Syyskuun suloisuudet 2013 *kesäkuussa*

Heippali hei!

Mun jalat ja selkä alkaa vihottelemaan pikkuhiljaa.. huh kun eilen olinki rikki kun työpäivän steppasin edestakas ja kotia tullessa jalat aivan tulessa ja jomotti. Ja selkää vihloi ihan sairaasti. Nyt taas parempi kun sai levättyä koko illan ja yön.

Tänään mennään perhevalmennukseen, imetys ja lastenhoito- aiheena. Jännää :)

Huomenna ois jonkunsortin neuvola, en nyt oikein ymmärtänyt että onko sokerirasitus (vaikka ei mulla sellasta pitäny kuulemma olla kun olen alle 25), mut jotain neuvolantäti semmosestakin puhui. Oisko sitten vaan taas kovakouraista neuvolalääkärin runnomista, aiai jo valmiiksi.

Pitääkö sokerirasitukseen paastota jos semmonen nyt kuitenkin on? Unohdin soittaa ja kysyä ja puh.aika oli jo.

Eilen taas sain ihmetystä osakseni kun muutama tuttu sai kuulla vauvasta ja lasketusta ajasta, "Ja noin pieni maha!" :D No ei se mikään iso ole ei, mutta liikkeet on hurjan kovat, ja tuntuu että napa repee hetkenä minä hyvänsä.. Varsinkin jos on syönyt aivan liikaa.

Beibei & Ipana 25+1

ps. ostin sen maksalaatikon mutta en ole syönytkään sitä! tuola se odottaa jääkaapissa eikä enää tee mieli :D
 
BeiBei joo sokerirasitukseen pitää paastota 12 tuntia eli tuskin se huomenna edessä on, jos ei puhunut mitään. Se on tärkeää, että on toi paasto ja sitten otetaan vielä 1h ja 2h sen sokerijuoman jälkeen laskimoverinäyte. Sielä menee aikaakin se reilu 2 tuntia kaiken kaikkiaan labrassa. Itse juuri hiljan sielä kävin .

Mulle iski tänään kauhea karkin himo ja niin sitten sorruin ja ostin karkkipussin :p oon pitkään mennyt jäätelöllä, mut tänään päätin et saa pitkästä aikaa karkkiakin maistella. Vaikka söin kyl päivällä jätskiäkin :p kauhea herkkusuu herkkusuu......argh! Maha on jättimäisen iso, ainakin siltä tuntuu.... vaikka eipä tuo muiden mielestä niin isolta näytä. enemmän sanoo vaan moni, et pieni sievä potkupallo vain näkyy =)

Himoja ei muita mulla ole, kuin se jäätelö :p sitä voisin kauhoa kaksin käsin AINA ruuan jälkeen. Ruokaakin pitää saada ja aamupuuro on tärkeä päivän aloitus :)

Kipuja ja kolotuksia vielä odottelen. Ehkä ne alkaa tuos 30+ viikolla.... sen verran on alkanut tuntua selässä, että pitkän yön jäljiltä on selkä kipeä, jos nukun selällään. En kyllä kauan pysty selällään olemaan, painaa jo niin kivasti. Lonkat on hieman kipeytyneet yön jälkeen, mut vielä uni maistuu ja kovin maistuukin. Nautin niin tästä, että saan nukuttua hyvin. Vessareissujakaan ei tarvi tällä hetkellä tehdä kuin kerran, joskus 2 yössä =) sitäkin odotellaan, että ramataan vessas pari kolme kertaa ja muutenkin yöt katkonisia lonkkien kipeytyessä. Maha vielä kasvaa ja sängyssä kääntyminen on norsumaista pomppimista :LOL: ai että "ihanaa" tämä raskausaika.

Delila 26+3
 
Kummitytön luona tuli eilen vierailtua ja sieltä tarttui mukaan jos jonkin näköstä vauvan tarviketta ja -vaatetta ;)
Sain ihanat limen vihreät vaunut,joissa tehoste värinä tummempaa vihreää ja yhden ylimääräisen vaunukopan (ajattelin vauvan nukkuvan siinä ensikuukaudet). Sitten ystäväni oli ostanut kirpputorilta kassillisen 52-60cm vaatteita,joten ekat viikot pärjätään vaatteiden osalta mainiosti.
Ja kaikki vaatteet saan kyllä oikeastaan ystävältäni :) On kyllä väritykseltä aika puna painotteista,mutta kyllähän niitä voi koneessa värjäillä jos sattuu poika tulemaan ;)

Olo on hyvä kaikinpuolin ja töitä vielä päätoimessa 2viikkoa ja sitten 5 yövuoroa sivutoimeen ja sen jälkeen ansaittu kesäloma,jolta jään suoraan mammalomalle :D JIPPII!

Maanantain neuvolaa odotan kauhun sekaisin tuntein,koska KYLLÄ täälläkin on jäätelö maistunut ja maistuu melkein joka päivä. Uusi tuttavuus Kismet jäätelö on vaan niin hyvää (vaikken siis Kismetistä muuten tykkää). Eli saas nähdä paljonko on paino 5 viikossa noussu ;O Mutta ilmeisesti sokerirasituksessa kaikki oli ok koska neuvolasta ei mitään ole soitettu... No, maanantaina sekin selviää.

Nyt en vielä jaksa innostua vaatteitten ja vaunujen pesusta,taidan jättää ne suosiolla sitten lomapuuhaksi :) Tarttee kuitenkin muutama lipasto tyhjentää vauvan vaatteille ja hieman makuuhuoneessa järjestystä vaihtaa...

Mirka J. 28+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Poikalupaus, eli tämän saisi päivittää tietoihin.

Tänä aamuna siis läpikäyty 4D tutkimus, ja poika näyttää kasvavan hienosti käyrien keskivaiheilla, ja kaikki näyttää onneksi muuten hyvältä mutta... :'( pienen surun ja huolen aiheuttaa kuitenkin tieto ja kuva pienestä, jolla on sekä huuli- että suulakihalkio, ja lähete jatkotutkimuksiin lähti tänään tuolta yksityisklinikalta.

Onneksi tänä päivänä nämä halkiot pystytään korjaamaan hyvin, ja jälki on lähes huomaamatonta, mutta ainahan sitä suree, kun jotain poikkeavuutta löytyy.

Kaikki kuitenkin hyvin ja tästä viikonloppuun, ja ensi viikolla taas paluu työn äärelle.

Ihanaa vkloppua teille kaikille!

Plamsu75 ja Pieni 26+1
 
Plamsu, meidän esikoisella on suulakihalkio. Ja se todettiin vasta synnytyksen jälkeen. Mutta näin pian 5 vuotta täyttävän esikoisen äitinä, tuo kokemus on ollut kaikin puolin opettavainen ja lopulta positiivinen. Eli tarpeeksi tietoa ja vertaistukea (mitä, Husukesta saa yllinkyllin, koska vain haluaa), niin elämä alkaa hymyillä :) facebookissa on ihana ryhmä "Avoin hymy", jonne kannattaa jo nyt odotusaikana liittyä. Halkiolapset ovat valloittavia avoimine hymyineen <3 tsemppiä totutteluun!


suhveli 27+0
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Moikka!
Jaksamista Plamsu teille uuden tilanteen edessä!! Mun vanhan koulukaverin vaimo pitää blogia niiden huuli ja kitalakihalkio vauvasta. Se on ihan kiva blogi ja sieltä saa kans varmasti jotakin pientä tukea uusille mietteille. Leveämmin hymyilevä perhe: Kaikki hyvin
Tuossa on linkki uusimpaan päivitykseen, mutta on toki vanhempiakin juttuja josta voi aloittaa lukemisen.

Mulla itsellä oli tänään sokeritasitus ja se oli kyllä kamala. Mulle tuli n. 5min jälkeen litkun juomisesta ihan kamala olo ja pääsin sitten pötkötteleen yhteen huoneeseen omaan rauhaan (ettei tarvinnut olla muiden aamuruuhkalaisten töllättävänä). Sen jälkeen oli vielä pari tuntia kamala olo mut sitten se meni ohi.
Mit nyt sekin on sit hoidetttu.

Ei muutakun rempan täyteinen viikonloppu taas edessä. Tai mä en juuri remppaa, kun supistelee, mutta toimin sitten "työnjohtajana" :)

T. Allu ja jvg 26+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Kiitos Allu13 ja Suhveli, olenkin jo tänään kaivanut paljon tietoa, ja tuo Leveämmin hymyilevä perhe-blogi on ollut ihanaa luettavaa, samoin tuo oma fb-ryhmä :heart: On hienoa, kun tietää että vertaistukea löytyy. Matkaamme nyt luottavaisin mielin eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Voimia ja jaksamisia Plamsu uuden tilanteen edessä.
Hienoa että löytyy vertaistukea, kurkkasimpa itsekin tuota blogia ja oli kyllä mukavaa luettavaa. :)
Eikö teillä sitten rakenneultrassa halkio näkynyt? Itse olen myös jännittänyt tuota halkion mahdollisuutta, kun olen joutunut ja joudun syömään koko raskausajan migreenin estolääkkeitä, niistä johtuen mahdollisuus halkioihin on suurempi. Meillä ei rakenneultrassa todettu mitään poikkeavaa, mutta ollaan ajateltu myös tuolla 4D:ssä käydä.
Onneksi ne pystytään nykypäivänä kuitenkin hienosti korjaamaan!

(.) Mulla on ollut jotenkin viime päivät kauhean masentuneita.. Tuntuu että aika kuluu ihan liian hitaasti ja joka päivä pelkään että jotakin sattuu. Miks en vieläkään osaa nauttia ja uskoa siihen että meillä on syksyllä oma terve tyttövauva? Anteeksi valitus:(

serenade ja mirkku 24+6 (huomenna poksutaan) :)
 
Serenade, mulla ihan sama juttu, että olen masentunut ja joka päivä koko ajan tapahtuu jotain eikä pientä tyttöä tulekaan.

Voimia Plamsulle! Onneksi kyse on korjattavasta asiasta.

Mulla on pahoinvointi palannut viime aikoina. Jonkun aikaa oli usein hirveää kuvotusta ja ällötystä. Nyt se on mennyt ohi, mutta monet hajut tekevät taas tosi pahaa. Hyi yäk, kuinka se huone haisee, johon laitoin neljän jälkeen firman kesäjuhlista kotiutuneen mieheni nukkumaan. Kävin äsken huoneessa, ryntäsin ulos ja äkkiä ovi kiinni. Onneksi ennakoin enkä ottanut haisulia samaan sänkyyn nukkumaan.

Vielä hiljaista tässä taloudessa, mutta kohta kuopuksemme (vuosi ja neljä kuukautta) varmasti herää. Yleensä on hyvinkin kuuden aikaan hereillä, mutta onneksi on niin hämärä aamu, että hämää pientä miestä nukkumaan vähän pidempään =). Esikoinen (kaksi vuotta ja seitsemän kuukautta) puolestaan on veljeni perheen luona yökylässä. Itse nousin jo, kun oli niin nälkä ja halusin rauhassa syödä aamupalan. Onneksi menin ajoissa nukkumaan.

Helmitoivo, 26 + 2
 
Viimeksi muokattu:
serenade eipä näkynyt meidän rakenneultrassa jorvissa niiden laitteilla tuota halkiota, ja tuossa kun katselin sieltä saamiamme kuvia, niin vain niin toiselta sivulta ovat kaikki kuvat, ettei siinä suht epätarkassa ultrassa kyllä ollu mtn mahdollisuuttakaan huomata tuota.

Nyt ehtii tietoa hankkia, ja tilanteeseen valmistautua. Olen vain niin täynnä tätä äitiyden onnea :heart: ja kiitollinen tästä, että meidän elämään tämä pienokainen kuitenkin suotiin, vaikka jo olimme ehtineet sen tiimoilta luovuttaa.

Kiitoksia teille tsemppaamisesta!

Mukavaa lauantaita!

Plamsu75 ja Pieni 26+2
 
Helmitoivo, eikös ookin tosi rankkaa henkisesti? Mulla ainakin.. Toivoisin et pystyisin vaan nauttimaan, mut en pysty. Pakko se on itselleen myöntää. Ensin pelkäsin uutta keskenmenoa, no nyt pelkään kohtukuolemaa tai että viimeistään lasketun ajan/synnytyksen aikaan tapahtuu jotain kamalaa. Pelkään myös että vauvalla ei kaikki vain yksinkertaisesti ole hyvin. Ultrattu on varmaan liki 10 kertaa ja aina on todettu "kaikki näyttää hyvältä, ei mitään poikkeavaa." Silti mulla on sellainen fiilis kun en olisi noita sanoja koskaan kuullutkaan?! Alan olemaan ihan hermoraunio ja tuntuu ettei oo ketään kelle tästä enää kehtaisin puhua...

Plamsu, ihme ettei rakenneultrassa tuollaista huomata. Meidän ultra kesti yli puoli tuntia ja vauvaa tutkittiin tosi tarkkaan. Saatiin kans kuvat vain toiselta puolelta, hyvä sivuprofiilikuva tulikin, mutta aiemmin ultraaja tutki kyllä kasvoja tosi tarkkaan... Tiedä sitten. Kai nuo laitteet vielä nykypäivänä on erilaiset ja ultraajat myös. Onneksi kuitenkin teille selvisi asia 4D:ssä, niin on aikaa valmistautua ja etsiä vertaistukea. Hieno asenne sinulla, ihailen. :heart::heart:

serenade ja mirkku 25+0 pokpoks vaan.. ei oo mitään riemua tänkään suhteen :D
 
Serenade, juuri tuollaista minullakin! Minulla on nyt kolmas raskaus, ja kaksi edellistä ovat olleet aivan samanlaisia. Mulla käynnistetään synnytys, kun 38 viikkoa tulee täyteen juurikin psyykkisen tilani vuoksi. Kirjoiteltaisiinko yksärinä näistä kokemuksista? Olisi helpottavaa jakaa tätä kammottavaa oloa. Monta kertaa päivässä tulee sellainen olo, että sekoaa ihan oikeasti, kun ahdistaa niin pirusti.

Helmitoivo, 26 + 2
 
Heippa täältä metän keskeltä Jämsästä Jukolan viestistä :D

En sentää itse ole ryhtynyt tuohon, sisko halusi että lähen hänen mukaan. No mitäs muutakaa ois ollu ku o vapaa päivä. Totta kai lähen siskon kaa matkaan mukaan. Jäädään ehkä yöksi.. Vaikka mua ei.kyllä houkuta selkäsärkyineen nukkua maastossa :D
Istuskellut ja ottanu aurinkoo maha pystys, ohikulkijat vähän kattoo :D Noo ei se haittaa.
Mutta
28+0 poksahteli masu on ottanu nyt sen kasvupyrähdyksen ja alkanu kunnolla pyöristyä :D
Turvotus on ollu arkipäivää ja närästää! Niin raivostuttava vaiva.. Mikään ei tunnu auttavan.
Selkäsärkyjä on jos paljon kävelee/seisoo joskus myös pitkästä istumisesta.
Eilen kävin taas pikkuselle kattelemas jotakin uutta ja löysinkin pari bodyä ja itelle äitiystopin ja caprit.
Eipä sen ihmeempää jatkan täällä odottelua ja toivon ettei hyttyser ala enempää syömään.

Tsemppejää! :)

Gilda ja Dudu 28+3
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou ja Plamsu75
Heissan mammat!

Terkut sokerirasituksesta, täällä sitä istutaan ja odotellaan seuraavaa verikoetta.. Onneksi on läppäri mukana niin en kuole tylsyyteen :D Se ällöttävä kolalitku oli kyllä PAHAA, hyi! Ja kun hampaitakaan ei saanu pestä ennen tätä niin vähän inhottaa sekin :p

Muuten kaikki mallikkaasti, mitä nyt iltaisin on alkanu närästää aika ikävästi. Ennen raskautta en kyllä tiennytkään että närästys voi olla niin epämiellyttävä vaiva, yöks.. Masussa käy kova hulina päivittäin, varsinkin iltaisin muljuaa niin että maha vaan hytkyy <3

Mitä parhainta juhannusviikkoa pallomahoille :)

susu_v 26+5
 
Ai teilläpäin susu_v vielä sitä kolalitkua ;) Mä kyllä jotenki tykkäsin siitä ja meillä tälläkertaa sellasta vadelman makusta litkua (hyvää sekin).

Neuvola lääkäri oli tänään. Terveydenhoitaja oli sairaana ja oli kyllä huvittavaa seurata kun lääkäri joutu ettimään kaikkia tavaroita (ei siis ilmeisesti ollu ennen kyseisessä neuvolassa ollut) :D Meillä onneksi pieni yhden hoitajan neuvola niin osasin minäkin hieman valaista mistä löytyy verenpainemittari, puntari ym.

* paineet 120/70 p.56
* painoa tullu 3kg (600g/viikko)
* vauvan syke 145
* sf 25 (ei hajuakaan mikä normisti näillä viikoilla)

Muuta ei sitten katotukaan,kun ei lääkärillä olisi aika riittänyt ;)

Sano sisätutkimusta tehdessä että kohdunsuu (vai onko se -kaula?) on pehmeämpi kuin mitä viikkoihin nähden saisi olla, mutta kun ei ole kivuliaita supistuksia niin ei haitanne. En mä oo ees huomannu,että mua supistelis... ;)
Hassua! Ehkä odotan vaan niitä kivuliaita enkä huomaa harkkasuppareita ;D
No, täytynee nyt koittaa ottaa hieman rauhallisemmin (jos osaisin..)

Viikonloppu oli ja meni taas... Töissä ja kotona siivotessahan tuo vierähti. Oon saanu jo aika monta vaunun osaa pestyä. Täytynee vaan nyt laittaa niitä jätesäkkiin ettei pölyynny. Vielä ois kuomu ja istuinosa,jotka joudun hinkkaamaan käsin kun niistä ei lähde "kovikkeet" irti ja niissä on muutama kosteuden aiheuttama läiskä,jotka saa pois vaan erikoispesuaineilla.
No, onneksi aikaa vielä on...

Mirka J. 28+4
 
Viimeksi muokattu:
pikaisesti kirjoittelen..

kiirettä pitää opinnäytetyön ja nyt yllättävien kesätöiden suhteen! Viime viikko ja tämä viikko menee töissä, sitten heinäkuun loppupuolelle töistä lomaa ja heinä-elokuun vaihteessa uusi kahden viikon työjakso..miten ihmees sitä sitten jaksaa kun silloin poksuu rv30!! :)

Vointi täällä melko erinomainen, tiheästi saa vessassa jo ravata. Nukkuminen toistaiseksi onnistuu ja ruokahalu, voih, se on ihan mahdoton! :D jatkuvasti vois syödä, nälkä ei useinkaan ole, mutta mieli tekee kaikenlaista :)

Eilen kävin ullakolta hakemassa esikoisen (tyttö) pienet vaatteet ja oli mielettömän ihana selailla pienen pieniä punaisia vaatteita :heart: karsintaa tein, mutta silti jäi käteen äippälaatikollinen vaatetta. Oon lisäksi kierrelly kirppareita ja mukaan on melkoinen kasa jo tullut :) Tällä kertaa otin äitiysavustuksen rahana, selailin äippäpakkauksen kuvat ja totesin, etten tarvi tai halua niistä mitään. Rahalla sitten ostan jotain vaatetta ja muuta tarvittavaa..

Pieni tyttönen potkii ja pyörii paljon :heart: jonain kiireisimpinä päivinä, kun koko ajan ollut menossa niin oon miettiny, että onko pikkuinen liikkunut ollenkaan..onneksi kuitenkin päivittäin on saanut vauvalta varmistuspotkuja :) noina kiireisinä päivinä hieman on harmittanut, kun ei oo kerinnyt nauttimaan vauvan liikkeistä..vielä on vaan niin ihanaa istuskella tai makoilla ja seurailla pienen möyrimistä :)

Tytymamma & murunen 25+0 :heart:
 
Täällä mennään ihan kohta viikolla 28, jess.

Ruuan suhteen on edelleen vaikeuksia. Pikkuinen alkaa painaa jo selkeästi vatsaa ja potkii niin paljon että välillä ei saa nukutuksi. Pitkään se nukkui aina samaan aikaan kuin minä eli öisin, mutta nyt liikkuu paljon. Luulen kyllä että siihen vaikuttaa myös se, että olen nyt lomalla ja syönyt vähän epäterveellisemmin.

Ongelma on se, että ummetusta ja närästystä ei tule paljoakaan ja yöt menee rauhallisemmin, kun syön kevyesti ja juon paljon. Nyt on ollut ongelma kuitenkin ihan puhtaasti energian saanti. Olen kasvissyöjä, ja pitäisi saada tarpeeksi energiaa... ja saankin, mutta vain jos syön välillä rasvaisempia ruokia. Esim. eilen söin illalla ranskalaisia ja join omenamehua ja oli aivan ihana olo, kun oli kerrankin täysi ja kylläinen olo, mutta sitten yö oli vaikeampi ja nyt aamun taas taiteilen sen kanssa miten saisin sen ruokamöykin ulos (heh). :))

Mutta ehkäpä nyt taas vaan vähän kevyempää ruokaa.. juustoa syön paljon, en tiedä syönkö liikaa. No, ihan sama. Kai kuitenkin tämä tilanne pysyy näin niin turha valittaa. Aurinko paistaa, vauva elää ja tuntuu voivan hyvin. Jospa lähtisin vaikka kirpparille.

Hyviä päiviä kaikille!

Niiden pelkojen kanssa minua on auttanut muuten hengitysharjoitukset. Kun hengittää niin yleensä pelko pääsee ulos ja löytyy taas luottamusta elämään. Pelkohan voi tehdä hulluksi ja todella ahdistuneeksi, jos sitä ei päästä ulos itsestään mitenkään vaan se jää vain luomaan lisää ja lisää painetta.. Itselläni ainakin näin. Toivottavasti asiat helpottavat!
 
Kukapakuka, niin meitä on moneen lähtöön, että eri ihmisille toimivat eri asiat. Mulla hengitysharjoitukset nimittäin pahentavat entisestään oloani. Ahdistun ja tuskastun entistä enemmän ja alan kokea, etten osaa edes hengittää. Mulla syyt näihin kauhuihin ovat todella syvässä, alle kouluikäisenä alkaneessa insestissä, ettei rauhoittumiseen ole yksinkertaista avainta. Traumaterapeutti sanoikin minulle, että vaikeasti traumatisoituneelle erilaiset rentoutus- ja hengitysharjoitukset usein nimenomaan pahentevat tilannetta. Monimutkainen on ihmismieli.
 
Aurinkoista päivää!

Mä olin viimeyönä synnyttämässä, eilisen synnytysvalmennuksen siivittämänä.. Voi päivää vaan sanon minä! :LOL: Olin ihan vihanen itselleni kun olisin halunnut synnyttää ilman lääkkeitä, mutta jouduin jostain syystä ottamaan kohdunkaulanpuudutteen.. Mutta terve ja sulonen lapsi sieltä syntyi silti.. Untahan se vaan oli.

Onko muita sokerihiiriä? Mä voisin vetää ihan rajattoman määrän karkkia, pullaa, keksiä, oikeestaan mitä vaan missä on sokeria. Olen nyt yrittäny vierottaa itseäni edes vähän, en ostanu kaupasta karkkia eilen! Ja onneksi näin mainoksen vasta kotia tullessa että irtokarkit olis ollu alennuksessa.. koska kauhea säkki sieltä olisi mukaan tullut muuten.
Ruoka kyllä muutenkin maistuu aiempaa paremmin, ja jotenkin näin lomaututettuna sitä on aikaa valmistaakin ihan huolella. Pelkään vaan että syön itseni ihan muodottomaksi tässä viimesen 14(-16) viikon aikana. Yritän tosin pysyä tavoitteessa ettei menis yli 80 kilon. Liikkumaan pitäis vaan ruveta vähän enempi, olen yrittänyt kattella jos olis mammajumppaa tarjolla omalla kunnalla/naapurilla. Ja uiminenhan olis kans hyväksi, harmi että yksi kerta maksaa yli 5e (hyi, muistan kyllä kun maksu oli pari markkaa!!), muuten tulis kyllä käytyä usein varmasti. Pyöräilykin vois olla jees, mutta ajattelen aina että koirat pitäis saada mukaan, että nekin pääsee lenkille ja pyöräily kahden pässin kanssa ei oikeen suju turvallisesti...

Miten te liikutte?

Onko himoja? ..omanmaan mansikoita kuola poskella odotellessa ;)


Beibei & Ipana 25+6
 
Himot:
-tuoreet mansikat
-appelsiinit (edelleen, ollut ihan alkuraskaudesta lähtien)
-nektariinit, persikat
-jäätelö (menis järkyttäviä määriä......)

Ei maistu:
-liha
-lämpimät ruoat, söisin mieluiten pelkkiä välipaloja pitkin päivää

Kauhee myöntää, mutta liikunta ei tällä hetkellä kiinnosta yhtään! Oon normaalisti aika ahkera salikävijä ja muutenkin nautin liikkumisesta mutta ny vaan masentaa se ähkiminen ja puhkuminen kun kaikki tuntuu raskaalta ja oma kehokin ihan kömpelöltä.. Joten kevyeen kävelyyn on ollu ny viime aikoina tyytyminen - valitettavasti.

Sokerirasituksen tuloksetkin olivat hyvät: paasto 4.7, 1h arvo 7.2 ja 2h arvo myös 7.2. Huh!

susu_v 26+6
 
Heipsis!
Mansikoita minäkin odottelen. Nyt vain tuntuu että suomalaiset mansikat ovat vielä niin tuhottoman kalliita kun eihän semmosesta pienestä rasiasta tule kun paha mieli :D noh eiköhän ne kohta jo aavistuksen halpene..
Sokerirasituksessa kävin myös viikko sitten ja tulokset olivat: paasto 4,3 , 1h 6,6 ja 2h 6,0... Eli eipä ainakaan raskausdiabetesta ole :)

Jouduin myös eilen käymään äippäpolilla kun sunnuntai yöllä alkoivat jatkuvat epäsäännölliset harjoitussupistukset jotka nyt siis jatkuneet tähän päivään asti. Lepoa yrittäny ottaa mutta kun tulee ihan levossakin. Jotenkin tuntuu että mitä enemmän vauva riehuu mahassa, sitä enemmän maha kiristyy ja menee palloksi.. Niin ja onneksi tosiaan lääkärin tekemän tutkimuksen mukaan paikat napakasti kiinni ja kanavaa reilusti..
Onko muilla ollu tällästä aijemmissa tai tässä raskaudessa tollasia harjoitussuppari päiviä jolloin tuntuu oikeesti että päivässä tulee kepeesti jopa 25 supparia? Vähän meinas huoli tulla mutta lääkäri vannotti että ei hätää..

Metku 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei,
Täällä taas lääkärikäynti ohi.. Kanavaa ultralla mitattuna vajaa 2cm ja on ihan pehmentyny kohdunsuu. Kotona saan silti vielä ONNEKSI jatkaa lepäilyä :) Iso helpotus aina,kun saa tietää missä mennään. Välillä kun supistaa kokoajan,niin pelottaa onko kanavaa enää ollenkaan.. Jokaviikkoiset piikit ehkä ovat auttaneet asiaa,kun vielä on näin hyvä tilanne ;) Toki voisi sitä enemmänkin levätä,kun vaan sais tolta esikoiselta makoiltua..Hoitaja mulla käy aina sillon tällön auttamassa,kun oikeen on huono päivä. Ihanaa kun kelit taas lämpenee! Vkl luvattu jopa 25 :) olikin jo ikävä kuumia kelejä ;)

mulla oli sf 26 ja lääkärin mukaan aika yläkäyrillä..kuulostaako isolta? ei sano mulle mtn..

seinis ja beib 26+4
 
Jaksamisia Plamsulle. Kaveri myös sai aikoinaan huuli- ja suuhalkiolapsen. Se korjattiin leikkauksen myötä ja nykyisin ei edes huomaa sitä.

Mulla himottaa kanssa tuoreet mansikat ja jäätelö. Tänään kyllä alkoi tekee mieli kauheasti ohrapuuroa :LOL: Ja mansikkasoppaa. Eipä sitten jaksanut lähteä enää 14 kilsan päähän kauppaan.

Beibei Toi viiden euron hinta on vielä kohtuullinen. Meillä on uimahalli kylpylässä kiinni ja joutuu pulittaa 15 euroo käynti kerrasta, vaikka kävisit vain hallin puolella uimassa.

Mulla ei enään lenkkeily onnistu (voi koira parka) puolen tunnin päästä alkaa liitoskivut olee niin kipeitä että kävelee kuin vanha raihnainen mummo. Joten tuo uiminen on ainut vaihtoehto.

Sunshine ja prinssit 28+3
 

Yhteistyössä