Syyskuun suloisuudet 2013 *kesäkuussa*



Odottajia yhteensä: 159
Poikaoloja ja -lupauksia: 13 / 24
Tyttöoloja ja -lupauksia: 20 / 25
Kaksosten odottajia: 5
Menetyksen kohdanneita: 12

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) (nimimerkki / ikä/ monesko lapsi / synnytyssairaala)

24.8.
Pöllönen / 24v / 2. lapsi / PKSSK

27.8.

Pikkunen85 / 27v / 3. lapsi / PKSSK
tintta iita / 30v / 3. lapsi / LKS tyttöolo

28.8.
eufemia / 28 / 1. lapsi / LKS poikalupaus

31.8.
Taru_ / 22v / 1. lapsi / KHK-S poikaolo

1.9.
Anspa87 / 25v / 3. lapsi /NKL
Tatti12 / 26v / 2. lapsi

2.9.
amelie`/ 33v / 2. ja 3. lapsi / TYKS Kaksoset
baby2003 / 29v / 4. lapsi / NKL poikalupaus
EevaN / 28v / 3. lapsi / KOS Tyttölupaus
Emmm / 23v / 1. lapsi
Metis / 22v / 3. lapsi / TYKS tyttöolo tyttölupaus

3.9.
Astre / 24v / 3. lapsi / KOKS tyttöolo
KiaralA / 24v / 3. lapsi / KOKS tyttöolo poikalupaus
maijjup / 29v / 2. lapsi
Nöhvi / 34v / 2. lapsi / HYS poikalupaus
Tuuska / 27v / 3. lapsi / OAS tyttöolo

4.9.
armiliisa / 25v / 3. lapsi
Gildanen / 20v / 1. lapsi / TYKS Tyttölupaus
kem-ma / 25v / 1. lapsi / KYS
lerppis / 26v / 4. lapsi / OAS
moniq / 23v / 3. lapsi / JS
Passepartout / 33v / 4. lapsi / KSKS Poikalupaus
Yoslene / 32v / 2.lapsi / NKL

5.9.
Mirka J. / 31v / 3.lapsi / HYS
Tuikku13 / 27v / 1. lapsi / ulkomaat tyttölupaus

6.9.
CatMama82 / ?? / 2. lapsi / TAYS
Ditaz / 22v / 1. lapsi / K-HKS
Hannis81 / 32v / 3. lapsi / TYKS
Losa / 30v / 4. lapsi
moonan / 31v / 1. lapsi / JS poikalupaus
Niinukka / 40v / 4. lapsi / PKSSK
suan / 24v / 3. lapsi / HYS tyttöolo
uusionni13 / 38v / 3. lapsi / JS

7.9.
emily86, / 26v / 3. lapsi / OAS
ewe-82 / 30v / 3. lapsi
faniela /25v / 2. lapsi / kotona tai KOKS
rios / 25v / 3. lapsi tyttölupaus
Sharona / 32v / 2. lapsi / Rooma poikalupaus
Sunshine84/ 28v / 1. ja 2. lapsi / K-PKS Kaksoset

8.9.
Kaneli87 / 25v / 4. lapsi / PKSSK
metuva / 31v / 1. lapsi / TYKS tyttölupaus
TarinaMarianna / 32v. / 1. lapsi / KYS

9.9.
Aikkuk / 27v / 1. lapsi / K-SKS
edna / 29 / 1. lapsi
hanja / 34 / 1. lapsi / EKKS poikaolo Poikalupaus
henttonen / 33v / 1.lapsi / KYS
miuu- / 24v / 1. lapsi / Jorvi
Takku-tukka / 21v / 1. lapsi / TAYS Tyttölupaus

10.9.
MimSe / 31v / 4. lapsi / KHKS
syysomppu2013 / 35v / 4. lapsi / KYS
Mayastina / 26 v. / 1. lapsi

11.9.
Cahlei / 32 / 1. ja 2. lapsi / NKL Kaksoset
Elsamiini/ 28v / 4. lapsi / SKS
Emma-Ria / 22v / 2. lapsi / PHKS tyttöolo

12.9.
Iisasin / 20v / 1. lapsi / HYS
Miima81 / 31v / 3. lapsi / LKS
Millu78 / 34v / 2. lapsi / K-HKS
Pringles / 39v / 3. lapsi / JS
RockMama / 25v / 4. lapsi /SEKS poikaolo
Rusinatar / 36v / 2. lapsi
Sanna-76 / 36v / 5. lapsi / PHKS
Tiia_ / 20v / 1. lapsi / PHKS Poikalupaus

13.9.
joanmarie / 25v / 1. lapsi
Kat-ja / 38 / 1. lapsi / KPKS
suhveli / 28v / 3. lapsi / VKS Tyttölupaus

14.9.
odo / 23v / 1. lapsi
Sohvi35 / 35v / 3. lapsi /KOS Poikalupaus

15.9.
Baarbi / 19v / 2. lapsi / KYS Tyttölupaus
dembsey / 32v / 3. lapsi
heituli / 33v / 3. lapsi
Kata82 / 30v / 1. lapsi
Lau- / 19v / 1. lapsi
Purkka / 24v / 2. lapsi
tuulihattu / ?? / 7. lapsi / LS
ötökkä~ / 21v / 1. lapsi / TAYS

16.9.
Delila / 29v / 4.lapsi
Empuuu/ 26v / 2. lapsi / KOS Tyttölupaus
MadDee / 21v / 2. lapsi / PHKS / poikaolo
miranja / 21v / 2. lapsi / KYS tyttöolo
Nata83 / 29v / 2. lapsi / NKL Tyttölupaus
1609 / 20v / 1. lapsi / K-HKS Poikalupaus

17.9.
huns / 30v / 3. lapsi / SAS Poikalupaus

18.9.
eskapismi / 26v / 2. lapsi / TAYS tyttöolo
Rasula / 28v / 1. lapsi / LPKS
Supermassive / 21v / 2. lapsi / TYKS Poikalupaus
susu_v / 29v / 1. lapsi / VKS tyttöolo Tyttölupaus
Teriko / 34v / 2. lapsi / TAYS Poikalupaus
Wiitahepo / 31v / 1. ja 2. lapsi / PKSSK Kaksoset poikaolo
Allu13 / 29v / 1. lapsi / TAYS Tyttöolo Poikalupaus

19.9.
LoruLiisa / 30v / 2. lapsi / OYS Tyttölupaus
Eessii / 20v / 2. lapsi / TYKS tai Salo
Helmitoivo / 31v / 3. lapsi / Tyttölupaus
Metkutin / 22v / 1. lapsi / PHKS Tyttölupaus
Plamsu75 / 37v / 1. lapsi / JS poikaolo Poikalupaus
Rontsukka / 35v / 4. lapsi / JS
Santta / 30v / 3. lapsi / OAS tyttöolo
seinisipe / 24v / 2. lapsi Tyttölupaus
syysbeibi / 33v / 1. lapsi / KOS Tyttölupaus
äitiys ja onni / ?? / 3. lapsi / TAYS

20.9.
Jiina / 27v / 4.lapsi / TAYS tai Vas
Syysihme / 36v / 1. lapsi / VKS Tyttölupaus
Syysodotus84 / 28v / 3. lapsi / OAS
Tiituli85 / 27v / 1. lapsi Poikalupaus
WhiteSnow / 37v / 4. lapsi / KOS

21.9.
buffy / 23v / 1. lapsi / KAKS
jenttu / 32v / 3. lapsi / SatKs poikaolo Poikalupaus
loikkis / 33v / 1. lapsi / Tays
macudahakki / 28v / 1. lapsi / HYS
Makia / 22v / 4. lapsi tyttöolo Tyttölupaus
miksa/ 28v / 3. ja 4. lapsi / TYKS Kaksoset Tyttölupaus ja poikalupaus
mirvax / 35v / 3. lapsi / SATK
Muftikka / 24v / 1. lapsi / VKS tyttöolo Poikalupaus
Oubou / 22v / 1. lapsi / KYS Tyttölupaus
ziappa / 26v / 2. lapsi / TAYS

22.9.
Kuudes / 36v / 6. lapsi / TYKS
o_Ou / 28v / 2. lapsi / TYKS
Sanuli84 / 29v / 3. lapsi / OYS Poikalupaus
vipeltäjä / 33v / 1. lapsi / KYS

23.9.
Aatoksia / 32v / 3. lapsi / TAYS
Dea / 24v / 1. lapsi / OYS
kristyr / 30v / 6. lapsi / KYS poikaolo Tyttölupaus
mammu991 / 21v / 3. lapsi / KSSHP
syksy84 / 28v / 1. lapsi tyttöolo Tyttölupaus
Nelistin / 25v. / 1. lapsi / Tyttölupaus

24.9.
piupiuu / 22v / 1. lapsi tyttöolo Tyttölupaus
SaBiNe / 27v / 5. lapsi

25.9.
BeiBei / 23v / 1. lapsi / VKS
eternal-life / 23v / 3. lapsi / K-PKS
Leonis / 27v / 3. lapsi / TAYS
lyyli* / 28v / 3. lapsi / TYKS tyttöolo
Orchid / ?? / 4. lapsi / KOS
Suklaasuu / ?? / ??

26.9./
fever / 26v / 2. lapsi / SATKS
Helluunen / 24v / 1. lapsi / TYKS
mammamammutti / 25v / 2. lapsi / KPKS Poikalupaus
niinaj / 21v / 1. lapsi / K-SKS Poikalupaus
ninnin / 32v / 1. lapsi / OYS
Qevnie / 26v / 1. lapsi / K-SKS
AnnMaria/40 v/1. lapsi/TYKS poikaolo poikalupaus

27.9.
Mammuska 83 / 29v / 2. lapsi / TAYS poikaolo Poikalupaus
Syksy2010 / 32v / 1. lapsi / KOS tai NKL
Rosalienism / 19v / 1. lapsi / TAYS Tyttöolo Poikalupaus

28.9.
Anna333 / 25 / 2. lapsi / KOS tyttöolo Poikalupaus
Embula / ?? / 1. lapsi / TAYS
Mona Lisa / 22v / 2. lapsi / TYKS poikaolo Tyttölupaus
serenade / 21v / 1. lapsi / TYKS tyttöolo Tyttölupaus
Taizu89 / 24v / 2. lapsi / JS
Papaya13 / 24v / 1.lapsi / KOS Poikaolo Tyttölupaus


29.9.
Hullu Amalia / 27v / 2. lapsi / JS
Nimia / 32v / 2. lapsi / TYKS
Adela / 26v. / 1.lapsi / TAYS

30.9.
kirsikka92 / 20v / 1. lapsi / PKKS poikaolo
Meme / 23v / 1. lapsi / OYS
Tytymamma / 23v/ 3. lapsi / SEKS Tyttölupaus
äityliini_85 / 28v / 3. lapsi / LPKS
Vauvaton / 29v / 3. lapsi (enkelikaksoset-12) /KOKS tai NKL tyttöolo

1.10
tiggeri / 33 v / 3. lapsi / K-HKS Tyttölupaus


Menetyksen kohdanneet:
Kaislanen
Sanna-M
ViiruP
kali85
Pölö-
neito84
Haperotta
miss_piggy
Fujin
melin
Masy
(Kirskis)

Syyskuisten odotusblogit:
Taru_ - Pientä varten
Supermassive - MUTSIS ON. – Kaksplus
Qevnie - Silkkitassun päiväunet - Blogi | Lily
Rosalienism - Littlebig

Haluatko mukaan suljettuun FB-ryhmäämme?
Laita yv:tä suan:ille. Lähetä yv:ssä linkki omasta profiilistasi, jolla sinut tunnistetaan oikeaksi henkilöksi! Suan lisää sinut kaverikseen, jotta pystyy liittämään sinut ryhmään mukaan!

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


1. ketju täällä
Tammikuun ketju täällä
Helmikuun ketju täällä
Maaliskuun ketju täällä
Huhtikuun ketju täällä
Toukokuun ketju täällä
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Vastailen valkkarikysymykseen..Mullakin on välillä ihan järkyttävän vetistä valkovuotoa ja tosiaan luulen välillä sen olevan jo lapsivettä! Mutta tuokin kai kuuluu asiaan,vaikka ällöä onkin:/ Pikkuhousunsuojaa joutuu koko ajan pitämään housuissa,yöks.

Meidän Napura monottaa menämään tosi kovaakin jo ja tällä viikolla huomasin liikeet ekan kerran mahan päältä:) Hurjan näköistä!

Huomenna koulun kevätjuhla ja ansaittu loma alkaa,jipii!! Äippäloma alkaa jo elokuun alussa, joten mammalomakin alkaa periaatteessa nyt samalla:):) Syyslukukausihan alkaa elokuun puolessa välissä, joten töihin en ehdi enää:) VAPAUS HERE I COME!

Terkuin Moonan&Napura 26+0
 
Hellouu

En hirveesti kerkee tänne kirjoteleen ja yhtäkkiä joskus harvoin kerkiän lukasemaankin mitä tänne on rustailtu..

Minua vaivaa aivan älyttömän ankaran hillitön mega katastrofaalinen TURVOTUS!
siis on jo ollut monen monta viikkoa eikä parempaan suuntaan ole näköjään menossa.
Jalat on kuin täyteen pumpatut pallot. Nestettä ei siis muualla kuin jaloissa, tukisukkia olen käyttänyt, olen juonut evettä, olen liikkunut, EI AUTA!!!

Mitä tälle voi enää tehdä, tuntuu että nää poksahtaa ihan justiinsa, ja miltä nää vielä näyttääkään ja tuntuukaan kun kesää mennään eteenpäin..

Närästystä ollut vähän mutta rennie on auttanut. Kahta rauta tablettia syödään.
Pitäis varailla aikaa uuteen sok.ras. testiinkin, mikä ei yhtään houkuttele kyllä.

Lisäksi olen kurssilla, työkkärin järjestämällä. Siellä ne jalat oikein saa uutta pontta turvotakseen enemmän.

Muuten olo on hyvä, vauva liikkuu tosi paljon, välillä inhottavia muljahduksiakin.
Tuntuu ett' aina harvoin kun tänne kirjottelen niin tulee vaan melkeen aina valitettua sitä oloaan jollain tavalla :D koittakaas jaksaa!

Ostettuja kamoja : vaunut, hoitopöytä, sänky.
vaatteet: 6kpl 56cm bodyja 2kpl housuja
2kpl 62cm bodyja, 1potkuhousut
2kpl unipukuja n.60cm
2kpl housutakkisettiä
2 mekkoa
pari sukkaa

lisää pitää ostaa melkoisen paljon.

Mitä muuten ajattelette kun se on ilmeisesti syyskuuta jossain vaiheessa kun vauva tulee maailmaan että pitääkö olla minkämoinen puku/haalari tms. kun vauvaa kuljetetaan sairaalastakin kotiin, vai onko haalari liian kuuma siihen aikaan?
 
Pitkästä aikaa jotain vois kirjotella :) luen kyllä kuulumiset :p

Lämpöstä riittänyt täälläkin ja itse nautin <3

Odotuksessa ei edelleenkään ihmeitä ja jotenkin näin kolmannen kanssa kaikkea ei niin tuu ajateltua kun ekan ja vielä toisenkin kanssa. Menee vähän tässä arjen lomassa odotus. Toki kaikkea pientä vaivaa ollut ja viime viikolla kävin päivystyksessä kun kiristeli ja oli menkkamaista särkyä ja nehän olikin pistän paikat aukeemaan, sain piikin ja nyt täytyn ottaa rauhakseen :) sitä kontrolloidaan onneks nyt.

Eipä oikeen tuu muuta mieleen :) lämmintä kesää vaan ja sit odotus olis ohi <3


Astre ja pikkuinen neiti 26+3
 
En muista kuka kyseli, miksen käytä panadolia... Mä luin jostain ettei panadol välttämättä ole turvallinen sikiölle, joten sen takia yritän sitä välttää, niinkuin kaikkia muitakin lääkkeitä! Ja jos ei nää kivut ala loppumaan, niin sitten painelen lääkäriin ja puhun ittelleni saikkua! Mut nyt on ihan ok olo, kun oon viettäny ke saakka kotona saikulla... En itteni takia, mutta kun tuo nuorempi herra päätti ti-iltana nielaista kolikon (eikä tietoa minkä kokoinen!) niin oon nyt sitten toiminu kakkatutkijana... huoh! Vielä ei ole tullu oikeeta tuotosta, vaikka kakkaamassa onkin käynyt... No, josko se sieltä vielä tulis, toivottavasti!

Lämpöistä on täälläkin ollut, valitettavasti! No, vielä ei ole hermo menny, mut yhtään enempää ei tartte lämmintä olla, tai mä muutan pohjoisnavalle! En vaan oo helteitten ystävä, kun ei mitään jaksa tehä, päätä särkee (joka paikkaa särkee), koirakin kärsii, kun ei jaksa raukkaparka tehä mitään, ettii vaan viilempää paikkaa, ja lenkillä on käytävä yöllä, kun päivällä ei tuota vanhusta saa liikkeelle, ja vielä kun hällä on sydänvika, niin ei hyvä yhdistelmä.

Tänään säikähdin tosissaan, mahaa alkoi polttelemaan ja makasinkin tuolla kylppärin lattialla (jossa myös vessanpönttö) varmaan puolisen tuntia, onneksi pikkuhiljaa alkoi helpottamaan ja nyt olo on ihan ok jo. Toivottavasti ei tule takaisin!

Viikonlopun aikana olisi yhdet valmistujaiset ja yhdet synttäri edessä, saapi nähä mikä on olotila maanantaina...

tiggeri ja typy-murunen 22+3
 
Heipsan taas! Täällä ei oloissa varsinaista muutosta, mitä nyt tuo helle saa voimaan pahoin ja saa pahalle tuulelle kun ei jaksa mitään tehdä- Normaalisti rakastan hellettä ja sais olla mahollisimman kuuma, vaan nyt ei yksinkertaisesti jaksa.
Supistelu on hiukka rauhoittunut, mutta edelleen kovemmassa rasituksessa (nostojen ja enempi tekemisen jälkeen) supistaa ja aiheuttaa kipuja. Iskias vaivaa nyt sitten koko ajan. Toissa päivänä siivosin tän talon ja sen jälkeen pistin hetkeks levähtään, niin eipä meinannutkaan päästä ylös. Esikoinen kävikin mulle toteamassa, että äiti on jo vanha ja lihavakin, että jää vaan sänkyyn lepäämään :D
Sokerirasitukseen tarvis itekkin varailla aikaa, joskin sillä ei vielä niin kiire ole. Maanantaina olis viisaudenhampaan leikkaukseen aika ja arvatkaas pelottaako mua. Varmaan paska housussa jo ovella :D ai juu, musta tuli kaks viikkoo sit täti pienelle pojalle, sisko teki syöksy synnytyksen. Ehti olla laitoksella 15 min, kun oli jo poika maailmassa :D Ja olihan se vauva ihana, en ois halunnu sitä äidilleen antaa. Ja se tuoksu :heart: . No eiköhän tässä omaa napaa taas ollu ihan tarpeeks. Ens viikolla onki sit aikaa palstailla, kun ei voi syödä eikä saa nostella tms tuon leikkauksen takia. Mukavia kesäpäiviä för alla! =)

mammamammutti ja tirppana 23+2
 
itä muuten ajattelette kun se on ilmeisesti syyskuuta jossain vaiheessa kun vauva tulee maailmaan että pitääkö olla minkämoinen puku/haalari tms. kun vauvaa kuljetetaan sairaalastakin kotiin, vai onko haalari liian kuuma siihen aikaan?
Tohon on tosinpaha sanoa mitään koska kelitjän voi olla mitä vaan, saattaa olla +20 jolloin haalari on i h a n liikaa tai sit alle +10 jolloin esim. äitiyspakkauksen vanuhaalari tms. on ihanteellinen vaihtoehto kotiutumiseen. Nythän on ennustettu lämpimiä kelejä pitkälle syksyyn :)
 
sohvi35
Moikka

Kesäkuun ekan päivän kunniaksi POKSPOKS 25+0.

Väsyttää kovin herkästi, tänään kolmas päivä putkeen kun on juhlia. Ja lapset lähtee huomenna leirille ja tavaratkin pitäis pakkaa. Mutta HUOMENNA alkaa viikon vapaa ruuan teosta ja pyykkäyksesta! Sen voimin jaksaa koska sitten saa levätä mielin määrin.

Sohvi ja Eemeli 25+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mammuska 83
Kyllä tää helle saa voimaan pahoin, tuossa nikkaroitiin ja mä meinasin pyörtyä kun oli niin kuuma. Eilen hikihatussa pesin mattoja ja hinkkasin tuvan niin ei mitään :D
Mutta kyllä on painostava ilma ja ukkonen rummuttaa kovasti, toivotaan että tulis oikeesti sitä vettä nyt mitä ne on luvannu jo monta päivää.. Ja pian! sillä mun masu vaatii ruokaa ja ruoka on kaupassa ja lähin kauppa on 10km päässä ;) Ja ukkosella en sinne lähde :D
 
Moikka!

Aika kuluu toisaalta tosi nopeasti, toisaalta hitaasti. Huomenna viikkoja olisi 24. Tyyppi potkii tosi paljon :) Muuten oma olo on ollut ihan hyvä, mitä nyt jalkoja turvottaa ja helle hieman heikottaa...

Painiskelen tässä itseni kanssa, että pitäiskö sitä mennä yksityiselle ultraan että sais kurkistella mitä tuonne vatsaan kuuluu :) olis myös kiva tietää tulokkaan sukupuoli. Edellisissä raskauksissa olen ollut erilaisista syistä tarkkailussa ja sen vuoksi ultrauksiakin on ollut useampia. Eli onko 200€:n arvoinen kurkistelu tarpeellista ;) Tuskin... Mutta pitäiskö silti mennä... Vai käyttää rahat vaikka hankintoihin :)

Aatoksia ja muru 23 + 6
 
Heippa hei!

Apua! Kunto rahautunut viime viikolla ihan kamalasti. Enää ei jaksais kävellä paljon yhtään. Eilen tein lenkin ja koko päivän oli jalat niin kipeet ettei mitään jaksanut enää tehä. Ens keskiviikkona pitäis lähteä Roomaan. Oon sitä odottanut niin intopinkeenä ja nyt ei yhtään kiinnostais, tekis mieli vaan löhöillä ja olla laiska...

Painoa vaan tulee lisää ja lisää vaikka omasta mielestäni oon eläny suht terveellisesti ja liikkunut paljon. Viimeks kun kävin puntarilla, oli 9kg. Neuvolan tätikin alkoi jo siitä vähän valittaa.. :S

Mä oon alkanut ennen nukkumaanmenoa soittaa vauvalle musiikkia. Jos oletetaan että lisääntyneet potkut tarkoittaa sitä, että se tykkää jostain, niin vaavin suosikki tuntuu olevan Vivaldin Spring. :D Oonkin jostain lukenut että mahassa olevat vauvat tykkäis Vivaldista.. Aika hassua.. :D

Tuikku 26+2
 
Moikka moi pitkästä aikaa tännekkin :)

Oon käyny lueskelemassa mut ei vaan jaksa laitella mitään kummallista mut NYT kun loma alkoi ja valmiin paperit on kädessä ni aikaa jää muuhunkin ku stressaamiseen :D

Maha höykkyy joka suuntaan eli liikkeitä on ihan kamalan paljon :heart:
Mitään en edelleenkään hankkinut :O Nyt alkaa olemaan jo varmaan aika pikkuhiljaa...
Valkovuodosta joku kysyi ja ohoi, kyllä vaan naurettavia määriä tulee ja sidettä saa pitää : /

Metis ja vauva 26+6 :heart:
 
Moikka kaikille ja ihanaa kesäkuuta! :)

Ilmoitusasiaa facebook-ryhmää koskien! Kaikki ne, jotka haluavat liittyä syyskuisten facebook-ryhmään kirjoittelemaan, laittakaa yksityisviesti nimimerkille suan (tai minulle, välitän viestin eteenpäin). Olemme sillä puolella sopineet, että liittymiseen on aikaa viikko jonka jälkeen ryhmään ei enää pääse. Tämä siksi, että jonkinlaisia tietovuotoja on ilmeisesti ryhmästä tapahtunut ja kaikki toivovat ryhmän pysyvän tiiviinä eikä porukkaa tulisi enää loppumetreillä kauheasti mukaan.

Siispä ensi viikko aikaa vielä jos joku haluaa liittyä :)

susu 24+4
 
Moikka!

Vetinen valkkari kiusana myös täällä. Välillä käynyt itselläkin mielessä että onko se lapsivettä.. mutta uskosin et valkkariahan se :) Maanantaina sokerirasitus vol 2.. apua,sehän on jo huomenna!!

Helteet ei vielä tee oloa erityisen tukalaksi (ainakaan sen enempää kun edellisinä kesinä ei-raskaana), asunto on suht viileä ja makkariin aateltiin hankkia joku tuuletin yöksi aina viilentämään :) Työpaikkakin mukavan vilpoinen.

Hankintoja on tehty mukavasti ja pikkuhiljaa, listailen tähän niitä:
-Vaunut
-turvakaukalo
-sitteri
-hoitoalusta
-lelukaari&matto
-pinnasänky haetaan kaveriltani tulevalla viikolla
-reunapehmusteet pinnikseen
-lakanoita, peittoja
-tutteja
-tuttipulloja pari
-paketti 1-koon vaippoja :LOL:
-hoitovoidetta,pesunestettä ja pesulappuja löytyy myös jo ;)
-harsoja joku 12kpl
-50-56 kokoisia vaatteita (bodyt, potkarit, puolipotkarit, housuja, sukkia, pipoja, sukkiksia...)
-haalareita (toppa- ja kevyempiä, koossa 56-70)
-tumppuja
-muutama helistin...

-kantoliina

Oon kyllä tosi iloinen, että aloitin hankintojen teon hyvissä ajoin. En enää jaksa kamalasti esimerkiksi kierrellä kirppareilla ja muualla. Vaatteet ja haalarit kaikki melkeimpä kirpparilta. Käytettynä hankittu myös lelukaari, turvakaukalo (kaverilta saatu vuoden vanha), pinnasänky, vaunut..

Vielä pitäisi hankkia vanna ja pinnasängyn patja ainakin, näitä en tahdo käytettynä ostaa hygieniasyistä :)

Piupiuu 23+5
 
Heipsan pitkästä aikaa! Mukava lukea muiden juttuja. :) Monella tuntuu olevan turvotusta. Itsellä ei onneks vielä sitä juuri ole. Ehkä hiukka on jalat paksummat ettei meinaa normisandaalit niin hyvin mahtua mut ei juurikaan. Närästystä ootan myös kauhulla, sitäkään ei oo vielä tullu.

Mut nukkuminen on mulla jotenkin tosi levotonta. Tuntuu ettei kunnon unessa ole juuri ollenkaan. Koko ajan on silleen puoliks valppaana. Syitä voi olla esim. se että asennot on vaan joko vasemmalla tai oikealla kyljellä. Yleensä tykkään nukkua myös mahallaan... Sit jos ei oo kuuma niin kaikki äänet kuuluu kun ikkuna on auki niin sekin varmaan vaikuttaa...

Mulle on tullu painoa reilu 4 kg alusta. Painoindeksi oli 28 eli ihan ok varmaan toi painonnousu. Sokerirasitus olis kahden viikon päästä. Iiks...

piupiuu oot jo hyvin hankkinu tavaroita vauvalle. Mut onko teille monelle tullu jo äitiyspakkaus? Mä hain viime viikon torstaina sitä kelan sivuilta, saa nähdä milloin tulee. Joitakin tavaroita ollaan saatu ihan ilmaseks miehen siskoilta, mut joitain haluan ostaa ihan uutena. Outoa...?;) Esim. Babybjörnin sitteri aiotaan ostaa ja sit ihan uus pinnasänky. Vaikee vaan tässä vaiheessa hahmottaa mikä on oikea määrä vaatteita vai onko niitä jo liikaa... Rakastan tutta-vaatteita, ne on musta ihan parhaimman laatusia ja muutenkin kivoja!

Enää muuten reilu kuukaus töitä ja sit pääsee kesälomalle ja sen jälkeen melkein heti äippälomalle. Ihanaa! :heart:

tiituli85 24+2
 
MOikka

Kyllä tää raskaana oleminen on rankkaa puuhaa...vkonlopun reissun jäljiltä puhki poikki ja rättiväsynyt vaikkei tehnyt yhtään mitään kun vaan oli ja nautti auringosta :D

Voiko ihmisen lapsi olla iloisempi ja innostuneempi kun sai vihdoin vaunut...ne on niiiiiin ihanat että voisin mennä jo nyt niitä tuonne mettätielle työntelemään:LOL:

Turvotusta ei onneksi kauheasti ole...aamuisin sormet ja jalat pökkelöinä mutta päivän aikana normalisoituu. Helteestä ja auringosta tykkään mutta jouduin tänään toteamaan että yks päivä auringossa riittää...ei enää tänään jaksanut.

Melkein kaikki hankinnat on tullut tehtyä - osa tavaroista olikin jo valmiina miehen tyttären jäljiltä. Ja onneksi ne on tullut hankittua jo nyt ku kesällä ei todellakaan jaksa ja viitsi kuljeksia kirppareilla. Huomenna täytyy viedä tulevalle mummille makuupussi tuunattavaksi sekä hieman kankaita niin saa tehdä lakanoita. Itse en millään viitsi hommaan ryhtyä.

Torstaina neuvolalääkäri...mitähän siellä tällä kertaa tapahtuu :)?!

hanja sanoo *poks* rv 26 huomenna.
 
Kuulkaa, kun mun tekis ihan sikana mieli maksalaatikkoa.. onks joku syöny, uskallanko syödä vai pitäiskö mun odottaa lokakuuhun asti kuiteski? Maksamakkaraa oon syöny kyllä hyvällä omalla tunnolla, tosin sellane pieni 200g pötkö kestää viikon-puolitoista ja neuvolatäti sanoi että max 20g/päivä tai 200g viikko (vai kuis se nyt oli?). Mutta sitä laatikkoa oon himoinnu nyt kaks viikkoa ja kun jotain kieltää itseltään ni sitähä tekee sit kakskertaa enempi mieli. :D Ainaki mun, siks karkkilakkokaan ei toimi mulla.

Mutta joo! Oon pessy ekan koneellisen vauvanvaatteita ja nyt ne odottaa silitystä ja laatikkoon pääsyä :) Pitäis plokata niistä kokojen mukaan laatikoita, että tietää mitä pitää ostella lisää..

Kävin tänää ekaa kertaa uimassa, oli ihanaa! Tosin täällä on vesi matalalla ja "lahdenpoukamassa" niin ei oikeen kauheesti vaihdu vaikka meri onkin. Ei kauheen montaa viikkoa enää uida saakkaan..

Beibei & Ipana 23+4
 
Onpas teillä hyvällä mallilla hankinnat! Mä oon ostanu vaatteita aika paljon ku tykkään noilla kirppiksillä kierrellä ja vaunut laitettiin tilaukseen juuri, tulevat ens viikolla, woohoo! Ensimmäinen isompi hankinta on sitten plakkarissa :) Mutta pinnasänky, turvakaukalo+telakka jne. puuttuu vielä, enkä pienempää krääsää oo jaksanut ostella ennen äippäpakkauksen tuloa. Laitoin hakemuksen kelan sivujen kautta puolitoista viikkoa sitten, vieläkin lukee "käsiteltävänä", joten siinä varmaan vielä kestää vähän aikaa..

Oon siitä "onnellises" tilantees että saan nauttia kesästä ja ostella pikkuhiljaa tarvittavia juttuja ku en oo töissä tällä hetkellä :) Paperitkin tuli yliopistolta, aika hurja tunne sekin että se urakka tosiaan on ihan oikeasti ohi ja mä oon maisteri! Ei sitä oikein käsitäkään vielä todeksi kun ne opinnot on roikkunu niin pitkään.

Turvotusta on vähäsen, lähinnä jalkaterissä. Muuten vointi on hyvä, masu kasvaa kovaa vauhtia :) Oon koko raskauden paininu sen järkyttävän painonnousun kans, nyt sekin on onneksi vähän rauhottunu ja kolmisen viikkoa on pysyny paino samassa! Jee! Enkä oo siihen edes mitenkään pyrkiny. Oli se aikakin kyllä että alkaa vähä tasottumaan!

susu 24+4
 
Mullakin tekee jonkinverran mieli maksalaatikkoa ja -makkaraa. En ole viitsinyt syödä kumpaakaan, vaikka vähän saisikin.

Turvotusta on kanssa hieman; sormukset ei enää mahdu ja eivät kaikki kengätkään.
Mut mielestäni tän verran turvotusta kestääkin vielä, eli ei haittaa ihan kauheesti.

Painoa mulle on tullut n. 12 kg... Mutta laihdutin/ laihduin ennen häitä viime syksynä tietoisesti/ häästressistä, joten kiloja tullut enemmän kun luulis. Normipainooni kiloja on tullut n. 7-8kg. Tähän vaikuttaa myös se että lopetin tupakan heti plustestiin ja en ole halunnut plussan jälkeen myöskään ratsastaa, joka on mun ainoita urheilumuotoja josta pidän.
Mutta noh, en stressaa. Uskon että saan kaiken pois. Oon ollut aina normaalipainoinen ja kun alan ratsastaan, sillä ne kilot karisee. Ja vaunulenkeillä, ja imetyksellä.. :)

Me ollaan saatu ja ostettu kirppareilta aika paljon. Ja osa tottakai uutenakin.

- varattiin uudet vaunut, jotka haetaan kun päästään muuttaan
- avent rintapumppu
-avent itkuhälytin
-brion kumitassukat varmuuden vuoksi (voi laittaa tarvittaessa sängyn alle)
-amme jaloilla
- pari leikkimattoa; lelukehikolla ja ilman
- pinnasänky
- iso kasa vaatteita 56-86 (saatiin muutamasta paikasta paljon pieneksi jääneitä)
- mobile sängyn ylle
-sitteri

Myöhemmin syksyllä saadaan/ ostetaan tutuilta halvalla
- hoitopöytä
- turvakaukalo+alusta
- matkarattaat johon saa turvakaukalon
- stokken tripp trap

Huh mikä tavaramäärä jo nyt!
Toki vähemmälläkin pärjäis.....

Mä oon kai sellanen hamstraaja ja sit käytännössä huomaan kuinka tarpeellinen mikäkin on.

T. Allu +jvg 24+4
 
Mäkin himoitsen maksalaatikkoa ja sitäkin enemmän äitin tekemää maksakastiketta,perunaa+makaronia..ja puolukkahyytelön kanssa.. Koko sisarusparven lemppariruoka pienestä asti :) No ehkä sit lokakuussa!

Monen mielestä oon tehnyt hankinnat "liian aikaisin" mut en kyllä tunne ite tuota käsitettä tän asian suhteen ;) Mitä noi tavarat ja pikkuvaatteet haittaa,eivät oo tielläkään pahemmin? Huonot päivät muuttuu paremmaksi kun asettelee vaatteet aina uudestaan kaappiin ja hypistelee niitä.. Hattuhyllyllä on jo vauvan jutuille oma kori, sieltä löytyykin jo tumput ja muut.. Toi voi olla ehkä aikaista, mies ainakin pitää mua pimahtaneena aina välillä :D Siellä ne nätisti korissa oottaa. Minkäs sitä itselleen mahtaa, kun kauhea hinku laittaa paikkoja vauvavalmiiksi :)

Piupiuu 23+5
 
  • Tykkää
Reactions: jenttu ja susu_v
Nyt mulle sit iski kauhee himo maksalaatikkoon, kiitti vaan! :D Noo,ehkäpä mä tästä selviän :)

Me ei olla oikeesstaan mitään vielä hankittu, pinnasänky ja muutamat vaatteet löytyy, en vaan oo vielä uskaltanu... Noo, jos tässä nyt sitten pikkuhiljaa rupeis jotain hankintoja tekemään ettei jää kokonaan ilman ;)

metuva ja Pallo 26+1
 
Ihanaa, kesäkuu! :heart:

Meillä muutto viimein takana ja viikonloppu menikin siivoillessa, laatikoita purkaessa jne. Ei ole paljon ehtinyt levätä ja unetkin jääneet yöllä lyhyiksi, joten olikin jo aika tulla töihin. :D Työpäiviä tämän jälkeen enää 11 ja sitten jäämme pojan kanssa lorvimaan kotiin. Ihan kiva että ehtii olla kolmisen kuukautta tuon kolmevuotiaan kanssa "rauhassa" ennen kuin syntyy vauva. Sitten alkaa taas toisenlainen arki.

Nyt voisi alkaa tehdä hankintoja vauvaa varten, laittaa vaikka vaunut ja sitterin tilaukseen. Siinäpä taitaa olla isoimmat, vaatteita ja kaikkea pientä lisäksi. :) Pitäisi tosin ostaa myös uusi parisänky, koska heitettiin toukokuun alussa vanha kierrätyslavalle. :D Jos hankkis 180cm leveän, niin mahtuisi vauva hyvin viereen. Meillehän ei tälläkään kertaa tule pinnasänkyä, pojukin nukkui 1v8kk meidän kanssa 140cm leveässä sängyssä. :D

Tässäpä kiireisimmät, aurinkoista viikkoa kaikille!

Empuuu rv 25+0 :heart:
 

Yhteistyössä