SYYSMASSUT '07 syyskuussa

minttu-82 ja pia84 pojista!!

Kääk, kaksi vauvauutista tulla ropisi lyhyen ajan sisään peräkkäin. Ihanaa! :D

Käytiin äsken kaupungilla vähän kävelemässä. Jokin painaa tuolla alhaalla nivusiin niin että kävely on yhtä #¤%&/!!

Meillä mies tulee mukaan synnytykseen. En varmaan huolisikaan ketään muuta =)

Minttu :flower:
ja
Pia :flower:

Mies tulee mukaan synnytykseen. Ei varmasti suostuisi jäämään pois mistään hinnasta. Enkä kyllä haluaisikaan sen jäävän pois... :D Kysyin siltä jokunen aika sitten että haluaako tuo leikata napanuoran ja hetkeäkään miettimättä se sanoi joo. Kai se on sitten sekin vähän jo etukäteen miettinyt synnytystä. Onhan se sillekin tietysti iso juttu.

Hinkkasin tänään räsyllä meiltä kaikki lattiat. Konttasin menemään täällä hiki päässä ja totesin että eipä ole konttaamista varten mun polveni. Hirmuinen rutina ja pauke kuului polvista. Inhottavaa. :x No, nyt sain sitten viime viikonloppuna pestyt matot puhtaille lattioille ja lisäksi käytiin ostamassa olohuoneeseen uusi matto (meillä tuntuu matot menevän pilalle alta aikayksikön noiden koirien ja kissojen kanssa) ja nyt on huushollissa taas kivan näköistä. :heart:

Minna ja Nilvi 37 tasan

no johan noita poikia tulee, loppukuulaiset saa sitte varautua että tyttö tulee ;)

minä veikkaan että muksu syntyy 38+3

toivon tosissaan että mies ehtii ja haluaa tulla synnytykseen, se on ainut mikä mua pelottaa aika pahasti synnytyksessä, jos joutuuki selviään yksin...

oon tänään sinnitelly ilman päikkäreitä ja sitte oon vielä siivonnu pari kamaria ja vaihtanu järjestykstä... nyt on aika kaikki olo, vielä pitäs jaksaa hakea puita että saisin saunan kuumeneen.

mulle sanovat eilen äippäpolilla että istukka on jo jonkin verran kalkkeutunu... mitähän se käytännössä meinaa?

nyt lähen hakemaan puita, tosi tehokasta kun jaksaa tuoja vaan kahen pesällisen puut kerralla, noooh kyllä se silläki sauna justiinsa lämpiää

Nökö rv 37+0 JEE jos nyt syntys nii ei enää olis ennenaikainen ja saan synnyttää oulaskankaalla (siellä ennenaikaiset lähetetään OYKsiin)

Onnea minttu-82 ja pia84 :flower:

Päivitykset tehty, jos on jotain korjattavaa, niin informoikaa :)

Mies on tulossa mukaan synnytykseen. En kyllä ketään muuta sinne mukaan huolisikaan. Siskoni ehkä, mutta se on NIIN herkkä verelle ja neuloille, ettei varmaankaan kestäisi tolpillaan kovin kauaa. Koulussa siskoni oli pyörtyä, kun vain puhuttiin verenluovutuksesta :whistle:

Onnea minttu-82 ja pia84! :flower: :flower: :D :D

Huomenna olis sitten se kauan odotettu syyskuu ja kaikkia ei jakautuneita alkaa varmasti jo enempikin jännittää.
On muuten todella moni jo jakautunut ennen kuin syyskuu tuli.

Limatulpan palasia/riekaleita havaittu :D
Nyt ei tartte varmaan kauaa odottaa enää

Ihmettelen vain että eikö sen limatulpan olisi pitänyt jo tulla kun eilen Kättärillä sanoivat että vaavin pää tuntuu sormeen koska kohdunkaula on sormelle auki ja pään ja sormen väliin jäi vain kalvo...

balik 39+5

Onnea Mintulle ja Pialle pikku-prinssien johdosta :heart: :flower:
Toivottavasti tässä itsekkin jakautuisi lähiviikkoina ;)
Niin se aika vaan rientää ja syysmassut poksuu, uskomatonta :D

Gallup: Meillä mies tulee mukaan synnytykseen :)

Elwi ja papuli 36+1

Mä täällä rupesin huutaan kun mä en kestä että kaikki jakautuu ja mä vaan kärsin!!! (olempas itsekkeskeinen!!!!) Voitte varautua siihen, että kun meikälle lähtö tulee, niin jos mahdollista käyn täällä sen kaikille riemuissani kiljumassa!!! Ei tää ollu esikoisesta tällästä odottamista. Tietty olo on nyt raskaampi, kun täytyy kuitenkin esikoisesta huolehtia. *huoks* Jos samoille viivoille mennään kuin esikon kanssa, niin enää 4 päivää olis venaamista, MUTTA tosin tässä vaiheessa olin jo 2cm auki ollu hyvän aikaa, ja kohdunkaulaakin oli jäljellä enää max. sentti. Mutta nyt on kyllä paikat niin visusti kiinni että huh huh....
No, maanantaina kontrolli, niin nähdään onko mitään tapahtunut.
LISÄKSI venäytin äsken selkäni kun pesin esikkoa saunassa!! |O |O

t. mam84 rv 39+6

Onnea nyytin saaneille!! :flower:

Täällä pientä pakotusta selässä ja masussa. "Nahkat" masussa tiukilla ja liikehdintää. :headwall: Välillä ei oo voinut olla kuin vain toisella kyljellä. :D

ONNEA VIELÄ VAAVIN SAANEILLE!

Mies tulee mukaan synnytykseen, kuten edellisissäkin.

Poikax3 ja alivuokralainen :heart:

Meilläkin mies tulee mukaan synnytykseen ( siis leikkaukseen ) jos vaan on parantunut tuosta kuumeflunssasta mitä on sairastellut nyt kolmatta päivää... Mä luulen että se on hieman helpottunut tosta sectiopäätöksestä, kun jonkun verran taisi jännittää ajatusta siitä 'oikeesta synnytyksestä'. :)

Tänään on siivottu ja puunattu kämppä putipuhtaaksi ja päälle päätteeksi käytiin mummolassa saunomassa. Muutaman henkeä salpaavan supistuksenkin oon bongannut tossa huhkinnan välillä, mut mieluusti lähettelen ne supistukset muille tarvitseville!! :D Tää vauva sais vaan pysytellä yksiössään sinne leikkauspäivään asti, ettei tarvitsis panikoida.

Möörwa ja papu 38+2

Onnittelut Mintulle ja Pialle vauvoista!! :flower:

Meillä mies tulee mukaan synnytykseen. Oli myös esikoisen synnytyksessä alusta loppuun ja ilman sitä en olisi sitä koitosta kestänyt, jaksoi mua tsempata kokoajan. Jälkeenpäin kyllä sanoi, että ei pysty enään tuleen alatiesynnytys"yritykseen" mukaan. No tämä vauveli nyt sit syntyykin suunnitellulla sektiolla ja mies tulossa mukaan =) .

Täällä viime yönä supistellut aikas lailla ja tänäänkin ollut ihme olo. Samoin iskenyt kova siivousvimma päälle... toivottavasti ei nyt käynnistyisi ennen sitä 6.9. Tosin olen kyllä tehnyt viimesiä hommia pois alta ennen vauvan tuloa, eli varmasti supistelut voi johtua ihan siitäkin.

Hyviä vointeja kaikille!! =)

MamMam ja Pikkanen rv 38+3 (6 päivää häätöön :D )

Moi,
En ole kirjoitellut tänne juuri lainkaan, vaikka mielenkiinnolla aina välillä seurannut teidän muiden tilanteita. Olen vaan niin huono tässä kirjoitushommassa...
Olen siis listassa nimimerkillä Piika, LA 24.9. Nyt nimimerkki siis Piija (jouduin vaihtamaan silloin uudistuksen yhteydessä) ja LA on muuttunut 23.9. Synnäri edelleen KOS.
Tuskaisten liitoskipujen kanssa painin, liikkuminen välillä tosi hankalaa. Eilisessä lääkärikontrollissa kaikki kuitenkin ok, joten saanen varmaan kärsiä näistä kivuista ihan tappiin asti... Verenpaine oli noussut, ollut tosi matala koko raskauden ajan. En tiedä mitä sitten tarkoittaa, pissa oli kuitenkin puhdas ja lääkäri sanoi, että ens viikon neuvolassa katotaan uudestaan. Vaavi RT:ssä, sf-mitta oli sama kun vko sitten mutta painoa tullut melkein 2kg!!! Turvotusta on ilmassa aika kivasti...
No, siinä sitä omaa napaa.

Onnittelut kaikille jo synnyttäneille ja tsemppiä meille perässä tulijoille!

Piija 36+5

P.S. Veikkasin aiemmin, että vauva syntyis vkoa ennen LA:aa, mutta tällä hetkellä epätoivo vie vallan ja veikkaan että menee yli...

On niin ihana lukee siitä miten muutkin rupee tuntemaan jo olonsa tukalaksi ja ahdistavaksi...ihan tosissaan olisin jo valmis luopumaan massusta...ja saamaan sen pienen käärön syliin... Meillä vaan tilanne on se et isi on matkoilla baltian maissa ja tulee vasta sunnuntaina joten sisko on nyt sitten varahenkilönä mikäli tämä nyt päättäisikin syntyä aiemmin...nyt rv 38...esikoinen syntyi rv 39+1 , että veikkasin nyt sitten samaa tästäkin...
Mitään erikoisia merkkejä ei synnytyksen alkamisesta ole...limatulppa ei mielestäni ole irronnut vaikka olenkin muuten koko ajan limainen...
Verenpaineet ja pissat pysynyt normaalina ja supistuksiakaan ei liiiemmin ole mitä nyt illalla nukkumaan käydessä vähän nipistelly...
Ainut merkki on se et rinnat on tullu araks ja erittää vähän jo sitä ensimaidon tyylistä juttua... liiemmät turvotuksetkin on jättäny mut rauhaan...
Viikolla 35 vauvan painoarvio oli n. 2700g eli odotettavissa ihan normikokoinen mikäli ei mene kamalasti yli...Samalla viikolla kävin lääkärissä ja kohdunsuu oli pehmeä mutta kiinni...

Itsekin olen siivoillut aika paljon...pessy ikkunoita ja hankaillu mattoja...en vaan kestä paikallaan...kait se on sitä pesänrakennusviettiä....
Mahaan on alkanut kertyä noita ihania raskausarpia ja etenkin navan ympärille kun masu on niin turkasen edessä...

Viime neuvolakäynnillä pari päivää sitten ei ollu mitään uutta...vauva senkun kasvaa ylöspäin ja sf mitta olikin 36cm...hui!
Kylkiluut saa yöllä niin kovia iskuja et todella pelkään niiden menevän hajalle...Niin ja yöt särkee muutenkin lonkkia ja vessahätä tuntuu olevan koko ajan...että näin...

Onnea vaan hirmusesti kaikille vauvan saaneille...perästä tullaan joskus...

Onnea vauvautuneille pienistä pojista :heart:

Galluppiin: Mies on kovasti tulossa mukaan synnytykseen. Minua se hiukka hirvittää, sillä edellisellä sairastelureissulla mies pyörtyi Meilahden sairaalan päivystyksessä, kun multa otettiin verinäyte :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja venlae:

Galluppiin: Mies on kovasti tulossa mukaan synnytykseen. Minua se hiukka hirvittää, sillä edellisellä sairastelureissulla mies pyörtyi Meilahden sairaalan päivystyksessä, kun multa otettiin verinäyte :LOL:
Eli teille on tulossa mielenkiintoinen synnytystapahtuma

:LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja balik:

Kätilöllä ainankin riittää hommia.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja balik:

Kätilöllä ainankin riittää hommia.. ;)
Kannattaa pitää tuoli miehellesi siinä sun lähellä ettei lattialle pökerry ja lyö päätään.
Meillä mies varmaan myös tulee mukaan, mutta ilmoitti jo aiemmin ettei tällä kertaa ole salissa kun on ponnistusvaihe... sille tais jäädä kammo

balik
Mä oon kanssa kaavaillut, ettei sen parane muuta kuin istuu koko toimituksen ajan. Mielellään kasvot mun pään tienoilla tai sitten seinään. Tohkeissaan se mukaan on tulossa, mutta hienoista epävarmuutta oli äänessä kuultavissa kun tiedusteli pitääkö se napanuorakin sitten leikata.. ;)

=) No eipä oo mitään tapahtunu...omassa masussa
Taitaa viihtyä ... :whistle: ärsyttää kun kaikki soittelee ja kyselee:"no tuntuuko jo"? |O No ei tunnu LA:kin on 4pv päästä :kieh: kipuja kyllä riittää suuntaan ja toiseen mutta siihen ne jääkin :headwall:

:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
ÄRSYTYS PÄÄLLÄ

baby2003&masuprinsessa 39+3

Huomenta kaikille,

ja onnittelut uusille äideille! :flower: :flower:

G: Meillä tulee mies mukaan synnytykseen, siitä oli yllättävän paljon hyötyä viime kerralla. ;) Mies on jo järjestellyt työnsä siihen malliin, että voi lähteä heti kun tarve tulee. Jos siis sattuu vaavit syntymään ennen reilun viikon päästä olevaa käynnistystä.

Joku kyseli maidon nousemisesta sektion jälkeen, mulla ei ainakaan ole ollut sen kanssa mitään ongelmaa. Vaikka siis oli se hätäsektio, eikä supistuksia yms ehtinyt olemaan ollenkaan.

Jaksuja kaikille! :heart:

Päivi + Alma&Bertta rv 36+6

Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
=) No eipä oo mitään tapahtunu...omassa masussa
Taitaa viihtyä ... :whistle: ärsyttää kun kaikki soittelee ja kyselee:"no tuntuuko jo"? |O No ei tunnu LA:kin on 4pv päästä :kieh: kipuja kyllä riittää suuntaan ja toiseen mutta siihen ne jääkin :headwall:

:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
ÄRSYTYS PÄÄLLÄ

baby2003&masuprinsessa 39+3

Koita jaksaa! :hug: Tiedän tasan tarkkaan ärsytyksen, kun kaikki alkaa soitteleen - " eikö vieläkään? " Mulla meni kuopuksen syntymä viikolle 42+2, suostuivat vasta sitten käynnistämään.

Päivi

huomenta!
onnittelut mintulle ja pialle pojista :flower: :flower: :heart: :heart:
meillä mies lähtee mukaan niinkuin esikoisestakin, napanuoraa ei halua leikata, tekee kuulema pahaa :whistle: muuten kyllä aivan mahtava tuki oli viimeksikin :)
balik mulla myös tuntui paria päivää ennen sisätutkimuksessa pää selkeästi vaikka limatulppa tosiaan irtosi muutaman päivän päästä, ihmettelin ihan samaa, mutta en osaa sanoa miksi näin :/
ja nyt pitää tuulettaa, nukuin seitsemän tuntia putkeen viime yönä ilman heräämisiä :attn: en edes muista koska olisin nukkunut niin hyvin.. ainoo että päätä särki jälleen kun heräsin.. joten se ilo meni siihen..
no onneks ei maanantaihin ole pitkä aika enää.. :snotty:
umayya 38+1 :heart:

Yhteistyössä