Onnea mobic, PippuriMamma, Aali84, pia84, Laa ja Minttu-82!
Kauheesti vauvoja ilmaantuu, vaikka syyskuu on vasta alkanut.
Joku sanoi, että pääsin yllättämään, kun Onni syntyi jo. No, olinhan mä Margen ja LittlePeoplen jälkeen heti seuraava, mutta silti mä yllätyin, että raskaus eteni näinkin pitkälle. Eli Onni syntyi 38+3, vaikka lääkäri uhkasi sairaalalevolla jo viikon 20 tienoilla.
MamMam kyseli synnytyskertomusta. Tässä tärkeimmät tiedot, vaikka eipä tossa paljon dramatiikkaa ole verrattuna alatiesynnytykseen, paitsi että sektio tehtiin ennen sovittua aikaa, eli kirjattiin papereihin kiireellisenä sektiona.
Sektio oli sovittu tehtävän 28.8., mutta Onni oli hätäisempi. To 23.8. laittelin vielä kotona viimeisiä vauvantavaroita paikoilleen ja vaihdoin verhot makkariin. Supistuksia oli koko päivän, pari tuntia 5min välein, ja pisin väli oli apout 15min. Illalla soitin sairaalaan, ja käskivät tulla näytille. Matkan aikana supistukset tietysti harveni, mutta sairaalalääkäri nro1 sanoi että aamulla leikataan. Aamulla seuraava lääkäri nro2 ehdotti että voisin lähteä kotiin. Lääkäri nro3 sanoi että leikataan. Sitten tuli taas mua katsomaan lääkäri nro2, ja sanoi että parempi leikata. Sitten tehtiin niinkuin lääkärit nro1 ja nro3 alunperin ehdotti, ja leikattiin perjantaina.
Synnytystavasta keskusteltaessa anestesialääkäri sanoi, että mut nukutetaan. Lääkäri nro1 ja 2 sanoi että puudutetaan, välillä kuitenkin kysyivät, että nukutetaanko vai puudutetaanko! On se sitten vaikeata päättää. Multa kysyvät, luulis lääkärien tietävän paremmin, mikä on parasta. Lopulta päädyttiin koittamaan puudutusta, ja jos en puudu, niin sitten nukutetaan. No, onneksi puudutusaine tällä kertaa tehosi ja Onni saatiin turvallisesti maailmaan. Leikkaus oli kuulemma kuin oppikirjasta. Ei siis tullut minkäänlaisia ongelmia. Ja poika sai 9 pistettä.
Nyt on vaan ongelmana painonlasku. Sairaalasta lähdettäessä onnin, 4pv, paino oli 2780g, mutta perjantaina viikon iässä paino oli 2730g. Neuvolantäti kävi perjantaina, ja maanantaina meidän heti pitää mennä neuvolaan. Tarkistuspunnitukseen. Nyt pitää vaan saada Onniin maitoa mahdollisimman paljon, ettei se joudu kasvatuslaitokseen.
Tsemppiä kaikille poksahtamattomille isojen mahojenne kanssa, kohta teilläkin on nyytit!
Jode, mies ja Onni