Heissan! Miten tää aika menee niin nopeasti! Tuntuu siltä, että ihan just täällä kirjoittelin, mutta siitähän on vaikka miten pitkä aika...
Mulla kaikki edelleen hyvin. Ei pahoinvointia, ei turvotusta, ei supistuksia. Selkä on vähän alkanut temppuilla ja kävelystä on pitänyt ottaa vauhtia pois ihan huikeasti. Mulla on L5-nikamassa liukumaa yms. joten selkä on kipuillut ennen raskauttakin, joten ei ole mikään ylläri. Kävelyvauhdin tippuminen kyllä vähän oli ylläri. Jos kävelee lyhyenkin matkaa entisellä normaalivauhdilla, niin johan alkaa alavatsaa viiltää joko vasemmalta tai oikealta tai sitten ihan molemmilta puolilta. Neuvolassa tästä viime kerralla kysyin ja sieltä sanottiin, että jos levolla menee ohi niin ei ole syytä huoleen. Aluksi kyllä pelästyin, kun kipu tuntuu just siinä, missä mulla on istukka.
Poitsu on alkanut potkia melkoisen kovin. Iltaisin on suhteellisen rauhallista, mutta aamujumppa voi alkaa jo heti neljän jälkeen. Ja potkut ovat tosiaan jo niin napsakoita, että ei siinä enää pysty nukkumaan. Ja muutenkin veijari pyörii ja hyörii. Mahtaakohan opetella kärrynpyöriä. Jumppaa kestää yleensä n. 30 min-1h ja sen aikana herää niin perusteellisesti ettei enää uni tule silmään. Taitaa olla luonnon konsti totuttaa äitiä vähiin yöuniin
.
Sokerirasitus oli maanantaina. Ei ollut paha mulle, vaikka loppuvaiheessa alkoikin olla hirveä jano. Tulosten piti olla valmiina muutaman päivän kuluttua, eli neuvolasta olisi varmaan soitettu, jos jotain häikkää olisi ollut. Samalla keikalla otetiin verestä vasta-aineet ja tämä tulos mua jännittää kyllä oikeastaan enemmän kuin tuo sokerirasitus. Meillä kun on se tilanne, että olen Rh- ja mies on Rh+. Viimeksi vasta-aineita ei ollut, mutta silti se vähän pelottaa.
Äitiyspakkauksen sain viikko sitten ja ah kun ne pikku vaatteet on niin ihania.
Vaunut ja turvakaukalo käytiin myös tilaamassa. Pähkäiltiin monien eri vaihtoehtojen välillä kun ei siis tosiaan ole minkään valtakunnan kokemusta näistäkään. Ei siis oikein tiedä mitkä ominaisuudet ovat tarpeellisia ja millä ei niin ole merkitystä. Lopputuloksena päädytiin kuitenkin Emmaljungan kaukaloon ja Duo Combi yhdistelmävaunuihin. Mutta käytäntö sen sitten vasta osoittaa oliko päätös oikea. Mitään muuta ei vielä ole hankittu ja ihaillen lueskelin miten hyvin osa on jo valmistautunut vauvan tuloon.
Vielä viikko töitä ja sitten koittaa kesäloma. Hirvittää kun pitäisi saada ziljoona asiaa tehtyä ennen lomaa. Heinäkuun olen lomalla ja sitten takaisin töihin elokuun alussa perehdyttämään sijaista. Sekin hirvittää. Äippäloma alkaa viimeistään 22.8. ja siihen mennessä pitäisi saada kaikki tieto siirrettyä. Täytyy vaan toivoa, että kaikki sujuu hyvin ja olen työkunnossa vielä elokuussa...
Kävin aamulla torilla ostamassa kotimaisia
mansikoita! Aivan sikahintaisia verrattuna ulkomaalaisiin, mutta en vaan oikein uskalla ulkomaisia marjoja syödä. Ja makeanhimoa hillitsemään on myös pari kiloa
nektariineja, joihin mulle on tullut nyt himo. Siispä ryhdyn juhannuksen viettoon keskenäni mansikoita mussuttaen ja ensi yönä pitäisi saada mieskin taas kotiin työreissulta, joten hyvällä mielellä.
Hauskaa juhannusta kaikille!
AnnMaria 26+1