Tahkoojaplussat 46

  • Viestiketjun aloittaja Kata*
  • Ensimmäinen viesti
Stella*
Heippa! Täällä on lauantai mennyt mukavasti. Käytiin vauvauimassa, sitten lötköiltiin kotona ja lopuksi mentiin kaupungille syömään. Ainoa miinus tuli siitä, että syömäni kanasalaatti oli lähes ala-arvoista. Alkuruokana tarjoiltu mustajuurikeitto oli onneksi niin hyvää, että ravintolakäynti päätyi melkein plussan puolelle.

Olen samaa mieltä kuin muut, että Vanessa sointuu hyvin sukunimeen. Löytyykös se kalenterista?

Niin, edelleen ois kiva kuulla Suvin synnytyksestä vähän lisää...

Kiva, että teidän yöt Nekku on hyvät nyt.

Noista välikausivaatteista. Meillä on serkuilta saatu välikausihaalari ja sadetakki+kurahousut. Niillä varmaan mennään tämä kevät. Sit ostan luultavasti jonkun siistimmän setin kaupunki- ja kyläilykeikkoja varten. Joku takki-housuyhdistelmä. Meillä on Eccon ensiaskelkengät, joissa on sen verran vartta, että menevät varmaan hyvin nyt keväällä. Pitänee harkita myös kumisaappaita, mutta vasta sitten, kun pikku-ukko kävelee.

Mä en saanut töistä mitään, kun jäin äitiyslomalle. Päinvastoin itse tarjosin pullakahvit :). Sitten kun lapsi syntyi, niin mäkin sain kukkia ja kortin, ja miehen työkavereilta tuli vaatetta ja joku kirja. Samat sanat täältä. Olin yllättynyt huomionosoitusten määrästä. Kerrankin oli kotona paljon kukkia ja korttimeri.

Seinien maalaus olisi meilläkin tarpeen, mutta nyt ei ole ihan suurta motivaatiota, kun etsitään kuitenkin jo isompaa kämppää. Me maalattiin kyllä seinät silloin kun muutettiin eli n. 3 vuotta sitten, mutta olen kyllästynyt jo pariin seinään. Makkarissa meillä on yksi seinä taivaansininen ja työhuoneessa violetti. Näihin olen nimenomaan kyllästynyt. Sit taas olkkarissa meillä on sellainen iso suorakaide maalattu punaiseen vivahtavalla sinisellä, ja siitä ollaan tykätty kovasti. Meillä on aika sini-beige-valkoinen koti. Alunperin piti tulla puna-oranssi-keltainen, mutta sisustussuunnittelija sanoi, että ne sävyt eivät sovi, kun ikkunamme ovat pääosin etelään päin. Kuulemma silloin pitää olla kylmiä sävyjä.

Jaahas, se alkaa olla Leon iltapuuron aika. Mä käyn vielä sitä ennen laittamassa raflaan asiakaspalautetta, kun jäi se salaatti harmittamaan...

Mukavaa viikonlopun jatkoa!





 
Mariska*
Heipsan.

Pikainen kurkkaus vielä tänne.

Nekku, me käytettiin Lotan iässä Teemulla fleecepukua ja kuriksia. Tuulisella säällä oli vielä sitten tuulipuvun takki siinä fleecen päällä. Ja vielä keväämällä sitten fleece pois ja pelkkää tuulipukua. Kengistä varmaan ihan tukevat lenkkarit riittää. En usko että Lotta keksii vielä lätäköihin mennä. Tommoset varustukset riitti ihan hyvin. Nyt Teemu möyryää jo semmoista vauhtia ojanpohjalla että jonkinsortin välkausivedenpitävä asuste on tarpeen...

Hyvä juttu että Lotta jatkaa hyvien öiden viettoa. Meillä oli viime yönä kahden tunnin kitinä sessio. Johtui hampaista, antoi tutille meinaan sellaista kyytiä. Ja PURI mua tosi kovaa sormesta kun meni ronkkimaan suuta..oma moka :) Onneksi perheen miehet viettivät aamulla laatuaikaa keskenään ja mä sain kosia.

Oltiin tänää Salpausselän kisoissa katsomassa mäkikisaa. Ihan mukava meininki sielä oli en ole ollutkaan kisoissa varmaan 3 vuoteen. Pojat oli mukana ja Teemu jaksoi kannustaa Janne Ahosta vaikkei sen hypyt tänään oikein kulkeneetkaan. Ja kisojen ilotulitus oli aivan mahtava, niinkuin joka vuosi.

Kata, Vanessa on todella kaunis nimi. :)

No niin nyt yöpuulle, huomenna olisi sinne Tukholmaan lähtö.

 
Riinuska
Sunnuntaita. Ihana keväinen auringonpaiste!

Mukava nimi tuo Vanessa, sointuu oikein hyvin sukunimeen. Kävi vaivaamaan, että mikä on missi-Vanen toisen tytön nimi kun eikös toinen ole Odessa?

Seinien väreistä. Meillä on muutoin valkoiset, paitsi yläkerran aulan seinä on ruskea. Pojan huoneessa vihreä tapettiseinä ja vihreä maaliseinä. Meidän makkarissa punainen tapettiseinä ja pun maaliseinä. Alakerran makkarissa on semmonen harmahtava tapetti. Musta on kivaa laittaa rohkeitakin tapetteja ja maaleja, ne on kuitenkin helppo vaihtaa. Eri asia on jos laittaa esim punaiset keittiön kaapit ja kyllästyy niihin vuoden päästä :) Yksi makkari jätettiin pelkälle valkoiselle maalille, siitä ehkä joskus tulee vauvanhuone. Päätetään vasta sitten kun käyttöä huoneelle löytyy, minkä värinen siitä tulee.

Mä sain töistä lahjan kun Juska oli syntynyt. Näin meillä on ollut tapana. Sain valokuva- albumin kun itse sitä toivoin. Meidän yökkö oli vielä kutonut pojalle villahaalarin.

Välikausihaalari.. mä ostin eilen ja se onkin aivan liian iso. Murr. En jaksanut alkaa sovittaa kaupassa (cittari). No, menee se sitten viim vuoden päästä :) Ostin Remu- merkkisen, mutta taidan ostaa jonkun ihan halvan vielä. Menee sitten vaikka kurahousujen kanssa. Remunhan pitäisi pitää jonkun verran vettä. Saappaat pitäisi ostaa ja jotkut lenkkarit ja ja ja.... joku siistimpi takki+ housut kevätasu. Millähän rahalla. Juu hoitotuella tietty..

Mariskalle mukavaa reissua!

Mukavaa kun Tahkoojiin on tullut lisää väkeä, keskustelua varmaan taas piisaa. Toki toivottaisin pian kaikki tervetulleeksi tällekin puolelle!
 
Kata*
Sunnuntaita!

Viikonloppu menee vauhdilla, tosin meillä on joka päivä viikonloppu kun mies on kotona, joten ei sikäli väliä vaikka huomenna maanantai! Vieraita kävi eilen ja tänään, oikein mukavaa on ollut. Kohta saunaan, meillä on kaksi kertaa viikossa naapuritalossa taloyhtiön sauna, ja ollaan roudattu Vane (lempinimet ihan jees ;-)) mukaan, joskus menee paremmin kun tyttö vaan nukkuu, joskus vähemmän hyvin jos pitää sylitellä koko aika..

Riinuska, missi-Vanessan toinen tyttö taisi olla Alissa? Sen mä ymmärrän, mutta toi Odessa on mulle kyllä jo liian outo. Vanessa oli meillä ajatuksena tytön nimeksi jo hetki sen jälkeen kun oltiin tavattu. Sitten mietittiin tuossa kaikkia muita vaihtoehtoja raskauden aikana, mutta mikään ei tuntunut yhtä hyvältä, joten se jäi sitten.

Töistä muistettiin Mariskoolilla ja suklaalla kun jäin pois, ja kukat tuli kotiin seuraavana päivänä kun oltiin kotiuduttu sairaalasta. On kyllä ihanaa kun kaikki kaverit on käynyt kylässä, ja kortteja ja lahjoja on siunaantunut ihan kamalasti. Tekee tosi hyvää että on sosiaalista elämää täällä kotona, kun ei paljon tule missään käytyä. Ensi viikolla kyllä aion ruveta kokeilemaan V:n kanssa liikkumista autolla kavereille, tekee mieli päästä kotoa pois välillä.

Jaahas, nyt se sauna kutsuu..
 
Julia+Ilona
Heips, enpä oo vielä Lappiin karannut kuten Nekku arvuutti. Lauantaina vasta. Oon taas muuten vaan mukamas ollut puuhakkaana ;)
Mm. ystäväni hääjärjestelyjä on hoidettu ja oltu aika paljon menossa.

Ihanaa "kuulla", että Lotta nukkuu! Hinoa. Aikalailla samaan tapaan meni teillä kuin meilläkin. Viimeisen viikon aikana Ilona on petrannut entisestään; herää enää harvoin kaksi kertaa!! Monta yötä on mennyt niin, että nukkuu noin 21.30 - 7.00 tai jopa 8.00 heräämättä. Arvatkaa oonko yhtä hymyä. Tietty sitten kukutaan miehen kanssa myöhempään, mutta kuitenkin, saadaan laatuaikaa...

Lapsiemme päivärytmit vaikuttavat melko samankaltaisilta, miehellekin näytin teitin kertomia.

Kata onkin palautunut synnytyksestä nopsaan, hyvä juttu. Eikä yötkään ihan horrorilta kuulosta, vaikka suht usein syökin. Vanessasta mullekin tuli heti missi mieleen, varsinkin kun äsken näin töllössä tanssivan. Kaunis nimi jokatapauksessa.

Ääh - en muista enää mitään mitä piti kommentoimani. Niin joo, noi välikausivaatteet. En oo edes ajatellut asiaa, mutta kiva kun teiltä sain jo vinkkejä! Haalaria oon vaihtanut kevyempään ja kurahaalari tms. kävi mielessä kun Ilonan kanssa pulkkailtiin tänään järven jäällä, (huom. tuttu järvi ja jäätä 40cm) jossa vetistä sohjoa välillä nilkkoihin asti. Hiihdinkin, mutta oli kyllä viimeiset "hiihdot" täällä etelässä, sen verran karmeeta käsillä lykkimistä se oli. Lapissa vissiin vielä pääsen kunnon laduille.

Mies kolistelee ylhäällä ja tilaamani karkkisetti rapisee, taidan mennä tekemään seuraa sohvan nurkkaan.

Hyvää vointia kaikille, tsemppiä kolotuksiin, paranemista flunssista ja hyviä matkoja. Ja sitä ihanaa arkista elämää perheittemme kanssa :)
 
Piritta
Täh, meikäkö on sitten viikon den första..?
Jotenkin väsähtänyt olo, kukuttiin extramyöhään lauantaina, ja tuntuu vieläkin jäsenissä. Jotenkin unohduttiin katsomaan - haloo hei - pokeria Subilta, kun siellä pelas suomalainen Patrik Antonius..Hemmosta oli hyvä juttu hiljan KK-liitteessä, joten siksi kiinnosti. En ymmärrä pelistä tuon taivaallista, mutta olihan se kieltämättä kiinnostavaa, kun kymmenetmiljoonat dollarit vaihtaa alta aika yksikön omistajaa.

Upea keväinen keli oli kyllä eilen. Rapa roisku, mutta oli nastaa ulkoilla, kun ei tarvitse tumpata kauheesti päälle.

Hinosti kyllä Lode nukkuu (ja Illi!). Hyvä hyvä. Nyt kun vielä saatais flikka nukkumaan sinne seiskaan asti, niin olisi jo ihan huippuhinoa.

Joo, munkin pitäisi tota haalari-asiaa miettiä. Toisaalta M ei liiku sen koommin vieläkään, joten ehkä en nyt vaivaa asialla päätäni. Partsilla nukkuu äp-toppiksessa niin, että vain sisävaatteet alla, ja kaupungilla/kylässä on tikkitakki, paksummat sammarit ja lenkkarit. Sit kun kunnolla alkaa myörytä maassa, pitänee hankkia jonkin sortin haalari.

Mäkin mietin samaa, että ollaankos me Suvilta kuultu vielä synnytysraporttia....? Ja sairaalaolosta enemmän? Tuus S jakamaan kokemukset, jahka ehdit :)

Meillä oli töissä babyshowerit, kun jäin veke. Ihan kiva juttu, tosin se ylenpalttinen huomionkohteena olo oli vähän hämmentävää...Sit kun M syntyi, lähetti toi kukkakimpun kotiin. Mukavia juttuja kyllä. Ehkä Sande sun kohdalla sun "lopullinen" äl-lähteminen jäi saikun varjoon? Siltä ainakin vaikuttaisi.

Juu, tummaa beessiä on nyt seinissä, tosin maalasin vain yhden seinän, kun en laiskuuttani enempää jaksanut. Vielä pitäisi uusmaalata kaksi seinää, mutta tiedä häntä, milloin siihen urakkaan jaksaisi ryhtyä. Ne seinät on meinaan _isoja_...

Kurjaa Stella toi ravintolakokemus. Se ottaa tosiaan pattiin, kun joutuu huonosta ruoasta maksamaan (etenkin lauantaita!). Toivottavasti palaute menee perille.

Sande mietit sitä hoitolaukkua. Mä en henkkoht käyttänyt lainkaan hoitolaukkua, koska en kokenut tarvitsevani. Rattaissa on yleensä isot taskut, joten itse kuljetin niissä mukana paria vaippaa, pulloa ja harsoja. Tosin monet varmasti kokee hoitolaukun hyvinkin tarpeelliseksi, mutta ainakaan kovin kalliiseen en investoisi, jos ei ole varma jatkokäytöstä. Makukysymys varmaankin.

Oiskohan kahveen vuoro...?
 
Sandeman9503
Huomenta!

On sitten palattu k-suomesta isän lihapatojen äärestä. Oli kyllä mukavaa kun pääsi puusaunaan ja jutustelemaan äidin kanssa. Ilppiksen serkkukin (9 kk) oli vanhempiensa kanssa mukana ja sillä pojalla vauhtia riittää! Konttailee kovalla vauhdilla ja kaikki vaarin kielletyt tv-juskat oli erityisen kiinnostuksen kohteena!

Vitsit sentään viikkoja jo 35+0!! Mä värväsin anopin harrastamaan kanssani torstaiksi:). Lupasi tulla lattiaharjan ja ikkunasudin kanssa...jee! Jos saisi sitten viimeinkin sen saunan jynssättyä ja kylppärin lattian ja pestyä lattiat ja vietyä matot ulos! AH, sitten on siistiä, eikä tartte heti ruveta jynssäilemään kun Ilppis syntyy!

Keskiviikkona olis neuvolalääkäri, mutta muuten tämän viikon ohjelma olis auki, mulle kävis treffit vaiks huomenna tai perjantaina. Jos saatais Kata ja Vane mukaan?? Huominen voi olla tietty vähän äkkiä. Ens viikko on myös ihan auki. Ehdotuksia?

Mä mietin kanssa jos hankkis vaan jonkun kivan olkalaukun johon vois tunkee oman lompakon ja puhelimen niiden Ilppiksen kamojen lisäksi. Mun veljeltä saatiin ihan basic-sitteri lainaan ja samoin joku rintareppu, joten niitäkään ei tartte nyt hankkia. Kierrätys on kätevää!

Taidan lähteä käymään kaupassa, täytyy varmaan munkin pukea ne kuravaatteet päälle kun ruiskii tuota vettä:-(. Iltapäivästä vois vaikka tekaista omenapiirakan kun näky olevan vähän yliaikaisia omenoita meillä...
 
Ulkopuolinen kurkkaaja :)
Ihan vinkkinä Sandemanille, mulla ja monilla tutuilla Marimekon iso olkalaukku "hoitolaukkuna" vaunuissa. Mukavan näköinen, saa useissa eri väreissä joten sointuu vaunuihin kuin vaunuihuin! Ja kaksi pienenpää sekä yksi iso tilava tasku. Mahtuu kunnolla tavaraa mukaan... Ja jos vaunut jättää esim. ravintolassa eteiseen, ei ole yhtään hullumman näköinen laukku omalla olalla ;) Suosittelen siis sitä!
 
Kata*
Maanantaita!

Voisihan tässä alkaa harkita treffejä, mutta luulen et tää viikko on meille vielä liian varhaista, kun olen vasta huomenna eka kertaa lähdössä vauvan kanssa minnekään yksin..meen kaverille kylään autolla. Muuten mitä mieltä olette, kun musta ei sinänsä olisi ihan tyhmä juttu joskus tavata jonkun kotonakin, varsinkin jos vaan vähän porukkaa, vois olla muksuille helpompaa? Ja pääsis autolla talon eteen...=) Mutta kyllä me kaupunkiinkin uskalletaan pikkuhiljaa tulla, ensi viikkoa voisi harkita rehvailulle jos passaa muille? Mä luulen että Tampesterin keikkaan meillä menee pikkusen aikaa vielä, mutta edelleen lupaus voimassa!

Just käytiin neuvolassa, Vanessa nyt siis 2 vkoa ja 3 pv. Painoa oli taas tullut 350 g viikossa ja nyt painaa jo viis kiloa...pituus oli 56 cm, tosin musta näyttää aika epämääräiseltä se mittaus. Varmaan tasaantuu tuo pituus jossain vaiheessa, kun meidän suvuissa ei ole kauhean pitkiä, ja itse ollaan keskimittasia, mies 178 cm ja minä 166 cm. Muuten kaikki oli ok, mutta aika pahaa ihottumaa on tullut vaipan alle sisäreisien taipeisiin, niihin kohtiin missä vaipan reuna on. Nyt sitten laitetaan Bacibactia ja aion sinnitellä sideharsot vauvan housuissa tän päivän ainakin, tietää jättimäärän pyykkiä ja pissaa joka paikkaan, mutta pakko saada iho paremmaksi.

Yöt menee juu ihan ok:sti, valvominenhan kuuluu vähän asiaan. Viime yönä syötiin taas 1-1,5 h välein, joten kauhean pitkiä pätkiä ei tuu unta kerralla. Ärsyttävintä on se, että V on ruvennut heräämään aamusta seitsemältä, niin että tahtoo nousta seurustelemaan ja valvomaan pariksi tunniksi ennen kuin nukahtaa uudestaan. Sitten ei itse malttaisi mennä enää nukkumaan kun on juuri saanut jotenkin itsensä aktivoitua ja aamupalaa tekisi jo mieli. Nytkin pitäisi mennä päikkäreille eikä roikkua netissä... joten moro tältä erää!
 
Kirppu*
Maanantaina,

onnittelut tyttöjen hyvistä unista! Toivottavasti Samun hampaat eivät vaivaile kauaa ja Juskalla tauti helpottaisi pian.

Kivat kelit tosiaan, vaikkakin loskaa nyt riittää. Tulee niin kevätfiilis, kun pihatiekin alkaa sulaa ja siinä hiekalla on niin kiva tepsutella. Viljami tykkä erityisesti kuopsutella hiekkaisia kohtia. V:llä on välikausipukuna Reimatecin puku, niin ei tartte aina kuriksia laittaa (ellei sitten ole ihan oikeesti kuraa ja märkää). Samoin toppispuku on saman merkkinen, kun olen sen hyväksi havainnut. Nyt vaan taitaa jäädä puvut hyvin vähäiselle käytössä, jos tyttö ennusteiden mukaan on tulossa. En varmaankaan näitä sinisiä tytölle laita, jollen keksi jotain kivaa tyttömäistä lisuketta. Jos en niitä pukuja enää tartte, niin voinhan laittaa täällä kiertoon :) Kuriksina meillä on puolipöksyt, on tähän asti riittäneet, kun ei käyttö ole vielä vallan mahdotonta.
Kylä- ja kauppareissuille oon laittanut takin ja jotkut housut. En muuten tiedä mitä mahtaa mies päivisin käyttää pojalla. Epäilenpä, ettei paljon pojan lookkiin kiinnitä kauppareissuilla huomiota...

Luin kanssa sen kk-liite jutun Antoniuksesta ja enpä ollut aikaisemmin ajatellut, että joku tosiaan oikeasti (ja siis suomalaisiakin) elelee ihan leveästi pokerin pelaamisella. Tuttavapiirissä on niitä miehiä, jotka tienaa muutamia satasia öisin pelaten nettipokeria. Mutteivat sentään sitä ammatikseen tee.

Noista työpaikan muistamisista. Viimeksi jäin saikulle ja silloin en saanut töistä mitään. Vauvan synnyttyä sain kukkalähetyksen ja työkamujen käydessä kotona visiitillä toivat sitten vauvalle, mulle, isälle ja isoveljellekin tuliaisia. Samoin entiseltäkin työpaikalta muistivat postipaketilla (vaatteita). Tuntui kyllä tosi mukavalta saada bebelle lahjuksia.

Mitäs kommenttia vielä piti heittää... hoitolaukkuna meillä on ollut Emmaljungan oma kassi. Näin jälkeen päin olin ihan höntti, kun ostin sen. Paljon halvemmalla olisi saanut jonkun ihan yhtä pätevän kapsäkin. Mitään niin erityistä extraa siinä ei ollut mistä olisi kannattanut "ylimääräistä" maksaa.

Mua huvitti tuo Mariskan viestissä ollut juttu: "Onneksi perheen miehet viettivät aamulla laatuaikaa keskenään ja mä sain kosia." Piti ihan tavata kaksi kertaa, että onko nyt kosimisia tehty puolin tai toisin ennen kuin hoksasin, että koisimisesta oli ehkä kuitenkin puhe... =)

Pitänee taas jatkaa... tulkaas turisemaan!
 
Stella*
Maanantaita! Kuulostaa hyvältä tuo Sandemanin saama Marimekko-hoitolaukkuvinkki. Mä olen myös käyttänyt joitain tavallisia kasseja hoitolaukkuina, sellaisia, jotka saa hihnastaan työntöaisaan.

Kääk, mulla on pää täynnä asioita. Me käytiin eilen asuntonäytöillä ja löydettiin yks potentiaalinen talo. Mennään tänään katsomaan sitä uudestaan. Sijainti on aivan loistava, juuri sellainen, mistä on haaveiltu, ja piha on ihanan rehevä ja hyvän kokoinen. Ainoa ongelma on, että remontoitavaa on aika paljon heti ja lähivuosina. Intensiivinen pohdinta on ollut käynnissä näytöstä asti, ja nyt pitäisi selvittää kaikenlaisia asioita mahdolliseen remonttiin ja sen kustannusarvioon liittyen. Huh!

Sitten mulle iski vielä joku typerä alakulo, kun Leon kerhokuvat saapuivat. Leon kuvat sinänsä olivat ihan ok, mutta meistä otettu äiti-lapsi-kuva ei miellyttänyt lainkaan :(. Tuli sellainen olo, että pitää kiireen vilkkaa hankkiutua kampaajalle. Mä näytin ihan harmaan hiirulaisen ja possun sekoitukselta ;). Nää on taas näitä heilahteluja...

Otetaan se Tampereen tapaaminen reilusti vaikka toukokuun loppupuolella, niin ehkä silloin Sandemankin jo uskaltaa kulkea vauvansa kanssa. Voitte vaikka järjestää kimppakyytejä tänne päin. Koskas muuten Hertan äitiysloma alkaa? Voishan Tampereen-visiitin järjestää niin, että Hertta ja Kirppukin ovat jo äippälomalla ja pääsevät mukaan myös. Eli kesäkuussa?

Mä voisin lähteä Leon kanssa Helsingin suuntaan huhtikuussa, joten silloin voitaisiin järjestää jotakin säpinää.

Voimia Katalle syöttöihin! Tiheät imut loppuvat aikanaan. Vaippaihottumaan saattaa auttaa vaippamerkin vaihto. Meillä punoituksiin on auttanut myös sinkkivoide.

Nyt täytyy taas perehtyä taloasioihin. Kuulemisiin!



 
Nekku*
Aurinkoista aamupäivää! Hei, voiko enää olla mahtavampi kevätkeli??? Aivan upeaa tuolla.

Käytiin jo aamutuimaan pitkästä aikaa nlassa, oli lääkärikin. Kaikki erinomaisesti ja kommenttina, että iloinen ja virkeä vauva. Olen samaa mieltä, virkeä on jo klo 6 aamuisin… Mitat: 9200 g ja 74 cm.

Kata, meilläkin vaippaihottumaan on aina auttanut sinkkivoide. Ihme aine muuten, toimii kerrasta, silloin harvoin, kun olen tarvinnut!

Sande, mulla on se Teutonian hoitolaukku, kun kuului vaunuja ostettaessa ”pakettiin”, mutta samaa mieltä ulkopuolisen ja muiden kanssa, että mikä tahansa muukin aisaan sopiva laukku käy. Toi ei edes ole mikään erityisen kätevä käyttää, esim. hoitoalustaa ei saa kovin helposti yhdellä kädellä käyttöön. Nytpähän sulla on hyvä tekosyy ostaa vaikka joku ihana Longchampin olkalaukku… hihii.

Kiitos kevätvaatevinkeistä, ulkoleikkisellaisista! Tajusin, että olen perinyt siskontytöltä 80 cm kurikset, joten niillä varmaan pärjää kevään ulkomöyrinnät ja koon 20 lenkkaritkin toi Joulupukki. Ahistus helpotti.

Ehdottomasti voidaan tavata ainakin meillä. Jonkun kotona on munkin mielestä paljon helpompaa ja kivempaankin vauvojen kanssa. Nyt Lotta viihtyy hetken syöttötuolissa, mutta sylissä vain venkoilee, kun tykkää enemmän möyriä lattialla.

Mistä päästäänkin siihen, että huh, meidän kämppä on tällä hetkellä niin järkyttävässä kuosissa! Lotan ulottumattomiin on nostettu roskiksia, lehtikoreja, sähköjohtoja, vessaharjoja jne. Ja silti hää kiskoo takkapuut ja tuohet korista, kirjat kirjahyllystä ja mullat siitä ainoasta kukasta, joka vielä on lattialla… En tajunnut etukäteen, miten paljon meilläkin on kaikkea rompetta hankalasti. Hyvästi siisti ja nätti koti!!! Vieläkö Leo ja Juska sorkkivat ja syövät kaikkea?

Lotan uusin villitys on portaiden kiipeäminen. Meillä on kahdessa kohtaa sellaiset 3 askelman portaat eri tasojen välillä ja ne Lotta kiipeää ketterästi ylös. On siis todella vahdittava tällä hetkellä, kun tulisi sitten itsesuojeluvaiston puuttuessa sieltä varmaan pää edellä alas. Aikamoista! Että aikalailla hankalaa on harrastaminen tämän väkkärän kanssa. :)

L tuntee jo sanan lamppu ja osoittaa ruokapöydän yläpuolista lamppua, kun kysyy ”missä lamppu”. :) Hokee mämämämämä ja nänänänänänänä ja päristelee ja naksuttelee kielellään. Hehee, hiljaa on vain nukkuessaan.

Ai niin, mulle käy pertsassa treffit perjantaina. Ensi viikko ollaan reissussa. (Hain eilen L:n passin. Aika hauska!)
 
Piritta*
Onpas naiset hiljaisia...huhuuuu...
Hassua, kun Matsku heräs jo päiväuniltaan. Meni jo ennen kymppiä unille. Näin nämä päivät aikaistuu, oikeastaan samaa tahtia päivän valoisuuden kanssa. Onneksi M nukkui maidon jälkeen vielä kasiin, olin 6.30 vielä ihan höyhensaarilla!

Järkky mä tajusin eilen, että mun vanhempainvapaa loppuu ensi vkolla. Siis ensi vkolla! Jaiks...JAIKS. Sitä tämä isäkuukausi teettää. Kivahan se on, mutta tajusin senkin, että ollaan perheen kesken vain reilun viikon verran...Eli taidetaan jättää sekä kylpylät että Tukholmat väliin ja siirtää toukokuulle, että saadaan yksi rauhaisa kotiviikko. Hm...mies aloittaa isäkuukauden poikien laskettelulomalla Ranskaan...;-)

Hehee, Lotta ja Matias on kyllä ihan eri kaliiperia. Taitaa tuo luonnekin vaikuttaa aika tavalla, kun Matskua ei liikkuminen kiinnosta pätkääkään, ja L senkun löytää vaan uusia ulottuvuuksia. Hauskaa, miten erilaisia lapset voi kehityksessään ollakin.
Ei teillä olikin tuo 8kk-lääkäri tänään. Meillä on perjantaina. Veikkaa, että M on jotain 72 ja kasikiloinen. Nyt on ruokahalu hieman petraantunut.


Stella, kuulostipa kivalta teidän talobongaus. Se on NIIN kutkuttavaa, jos löytyy kiinnostava asunto tai peräti talo. Se suunnittelu ja kaiken uuden pohdinta. Mukavaa, jos suunnitelmat vielä realisoituu! Remppahommat on tietty aika ikäviä, mutta jos taitoa ja sisua löytyy, niin kyllähän niistäkin selviää.

Sinkkivoiteesta olen mäkin kuullut hyvää.

Juu, nyt me lähdetään jauhelihakeiton tekoon ja ulkoilemaan. Kaunista keliä pukkaa.
 
Stella*
Huh tosiaan, miten keväinen sää! Käytiin muskarissa, jonne on parin kilsan kävelymatka, ja hikihän siinä tuli talvitakissa tarpoessa. Meillä mittari näyttää +12 astetta, mutta lieneekö ihan niin paljon kuitenkaan.

Juu, Nekku, kyllä Leo ainakin edelleen on kiinnostunut _kaikesta_ ja pituuden ja taitojen karttuessa tyhjenee jo ylemmätkin hyllyt. Mikään ei ole turvassa vikkeliltä pikku kätösiltä. Leo vielä tasan tarkkaan tietää, mitä ei saa ottaa, joten yrittää ottaa salaa, ja kun mä näen mitä herra on puuhaamassa, niin yrittää toimia oikein tosi nopeasti, että saisi jotain napattua ennen mun tuloa :D. Lehdet, kirjat, cd-levyt, vessapaperi, vessaharja, yms. saavat kyytiä. Laatikot tyhjenevät, kaapit tyhjenevät. Meillä ei ole vanhempien laiskuudesta johtuen kuin harvassa laatikossa lapsilukot.

Huijui, me tehtiin siitä talosta jo tarjous! Tuskin menee läpi, mutta kaupanhierojaiset on joka tapauksessa aloitettu. Arvatkaa, kuka sisustaa jo täyttä päätä mielessään, vaikka ei ole mitään takeita, että saadaan kyseinen tönö. Hauska yllätys oli myös se, että kumpikin meistä tykkäsi kauheasti talon 50-lukulaisesta fiiliksestä, vaikka tämä nykyinen on kalustettu ja laitettu varsin modernisti ja pelkistetysti. Jos me saataisiin se talo, niin sitten alkaa vanhojen lamppujen ja huonekalujen metsästys. Remppahommia tehtäisiin hyvin valikoivasti itse, koska kyse on mm. salaojituksesta ja saunaremontista. Jotain tapetointeja ja maalaushommia voitaisiin tehdä itse.

Kyllä se aika vaan hupenee nopeasti, kun Piritallakin loppuu jo vanhempainvapaa!

Nyt on tämän harrastajan aika lähteä lempipuuhaansa eli imuroimaan. Päikkäriaika pitää hyödyntää, kun Leo tykkää nousta imurin päälle ja harrastamiseen menee silloin tuplaten aikaa.
 
Kirppu*
Pikatervehdys,
niin kiirettä töissä, että nytkin popsin salaattia samalla, kun yritän lukea tuoreimmat. Pitää saada hommat hanskaan, kun huomenna on lasten kanssa "lomalle" lähtö. Harmi toisaalta, kun täälläkin olisi nyt noin kivat kelit... olisi mukavampi lähteä räntäsateesta :) Teillä on onneksi mukava kärrytellä naperoiden kanssa.
Tänään vielä neuvola töiden jälkeen, että voi turvallisin mielin lähteä.

Sinkkivoidetta käytetty meilläkin, jos on tarvinnut (harvoin) ja tepsii hyvin.

Stellalla jännät paikat talon kanssa. Kertoilepa miten stoori etenee. Onhan tuossa remppaamisessa toisaalta se hyvä, että saa tehtyä mieleistä ja oman näköistä. Vaikka isot remontit käy hermoille, jos samassa ajassa olisi rakentanut kokonaisen talon (kuten meillä, huoh!). Meillä alkoi tänään khh remppa vihdoinkin. Kävin ruokiksella valitsemassa kaakelit, eipä ole koskaan ollut yhtä nopeaa toimintaa. Remppaukkelit tekee sitten homman valmiiksi meidän loman aikana (joopa joo, niin varmaan...) =)

Mutta nyt on jatkettava, että ehdin saada hommat kuosiin. Palailen siis ensi viikon lopulla levänneenä ja ruskettuneena =)
 
Murmeli*
Heissan!

Ihana ilma tosiaan, käytiin just vaunulenkillä ja torikahveilla! Kyllä äippälomalla olo on hienoa tällaisina päivinä, vaikka unet jäikin lyhyiksi viime yönä. Meidän pikkuneidillä on alkanut olla pieniä mahavaivoja, siis sellaisia vaan ettei nukahda heti syötyään vaan vähän aikaa vääntelehtii niin että pitää nukuttaa sitten sylissä.

Kylläpä Katan tyttö on jo iso! Taisi kyllä syntyessäänkin olla isompi kuin meidän vaavi. Kaksiviikkoisneuvolassa viime perjantaina oli tullut pari senttiä lisää pituutta ja paino oli vähän vajaa neljä kiloa.

Mullakaan ei ole hoitolaukkua, olen ajatellut käyttää marimekon olkalaukkuja, joita mulla on kaksi eri kokoista. Tai siis kaverilta sain yhden hoitolaukun, mutta toistaiseksi vaikuttaa aika lailla liian isolta.

Täällä taisi olla joku kestovaippailija? Me ollaan kokeiltu nyt alkuun kestoja, kun saatiin niitä kasapäin kavereilta, joilla on kahdella lapsella käytetty niitä. Tuntuu vaan, että oli vaippa millainen tahansa (on flanelli + villapöksyt, sisävaippa ja kuori ja all-in-one -vaippoja), pissat tulee aina läpi toisin kuin kertakäyttöisistä. Onko vastaavia kokemuksia?

Jänskältä kuulostaa Stellan taloprojekti - tuliko siis ihan yllättäen eteen vai oletteko katselleet jo pidempään?

Jaahas, nyt onkin vaipanvaihdon aika...
 
Stella*
Varsinainen nettiaddikti minäkin, kun taas täällä :). Piti vaan ruveta Murmelille vastaamaan kestovaippa-asiassa. Meillä käytettiin alkuvaiheessa harsoa ja PUL-kuorta, ja koin sen aika toimivaksi Leolla. Kestovaipoilla on usein aika lyhyt vaihtoväli eli vaippaa pitää vaihtaa n. kahden tunnin välein. Vastasyntyneelle kun ei viitsi kovin paksuja vaippasysteemejä laittaa. Se, että pissat tulee läpi, voi johtua aika monesta seikasta. Yksi tyypillinen on se, että vaipat falskaa (sisävaippa tai kuori on liian löysä lahkeensuusta tai taskuvaipassa täyttö on epätasaisesti tai liian leveä/kapea). Kestovaippoja on tosi monia erilaisia, joten vaatii kärsivällisyyttä etsiä juuri omalle vauvalle sopiva systeemi. Meilläkin Leo on tosi kova pissamaan, joten lisäimut ovat tarpeen. Bambu ja frotee ovat meillä suosittuja, mutta kyllä pissavahinkoja tapahtuu silti silloin tällöin. Käytetyt vaipat yleensä imevät hyvin. Uusia vaippoja pitää pestä useita (kymmeniä) kertoja ennen kuin imuteho on parhaimmillaan.

Taloprojektista vielä sen verran, että passiivisesti on katseltu taloja jo yli vuosi. Välillä on innostuttu vähän enemmän, välillä taas annettu koko etsinnän olla. Alkuvuodesta tehtiin kuitenkin päätös, että tänä vuonna sen oikean pitää löytyä.
 
Sandeman9503
"Huomenta"

Keli on komee...taidan siirtää lounaani takapihalle:). Kävin tuossa aamusta Sellossa vähän ostoksilla ja tsippailemassa, on kyllä "järkyttävää" miten se asiakaskunta koostuukaan maha pystyssä olevista tai vaunuttelevista mamoista!! Mulla taitaa kestää jonkun aikaa ennenkuin tunnen kuuluvani joukkoon...vaikka tätä mahaa onkin jo riittämiin.

Ostin sitten hoitolaukuksi ihan basic (taisi olla Björn Borg) olkalaukun jossa pari osastoa sisällä ja vetoketjutaskuja, eiköhän se aja asian. Marimekon kasseja kävin kassomassa, mutta jööses minkä hintaisia ne oli, 130 euroa. Longchampista on turha edes haaveilla kun meidän perheessä säästäminen on in:)).

Taloprojektia mäkin haluaisin, tuntuu että neliöt loppuu kesken, mutta eiköhän me ensin testata meidän avioliittoa tuolla mökkiprojektilla:).

Tietääkö Mariska milloin voisi leikata sireenipuita? Kun ovat vähän ylikasvaneita meidän pihassa ja se olis sellaista kevyttä hommaa jota voisi tehdä aikansa kuluksi. Ne hemmetin ruusut mää aion kaivaa ylös kunhan maa sulaa.

Ei muttanyt on lounaan aika takapihan auringossa:)) Naattikaa naiset nyt kun aurinko paistaa!! Kirpulle kivaa reissua toivottelen!!
 
Hertta*
Aurinkoinen tervehdys! Missä olette?? Mulla ollut niin kiirettä töissä etten ole ehtinyt muutamaan päivään kirjoitella. Olen kyllä lukenut muiden kuulumiset.

Kyllä ottaa pattiin istua sisällä tällaisella ilmalla, grr. Ajattelin kyllä kävellä kotiin. Ei hassummin ole ilmojen puolesta alkanut Sandemanin äitiysloma.

Kirppu taas lähdössä reissuun, pitäkää kivaa! Meillä vielä viimeinen reissu kahdestaan pääsiäisenä kun mennään Wieniin. Ei ole siihenkään kauaa aikaa. Keijukaisen Japanin matka käy kateeksi ;).

Stellan taloprojekti kuullostaa jännittävältä, toivotaan että tarjous hyväksytään! Me ollaan toistaiseksi tyytyväisiä kerrostaloasukkeja, mutta saa nähdä muuttuuko joskus mieli. Täällä pääkaupunkiseudulla hinnat on vaan ihan mahdottomia :(.

Eilen itkeä tihruttelin yksikseni, kun juttelin ääneen vauvalle ja silittelin mahaani. Kyllä on tunteet herkässä. Ja onhan se ihan uskomattoman ihanaa ja liikuttavaa puhua vauvalle, että hei äiti täällä. Rakastan tätä lasta jo nyt niin paljon! Niiks.

Mä muuten huomasin ainakin heti, että Tanssii tähtien kanssa Vanessa (kiva nimi muuten ;) on raskaana. Kuinkahan pitkällä on?

Joko sovitte jotain tapaamista? Vai odotellaanko vielä, että Kata ja vauva ovat "kaupungille lähtö" kunnossa?
 
Sandeman9503
On tainnut naiset kadota kevätaurinkoon kun olen päivän eka??

Neuvolakuulumisia: pissa puhdas, hb 122 (noussut!!!viimeksi oli 112), sf-mitta 33, keskikäyrän yläpuolella, painoa nyt tullut 12 kg, taisi Illppiksellä olla viimeksi kasvupyräys kun oli tullut +943g/vko ja nyt vaan 400g/vko. Kokoa kuitenkin riittää joten eipähän tartte mamin liikaa laihdutella synnytyksen jälkeen. RTssä on pää mutta muusta kropasta eivät saaneet selvää kun ei siellä neuvolassa ole ultraa, muutenkin lekuri oli ihan mölö! Miksihän mulle sattuu nämä julkisen mölölekurit? Epäili että vettä olisi vähän mutta kun sanoin että oon menossa lekuriin ens tiistaina niin sanoi että voihan sen siellä selvittää? Kun kuulemma tuntuu niin selvästi nuo liikkeet mahan päältä. No HALOO mulla ei olekaan samanlaista LÄSKIkerrosta mahan päällä kun sillä lekurilla. Olipas ilkeetä, mutta oli taas sarjassamme ihan onneton lääkäri!! Ja vielä: kohdunsuu oli pehmentynyt ja lyhentynyt 2 senttiin joten kaippa mulla on ollut niitä suppareita?? Siitä sanoi vaan että kun on 37 viikkoa täynnä niin lapsi on täysiaikainen ja siihen on vielä 1,5 viikkoa, ja sittenhän se saakin jo tulla?

ONNEKSI olen menossa H-heimolle ens tiistaina Femedaan niin saan professionaaleja neuvoja ja ohjeita. Ja suoria vastauksia! En kyllä tiedä miten epävarmaksi sitä tuntisi itsensä jos tuon puoskarin ohjeilla pitäisi tässä jäädä odottelemaan?

Nyt mulla on sienipiirakka uunissa, meinasin kohta lounastaa ja sitten ottaa torkut kun oon taas herännyt puoli 5, enkä sen jälkeen juurikaan nukkunut. Illalla ollaan menossa tsekkaamaan Ilppiksen serkkutytön kasvua ja kahvittelemaan sinne.
 
Kata*
Keskiviikkoa!

On kyllä ihanat ilmat, just olin vaunuttelemassa tunnin verran. Nyt toivon, että ipana nukkuisi hetken sohvalla, jotta äiti pääsee hoitelemaan sosiaalisia suhteita netissä..Meillä on tainnut olla vatsavaivoja eilen ja tänään, Vanessa itki eilen puolen tunnin pätkiä ihan putkeen ja tänäänkin on aika kärttyisän oloinen. Tosin itkeskelee muutenkin aika herkästi, jos kyllästyttää tai väsyttää.

Eilen koettiin eka lastenlääkäri-keikka. Se vaippaihottuma ei ollut yhtään mennyt paremmaksi, joten vietiin V eilen aamulla lekuriin (Ruusulaan). Lääkäri käski ostaa jotain sieni-hiiva-yhdistelmävoidetta, ja viikon sisään pitäisi muuttua paremmaksi. Toivotaan niin, ettei tarvitse suun kautta alkaa lääkitsemään, se tietäisi kyllä vatsavaivoja varmasti.

Mulla on ihan superauvoinen olo nyt vauvaa hoidellessa, vähän itseänikin huvittaa, varmaan ne hormonit..mutta tuntuu, että mikään maailmassa ei olisi mielekkäämpää tekemistä, ja tällä hetkellä olisin valmis tekemään vaikka 10 lasta..=) Ja kyllä tuo vauva vaan on niin ihana, ettei tarvitse kuin katsoa siihen niin tulee itselle hymy naamalle. Yöheräämisistä huolimatta olo on pirteä päivisin, tai silleen hassusti yhtäaikaa pirteä ja väsynyt, jos ymmärrätte?

Luulen että käyn ostamassa Gracon matkarattaat vielä, sellaiset joihin saa kaukalon kiinni. Tuntuu että se olisi kätevin ratkaisu tällä hetkellä esim. kauppakeskuksissa tai tavarataloissa. Tahtoo päästä shoppailemaan!!

Niin siitä tapaamisesta, tosiaan Nekku on poissa ensi viikon, mulle käy kyllä mikä vaan, kyllä olisin pe:kin voinut tulla jonnekin, mutta tulee ehkä liian nopeasti? Ilmoittakaahan kaikki treffeistä kiinnostuneet sopivat ajankohdat pe/ensi vko/seur vko? Nekun koti kuulostaa hyvältä, meillekin voi tulla periaatteessa, meidän koira pitää vaan lukita makkariin ja mies häätää jonnekin. Kaupungilla jos nähdään niin vieno toive että voisko olla Kampissa tai Stokkalla, pääsis autosta suoraan sisälle..

Harmi että Sandella tuollaisia epämääräisiä lekureita. Onneksi tosiaan menet Femedaan kumminkin. Tuo kohdunkaulan lyhentyminen ei välttämättä tarkoita mitään, kaverillekin sanottiin vikassa neuvolan lääkärissä, että nyt voi lapsi syntyä milloin vaan, mutta 41+5 se vauva malttoi vasta maailmaan tulla..ja kaverit odotteli viikkotolkulla tulisilla hiilillä, että koska se syntyy..

Stellalle peukut talon ostoon! Hertan tavoin me ollaan vielä oltu kerrostaloihmisiä, mies varsinkin, mä haluaisin joskus kyllä oman pihan, oli se sitten minkälainen talo hyvänsä, rivarikin kävisi hyvin, kunhan fiksut ratkaisut, ei liikaa kerroksia liian vähiin neliöihin, ja vähän kookkaampi pihan suojassa kaikkien katseilta.

Keijiskö on menossa Japaniin, ihanaa, se on munkin haluan käydä -listalla miljoonan muun paikan lisäksi..

Mä olen tässä jo hyvän aikaa kirjoitellut yksikätisenä, kun eihän tää typy oikein ole kiinnostunut nukkumisesta muualla kuin äidin sylissä..pitänee siirtyä sohvalle ennen kuin hartiat kramppaa kokonaan..jos katsoisi taas jonkun ohjelman nauhalta..
 
Stella*
Oih, onpa täällä ihania äitiystuntemuksia Hertalla ja Katalla :). Muutoin onkin ollut melko hiljaista, vissiin aurinkoinen keli on saanut mammat muihin puuhiin.

Ikäviä uutisia Liinalla :(. On kyllä tosi kurjaa, jos tuo on vielä tapahtunut täysin yllättäen, siltä se ainakin kuulosti. Voin vain kuvitella, miten surullinen olo Liinalla on nyt.

Mä olen yrittänyt koota jonkinlaista Thaimaan puvustoa tässä, ja sikäli ihan menestyksellä, että aika monet kesähameet menee päälle mahasta huolimatta. Vähän kyllä jännittää se matka noiden Thaimaan terrorisotkujen takia, mutta täytyy nyt luottaa siihen, että me ollaan menossa turvalliseen paikkaan.

Mulla oli eilen muutama supistus, kun kävelin vähän reippaammin ja työnsin vaunuja ylämäkeen. Viimeksi en huomannut supisteluja vielä tässä vaiheessa, mutta se voi johtua siitä, etten vaan tunnistanut niitä.

Ja sitten se suuri uutinen: me muutetaan kesällä omakotitaloon! Eli meidän tarjous hyväksyttiin :). Aijai, nyt on ihan jännittynyt ja onnellinen fiilis. Kiva vielä päästä kesäksi nauttimaan pihasta ja sen sadostakin. Toki remontit on kestettävä ensin, mutta se on pientä, kun asutaan silloin vielä tässä nykyisessä kämpässä. Asunnonmyyntihommiin on alettava n. kuukauden päästä. Huomenna mennään tutustumaan talon myyjiin ja seuraamaan kuntotarkastusta.

Tulkaahan ilmoittautumaan ja kertomaan uusimmat kuulumiset!
 

Yhteistyössä