Tahkoojaplussat 49

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No entäs Inari? Huokuisi suomalaisuutta. Tai Ilmatar!! Sittenhän se Ilppiskin passaisi oikein hyvin. :)))

Kata, samaa täysikuuasiaa mietin minäkin, nimittäin Vili on nukkunut todella levottomasti kaksi viimeistä yötä. Kun aikansa pyörii ja mönkii ja nousee istumaan, niin mä virkistyn täysin. Harkinnassa on edelleen se omaan huoneeseen siirto, mutta kun nyt nukkuisi edes omassa sängyssään koko yön. On vaan niin helppo aamuyöllä kaapaista kainaloon, kun nukahtaa siihen niin nopsaan, omaan sänkyyn sitten taas ei ja niin on virkistyminen edessä...

Ai niin, Vili kun oli yliaikainen, niin kuoriutui myös lähes kauttaaltaan. Kädet olivat syntyessä kuin vanhan ukon, ihan ryppyiset ja nahka hilseili. Finni/näppyläongelmaa oli myös, mutta meni tosi nopeesti ohi. Sen mä olin kuullutkin, mutten sitä, että vauvan nänneistä voi tihkua maidon tapaista eritettä ja tyttövauvan alapäästä voi tulla verta ikään kuin kuukautiset olisivat. Kaiketi aika harvinaista, mutta näin kertoi meidän th. Että kummia teettävät nuo hormonit!

Riinuskalle paranemisia, nautihan jädestä meid'n muidenkin edestä! Ja voimia sulle, että jaksat lohduttaa ja tukea ystävääsi lapsen sairauden vuoksi. Toivotaan parasta ihan täysillä!

Välitin Suville osoitteenne..

Nyt on kuontalossa kevätlook, pituutta lähti vajaat kymmenen senttiä ja vaaleuttakin tuli raitojen muodossa.

Miehen sisko tulee kyläilemään, joten hej på dej.

Huomenta! Aloitan kirjoittamisen näin aamukahvin kanssa ja katsotaan koska saan valmiiksi... Suville kiitokset tarinasta ja Elsan kuvista! Laitan teille tänään päivällä Vanessasta uusimpia jos vaan ehdin neidin päikkäriaikaan.

Mies lähti töihin, nyyh! Vaikka olen peräänkuuluttanut "omaa" aikaa (siis Vanessan kanssa =)), niin nyt tuntuu kerrassaan omituiselta! Ihan ikävä iski, kun tajusi että toinen nyt menee tosiaan joka päivä koko päiväksi pois...No, onneksi on viikonloput!

Murmeli, miten teillä mennään illalla nukkumaan? Mä tosiaan tissittelen uneen Vanessan meidän sängyssä (näin ei varmaan monen mielestä järkevä tehdä..). Toinen vaihtoehto on odotella sohvalla että tulee uni syödessä, mutta silloin kestää myöhempään. Aamut hakee vähän rytmiään, kun Vanessa on tosi väsynyt jo puoli kahdeksalta oltuaan tunnin hereillä, mutta kokoajan on vaikeampaa silti saada nukkumaan siihen aikaan sisällä. Tänäänkin lutkutti tissiä melkein koko tunnin kun torkuttiin.

Leluista soivat vempeleet on nyt kova juttu. Meillä on olkkarissa leikkipaikka, eli peitto, jonka päällä mobile ja vieressä leluarmeija..V katselee usein noin puolisen tuntia eri härveleitä, jos olen vain vieressä vetelemässä niitä soimaan tasaisin väliajoin..=) Vielä ei ole löytänyt käsiään, kädet on löytäneet vasta suuhun, mutta eiköhän pian tule sekin vaihe.

Nyt menee hermo tuossa lattialla, joten pitää nostaa typy syliin, palataan!

Olis tosi kiva lukea Suvin tarina, kun koin sinut jotenkin sukulaissieluksi...
Voisitko ajatella laittaa viestiä myös mulle, vai ollaanko jo historiaa :( ?
Aniliinilta varmaan löytyy mun osoite, jos et sitä jo saanut.

Huomenta,
Mää torkkuisin kyllä mielelläni kun Iines nukkuu, mutta äsken torkahtaessa näin niin karmeaa painajaista että on ehkä paree olla täällä teidän seurassa. Liittyi iinekseen ja hänen hyvinvointiinsa joten voitte kuvitella että parku pääsi...onkohan tämä sitä synnytyksen jälkeistä masennusta vai ihan normaaleja äidinvaistoja?

Mää en taida puhua meidän aikatauluista vielä mitään. Kolme kertaa taisin herätä yöllä, kaksi kertaa nostin takaisin omaan sänkyyn, mun sänky on ihan märkä kun rinnat valuu mutta onneksi tyttö on säästäväinen luonne, puklu jos on tullakseen niin se tulee suuhun mutta nielaisee sen samantien:-). Huvittava tapaus.
Iltaisin tankkailee ja torkkuu about ysiin asti ja nukahtaa sitten rinnalle ja siitä kannetaan omaan sänkyyn. Puoli yksi taisi viime yönä vaatia lisää sapuskaa. Ei paha.

Mua vaan potuttaa kun mies huitelee ihan samanlailla menoissaan, eilenkin oli kotona mun ja iineksen hereilläoloajasta 2 tuntia. Taloyhtiön hallituksen kokous, grrr. Miksihän nekin hommat kerääntyy perheellisille?

Ensi viikolla tullaankin sitten kotiin jo ma tai ti. Mies oli sitä mieltä että leirielämä ei sovi meille vielä. Voi olla ihan oikeassa. Jälkivuotoa on vielä jonkun verran (kauanko se kestää?) lisäksi pukamat (ah) ja tikit vaatii suihkuttelua. Tylsää kun olisin halunnut päästä maalle mutta kai sinne ehtii ja parempi nyt parantua ensin.

Kiitokset nimiehdotuksista! Iines olis mustakin mukava nimi, miehelle se viittaa liikaa Aku ankkaan. Irina (liian venäläinen varsinkin sukunimemme kanssa) ja Inka (miehen ex-tyttöystävä) taas ovat muista syistä out. Iisa olisi ollut mummini nimi mutta toisaalta myös serkkuni nimi. Ehkä mennään ihan toiselle linjalle...

Hei!

Ollaan tässä pari päivää reissattu - tiistaina oltiin miehen isää katsomassa sairaalassa, ihanaa että alkaa toipua keuhkokuumeesta! Helpotuksesta sai taas huokaista. Maija tosin sai sitten nukkua koko päivän autossa, eikä seuraavana yönä nukkunut kovin paljon. Eilen lähdin viimeinkin Maijan kanssa Helsinkiin esittelemään neitiä työkavereille. Junassa Maija ei halunnut nukkua lainkaan, katseli maisemia ja tulipa pariin kertaan ic:n vaipanvaihtomahdollisuudetkin testattua. Onneksi sentään puolimatkassa nukahti, niin jaksoi sitten hymyillä työkavereille. Mutta eipä tullut töihin ikävä, helpotuksesta huokaisin kun painoin oven kiinni perässäni!

Oli tosi hassua käydä Helsingissä, olen ollut viimeksi tammikuussa. Nyt oli kamalasti väkeä joka paikassa, ihan suurkaupunkimeininki euroviisuista johtuen varmaan. Onko täällä muuten euroviisufaneja?

Riinuskalle mukavaa toipumista, nauti jäätelöstä!

Sandelle hyvää reissua! Ihan pienen kanssa kyllä autoilu sujuu kaikkein parhaiten, nyt jo huomaa että Maija ei viihdy kovin hyvin jollei osu just päiväuniaikaan reissut. Voi tosiaan olla, että leirielämää ei kannata vielä kokeilla, onhan tässä koko kesä edessä!

Ja Aniliinille onnittelut uudesta kampauksesta, piristää varmasti mieltä!

Maijalla on kyllä aika samanlainen rytmi kuin Vanessalla. Heräilee siinä 6.30 tai jotain, sitten lojutaan sängyssä, syödään ja torkutaan ainakin yhdeksään yleensä. Jos olen nukkunut itse tosi huonosti ja Maija mellastaa aamulla, mies saattaa ottaa Maijan työhuoneeseen vähäksi aikaa, niin saan vielä torkkua. Sitten päiväunet noin 10-14 välillä kaksi-kolme tuntia. Iltapäivä on satunnaisempaa, puolen tunnin torkkuja silloin tällöin ja ehkä seitsemän-kahdeksan aikaan tunnin unet, jos hyvin käy. Ilman näitä Maija on illalla tosi kärttyinen.

Mä nukutan kyllä ihan samalla tavalla, yhdeksän-kymmenen maissa siirrytään yläkertaan, yöpuku päälle ja sitten syötän Maijaa kunnes nukahtaa. Varmaan jossain välissä pitäisi saada muulla tavalla nukahtamaan, mutta kun syöttäminen on niin kätevää niin miksi ei!

Nyt pihalle lapiohommiin, jos Maija nukkuisi vielä hetkisen...

Kivoja nimiehdotuksia Sande olikin jo saanut. No, pianhan se selviää, mikä Iineksen nimeksi tulee.

Mulla on tänään hieman huonompi vointi kuin eilen. Kurkkua ja korvia koski aamulla aikas lujaa. Onneksi saan nukkua niin paljon kuin haluan kun mies hoitaa pojan kokonaan. Juska- parka ei vaan ymmärrä, miksei äiti jaksa leikkiä ja höpöttää entiseen tapaan :( Haluaisi niin mun lukevan kirjoja, eikä siitä tule vielä oikein mitään. Panacodit vaihdoin panadoliin kun pää meni ikävästi niistä sekaisin.

Kiitos Suvi viestistä, onhan teillä ollut kaikenmoista. Mä en saanut ollenkaan kuvia että jos viitsit laittaa uudestaan? Laitan sulle ja varmaan muillekkin jossain vaiheessa Juskasta jotain kuvia.

Olen unohtanut kiittää Iineksen kuvasta, ihana kuva tosiaan! Ja Mariskalle kiitokset poitsujen kuvista, sitä paplarikuvaa en tosin saanut näkymään. Myös Vanen kuvat saapuivat perille, paino tosiaan poskissa niin kuin sanoit :)

Taidan mennä sähköpostiin kirjoittelemaan, joten moron!

Heippa!
Ihanaa, meikä on yksin, mies lähti ulkoilemaan poitsun kanssa. Oli miehellä vähän kipeä olo aamulla, joten jäi tekee duunejaan kotiin. Mies ois jatkuvaan lähdössä Masan kanssa lenkille, diggaa sitä jotenkin yli kaiken. No, en estä lainkaan!

On kyllä niin loistavaa tämä kevätaika, kuten joku tuolla toisella puolella hehkutti. On NIIN ihanaa käydä lenkillä joskus ysin aikaan illalla, kun on vielä valoisaa ja kadut hiljenneet. Vaikka ois vaan rapiat +10, niin tuntuu jo huisin lämpimältä. Voikukkiakin jo kaikkialla...jeee!

Hyvä, että Riinuska olet jo hyvässä toipumisvauhdissa ja mies on auttamassa arjessa. Mä en lainkaan muista, miten nopsaan itse toivuin, mutta aika nopeasti vissiin. Kurkkuhan siinä on kipeänä aika ajoin.

Hellyttävä kuva Samusta! Mahtavan pitkä tukka poitsulla ja ihanan siniset silmät. Hauska se paplarikuva :-)
Btw: kuvia Ilonasta pliiisss! Viimeksi neiti nähty joskus marraskuussa, joten Julia, hopihopi!

Hm.. I:llä alkavia nimiä...Tulihan noita jo monia kivoja. Isa on mun lemppari, samoin Iris ja Inka. Ida taitaa olla aika kovassa suosiossa, mun kaveri just kertoi, että sen lapsen päiväkotiryhmässä kaikki tytöt on joko Iidoja, Aavoja, Aadoja tai Elloja. Onhan ne toki kauniita nimiä, mutta kovin suosittuja.
Kakkukeisarin kakut on kyllä tuttuja, ovat oikein hyviä, tosin eivät mitään mielettömiä makuelämyksiä. K-Galleria on tuttu vain leivospuolestaan ja onhan sit se toinenkin...sen itävaltalaisen jepen pitämä Fredalla...en nyt muista nimeä.

Hauskaa Sande, että mies on jo pohtinut sun omaa aikaa ja aikaansa Iineksen kanssa. Kaupassa on kyllä ihan kiva käydä yksin, muistan, kun joskus sain jännätä, alkaako huutokonsertti maitohyllyjen luona vai vasta kassalla.
On kyllä tosi hino juttu, Murmeli ja Kata, kun teidät neitoset nukahtaa tissille ja siis tosiaan nukahtavat. Meillä kyllä tissiin nukahti, mutta auta armias jos siitä jonnekin siirsi, siis omaan sänkyyn esim., niin takuulla heräsi. Eikä tarvinnut edes siirtää, kun heräsi jo siihen, jos itse nousi vierestä pois. Voi vitsi, tuntuupa muuten ikuisuus siitä, kun on imettänyt!

Juu, taidan heittää itseni lepolasselle partsille. Illalla pitäisi sitten huutaa Suomi-poika voittoon. Aikamoista viisuhumua tuolla ytimessä, kun eilen käytiin. Ihan hassua, kun on niin paljon ulkolaisia Hgissä, on tunnelma kuin heinäkuussa. En muuten lainkaan ymmärrä tuota iltapäivälehtien Hanna-mollaamista. Siis mitä ideaa on mollata OMAA edustajaa!??? Ymmärtäisin jos keljuilisivat Ruotsin laulajalle, mutta että suomalaiselle...ei ymmärrä..

Kiitos viesteistänne ja kuvista! Aivan ihania lapsosia! Kaikki ihan eri kaliberia kuin tämä meidän kirppu. :) Riinuska, sulla oli varmaan sähköposti niin täynnä, ettei kuvat mahtuneet tulemaan?

Hei! ja tervehdys tuolta toiselta puolelta, ekaa kertaa tänne eksyin. Sandemanille, vaan sanomaan että Iines on aivan ihana nimi! Pidä kiinni siitä, jos vaan ootte tykästyneitä siihen! Mä oon kans aivan ihastunut tuohon Iinekseen, ja jos vaan joskus vielä tyttö tulee niin meillä ainakin Iines on ehdoilla. Vaikka meilläkin mies näkee tuossa nimessä, jotain "aku ankkaa".. Hyvää kesänodottelua kaikille!!

Kirppu 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g (esikoinen poika -97)
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g (esikoinen Teemu 12/02)
Suvi 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g

La:t:
Sandeman 16.4.2007
Kirppu 7.7.2007
Hertta 20.7.2007
Stella 30.7.2007

Päivitin listaa... :) Sandeman, pistäppäs tietosi ajan tasalle! Ja sitten ei kun odotellaan Kirpun synnytystä seuraavaksi. ;)

Nyt kun olen vihdoin saanut aiemmat tapahtumat puretuksi, jatkan täällä jutustelua. Ja kerrankin siihen on mahdollisuus, kun Elsa viihdyttää iskää tai toisinpäin! ;)

Synnytyksestä vielä, mitään kammoa siitä ei jäänyt, voisin mennä vaikka heti uudelleen. Tosin kivunlievitystä miettisin kahteen kertaan! Toivottavasti en nyt aiheuttanut mitään pelkoa synnyttämään menijöille!

Ja vauva on siis kaikin puolin muuten terve, vatsanväänteitä lukuunottamatta... Tai siis, eihän sitä tiedä, mitä edestä vielä löytyy, mutta tällä hetkellä ei tiedossa ole mitään "vammoja". Kasvua seurataan vain suht tarkoin ja sehän on lähtenyt hyvään vauhtiin.

Kata, taas kovin tuttuja ajatuksia nuo, kun mies on poissa. Olikos teillä mies tähän saakka kotona? Mulla on mennyt teidän kirjoituksia paljon ohitse, koska en ole oikein hyvin päässyt niitä lukemaan! Mä olen ruvennut viime päivinä myös kaipaamaan miehen läsnäoloa. Elsa itkee välillä todella paljon (lue koko päivän), joten se on vähän raskasta ajoittain. Varsinkin jos yö on myös mennyt huonosti. Pari kertaa Elsa on nukkunut 5 tuntia putkeen, mutta useimmin eka pätkä on 3 tuntia ja sitten heräillään 1-2 välein.

Meillä tänään täynnä 3 kk ja olen kyllä ajatellut piakkoin aloittaa maistelemaan pottua, ja sitä iltapulloakin olen miettinyt. Tosin en usko, että häntä nälkä vaivaa, vaan vatsakipu muuten ja se häiritsee myös unta sekä päivällä että yöllä. Eli päivälläkään en oikein saa levättyä vauvan kanssa, kun ähisee ja itkeskelee vähän väliä! :(

Mutta eiköhän tämä tästä... Vielä puuttuu viestejä/kuvia aikas monelta! Piritta esim!! Olis mukava nähdä vihdoin kaikki tahkoojatenavat!

Ai niin, minkä ikäiseksi te täysimetitte ja milloin aloitte antaa korviketta tai kiinteitä ruokia? Elsa ei ole saanut vielä kertaakaan korviketta, vain pelkkää äidinmaitoa tisusta ja joskus harvoin pullosta! Vois kyllä jo varmaan joskus sitä korviketta antaa, niin vois vaikka rauhassa nauttia pari lasillista viiniä ja rentoutua, jos se nyt on yleensä mahdollista? Aika monena iltana on vaan aika kovaa itkua ja hammasten kiristystä... Nyt kuuluu kyllä korviini vain iloista jokeltelua! Oliskohan se 3 kk ikä nyt sitten auttanut heti? :)

Mutta nyt pitää lähteä saunaan! Palataan, nyt jatkossa vähän tiheämmin...

Iltaa! Mies katsoo lätkää, minä epäisänmaallisena henkilönä en ole vähääkään kiinnostunut :).

Toivottavasti Suvi teillä alkaa helpottaa mahdollisimman pian noiden itkujen kanssa. Ensimmäiset kuukaudet menee hormonien voimin ja ensi-ihastuksen turvin, mutta valvotut yöt ja päivät kostautuvat sitten viimeistään siinä 5-6 kk:n iässä, jos ei saa missään välissä tarpeeksi levättyä. Kysyit imetyksestä. Mä täysimetin Leoa 5-kuukautiseksi ja sen jälkeen pikku hiljaa otettiin soseet käyttöön. 1-2-kuukautisena Leo huoli hiukan korviketta, jos jäi vaikka isänsä kanssa, mutta sen jälkeen ei enää suostunut juomaan pullosta ollenkaan, joten eipä auttanut tarjota korviketta eikä pumpattua maitoa vaan imetys oli ainoa tapa ruokkia ukkeli.

Kata ja Murmeli, aika monet äidit varmaan nukuttaa lapsen yöunille tissillä, kun se on niin helppoa (ei kaikille tiettykään, kuten Piritta jo valaisikin). Mä tein sitä myös siihen asti, kun jätettiin yösyötöt pois. Mies alkoi silloin nukuttaa Leon yöunille. Tottumisessa meni hetki, mutta yllättävän nopeasti Leo tottui uuteen tapaan eikä enää kaivannut unitissiä.

Olen miettinyt kovasti, millainen tapaus tämä kakkonen mahtaa olla... Leon kanssa kun monessa asiassa (vauvavaiheen nukkuminen, viihtyminen ja ruokailut erityisesti) on päässyt niin ryökäleen helpolla. Voisko muka käydä niin, että toinen on yhtä helppo?! Tosin kyllähän Leokin nyt "vanhemmalla iällä" osaa tarjota toisenlaista haastetta.

Mitenkäs Kirppu voi?

Tänään tulisi Euroviisujen semifinaali. Ajattelin katsoa hetken, jos suinkin jaksan. En ole mikään erityinen Euroviisufani, mutta kyllä ne nyt kiinnostavat, kun suomalaiset ovat järjestämässä.

Iltaa Stella!
Voi varjele, äsken huudettiin tunti suoraa huutoa! Tuli vähän myöhässä tuo huutokohtaus... Annoin ekaa kertaa suponkin. Nyt raukka yrittää tuolla nukkua, kun vihdoin vähän helpotti. En tiedä, mikä tuossa vatsassa oikein on? Ensi viikolla ollaan kyllä menossa taas lääkäriin, jos kiristäis niitä tutkimaan tarkemmin, eikä vaan odotella ajan parantavan!

Katsotaan nyt, onko suposta myös yöuneen parantava vaikutus. Tosin jotkut yöt, kuten toissayö meni ihan hyvin, kun taas viime yö lähes tulkoon valvottiin.

Huomaan kyllä, että alkuajan jaksoi eri tavalla valvoa. Tänä aamuna olin kiukkuinen kuin ampiainen ja sanoin miehelle, että eikö hän voisi millään tehdä vähän lyhyempää työpäivää tämän hankalan vaiheen ajan. Kyllä me nyt jotenkin pärjättäisiin pienemmälläkin rahalla. Mä olen vaan aika kuitti!

Mutta jos ensi yö nyt menisi suht ok, sitä taas ehkä jaksaa. Tuntuu vaan, että mikään päiväuni yms. ei enää tätä väsymystä vie pois. Olen nyt valvonut about puoli vuotta, joten pikkuisen alkaa jo tuntua. Toisaalta toiset 3 kk ja sitten voi jo yösyötöt lopettaa? Ja muutenkin alkaa "koulia" vauvaa enemmän nukkumaan yönsä...

Toivotaan Stella, että toinenkin lapsi on helppo tapaus. Rankkaa kyllä on jo koliikki iskee ja on vielä kaksi pientä kehissä! Mutta kai sitä aina jaksaa sen, mikä on jaksettava. Minäkin hiukan toivoisin sitä pientä kakkosta, mutta kyllä ne toiveet taitaa karista, kun tämä ensimmäinen työllistää niin täysipainoisesti.

Kiitokset viesteistä ja kuvista!
Erityisesti Suvista oli kiva kuulla aikoihin ja tietysti pikku Elsan synnärikertomus. Ootko Suvi testannut Relatippoja? Näistä on varmaan neuvolassa jo vinkattukin...

Sandelle sympatiat niistä pukamista, ei kiva. Käsisuihku ahkerasti takapuolessa, niin helpottaa ja sitä pukamarasvaa :) Kivoja nimiehdotuksia tullut teille, I:llä ei niin mahdottomasti taida nimiä olla. Meillä on ollut Ilona suosikkilistalla, mutta niinpä vaan tämä yhteisö tuntuu niin läheiseltä, ettei sitä voi ehkä enää laittaa, kun yksi Ilona jo on. Meidän lyylistä taitaa tulla sitten joskus Amanda, ellei mieli vielä muutu.

Riinuskalle jaksuja kurkkukipujen kanssa. Tosiaan pysäytti se tuttavan lapsen sairaus, itkut tirautin ja miehellekin piti asiaa purkaa. Mun erään kaverin lapselle joudutaan tekemään ensi syksynä sydänleikkaus, ei kiva sekään. Tämä äiti vaan tuntuu olevan kuin viilipytty, ehkä se on jonkinlainen keino jaksaa elää asian kanssa.

Mulla alkaa pikkupaniikki iskemään, eihän tässä ole kuin vajaa pari kuukautta laskettuun aikaan. Mitään en ole vielä laitellut, ainoastaan vaunut on pesty. Ehkä kipuan ensi viikolla vintille kaivaan vauvanvaatteet ja alan laittelemaan niitä käyttökuntoon. Aika paljon olen ostellutkin hempukoita tyllerölle. Kovasti jännittää, että onkohan bebellä kaikki ok. Kun perheessä on jo kaksi tervettä lasta, niin siunaantuukohan vielä kolmas terveenä... kai ihan normipelkoja.

Mutta nyt taidan mennä tekemään parit voileivät ja pistän parkkiin telkun eteen tuijottelemaan viisuja.

Kirppu, viikkoja n.32

Aamupäivää!
Missäs rouvat luuraatte? Mä koitan poikaa saada unille, mutta on pikkasen hankalaa, kun herättiin vasta ysiltä...Nytkin istuu vaunuissa ja heittelee lapasiaan.
Matskun päivärytmi taitaa olla uudelleen orgasoinnin alla, koska poika nukkuu yleensä aamusesta pitkään (enkä tietenkään raaski herättää.... ;), joten ekat päikyt menee sinne 12:een. Ajattelin pikkuhiljaa luopua toisista päiväunista, koska niille nukahtaminen on joskus työn ja tuskan alla. Jos nukkuu ne ja herää vasta 18 aikaan, yöunille nukahtaa vasta 22, kuten eilen... Eli selkeesti on unentarve vähenemässä, ts. päiväunien, koska nukkuu öisin niin paljon. On hieman ajat muuttuneet siitä, kun pojan pystyi vain nakkaamaan vaunuihin tai pinnikseen ja sinne nukahti lähes heti!
Nukkuvatko Juska ja Leo edelleen kahdet unet?

Kiva Suvi kun päivitit teidän kuulumisia. Ikävä, että vauva-aika on ollut niin rankkaa teillä. Kokeile ihmeessä Relatippoja, kuten Kirppu mainitsi. Monet ovat saaneet niistä apua. Ja se on kyllä todentotta, että 3 kk tuo helpotuksen moneen asiaan. Lapsi jaksaa odottaa pitempään ruoan saapumista, ja arkeen tulee pikkuhiljaa selkeämpää rytmiä. Laitan sulle tänään Matskusta kuvia.

Viisuja tuli katseltua jonkin verran. Subilta tuli samaan aikaan Luksuslukaalit-sarja, joka on aika mielenkiintoista katseltavaa. Siinä oppii kaikenlaista kiinteistövälittäjän työstä, kuten sen, että Hollywoodissa niiden välityspalkkio voi olla sellaiset 100 000 euroa....
Jaana ja Mikko oli juontajina kyllä ihanan energisiä ja pirteitä. Just niin kuin viisujuontajien pitääkin olla. Mutta ne zipaleet...tsiisus.

Taidetaan tänään pyörähtää Matskun kanssa keskustassa, mm. Senaatintorilla oli kaikenlaista ohjelmaa. Se keskustan kesäinen tunnelma on aikas mukaansa tempaava :) Mutta samaa allekirjoitan kun sinä Stella, että kummasti tuota rahaa kuluu näin kotona ollessa...Meikä eksyy vähän liikaakin tuonne kauppojen uumemiin ja kahviloihin. Ostan ihmeellisiä juttuja kotiin ja vaatetta Matskulle, vaikka ei todellakaan olisi tarvetta.

Tulkaahan juttusille.

Hellou! Asuntohässäköiden keskeltä tulin kurkkaamaan.

Mäkin olen Kirppu ajatellut paljon, että toivottavasti tulokas on isoveljensä lailla terve lapsi, mutta sitten olen rauhoitellut itseäni, että tuli mitä tuli, niin omaa lastaan rakastaa ja mahdollisten huonojen uutisten kanssa on sitten vain elettävä. Ei kannata murehtia liikaa sellaista, mihin ei pysty vaikuttamaan.

Katselin viisuja noin puoleen väliin eilen. Hyvin Suomi hommansa hoiti, lava oli ihan näyttävä ja juontajat selviytyivät kunnialla. Mun mielestä ne postikortit olivat ihan hauskoja ja toivat Suomea esille persoonallisella tavalla, vaikka niitä on etukäteen jonkin verran moitittukin jo. Mutta totesin saman kuin sinä Piritta, että voi helvata niitä biisejä! Puola, Tanska ja Israel olivat kamalimpia siihen asti mitä mä näin. Huh! Georgia ja Serbia olivat ihan hyviä.

Leo on nyt oikeastaan viikon, parin sisällä siirtynyt yksiin päikkäreihin, jotka nukkuu noin välillä 11-14, minimi on kaksi tuntia. Sitä ennen oli vielä kahdet päikkärit noin 10-11 ja 14-16. Nykyään saattaa mennä vielä lyhyille iltapäikyille, jos päiväpäikkärit jää lyhyiksi. Me ollaan myös myöhäistetty iltanukkumaanmenoa puolella tunnilla (nyt 20.30), jotta saadaan aamulla vähän lisää nukkuma-aikaa. Toimii välillä :).

Nyt täytyy palata asuntoasioihin, hauskaa perjantain jatkoa kaikille!

Heippa *tarjoaa jätskiä*

Suvi kyseli täysimetyksestä. Juska sai rintaa vain 2kk:tta, välillä (lähinnä öisin) sai pullosta korviketta sinäkin aikana. Sen jälkeen sai jo vellejä, koska maitoa meni aivan tolkuttomat määrät. Oli vajaat 4- kuinen kun aloitettiin antamaan pottua yms.

Juska nukkuu yhdet unet, tuossa 12-15 välillä. Kestoltaan 2-3h yleensä. Yöunille laitetaan sänkyyn 20.30 ja yhdeksään mennessä on nukahtanut viimeistään. Täytettyään vuoden, alkoi pikkuhiljaa siirtymään yksiin uniin. Oli vähän hankala vaihe kun ei ikinä tiennyt etukäteen, nukkuuko yhdet vai kahdet unet. Nykyään valvoo helposti 6-7 tuntia. Aamulla heräilee siinä klo 7 maissa.

Mä en ole katsellut viisuja ollenkaan. Taidan kuitenkin katsastaa sen loppuhuipennuksen, tuleeko se nyt lauantaina? Mutta jos lätkää tulee samaan aikaan, katsomme sitä.

Mun kurkkukipu pahentuu vaan päivä päivältä. Mälsää. Joudun napsimaan lääkkeitä vähintään 4h välein, että kärsii jotenkin olla. No, jospa viikon päästä olisi sitten parempi olo.

Sillä mun kaverin tytöllä aloitettiin eilen sytostaattihoidot, syöpä levinnyt myös luuytimeen, muttei onneksi selkäytimeen. Tila on tällä hetkellä vakaa. Kerron nämä nyt teille kun olette asian niin ihanasti ottaneet "omaksenne".

Kirppu 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g (esikoinen poika -97)
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g (esikoinen Teemu 12/02)
Suvi 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman 1.5.2007, "Iines", 50 cm, 3320g

La:t:
Kirppu 7.7.2007
Hertta 20.7.2007
Stella 30.7.2007

Morot,
Kävin maksamassa laskuja ja printtailemassa verolappuja. Onkos rouville tulossa palautuksia? Mun pitäisi saada jotain takaisin kunhan saan nuo muutokset läpi.
Odottelen tässä armastani jonka pitäisi saapua Tampesterin keikalta, että päästään lähtemään K-suomeen. En yksinäni viitsi ruveta autoa pakkaamaan kun mukaan pitäisi ottaa tavaraa vaunuista moottorisahaan ja mies ei ole tietenkään pakannut vielä omia kamojaan. Iines on onneksi nukkunut kiltisti että olen saanut meidän kamat kasaan.

Eilinen lätkämatsi oli huisin jännä, euroviisujen aikaan olin jo unten mailla. Herätys klo 23.45, taisi typy nukahtaa kuorsaavan äidin viereen kun vasta 2.30 siirsin omaan sänkyyn. Klo 3 uusi syöttö ja samoin klo5. Viidestä seitsemään känisi ja ähki niin etten saanut nukuttua mutta ei tissikään kelvannut, onneksi nukahti joten 7-9 vedettiin molemmat vielä unta kaaliin. Joten mama on nukkunut kai ihan hyvin tosin aikalailla pätkissä.

Mukavaa kun Suvi aktivoiduit taasen kun sait stoorin kerrottua tuolla toisella puolen.

Sängystä kuuluu tuttua ähinää, pari minuuttia enää ennenkuin tulee täysi huuto, joten adios amigos, me kadotaan hetkeksi skuggaan, ensi viikolla sitten palataan!

Vanessa tuijottaa ostoskanavaa (kehittävää...), joten äippä tulee nopeasti tänne käymään.

Sandeman, tuttua tuo yöllinen ähinä, meillä ähistelee edelleen usein neljän jälkeen aamuyöstä, viime yönäkin Vane olisi halunnut herätä kyseiseen aikaan, eikä enää suostunut olemaan omassa sängyssään. Onneksi nukkui kumminkin seitsemään jotenkuten tissiä vähän väliä imien. Mukava että Iines vetää ihan ok unia noin pieneksi. Pakko muuten munkin ottaa kantaan nimiasiaan, Iines ON tosi söpö nimi!

Suville jaksamisia koliikin kanssa, olen itse saanut pienet maistiaiset vatsavaivoista kerran viikossa, joten voin hyvin kuvitella miten rankkaa on!

Mies tuli jo kotiin, joten moro ja hyvää weekendiä!