Syyskuun suloisuudet 2013 *kesäkuussa*

Plamsu, paastoarvon raja raskaanaoleville on juurikin tuo 5,3 eli sen alle pitäis olla... Raskausdiabeteksen raja-arvot ovat: paasto 5,3, 1h arvo 10,0 ja 2h arvo 8,6.

Täällä mukula suorittaa hurjaa iltamuljausta :heart:

susu_v 27+6
 
Huomenta kanssamahankasvattajat!
Olen nukkunut kuusi tuntia putkeen, joten siltä osin viime yö on mennyt hyvin. Sain huonekaverin (olen siis ollut tähän asti yksin 4 hengen huoneessa), mutta hän on myös vauvaton.

Innolla odotan lääkäriä kun nyt tuntuu että veden tulo on loppunut :) Olo on kyllä todella heikko, pyörryttää ja oksettaa... Tiedä sitten mistä johtuu, josko aamupala auttaisi asiaa ;)
Nyt vois vielä nukkua, ennenku labra tulee aamukierrolle ottaa verikoetta.

Ainiin, manitsemisen arvoinen asia on myös se että mulle alotettiin kortisoni jotta vauvan keuhkot kypsyis jos nyt päättääkin syntyä ennen aikojaan. Jotenkin nyt kyllä vahvasti itestä tuntuu siltä että tää tais olla väärä hälytys :D

Mirka J. 29+6 (Jee, taas ollaan päivän pidemmällä!)
 
Toivotaan MirkaJ. että vauva pysyy vielä mahassa!!!

Minä olen tässä matkalla sokerirasitukseen. Kuinka kamala olo voi olla jo nyt :/ Jouduin odottamaan bussia n. 5 minuuttia ja pystyin hädin tuskin seisomaan. Jano oli jo illalla ihan hillittömän kova. Nyt siis innolla litkimään sitä mönjää ;D

Aatoksia ja muru 27+2
 
Täälläkin sokerirasitus läpäisty, vaikkakin alkuluvut rimaa hipoen, mutta lopussa hyvin palaa :D
Lukemat oli siis 5,2 - 9,4 - 5,2, jee ja huh hellettä!

Tsemppiä sinne MirkaJ, juurikin asenteella päivä kerrallaan eteenpäin!
 
Tulehdusarvot edelleen pysyneet matalalla, oli siis korkeimmillaan vaan 12 (onneks). Lääkäri ei tänään käyny ja ymmärrän,koska en ole prioriteetti listalla kovin korkealla ;)
Illalla mies toivottavasti kerkee tänne käymään, voiskohan se tuoda mulle pari juustohampurilaista ;P

Kiitos kaikille kannustavista sanoista :')
Jotenkin tuntuu kuitenkin siltä että tämä antaa itseään odottaa yli lasketun ajan, velmu pikku kaveri ;)

Mirka J. 29+6 (HEP! Huomenna poksutaan :) )
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Stemppiä täältäkin Mirka j.!

Täällä ei mitään ihmeellistä, päivä kerrallaan, huonojen unien ja kävelyjen kanssa. Eilen oli neuvola, sf-mitta olikin 38cm. Rautakuuri jatkuu hb 119, muut olikin normaaleja. Ensi viikolla kontrolliin polille. Nyt alkaa pikku hiljaa tulla vapaa-ajan ongelmia. Johan tässä on saikkuiltu 4 viikkoa. Noh mä taidan mennä pesee noita vaatteita, kun eilen sain mun äippäpaketit :heart:

Sunshine ja jätkät 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Lääkärineuvolakuulumisia... hmmm mistäs sitä alkas... Vauvalla kaikki hyvin, liikkuu hyvin ja sydän sykkii :) paino tippunu -600g kahdessa viikossa (ei haittaa kun on tuo lähtöpaino sen verran korkeella...), hb tippunu 119 (rautaa tarttis alkaa syömään), kohdunkorkeus 25 (noussu 4cm kahdessa viikossa, tosin oli eri mittaaja ja vauva vielä poikittain, et mikähän jättiläinen täältä on tulossa, jos pitää paikkansa...) sydämensykkeitä ei laskettu, kun lääkäri katsoi ultralla, mut sit kohdunsuu oli alkanu pehmenemään, mut oli edelleen kiinni... ja mittaa on 2cm, et hmmm... Vähän pelottaa/jännittää miten tässä tulee käymään... Niin ja saikulla oon nyt sitten loppuajan, eli ens viikon pe saakka, sitten alkaakin L O M A :D

Mirka, kysyppä saatko syödä juustohampparii, tuskin ne sitä kieltääkään ;)

Sunshine, mä kattoin monta kertaa sun viikkoja ja sf-mittaa ja ihmettelin, et mitä ihmettä! Ennenkuin muistin (luin) et ainiin sulla olikin kaksi salamatkustajaa :LOL:

tiggeri ja typy 26+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja Oubou
Mirkalle tsempit myös täältä!!

Mullakin IKUISUUS kun viimeksi olen kirjoitellut.. :whistle:

Täällä olotila on aika kurja liitoskipujen vuoksi, kahdessa aikaisemmassa odotuksessa ei tälläistä ole ollut näin suurissa määrin. Sängyssäkin kääntyminen tekee tiukkaa.. :( Vatsa on samaa kokoluokkaa kun viime raskaudessa laskettuna aikana, mutta menee ihan monien yksöisodottajien kanssa samassa kokoluokassa ainakin vielä. Olen siis aikaisemmissa raskauksissa päässyt kulkemaan pienen masun kanssa loppuun saakka, saa nähdä kuinka nämä viimeiset 10vko vatsaa vielä kasvattaa?!?

Eilen olin ä-polilla seurantakäynnillä ja poitsulla painoarvio 1070g ja tytsyllä 1100g, eli ihan saman kokoisia ovat. Kaikki muutenkin hyvin, virtaukset ok ja kohdunkaula kiinteähkö. Huomenna nlalääkäri ja ensi viikolla sokerirasitus. Aikaisemmista en ole ollutkaan sokerirasituksessa, joten on ihan uusi kokemus! (joka olisi voinut edelleen kyllä jäädä kokematta..)

Hankinnosta: Eilen ostin ekat vaatteet tulokkaille, rattaat haen varmaankin ensi viikolla kuten myös kaukalot ja niille isofix-jalustat. Rattaiksi tulee mountain buggyt ja kaukaloiksi maxi cosi cabriofixit. Niin ja auto ostettiin viime viikolla kun tuo 5 paikkainen citymaasturi jäi auttamattomasti pieneksi 6hlö perheelle.. Miehen loman aikana kannetaan varastosta vauvan vaatteet ja katsotaan mitä tulee käyttöön näille.. Aika hyvin hankinnat siis mallillaan! Yksi pinnasänky on, mutta nyt mietin myisinkö sen (stokken sleepy mini osilla) ja ostaisin kaksi samanlaista halvempaa vai ostaisinko toisen sleepyn ilman mini osia... On vaan niin kovin suolainen hinta tuolla sleepyllä, mutta kovasti tykkään sen ulkonäöstä.. Hoitopöytänä toimii khh:n taso ja siihen taitaa olla edelleen pehmuste jäljellä ja niitä riittää yksikin.. jotain pikkusälää täytyy vielä ensi kuun aikana hankkia, kun on hyvinkin mahdollista että nämä jo elokuussa syntyisivät. (elokuun vikana viikonloppuna viikkoja jo 37 ja käynnistys onkin sitten jo siinä rv 38..)

Kuinkas KiaralA muuten voi?

Miksa ja tuplakuplat 27+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Voi tuska tätä kuumuutta. Järvessä käyminenkin viilensi vain hetkeksi. Nyt tultiin mökille (reilu 10km kotoa) ja täällä en suostu edes uimaan kun oon niin hämähäkki kammoinen ja tossa järvessä on niitä kolme kertaa tulitikkuaskin kokoisia vesihämähäkkejä.

Täällä ei mitään hankintoja oo muutaku muutamia vaatteita äitiyspakkauksen lisäks. Miehen siskon kaverilta on tulossa brion turvakaukalo jalustalla. Vaunuja pitäs mennä tampereelta katteleen ens maanantaina. Abc:n vaunuja oon kattellu netistä ja oli kivan tuntusetkin ku kaveri oli myöskin ne ostanu.

Sanoinkos että meillä on muutto edessä elokuussa. Täältä pikkukylästä tampereelle! Jihuu ?

Rosalienism ja Poitsu 26+5
 
Ihanan kannustava ilmapiiri täällä osastolla! Yöhoitaja tuli ja huikkasi jo ovelta,että onneksi olkoon 30 viikosta ;)
No, eipä täällä muutosta suuntaan tai toiseen, jännittää kai hiukan huominen "tuomio" kun näin keskellä yötä heräsin kijottelemaan...

Mirka J. 30 *poks*
 
Huih, taas saa jännitellä, ja lupa kai on myös vähän pelätä. Kaksi viikkoa sitten olleen 4D ultrauksen seurauksena pieneltä pojaltamme löydettiin oikeanpuoleinen huulihalkio, sekä ainakin suulaesta pieni reikä. Tämän seurauksena olemme nyt ensi tiistaina menossa tarkempiin tutkimuksiin naistenklinikalle, ja nyt tuntuu, että pelottaa. Asiaa sinänsä on tässä tullut pyöriteltyä ja mietittyä, ja sitä pitää vain pienenä valuvirheenä, joka saadaan hienosti korjattua... nyt vain pelottaa, jos sieltä kuitenkin löytyy jotain muuta :'(

Mukava tässä on lähteä viettämään viimeistä kahdenkeskistä reissua miehen kanssa Ruotsiin, kun suoraan laivalta saa sitten mennä tutkimuksiin, mutta parempi vain on olla ajattelematta koko asiaa - helppo todeta hormoonihuuruiselle raskaana olevalle...

Ja iiks, tänäänhän poksutaan jo 29. viikolle. Näin se aika vaan juoksee.

Mirka J mukava kuulla, että osastolla on hyvä ilmapiiri, se auttaa jaksamaan siellä. Toivotaan niitä parhaita mahdollisia uutisia nyt sinulle tähän tilanteeseen!

Plamsu75 ja Pieni 28+0
 
Mirka J: hoitajilla on iso osuus viihtymisessä. Itselle on onneksi sattunut osastoilla aina ihanat hoitajat. Ja olet onneksi jo 30vk :) olen keskosten tarinoita seuraamalla huomannut kuinka suuri ero on kehityksessä kun on syntynyt vk 30 tai jälkeen kun esim. vk 27. keuhkot ja suolisto ovat paljon kypsyneemmät jo vk 30. Toivotaan et vedentulo loppui ja saat viettää loppuraskauden rauhassa :) Tsemppiä!
 
Vielä huomiseen täällä ja huomenna ultrassa selviää saako enään loppuaikana liikkua vai ei... Mutta pakko kyllä kehua,että täällä Hyvinkäällä ei jää vaille hyvää hoitoa. Säännöllisin väliajoin käy hoitaja kysymässä olotilaa ;)

Mirka J. 30+0
 
Pitkästä aikaa täällä. Olot ovat olleet melko hyvät koko ajan. Pikkuinen potkii urakalla ja ehkä tyttölupaus kyseessä, mutta rakenneultra ei tosiaankaan sitä paljastanut ja neuvolassa kokeiltiin uudelleen ultrata ja silloin neuvolantäti epäili näkeneensä häpyluun, kiveksiä ei näkynyt. Mutta katsellaan. :)

Jouduin kahdeksi päiväksi alkuviikosta saikulle, kun totesivat gynekologilla minulla Bartholinin rakkulan tulehduksen, joka piti sitten leikata ja puhdistaa. Tikkejä tuli useampi alakertaan ja viikon antibioottikuuri. En pystynyt kahteen päivään istumaan kunnolla, mutta nyt kaikki on taas kunnossa. Ensin neuvolassa epäilivät suonikohjua, mutta paljastuikin sitten tosiaan tukkeutuneeksi rauhaseksi.

Kuukausi kesälomaan ja sitten onkin enää kaksi kuukautta laskettuun. Ei malttaisi odottaa. :)

Äitiyspakkaus tuli juuri ennen juhannusta ja pikkuisia vaatteita onkin saanut nyt pestä. Saatiin Emmaljungan yhdistelmävaunut, hoitopöytä, sitteri ja pinnasänky periaatteessa ilmaiseksi, kun mies kuvasi niitä vastaan muutaman valokuvan tutulle. :) säästettiin siis hyvin. Lisäksi tyttöjen vaatteita on nyt kaksi kassillista odottamassa, josko niille tulee käyttöä. Tulivat samassa yhteydessä. Melkeinpä kaikki isot hankinnat on nyt tehty. Rintapumppu ehkä sit myöhemmin ja ne imetysliivit pitää muistaa hankkia. Myös vanna on hankkimatta (Flexibathia mietin tilanpuutteen takia).
Synnytykseen suhtaudun aika rauhallisesti ja levollisin mielin. Toiveina on mahdollisimman lääkkeetön synnytys, eli yritän liikkumisella ja muilla keinoin kestää kivun. Myös pystysynnytys olisi mieleinen tapa, en tahdo jäädä sänkyyn makaamaan. Tai ainakin toivon ettei keinotekoista oksitosiinia lähdetä laittamaan, vaikka sitten myöhemmin ottaisinkin puudutusta. Mutta avoimin mielin, koskaan kun ei tiedä mitä käy.
että tälläset ajatukset ja voinnit täällä tänään.
Qevnie 27+0
 
Vielä huomiseen täällä ja huomenna ultrassa selviää saako enään loppuaikana liikkua vai ei... Mutta pakko kyllä kehua,että täällä Hyvinkäällä ei jää vaille hyvää hoitoa. Säännöllisin väliajoin käy hoitaja kysymässä olotilaa ;)

Mirka J. 30+0
 
Mirka.J /Tsemppiä mähän jouduin kakkosesta osastolle rv.33 kun alkoi lapsivedet vuotaa,keuhkoja vahvist.piikkin sain heti ja kun rv.34 tuli sai luvan syntyä ,hyvin meni vaikka joutui olemaan kaksi viikkoa osastolla mun perusairauden takia .

Mä alan olemaan ihan loppu näiden vaivojen kaa ,kuudes käynti päivystys oudon mahakivun takia ,rinnan alta puristaa ja koskee,lekuri ultrasi siinä kohdassa voisi olla mutta mitään ei näy ,kipu jatkuu .....Odottelen vaan että viikkot menee että h.hetki koittaa en halua valittaa mutta pipo alkaa kiristää ,lepoa 2kk takana,ponnistelua nyt lisäksi välttää tälläinen ohje tuli

äitiys ja onni ja "Pätkis" tasan 2 8 :heart:
 
MirkaJ Paljon tsemppiä ja voimia sinne sairaalaan. Ihanaa, että sielä on hyvät hoitajat ja kuulostat niin iloiselta kaikesta huolimatta :) onneksi olet jo päässyt 30+ puolelle, toivotaan et vauva viel malttaa masus jonkin aikaa olla kuitenkin ja kaikki menee hyvin. Tsempit huomiselle ja kotiakkin olis varmasti kiva päästä, toivotaan et kaikki menee hyvin ja vauva kunnos masun suojas :heart:

Plamsulle myös tsemppiä ja voimia tutkimuksiin! Hyvää reissua teille, koittakaa kuitenkin nauttia. Ihana asenne sulla halkion suhteen, eiköhän se oli "vain" se ja korjattavissa oleva juttu. Joka tapauksessa tsemppihaleja sinne :hug:

Onnittelut kaikille sokerirasituksesta hyvin selvinneille ;) kiva et arvot kodillaan!!
Täytyy sanoa, et moni kärähtää niissä.....itseni mukaan lukien juurikin paastolla. Nyt kuitenki ku oon mittaillut niin paastot aina ihan huippuhyvät onneksi. Vaikka eihän noi piktestit ole niin luotettavia kuin laskimosta otettu näyte, mut onhan ne kuitenkin suuntaa antavia. Uskallan herkutella tasaseen tahtiin, kun itsemitatut sokeriarvot aina olleet kunnossa :p heh jee jee !!

Työpäivät käy vähiin....tää loppuviikko mennään vielä kaiken kuumuuden keskellä ja sitten LOMA :D Äkkiä tää aika vaan on mennyt. Loma kun alkaa niin keskityn vauvahankintoihin vielä paremmin....pinnasänky olis vielä ostettava ja kaikkea pientä tavaraa vauvalle ja mammalle :) kotiakin pitäis laittaa kuntoon....huonejärjestelyjä jne. poikien juttuja, että tekemistä lomalle riittää. Onneksi syyskuuhun on aikaa, vaikka nää viikot äkkiä meneekin.

Nyt täytyy alkaa laittaa pojille (ja itselle:p ) iltapalaa..... mukavaa loppuviikkoa kaikille :wave:

Delila 28+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Mieli alkaa sopeutumaan jo tähän osasto elämään, nukkua ois voinu vaikka kuinka ja paljon tänäkin aamuna ;)

Mullakin alkais nyt tän päivän jälkeen virallisesti kesäloma, mutta lääkäri kirjotti sairasloman äippälomaan asti. Koska eihän se kesälomaa ole kun joutuu käydä kontrolleissa ja maata vaan kotona sohvalla (vielä en siis tiedä onko liikkumiskieltoa,selviää tän päivän ultrassa) :(
Lapsille oon kyllä luvannu huvipuistoretken ja sinnehän mennään vaikka sitten joutuisin lainaamaan TK:sta pyörätuolin!

Verta vuotaa taas kivasti mutta hoitajan mukaan ei syytä huoleen kun ei se sänkyyn lainehdi. Ja ei tässä kyllä osaa kovin huolissaan olla kun ei itsellä mitään kipuja ole ja vauva heiluu niin että sydänkäyrä lätkät vaan pomppii mahan päällä :)

Tavarat on nyt pakattu ja odotan vain lääkäriä niin sitten pääsen KOTIIIIIN!

Mirka J. 30+1 (wuhuu,taas päivän pidemmällä)
 
Mirka J: Sulla on kyllä asenne kohdillaan :) pidän peukut pystyssä sen puolesta et pääsisit kotiin :)

Ja poks 27+0. Neukussa käyty. Kaikki oli hyvin. Nyt vain odotellaan tiistain äippäpolikäyntiä. Alkaa jännittää kun tiedän et kolme päivää niihin viikkoihin kun tyttöä lähin synnyttämään. Uskon et nyt on toisin mutta silti jännittää.
 
Tsemppiä kaikille yhteisesti joilla on vaikeita aikoja!! :hug:
Ite kuulin tänään kilpirauhasarvojen tulokset eikä ne valoisia ollut.
Huhtikuussa oli arvot tsh-1.8 ja t4v-12, nyt tulokset oli 1.9 ja 10 eli toinen tulee alas.. : / Kahden viikon päästä uusiks ja jos ei oo tapahtunut muutosta parempaan ilman niin lääkitys on tulossa ja se on sitten ikuinen kuulemma.

Poikaa odottaessa mulla oli ihan järkyttävät kilppariarvot ja sillon piti syödä lääkkeitä mutta kapinoin ja lopetin ne synnytyksen jälkeen ja onki pysyny arvot hyvänä.. Nyt lääkäri sanoi ettei oo mitään kiertoteitä että pääsisin livistämään lääkkeistä.

Sokeriras. on samaan aikaan sitten noiden kanssa, seki on vaan venyny ja venyny.. (ei sillä että mua haittais) alkuraskaudessa kaikki arvot oli tosi hyvät mutta silti piti mennä uusiksi.

Vauvalla on päivittäin useemmat yhden hengen kotibileet tuolla ja se on menoa sillon :D Hauska katsella ku maha möyryää hullumaisesti :)

Väsymyksestä huolimatta pitäs alkaa kattomaan vauvajuttuja valmiiksi.. Mulla tosiaan on sänky ja äippäpakkaus, ei muuta ja alkaa aika loppumaan. :D

Metis ja friidu 30+4 :heart:
 
sohvi35
Pitkästä aikaa, moikka kaikille!

Todella upea asenne MirkaJ. :) !
Kun oon lukenu kirjoituksia niin monella meistä on kaikkea kremppaa jo nyt, ei kiva :(

Toissapäivänä neuvolalääkäri ja töihin ei enää menemistä. Saikkua tuli ja lomat välissä niin max 2 päivää jossain kohtaa töitä, lähinnä pöydän putsaamista jne.. tähän tekemättömyyteen on vaan vaikea asennoitua.
Paino -583/vko (raskauden alusta -3, 5kg)
Paineet ok
Vauvan asento RT
Ja sydänäänet vahvat ja tasaiset
Kohdunkaula pehmentynyt ja lyhentynyt

Hyvää viikonloppua!

Sohvi ja Eemeli 28+6
 

Yhteistyössä