SYYSMASSUT '07 syyskuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja larvae
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh,meillä tuo mies ei ihan ymmärtänyt kun selitin sille eilen siitä 3 s:n jutusta.Eilen oli meinaan sauna ja intouduttiin iltasella kokeilemaan että minkälaisiin asentoihin sitä taipuu :D nyt tuo hullu siivoo kun viimestä päivää :laugh: Mutta enpä valita kun kerrankin tollasen kohtauksen sai!
Mä oon sittten ottanu sitäkin lunkimmin.Jotenkin ihan veto veks ja täälläkin havaittavissa pientä kireyttä.Meinas tulla tippa linssiin kauppareissulla useemman kerran ilman sen kummempaa syytä.

Tänään ois kaverin bändillä keikka.Tarkotus olis mennä kuuntelemaan vähän rokkia :D Katotaan mitä asukas tykkää,tosin tää on sille jo 3. kerta että eipä se varmaan kummempia.Viimekskin veteli sikeitä koko keikan ajan :p

Mitenkäs te muut joilla olo on vielä suht normaali.Vieläkö tuutte ja meette vai joko ootte alkanut rauhottua kotiin?Ite kun vietän päivät keskenäni kotona niin alkaa seinähulluus vaivata.Ihan tervetullutta vaihtelua siis tollanen =)

Juuh,takaisin ruuanlaittoon :p Kivaa viikonloppua kaikille!

T.Aku ja asukas 38+1

Kiitos vastauksista :)
Kiva kuulla että synnytys voi alkaa hyvinkin äkkiä ilman mitään monien päivien ennakkomerkkejä.... Toivottavasti omakin synnytys käynnistyisi sitten niin kun ei niitä merkkejä ole ollut. Taitaa olla myös aika yleistä että lähtö sairaalaan tulee just keskellä yötä. Vauva on ollut ainakin hyvin liikkuvainen, tuntuu jo aika inhottavalta kun se yrittää puskea jalkojaan mahan läpi. Joku kyseli tuleeko mies tai joku muu mukaan synnytykseen, meillä mies on tulossa mutta olen sanonut sille että jos alkaa "heikottamaan" niin voi poistua paikalta hetkeksi. Miehellä olisi just ensi viikolla messuille lähtö Helsinkiin ja laskettu aika on just tiistaina, katotaan nyt päästänkö miestä lähtemään jos lähtö laitokselle tuleekin.
Hyvät lauantai illan jatkot.... kohta pääsekin saunomaan, jospa se auttaisi :)

Halinalle ja pikkuinen rv 39+4

Alkuperäinen kirjoittaja Aku:
Mitenkäs te muut joilla olo on vielä suht normaali.Vieläkö tuutte ja meette vai joko ootte alkanut rauhottua kotiin?Ite kun vietän päivät keskenäni kotona niin alkaa seinähulluus vaivata.Ihan tervetullutta vaihtelua siis tollanen =)

Juuh,takaisin ruuanlaittoon :p Kivaa viikonloppua kaikille!

T.Aku ja asukas 38+1

Vielä tullaan ja mennään =) ,kun kerta olo "normaali".
Nyt on tässä pieni paussi tuon vaavin syntymisen toivomisessa,-eli vasta tiistain jälkeen saisi tulla,kun lapsoset aloittaa maanantaina kerhon,niin sinne pitää päästä mukaan alkuun.

:flower: Onnea kaikille uusille vauvan saaneille :flower:

:heart: 39+5

Täällä ei enää jaksa kovin paljoa touhuta ja liikkua. Aamupäivisin vielä jaksaa lähteäkin johonkin, mutta kyllä sitä iltaa kohti on niin väsy ja huonovointinen, että sohvan pohjalla menee mahdollisimman paljon aikaa... Nyt mies lähti johonkin läksiäisiin ja pitäisi jaksaa ton esikoisen kanssa touhuta. Nauhalta tulee piirrettyjä ja kupissa edessään sipsejä ja mehua... ihan hyvä äiti :o . Mitenkähän sitä oikein jaksais muka synnyttää, kun ei oikein mitään muutakaan jaksa. Mua lähinnä ahdistaa ajatus, että pitäisi lähteä synnyttämään, olo on niin vetämätön. Mahasta tosin haluaisin eroon, mutta siihen vaadittavia ponnistuksia ei kyllä millään jaksaisi... no, ehkä ne keskiviikkona päättää leikata, niin saapahan vaan pötkötellä ja muut hoitaa homman :laugh: . Onko muilla mahat jo niin isoja ja tukalia, että ei oikein missään asennossa pysty oleen ilman tuskaa? Mulla ainakin vauva tuntuu niin suunnattoman suurelta, että täyttää mut ihan kokonaan ja tuntuu, että tulee kohta kurkustakin pihalle vauvaa... No, isohan tuo on, mutta en muista että esikoinen olisi ihan näin isolta tuntunut. Maha on kivikova ja pinkeä kokoajan, kun on niiiin täynnä vauvelia, ettei supistustakaan tunne ainakaan mahan kovettumisena enää. No, voi valivalivali... :$

Käytiin hakemassa vauvan vaunut :heart:

Jännitin ihan kauheesti kokoajan että mahtuuko ne meiän ikivanhaan 50-luvun koppihissiin :headwall: ,no mahtuhan ne :D Onneksi!

Sitten tänään...aamulla kokeiltiin yhtä niistä 3s:stä :whistle: no kävin sitten kaupassa hakee maitoa niin yhtäkkiä säikähdin et mitä ihmettä jotain valahti housuihin :o miehellekin sit sanoin kun menin autoon et nyt jotain vettä tuli kyllä mun housuihin...mies sitten tuumas:"meinaatko et ois lapsivettä ollu?" ....mä sitten:"enkai mä housuunkaan pissannu :o "

No kotona tarkastelin asiaa....no mitäpäs se olikaan sitä aamuista miehen ****** :laugh: :laugh: :laugh:

Tää on ihan älytöntä vauhkoomista ...kyllä ne vauvat ulos tulee ...kai? :whistle: ja jos ei niin kai ne otetaan.. :laugh:

Kaikille jotka kaipaa suppareita :wave: *täältä tulee*

Alkuperäinen kirjoittaja Junnu:
Cassy; en nyt halua eikä tarkoitus masentaa sua mutta sulla on vasta viikkoja 37 ja risat, joten voi olla että hyvinkin saat odotella vielä monta viikkoa...itsellä viikot 39+1, eikä yhden yhtää tuntemusta (supistuksia ym) vielä lähestyvästä synnytyksestä... Eikä se -ainakaan mua- auta että vaipuisin epätoivoon kun mitään ei tapahdu. Mullahan on LA:aankin vielä kuitenkin viikko ja vasta sen jälkeen alan jännittämään milloin lähtö tulee, mulla ei ole mikään kiire synnärille vaikka "valmis" olenkin. Ehkä mä vaan olen sit hidas hämäläinen kun ei mulla ole mikään hätä saada vauvaa etuajassa pihalle? Vaikka ottaakin päähän se kyllä että välillä käy aika pitkäksi kun ei pääse liikkeelle.

Koitan olla masentumatta, tiedän toki että olet oikeassa. :) Ennen tätä päivää en oikeastaan ole ollut malttamaton, tiedä sitten mikä nyt tuli. Vaikeinta tässä on tosiaan se kun on todennäköisempää että joutuu odottamaan vielä monta viikkoa, mutta silti pitää olla henkisesti valmis siihenkin että lähtö tulee vaikka ensi yönä. Jos voisin olla varma että ainakaan ennen LA:ta ei tapahdu mitään, jaksaisin ihan hyvin!

Palkinto tästä on onneksi sen kaiken arvoinen. :heart:

Onnea Mintulle ja Pialle!! :flower:

Täällä ei kans mitään uutta. Ei supistuksia, ei vuotoja, ei mitään.. :headwall: Mä jo niin kovasti tahtoisin vauvan syliini ja sen jälkeen pääsisisin nukkumaan mahalleni :D Nukkumisesta puheen ollen, nukuin viime yönä klo 23-09 ja vaan yhdellä vessakäynnillä!! :o Mahdanko mä raskaana ollakaan.. :p

Meillä mies tulee kans mukaan synnytykseen. Se on jo kuukauden ajan vastannut puhelimeen tosi nopeesti kun oon töihin jotain kauppalistaa tms. soitellut :laugh: TAvallaan aika hellyyttävää, kun on niin täpinöissä :heart:

Meille tuli kummipoika yökylään, kun siskoni (siis ko. pojan äiti =) ) kysyi, saisiko hän nukkua pitkään viimeisenä sunnuntaina, kun on vielä vaan yhden lapsen äiti :D Hänelle siis käynnistys varattu ensi torstaiksi, jolloin jo RV 42+0!

Mä olen koko ajan veikannut, että Jooseppi tulee maailmaan 8.9., jolloin olis sitten 40+2. Elikkäs viikon päästä. Sais kyllä tulla vaikka jo maanantaina. Olis hauskaa jos synnytys käynnistyiskin ensi yönä ja vietäiskin kummipoika takasin kotiin :laugh:

Joku tuolla aiemmin pohti, että jos luvattu tyttö onkin poika. Mulla ainakin oli outo olo, kun tähän asti on kolme eri lääkäriä puhunut pojasta ja nyt viimeksi tyksissä sanottiin, että selvä tyttö. Ei kyllä olla kauheesti poikamaisia vaatteita osteltu tai mitään, mutta kun sitä on koko ajan ajatellut poikana.. kumma juttu.. Jännityksellä nyt sitten odotellaan, että kumpi sieltä oikeesti tulee :heart: =)

Jaaha, tarvii mennä sanoon isännälle ja hoitolapselle, että pleikkarin peliaika umpeutui.

Paveliina ja Jooseppi 39+2

Ensimmäiseksi onnittelut kaikille jakautuneille!

Ja seuraavaksi varoitus, että tämä tulee olemaan piiiitkä teksti :) sellainen kiehutus päällä |O

Viime maanantaina kävin siellä naistenklinikalla tutkimuksissa, lääkärit määräsi lisää labrakokeita ja uuden sokerirasituksen. Eilen kävin sitten neuvolassa kyselemässä tuloksia, niin oli kuulemma parempia kuin silloin pari kuukautta sitten, muuten ei kommentoinut että pitäisikö olla aihetta huoleen. Kuitenkin kun kotona joudun joka aamu mittaamaan ja yksi "koko päivän käyrä" piti ottaa, niin ne arvot heittelee (aamuarvot sentään pysyneet alle sen maksimilukeman) ja on mitä lystää... ärsyttää kun ei tiedä mitä voisi tehdä, terveellisestihän tässä pyritään muutenkin syömään ja turhaa sokeria on vältetty.

Maanantaina ei meinannut lääkäri enää kotiin päästää verenpaineiden takia (155/109 -ai miten niin muka korkeat...), mutta kun sanoin, että olo on muuten hyvä ja kun kotona ne on aina paljon paremmat niin enkö voisi vielä kotiin lähteä tilannetta tutkailemaan. Sanoi lekuri sitten että katsotaan viikon päästä asiaa uudestaan. No, parin viime päivän aikana ne verenpaineet on kotonakin olleet jo aikaisempaa korkeammat (alapaineet pahimmillaan 90). Tässä nyt sitten otettu ihan rauhallisesti ja jos sinne sataan asti kipuaa niin sitten takaisin klinikalle...ja ärsytys lisääntyy!

Minkäänlaista diagnoosia eivät osanneet antaa vielä (valkuaiset pissassa siis jatkuvasti 2+, mutta jo lapsena ollut jotain häikkää mihin ei jostain syystä ole puututtu). Toinen lääkäri epäili, että voisi olla diabetesta, joko raskaudenaikaista tai sitten "ihan oikeaa" (äidilläni on I-tyypin ollut jo pienestä asti, joten ns. sukurasitusta on). Toinen taas sanoi että ei se oikein diabetekselta vaikuta. Mutta ota sitten selvää, kun ultrasi vauvaa ja piirteli käyriä, niin sanoi painoarvioksi 2509 grammaa (rv 35+5) ja kuulemma -1 käyrällä, ei vaikuta isokokoiselta. Kuitenkin sitten sain diabeteshoitajalta lapun jolla saa lisää neuloja ja liuskoja ja siinä luki selvityksenä että "sukurasite sekä isokokoinen sikiö". Tiedä sitten että missä mennään. Kohdunsuu oli 1,5cm pitkä ja 1,5cm auki, tosin nuo tiedot eivät minulle juuri mitään kertoneet (esimerkiksi että onko se jo normaalia tässä vaiheessa, miten muilla? Viikot siis tuolloin 35+5 kuten jo mainitsin) eikä se lääkärikään selityksellään hirveästi tilannetta auttanut.

Pieni ärsytyksenpoikanen on nyt koko ajan päällä, kun ei tiedä, että pääsenkö enää kotiin maanantain lääkärikäynnin jälkeen, vai pitääkö jäädä sinne. Osastolla kun tunnetusti on niin huimasti tekemistä. Ja varsinkin kun pitää mennä Helsinkiin, niin ei varmasti kovinkaan moni tule edes moikkaamaan. Täytyy toivoa, ettei kovin moneksi viikoksi veny odotus :)

Joku jo kirosikin sitä lääkärissä käyntien hintaa. Niinpä, koko kesä n. viikon välein käyty, aina se 22e/krt. En todellakaan hihku innosta sen osastolle jäämisen suhteen, mistäs rahat siihen revitään... (Kelasta ei vieläkään ole tullut mitään päätöksiä äitiyspäivärahan eikä asumistuen suhteen, paperit olleet sielä jo kuukausia. Ja kun niitä kyselee, niin aina jotain vielä odotellaan). Juuri maksoin vuokran ja sähkölaskun tästä viimeisestä palkasta ennen äitiyslomaa ja rahaa jäikin sitten mukavat sata euroa. Kovana kolahtaa yh-äidin arki. (Nyt se ärsytys on jo jotain potenssiin sata). Mutta kyllä tästä jotenkin selvitään!

Onneksi sain huomata, että muillakin täällä on välillä vähän vetämätön olo. Täytyisi kotona tehdä varmaan suursiivous, varsinkin jos ei kotiin enää ennen vauvaa pääse, mutta kun ei ole yksinkertaisesti jaksanut! Toisaalta vetoan siihen, että lääkärit käskivät ottaa rauhallisesti ;) Päivällä nukuttaa usein niin pirusti ja yöllä taas saatan herätä pariksi-kolmeksi tunniksi vain pyörimään (paitsi että viime yönä sain nukuttua kunnon unet, kertaakaan en joutunut edes vessassa käymään, luksusta!!!). Jatkuvasti on kuuma ja kaikki ikkunat ja parvekkeen ovi on auki ja kaverit valittaa että kämpässä on kylmä kuin jääkaapissa. Pöh, minulle juuri sopiva lämpötila...Ja nyt on pari päivää kaikenlisäksi vielä ollut pakki ihan sekaisin, vaikken mitään outoa ole mielestäni syönyt. Hirveitä vatsanväänteitä oli eilen ja välillä mietin että onko ne jo supistuksia kun niin kivuliailta tuntui ja aaltomaisesti tulivat jokusen minuutin välein...

Täällä kyseltiin, että ketä lähtee synnytykseen mukaan. Minulle lupautui oma äitini tukihenkilöksi, toivottavasti on toimiva ratkaisu. Jonkun sinne kuitenkin haluan. Lapsen isä ainakin puhuu tulevansa sairaalaan, mutta synnytys on liian kova paikka kuulemma seurata (ja napanuoran leikkaus...). Toisaalta (ja taas ärsytystaso nousee) kyseinen herra myös totesi, että "on se kyllä aika kaukana" kun sanoin, että vauva varmaankin sitten syntyy Helsingissä ja se ei tule kysymään ensin, että onko isillä aikaa lähteä synnärille vaan tulee kun tulee. Eli en tiedä onko se tullut sitten ajatelleeksi, että saattaa syntyä myös kesken työpäivän. Ja viikonloput tuntuu herra viihtyvän aika hyvin viihteellä...jos vauva syntyy viikonloppuyönä, niin taidan soittaa vasta seuraavana päivänä iltapuolella että nyt se tuli, jotta kerkeää pahin krapula hellittää... |O Ja pojat on suunnitelleet "varpajaisia" pidettäväksi 22.9. Jep jep, LA on 26.9....tuskin tarvitsee kertoa mitä mieltä olen ajatuksesta :) Kyllä juu pistää välillä ihan vihaksi tuo lapsen isän käytös, jännä nähdä miten käy sitten kun juniori ulos tulee. (Ja minulle se kehtaa sanoa, ettei oikein tykkää että missään käyn ettei vaan lapselle satu mitään. Tarkoittaa sillä sitä kun välillä käyn päiväsaikaan/alkuillasta moikkaamassa vanhoja työkavereita baarissa jossa olin töissä.....)

No, nyt on ehkä pahimmat vihat hetkeksi purettu (pitäisiköhän aloittaa jonkinlainen päiväkirjan pito, jos se helpottaisi :p ).

ONNEA KAIKILLE LOPPUODOTUKSEEN! Itse jään jännityksellä odottamaan, vieläkö maanantaina kotiin tullaan...

Okira ja juniori 36+3

Iltaa iltaa kaikille :)

Olikin viime yö niin painaijaismaisen pitkä kaikkine kolotuksineen ja vaivoineen, että on mennyt koko päivä ohitse huomaamatta. En muista koska olisin nukkunut ja silti olo tuntunut siltä kuin olisi maratoonin juossut. Mieskin tuossa änisi, että hieman on rouva ollut levoton viimeaikoina nukkuessaan.. Kaipa se on ollu hiukka omakin vika, kun on tullut juostua kaupungilla melkein joka päivä tunti toulkulla. Ei ihme jos pikkasen kolottelee sieltä sun täältä nyt, toisaalta päivästä toiseen yksin kotona ei sekään tee hyvää. Kahden (toistaiseksi ) ihmisen huushollissakaan ei oo loputtomiin siivottavaa :p

vilma 80; Hehe kuulosti jokseenkin tutulta kalpea mies ultrassa. Tosin mulle kerrottiin, että siellä oli niin kuuma ja verensokeritkin alhaalla... :laugh: . Saas nähdä miten ilme kalpenee, jos tuo juniori kasvaa tässä vielä liian isoksi ja alkavat sitä sektiota suunnitella..

Mutta ei pakko käydä taas hiukka lepuuttamaan, että jaksaa saunoakkin tänään vielä. Rauhaisaa lauantaita kaikille. :)

venlae ja Papu 37

Joo, eipä tässä oo paljon ehtiny rauhottua ja hulluksihan sitä tulis jos joutuis kotona olla koko ajan. Juuri olin yhden yön reissussa tois puol suomee ja suoraan sieltä tullessa eilen illalla ravintolaan työkaverin läksiäisiin jne...
Ihmiset kyllä loksauttaa leukansa auki ja kauhistuu kun kuulevat kuinka vähän on viikkoja jäljellä (rv 37+3) ja tokaisevat jotain älykästä tyyliin "ja oot noin terve???" - mitäpä siihen osais sanoa kuin että öh niin...

Kieltämättä kyllä tälläkin palstalla mulle on aiemmin tullut semmoinen kuva, että raskaus olis jo puolesta välistä asti pelkkää tuskaa ja hammasten kiristystä, mutta kun neuvolassa sanoin jotain siihen suuntaan, että ihmeen vähän vaivoja ollut niin täti sanoi, että niinhän se yleensä normaalisti raskaus menee vaivatta loppuun asti. Ehkäpä se kertoo siitä, että terveemmät eivät ehdi kirjoitella tällaisille palstoille kun on niin paljon muuta tekemistä?

Onnittelut muuten kaikille uusien vauvojen äideille! :flower:

Okiralle oikein paljon tsemppiä!! :hug: Ja samoin kaikille niille, jotka eivät ole yhtä onnekkaita ja joutuvat pakosta odottamaan neljän seinän sisällä! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Villipilli:

Joo, eipä tässä oo paljon ehtiny rauhottua ja hulluksihan sitä tulis jos joutuis kotona olla koko ajan. Juuri olin yhden yön reissussa tois puol suomee ja suoraan sieltä tullessa eilen illalla ravintolaan työkaverin läksiäisiin jne...
Ihmiset kyllä loksauttaa leukansa auki ja kauhistuu kun kuulevat kuinka vähän on viikkoja jäljellä (rv 37+3) ja tokaisevat jotain älykästä tyyliin "ja oot noin terve???" - mitäpä siihen osais sanoa kuin että öh niin...

Kieltämättä kyllä tälläkin palstalla mulle on aiemmin tullut semmoinen kuva, että raskaus olis jo puolesta välistä asti pelkkää tuskaa ja hammasten kiristystä, mutta kun neuvolassa sanoin jotain siihen suuntaan, että ihmeen vähän vaivoja ollut niin täti sanoi, että niinhän se yleensä normaalisti raskaus menee vaivatta loppuun asti. Ehkäpä se kertoo siitä, että terveemmät eivät ehdi kirjoitella tällaisille palstoille kun on niin paljon muuta tekemistä?

Onnittelut muuten kaikille uusien vauvojen äideille! :flower:

Okiralle oikein paljon tsemppiä!! :hug: Ja samoin kaikille niille, jotka eivät ole yhtä onnekkaita ja joutuvat pakosta odottamaan neljän seinän sisällä! :hug:

:laugh: :laugh: :laugh:

Mä ilmoittaudun heti näihin "vähemmän terveisiin", joilla ON aikaa kirjoitella tänne ja jotka "pakosta joutuu odottamaan neljän seinän sisällä"......! (En tiennytkään että raskausoireet ja vaivat luetaan sairaudeksi) :laugh:

Ihanaa mun mielestä on että tälläinen palsta on jhossa saa purkautua ja valittaa oikein kunnolla ja on kanssasisaria joista (suurin osa siis) on samassa jamassa ja ymmärtävät! :hug: :)

Tsemppiä meille kolottaville mammoille!

Junnu ja peanut 39+1

Onneksi mulla ei edelleenkään ole kotona nettiä...täällähän mä varmaan roikkuisin koko ajan :p Varsinkin näin kun loma on jo alkanut. Ai että oli muuten hirveitä ne ensimmäiset lomapäivät, tuntui ettei ole MITÄÄN tekemistä (no, siivota tietysti olisi voinut,mutta. . . .). Varsinkin kun kaikki kaveritkin oli joko reissussa tai töissä. No, nyt siihen pelkkään olemiseenkin on jo tottunut (onko mitään ihanampaa kuin ottaa pienet päikkärit juuri silloin kun siltä tuntuu?!?), varsinkin kun on päivisin seuraakin.

Viittaan Junnun kommenttiin kärsivistä kanssasisarista: tämä on OIKEASTI loistava paikka purkautua, kun suurin osa kanssasisarista ymmärtää! :hug: Varsinkin kun itsellä ei ole ihan lähipiirissä yhtäkään jo lapsen saanutta tai edes odottavaa kaveria, niin eihän ne mitään tajua valituksista, sanovat vaan että "koita kestää", kun mielellään jakaisin kokemuksiani...:)

Äsh, kai se on pakko lähteä grilliin laittamaan tulia, kun tuo teatteriseurue palaa kotiin. Tulin taas äidin luokse passattavaksi :laugh: Tosin suosiolla jätin sen teatterireissun väliin ja jäin odottelemaan, sillä viikko sitten käytiin kavereiden kanssa leffassa ja kukaan ei etukäteen kertonut minulle ko. elokuvan kestoksi n. 2h 45 min. Yritä siinä sitten leffateatterin mukavilla penkeillä istua koko aika ja "nauttia" elämyksestä kun ensimmäisen vajaan puolen tunnin jälkeen alkaa miettiä, kehtaisiko välillä poistua vessaan ja juniori potkii kylkiin ja palleaan jne. jne. jne. Silloin päätin, että Shrek 3:n katson vasta sitten kun se tulee aikanaan dvd:lle, enää en teatteriin lähde :laugh:

Vauvan liikkeet tosi vaisut koko päivän ajan. Olen yrittänyt laskea ja eipä niitä tule kymmentä tunnissa. Nyt sitten arvon kehtaanko lähteä näytille, jos sittenkin turhaan menen. Muutenkin pitävät minua varmaan ihan hermoheikkona kun en osaa synnytystapaakaan päättää. No, eivät näytä osaavan hekään :whistle:
Muutenkin olo ihan hermostunut ja outo. Pulssikin pompannut yhtäkkiä 80stä 120:n voisiko vauvan liikkeisiin vaikuttaa? (verenpaine mittarilla huomasin, kun mittasin verenpainetta, joka hitusen koholla myös, mikä ei ole ihme, kun jotenkin vaan hermostuttaa kaikki.) Mikä mua vaivaa??

Alkuperäinen kirjoittaja Junnu:
Mä ilmoittaudun heti näihin "vähemmän terveisiin", joilla ON aikaa kirjoitella tänne ja jotka "pakosta joutuu odottamaan neljän seinän sisällä"......! (En tiennytkään että raskausoireet ja vaivat luetaan sairaudeksi) :laugh:

Juu, kieltämättä huono sanavalinta, ehkä "kivuttomammat" olis ollut parempi... :xmas:

Toivottavasti kukaan ei ymmärtänyt mua kamalan väärin: Pointtini oli siis se, että olin yllättynyt miten vähän on ollut vaivoja kun näillä palstoilla on saanut sen kuvan, että raskaus on kamalan vaivalloista. Eihän sitä ekaa odottaessa voi tietää. Mitään...

Huomenta!

Ei tuu uni enää, viidestä asti valvonut...
Mikähän on Vilhelminan tilanne, kävitkö näytillä?

Mietin tässä, että kenellehän kaikille on lähtö jo tullut. Alizialla taitaa olla jo vauvat maailmassa. Mutta sitten esim. Emmaliinasta ja minnajajoelista ei ole tainnut kuulua vähään aikaan mitään?

Pilvi ja vauva 38+0

:kieh: Ollaan oltu flunssassa tää viikko,kuumetta ei esikoisella ollu mutta tulipahan sekin nyt samalla kun sille tuli:AIVAN IHANA OKSENNUSTAUTI! :kieh:

Just ensinnäkin olin saanu vaihettua lakanat! |O

Päästiin melkein jo flunssasta eroon |O

Huomenna alkais uusi päiväkoti |O

Ja sitten mulla ois se LA keskiviikkona eli siis upeeta :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Voitte kuvitella et on vit**** potenssiin 100 just nyt :kieh:

Sori purkaus :ashamed: :ashamed:

huomenta!
heti ensiksi paljon tsemppiä ja voimia mejalle matkaan =) :hug:
villipilli mä taas olin jotenkin kauhistunut esikoista odottaessa kun mulla raskaus oli todella hankala oman jaksamisen kannalta, olin ajatellut aina että se menee siinä sivussa.. nyt onkin ollut ihanaa kun mulla oli aika helppoa tuossa keskiraskaudessa, tosi pieniä vaivoja vain, oli ihanaa nauttia helpostakin raskaudesta :)
okira tiedän tunteen tuosta lääkäristä ravaamisesta ja siitä että ei voi olla ollenkaan varma että jääkö jo seuraavalla reissulla sisään vai ei, aina hoidat ja suunnittelet hommat niin että saatat joutua sairaalaan.. maanantaina myös mulla edessä sama homma tosin eri syiistä joten paljon :hug: sulle.
taas on nukuttu hyvin yö kerran kävin veskissä, mutta nyt mä oon vähän hämillään kun eilen ja ja yöllisellä veskireissulla ja äsken aamupissalla käydessä on tullut limaa paperiin joka kerta, eilen siinä mukana oli veriviiruja muttei enää, ja menkkajomotukset yltyy oikeestaan koko ajan mutta todella heikosti supistelee, mietin jo tuossa että onkin pelkkää valkovuotoa tuo vuoto mutta kun se pyyhkiessä "venyy ja paukkuu" niin ei se oikein sitäkään voi olla.. mutta mene ja tiedä, huomenna sentään jo lääkäri joten näkee onko tuolla kohdunsuulla mitään tapahtunut edes vaikka näin paljon viikonlopun aikana ollut vaivaa ja "kipua"..
toivottavasti vilhelmina kaikki on hyvin :hug:
ja niin jos toivottelis tervetulleeks kaikki uudet kun en ole tainnut muistaa :flower:
umayya 38+2 :heart:

Tsemppiä Meja! Jännittää aina avata palsta, kun täällä NIIN tapahtuu! :D

Mäki oon miettinyt, että ainakin Alizia on varmaan saanut jo vauvat, toivottavasti ehtisi tulla kertomaan kokemuksensa. Ja Vilhelmiina alkoi myös mietityttään.. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Täällä muuten yks äiti, jolla vaivoja koko raskauden ollut. Ei mitään vakavaa onneksi, mutta ei kovin helpolla ole päässyt. Mut tosi kiva on täällä palstalla ollut huomata, ettei ole yksin vaivojensa kanssa. Nykyisin kamalimpia on yöt, nukutuksi ei oikein saa. Ja sitten kun vauvat on maailmassa, niin ei ihan varmasti tarvi nukkua, huh. Mitenköhän sitä jaksaa..?

Okiralle jaksamista!

:hug:

Mulla huomenna viimeinen äitipolikäynti ennen käynnistystä. Toivottavasti päästävät vielä kotiin, olen nyt ihan asennoitunut synnyttämään vasta viikon päästä käynnistyksessä. Kaikenlaista pitäisi vielä tehdä ja saada aikaiseksi.. Minäkö viime tipassa..? :kieh:

Pakko muuten kehua mun miestä (yleensä tulee lähinnä haukuttua sitä ressukkaa..); hän oli keksinyt käydä ostamassa vauvoille kultaiset suojelusenkeli riipukset syntymälahjaksi. Aika ihana ele, pakko myöntää. :heart:

Mukavaa sunnuntaipäivää!

Päivi+Alma&Bertta rv37 :heart:

Yhteistyössä