SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Päivi75:
Pakko muuten kehua mun miestä (yleensä tulee lähinnä haukuttua sitä ressukkaa..); hän oli keksinyt käydä ostamassa vauvoille kultaiset suojelusenkeli riipukset syntymälahjaksi. Aika ihana ele, pakko myöntää. :heart:

Mukavaa sunnuntaipäivää!

Päivi+Alma&Bertta rv37 :heart:

Suloista mieheltäsi
:heart: =)

Huomenta!!

Täällä vielä kasassa- ilman suurempia suppareita, pikkusta kovettumista vaan :headwall: Ja edelleen otetaan niitä suppareita vastaan kellä olis ylimääräisiä :LOL:

Eilen käytiin syömäs miehun kanssa ja otin lasillisen punkkua 40:n kunniaks( ja kun yhdellä tutulla punkku oli käynnistäny viikko sit - siis sama la). Mutta taas aamulla ihan normi olo. Illalla oli pientä painon tunnetta alhaalla mut siinäpä se sit taas oliki :headwall:

Eli taas venaillaa ja venaillaa- ei oikee tiiä miten päin olis ja mitä enää tekis... josko kokeilis leffoja vaihteeks...

FlaPa 40+1

umayya sulta on siis irronnut/irtoamassa limatulppa
:D hyvä hyvä edistystä tapahtuu, hyvällä tuurilla lähtö hyvin hyvin lähellä. Itselläni irtoili toissapäivänä ja eilen, mutta luulen että tämäkin raskaus kestää tuonne rv41 paremmalle puolelle :/

baby2003 Toivottavasti muksu paranee pian, eipä silti taida huomenna aloittaa vielä hoitoa, voimia sinne :hug:

okira eikö äitiyspolillakin ole jokin maksukatto, jonka jälkeen ei tarvitse enää sitä 22? maksaa?

muoks. otinkin jo selvää asiasta...
http://www.hus.fi/default.asp?path=1;32;818;1731;2312&voucher=53B27DDD-8A9D-42C5-9220-9297E16735F9
Eli aika monta poli/terveyskeskus/sairaalapäivää täytyy olla että katto tulisi vastaan :/

Mulla vatsa "murisee" taas siihen tapaan että kohta tyhjentyy. On kyllä hassua miten tässä loppuajalla on ollut näitä suolentyhjennyksiä.

Tänään on vihdoinkin LA :D

balik 40+0 :wave:

Huomenta vaan täältäkin!
Ei sitten tullut yöllä lähtöä, vaikka olin melkeen 100% varma, että tämä on se yö.. :LOL: Huonosti nukuin, kun masu ihan kovana ja ihan pikkiriikkisiä suppareita tuli vähän väliä. Tahtoo kunnollisia ja kivuliaita!! :headwall:

Voiko itse tuntea, että kohdunsuu olis auennut? Mulla meinaan tuntuu emätin leveemmältä ja kovemmalta mitä vaikka alkuviikosta esim. vessassa kun istun jalat harallaan.

Paveliina ja Jooseppi 39+3

Umayya mulla on tota venyvää ja paukkuvaa limaa tullut jo toista viikkoa ihan sairaan paljon! :x Toivotaan että se ois sulla sitä tulppaa, ite yritän pitää jalat vielä ristissä keinolla millä hyvänsä! :LOL:

baby2003 pikaista paranemista teille!

Päivi75 Sulosta toi miehes toiminta :) Meillä isäntä kehaisi just eilen tuovansa mulle elämääkin suuremman ruusupuskan mikäli sen pojan hälle pyöräytän! Tytöstä saan kuulemma tyytyä vähempään! :D Ai, miten niin meillä akkavalta :LOL:

Itellä ihan mukava yö takana... Nukuttiin tuon 5veen kanssa 'perhepedissä' pitkästä aikaa. Isäntä soitti vartin yli 3 ja herätti, kun oli unohtanut ottaa kotiavaimet mukaan |O Kroppa tuntuu olevan vähän jumissa, kun ei hirveesti tuossa 120 leveessä sängyssä ole tilaa kolmelle ja tälle valtavalle mahalle! Mut on se kuitenkin kivaa kun pieni neiti tuhisee korvan juuressa! =) :heart:

Nyt viimiset järjestelyt käyntiin ja kakun koristeluun!! Niin saadaan noi neidin synttärit pois alta. :)

Möörwa ja papu 38+4 (pari päivää enää!!)

Möörwa kyllä se venyvä ja paukkuva on juuri sitä limatulppaa ;)
Joillakin voi kestää vielä 3 viikkoa että mitään tapahtuu ja joillakin se merkitsee lähtöä piankin.
Onhan sullakin jo ihan hyvin viikot kasassa jos päättäisi tulla :D

Paveliina Oon miettinyt tuota samaa, kun alapää tuntuu jotenkin oudolle... Just sillai leveemmällä ja sillai tuntuu 'työntyvän' ulospäin, kun pöntöllä istuu. Mut voihan se tietty johtua turvotuksesta ja vauvan painostakin, enpä tiiä...

balik juu, viikot on hyvin kasassa, mutta kun tältä 'syöksysynnyttäjältä' on tällä kertaa alatiesynnytys kielletty... :( Eli jos nyt synnytys käynnistyis niin kyllä siinä paniikki iskis, et ehditäänkö leikkuriin vaiko eikö... Et toivotaan että mä kuulun tuohon 3 viikon porukkaan! :D :D

:flower: Paljon onnea taas kaikille vauvelin saaneille :flower:
Itsellä huomenna taas neuvola ja rv:eitä ois tasan 38 silloin... eihän tässä vauvelilla vielä mikään kiire ois maailmaan mut omat hermot alkaa mennä! joka paikkaa kolottaa ja tuntuis et ois menkat koko ajan, plääh... lonkat naksuu ja kaikki muutkin paikat paukkuu aina kun kääntää kylkeä! Vauva liikkuu vieläkin tosi paljon ja tekee isoja liikkeitä vaikkei oikein mahtuiskaan... tuntuu et nahka repee ja kylkiluut napsahtelee katki.... valivali... alkaa tää odottavan aika olla vissiin vähän pitkä...
Limatulppaa ei oo vielä ilmaantunut ellei oo tullut sit mun huomaamatta, tuskinpa kuitenkaan :/ oikeestaan en ees tiedä millanen se on kun en oo bongannut sitä edellisissäkään raskauksissa :whistle:
Välillä tulee suppareita mutta vähemmän niitä "tuntuvia"... eli voipi olla et kärvistely jatkuu vielä jonkin aikaa :eek:
Noh, 8.pv ois serkun häät ja sinne on lupauduttu menemään vaikkakin kiinnostus just tällä hetkellä nollissa... ei vaan millään jaksais :/ Koko ajan väsyttää eikä tahdo saada mtn aikaiseksi kotonakaan, hittolainen!
Sori, mun purkaus.... on vaan tällainen prrrr päivä..... :kieh:

Onnea mobic, PippuriMamma, Aali84, pia84, Laa ja Minttu-82!
Kauheesti vauvoja ilmaantuu, vaikka syyskuu on vasta alkanut.
Joku sanoi, että pääsin yllättämään, kun Onni syntyi jo. No, olinhan mä Margen ja LittlePeoplen jälkeen heti seuraava, mutta silti mä yllätyin, että raskaus eteni näinkin pitkälle. Eli Onni syntyi 38+3, vaikka lääkäri uhkasi sairaalalevolla jo viikon 20 tienoilla.
MamMam kyseli synnytyskertomusta. Tässä tärkeimmät tiedot, vaikka eipä tossa paljon dramatiikkaa ole verrattuna alatiesynnytykseen, paitsi että sektio tehtiin ennen sovittua aikaa, eli kirjattiin papereihin kiireellisenä sektiona.
Sektio oli sovittu tehtävän 28.8., mutta Onni oli hätäisempi. To 23.8. laittelin vielä kotona viimeisiä vauvantavaroita paikoilleen ja vaihdoin verhot makkariin. Supistuksia oli koko päivän, pari tuntia 5min välein, ja pisin väli oli apout 15min. Illalla soitin sairaalaan, ja käskivät tulla näytille. Matkan aikana supistukset tietysti harveni, mutta sairaalalääkäri nro1 sanoi että aamulla leikataan. Aamulla seuraava lääkäri nro2 ehdotti että voisin lähteä kotiin. Lääkäri nro3 sanoi että leikataan. Sitten tuli taas mua katsomaan lääkäri nro2, ja sanoi että parempi leikata. Sitten tehtiin niinkuin lääkärit nro1 ja nro3 alunperin ehdotti, ja leikattiin perjantaina.
Synnytystavasta keskusteltaessa anestesialääkäri sanoi, että mut nukutetaan. Lääkäri nro1 ja 2 sanoi että puudutetaan, välillä kuitenkin kysyivät, että nukutetaanko vai puudutetaanko! On se sitten vaikeata päättää. Multa kysyvät, luulis lääkärien tietävän paremmin, mikä on parasta. Lopulta päädyttiin koittamaan puudutusta, ja jos en puudu, niin sitten nukutetaan. No, onneksi puudutusaine tällä kertaa tehosi ja Onni saatiin turvallisesti maailmaan. Leikkaus oli kuulemma kuin oppikirjasta. Ei siis tullut minkäänlaisia ongelmia. Ja poika sai 9 pistettä.
Nyt on vaan ongelmana painonlasku. Sairaalasta lähdettäessä onnin, 4pv, paino oli 2780g, mutta perjantaina viikon iässä paino oli 2730g. Neuvolantäti kävi perjantaina, ja maanantaina meidän heti pitää mennä neuvolaan. Tarkistuspunnitukseen. Nyt pitää vaan saada Onniin maitoa mahdollisimman paljon, ettei se joudu kasvatuslaitokseen.

Tsemppiä kaikille poksahtamattomille isojen mahojenne kanssa, kohta teilläkin on nyytit!

Jode, mies ja Onni

Olipas yö taas. Yhden aikaan heräsin kun supistaa ja niitä tulikin sitten aina puoli neljään asti kymmenen minuutin välein. Mut ei kuitenkaan sillä kivulla että olisin mihinkään lähtenyt.. Tosi tylsää. En kuitenkaan saanut kunnolla nukuttuakaan. Tälläistäköhän tää loppuaika nyt sit on? Miksei ne supistukset voi koventua kunnolla? Onko täällä muita joilla samanlaista? Esikoisesta aikanaan meni vedet ja sit vasta tuli kunnon supistuksia, mikä olikin tavallaan helppoa. Tämä jatkuva ei joo supistaa vie kyllä hermot. Kaupan päälle vielä tuo toien koira on ruvennut ihan sikailemaan niin kyllä höyry nousee korvista vähemmälläkin.. :/

t.rmamja rv38+

Alkuperäinen kirjoittaja Möörwa:
balik juu, viikot on hyvin kasassa, mutta kun tältä 'syöksysynnyttäjältä' on tällä kertaa alatiesynnytys kielletty... :( Eli jos nyt synnytys käynnistyis niin kyllä siinä paniikki iskis, et ehditäänkö leikkuriin vaiko eikö... Et toivotaan että mä kuulun tuohon 3 viikon porukkaan! :D :D
Auts! Onneksi pääset sitten pian tarkastukseen.
Luulen että leikkaavat kyllä aiemmin kun ovat suunnitelleet.

Lämpöiset onnentoivotukset
potrasta poitsusta :hug: :hug: :flower: :flower: :flower: !
Huoh, jo tässä itsekin joutaisi, mutta ulkoilu esikon kanssa vain kutsuu :wave:

Zennia ja Pikkuötökkä 40+1 :heart:

balik juuh, sitähän se taitaa olla, on tää vaan aika pitkäveteistä kun sillon maanantaina jo tuli ihan kunnon klöntti ja nyt vielä vaan tulee.. tulee varmaan seuraavat 4 viikkoa :D
ohhoh maarja pääsipä yllättämään :D onnittelut "pikku" prinssistä :flower: :heart:

ja mä taas oksennan ja kärvistelen päänsäryn kanssa, en silti viittis millään lähtee vielä polille kun huomenna jo kasilta se aika.. supistuksia tulee ja menee miten sattuu mutta josko ne vaikka tästä voimistuis ja säännöllistyis jotta vois lähteä näytille eikä olis turha reissu..
nyt takasin sohvan nurkkaan voimaan pahoin :x

:heart: Meinasi olla täsmällinen poitsu, mutta myöhästyi vähän... No, akateeminen kaveri taitaa tulla ja otti akateemisen vartin synnytyksessäkin!

Mitenkähän Vilhelmina jakselee???

Oma napa entisellään... ei siis mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Mulla kanssa ollut vähän tukalan ja täyden oloista tuolla alakerrassa, mutta ei siis ollut kaveri viime viikolla edes kiinnittynyt, joten taitaa olla vaan niin ahdasta, että joka paikkaan tunkee ja punkee.

:flower:
Oloista raskausaikana sen verran, että mullakin ollut oikeestaan oireeton raskaus. Täytyy kyllä olla onnellinen, että on voinut nauttia raskaudesta kaikinpuolin, ku täällä lukee juttuja nii joillakin ollut enenmmän tai vähemmän vaivoja.. Niille kaikille ISO :hug: Mejalle Tsemppiä!!
Eilen olin miehen serkun häissä klo14 alko ja hyvin jaksoin yöhön asti siellä juhlia! Siellä kans porukka ihmetteli ku sanoin, että laskettuaika torstaina..
Nyt aamupalalle..

Onnea Maarjalle :flower:

voi kun itselläkin alkais tapahtuu... :headwall: nää tarinat antaa toivoo et ehkä sittenki voi äkkiä alkaa synnytys- olisinhan jo seuraavana jonossa...

FlaPa 40+1 (ilman mitään tuntemuksia) :wave:

Yhteistyössä