaa istua sohvalla rauhassa iltaisin, ja aika nopsaan sitä sitten kaatuu sänkyyn tietäen, että herätys on viimeistään 07. Pitäisi oikeesti järjestää sellainen hempeä seksi-ilta, mutta sekin kuulostaa ihan überurpolta.

Aah, mä olen ihastunut tähän lattari-Juanesiin. Kun Idols-anna veti hepun biisin, pitihän se heti mennä ostamaan levy. Kyllähän miekkosesta aikoinaan puhuttiin paljonkin, mutta olin totaaliunohtanut. Mahtavan letkeää musaa.

Aniliini, Matsku on nyt ihan terve, onneksi. En yhtään kaipaa niitä räkäisiä ja yskäisiä päiviä. Poika itsekin oli ihan reppana, kun räkä vaan valui, ja samaan aikaan suusta loppumaton kuolavana. Jännä, että kun hampaat puhkeaa, kuolan tulo loppuu kuin seinään. Huomenna onkin korvien lopputarkastus.

Miten Riinuska uuden kodin laitto on sujunut? On varmaan ihana kalustaa ja sisustaa. Mun mielipuuhaa.

Lähden noukkimaan parit reseptit netistä, joten mukavia päiviä vaan kaikille ja Sandelle pitkää pinnaa.

Heippa! Mun vuoro nuokkua. Leo heräsi yöllä useita kertoja, itki oikein kovasti. Veikkaan hammasvaivoja. Sitten noin viiden aikaan löysin sängystä litimärän pojan. Pissaa oli tullut megapaljon, ja kaikki vaatteet ja vuodevaatteet olivat märät. Vaihdoin pojan kuiviin ja otin meidän väliin nukkumaan. Mun nukkumisesta ei sen jälkeen tullutkaan sitten mitään, kun Leo sätki niin perusteellisesti. Nukkui kyllä, mutta vaihtoi asentoa koko ajan. Kroohpyyh.

Nyt pikku-ukko viilettääkin sitten taas lempipuuhissaan eli tyhjentää kaikki ne paikat, joihin pääsee. Kohta lähdetään kaupungille lounastamaan.

Katselin eilen huvikseni, mihin rahani hassaantuvat, ja olin kyllä aika pöyristynyt, miten paljon Leoon menee rahaa. Olen viimeisen kuukauden aikana ostanut vaatteita, leluja, kestovaippoja ynnä muuta melkein kolmella sadalla eurolla! Ja toi on kuitenkin ihan peruskamaa: käyttövaatteita, keskihintainen välikausihaalari yms. Sen lisäksi rahaa menee yllättävän paljon nykyään lounaisiin ja kahvitteluun, kun tulee kuitenkin käytyä kaupungilla pojan kanssa jopa useamman kerran viikossa. Pitäisi yrittää ryhtyä vähän taloudellisemmaksi ihmiseksi, kun menoja on lähitulevaisuudessa ihan hirveästi ja tuloja... no, vähän. Mä olen ihan hirveän huono elämään miehen "siivellä". Tasa-arvoajatukset on niin iskostettu syvälle päähän. Mutta pakkohan se tietty tässä elämäntilanteessa on "nöyrtyä" siihen.

Pirittan hempeä seksi-ilta-ajatus ei kuulosta ollenkaan hassummalta. Kyllä sen on tosiaan huomannut, että vanhempien keskinäinen laatuaika on pikkulapsiperheessä helposti unohtuva juttu. Meilläkin mennään nykyään viimeistään klo 22 nukkumaan, eikä siinä ole oikein ikinä mitkään lempimiset mielessä. Kai sitä vaan tylsästi pitäisi järjestää aikaa hempeilylle, kun muuten sitä ei tule tehtyä.

Piritta, kyllä mä ihan hyvin olen jaksanut Leon perässä juosta, ainakin vielä. Sen kyllä huomaan, että tässä raskaudessa tulee enemmän supistuksia, kun on enemmän fyysistä tekemistä. Maha ei ole vielä tiellä, mutta päivittelen sen kokoa silti joka ilta. Tuntuu, että maha on jo yllättävän iso. Joskus istuessakin on jo ahdistava tunne rintojen alla.

Murmelin tytöllä on kiva nimi! Perinteinen, mutta hauska. Nimi on käväissyt meidänkin listoilla :).

Vai on Juanes vienyt Piritan sydämen. Olisikin ihanaa saada joku sydäntä sykäyttävä levy pitkästä aikaa. En ole ostanut itselleni musiikkia varmaan vuoteen.

Nyt täytyy mennä laittautumaan kaupunkikeikkaa varten. Sandemanille toivotan äkäisiä supistuksia, jos lähtö ei ole vielä tullut. Niin ja hermoihin jatkopaloja...

Jatkopalat on tarpeen, onneksi huomenna tulee taas tehis;-). Viime yönä ei taaskaan kauheasti nukuttu, suppareita tuli ja meni, mutta kun eivät äityneet pahoiksi (siis sain jopa torkuttua välillä) niin taas täällä pandana heilun. Kaupungille en jaksa enää lähteä, pullataikina tuolla odottelee.

Kahden jälkeen saan soittaa Naikkarille yliaikaistarkastukseen aikaa, perjantaina olis sellainen. JOkohan sinne saisi mennä sairaalakassin kanssa ja jäädä?

Eilen suunnittelin meidän mökkikeittiöitä, yllättävän hankalaa hahmottaa mitä mahtuu 2,2 metrin sisään. Oli sitten mentävä mittailemaan omaa keittiötä. Hahmotelma on nyt valmis, pitäisi vielä pyytää tarjous ja pari ideaa nurkkakohtiin, kun keittiö on U-mallinen ja välitila avoin toiselta sivulta ruokailutilaan. Yläkaapit siis tulee kun muuten ei mahdu mitään. Ja siis keittiö tulee kaikilla mukavuuksilla, astianpesukonetta unohtamatta. Kuka nyt lomallaan viitsii käsiä liottaa tiskivesissä?

Anyway, taidan haukata vähän jotain ennen korvapuustien tekoa, palataan!

Hahaa, Sandesta ei ole vielä kuulunut!! Olisiko nyt...=) Sori, älä hermostu jos olet vielä yhtenä kappaleena!

Maija on tosiaan kiva nimi, ja kivalta tyttö näyttikin, eli Piritta, on tullut kuva, voin laittaa sulle eteenpäin jos puutuit listalta. Meillä on ihan sama juttu kuin Murmeli teillä, että päivällä on pidemmät päikkärit, eli juuri parhaillaan. Se on ihan huippujuttu, kun saa olla itsekseen pari tuntia. Vielä kun saisi Vanessan nukkumaan illallakin pidemmät unet.

Tänään pitäisi lähteä vanhaa koulukaveria moikkaamaan, mutta jotenkin on niin väsy olo, että painiskelen vielä mielessäni lähtisinkö vai peruisinko..

Mukava että Mariskan Teemulla ei jalassa mitään vakavampaa. Pääsee poika pian taas pomppimaan ;-)

Eilen kävin pissattamassa koiran Vanessa rintarepussa. Se tykkäsi tosi paljon olla siinä ja katsella kaikkea, mutta vielä on vähän viileä lähteä enempää kävelemään, kun pitäisi laittaa niin paksusti päälle. Vauvan jalat meinaa viilentyä niin helposti siinä roikkuessa. Kesällä onkin sitten kiva ulkoilla välillä ilman vaunuja, ja silloin on helpompi lähteä vauvan hereillä ollessakin.

Mukavaa päivää kaikille minunkin puolestani!

Oltiin sitten Katan kanssa yhtäaikaa linjoilla. Täällä olen siis edelleen...nyt olis vaan tuoretta korvapuustia tarjolla?? Miestä houkuttelin ajamaan renkaanvaihdosta (meillä kitkat niin ei niin kiirettä ole pidetty) kodin kautta että saisi lämpimäisiä, mutta oli kuulemma hoppu.

Sen pähkinä-episodin jälkeen mies on kyllä petrannut käytöstään:-) eilen huuteli sängystä kun istuin vielä telkun ääressä että "milloin te tuutte nukkumaan kun täällä on niin tyhjää ilman teitä":-))

Hih, Murmelin tyttö on Maija:-) lämpimiä ajatuksia sinne koska äitini ja paras ystäväni ovat Maijoja:-))). Tosin ilman niitä tummia kiharoita.

P, Juanes oli mun ihan suosikki (Irinan lisäksi) sauvakävelylenkillä, siis silloin kun vielä kävin niillä. Nykyään sen tahti on liian kova:-(. Ehkä sitten vaunuttelemassa voi ipodia kuunnella ja vetää ylämäet Juanesin tahdissa.

Keskiviikkoa!

No niin, tänään sain viimein tehtyä pitkään suunnitellun uintireissun. Maija nukkui päikkäreitä pihalla ja mies sai vahtia itkuhälytintä samalla kun teki töitä (tekee osan viikosta töitä kotona). Ihanaa, vaikka en kovin pitkään jaksanut uiskennella, ja pitää vähän varoa ettei palelluta tissejään. Mutta nyt tuli kyllä pääkaupunkiin ikävä, kun tajusin että uimastadion aukeaa kohta, sellainen paikka kun Tampereelta puuttuu!

Tummia hiuksia on meidän Maijalla jonkin verran, mutta kiharat taitavat olla turha toivo, omat ja miehen hiukset kun ovat piikkisuorat. Piritta, lähetin kuvan neidistä mutta en ole varma olitko listalla, luulisin kyllä että siinä oli kaikkien osoitteet.

Torstain luulisi Sandeman taas olevan toivoa täynnä (jollei jo tänään ala tapahtua), torstaina meilläkin lähdettiin vaikkei Tehistä katsotakaan vaan torstai-illan tapoihin kuuluu edellisillan Deadwood nauhalta :)

Tsemppiä Mariskalle ja Stellalle öihin, toivottavasti ensi yönä unet ovat pidemmät!

Ai niin, piti kertoa vauvasta ja koirasta, ihan hyvin siis tulivat toimeen! Koira vaan kävi vähän haistelemassa ja nuolaisi vauvaa, muuten ei ollut erityisen kiinnostunut. Tosin sitten kun Maija itki enkä heti rientänyt paikalle katsoi vähän moittivasti. Joten eiköhän tässä pärjätä senkin otuksen kanssa...

Huhuu, missä olette? Meillä on jo yhdet synttärit takana, ja kohta on äitiysneuvolaan meno. Leo menee hoitoon muutamaksi tunniksi. Aurinko paistelee, joten illemmalle olisi luvassa puutarhahommia. Pitää vähän siistiä pihaakin sitä asuntonäyttöä varten.

Mietin eilen, että ei ole Suvista kuulunut aikoihin mitään. Tulehan ilmoittautumaan ja kertomaan kuulumisia!

Syy Leon itkuiseen yöhön selvisi. Poskihammas. Kiukun ja kuolan määrä on ollut ihan toista luokkaa kuin etuhampaista.

Tänä aamuna vihloi alavatsaa oikein perusteellisesti. Mietin jo, että pitääkö mennä lepäämään, kun ei kärsinyt oikein kävellä saati nostaa Leoa. Onneksi meni ohi. Mahtoivatko olla jotain liitoskipuja.

Hyvä, että Murmelin perheessäkin koira kelpuutti vauvan muitta mutkitta! Jatkossa on mukava seurata, kun lapsi alkaa kommunikoida koiran kanssa. Meillä Leo ja koira ainakin leikkivät jonkin verran keskenään, ja Leo on alkanut halia koiraa :). Onneksi koiralla on nuoresta iästä huolimatta kärsivällisyyttä lapsen kanssa, niin ei tarvitse olla huolissaan.

Olisi muuten kiva saada taas tuoreita kuvia lapsista. Ilonaa (vink, vink) ei ole aikoihin näkynyt... eikä Samua.

Mä laitan tässä lähiaikoina masukuvan tulemaan. Sellainen räpsäistiin viime viikolla.

Moikka! Täällähän minä ainakin!

Nyt pitää heti tuulettaa, että kuiva kausi on loppu!! =D Kyllä oli mukavaa taas aloittaa yhteinen kahdenkeskinen harrastus! Tietysti ensimmäinen kerta puoleen vuoteen oli outoakin, ja liukaste on kyllä todella tarpeen..hormonit kyllä tosiaan kuivattaa limakalvoja. Mutta jokatapauksessa hetket vällyjen välissä luo läheisyyttä, ja etenkin kun on ollut vähän riitaisampi vaihe, niin tuntuu extramukavalta. Onko muuten sairasta tulla nettipalstalle tuulettelemaan näitäkin asioita...=)

Vanessa nukkuu ja odottelen tässä heräämistä, ajattelin iltapäivästä lähteä typyn kanssa hoitelemaan kauppa-asioita, mietin että jos laittaisin hänet kaupoissa rintareppuun, kun ei tyttö kyllä nuku kaukalossa enää kumminkaan kun autosta otetaan pois. Olisi sitten jotain katseltavaa ympärillä ja viihtyisi ehkä hereilläkin.

Tuo hampaiden tulo kuulostaa kyllä varsin pelottavalta itkuineen..muutenkin mulle sopisi että tulisivat meillä mahdollisimman myöhään, tekisi imetyksestäkin ehkä miellyttävämpää..?

Suvista ei tosiaan ole kuulunut, liekö vauvanhoito niellyt koko naisen. Tulepa kertoilemaan miten arki sujuu!

Huomista kontrollia odotellessa...grrr. Ystäväni jonka LA oli eilen laittoi aamusta viestiä että lähti laitokselle! Mä oon kade. Verenpaine nousee pelkästä kateudesta, ottaiskohan ne mutkin sisään (jos oikein valittaisin) jos illalla päästään katsomaan uutta tyyppiä? Nojoo, ei oo montaa päivää enää...

Taidan vetäistä puutarhapöytään vähän öljyä jos ehtisi kuivua tänään noissa leppeissä tuulissa. Olisi sekin homma tehtynä. Alkaa käydä tekemiset vähiin, eilen keitin tuttipullotkin valmiiksi ja kylppärintasoonkin on laitettu uusi pellavaöljykerros. Saunaa en kyllä ala toiseen kertaan jynssäämään;-)).

Mites teillä on miesten työnantajat suhtautuneet isyyslomaan? Siis ovatko saaneet täyden palkan vai vain sen kelan tuen? Kun meillä mies on kovin tuohtunut saamastaan korvauksesta (saa siis sen kelan tuen) ja mussuttaa jostain tasa-arvon puutteesta kun naiset saavat heidän firmassaan sen 3 kk palkkaa ä-loman kärkeen. Hoh, sekin vielä. Rahastahan tämä lastensaaminen ja hoito onkin kiinni...:-(.

Mää oon aika väsynyt tähän odottamiseen mutta näköjään meitä koetellaan ihan olan takaa kun ENSIN kesti tärpin saaminen ikuisuuden ja NYT kestää syntyminen ikuisuuden. Vissiin mun masu on niin hyvä paikka loikoilla ettei sieltä halua pois??

Menen pihalle tuulettamaan päätä, terve...

Voih Sandeman. Voin kuvitella, että kärsivällisyys on todella koetuksella. Hyvä, että keksit kaikkea pientä puuhaa. Kyllä se siltä tulee! Tsemppiä huomiseen!

Onnittelut Katalle kuivan kauden päättymisestä (tämä onnitteleminen se vasta sairasta on ;). Mulla on edelleen himot pinnassa, vaikka väsy ja flunssa haittaavat käytännön toteutusta... Olin eilisen saikulla ja makasin koko päivän. Jos vaikka menisi sillä ohi, mutta edelleen on ihan veto veks, plääh. Tulin töihin, ei sitä jaksa maatakaan.

Onnittelut Maija-vauvalle nimestä! On myös yksi vaihtoehto meidän listalla... En saanut, Murmeli, kuvaa.

Aniliini, ei me olla menossa 3/4D-ultraan eli ei aiota selvittää/haluta tietää sukupuolta. Rakenneultrahan oli jo pari kk sitten ;).

Mulla on ensi viikko lomaa! Ihanaa. To on sekä lääkäri että neuvola ja pe parturi. Onkos teillä vappusuunnitelmia? Mitä aattona voi tehdä, jos ei halua ryypätä? Vappu on kyllä niin perinteinen kännäysjuhla, ettei muuta oikein keksi. Vappupäivänä voi tietenkin sitten mennä piknikille, jos sää sallii, tai jonnekin brunssille tai lounaalle.

Töissä on kaikenlaisia muutoksia ja hässäkkää meneillään. Jotenkin ei vaan jaksaa kiinnostaa... Enää 6 viikkoa töitä, jee!!

Moikka.

Kuule Kata, ei ole ollenkaan sairasta tulettaa kuivankauden loppumista. Mä muistan ainakin että, mua oikein harmitti kun ei kahden keskistä aikaa ollut. Ajattelin että, meidän suhde on varmaan tuhoon tuomittu..vaivasi mieltä oikein kunnolla.
Meillä on kanssa ollut ihan erilailla vipinää makkarissa sen jälkeen kun lopetin imetyksen. Ilmeisesti imetyshormooneilla oli osuutta mun haluttomuuteen. Taitaa olla porukalla kevättä rinnassa ;)

Mä laitan Samusta kuvia kun saan mun sähköpostin avatuksi uudelleen. Salasanat edelleen hukassa ja Soneran asiakaspalvelun jonotusaika 35 min.

Onnittelut Maijalle nätistä nimestä.

Mikäköhän on Sandemanin vointi tänään?

Ihana ilma ulkona. Taidan mennä terassille juomaan kupposen teetä ja nautiskelemaan.
Samu(känkkä) nukkuu ja Teemu(ränkkä) on kerhossa..ihana rauha!