Syyskuun suloisuudet 2013 *kesäkuussa*

Täältä yhdyn Tuikku13 ja susu_v oloihin ja tuntemuksiin. Viime viikonloppu ja nyt tuo juhannusaika on ollut aika tuskaista, alavatsa kipuilee kovin jos yhtään yrittää touhuta esim. pihahommia. Mä oon ihan petipotilas : / tai ainakin tuntuu siltä. Vatsa painaa tuhat kiloa, ja on valtava, en käsitä miten tän kanssa voi vielä edetä 3kk?!?

Kaverit varoittelee, ja käskee hakemaan saikkua...mä en tiedä mikä on supistelujen ja vatsakipujen ero :O Miltä supistus tuntuu? Nyt vaan tuo alavatsa vetää ihan kipeäksi, vähn kuin veitsellä leikattaisiin, ja kirvelevän tai sellainen aran tuntuinen. Koirien kanssa lenkkeily on jäänyt kovin pienimuotoiseksi, kävely pidemmän aikaa ei tunnu hyvältä.

On tää tällaista, että tässäkö nauttia pitäisi...odottelen kovasti kutsua tarkempiin tutkimuksiin toissaperjantaisen 4D ultran jälkeen, kun yksityisklinikalta lähti lähete tuonne synnytyssairaalan suuntaan tuon halkiotilanteen tarkemman kartoittamisen takia. Ja äitiyspakkauskin pitäisi tällä viikolla saapua, joten jotakin mukavaakin tässä.
Samoin vkloppuna saatiin hommattua pienen turvakaukaloa varten telakat molempiin autoihin, ja adapterit vaunuihinkin.

Tässä saa alkaa valmistautua pikkuhiljaa siihen, että pienihän voi tulla koska tahansa. Synnytystä en ole edes pohtinut, tuntuu, että haluan työntää sen ajatuksen pois mielestä ja olla murehtimatta sitä etukäteen.

Ai niin, ja huomenaamulla olisi tuo sokerirasitus juttu, mitäs, jos tulee huono olo ja oksentaa kaikki litkut ulos...se koe on sit varmaan siinä. Vähän pelottaa, kun aamupäivisin on ollut niin tuota huonovointisuutta ja närästystä.

Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille!

Plamsu75 ja Pieni 27+4
 
Viimeksi muokattu:
Olipa ihanaa että Juhannus on ohi, taas kerran.. Kyllä se vaan on rankkaa valvoa yöhön asti, kun tottunut menemään nukkumaan jo klo 21 mennessä, eilen oliki sitte sellaset univelat ettei mitään järkeä. Ja yövieraitakin oli, joista täytyi huolehtia.

Mun maha kasvaa niiiin hitaasti, moni on jo kauhistellu että enää 3kk jäljellä ja noin pieni maha! Mutta ei se mua ole haitannu kertaakaan, edelleen mennään samaa vauhtia kun ennenkin.

Huomenna sokerirasitus, hyi. Vähän jännittää, kuinka nälkäinen ja muriseva maha mahtaa olla aamusta, saatika pari tuntia odotellessa. Täytynee ottaa kirja matkaseuraksi ja joku pikkueväs ettei kuole kotimatkalla.

Meidän kaveri on kätilö, eli aika luottavaisin mielin olen synnyttämään menossa, AINAKIN VIELÄ. Yritän olla lietsomatta itseäni paniikkiin asian suhteen.


Beibei & Ipana 26+5

ps. omat mansikat alkaa kypsyä! eilen sai maistiaisia :)
 
Plamsu75 Minullakin on samankaltaisi tuntemuksi ja neuvolassa sanottiin niitä supistuksiksi....juhannuksena ei tarvinnut tehdä yhtään mitään kun a) ei jaksanut b) jos teki jotain ni mahan seutu meni kireäksi.

Pienen kävelylenkin kun teki ni tuntui tosi ikävältä...onneksi kaikkiin oireisiin auttaa lepo. Pikkuisen on pääkopan kanssa joutunut tekemään töitä että on saanut sinne iskostettua sen etten tee koko ajan jotain:LOL:

Hieman mietityttää tuo sokerirasituksessa narahataminen kun netin mukaan liikunta olisi yksi keino pitää sokerit kurissa - miten sitä liikkuu ku joka paikkaan sattuu?! Kysynpähän vaan:D

Maha on niin pinkeä etten tiedä milloin koko nahja repeytyy...ens viikolla neuvola ja oon aika varma että painoa ei ole tullut lisää sen kummemmin vaikka maha kasvanut. Kuinkahan paljon vatsanahka antaa periksi?????

Työpäiviä tulee laskettua...enää ei olisi ku 9 kesälomaan ja äippäloman alkuun 13. On nuo hormoonit aika ihmeellisiä kun on saanut tällaisen työorientoituneen ihmisenkin odottamaan sitä ettei tarvitse mennä enää töihin vaan SAA olla kotona:D

hanja *poks* rv29
 
Nyt täälläkin käyty neuvolalääkärissä ja olivat hiukan huolestuneita kun kohdunsuuta kuulemman vain 2,5 ja hiukan pehmeät paikat, mitä tässä nyt pitäs aatella. Viimeksi kun neuvolassa sanoin, että mahassa toispuoleista kipuilua lenkkeillessä niin sanoi vaan että on hyvä silti lenkkeillä, ja nyt kielsivät ja käskivät lepäämään. : / En tiedä mitä tekemistä tässä sitten kesälomalainen keksii. Mutta ihania aurinkoisia kelejä kaikille syysmasuille. :)
 
Heippa!

Nyt muakin alkoi mietityttää kohdunsuun tilanne, vaikka kahdessa edellisessä raskaudessa on ollut aivan päinvastainen ongelma, eli synnytysten käynnistäminen on ollut ongelma. Vaikka ei se ehkä ongelma ole, sillä kyllä lapsi aina ulos saadaan tavalla tai toisella. Mutta mullakin on TOSI paljon tuota toispuoleista kipuilua kävellessä. Levossa eikä pyöräillessä sitä ei ole ollenkaan, joten olen ajatellut, että on jotain liitoskipua. Mutta kävellessä kyllä maha vähän väliä kovottelee eli supistelee. Kävin äitiyspolilla pari viikkoa sitten ja tilanne oli niin kuin pitääkin, eli täysin kypsymätön. Mutta mistä sitä tietää, mikä nyt on tilanne. Miten paljon uskaltaa liikkua. Seuraava äitipolikäynti on kolmen viikon päästä.

Toivon kyllä, että joskus 34 viikon paikkeilla alkaisikin tapahtua kypsymistä. Käynnistys mulla on sitten, kun 38 viikkoa tulee täyteen, mutta suuri, hiljainen haaveeni olisi, että vauva lähtisi syntymään itsestään hieman ennen tuota. Mutta ei kyllä todellakaan vielä ole tarve, kun viikkoja on 27 +4.

Mieliala on ollut tosi huono. Tänään ei ihan niin syvältä, mutta on kyllä ollut tosi vaikea keskittyä työntekoon, mutta pakko ois. Olen luvannut itselleni palkinnoksi pienen shoppailutuokion kaupungilla, kun saan tämän päivän hommat pakettiin. Pojat ovat tänään anoppilassa hoidossa, mutta loppuviikon ovat sitten kotihoidossa kanssani ja ensi viikolla jatkan työntekoa.

Tänään pitää selvitellä vielä lentolupa-asiaa, sillä meillä on suunnitteila mieheni kanssa noin kuukauden päästä yhden yön reissu täältä Pohjois-Suomesta Etelä-Suomeen.

Nyt työmaan kimppuun.

Helmitoivo, 27 + 4.
 
Plamsu75 mulla supistuskipu on sellaista menkkakipua, jonka ei kai pitäisi olla jatkuvaa, vaan tulla enemmänkin ajoittain. Tietysti samaan aikaan sitä vatsan kovettumista. Mulla noita kovettumisia, harjoitussupistuksia ollut aika paljon, mutta en ole niistä kauheasti välittänyt. No eilen illalla pelästyin, kun eivät enään olleet pelkästään vaan kovettumisia, vaan tosiaan tuntui samaan aikaan menkkamaista kipua ja tuli pahimmillaan jopa 10 min välein, minkä pitäisi olla jo hälyttävää. Kipu ei ollut mitään kovaa ja yritin rauhoittua, otin panadolia (pitäisi joten auttaa), join paljon vettä ja nukahdin. Aamulla ei enään mitään. Seuraavista samanlaisista menisin kyllä tarkistukseen, koska esikoisen on keskonen ennenaikaisten supistusten takia. En mennyt vielä, koska kipu oli tosi lievää ja lääkäri on keskiviikkona ja tarkistavat sitten onko jotain tapahtunut. Nyt olisi vielä ihan liian aikaista lähteä synnyttämään, mutta tälläistä mulla oli muistaakseni näillä viikoilla viime kerrallakin. Enkä tosiaan ole tehnyt mitään raskasta. Kävin kaupassa eilen kävellen ehkä kilometrin matkan, en muuta. Vettä olen juonut paljon eikä mitään tulehduksia pitäisi olla. No, ne tarkistetaan keskiviikkona sitten. Nyt en uskalla edes siivota, vaikka pitäisi :/. Mites sitä pärjää, jos joutuisikin vuodelepoon. Esikoinen kun pyörii jaloissa ja on vaikea olla siivoamatta. Tietysti mies auttaa minkä pystyy, muttei tietysti päivisin ole täällä.

Mona lisa 26+2
 
Pieni lisäys vielä. Alkuraskaudessa oli ihana alkaa käyttää äitiysvaatteita ja nyt viimeisellä kolmanneksella alkaa haaveillen katsella tavallisia farkkuja :). Kunhan saan päivän työt tehtyä, aionkin suunnata ostokseni synnytyksen jälkeiseen aikaan ja ostaa yhden tai kaksi imetyspaitaa. Kahden edellisen lapsen perusteella olen nimittäin todennut, että imetyspaidat ovat todella käteviä silloin, kun imettää muualla kuin oman kodin rauhassa, sillä rinnan saa siveellisemmin esiin kuin tavallisessa paidassa. Myös nopeammin on näissä paidoissa ateria vauvalle tarjolla kuin tavallisessa paidassa :).
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Heippa taas pitkästä aikaa! Oonkohan mie ees korkannu tätä ketjua vielä ja kohta vaihtuis jo uus! :O

juhannuskin oli ja meni, mulla lähinnä siivoillessa paikkoja rauhalliseen tahtiin mutta huomas kyllä jos oli liian kauan jaloillaan ja pitkäkestoisesti hommissa niin alkoi mahaa kiristää ja sattua :( Ei siis kannata enää leikkiä mitään supernaista, vaan ottaa iisimmin. Kunpa sais lapsetkin ymmäträmään sen että vois ite siivoilla lelujaan pois tieltä, palvelu ei nyt todellakaan pelaa (muutenkuin varastoa/roskista kohti...)

Tänä aamuna oli neuvola, tämmöisiä lukuja merkattiin korttiin
Rv 27+4
Painoa +500g/vk viime kertaan mutta yht.+1,9kg koko aikana, jes!
Pissa puhdas
RR 131/88
Sf 23,5cm
Syke 130, nukkui vissiin silloin

Viime tiistaina oli sokerirasitus ja tänään sain tulokset, olivat 4,9 - 7,3 - 6,1, eli ihan normaalirajojen sisällä, onneksi!

Seuravana olis lääkärinla kk päästä.

Santta ja ylläri 27+4.
 
Jippii, mäkin kerkesin korkkaamaan kesäkuun, ennenkuin se ehtii loppua :) Täällä ei niin kertakaikkiaan yhtään mitään, joskus satunnaisesti supistaa, jos eksyy kovemmalle pohjalle (kaupungille) kävelemään. Muutoin normi elämä jatkuu, puutarhassa voi huoletta tonkia ja lapioida, heposten kanssa touhuta lähes normaalisti. Ainoa asia mikä varsinaisesti viittaa koko raskauteen on tulleet kilot (joita siis tullut tuhottoman reilusti, näinkin liikunnalliselle ihmisille, syönyt olen kuin hevonen ja kaikenlaista :) Sokerirasitus oli osaltani täysin puhdas, muutoinkin kaikki arvot olleet enemmän kuin hyvät, verenpaineet tuppaa tippumaan, mutta paree niinpäin. Noh, kaipa niistä kiloista sitten eroon pääsee, suurinosa niistä kun tuntuu olevan kuitenkin tullut tuohon keskivartalolle, ihan mielenkiinnosta kokeilin perusfarkkuja ja sopivat kuitenkin jaloista ja persauksesta kuitenkin vielä jalkaan ihan kohtalaisesti :) Huomenna ois neuvolalääkäri, ainoastaan kilojen puolesta jännittää... Sellaisen havainnon olen kanssa tehnyt, että mitä enemmän liikun, sen rauhallisempi matkustaja mulla on, ja mitä kevyemmällä oon sen enempi hän pitää meteliä, jolloin myös suppailee helpommin... (btw, vaikka kiloja on tullut, ei ole turvotusta ainakaan toistaiseksi havaittavissa) Näihin tunnelmiin, tää jää odottelemaan heinäpellolle pääsyä :)

Stina & elämänvalo 29+
 
Terkut taas äippäpolilta! Alko vuoto aamulla ja housuun "holahdellu" päivän mittaan jotain nestettä (mun mielestä ei pissaa). Nyt sitten selvitellään onko se lapsivettä vai jotain muuta ei niin hälyyttävää. Huoh, täällä on niin trooppinen ilmakin! Hyvillä mielin kuitenkin ja sattuu olemaan ylilääkäri päivystys vuorossa niin se osaa kyllä selittää asiat hyvin :) Rassaa vaan tää odotus,mutta pääasia että pääsis kotiin yöksi.

Mirka J. 29+4
 
Voimia teille, joilla supistelee/huolta kohdunsuun tilanteen kanssa. Toivottavasti vielä vauvat pysyy masuis ainakinmuutaman viikon. Kamalaa tässähän alkaa pian olla viikkoja sen verran et joku pian ottaa varslähtöä ja synnyttää :O mihin tää aika on mennyt?
Tosin oon kyl samaa mieltä mitä oni tääl kuulostaa olevan....alkaa olo kangistua ja mieli jotenkin maassa :'( tai mulla sinänsä ihan hyvä olo, ei pahemmin kipuja eikä kolottele. Mahakaan ei tunnu mitenkään yli-isolta ja liikkumaan pääsen mielestäni hyvin. Ainut vaan, että mieliala on jossain syvällä :ashamed: v*tuttaa moni asia ja ärsyttää kaikki! Oon iloinen vauvasta ja tosi positiivinen mieli, että vauva mahas. potkii ja ihana tunnustella pientä, mut jotenkin samalla mietin mihin oon taas ryhtynyt ja miten jaksan kaikki hommat jne. jne. : / Onneksi on olo hyvä ja oon jaksanut töissä sekä kotona....juuri leikkasin nurmikon ja ei täs olos mitään, mutta jotenkin suututtaa/ärsyttää kaikki . Positiivista on kuitenkin tää olo ja jaksaminen. Onneksi ei supitele eikäkipuile....muuten olisin hermoraunio! Jalat on hieman väsyneet työpäivän jälkeen ja kotonakin on ollu jalkojen päällä kaiken aikaa. Ihana päästä pian sänkyyn :D

Mulla on kamala himo syödä jätskiä ja kaikkea. Mahaan ei mahdu kerralla paljon, syön vähän, mut usein. Sit on aina ihan ähkynä illasta. Ja on jäänyt mullakin liikunta vähemmälle. Töis tulee askelia paljon, mut vapaa-ajalla ei juuri jaksa lenkille lähteä. Täytyy yrittää muuttaa tapaa, kun jään ens viikolla lomalle :D ihana tunne, että työt on pian tehty tällä erää ja odottaa KOTIAIKA =) Vaikka tiedän ettei kotonakaan tuu helppoa olemaan, mut silti yks huoli ja työtaakka pois, kun ei tarvi töihin lähteä kotia kauemmas.

Jestas mua suututtaa myös ajatuksena sekin, että menin ostamaan imetysliivejä 2kpl ja ne on PIENIÄ :headwall: kuppikoolta kyllä sopivia, mut ympärysmitta jäi kireäksi. Oon joko turvonnut tai sit se vaan tekee tuo tissien kasvu sen et ympärysmittaaki pitää isontaa samal mitalla kun kuppikokoo . Pienet on mullaki murheet, mutta kyllä pisti silti vihaksi, kun ei mahukkaan. Eipä tuo kovin haittaa paitsi rahallisesti, hankintoja kun viel on tehtävä jonkun verran....

Nyt ei kummempia, mulla on niin kiukkunen olo, et parempi lopetella tällä erää :ashamed:

Jakselkaahan kaikki odottavat äidit, kyllä nää viikot tästä vierii :)

Delila 28+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Tännehän sitä sitten osastolle jäätiin :( Kolme päivää nyt ainakin tiputetaan antibioottia ja sitten taas katsotaan tilannetta. Lapsivettä tihkuu hiljaksiin, mutta toiveissa on ettei vielä syntyisi... Koko arvio on tällähetkellä 1200g eli viikkoihin nähden hieman pienempi. Noh, toivotaan että vielä kotiin yhtenä kappaleena pääsisi :')

Mirka J. 29+4
 
Huhhuh! Mikä päivä takana. Miehellä on iltaviikko ja lähtee töihin yhden aikaan iltapäivällä ja tulee joskus puolen yön jälkeen kotiin... Ja nää päivät tuntuu niiiiiiin pitkiltä noiden rasavillien kanssa :/ Ja aamupäivällä menin lupaamaan pojille et mennään illalla uimaan, no mä sain vuosisadan päänsäryn, mut ei auttanu muu kuin viedä pojat uimaan... selvittiin siitäkin hengissä, kohta aattelin mennä nukkumaan ja miettimään, että huomenna tarttis soittaa pomolle, etten aio enää töihin tulla!

Eilen oltiin mun vanhemmillakin, ja otettiin yhteen mun kälyn kanssa... tai siis hän suutahti, kun kuulemma mä arvostelen KAIKKEA mitä hän sanoo jne... hänhän siis ei ole valmis muuttamaan omia mielipiteitään tai kuuntelemaan ylipäätään toisten mielipiteitä... huoh! Saa nähdä mitä tästäkin vielä tulee...

Miehen kanssa on pientä kädenvääntöä autosta, tai siis siihen ollaan nyt päädytty että tohon ei mahduta (seat altea xl) ja ollaan katteltu autoa, mut mies ei ainakaan vielä ole myöntynyt MUN autovalintaan... No katotaan kumpi voittaa (lue: MÄ voitan!!! :LOL:

liikkuminen en mäkään oo käynyt lenkeillä (ei kukaan mun kanssa jaksa kävellä kun löntystän...) hetkeen... No, jos sitten syksyllä vaunulenkeillä ;) Vähän kun ottaa rivakkaammin askelia (niinkuin jussina pariin kertaan yritin niin heti alkaa sattuun/supisteleen)

mansikat ja jäätelö maistuu vähän liian hyvin täälläkin, jäätelöö (ihan sama mitä) menis litratolkulla edelleen jos vaan antaisin ittelleni luvan, pakko vaan hillitä itteeni, koska en halua että vauva joutuis sokeritippaan synnyttyään (niinkuin tuo kakkonen)

Plamsu kannatttaa kuunnella omaa kehoaan ja oloaan TOSI tarkkaan, ja jos vaan yhtään tuntuu, et huili tekis hyvää, niin ei muutakuin lääkäriin, kyl me kaikki keretään töitä vielä tekemään monta kymmentä vuotta ;)

Ihana masu Eufemialla! Mulle tänään kaksi eri ihmistä sanoi kantansa mahastani... Veljeni totes: "ei tuo syyskuuhun saakka ole!" ja yksi tuttu sano "onpas sulla ihana rantapallo!" ja silmät laajeni kun kerroin että lokakuun eka päivä olis la... Että kiva kesä tulossa... Mutta silti mä odotan ja ihastelen mun masuani, mä vaan rakastan olla raskaana :heart: (varsinkin kun "tiedän" että tää on meitin viimeinen... ehkä... ;) )

Mirkalle Kurjuus, että lapsivettä oli... Toivotaan nyt kuitenkin ettei pieni vielä ota varaslähtöä! Tsemppiä!

tiggeri ja typy 25+6 (huomenna poksutaan!!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Mirka J., voi kurjuus, kun sitten oli vettä :(. Onko syytä tiedossa, miksi tihkuttaa?
Lääkäri epäili, että kun sillon 14 viikolla oli sitä runsasta vuotoa niin sinne ois joku pöpö päässy joka nyt altistaa ennen aikaseen synnytykseen. Toiveissa ois että reikä umpeutuis ja veden tulo loppuis. Nyt on ainakin 10h ollut holahtamatta :D
Nyt kun tässä on olosuhteiden pakosta ollut aikaa kuunnella kehoa, niin olen olut tuntevinani muutaman supistuksen ja painon tunnetta alavatsalla :O Tarkoittaa siis sitä etten saa kävellä muuta kuin vessaan, TYLSÄÄ. Haaveilen kävelylenkistä edes tuossa sairaalan pihalla...
Elukoita on kova ikävä. Onneksi lapset tulee tänään tänne käymään ja sain eilen hälytettyä anopin meille,että tulee eläimet hoidettua. Mies kun ei pysty yrittäjänä töitä jättämään kuin seinään... Onneks on hevoset laitumella niin niille riittää pelkkä veden vienti, Huh!

Tulipas taasen tekstiä ;) Nauttikaahan kesä säästä munkin puolesta!

Mirka J. 29+5 (nyt sais päivät mennä reippaasti eteenpäin!)
 
Viimeksi muokattu:
Päiviä päiviä tännekkin, pyydän syvästi anteeksi saamattomuuttani enkä oo kirjotellut tänne!
Neuvolassa olin tänään ja tässä vähän tuloksia.
Rv 30+1
sf-27
paino- +958g/vko :ashamed:
verepaine 103/67 ja syke 90
Pissassa oli leukkareita ja viljelyn tulokset kuulee huomenna.
Maksa ja Sappiarvot mitataan huomenna ja niistä sitten tällä viikkoa kuulee..

Lepoa lepoa pitäs olla mutta milläs täällä lepäät kun kaksi villiviikaria riehuu aamusta iltaan :D

MirkaJ: Tsemppiä ja toivotaan että loppus vuotaminen!
 
Heippa taas! Täällä on kärvistelty noiden helteiden kanssa, kun mitään ei jaksa tehdä, eikä ulkona viihdy ollenkaan. Ajatelkaa, siis minä joka normaalisti nautin sitä enemmän, mitä lämpimämpi on. Kesälomareissu tehtiin miehen kanssa kahdestaan, onneksi oli sateiset ilmat silloin.
Täälläkin tuo mieliala on useammin apea, mutta kuitenkaan ei kiukuta oikeastaan mikään.
Lääkärille koitin tuossa aikaa saada kun edelleen vaan jaksaa supistella ja nyt muutamina aamuina heti herätessä alavatsalla ollut menkkakipuja, eivät vaan neuvolassa vastaa.
Mitään ruokaa, eikä kyllä herkkujakaan tee mieli syödä, mutta nälkä silti koko ajan.
Pitäis ruveta hiomaan pinnasängystä maalit pois ja uusi pintaan, ikää kun tuolla sängyllä on jo varmaan kolkyt vuotta. Tuommonen kiva mistä saa laidan laskettua alas =)
Jonkin verran on tullut tehtyä vaatehankintoja vauvalle. Löydettiin tuossa liikkeitä kierrellessä Name it- liike ja sieltä ostettiin bodeja kun olivat aika edullisia (4kpl/12,95) ja päällyhousuja ja paitoja. Turvakaukalo telakalla, yhdistelmävaunut ja pinnasänky siis jo on. Harsoja osteltiin tuossa nippu, niitä kun ei voi olla liikaa.
Otettiin uusi perheenjäsen meille, pieni kissaneiti. Todella reipas ja suloinen tapaus. Heti kotiin tullessa alkoi tutkimaan paikkoja ja leikkimään, hetken päästä jo syömään ja laatikollekin löysi nätisti. Tuota oonkin sitten paijannut oikein urakalla, niin on oma apeuskin hiukan väistynyt =)
Maanantaina onkin sitten edessä sokerirasitus ja seuraavana keskiviikkona taas neuvola. Saas nähä mitä sanotaan, kun tuntuu että vatsa on kasvanut viime käynnistä ihan mahottomasti. Tai ainakin kohdunpohja tuntuu ihan tuossa kylkiluiden välissä , tuossa missä nuo luut yhdistyy. Pakko varmaan hakea sitä lisärautaa, kun alkaa tuo uni maistuun liiankin kanssa. Tänäkin aamuna herättiin kissan kanssa vasta 11.30, mikä on mulle täysin luonnotonta. Oliskohan tässä omaa napaa taas tälle kertaa tarpeeks.

mammamammutti ja tirppana 26+5
 
Neuvolassa käyty ja kaikki näyttää tosi hyvältä

rv 27+4
RR 119/64
paino noussut koko aikana 5kg
B-Hb 107 (rautaa pitäs alkaa syödä)
Tarjonta: rt
syke +148
Sf 27cm

Tyttö riehui hulluna kun koitti kuunnella sydänääniä :D Niin kovaa monotusta ja huitomista että oli jo vähällä luovuttaa ja kattoa ultralla mutta lopulta sen verran muru rauhottui että syke saatiin kuulumaan ? :)

loruliisa ja neiti 27+5
 
Tsemppiä Mirka J! Mulla kun alkoi lapsivesivuoto viime raskaudessa niin kotiin en olisi päässyt vaikka tulehdusta ei olisi tullutkaan. Mulle sanoivat et antibioottia olisi tiputettu niin kauan kun synnytystä tarpeen estellä. Eri käytäntöjä varmaan eri paikoissa. Toivotaan ettei sulle tule tulehdusta. Jaksamisia.
 
odo
Moikka!
Onko kellään kokemuksia Hartan topline S vaunuista? Harkitsin ostavani sellaiset. Oonkohan ainut, joka on jättänyt muutenkin ostelun näin myöhään? :whistle:
Masuasukki melko rauhallinen tapaus, mutta on jo alkanut neuvola käynnit 2xkk. Supistuksia täälläkin on toisinaan, mutta töissä oon. Ja oon todella huono menemään lääkäriin, ku en kuitenkaan tiiä, että voiko pienestä mennä valittaan. Kerta supistukset ei kuitenkaan kipeitä ole. Selkäkipuakin on toisinaan, mutta kaippa se asiaan kuuluu. Oon vähän tälläinen, etten tiiä millon pitäis huolestua.. :confused:
Painoa ei oo noussu juuri ollenkaan -1kg lähtöpainosta. Ja alussa putos noin 3kg. Eli pienillä paino muutoksilla. Mutta silti arpia on vatsaan vähän tullut : /
 
odo Täällä yksi, joka harkitsi pitkään Teutonia Prestigen ja noiden Hartanien väliltä, ja hyvän tarjouksen osuessa kohdalle tuntui itselle mukavammalta tuo Teutonian vaunu, mutta Hartaneita voisin aivan yhtä hyvin harkita, ei varmasti huono valinta.

ON
Kuten arvella saattaa, tuo sokerirasituskoe oli kammottava kokemus :( Kuten arvelin, tyhjään mahaan aamulla juotava vadelmanmakuinen sokerivesi ei tuntunut hyvältä ajatukselta etukäteenkään ajateltuna, kun aamupäivät ovat muutoin olleet viime aikoina vaikeita närästyksen ja huonovointisuuden vuoksi. Onneksi kuitenkin pääsin saman tien vaakatasoon lepoon tuon kahdn tunnin ajaksi, niin sain taisteltua, että mehu pysyi sisällä ja verikokeet saatiin suoritettua. Huomenna sitten jännitetään tuloksia, mutta se paastoluku taisi olla joku 5,3...kuulostaakohan se yhtään normaalilta?!?

Nyt jatketaan helteisissä tunnelmissa viikkoa eteenpäin, sunnuntaina rakkaat karvalapset pääsevät hoitolaan, kun lähdetään käymään Ruotsissa pienellä lomasella, eli hetki vielä ihan kahdestaan ennenkuin... :heart: Onneksi on hytissä ihan parvekekin ja vähän tilaakin, jos heikotus tai väsy yllättää, eikä kävely ota sujuakseen. Saa kuiteskin vähän nautiskella.

Jaksamista kaikille kuumuuden keskellä!

Plamsu75 ja Pieni 27+5
 
Tsemppiä Mirka J! Mulla kun alkoi lapsivesivuoto viime raskaudessa niin kotiin en olisi päässyt vaikka tulehdusta ei olisi tullutkaan. Mulle sanoivat et antibioottia olisi tiputettu niin kauan kun synnytystä tarpeen estellä. Eri käytäntöjä varmaan eri paikoissa. Toivotaan ettei sulle tule tulehdusta. Jaksamisia.
Juu en mäkään kotiin pääse jos lapsivettä tiputtaa,et sitten tällä ollaan parkissa synnytykseen asti... Mikäli alkaa syntymään ennen 34 viikkoa niin sitten lähetään lanssilla Helsinkiin ilmeisesti naisten klinikalle. No, nyt tuntuu että ei enään holahtele, mutta mietityttää voiko vettä tulla pissan mukana...?
Joka tapauksessa vaikka kotiin pääsisikin niin loppu raskaus on tiiviimpää seurantaa tulehdusriskkn takia.

Voi,että kun on elukoita ikävä :') Lapset onneksi kävi ja paras ystävä yllätysvisiitillä :D Kyllä taas jaksaa :)

Mirka J. 29+5
 

Yhteistyössä