Syyskuun suloisuudet 2013 *Huhtikuussa*

Huomenta!

Noiden liikkeiden kanssa kun stressaan, niin kysyn teiltä, että onko teillä muilla näillä samoilla viikoilla sellaista, että joinakin päivinä tuntuu enemmän liikkeitä ja toisina päivinä ei juuri mitään?

Helmitoivo, 15+5
 
Oma raskaushistoria Mä tulin ihan ensimmäisen kerran raskaaksi kesällä 2008, kun olimme seurustelleet mieheni kanssa muutaman kuukauden. Oli puolivahinko, ehkäisyä käytettiin välillä huolimattomasti. Alkujärkytyksen jälkeen aloimme kuitenkin olla innoissaan asiasta. Noh, meni kuitenkin kesken. Nt-ultrassa huomattiin että alkion kasvu oli päättynyt rv 9, tuli seuraavana päivänä itsekseen ulos... Tuon jälkeen tulin raskaaksi noin 11kk:n kuluttua ja siitä raskaudesta meille syntyikin rakas poikamme, joka täyttää kolme vuotta kolmen viikon kuluttua. :heart: Toiselle lapselle annoimme luvan tulla, kun lapsi täytti vuoden. Tulinkin pian raskaaksi, mutta meni kesken joskus rv 6-7. Seuraava raskaus 4-5kk:n kuluttua tuosta, mutta sekin kesken samoilla viikoilla. Noissa ei edes osattu sanoa, oliko alkanut raskaus kohdussa vai missä (kävin Naistenklinikalla ja Kätilöopistolla). Kolmas raskaus lapsen saamisen jälkeen alkoi viime syksynä pian töihin palaamisen jälkeen, mutta sekin päättyi siinä rv 7. Ja nyt tämä raskaus on jatkunut rv 16+1 asti, ja tähän mennessä kaikki hyvin. Kuudes raskauteni siis menossa ja toivon todella että saamme tämän lapsen. Ikää nyt 26v. :)

Liikkeet On aivan normaalia, että ei vielä tunnu joka päivä. Vauva on kuitenkin todella pieni vielä, mahtuu lillumaan lapsivedessä ja nukkuu varmaan 99% ajasta. :D Ja on aivan normaalia että liikkeitä ei ole tuntenut vielä ollenkaan!

Mulla olis rankka kaksipäiväinen työviikko, ihana neljän päivän vapaa taas huomisen jälkeen edessä. :)

Empuuu rv 16+1
 
Heipparallaa, PITKÄSTÄ aikaa :wave: Siitä taitaa nyt tosiaan olla ainakin kolmisen kuukautta kun viimeksi tänne oon mitään kirjottanu. Facebook-ryhmässä on vaan vähän helpompaa se kommunikointi, kun se sujuu siinä missä tilapäivitykset ja kavereiden stalkkaaminenkin :whistle:

Kuitenkin, ajattelin yrittää taas aktivoitua kun alkuraskauden tolkuton väsymys alkaa (toivottavasti) vaihtua energiseen keskiraskauteen. Mulle vois tonne listalle päivittää lasketuksiajaksi 5.9. -> 31.8. ja lisätä synnytyssairaalaksi KHK-S ja vielä poikaolo. :heart: Myöskin blogin voisi sinne päivittää, eli blogini "Ei niin yksinkertaista" kun oli vähän enemmän raskautumisen yrittämistä kuvaava nimi, niin halusin sen muuttaa paremmin tilanteeseen sopivaksi. Samalla blogi muutti uuteen osoitteeseen, joka muuten on nykyään Pientä varten ja sinne olis mukava saada uusia lukijoita =)

En ole ihan kauhean perillä mitä kaikkea olette täällä jutustelleet, mutta nyt kirjottelen maratooninomaisesti kaikesta mistä muistan:

Nimistä ollaan puhuttu ja ne on jo ainakin alustavasti päätetty. Me täytettiin nimet jo hätäkastetta varten sairaalan lomakkeeseen. Mies sai päättää pojan nimen ja minä tytön nimen. Kumpikin nimi on niin ihania, että tuskin niitä mennään muuttamaan, ellei sitten vauva ole IHAN ERINÄKÖINEN kun ko nimet. :)

Kummit ollaan eilen pyydetty ja kaikki suostuivat. Pyydettiin kolmea henkilöä, yksi heistä on miehen veli, yksi miehen veljen tyttöystävä (pitkäaikainen) ja yksi on miehen kaveri. Mulla ei oikein ole ketään niin läheistä kaveria että olisin voinut tehtävään häntä pyytää, ja mielestäni tuo kolme on ihan tarpeeksi. Kiva että kaikki suostuivat, olivat vielä oikein otettuja!

Rakenneultra
on jo varattu, se olis 17.4. Se oli aiemmin sovittu vasta 24.4., mutta sain aikaistettua sitä, koska olen lähdössä lomamatkalle ja haluan tietää ennen sitä, että kaikki on kunnossa. :) Matkaan lähden siis 19.4. eli pari päivää ehdin kuulemaani sulatella sitten (vaikka en toki uskokkaan, että jotain olisi hassusti...)

Lomista sen verran, että mä oon päättänyt aloittaa mammalomani vasta sillon 30päivää ennen laskettua aikaa, eli heinäkuun lopussa. Jään sitten saikulle mikäli tarve vaatii.

Kerrottu ollaan jo kaikille sukulaisille, kaikki on ihan innoissaan! Alunpitäen oli tarkoitus, että esim. facebookiin en kirjota mitään, mutta halusin sitten kuitenkin julkaista kuvan, jossa masu näkyy, joten onnitteluja alkoi tulvia. :) Onhan tää niin iso juttu, että en voi vaan sivuuttaa sitä.

Liikkeitäon tuntunut mielestäni jo jonkin aikaa, vielä ne eivät ole kovin vahvoja, mutta joskus saattavat jo tuntua ihan kädelläkin. Huomenna on jälleen neuvola, jossa päästään kuuntelemaan sydänääniä. Viimeksi ainakin vauva potki mojovasti koko ajan anturia, hauskaa :) Onhan mulla toi doppler kotonakin, mutten jaksa sitä kovin usein käyttää...

Nyt on riennettävä koirien kanssa lenkille ja siitä sitten töihin! Toivottavasti huolitte minut vielä mukaan kirjoittelemaan :) Niin ja käykäähän siellä blogissa ja alkakaa lukijoiksi ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Hellou, täälläkin mukana ollaan vaikkei kirjoteltu olla hetkeen. :) Oon kyllä käynyt aina pikaseen lukemassa nää kirjottelut läpi, mut ei oo tullu ite kommentoitua. Liikkeitä oottelen kovasti, mutta neuvolassa sanottiin että koska istukka edessä niin saattaa tuntua vasta melko myöhään, noh sitä odotellessa. :) Ja mahan kasvua tarkkailen ehkä hiukan liiankin innokkaasti. Ehkä pieni kohouma näkyy jo. :) On tämä jännää aikaa. Hölmöjä myös kyselisin, koska odotan ensimmäistäni niin ehkä joku fiksumpi ja kokeneempi osaa sanoa, tiedättekö kuinka tunnustella kohtua? Siis tarkoitan että missä kohtaa on näin käsin tunnustellen? Hyvää kevättä ja odottelua leidit! :)
Oubou & Muksutin 15+3
 
Moikks! Empuuu :Hyvä idea tuo nimen huuto ,ois kiva tietää ketkä mukana,itse käyn lukee melkein joka päivä mutta kirjoittelen harvoin .

Täällä yritetään toipua norosta,meni pahaksi että jouduin tiputus käymään,koko porukkan kävi läpi ,Onneksi huomenna pääsen äippäpolille,sokerin ja verenpaineen lisälähete perussairauden lisäksi hoijaa...saa nähdä miten käy muutuuko lasketteu aika kun yksityinen kävin 14.3. ja sen mielestä viikkoja enemmän ..Näkee miten pikkainen kasvanut ..jäi p..maku torstaina neuvola kun sydänääniä ei oikein pääsyt kun tosi nopeesti kuuntelee

äitiys ja onni ja Pätkis 13+6 vai 15+4 ?
 
Oubou Mä tunnustelen kohtua selälleen makoillen. Mulla tuntuu nyt ylettyvän lantioluiden ja navan välimaastoon, ehkä jo lähemmäs napaa kuin niitä luita. Ja kohoaa tuossa asennossa jo selkeästi korkeammalle (siis vatsasta ulospäin) kuin lantioluut. :) Kun tulee harkkasupistus niin silloin tuntuu ja näkyy hyvin, onneksi niitä ei nyt kuitenkaan usein ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja Oubou
Taru_ Mä luen sun blogia,enkä aina malttais odottaa uusia päivityksiä ;) En vaan pääse kommentoimaan kun siinä pitää jotenkin niinku tunnistautua tai jotain... Ei voi siis enään olla anonyymi kommentoija.

Täällä ei vieläkään liikkeitä tunnu, vaikka jo kolmas lapsi ja kohta poksuu rv 18. Joten älkää ensikertalaiset hätäilkö ;)
Mies muka väittää jotain kädellä tuntevansa,mutta eihän se voi jos en mäkään tunne?!?! Istukka ilmeisesti edessä on,koska ultran mukaan aika vilkas kaveri siellä majailee...

Mirka J. (17+5)
 
Huhtikuun pino jo! Hui, aika menee nopsaan. Kohta on ihana kesä! Sitten se syksy tulee nopeemmin kun ehtii huomatakaan ja saadaan vauvelit syliin. :heart:

Täällä odotellaan kovasti masun kasvua! Vielä ei ole kyllä vauvamasua. Vointi on ihan hyvä, verenpaine tosin aika matala ja siitä johtuu huimaus. Aamulla kun herää niin yleensä on mahakipua, pistelyä ja vihlontaa mutta muuten ei. Nivusia särki eilen kovin.

Kerrottu ollaan jo tosi monelle..eli aika julkista tietoa alkaa olemaan. Facebookissa en minäkään ole vielä "julkiraskaana"..mutta katsotaan nyt.

Pieniä liikkeitä oon ollut haivaitsevani kun olen ihan hiljaa paikoillani. Tuntuu että vauva hengaa enemmän tuolla vasemmalla puolella. Siellä on aina kivut ja kolotukset, sieltä löytyy aina sydänäänet ja siellä oon myös niitä pieniä hipaisuja havainnut.

Hyviä vointeja kaikille! :)

serenade 14+3
 
Jeeee olen tuntevinani liikkeitä :heart: Oon jo joitakin päiviä kuulostellut, mutta aina ajatellut, että suolisto pamauttelee ja ei todellakaan ole selviä vauvan liikkeitä, mutta NYT oon melko varma, että potkuja sateli ja ne oli niitä :D ilmavaivoja ei tällä hetkellä ole yhtään ja muutenkin maha rauhallinen. Istahdin tähän pöydän ääreen lukemaan lehteä ja kohdussa alkoi vilske, niin selvä, että pari potkua tuli kunnolla :) ihanaa!
Mulla on istukka takana, että senkin puolesta uskon tän nyt olevan todellista, eikä vain ilmavaivat pamauttele :D

Tervetuloa uusille :)

mammalomalle jäämistä olen suunnitellut jo pitkän aikaa, laskenut päiviä ja lomia mitä kertynyt :D jään heinäkuussa lomalle ja siitä heti mammalomalle suoraan. Meinaan jäädä sille aikaisemmalle äitiyslomalle, vaikka se sitten lyhenee toisesta päästä, mutta työssä on niin nostoja ja ahtaita asentoja, että meinaan itselleni helpomman tien valita ;) oon niin loman tarpeessa, että heti alusta asti on ollu selvää toi aikaisempi aloitus.

raskaushistoriaa tää raskaus on ihan suunniteltu, kun sain vihdoinkin miehen pään käännettyä, että neljäs lapsi vielä ;) hormoonikierukka palveli 3 uskollista vuotta, kunnes poistatin sen ja tämä pieni aarre sai alkunsa. Nyt tuntuu ihan siltä, että en vieläkään halua ajatella, että tää olis viimeinen.... koko ajan miehelle pientä kypsyttelyä, että eikö nyt seitsemän ainaki :LOL: saas nähä, aika näyttää mitä annetaan ;)

mahan kasvu on vauhdissaan. Äkkiä se on alkanutkin pullahtamaan ja nyt jo aamullakin huomaa, että pyöristynyt on eikä vain pelkät läskit tullu esiin :) Se onki viel kivaa, kun maha sopivan iso, muttei liian jätti. Ei kyllä enään meinaa edes muistaa niitä viimeisiä raskausviikkoja, kuinka maha tiellä ja norsufiilis:D
Sitä odotellessa.....:p

Delila 16+1
 
Olen muuten myös TYKS.

Hitaasti menee. Tuossa äskettäin tuntui, kun olisi kuplinut oikealta puolelta mahaa, eikä tuntuneet miltään vatsan toiminnalta tällä kertaa. Vatsan hiljaiselon takia tuntuu mietin, onko siellä oikesti ketään, mutta eiköhän se siitä ala tuossa liikuskelemaan, kun sen aika tulee. Nyt ollaan vielä aika ajoissa sen suhteen, vaikka kuulemma tässä vaiheessa voisi jotain pientä kuplintaa tuntuakin.

Mona Lisa 14+3
 
Niin se vaan aika vierii ja nopeaan.. Nyt jo huhtikuu :)

Eilen huomasin ollessani pitemmällä kävelylenkillä että oikea lonkkani on alkanut muljua. Noh tänään sitten kävelyllä ollessani alamäkeä pitkin kun kävelin niin lonkan luu meinasi jo pullahtaa ulos sieltä nivel kuopastaan :O siis oikeasti tuntui siltä että nyt lähtee jalka sijoiltaan.. Voiko oikeasti raskaus löysyttää noita niveliä noin paljon?? Ja jos nyt rv 15+5 on tällästä niin mitä se on loppuraskaudessa :| kauhulla odotan. Onko muilla ollut samanlaista? Itse kipua ei kyllä ole, tuntuu vain että lonkka muljuu pahasti..

Mites nuo tukisukkahousut, mistä semmosia vois ostaa ja auttasko myös tohon lonkka ongelmaan? onko muilla auttanut jos ootte semmosia hommannu?
Mulla ois neuvola 10 päivä niin siellä ajattelin asiasta kysyä, mutta sinnekin vielä jonkin verran aikaa..
Ihanaa jos joku auttaisi tietämätöntä :)
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin yks laiska kirjoittaja, aktiivinen lukija :) Ei vaan tunnu olevan sopivaa väliä et pääsis ajatuksella kommentoimaan juttuja :)

Liikkeistä jo laittanki et tuntuu ja nyt ihan päivittäistä touhua tuntuu masussa <3

Nimet On myös sillee et molemmille etunimi valmiina mut 2 seuraavaa vähän harkinnassa.

Äippälomalle jään kun se alkaakin eli kun kotona oon lasten kanssa jo valmiiksi ni enpä oo edes käynyt ajankohtaa katsomassa vielä :)

Maha On ottan kasvussa vähän tasaisemman vaiheen onneksi :D Tota menoa ois ollu jätti kun pullahti rv10+ ja rv:llä 13 otetussa kuvassa masu samaa kokoa kun aiemmin puolvälissä, siitä ei nyt onneksi oo hirveemmin nyt kasvanut :)


Päätä särkee lähes päivittäin ja erilaiset selkä/liitoskivut vaivaa aika rankasti.

Huomenna ois neuvola :)


Astre ja pikkuinen 18+0 poks :heart:
 
Täällä sairastetaan taas! Mulla kuumetta, yskä ja räkis, samoin kuin kuopuksella... Esikolla ei näytä olevan kuin pientä lämpöä, onneks! Ja mieskin viel lämpöilee, kannatti siis käydä kylpylässä pääsiäisenä :O

Täällä myös noita ihme lihasjumeja, niskat on jumissa koko ajan, sekä jalkoja särkee jatkuvasti. Sekä tietty vanha vaiva on nostanu päätään, eli oikeaa kättä särkee, vaikken oo ees aikoihin neulonu... Täytyy varmaan aloittaa, jos sitten vaikka helpottais :) Niin ja selkäänkin koskee, kun pitäs varmaan vähän jo olla nostelematta noita lapsosia, mut eipä tuolla töissä voi oikein olla niitä nostamatta (pk:ssa kun oon töissä) Mut jos oikein ärtyy, niin haen sit saikkua... ja yks asia mikä huolestuttaa on nuo mahakivut, välillä sattuu ihan hirmusti ja välillä taas on pitkiä aikoja oireeton. Mutta siinäkin oon aatellu, et jos alkaa kipuilu olemaan jatkuvaa niin saikulle jään, varmasti!

Mulla ei oo tullu vieläkään mitään "oivallusta" kumpaa sukupuolta tulokas on, mut eipä sen väliä, yhtä rakas hänestä on tulossa <3

Sohvi: turvakaukalosta... Kun meille on sanottu, et kestää turvallisena sen viis vuotta... Niin mietityttää.

Nimistä, meillä ei oo viel hajuakaan nimestä, toiset nimet on tytölle ollu valmiina jo esikon aikana, mut viel ei olla päästy niitä käyttämään (kun molemmat ed on poikia) pojalle sitten on vaikeampaa...

Mullakin kutisee jalat, siis sääret välillä ihan ärsyttävän paljon! Mut luin et vasta viikon 30jälkeen olis "vaarallista", ja veikkaanpa et mulla johtuu ihan siitä kun on kuiva iho... Mut täytyy varmaan kysäistä neuvolasta apua. Ja mulla ei oo ees joka päivä kutinaa.

Listalla oli oikein munkin tiedot :)

alkutaival meillä yritettiin raskautta noin 3,5vuotta, eli erittäin toivottu ja odotettu on vauva :) (kaksi km oli tuona aikana) ja loppuen lopuksi turvauduttiin hormoneihin, jotta saatiin mun kroppa toimimaan.

kummit kovasti on mietinnässä, mutta ratkaisua ei olla saatu aikaiseksi, ehkä miehen sisko miehensä kanssa (tosin tästä saattaa syntyä hankaluutta, kun asuvat toisessa maassa) ja sitten mun nuorin serkku tai joku kavereista/kaveripari... Onneks tässä on aikaa ;)

Tänään poksuu täällä 14+0, JEEE!!!

tiggeri ja muru 14+0
 
Himputti!!! Mulla on ollut nyt vajaa 2vko iskias tyyppistä kipua oikealla puolella ja eilen se jo paheni melko pahaksi ja tänään sitten ylösnousu ja kävely on yhtä tuskaa. Mulla on ollut samaa vaivaa molemmissa aikaisemmissa odotuksissa, mutta tosin vasta +30vko jälkeen!!! Tänään olin työterkkarilla ja huomenna työterv. lääkärin luona käymään, jos saisin jotain lääkettä tai lähetteen ft:lle tai jotain, koska saikulle en todellakaan halua jäädä, kun kesälomaan on 4vko ja risat ja sitten se saikkukin jo alkaa... Venytykset yms.. ei auta yhtään, eikä Panadoli tai Burana. :/

Mutta jos ei mistään mitään helpotusta ole, niin pakko se sitten on jäädä pois töistä mutta kun ei millään enää viitsisi kun niin pikkuisen jäljellä!

Miksa 15+3
 
Ditaz: Hei nyt alkoi kiinnostamaan! Ollaan saman ikäsiä, synnytetään esikoisemme samassa sairaalassa, lähestulkoon samoihin aikoihin! Mahdetaankohan tuntea toisemme? :) Jos ei, niin vois olla kiva ainakin tutustua. :)
 
Hyvää huhtikuuta kaikille!

Olin poissa netin ihmemaailmasta oikeastaan koko pääsiäisen, joten on pitänyt lueskella, mitä kaikkea tänne on sillä välin kirjoiteltu. Hyvää teki kyllä tuommoinen pidempi viikonloppu!

Mitä tässä nyt omalla kohdalla on tapahtunut sitten viime viestin – ollaan kerrottu nyt oikeastaan kaikille sellaisille, joiden kanssa olemme enemmän tekemisissä, eli itse kerroin lähimmille työkavereilleni, yhdessä lähimmille sukulaisille ja niille muutamalle ystävälle, jotka eivät asiasta vielä tienneet. Eli aika julkista tietoa ja hyvä niin – alkoi jo kyllästyttää se alun salamyhkäisyys! Todella iloisia reaktioita, mikä oli sydäntälämmittävää. :heart:

Toinen juttu on se, että päikkäreitä ei ole tullut otettua yli viikkoon ja viimeiset 4 päivää on ollut sekä näläntunnetta että ruokahalua niin aamupalalla, lounaalla kuin illallisella, mikä on erittäin tervetullut kehityssuunta! Yhtenä päivänä join jopa pienen pienen tilkan espressoa ilman äklötystunnetta, mutta ei siitä kyllä jokapäiväistä tapaa tule ja peruskahvi ei mene edelleenkään. Ja tietysti ihan hyvä niin.

Liikkeitä en ole vielä tuntenut, vaikka toissapäivän aamuna tunsin jonkinmoisen ”elohiiren” vatsassa, mutta jotenkin ajattelisin, että se oli liian korkealla ollakseen sitä, mitä toivoisin sen olevan, vaikkakin makuulla ollessa sitä on vaikea arvioida.

Me olemme myös miettineet nimiä (tytölle olisi jo kaikki kolme nimeä valmiina, pojalle vain etunimi) ja sitten toisaalta kirkkokuntaa. Me nimittäin olemme katolinen (mies) ja luterilainen (minä) ja siinä sitä on pähkäiltävää kerrakseen. Muita samassa tilanteessa olevia?

Kauhean pitkä aika kaikkeen – 3 viikkoa neuvolaan ja kuukausi seuraavaan ultraan. Nyt kun isoimmat raskausoireetkin ovat poissa, tuntuu vähän siltä kuin mitään ei tapahtuisi. Kärsivällisyyttä tässä vissiin tarvitaan....

Syksy84 ja pieni 15+2
 
Tervetuloa mukaan Ditaz! :)

Olen ollut vähän hiljainen kun iltaisin väsyttää niin kovin, ja myönnettäköön että fb:n puolella on niin paljon helpompaa osallistua..:ashamed:

Mulle saa päivittää LA:n 16.09, kun se vaihtui ultrassa mutta lääkäri oli kirjoittanut korttiin väärän päivän.

Täällä taisi olla vielä LAHTELAISIA jotka eivät tuolla fb:n puolella ole, joten kysyn täältäkin, että oletteko kiinnostuneita liittymään Lahden seudun odotusryhmään Facebookissa? :) Ryhmää en ole vielä perustanut, mutta koitan kerätä yhteen mahdollisimman paljon äitejä, joilla on laskettuaika kesällä/syksyllä. Esikoisen aikana tälläisestä ryhmästä oli paljon iloa ja tukea, ja on mukavaa tutustua äiteihin, joilla on ihan samanikäisiä lapsia. Niin ja treffatakin sitten myöhemmin. :) Laittakaa vaikka yv:llä linkki fb-profiiliinne, niin liitän teidät sitten mukaan kun saan ryhmän perustettua.

MadDee ja Pöpö rv 16+2
 
Täällä pää särkee ja töissä on ihan VITTU PERKELETTÄ olla.... Mä oikeesti nautin työstäni lastenhoitajana,mutta tänään tää kaikki tuntuu jotenkin ihan kauheelta. Pääsiäisen pitkien pyhien rentouttava vaikutus on poissa :(

Mirka J. & AkuElma 17+6
 
Heippa kaikille!!

Hengissä ollaan, ei vain ole jaksanu kirjottaa, lukemassa olen käyny päivittäin.
Liikkeitä on alkanu tuntumaan päivittäin, semmosta jännää "muljuamista" :)
Töitä olis jäljellä noin 2 kk, kesäloma alkaa toukokuun lopulla ja siitä jään suoraan äitiyslomalle.
Painoa tullu helmikuun alusta 3kg.

Vihlominen ja paineen tunne alapäässä, mistä voi johtua???

eufemia & toukka 19+0 :heart:
 
sohvi35
eufemia Olisko liitoskipuja? Mulla esiintynyt sama "vaiva" eilisestä, alkoi vihlomaan alavatsaa, selkää ja outoja tuntemuksia. Yritin googlettaa ja aikalailla sain käsityksen että olis liitoskipuja/kohdun kasvukipuja.

Rattaat on nyt päätetty, ne on Emmaljungan Classic sport yhdistettynä joko kopalla tai Babyliftillä. Koppa saatais edukkaasti ystävältä. Mutta ans kattoo ny. Käväsin kaupoilla kyselee hintoja ku sanoin että koppa on ni myyjä oli myymässä varaosina muut osat ni hinta olis ollu 1500 euroa. Ei ehdottanu sportteja missään vaiheessa... Mutta onneks ite oon tällanen näppärä kyylä ni keksin keinon ja näiden kok.hinnaksi tulee n. 650 euroa. Kohtuu hinta. Olin varautunut tonniin joten tuntuu että tässä ihan "voitti" jotain :LOL:

Maha kasvaa kasvamistaan :heart: Nyt ei jää kelleen epäselväksi ollaanko siunatussa tilassa vai ei. Ja rinnat kasvaa koko ajan. Mies ei pistä pahitteeks... :)

Dopplerilla sydänäänet tulee kuuluviin heti. Kiva kun ei enää tarvii kahta tuntia ettiä kaikua läskien välistä :LOL:

Lenkkeilly oon päivittäin. On paljon pirteempi olo ja helpottaa varmaan kaiken maailman kolotusta ja vaivaa. Näin ainakin uskon.

sohvi (16+4)
 
Helouuu!

Piitkästä aikaa kirjottelen minäkin..
Tuntuu että olen jo ISO NORSU. Maha on yhtäkkiä pullahtanut, ja kun on jo ennestään vähän sitä mahaa niin näyttää kuin olisinkin jo 7-8kuulla..
Liikkeitä on tuntunut välillä muttei mitään sellasia potkuja ja äkkinäisiä. Nyt muutamana päivänä tuntunut kun makaa selälleen että lapsi liikkuu ja tuntuu jokin kohta mahasta kovalta että se on just siinä se vauva :) Toiv. saatte jotain selvää :D

Rakenne ultra on 29.4. Toivotaan että saatais tietää kumpi siellä mahtaa olla.
Niskapoimu ultra oli maaliskuun alussa ja ihan normi lukemat oli ja kaikki oli hyvin.

Ens kuussa ollaan lähdössä ulkomaille!! Neuvolasta saatu lupa, lääkärintodistuksen varmaan kannattaa hankkia varmuuden vuoksi ettei jää rannalle..
Jännittää! Ja varsinkin lento, kuinkahan maha reagoi kovaan jännitykseen .. ?

Selkä on tod. kipeä. Välillä meinaa jalat lähteä alta, ja nouseminen on välillä tuskaa ja asennon muuttaminen. Aiemminkin ollut selän kanssa ongelmaa, iskias vaivaa, ja magneettitutkimukses oli pieni pullistuma havaittavissa vuosi takaperin. Ihan odotan (tai en odota) kuinka sitä viimeisillään pääsee liikkumaan, josko sitten pyörätuolissa
:D

Lapsille on kerrottu aikaa sitten ja odottaa kovasti uutta tulokasta. Ja tietää tästä jo aika monet muutkin.

Menis tää aika nopeeta, odotan niin sitä ultraa.

17+4
 

Yhteistyössä