Syyskuun suloisuudet 2013 *kesäkuussa*

Kiarala ilmoittelee itsestään pitkästä aikaan. Täällä jouduttiin maanantaina sairaalaan (koks) olen seikkaillut synnytysalin ja synnyttäneiden osaston väliä. Kovin supistelee ja kaikki mahdollinen jo melkein tehty ettei vauva syntyisi. Täällä pakkohuilaillaan tiputuksessa ja pistelläään vähän väliä. Vauvan painoarvio tällä hetkellä 1200-1300g.
rv 27+3 <3
 
KiaralA uiih, tsemppiä kovasti sinne sairaalapetiin, koitahan nyt pidätellä pientä vielä hetki!

Täällä on menty toista viikkoa aivan usvassa, töissä tapahtuu p...amaisia juttuja, ja oma jaksaminen on ollut koetuksella. Täällä olen päivittäin käynyt teidän kuulumisia lueskelemassa, mutta jotenkaan en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Nyt lomaa menty kohta 1. viikko ja vielä ois toinen perään, ja sen jälkeen ehkä paluu sorvin äärelle. Tämä ihana helle on hellinyt, eipä tässä paljoa ole aikaiseksi saanut, mutta onhan tullut levättyä. Vähän on pihalla maalaushommia saanut tehtyä, mutta kun unirytmi on mennyt aivan sekaisin. Tuntuu, että nukkuu parin tunnin pätkissä välillä valvoen sen pari tuntia ympäri vuorokauden.

Onneksi turvotusta ei ole helteen myötä kehkeytynyt, mutta ruoka ei tahdo maistua, ja kaikki tahtoo tulla takaisinpäin :( voi olla, että ensi tiistain neuvolassa onkin taas paino kääntynyt laskuun. Pieni mekkaloitsee ja pitää omia bileitä masun puolella tasaisesti, joten siellä kaikki kutakuinkin sitten hyvin.

Odotuksia on tiistain lääkärineuvolaan, josko sieltä ultralla saisi vilautuksen, että kumpikos tuolla masussa mönkii. 4D menoa olen miettinyt, mutta toisaalta kun on aika kallista niin onkohan se sitten kuitenkaan ihan sen arvoista?!? Onko moni menossa tai jo käynyt?

Leppoisaa loppuviikkoa masujen kanssa kaikille!

Plamsu75 ja Pieni poks 25+0
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille!
Ollut myöskin minulla pieni tauko kirjoittamisesta, mutta lukemassa olen kiireiltäni kuitenkin joka päivä.
Näihin muutamiin viikkoihin on mahtunut jos jonkinmoista. Valmistujaisia, syntymäpäiviä (ikää tuli huimat 23v :D) ja menimmepä miehen kanssa naimisiinkin :) ihanaa, nyt ollaan ihan virallinen pikku perhe, vielä kun metku saadaan syliin niin kaikki on täydellistä..
Tuota kuumuutta tosiaan piisaa, en kyllä aijo valittaa :D vaikka jalat turposivatkin heti kuumien kelien alettua..
Ensi kuun alussa olisi tarkotus lähteä lomalle lappiin. Vielä hetken aikaa kerkeää nauttimaan miehen kanssa yhteisestä ajasta kunnes vauveli saapuu..
13.6 KELA:sta ilmoittivat että äitiyspakkausrahat saapuisivat niin pääsee törsäilemään vauvantarvikkeisiin. Vaatteita tosin on jo isot laatikot ostettuna, vielä pitäs rattaat ym saada..

Metku 25+0
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja susu_v
Kiarala, hirveesti voimia sinne sairaalapetiin, toivottavasti pieni ei syntyis vielä!

Tänne ei suuria kuulu, se on alkanu vähä rasittaa ku kävelen niin hitaasti! Mur! Vaapun ku joku ankka menemään ja heti ku kävelee reippaammin alkaa vihloa alavatsaa.. Muita vaivoja ei oo, niin harmittaa tällainen raihnaisuus :/ Kaikki muuten hyvin ja masussa potkitaan ja pyöritään vilkkaasti pitkin päivää <3 Pysyy mieli rauhallisena äipälläkin.

Vaunut saapuivat tiistaina, aiiiiivan mahtavaa! Tekis mieli melkein lähteä lykkimään niitä tonne ulos mutta sitä en sentään kehtaa tehdä :D

susu_v 25+1
 
Voimia Kiarala, toivottavasti pieni ymmärtäisi nyt vielä jonkun viikon pysytellä pois pahasta maailmasta :attn:

Kävin tänään palkanlaskijalla ja totesin et huonotpa ovat kaupungin palkanlaskijoiden tiedot aiheesta. Olen siis jäämässä äitiyslomalle suoraan hoitovapaalta jota olen anonut tämän vuoden loppuun eikä palkamlaskija tiennyt voiko hän katkaista tuon hoitovapaani ja muuttaa sen äitiyslomaksi 17.8. alkaen ja onko minulla palkkaoikeutta niihin kolmeen kuukauteen jotka saisin jos olisin ollut töissä välillä. :mad: Paikan pää ei vastannut hänen soittoonsa eikä pari kolleegaa osanneet auttaa joten asia jäi kesken enkä voi KELAn papereita viedä ennen kuin asia selviää. Toivon todella et soittas huomisaamun aikana....
 
Käytiin äitipolilla kontrollissa tiistaina ja kaikki oli oikein mainiosti, viikkoja oli silloin 24+5 ja masuneitillä painoa jo 799g :) Kova tyttö on pyörimään ja potkimaan vaikka oli nyt jo raivotarjonnassa ultran mukaan...:heart:

Pitänee tulla huomenissa kirjoittamaan pidemmästi, nyt tulin oikeestaan vaan poksumaan Rv 25+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Mulle sais muuten vaihtaa synnäriksi K-PKS, oas ei huolinut mua :D Tarviin kuulemma synnytykseen 2 lastenlääkäriä eikä heillä ole tarjota sitä, joten suunnitelmiin muutos. Muutenkin heinäkuussa alkaa kontrollikäynnit siellä.

Saimpas tänään lähetettyä hakemuslaput työpaikan vakuutuskassaan ja vietyä ilmoituksen työpaikalle, että millon jää mammalomalle.

Nyt vielä nauttii ilta auringosta terassille.

Sunshine ja pirpanat 26+5
 
Moikkis:cool:

Neuvolalääkäri kuulumisia - kaikki hyvin:D Hb tippunut taas joten syömme edelleen rautaa. Paras uutinen oli se kun kävin vaa´assa ja painoa oli tullut 4 viikon aikana ainoastaan 200g. Minusta ei ehkä tulekaan ihan NIIN iso rantapallo:LOL: Kohdunkaula ym kaikki oli ok. Varattiin terkkarin kanssa kaikki loput neuvola ajat...siinä hetkessä tuli sellainen tunne että APUA näinkö vähän näitä aikoja enää on...
Minulle kun ei ole vielä aivan lopullisesti iskostunut tuo ajatus päähän että syksyllä meidän perheeseen kuuluu vauva. Vaikka kuinka yritän kuvitella ja mietiskellä asiaa niin se ei ota jäädääkseen korvien väliin. Kuuluu ehkä tähän esikoisen odotukseen?!

Pikkuinen on pitänyt sellaista vauhtia päällä viimeiset kaksi vuorokautta että välillä on joutunut miettimään että onkohan hän edes nukkunut yhtään. Heräsinpä sitten puolen yön aikaa tai kolmelta tai viideltä niin sellaista monotusta on ollut.

Tsemppiä KiaralA:lle sairaalaan ja toivotaan että pikkuinen pysyisi vielä hetkisen kohdun suojissa.

hanja ja osmoheluna 26+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
KiarlA: Voimia ja tsemppiä myös minulta! Sulla on siis kolmas lapsi. Miten kaksi aiempaa ovat syntyneet?

Tulin juuri äitiyspolilta.Tai aika oli äityspolille, mutta koska hoitava lääkäri oli tänään sikiöntutkimusyksikössä, kävin siellä ja pääsin 3D-ultraan. Ja voi, pieni neiti on niin täydellinen :heart:. Puhuimme paljon sekä lääkärin ja kätilön kanssa kauhuistani, ja molemmat olivat tosi ihania ja empaattisia. Haluavat kuulemma tehdä kaikkensa, että mulla olisi helpompi olla.

Käytönnön helpotus on se, että synnytys käynnistetään 9. syykuuta, eli silloin on viikkoja 38 + 4. Takana 25 + 1 viikkoa ja jäljellä reilu 13. Jos ajattelen positiivisesti, niin reilusti ollaan voiton puolella. Tosin kolme kuukauttakin tuntuu ikuisuudelta.

Mulle voisi lisätä tyttölupauksen.

Helmitoivo, 25 + 1
 
Täälläkin kirjoitellaan taas pitkästä aikaa, nyt alkoi kesäloma täälläkin! Jes! Ja kesäloman kunniaksi näköjään saapui äitiyspakkauskin, ja siitä syystä oonkin ihan innoissani täällä! :D Oli ihanaa päästä tonkimaan sitä laatikkoa.<3 Pitää yrittää kirjotella useammin, keskustelut tulee aina lukastua mutta itse kirjottaminen ei meinaa luonnistua. :/ Mulla voi muutes muuttaan iäksi 22,kun näköjään vieläkin 21. :D
 
Täälläkin on nyt poksuttu 27 ja maha tuntuu valtaisalta. Ei puhettakaan reippaista kävelylenkeistä (melkein meinas itku tänään päästä kun joutui aamupäiväkävelyllä tahtia hidastamaan)... :(

Kelassa oli sitten hiukan nopeanpuoleinen käsittelijä mun vanhempainrahahakemuksen suhteen. Hain siis 6kk tulojen mukaan ja päätös oli jo tehty vaikken ollu vielä toimittanu yhtään palkkalaskelmaa sinne...
Oli siis laskenu mun tulot 1.12.12-31.5.13 väliseltä ajalta, vaikka itse äitiysloma ja rahan maksu alkaa vasta 29.7. Sain nyt homman kuitenki selvitettyä ja toimittelen palkkatietoja sinne. Mut mua ÄRSYTTÄÄ kaikki tällanen ylimääränen, turha stressaaminen just nyt tällähetkellä :O

No, vauva möyrii,hyörii ja pyörii. Yöt saan onneks nukuttua hyvin ja rennie auttaa närästykseen. Nyt on noi lapset ollu oksennustaudissa ja todella toivon että itse välttyis...

Mirka J. 27+1
 
  • Tykkää
Reactions: LoruLiisa
Tässä omaa aamumasua. Illalla se näyttää ja tuntuu vielä isommalta.


Kävin eilen ostamassa Stadiumista pari kokoa normaalia isommat trikoot, kun nykyiset puristaa jo niin paljon vatsaa. Uusien pitäisi mahtua monta viikkoa, kun yltävät yli navan eivätkä varmasti purista. Onpa taas parempi lenkkeillä! :)

Empuuu rv 25+5
 
Teidän masukuvat on kyllä ihania :heart: täytyy käydä investoimassa kamera jotta sais alkaa kuvaamaan tätä omaakin pötsiä. Minusta tämä on ihan valtava! näyttää omaan silmään ainakin paaaljon isommalta kuin noissa teidän kuvissa....:ashamed:

Vauva liikkuu paljon ja olo on kohtalaisen hyvä. Turvotus on taas pahentunut ja uutene vaivana mulla on alkanut sattua kylkeen ihan hulluna. Sairastin loka-marraskuussa todella vakavan keuhkokuumeen, olin reilut 2 viikkoa sairaalassa ja minuta leikattiin kahdesti. Kehkostani kaavittiin pois märkäpesäkkeitä ja siellä oli myös sellainen paksu imuletku melkein viikon. nyt nämä kyljen haavat ja niiden alla olevat lihakset tai jotku ei ilmeisesti tykkää kun masu kasvaa. Kipu pahenee joka päivä, ihan kamalan kipeä nytkin :'( Kävin kysymässä tk:ssa tästä mutta sanottiin vaan että seuraillaan...

Minulla todettiin poskiontelontulehdus ja keuhkoputkentulehdus kyllä vime viikolla, pelottaa jos taas painuu keuhkoihin eikä voida ees kuvata.. vaan eipä nuita hoitajia mun huoli näyttäny kiinnostavan. :(

Semmosta LoruLiisalle 25+2
 
KiarlA: Jaksamisia. Toivotaan että sun vaavi pysyy vielä vatsassa. Mutta olet jo onneksi hyvillä viikoilla jos pois meinaa tulla. Kilon ylittäminen on suuri juttu. Meidän neiti syntyi 27+5 ja pärjäsi todella hyvin eikä keskosuudesta jäänyt mitään ongelmia. Mutta tottakai on hyvä jos pysyy vielä pitkään vatsassa.

Eilen poks 24+0 <3 kävin myös eilen äippäpolilla. Kohdunsuu kiinni ja pituutta 4,8cm eli todella hyvin. Kohdunsuu pehmeä. Aloitettiin lugesteronlääkitys. Iltasin yksi kapseli emättimeen. Tuolla on saatu kuulemma hyviä tuloksia raskaana oleviltakin. Olen kuullut noita käytettävän vain raskauden yrittämisen aikana. Seuraava käynti 19.6. Sit mietimme pistämmekö kortisonit varuksi. Lääkäri sanoi et jos pääsis 30vk niin olisi todella hyvä. 32vk olisi kuulemma erinomainen. Otettiin saganäytteet. Viimeksi tulehdus ei näkynyt testeissä. Jospa nyt näkyisi jos se on. Vauvalla painoa 600g. Vastasi viikkoja. Nyt kun olemme varpaillaan odotuksen kanssa niin käy kuiteski niin et olen yhdessä koossa vielä lokakuun puolella :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Masukuvaa vihdoin täältäkin tältä aamulta 25+2



Aamulla niin näyttää sievältä, mutta päivän aikana pullahtaa jotenkin paljon suuremmaksi, huoh. Eilen illalla, ja tänä aamuna pitkät kävelylenkit takana koirapoikien kanssa, ja hyvin sitä vielä tallustaa, mutta huomasinpa, että lenkkien jälkeen olo ei ole kovinkaan mukava :( Joten kai se on oltava armollinen itselle, ja myönnettävä, että pidemmät lenkit reippaalla vauhdilla täytyy nyt jättää hetkeksi.

Kesäistä lauantaita!:flower:

Plamsu75 ja Pieni25+2
 
  • Tykkää
Reactions: susu_v ja Oubou
Huh hellettä! Mä en tykkää sitten yhtään helteestä, muutenkaan, saati sitten tällä hetkellä! Toivottavasti kohta olis syksy, nyt on kaksi loistavaa syytä oottaa syksyä ;)

Tuosta Panadol-aiheesta vielä... Mä yritän muutenkin "syödä" mahollisimman vähän lääkkeitä ja kun on tää lapsettomuustausta takana, niin tiedän etten antais IKINÄ anteeksi ittelleni, jos lääkkeiden takia pilaisin jotain :( Mutta toiset saa mun puolesta ottaa/syödä, en ketään halua tuomita!

Kiaralalla on huimat tilanteet, toivotaan nyt että pieni vielä malttais pysyä kohdun suojassa muutaman viikon!

Täällä olis vielä neljä viikkoo töitä jäljellä, ja sit alkaa kesäloma ja perään sitten äippäloma, hui! Maanantaina olis neuvolakin, piiiiitkästä aikaa, viimeks oli rv16! Tosin täs välissä on ollu nuo kaksi ultraa, joten ihan hirveetä paniikkia en oo ittelleni saanu luotua ;) ja nyt jo tuntuu vauvan liikkeet ja potkut hyvin, joten pienellä kaikki hyvin. Äidillä ei niinkään, tän viikon supistellu enemmän ja vähemmän, joten senkin takia ootan neuvolaa... Toivottavasti mua vaan nyt sitten kuunnellaan! Ja maanantaina saan kelan paperitkin mukaani, joten pääsen niitäkin täyttämään, ja ennenkaikkea viemään ne pomolle/palkanlaskentaan, jos sitten saisin joskus sieltä kelastakin tiedon...

Mahan koosta, mullakin on jo hirmuinen masu ja eilen sanoinkin miehelle, et minkähän kokoinen oon sitten syksystä... hui! Nyt yritän saada otettua kuvan (ekan masukuvan!), jos osaan tänne lisätä... (mullahan oli tuota ylipainoa, että senkin takia tuo maha näyttää niiiiin isolta!

Tuntuu että siitä on jo niin pitkä aika, kun viimeks kommentoinut, ettei oikein osaa/muista mitä kirjoittaa...

Metkuttimelle tuplaonnittelut!

Plamsu, ei tännekään ruoka maistu, mut jäätelö senkin puolesta ja kaikki hedelmät ja makea, muttei rasvainen, maistuu kyllä!

Ihanasti ootte kyllä jaksaneet ostella pienokaiselle kaikenlaista, mä sain eilen ostettua ekat bodyt ja collegeasun (parit Me&I-vaatteet oon kyl kevään aikana tilannu) mut muuten on kaikki vielä hakusessa, vaunut ja sitteri taitaa olla isommat hankinnat, turvakaukalo on pojilta vielä tallessa, samoin kuin kaikki vaatteet, mut tietty täytyy jotain vaaleenpunasta/tyttömäistä ostaa ;) Niin ja toi auto... Aaargh! Se pitäs saada vaihettuu, mut ei olla oikein miehen kanssa päästy yhteisymmärrykseen hinnasta... Noh, ehkä se tulee tässä jossain vaiheessa selvitettyä, toivottavasti!

tiggeri ja typy 23+4 (IIIKS!)
 
Terve vaan taas pitkästä aikaa :wave:
Mä olen tällänen laiskanpuoleinen kirjottelija, varsinkaan kun ei mitää erityistä raskaudessakaan tapahdu, noh luojan kiitos helteet hivenen väistyneet, oli tuskasta kun oli 30astetta :whistle: sateita odotellessa..
Noh kesäkuun lopussa olisi kontrolli ultra kysiin äitipolille, toi istukka taas kasvaa kohdunsuun päällä, toivon kovasti että siirtyy poes eestä, tahtoo ihan ehdottomasti alatie synnytyksen, pelkään kuollakseni leikkauksia..

Minä myös voisin laittaa mun jättimahasta kuvaa kun olen nyt niitä räpsinyt, mutta tunnustan en osaa laittaa niitä :stick: :ashamed:

kristyr & papana 24+6 :heart:
 
Kuvien laitto on aikas yksinkertaista; rekisteröidy tuonne aijaa.com -sivustolle, ja sitten pääset lataamaan sinne kuvia. Kuvien alapuolella on ikoneitä, joista yhden kohdalta saa esiin nuo url-osoitteet ja linkit yms. Siitä kopioi tuon thumpnail-linkin, tai pikkukuvalinkin, kokeilee ensin vaikka esikatselun kautta miltä näyttää :)

Eli lisää masukuvia :heart: ne on ihania!

Käväisin sunnuntaiaamun iloksi taas puheistani huolimatta pitkän, rauhallisen aamulenkin kylän raittia ja rantoja pitkin. Tämä Suomen kesä on niin ihana, mutta harmittavan lyhyt, on pakko yrittää nauttia näistä aurinkoisista, ihanista aamuista/päivistä :D

Pirteää sunnuntaita!

Plamsu75 ja Pieni 25+3
 
No nyt mäkin oon vaan jumittunut tonne naamakirjan puolelle,mut koitan käydä välillä täälläkin päivittelemässä kuulumisia :)

En nyt muista oonko tänne jo päivitellyt,mut aiemmin viikolla oli sokerirasitus vol 2, arvot oli: 0h= 5,1 1h=7,7 ja 2h= 7,2 eli hyvät :)
Pahan olon sain sokrulitkusta koko päiväksi,yök..
Neuvola ois ollut kans viime viikolla,mut unohdin sen,hups..siirtyi huomiselle.

Synnärilläkin oon joutunut vierailemaan tiistaina illalla. Pitkin päivää tuli aaltoilevasti menkkamaisia kipuja alavatsaan ja -selkään, illemmalla sit oli ihan polttavia jo. Soitin kaverin käskystä synnärille ja näytille pyysivät vielä samalle iltaa. Siellä sit ekana laittoivat käyrille,olin melko kipeä. Eihän se käyrille laitto onnistunut,kun pikkuinen karkaili kokoajan ja monotti anturia tosi kovasti :D Makoilin pikku huoneessa siellä puolisen tuntia,kivut helpotti. Sit taas tuntui, kun piti siirtyä toiseen huoneeseen ultraa ja sisätutkimuksia varten. Supistuksiksi nuo tuntemukseni nimettiin heti,ei tainneet ihan mitään harkkasuppareita olla kun olivat niin kipeitä. Kaikki oli hyvin, säikäytti tosi paljon. Ultratutkimuksen yhteydessä päästiin kurkkaamaan taas sukupuoltakin, neiti edelleen :) Painoarvio huikeat 633g ! Vastasi tuolloin paria päivää isompaa. Loppuviikko määrättiin lepoa, joka on auttanut.

Piupiuu 24+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Heippa pitkästä aikaa taas! Ei tämmösillä helteillä ole malttanut istua koneella :)

KiaralA paljon tsemppiä sairaalaan! Toivottavasti pikkuinen nyt pysyisi vielä edes muutaman viikon, vaikka jokainen päivä on toki kotiinpäin!

Ei saisi valittaa kun kerrankin on lämmin, mutta seuraavaksi viikoksi luvatut kylmemmät ilmat kyllä piristää mieltä, kun tää helle saa niin kamalat turvotukset aikaan, enkä pysty yhtään nukkumaan. Meillä on sisällä 30 astetta vielä öisinkin ja yöt on tuskaa, päivisin hakeudun aina johonkin viileään. Miten te olette helpottaneet oloa helteillä?

Täälläkin taitaa olla ajan kysymys, koska täytyy taas käydä synnärillä pyörähtämässä, siihen tahtiin supistellut. Olen nyt yrittänyt juoda todella paljon ja pysytellä makuuasennossa niin supistuksen on pysynyt hallinnassa, välillä kyllä alkaa usko loppua jos koko raskaus on tällaista. Mullahan taas tosiaan todettiin, että munuaiset on ongelmana (viime raskaudessa oli hydronefroosi) ja synnytys käynnistetään luultavasti elokuussa. Munuaiskivut tuntuu taas pikkuhiljaa vain pahentuvan, joten saas nähdä, miten loppuraskaus menee, kotona vai osastolla...

Neuvolassa olin keskiviikkona ja sf-mittaa jäätiin ihmettelemään usean mittauksen jälkeen, mittaa tuli 27,5cm, joka huiteli kaikkien käyrien yläpuolilla, kohtu menee ihan omissa mitoissaan. Muuten oli kaikki hyvin. Munuaisia ultratessa huomattiin, että vauvakin on iso, joten kai se on ihan järkevää, että niin on kohtukin? Kiinnostaisi vain tietää, mistä iso koko johtuu, mennäänkö pidemmällä vai onko isoon kokoon joku muu syy? Sokerirasitukseen en taaskaan joudu, koska ei ole mitään siihen viittaavaa. Onko jollain muulla ollut huomattavasti isompi painoarvio vauvasta? Meillä oli tosiaan painoarvio 700g silloin kun painoa olisi pitänyt olla juuri ja juuri se 400 grammaa.

Mulle saisi muuten päivittää tohon listaan blogiin uuden osoitteen, uusi osoite on MUTSIS ON. – Kaksplus

Supermassive 25+4
 
  • Tykkää
Reactions: äititys ja onni

Yhteistyössä