+ + + SYYSKUUSSA PLUSSAAVAT, lokakuuta suunnittelevat + + +

En päässyt viikonloppuna koneelle, kun oltiin koko perhe kipeenä, mullakin perjantaina ja lauantaina 39 kuumetta. Pahiten sairasti meidän esikoinen, joka jouduttiin viemään eilen päivystykseen, kun yski niin kovasti. Lääkäri epäili keuhkokuumetta, kun keuhkoista kuului rohinaa ja määräsi keuhkokuviin. Olin jo pukemassa röntgenhuoneessa sitä lyijyessua päälle ja istumassa poika sylissä siinä kuvauspenkillä, kun yhtäkkiä tajusin, että röntgenkuvissa ei saa käydä jos on raskaana. Sanoin hoitajalle, että itse asiassa mulla on pieni mahdollisuus, että voisin olla raskaana, joten onko turvallista olla tässä avustamassa kuvauksessa. Röntgenhoitaja suutahti, että heti ulos täältä huoneesta ja mies joutui sitten pukemaan sen essun ja ottamaan pojan syliin kuvauksen ajaksi, kun itse odottelin ulkopuolella. Hyvä että kuvat otettiin, sillä pojalla oli keuhkoissa alkaa tulehdusta ja sai 10 päivän tuhdin lääkekuurin. Kotimatkalla mies kysyi, että olenko mä raskaana jo ja miksi en ole puhunut hänelle mitään. No sanoin, että kiertohan on ihan sekaisin ja vaikka olisikin jo vakiintunut niin kierto on niin kesken, ettei testit vielä näyttäisi mitään ja varoiksi vaan sanoi, ettei röntgensäteet sitten vaan aiheuta mitään JOS olisi sattunut tässä ekassa kierrossa tärppäämään. Kaikenlaista sitä pitää muistaa ottaa huomioon jo tässä vaiheessa, kun vasta toivoo raskautuvansa lähiaikoina. :)

Nyt täytyy lukea viikonlopun kirjoitukset, että pääsee kärryille missä kukin menee...
 
miimii10 > Jospa sitten seuraava testi olisi ihan selkeä plussa ja pääsisit suoraan plussanneisiin. =)

bluebaby > Kiitos kommentista! :flower: Ehkä minä sitten rohkaistun ja otan sen tietoisen riskin, ettei ovis välttämättä vielä mennyt. Jos lämpödippi tarkoitti ovista, niin nyt olisi dpo3. Taidan taas kysymysmerkkeillä piinailijoissa ja toivoa, että ovis tapahtui ja viikonlopun pupuilut tuotti tulosta. :D

skorpioni07 > :hug: Toipumista perheellenne ja erityisesti pikkuiselle!
 
Viimeksi muokattu:
Foolihaposta ja D-vitamiinista tulin kysymään. Raskausvitamiinit alkavat olla loppu ja pitäisi ostaa lisää. Olen käyttänyt MultiVita -merkkistä monivitamiinia, jossa on päiväannoksessa (1 tabletti) 400 mikrogrammaa foolihappoa eli 200% päivän saantisuosituksesta. Tarvitsenko lisäksi erillisen foolihappotuotteen vai riittääkö tuossa monivitamiinissa oleva määrä?

Onko marketissa myytävät edulliset D-vitamiinit kelvollisia vai olisiko syytä luottaa vain apteekkituotteiden tehoon? Tulin ostaneeksi markettituotteen ja mietin nyt ostaisinko sittenkin jotain muuta tilalle. D-vitamiinitankkaus on ilmeisesti auttanut monirakkulaisia (helminauhat) munasarjojani normalisoitumaan, joten en haluaisi menettää saavutettua hyötyä.
 
Bluebay ja Macy Gray kiitti teille vastauksista!

juu, en mä tunne olevani mitenkään kipeänä.. mutta tosiaan ihmetytti tuo outo vuoto.. Kait tässä pitää vaan seurata tilannetta.. ja pitäisi tuolle kuopukselle varata neuvola-aikaakin, niin samalla voisi kysyä terkkarilta tuosta.

On vain niin turhauttavaa tämä kuukaudesta toiseen kaikenmaailman testaaminen.. Molemmat raskaudet saivat alkunsa ekasta kierrosta.. ja nyt tosiaan on se 10yk tästä kolmannesta toivotusta.. mietinkin jo tässä, että pitäiskö jo käydä tutkituttamassa, että onko kaikki ok. Mies vain sanoo, että kun edellisetkin ovat saaneet alkunsa ihan ilman mitäänn apuja, niin kyllä se kolmaskin sitten ajallansa.. hän ottaa niin rennosti tuon asian.. ehkä munkin pitäisi.. Plaah..

Anteeksi oma napaisuus..
 
Vimmu :hug:

Manzu vuoto kuulostaa ihan normaalilta, oireet ei mielestäni ainakaan kohtusyöpään viittaa. Älä huoli =)

Miimii kuulostaa hyvältä, että miehesikin on nähnyt viivan! Meillä mies ei nää mun mielestä selviä plussiakaan...

macy gray mietin tuota foolihappo juttua myös. Syön 300 mikrogrammaa ja mietin pitäisikö syödä vielä enemmän?

ON: Ei ihmeempiä. Petipuuhat aloitettu varmuuden vuoksi ja tänään pitäisi varmaan aloittaa tikuttaminen. EN tykkää siitä yhtään, lisää vaan stressiä : / Gyne kuitenkin määräs, niin kai s on pakko..
 
Täällä on jännää ollu :) Odotan teidän testituloksianne!

Minulla kp 16 tänään, ei 17 niinkuin listassa. Liekö itse sanonut väärin kun toisessakin ketjussa oli laitettu 17 tänään :D Olen NIIN vainoharhanen, vaikka järki sanoo että vasta ovuloin, olen jo löytävinäni oireita :D Mm tissien nipistelyä tunnustelen, sit pahaa oloa on (niinku välillä on liittyen kiertoon), huimas kerran ja esim kylmäsavulohi hais jotenkin, niin, kalalle :D Yäk, piti mikrottaa se. Mahassaki koskenu jännästi. En jaksais odottaa et vois oikeesti jännäillä!
 
lumihiutale85 > Korjattu. :) Mulla on myös oireiluja, mutta nämä luultavasti ovat oviksen jälkeisiä tai sitten oviksen lähestymisestä. Veikkaan toiveikkaana ensimmäistä, koska tänään tosiaan alkoi Terolut-kuuri eli enää ovista ei voi tapahtua. Olisi kyllä mahtavaa, jos olisin ovuloinut näin aikaisin eli ns. normaaliin aikaan ja kierto olisi luonnostaankin normalisoitumassa. Jännittyneenä odotan kierron ja kuurin etenemistä. Toivottavasti sinäkin pääset pian piinailijoiden listalle jännäämään. :)

Miehen kanssa oli puhetta ovulaatiotesteistä joita harkitsen tilaavani kokeeksi seuraavaan kiertoon, mikäli tästä kierrosta ei plussaa tule. Edelleenkään emme tule ajoittamaan pupuiluja oletetun oviksen kohdille vaan jatkamme hyväksi havaitsemallamme fiilispohjaisella linjalla. Testejä kokeilen lähinnä mielenkiinnosta, koska haluan nähdä toimivatko ne minulla. Sittenpä tiedän jos täsmää oireilun kanssa, että ne toimivat minullakin. Jos ei, niin sitten jää kokeiluksi. Jos ne tukevat kehon merkkien lukua, niin hyvä juttu ja saan samalla purettua testailuhimoa. :LOL:
 
Minua hieman pelottaa se, että tipun kovaa ja korkealta jos en plussaa tällä kierrolla, vaikka onkin yk 1. Esikoinen sai alkunsa yk3:sesta, tosin eri miehen kanssa on tehty. Eihän sitä tiedä vaikka nykyisen kanssa ei onnistuis ollenkaan..Jotenkin sitä tuudittautuu siihen itsesuojelumielessä että kyllä sevauva sieltä tulee pian, vaikka järjellä tietyisti osaan ajatella että voihan siinä mennä vaikka vuosi, tai ei välttis saada ollenkaan. Aion kyllä mielenterveyteni tukena uskoa että olen kykenevä raskautumaan koska ennenkin olen raskautunut, ja yksi kierto kerrallaan! Muuten hajoaa pää :kieh:

Haluis niin kovasti sen pienen ihmeen masuun, ja kaiken siihen liittyvän, valmistelun, mahan kasvun seuraamisen jne.
 
Huomenta! eilen otettiin 3h päikkärit kun neiti oli päiväkodissa, en muistanut kuinka ihanaa on olla hetkenään yksin omien ajatuksiensa kanssa sängyssä :D Tarkempaa napaa: aamulla ollu pientä hönttö oloa, se kuvaa parhaiten olo tilaa sekä myös nälkä|O tosin vatsa temppuilee edelleen ja mietin olisko se täti tulossa vielä niin että kierto olisi sitten kuitenki 50:eek:

Huomenna testaan:)
 
Ahdistaa. Eli tää on taas sitä ON:

Viime torstaina tein ovistestin ja sain haalean viivan. Tulkitsin, että mennään neljä-viis päivää ja ovis. Mutta kuinka kävikään. Jätin pari päivää testaamatta ja nyt ei mitään, ei mitään vaikka kuinka kääntelen ja vääntelen testiä. Olo on ollut kummallinen, kun ei ole oikein ollut oireitakaan. Limaillut olen. Normisti olen tunnen oviksen ja rinnatkin kipeytyvät. Nyt en kyllä tiedä. On olo, että tämä kierto meni harakoille. Peittoakaan ei sitten ennätetty heiluttelemaan kuin vaivaisen kerran perjantaina. Siihen ei paljon kannata luottaa. Itsellä olisi kyllä ollut haluja, mutta mies on ollut ihan poissa itsestään, kun meillä tehdääns suurta remonttia, ei ole kyennyt :'( ja nyt tuo onneton lähtee vielä työmatkalle, joten siinä sitten taas piste iin päälle :( Voihan rähmä!

Mutta ellei mulla oo vielä ollu ovista niin on taas pelko, että tästä vielä kehkeytyy kunnon megakierto. Kumpa ei, että pääsisi uuteen yritykseen ja toisaalta jospa se ovis olis ollu viikonloppuna niin toi perjantain peittojen heiluttelu vois antaa edes pienen pientä toivoa.

Olo on kyllä ihan sellainen, että harakoille meni :headwall:
 
+ + + SYYSKUUSSA PLUSSAAVAT, lokakuuta suunnittelevat + + +



tiistai 28.9.2010



KUUMEILEVAT
Vuokko84............kp69/30............................2. lapsi....yk1
Constance...........kp48/25
miimii10..............kp48/40............................1. lapsi....yk4
marika 83............kp41/35-55.......................1. lapsi....yk7
wilkat..................kp41/35............................3. lapsi....yk10
angelfish.............kp37/30-34.......................4. lapsi....yk2
Viulu...................kp37/28-30.......................4. lapsi....yk2
Joko....................kp36/28-30.............28v......3. lapsi....yk1
Huldasharks.........kp31/40-44........................3. lapsi....yk4
Liina87................kp31/30...........................................yk4
Viola30................kp27/27...................30v.....2. lapsi....yk2
skorpioni07..........kp26/30...................32v.....2. lapsi...yk1
PohjanTuuli..........kp26/27.............................2. lapsi....yk3
sannikki...............kp25/30....................28v....2. lapsi....yk2
vimmu.................kp23/25-28................26v.....1. lapsi...yk4
Nuplu..................kp22/32-35........................................yk5
Millukka...............kp22/32?..................31v......6. lapsi
Aawatar..............kp18/28-35...............33v......1. lapsi....yk3
Mischa10.............kp18/31...................27v......2. lapsi....yk7
iloksi...................kp18/?.......................28v.....1. lapsi...yk4v+
macy gray...........kp17/19-47(32-34).....30v.....2. lapsi...yk11
Kristen.................kp17/~30..................22v....2. lapsi....yk14
lumihiutale85.......kp17/27-29..........................2. lapsi....yk1
bluebaby..............kp17/28.....................26v.....1. lapsi...yk3-4v
iines83................kp17/26-32...........................2. lapsi....yk3
MolliMelooni.........kp16/28?.................32v.......2. lapsi...yk3½v
Okaasan..............kp15/28-30..............33v.......4. lapsi....yk7
An-nie.................kp13/30-35........................................yk5
Mimmimami.........kp13/29-120........................4. lapsi
tirpula.................kp11/30-32..............31v.......2. lapsi....yk5
HelinäKeiju10.......kp10/?..................................3. lapsi....yk2
Manzu.................kp9/31-33...............26v.......3. lapsi....yk10
Hiipu1.................kp9/27-29................27v.......1. lapsi....yk4
hemari................kp7/36................................2. lapsi....yk2
MiiJane76............kp5/27-34
MyDream............kp5/28................................1. lapsi....yk10
Pikku-Saara.........kp2/35...................27v........1. lapsi....yk2
sandemar.....................................................3. lapsi....yk1
Peppi Pitkäkorva.................................27v......3. lapsi
inspire..........................................................1. lapsi
Viuhti10........................................................2. lapsi



TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Shiny, Nallekarkki, Liljah, Mariel85, adora, BloodyEnd, valtsukka



PIINAILIJAT
Viola30.............dpo13
amma...............dpo12
skorpioni07.......dpo9
vimmu..............dpo9
Huldasharks......dpo5
iloksi................dpo4
macy gray........dpo4?
MolliMelooni......dpo3
Mischa10..........dpo2
bluebaby..........dpo2



PLUSSANNEET
2oo9 joulukuu:
MaybeSomeday ~ Tellu30
2o1o tammikuu:
Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
2o1o helmikuu:
HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
2o1o maaliskuu:
RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
2o1o huhtikuu:
Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
2o1o toukkokuu:
Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
2o1o kesäkuu:
Auneliini ~ samara88
2010 heinäkuu:
mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81
2010 elokuu:
äizikkä ~ nereida ~ Yaden ~ NeliApina ~ äiti x4 ~ tatskattu ~ dyyni

PLUSSANNEET 2010 syyskuu:
Aada87...........7.9. .....kp29/28..................2. lapsi.....yk1v+
Iksu81............8.9. .....kp40/28-34.....29v....2. lapsi.....yk5
Diipeli.............11.9. ....kp25/29-31..............2. lapsi.....yk2
Ciba...............13.9. ....kp26/25
JA82..............13.9. .....kp27/25?........28v....3. lapsi.....yk1
Minnäi............14.9. ....kp30/28-31.....31v....4. lapsi.....yk5/7
mileon............14.9. ....kp31/28-32..............5. lapsi.....yk2
karvatonkoira...18.9.....kp31/25-30?....32v....4. lapsi.....yk1
TUUtikiks.........19.9. ...kp33/28...........29v....2. lapsi....yk4
MyrskyMaija.....24.9. ...kp28/29-30...............3. lapsi...yk2



HAAMUILIJAT
PohjanTuuli......26.9. ...kp24/27...................2. lapsi....yk3


 
Väsyttää ihan mahdottomasti. :kieh: Unirytmikin on pielessä, joten sillä varmasti on asiaan oma osuutensa. Harmittaa, sillä pitäisi olla tällä viikolla tehokas ja saada paljon asioita hoidettua. Kahvin voimalla yritän pysyä käynnissä, mutta pää ei ainakaan toimi. Saattaa siis tulla ihan hassuja töppäyksiä päivityksiin eli olkaa tarkkoina tietojenne osalta.

Aawatar > Toivotaan, että ovis meni ja viikonlopun puppuilu riittää. Paljonhan tällä palstalla tuntuu olevan yhdestä ainoasta kerrasta plussanneita, joten toivoa on. :) Ovis voi oireilla hyvinkin eri tavalla eri kierroissa ja joskus hyvinkin vähäeleisesti. Jos testiviiva on ollut vahvistumassa ennen parin päivän taukoa ja nyt ei näy mitään, niin veikkaisin ovisplussan olleen juurikin taukopäivien aikana. Voimia piinailuun ja plussaonnea!

miimii10 > Plussaonnea huomiseen testailuun! bd

lumihiutale85 > Mulla on sama mies edelleen, mutta onnistunut raskautuminen kestää vaikka esikoinen nappasi helposti. Tilanne voi muuttua, mutta jospa kohdallasi olisi kaikki hyvin ja onnistuisitte pian. Koita olla stressaamatta vaikka se välillä vaikealta tuntuukin. Onneksi tänne palstalle voi purkaa tuntemuksia ja saada siitä vähän apua. :) Plussaonnea!
 
Macy Gray vitamiineista; eli niinkuin Huldasharks jo kirjoitti, niin D-vitamiineissa kannattaa varmistaa, että on todella sitä D3 vitamiinia, joka imeytyy paremmin kuin D2, jota on useimmissa monivitamiinivalmisteissa. Foolihaposta sen verran, että vähintään 400 mikrogrammaa kannattaisi syödä siitä asti kun alkaa yrittää raskautta päivittäin, mun gynen mukaan 800mikrogrammaa ois vielä parempi päiväsaantiannos raskautta yrittävälle, koska foolihappo vaikuttaa niin oleellisesti hedelmöittymiseen. Liikaa sitä ei voi syödä, koska on vesiliukoinen vitamiini niinkuin esim. C-vitamiinikin eli ylimääräinen poistuu kehosta pissan mukana.
 
Mun oli pakko tulla kertomaan etten teitä ole unohtanut ja olen tänään kp 30 testannut haalean viivan:) en voinut vastustaa testaamista vaikka olin aivan varma etten enää kestä koko asiaa enkä aijo testejä ostella. Viime kierrossa testasin samalla apteekin raskaustestillä ja silloin näytti selkeää valkoista tyhjää ikkunaa. Jospa nyt malttaisin odottaa vaikka perjantaille ja silloin jos testaisi uudelleen. En uskalla luottaa 100% varmuudella ennen kuin menkat ovat myöhässä. Tässä kuvaa jonka yritin kameralla saada, luonnossa ei tarvitse käännellä ja väännellä nähdäkseen.
Jos näette viivan ei saa onnitella vielä:$
 
Viimeksi muokattu:
Minä täällä valeraskaana :wave:

*Palelee. Lämmöt asteen verran normaalia ylempänä ollut kaksi päivää.
*Pää kipeä vähän väliä. Viikonloppuna oli kunnon migreeni.
*Ilmavaivoja.
*Väsyttää.

Olin uskomaton ja testasin jo tänään, siis dpo 5. Hullu mikä hullu. Viivanpaikan sain testiajan jälkeen One step:in liuskalla. :D Tarviis rauhoittua, kun kerta itselleni lupasin ottaa rennosti tämän kierron :stick:

Viivanpaikka näkyy, kun kallistaa näyttöä :D Näkeekö kukaan?

 
Amma > Mitähän tässä kommentoisi, jos ei onnitella saa? :confused: Kyllä se plussalta näyttää. Vauvaliimaa! :D Satumaisen hyvää tuuria kyllä nuo sinun nopeat onnistumisesi. Olen onnellinen puolestasi, mutta rehellisyyden nimissä tunnustan hieman pahoittaneeni mieleni kommenteistasi. (siksi en heti kommentoinutkaan, koska en halunnut sanoa turhaan pahasti) Tämä palsta ja pino on avautumista ja ajatusten jakoa varten, mutta vaikeuksia kokeneena pään kestämättömyyspuheet toista kiertoa kuumeilevalta tuntui pahalta. Täällä on myös monia sellaisia jotka ovat kokeneet useamman keskenmenon ja toivoneet lasta (jopa esikoista) monta vuotta. Kokemukset ovat yksilöllisiä eikä kenenkään pettymystä ole syytä vähätellä, mutta varmaan itsekin ymmärrät tuon mittakaavaeron. Tuon tämän ajatuksen ilmi pelkkää hyvää tarkoittaen enkä itse ainakaan sinulle vihoittele. Toivon sinulle vilpittömästi viivan vahvistumista ja ettei sinun tarvitsisi palata kuumeilijoihin tätä viidettä kuumeilemaan. Laitanko sinut nyt takaisin kuumeilijoiden listalle ja ehkä haamuihinkin? Piinailijoihin näköjään sinut unohdin poistuessasi pinosta, mutta ei siitä haittaa ole ollut. :) (kp30/30-32.......28v......5. lapsi......yk2 ?)

Huldasharks > Näen selvästi haalean viivan, mutta en erota onko siinä väriä. :D Tuolla dpo:lla ei ehkä herkkäkään testi vielä näytä raskautta, joten voisiko dpo olla oletettua isompi? Toinen vaihtoehto lienee se, että jostain syystä hormonitaso nousee nopeasti. Toivottavasti seuraava testi antaa kunnollisen viivan ja kaikki on kunnossa! =)
 
Digitaalinen ovistesti näytti plussaa 7 päivää sitten, eli en usko ovuloineeni aikaisemmin. Ja tuo viivahan tuli testiajan jälkeen. Ei siinä väriä ole. Kunhan vaan nautiskelen ajatuksella ja olen valeraskaana :p

Eikä tästä aikaisin testaamisesta ole mitään järkeä, tiedän sen. Vaikka väläyttäisikin punaista viivaa, voi mennä vielä kesken ja testaamaton olisi autuaan tietämätön. Mutta kun noita testejä tuolla lipaston laatikossa on ja ne huutelee mulle :whistle:
 
amma plussa tuo on! Tarrasukkia!

Huldasharks jännittävää! josko olisit ihan oikeesti raskaana! Eikös sillä ajatuksella nautiskelu olis paljon kivampaa.. :) Ymmärrän ton ajoissa testailun! 4 päivää viel ni vois paremmin näkyä!

).( mä olin jälkitarkastuksessa ja kaikki oli kunnossa. ovuloinut en ole eikä mitään hyvää follia ollu tulossakaan... 8mm oli paras ja paaaaaljon pieniä. Mutta sain ohjeeksi teroilla käynnistää menkat parin viikon päästä ellei ole vuoto alkanut niin lokakuussa pitäis päästä uuteen yritykseen!
mitään apuja en saanut ja keskenmenojen pitäis olla vaan huonoa tuuria :headwall:
kontrolli ens vuonna. sanoin kyllä et ajoin olla ennen sitä raskaana, mut tiiä sitte.
sellanen usko asiaan on nyt et kyl mä saatan viel joskaus raskaaksi tullakin, mut sit se menee kuitenki kesken..

:hug: jokaiselle!
 
Helou!

Ammalle oli ilmestynyt viiva tikkuun, WAU!

Huldasharks on kyllä varsin malttamaton :) Jännää!! Mulla on kyllä jos on nega ollut niin ihan aivan tyylipuhdasta valkoista vaan, vaikka miten on käännelly.......

ON: Clomit napsittu kp 5-9 ja ovista myös tikuilla koittanut bongata, mutta mutta.. Kp 11 aloitin tikuttelun ja aika hyvä viiva tuli, mutta seuraavat viivat on olleet toinen toistaan haaleampia :confused: Lämmöt oli eilen 0,1 astetta alempana, kuin muilla mittauskeroilla, mutta mitään muita tuntemuksia ei ole eikä ovis nyt muutenkaan vielä ole voinut olla. Olin ajatellut aloittaa Terot, kun ovis olis bongattu edes ehkä, mutta ei tunnu olevan tulollaankaan. . Näyttääkö noi ovistestit pco:ssa ihan puutaheinää vai onko toivo tässä kierrossa(taas) menetetty??
 
tirpula kiitos :) Pitkistä kierroista kärsineenä todella arvostan lyhyitä kiertoja vaikkei tärppi kävisikään, niin vuodessa tulee kuitenkin useampi mahdollisuus kun kiertoja on useampi.

Tervetuloa MolliMelooni :) Olkoot visiittisi täällä lyhyt ;)

PohjanTuuli onnittelut haamusta :) Toivottavasti pysyy mukana maailmaan asti :)

Mariel85 kiitos ovistoivotuksesta :) Vaikuttaisi, että se tuli perille ! :D Ja hienoa, että jälkitarkastuksessa kaikki on ollut kunnossa :) Toivottavasti raskaus saisi pian alkunsa ja pääsisit piinasta:)

macy gray minä olen jatkanut tuota lämpöjen mittailua tässä ja eilen sainkin sitten aamulla sellasen dipin. Tämän lämpöjen mittailun ajan aamulämpö on ollut vähän päälle 36 siinä heti heräämisen jälkeen, ennen sängystä nousemista. Eilen aamulla se oli 35,8. Tänäaamuna sain digitestillä hymynaaman ja vahvat viivat liuskatestiin :) Taidan jatkossakin jatkaa tuota mittaamista. Viikolla ainakin herääminen on säännöllistä, joten aamulämpöjä on helppo verrata :) Kiitos, että sait minut aktivoitua mittailemaan (vaikket varmaan sitä tietoisesti tehnytkään ;) ). Olen saanut paljon tietoa itsestäni seurailemalla lämpöjä :)

Ja tuosta ovistestaamisesta tuli mieleen, että oletko sinä kokeillut ovistestejä? Siis käsittääkseni se ongelma on PCOlaisella, että se testi saattaa näyttää jatkuvasti positiivista, joten siitä ei silloin hyötyä ole. Minulla ovistestit ovat toimineet, koska näyttävät sitä blancoakin välillä. Suosittelen kokeilemaan. Nopeasti sinä sen huomaat, että onko kokoajan positiivinen... :)

Niin ja sitten vielä teroluteista.. nimittäin minä ovuloin terojen aikana, kun niitä joskus söin. Itseasiassa ovulaatio tuli viimeisenä teropäivänä ja menkat sitten 1,5 vk sen jälkeen. Joten ei sekään ihan poissuljettua ole...

Tervetuloa lumihiutale85 :) Toivottavasti et viivy kauaa ;)

bluebaby voi, toivottavasti on jäänyt sinne simpat jemikseen oottamaan sitä munasolua :) Toivottavasti tärppää!

vimmu
minulla on takana kohta 4,5 vuotta tuloksetonta lapsen"tekoa" ja uskallan sanoa, että tiedän tunteesi. Välillä kun miettii taaksepäin, niin oikein ihmettelee, että miten ne kaikki pettymykset on kestänyt ja kuinka se onkaan tämä lapsettomuus muuttanut ihmistä. Olen aivan eri ihminen kuin se joka tämän projektin aloitti. Monessa suhteessa on ollut hyvä, että on saanut aikaa kasvaa ja valmistautua, mutta ... on se ollut rankkaa. Ensimmäiset kolme vuotta meni ilman yhtäkään itkua lapsettomuuden vuoksi. Nyt olen alkanut itkemään yhä useammin, pelko siitä,e ttei sitä lasta _ihan_oikeasti_ koskaan saa on aivan valtava. Ja se tunne, jonka ne ajatukset aiheuttaa, vyöryy toisinaan yli peittäen ihan kaiken. Toisinaan olen joutunut pysähtymään kesken työmatkan itkemään, kun en ole itkulta pystynyt enää ajamaan.
Itse olen lohduttautunut sillä, että minun on oltava vahva ihminen, kun minulle tälläinen taakka on annettu kannettavaksi. Ja olen niin vahva, että kestän lapsettomuuden ja löydän elämälleni toisen tarkoituksen. Vielä vaan ei ole niiden ajatusten aika. Ensin on yritettävä kaikki keinot, sillä katua en myöhemmin halua sitä, etten yrittänyt "kunnolla".
Voimia sinulle. Eiköhän se elämä kuitenkin jollain lailla lutviudu. :hug:

miimii10
toivottavasti sieltä vielä tulisi se plussa eikä menkat :)

Aawatar äääh, harmittava tilanne! Minulle on monesti käynyt myös noin, että on alkanut viivat vahvistuun ja sitten olen pitänyt tauon ennen seuraavaa testiä ja TADAA - ei mitään.
Toivottavasti ei olisi kyseessä mikään superpitkä kierto.

Huldasharks oioi... toivottavasti se viivanpaikka enteilisi oikeaa viivaa lähiaikoina :) Plussaonnea...!

Omaa napaa perään eli minulle saisi laittaa tälle päivälle dpo -1 Tänään sain plussan digitestillä sekä vahvan viivan liuskatestillä. Eli ovis onkin vasta tapahtumassa. Eilenaamulla tapahtui lämpödippi (tänäaamuna lämpö oli normaali) ja tosiaan tänään ovis+. Nyt mennään siinä mielessä hyvillä mielin, että nyt on ainakin pohjustettu tätä asiaa reippaasti.. toista viikkoa ainakin jokatoinenpäivä taktiikalla. Nyt on varmaan tänäiltana jatkettava vielä harjoituksia, vaikka eilenkin harjoiteltiin... mikä ei sinänsä ole välttämättä meidän tapauksessa kauhean hyvä, koska miehellä sperman laatu heikkenee mikäli jokapäivä reenaillaan... mutta... kaikki on nyt koitettava!

Oikein kovasti plussatuulia kaikille!
 
Mimmimami > Jos on pco, niin ovistestit saattaa näyttää ihan mitä sattuu. Hormonitasot kun heittelevät joillakin ilman mitään logiikkaa. Ovis saattaa jäädä tulematta plussasta huolimatta ja tapahtua vaikka testi ei kummoista viivaa (tai viivaa ollenkaan) näyttäisikään. Siksi en itse ole testaillut, mutta seuraavaan kiertoon ajattelin tuon Teroilun takia kokeilla. On tilanne sen verran hyvä munasarjoissa, että ehkä hormonitoiminnan jonkinlaisesta toimivuudesta voi pitää toiveita. Kyllä meillä toivoa on. :)

Ristiriitaisia oireiluja taas havaittavissa. Jotain limaista ovisvuotoa muistuttavaa pyyhkiytyi vessassa käydessä ja sattuu välillä samaan kohtaan kuin viime kierron lopulla. Tuntuu siis tuossa kohdun vasemmalla puoliskolla. Emättimeen ja kohdunsuulle tuikkailee myös välillä hetken kestävää vihlovaa kipua. Ihan siedettäviä ovat voimakkuudeltaan. Syytä voi vain pohtia, sillä dpo on alhainen. Yritän pitää ajatukset muualla ja odotella rauhassa kierron etenemistä.
 
Tarkoitukseni ei ole ollut loukata ketään. Mielestäni en ole omalla päänhajoamis jutulla yrittänyt muita loukata tai saamaan mukaan hajottamaan päätään. Olen sanonut ihan itsestäni nämä asiat. Te jotka jaksatte olla kärsivällisiä jopa vuosia on ihana asia, mutta suoraan sanottuna itse en siihen pysty ilman ettenkö stressaa siitä, ja jos kuulun tähän ketjuun mukaan, eikö minullakin ole lupa kirjoittaa tuntemuksiani. Niinkuin olen sanonut, olen ehkä tottunut saamaan kaikki liian helpolla niin en osaa olla yhtä rauhallisin mielin kuin muut täällä joilla on kärsivällisyyttä enemmän. Ehkä olet vetänyt liikaa itseesi minun kirjoitukset? mutta se ei todellakaan ole ollut tarkoitus. Olen höpöttänyt omiani välillä kiehuvana ja välillä lepposin mielin. Ei tarvitse enään lisätä listalle, jos tästä mennään eteenpäin ilman ongelmia niin johonkin aikaan siirryn tuonne odotus puolelle.

Amma > Mitähän tässä kommentoisi, jos ei onnitella saa? :confused: Kyllä se plussalta näyttää. Vauvaliimaa! :D Satumaisen hyvää tuuria kyllä nuo sinun nopeat onnistumisesi. Olen onnellinen puolestasi, mutta rehellisyyden nimissä tunnustan hieman pahoittaneeni mieleni kommenteistasi. (siksi en heti kommentoinutkaan, koska en halunnut sanoa turhaan pahasti) Tämä palsta ja pino on avautumista ja ajatusten jakoa varten, mutta vaikeuksia kokeneena pään kestämättömyyspuheet toista kiertoa kuumeilevalta tuntui pahalta. Täällä on myös monia sellaisia jotka ovat kokeneet useamman keskenmenon ja toivoneet lasta (jopa esikoista) monta vuotta. Kokemukset ovat yksilöllisiä eikä kenenkään pettymystä ole syytä vähätellä, mutta varmaan itsekin ymmärrät tuon mittakaavaeron. Tuon tämän ajatuksen ilmi pelkkää hyvää tarkoittaen enkä itse ainakaan sinulle vihoittele. Toivon sinulle vilpittömästi viivan vahvistumista ja ettei sinun tarvitsisi palata kuumeilijoihin tätä viidettä kuumeilemaan. Laitanko sinut nyt takaisin kuumeilijoiden listalle ja ehkä haamuihinkin? Piinailijoihin näköjään sinut unohdin poistuessasi pinosta, mutta ei siitä haittaa ole ollut. :) (kp30/30-32.......28v......5. lapsi......yk2 ?)
 
Viimeksi muokattu:
iloksi Onnea ovisplussasta! :flower: Eikös teidän sitten kannattaisi sen sperman takia jättää tämä päivä väliin ja talletella taas huomenna? Se ovis + tulee kuitenkin hyvissä ajoin ennen itse ovista! Mietin vaan että huomenna tai torstaina se ovulaatio varmaan tapahtuu...
Kovasti + teille toivon!
 

Yhteistyössä