Tahkoojaplussat 48

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman9503
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihana ilma tosiaan! Oltiin vaunulenkillä kaverin kanssa, Maijaa kuukautta vanhempi tyttönen köllötteli toisissa vaunuissa. Nyt pihatyöt houkuttelisivat, tosin miten mahtavat sujua vaavi rintarepussa... No, ehkä mennään vaan pihalle syömään, kun veli on kohta tulossa käväisemään.

Sandelle tsemppiä huomiseen, toivottavasti alkaa tapahtua!

Hertta ja Piritta, laittakaa mulle meiliä murmelinen(at)hotmail.com niin laitan teillekin kuvan tulemaan.

Onko sellainenkin mahdollisuus, että saisi palkkaa isyysloman ajalta? Mies on freelancer, mutta sai käsittääkseni päivärahaa tulojen mukaan, samaan tapaan laskettuna kuin äitiysrahakin kai.

Meillä ei vielä ole vappusuunnitelmia, simaa laitoin tulemaan niin saa imettävä äitikin jotain juotavaa. Ja munkkeja varmaan paistan maanantaina, ettei vaan herkuttelu loppuisi. Toivottavasti kavereista joku järjestää jotain aattona, olisi kiva käydä jossain mutta ei varmaan viitsitä meille ketään kutsua kuitenkaan. Vappupäivänä voisi avata grillikauden jos on sopiva ilma! Turussa olisi yhdet isommat bileet mutta taidetaan jättää ne väliin kun miehellä on kuitenkin maanantaina työpäivä.

Nauttikaahan kevätauringosta!

Heippa, olenkos muka päivän eka?

Nyt on rivari hyvästelty, eli avaimet luovutettu pois. Heihei, ei tule ikävä.

Meillä mies sai normaalin palkan isyysloman ajalta, joten ei siten hakenut kelalta mitään. Eiköhän tuokin riipu työpaikasta, mies on yksityisellä töissä. En ole oikein perillä näistä jutuista.

Olettekos saaneet jo verolaput? Mä olen kuullut, että moni äippälomalainen on saanut mätkyjä, mutta mä sain onneksi takaisin ja ihan kivastikkin. Voi kun ne saisi nyt jo käyttöön, vaikka kiva lisähän ne on siellä joulukuussakin.

Mulle tuli kutsu nielurisaleikkaukseen, olis 8.5. Siinä olis sitten sen jälkeen "pikku paasto" jätskin ja kiisselien muodossa. Ihan hyvä ajankohta näin ennen kesää :)

Piritta kyseli kodin laittamisesta. Tässä on nyt ollut tämmöinen välivaihe. Aika on mennyt vanhan siivoamisessa ja muussa. Huomenna mennään Ikeaan ostamaan kaikkea pientä (pyyhekoukkuja, vessaharjaa...), onko kukaan muu tahkooja sattumoisin menossa??? Olisi kiva laittaa kaikkea, mutta tässä vaiheessa alkaa tulla rahapula vastaan. Eli pikku hiljaa.

Vappuna meillä mies menee kamunsa luo, siellä kait isommatkin pippalot. Mä olen kotona Juskan kanssa kun ei huvita lähteä. Seuraavana päivänä mennään ostamaan pingviinipallo (J rakastaa pingviinejä!) markkinoilta, ei sen kummempia suunnitelmia. Kurjaa keliä on vissiin luvattu?

Taas multa jää jutut kesken kun on mentävä.... Mutta Sandella extrakunnonmahtavia suppareita lähettelen, ei mee enää kauaa!

Riinuska, me ollaan menossa huomenna Vantaan Ikeaan. Eli jos näet pienen, mutta isomahaisen naisihmisen, se voin olla mä! Mennään katsomaan sohvaa ja lipastoa vauvantavaroille. Onnea uudelle kodille, ihkua!

Hitsi, Lastentarvikkeessa on nyt City crossit alessa, mutta tietysti vaan muutamat värit, ei ne kivoimmat värit tietenkään. Mutta säästöä tulisi 100 euroa. voipi olla, että tingitään sitten väristä (ei ne mitään yrrrjöttäviä värejä ole kuitenkaan).

Sandemanin kuulumisia jännäillään..

Terve!

Täällä kahvin ja Fazerin marjasuklaan lomassa kirjoittelen. Väsymystä pukkaa ja on pelottavaa, että tuota kahvia pitää koko ajan juoda enemmän ja enemmän että piristää...=) Vanessa sinänsä nukkuu ihan ok.

Vappu, se maailman turhin juhla, on tosiaan ovella. Meidät on kutsuttu jokavuotiseen vappujuhlaan miehen lapsuudenkaverin luokse, lapsia on myös paikalla. Minä ajattelin olla pari tuntia, ja sitten varmaan tuun kotiin, mies voi jäädä mun puolesta pidemmäksi aikaa. Toi on sitten hauskaa aikaa, kun voi viedä lapsen vapputorille, tai voihan sitä nytkin, mutta eihän tuo vielä ymmärrä vappupallojen päälle..

Viikonloppuna ei mitään suunnitelmia, ja hyvä niin. Ehkä jotain kaveria voisi nähdä, muuten varmaan kotona. Vitsit kun nää ilmat jatkuisi, mutta tuskinpa, jos säätiedotuksiin on uskominen.

Nyt ei oikein tule juttua, joten siirryn takavasemmalle..hyvää perjantaita ja viikonloppua! Sandelle toivottavasti hyvää synnytystä!

Hertta, sinnehän mekin! Monen aikaan oletten menossa? Me varmaan heti kympin jälkeen. Käydään perus aamupalalla ja sitten tekemään kierrosta. Musta tuntuu, että aina kun Ikeassa käy, niin se on täynnä pallomahoja :) Mä hämärästi muistan lähettämästäsi kuvasta, miltä näytät... Joten ehkä tulen nykimään hihasta, älä pelästy :)

Heippa! Nyt on tämän huushollin lattiat pesty ja vahattu. Vielä pitäisi rientää haravoimaan ja puhdistamaan takapihan puutarhakalusteet ennen kuin Leo herää. Sen jälkeen koiran lenkitys ja pikapikaa kaupungille mun siskoa vastaan ja uudelle talolle pällistelemään. Eipä tule aika pitkäksi!

Juu, Riinuskan antaman pikakonsultaation perusteella voin nyt täällä "julkisestikin" todeta, että meikäläisellä taitaa olla tällä kertaa niitä hiivatin suonikohjuja alapäässä :(. No, onneksi ovat lyhytaikainen kiusa. Neuvolassa lääkäri ei eilen sanonut niistä mitään, mutta myöhemmin aloin itse diagnosoida itseäni. Neuvolassa kaikki oli hyvin, pimun syke oli 156, mun hemppa 113 ja verenpaine 110/66. Painoa tulee tasaisesti niin kuin viimeksikin, nyt olen paisunut n. 7 kg. Ainoa yllättävä asia neuvolassa oli harjoittelijalääkäri, joka teki omat tutkimuksensa varsinaisen lääkärin jälkeen. Koukki tosi kipeästi alapäätä! Lääkäri vielä kehotti tonkimaan syvemmältä, kun mulla on kohdunsuu hyvin takana. Ei ollut kivaa...

Meillä ei ole sen kummempia vappusuunnitelmia. Luultavasti käydään vähän vapputorilla, ja kotona maistellaan munkkeja ja simaa. Mitään bileitä ei ole tiedossa, ei haittaa yhtään.

Kataa piti vielä onnitella kuivan kauden loppumisesta :). Uskon, että on ollut mukavaa, onhan se sentään aika olennainen osa toimivaa parisuhdetta.

Toivotaan nyt oikein kovasti, että Sandeman on päässyt/pääsee viikonloppuna punkeamaan Ilppistä pihalle. Onnea matkaan, jos näin on!

Moro, terveiset naistenklinikalta jossa ei tultu taas kovinkaan paljoa viisaammiksi;-(. Yöllä ei tullut unta, ihan zombiena vaellan.
Siis ne uutiset (joita ei ole) Ilppis on loistokunnossa ja vettäkin riittävästi, sydänäänet erinomaiset etcetc. Mutsilla alkaa olla painetta 138/88, mutta muuten ok. Ja se kohdunsuu ei ollut avautunut YHTÄÄN eikä kaula lyhentynyt:-((. Kele. Diagnoosi: maanantaina käynnistetään jos ei viikonloppuna tule. Onpa tosi jees.

Huvittavaa oli että Ilppis on vaihtanut kylkeä, selkä on nyt oikealla puolella napaa. Ilmankos on liikkeet muuttuneet ja masu muljahdellut. Painoarvio 3,6 kg joten hyvin mahtuisi tulemaan kun mulla on tätä pituutta itsellä.

Kävin samalla katsomassa kaverin pikkutyttöä;-) tosi kaunis tummatukkainen tyttö syntyi eilen ja synnytys oli mennyt hyvin. Ponnistusvaihekin vain 10 min. Juuh, pian sitä kai itsekin pääsee, vappuvauvaa odotellessa..

Nymmää painun pehkuihin kun v*tutus hiukan hellittää, jos saisi nukuttua kunnon päikyt ennen kuin mies tulee töistä.

Tervehdys piiiiitkästä aikaa! Halaukset kaikille ihanille Tahkoojattarille, on ollut varsinkin työsaralla kaikkea niin, etten ole edes käynyt lukemassa kuulumisianne ennen kuin nyt. Hinoa oli lukea ihanista uusista nimistä ja tulokkaista. Erityisterveiset Sandelle, sylin täydeltä kärsivällisyyttä loppu metreille! Nytkin laitan vain lyhykäisen moikkausviestin ja lähden viikonlopun viettoon =)

Kärvistely jatkuu Sandella, vai jatkuuko..? Selvinnee maanantaina..

Mä olen nettipimenossa, meidän tietokone "tilttasi" ja täällä anoppilassa tulin pikaisesti netissä piipahtamaan.
Maanantaina saataneen kone kuntoon, joten sitten taas paremmalla kirjoitteluajalla.

Vanha ystäväni hiillostaa kovasti muutamalle viinilasilliselle, saapi nähdä maltanko jättää Vilin kotiin kummitädin hoiviin iltayöksi. Mies meni naapuriin niin ikään lapsuudenystävänsä kanssa olusille..

Viikonloppuja! =)

Morjens,
Ilppis nauttii täysihoidosta viimeiseen asti, pari yötä nyt nukuttukin kunnolla. Huomenna sitten käynnistellään, voi olla ettei ensi yönä nukuta...
Vappusuunnitelmat siis selvät sanan jokaisessa muodossa: klinikalla.

Hilla, kiitokset terkuista:-). Saapi täällä pyörähtää kertomassa päivitystä omaan perheeseenkin:-) Joko Nealle on suunniteltu sisaruksia?

Ollaan tässä miehen kanssa todettu että mahtaa olla elämä tylsää niillä jotka viettää kaikki viikonloput kotona. Me kun ollaan niin tottuneita autossa istumiseen ja tekemiseen niin tämä viime kuukausi on ollut ihan tuskaa. Varsinkin miehellä tuntuu olevan raskasta kun mökkijutut painaa päälle eikä Ilppis vaan tule!! Pitäisi päästä H-vedelle fiksaamaan tonttia pohjien tekoa varten ja mittailla ja tehdä vaikka mitä. Mutta EI, rakas lapsemme on jo alusta asti itsepäinen...

Noh, kai sitä ehtii. Ei enää montaa päivää...

Jaahans, Sandehan se täällä vielä :) No, toivotaan, että käynnistyksen myötä lähtee sitten vauhdikkaasti tulemaan, ettei tarvii montaa päivää käynnistellä. Jaksuja sinne!

Hertta, oliko sulla hiukset auki, paksusankaiset silmälasit, tummat vaatteet ja sininen kassi? Tämä nainen oli meinaan eilen Ikeassa ainoa vaihtoehto, jonka olisin voinut ajatella sinuksi. Aika hauskaa jos olit sinä. En ollut ihan 100 varma, niin en uskaltanut sanoa mitään.

Kiva kun Hilla kurkit, koitahan saada joskus pidempikin juttu aikaiseksi. Meitä kyllä kiinnostaa!

Samoin Ilo voisi myös tulla linjoille!! Ja Suviiiiiiii....

Toivottavasti Aniliini saat tietokoneen pian kuntoon. Mikäs sitä nyt vaivaa, ei näppis kuitenkaan :) Kävitkö viinilasillisella?

Mä taidan painua päikkäreille kun on tullut nukuttua huonosti jostain syystä parina yönä. Sunnuntain jatkoja!

Morjens.

Sandemanille tulin toivottamaan tsemiä synnytykseen.

Me tultiin justiin perheen kanssa Aulangon kylpylästä. Ihan kiva paikka, ei olla ennen käyty.

Nyt on kamala murina vatsassa, pakko mennä raottamaan jääkaapin ovea..

Tsemppiä rutkasti minultakin Sandelle synnytykseen! Hyvin se menee varmasti, tuu sitten asap kertomaan KAIKKI!

Täällä takana rauhallinen ja oikein ihana viikonloppu! Vanessa pitää kiireisenä, joten moro!

Kotiin palattu. Ihana reissu. Nyt kaaos. Kerron tuonnempana, nyt halusin vain tulla toivottamaan Sandelle TOLKUTTOMASTI tsemppiä ja voimia huomenna alkavaan koitokseen! Vihdoin tapaatte ihmeenne!!! Sanomattakin selvää, että olet ajatuksissa. Aattele, II saa syntyä vappuhumuun. ;-)

Yhdyn edellisiin: onnea synnytykseen Sandeman! Ihanaa, että VIIMEIN pääsette tapaamaan murunne. Yritähän saada vielä nukuttua ensi yönä ja sano miehelle, että unohtaa tekemättömät mökkiduunit nyt ainakin muutamaksi päiväksi ;). Olet ajatuksissa!

Tervetuloa takaisin Nekku, matkaraporttia odotellaan...

Päivää ja loistavaa vappuaattoa! Kylmä on kyllä kuin jäämerellä.
Mennyt päivät puuhaillessa, ettei, muka, ole ehtinyt avata masiinaa. Käyty Matskun kanssa leffassa ja shoppailtu ja tavattu kavereita - olemme saaneet nimittäin ystäväpiiriimme jälleen uuden Lotan :-)

Sandelle lähtee mojovia voimatsemppejä, tänään viimein tapahtuu - ihanaaa! Vappuvauva sieltä sitten tulee, voi I-I juhlia sitten vappua tulevaisuudessa oikein olan takaa ;)

Me suunnataan tänään tuttuun paikkaa, jossa vaihtui uusivuosikin, eli Matskun kummien ja Lotta-kummityttömme luokse. Luvassa hyvää ruokaa, kuohuviinin lipitystä ja pelailua. Mun pitäisikin olla leipomassa suklaajuustokakkua, jonka vien jälkkäriksi...

Tulkaahan vielä linjoille kertomaan vklopun kuulumisia!
Toivottavasti Nekku, ehdit raportoimaan pian Barcasta.

Heippa!

Tervetuloa takaisin Nekku. Matkaraporttia odotellaan.

Meidän Teemu on vatsataudissa ja mullakin on vähän hassu olo, joten kai se on seuraavaksi minulla.

Samu heräs, joten palaan myöhemmin...
Hauskaa Vappua kaikille.

Aloin jo aiemmin kirjoittaa, mutta sinä aikana jouduin kaivamaan L:n suusta tikun (takkahalosta), palan anopinkieltä (sitä puskaa siis), nöyhtää (sai irti mun verkkareiden narusta), paperia (kirjahyllystä kiskomansa aarre), vessapaperia, jota kiskoo rullasta… Nyt nukkuu, huh huh. Olen nimittäin yrittänyt (epätoivoisesti!!!) siivota hänen kanssaan, mutta tulokset ovat laihoja, sillä sillä aikaa, kun mä ehdin pestä vessanpöntön on L tyhjentänyt vaatteensa hoitopöydän laatikoista jne.

Joten Stellan kertoma oli kovin tuttua ja Leo vaikuttaa varsin vilkkaalta tapaukselta myös! Kaipa se tahti meilläkin vain kiihtyy. Apua. P, sulla toden totta alkaa uusi elämä, kun Matsku lähtee liikkeelle! Maissinaksun töhnä on pientä sen rinnalla, että sen voimalla L:n saa edes hetkeksi immobilisoitua syöttötuoliin. ;-) No se siitä.

Ystävät hyvät, olitte reissussakin ajatuksissani! Hihii, ja laitoin P:lle tessunkin viikolla, kun Sanden tilanne kutkutti. Aatelkaa, siellä hää nyt kärvistelee – toivottavasti I-I päättää syntyä nopsasti!

Olipa muuten hauska lukea moooonta viestiä putkeen. Tai siis tuntui hauskalta lukea kuulumisianne, kun jutut olivat niin ihanan tuttuja, vaikka itse ei ollut kirjoittanut moneen päivään.

Murmelin Maijalle onnittelut hinosta nimestä! Ihana nimi, sellainen helppo, mutkaton ja kivalla tavalla ajaton. No, ompas teillä P Lottia ympärillä! Hassu juttu, ei ole edes mikään top 10 –nimi tällä hetkellä. Syntyikö tämä uusi Lotta ihan äskettäin?

Juuh, su-aamuna klo 4.45 saavuttiin kotiin. Olipahan loistoreissu once again! Lotta on niin huippua matkaseuraa, kertakaikkiaan ja Barcelona aivan ihana, todella nautin atmosta ja kaikesta. Lotan kanssa helppo reissata, kun viihtyy matkarattaissa, otti vain nokosia välillä. Kaupungissa tosin oltiin vain kaksi päivää, muuten mun tädin luona Välimeren rannalla ab. 60 km Barcasta etelään. Aurinko paistoi ja oli +25 astetta, taisi käydä melkoinen tuuri sen suhteen. Lotta nautti, kun sai tepsutella paljain jaloin shortseissa ja t-paidassa. Meillähän oli myös 5-vee siskontyttö mukana, joten hänen ehdoillaan mentiin (Lotan kanssa oli muuten helpompaa!). Ehdittiin silti nähdä ”pakolliset” eli Gaudit kaikissa muodoissaan, Ramblas jne. Eläintarhakin oli hieno, joten sielläkin kävi ihan mieluusti, kun näki, miten pieni tyttö innostui pingviineistä, norsuista ja apinoista. Hiukan tietty kyltymätöntä shoppailijaa viilsi, ettei päässyt sitä puolta juuri toteuttamaan… No, aina on aikaa ostaa käsilaukku. ;-)

Barcassa sai unohtaa hoitohuoneet, liukuportaat, hissit ja syöttötuolit. Huh, kannoin sitten tyttöä rattaineen ylös juna-asemalta. Ei muuten kukaan senor missään tarjoutunut apuun! Vaippoja tuli vaihdettua niin puiston penkillä kuin ravintolan vessan lattialla äp:n froteekaistaleen päällä. Kovin oli vaikeaa joskus sapuskankin lämmittäminen, mutta onneksi L ei ole turhan tarkka. Vaatiihan tuo aina luovuutta, mutta on silti tosi antoisaa. Ostin L:lle lisää ruokaa reissusta, tosin vasta vikana päivänä. Luin tuoteselostetta ja siinähän mainittiin suola. Siellä siis lisäävät sitäkin näiden pienten purkkeihin, joten olin tyytyväinen, että kuskasin taas enimmät sapuskat mukanani.

Meille tulee tänään Lotan kummit, joilla 9,5 kk tyttö sekä yksi toinen kaveripariskunta kylään. Tarjolla reissusta tuomiani naminami tapaksia ja sangriaa ja sit grillataan toppatakeissa. Ja kuoharia tietty! Ja vaahtokarkkeja ja mansikoita mascarponevaahdon kera. Huomenna meikämamma suuntaa ilman miestä ja lasta Ullikselle ja vappulounaalle! ;-) Tehtiin tällainen hassu suunnitelma, kun L:n hoitopaikka olisi ollut niin kaukana. Mies totesi, että on kyllä saanut opiskeluaikana juhlia vappua riittävästi, tupsukansaa kun on. Vappupäivän kuoharihuppeli on ihan parasta huvia varsinkin, kun on viimeiset kaksi vappua ollut kuivin suin.

Lotta ja Matsku täyttävät tänään 10 kk! Onnea boyfriendille.

Lotta kävelee jo tosi tukevasti tukia vasten ja seisoo hetkiä ilman tukea. Teki viime yönä uuden ennätyksen ja nukkui hiiskumatta klo 20.30-7.30!!!! Taitaa vielä matkaväsymys painaa.

Huh, oltiin aamusella Herkussa. Aika painajaismaista ja oli sentään aamupäivä. Onneksi oli matkarattaat, ei nääs juuri tietä annettu. Mikä siinä muuten on, että suomalaisten on niin *erkeleen vaikea sanoa, että ”anteeksi”, jos haluavat päästä ohi???? Jengi vain puskee voimalla päälle. Ei ymmärrä.

Se on kuulkaas kp1 meikäläisellä! Menkat alkoivat aivan yllättäen illalla. Olin hoo moilasena hetken, edellisistä kun on aikaa puolitoista vuotta. Ja kolmeen vuoteen oli eka kerta, kun eivät alkaessaan aiheuttaneet surua ja pettymystä.

Tuli romaani. Oikein hilpeää vappua kaikille! Mariska, toivottavasti et saa vatsatautia ja Teemukin tokenee nopsasti!

Moi..minä taas.

Mulla on vähän tylsää. Jotenkin on ihan jumi olo kun joutuupi sairastamaan pojan kanssa sisällä. Joten laitoin Samun tonkimaan lattiaa ja Teemun katsoo Autot elokuvaa jotta pystyn hoitamaan sosiaalisia suhteitani...:)
Kun mies tulee töistä on pakko päästä pienelle happihyppelylle.

Ihanalta kuulosti Nekku teidän reissu. + 25 astetta saa mun naamanvärin kyllä vähän vihertämään ;) Ihanata olisi saada jo semmoiset ilmat tännekkin.

Lotta taitaa olla oikea vauhtityttö.
Teemu oli (ja on edelleen) äärimmäisen eloisa lapsi. Mä muistan että meillä oli kausi etten viittinyt edes lähteä käymään missään kylässä. Joka kerta kun käytiin jossain Teemu rikkoi jotain. Mä en yksinkertaisesti pysynyt pojan perässä. Ja kaikista vierailuista jäi vaan päällimäiseksi mieleen tuskan hiki ja stressi kun yritti estää suurimmat katastrofit...ja silloin musta tuntui että kaikkien muiden lapset pysyivät siinä minne niiden äidit laittoivat ne istumaan..
Mutta aikansa kutakin, nyt ne rikki menneet herätyskellot ja kynttilänjalat saa jo hymyilemään..
Samustakin on pikkuhiljaa kehkeytymässä termiitti, nyt kun pääsee paikasta toiseen kierimällä ja mönkimällä. Traakkipuun multaa on jo maistettu, lehtikorit tutkittu ja kenkätelineet tyhjennetty. Uusi kiinnostuksen kohde on kaikki alalaatikot tai kaapit. Kaapit on suhtkoht helppo avata ja päästä tutkimaan sisältöä. Mutta alalaatikoiden sisältöä ei masultaa oikein näe. On sitten keksinyt tutkia laatikoita käsikopelolla ja kaikki vähänkin mukavaa rapinaa pitävät esineet saavat extrakopeloinnin.

Sorppa, tulipas vaan jorinoita omista asioista. Parannan tapani, mutta nyt täytyy lähteä viihdyttämään poikia ennekuin tulee taistelu..

Ihanaa saada täältä taas vertaistukea. On nimittäin TOSI väsy olo tämän päivän jäljiltä. Meidän pikkuherra on joka paikassa koko ajan. En edes jaksa luetella, mitä kaikkea on tehnyt ja mistä kaikesta kiukutellut :). Jaa miten niin temperamenttia löytyy?!

Aih, Nekun loma ja vappusuunnitelmat kuulostivat todella hyviltä! Ihan kaiho kaivaa sydänalaa. Meidän vappu kun menee aika laimeissa fiiliksissä. Mies sai Intian-reissultaan vatsataudin, joka ei ole vieläkään talttunut. Kaikki herkut on nyt meidän perheessä pannassa. Tai no, saan mä niitä syödä, mutta kuka nyt yksin viitsii herkutella.. Äsken sentään jaoin yhden munkin Leon kanssa ;).

Sande on tosiaan nyt ehkä tositouhuissa. Jännittää kuulla, miten kaikki on mennyt ja kuka sieltä maailmaan tupsahti!

Harmi Mariska, että sairastatte. Koeta jaksaa!

Mukavaa vappua kaikille!

Vapun aaton iltoja!
Juska nukkumassa ja mies rimpsalla. Ja missäs minä... Laitoin muuten miehelle pedin tänne alakertaan vuodesoffalle, kuorsatkoon humalaansa pois täällä ettei häiritse meitä muita.

Mä en vissiin ole edes muistanut onnitella Maijaa nimestään, onnea vaan! Oikein on semmonen perustomeran tytön nimi munkin mielestä.

Sande on ajatuksissa, jokohan on jotain tapahtunut. Jännää.

Tosi kivalta kyllä kuulosti Nekun reissu! Ja mukavan lämmintäkin oli, ei liian kuumaa. Ja nyt taas "termiitin" kanssa kotona. Mua niin hymyilyttää nuo Lotan tutkimusmatkat. Juska on kauhean vilkas ulkona, koko ajan pitää seisoa liki. Puistossa kun muut lapset tekee hiekkakakkuja hiekkalaatikolla, niin J juoksentelee yksin pitkin puistoa tai kiipeää leikkitelineisiin ja kiikkuun tai yrittää karata pois koko puistosta. Siinä saa äitikin sitten liikuntaa. Sisällä on myös vauhdikas, muttei onneksi tutki kovinkaan paljon kiellettyjä asioita. Toki aina pitää yrittää kaikki kielletyt paikat kokeilla kerran päivässä ja katsoa, mitä äiti taas tuumaa.

Teemulle paranemisia, mahatauti on niiiiiin inhottavaa! Samoin Stellan miehelle. Mä kyllä viitsin herkutella yksin :)

Olin siis tunnistanut Hertan! Olis vaan pitänyt sanoa moi. Näin sut kaksi kertaa, ekalla kerralla kyllä katsoit silmiin niin tarkasti, että mietin, että mietitkö samaa kuin mä. Oikein ihana maha sulla, ainakin näytti, ettei muualle ole tullut mitään. Löysittekö etsimiänne juttuja?

Nyt tiskaamaan ja sohvalle katsomaan nousukautta ja herkuttelemaan. Vappuja!

ps. mitäs veikkaatte Sanden vauvan sukupuoleksi? Mulla oli tositosi poikaolo pari kk:tta, mutta nyt vaihtui täysin tytöksi. Eli tyttöä veikkaan.

Tulkaas flikat juttusille! Miten vappu? Toivottavasti Sande lunasti vappupallonsa! Riinuskan galluppiin vastaten, mulla on ollut varmaan jutuista johtuen Sanden suuntaan vahva poikahytinä, mutta mikäs sen jännempää, jos olisikin yllättäen tyttö.

Meillä oli vappuna mukavaa, eritoten Lotan äidillä eilen Ulliksella… ;-) Ei vais, aattona oli koolla ihania ystäviä ja juuri enempää ei onnistuneeseen iltaan tarvita. Vielä vähän väsyttää, sillä L päätti justiinsa vappuyönä karjua klo 0.20 – 2.10. Ehkä hammas? Ei yleensä huuda ilman syytä. Poloinen pieni, vaikka silloin kieltämättä jo loppuajasta alkoi hermoa kiristää.

Stella, mä olen huomannut saman, että verstaistuki on käsittämätön voima! Heti tuntuu sata kertaa paremmalta, kun tietää, ettei ole jonkun asian kanssa yksin. Siksi te olettekin niin tärkeä viiteryhmä! ?

Meillä on aamulla nla. Tuoreet mitat: 1040 g, 76 cm.

Mitenkäs Mariskan perheen vointi?

Huh, mikä keli ulkona! Kastuin nla-keikalla totaalisesti, kun ei ollut sateenvarjoa mukana.

Hellou!
Huh, eilinen kohmelo on vaihtunut pirteyteen ja energisyyteen. Meni tutun kaavan mukaan puoli neljään aattona, joten eilen ei oltu ihan parhaimmassa vedossa. Onneksi Matsku nukkui sentään puoli kasiin vapunpvänaamuna, joten ei ihan minimiin jääneet unet. Eipä eilen sitten lähdetty mihinkään, maattiin vaan partsilla ja otettiin vuorotellen nokosia aurinkotuolissa ;) Noh, Matsku pääsi kyllä ulos kiikkumaan ekaa kertaa ja oli kovin innoissaan vauhdeista. Meillä ei oikein ole muodostunut vappuperinteitä (mikä on toisaalta vähän sääli), kun mies ei perusta vapusta ja mä olen opiskellut toisaalla. Mutta ehdottomasti, kun Masa tuosta kasvaa, niin lähdetään katsomaan keskustan hulinaan poitsun kanssa. Se on semmoinen mukava traditio ihan omastakin lapsuudesta. Trenssitakit päällä, hih :)

Kuulostipa Nekku mukavalta reissulta. Ja loistosääkin suosi, hyvä hyvä. On se vaan erilaista mennä lämpimään, jossa pärjää t-paidassa ja sortseissa. Barcassa yhdistyy mainiolla tavalla upea arkkitehtuuri, atmös, kahvilat/tapasbaarit, shoppaus ja vielä rantaelämäkin. Mutta juu, kuulosti kyllä samanlaiselta lapsiystävälliseltä metropolilta kuin Pariisikin!

Voi näitä teidän pikkutermiittejä! Just can imagine. Onhan tuosta meidänkin jälkikasvusta pienituholainen kuoriutunut, liikkuu jo aika sutjakkaasti mittarimatotyyliin, eli ottaa varpaanpäillä vauhtia ja loikkii etiäpäin. Eilen suojattiin pistokkeet, ja olohuoneen tason tavarat siirrettiin hieman loitommaksi. Kukkien kohdalla sanon tiukan ein (vaikka Anna Wahlgrenin mielestä niin ei saisi tehdä, vaan yhdessä tutkia lapsen kanssa kiellettyä kohdetta, jonka jälkeen hellästi ko. kohde siirretään loitommaksi ja lapsi jättää sen automaticly rauhaan, kun kerta on saanut sitä jo tutkia...ou jes.), mistä M yleensä loukkaantuu ja parahtaa mielenosoitusitkuun.

Höh, mitenkähän sitä malttaa odottaa Sanden laitosraporttia? Mä en oikein tiedä, kumpaa veikkaan, ehkä poikaa....?

Toivottavasti Mariska taudit poistuvat teidän huushollista pian. Kurjaa, kun jouduitte sairastamaan pyhät.
Mitenkäs Aniliinin konetilanne?

N, tämä viimeinen Lotta on syntynyt 2 kk sitten, eli olen tainut tästä jo sulle mainita aiemmin, maybe...? Mutta kieltämättä aikas monta Lodea meidän lähipiirissä.

Pitää nakata poika unille, joten palaan taas.

Juuh, humanistilla taas mitat hallussa. Ehkä siis kuitenkin 10040 g tai 10,040 kg. ;-)

Hahaa, tota Walhgrenia mäkin olen nauranut tossa suhteessa! Justiinsa. Myös L:n naama vääntyy vinoon, jos kovasti kieltää. Liikuttavaa.

Nyt muihin puuhiin.