>>> Syyskuun solakoitujat <<<

  • Viestiketjun aloittaja Tönt
  • Ensimmäinen viesti
Tönt
Mulle sisko sanoi mielenkiintoisen lauseen oman painonpudotuksensa jälkeen (30 kg) kun tuskailin omien kiojeni kanssa...ja mä lainaan nyt häntä.

Sulla on 3 vaihtoehtoa. Joko sä voit käyttää aikasi lihomalla, pysymällä samassa luvussa tai laihtumalla. Aika kuluu joka tapauksessa, mutta sen, miten sen kulutat, saat tosiaan ihan vapaasti valita.
tiiätsä..oon ajatellut monesti ihan samalla tavalla. jos on motivaatio ollut hukassa niin sanon itelleni että tsemppaa nyt, koska ens viikolla et halua olla pettynyt. sortumalla mässäilyyn tai jos meinaa luovuttaa niin kuitenkin jossain vaiheessa haluaa palata takasin ruotuun, ja silloin kyllä ketuttaa kaikki se hukattu aika. joten pitäkää mielessä tavoite ja yrittäkää oppia jotain matkalla. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: chef
IhanaValo
Huomenta!


Chef, miun äiti sanoo samaa mut vähän eri asiaan sovellettuna, siis että aika kuluu vaikei mitään tekiskään. Ja niinhän se on..yritän jaksaa yrittää..ja niin, myös oppia jotain :)

Tänä aamuna en "onneks" vaa'alla muistanu käydä, ei tuu samalla tavalla paineita.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Mulla menee noiden vaatteiden sovitusten kanssa siten, että koitan väenväkisin sovitella pienempiä housuja, koska mä olen niihin aina ennenkin mahtunut. Joskin siis se "aina ennenkin" tarkoittaa aikaa noin 5 vuoden takaa :snotty:

Mulla on jälellä vanhat koon 38 housut ja kyllä ne vaan niin saakelin pienet on, etten millään ymmärrä, miten olen joskus voinut moisiin mahtua! Ne housut ovat vielä siis huomattavan pienet 38 housut, eli taitavat olla lähempänä kokoa 36. Mutta ehkä vielä joskus mahdun niihin uudestaan? :D

Tänään vaaka oli armollinen ja antoi tulokseksi miinusta!!! Mulla on kyllä ihan pöhöttynyt olo, mutta se saattaa toisaalta olla tuolla korvienkin välissä, kun otin nyt pari kaloririkkaampaa päivää...ehkei ne oikeasti sentään pöhötyksinä näy, kun en kuitenkaan mässäilemään ruvennut.

Huomenna on virallinen punnituspäivä, enkä odota ihmeitä. Toisaalta kun vähän jännään, että tuleeko ne "ylimääräiset" kalorit sitten kuitenkin muutaman päivän viiveellä vaakaan?! Viime viikosta miinusta on huimat 100g, joten tämä viikko on todellinen floppi...misään nimessä paino ei humahda alas edes sitä 500g tälle viikolle. Mutta pidän edelleen siitä ajatuksesta kiinni, että pääasia on se, ettei paino ole lähtenyt nousuun. Mä en enää halua niitä kiloja takaisin. Koskaan.

Joten vaikkei miinusta ole välttämättä luvassa lainkaan, olen tyytyväinen :)
 
Niin heipä hei! Olen mukana solakoitumassa vaikken ennen ketjussa oo kirjotellutkaan. Eka välitavoite olis saada rikki 70kg ja lopullinen tavoitepaino olisi 67kg, eli se paino joka oli ennen raskautumista. Mulla on 8kk poika ja nyt ekaa kertaa painoa pudottamassa. Siksi nyt kirjoitan, koska tarvitsen tsemppausta ja vertaistukea! Nyt aamulla painoa 72,3kg... :/ hitto!

Vitsi että pännii.. :( Olen nyt kaksi ja puoli viikkoa viettänyt "terveellistä elämää". Olen jättänyt lähes kaikki hiilarit pois, herkut pois, pienentänyt annoskokoja ja pitänyt huolta riittävästä veden saannista. Painoa putosi ikään kuin huomaamatta lähes neljä kiloa, mutta nyt ne meinaa vaan tulla takaisin! En tajua!

Viime viikonloppuna meillä oli miehen kanssa vapaapäivä ja olimme firman saunaillassa, hyvin kosteassa sellaisessa. Siellä mutustin sipsiä sitten ja join yhden jos toisenkin ja kolmannen alkoholijuoman. Siitä tämä hiivatin alamäki alkoi!

Ja nyt meinaa motivaatio kadota koko hommaan kun paino ei millään ilveellä meinaa enää muuttua kuin noususuhdanteessa. Tosin en ole juonut riittävästi vettä ja olen syönyt terveellisiä, mutta aivan liian suuria annoksia.. Päätin tämän "dieetin" alkaessa, että pidän yhden karkkipäivän viikossa ja sen pitäisi olla lauantai. Eipä ole paljoa fiiliksiä herkutella kun paino ei meinaa pysyä kurissa..
 
tinttuli79
Sateista huomenta!
Saako mukaan hypätä uusi pudottelija? Normaalipainossa laihduttelen, hyväkarpaten. En laske makroja enkä kaloreita vaan MuTu-tuntumalla mennään. 5 päivässä on hävinnyt yli 2 kiloa, alkupaino 61,8, nyt 59,6. Lyhyyttä 159cm. Tarkoitus olisi päästä sinne oman ihannepainon kieppuroille, noin 54 kiloon. Tai ainakin näyttää sen painoiselta :). Karppaus kun on ennenkin tehnyt sen, että näytän pienemmälle kuin vaaásta voisi päätellä.

Terveisin, Tinttuli79
 
Tönt
Niin heipä hei! Olen mukana solakoitumassa vaikken ennen ketjussa oo kirjotellutkaan. Eka välitavoite olis saada rikki 70kg ja lopullinen tavoitepaino olisi 67kg, eli se paino joka oli ennen raskautumista. Mulla on 8kk poika ja nyt ekaa kertaa painoa pudottamassa. Siksi nyt kirjoitan, koska tarvitsen tsemppausta ja vertaistukea! Nyt aamulla painoa 72,3kg... :/ hitto!

Ja nyt meinaa motivaatio kadota koko hommaan kun paino ei millään ilveellä meinaa enää muuttua kuin noususuhdanteessa. Tosin en ole juonut riittävästi vettä ja olen syönyt terveellisiä, mutta aivan liian suuria annoksia.. Päätin tämän "dieetin" alkaessa, että pidän yhden karkkipäivän viikossa ja sen pitäisi olla lauantai. Eipä ole paljoa fiiliksiä herkutella kun paino ei meinaa pysyä kurissa..
tsemppiä ja tervetuloa mukaa! :wave:

silloin tammikuussa kun aloitin tän projektin niin aloin pitää nollalinjaa herkuttelun suhteen ja siitä tuli niin hyvä fiilis että meni toooosi pitkään etten syönyt mitään makeaa tai suolasta herkkuja. se toimi hyvin. kun ei tee mieli niin ei tarvii syödä. hemmotella voi muillakin tavoin. :) karkkipäivä on hyvä jos tuntuu että on pakko saada jotain. suosittelen pysymään yhessä tuotteessa. kun ei syö makeeta ja suolaista vuorotellen tulee mitta täyteen nopeemmin.
 
Tönt
Sateista huomenta!
Saako mukaan hypätä uusi pudottelija? Normaalipainossa laihduttelen, hyväkarpaten. En laske makroja enkä kaloreita vaan MuTu-tuntumalla mennään. 5 päivässä on hävinnyt yli 2 kiloa, alkupaino 61,8, nyt 59,6. Lyhyyttä 159cm. Tarkoitus olisi päästä sinne oman ihannepainon kieppuroille, noin 54 kiloon. Tai ainakin näyttää sen painoiselta :). Karppaus kun on ennenkin tehnyt sen, että näytän pienemmälle kuin vaaásta voisi päätellä.

Terveisin, Tinttuli79
saa!! tottakai. tervetuloa mukaan! :wave:
 
"Moi"
Pitkästä aikaa. vaatteiden sovituksista olette puhunu, mäki olin tällä viikolla ostoksilla. otin joka kerta sen tutun 38 sovituskoppiin ja joka kerta jouduin hakee myös 36, koska 38 oli iso! en voi tajuta, kun paino on pysyny 60-61kg ja olen siis 158cm pitkä. onnea muilleki kokoa pienentäneille, se on ihana tunne :)

Mut sitte asiaan. mun mahaan on kulkeutunut yllätysmatkustaja, joten laihdutus jäi toistaiseksi tähän. aion tälläkertaa kuitenki pysyä erossa herkuista etten lihois sitä 20kg niinku kahdesta edellisestä. onnea jatkoon teille kaikille! mä käyn lukemassa kuulumisia kuten olen aiemminki käyny vaikka kirjoitellu vähemmän :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24638888:
tsemppiä ja tervetuloa mukaa! :wave:

silloin tammikuussa kun aloitin tän projektin niin aloin pitää nollalinjaa herkuttelun suhteen ja siitä tuli niin hyvä fiilis että meni toooosi pitkään etten syönyt mitään makeaa tai suolasta herkkuja. se toimi hyvin. kun ei tee mieli niin ei tarvii syödä. hemmotella voi muillakin tavoin. :) karkkipäivä on hyvä jos tuntuu että on pakko saada jotain. suosittelen pysymään yhessä tuotteessa. kun ei syö makeeta ja suolaista vuorotellen tulee mitta täyteen nopeemmin.
Joo taidanpa tyytyä yhteen suklaapatukkaan lauantaina jos mitään ylipäätään syön. Tämä karkkipäivässä pysyminen on mulle aivan huima parannus edelliseen nähden. Mun ehdoton paheeni on herkuttelu ja napostelu. Ennen söin melkein joka päivä jotakin herkkua, joka kerta kaupasta ostin suklaata tai jotain sipsejä ja mutustelin ne alta aikayksikön. Sinänsä oon itsestäni ylpeä etten ole syönyt herkkuja kuin kerran viikossa, mutta nyt pitää kyllä skarpata, että jotain myös tapahtuu. Onneksi saan salikortin kohta ja pääsen urheilemaan! Ei ole paljon ollut aikaa urheilla kun on tuo vauhdikas vauva kokoajan vahdittavana :D Kiitos tsemppauksesta! Tsemppiä myös sulle tavoitteiden saavuttamisessa!
 
Tönt
[QUOTE="Moi";24638910]Pitkästä aikaa. vaatteiden sovituksista olette puhunu, mäki olin tällä viikolla ostoksilla. otin joka kerta sen tutun 38 sovituskoppiin ja joka kerta jouduin hakee myös 36, koska 38 oli iso! en voi tajuta, kun paino on pysyny 60-61kg ja olen siis 158cm pitkä. onnea muilleki kokoa pienentäneille, se on ihana tunne :)

Mut sitte asiaan. mun mahaan on kulkeutunut yllätysmatkustaja, joten laihdutus jäi toistaiseksi tähän. aion tälläkertaa kuitenki pysyä erossa herkuista etten lihois sitä 20kg niinku kahdesta edellisestä. onnea jatkoon teille kaikille! mä käyn lukemassa kuulumisia kuten olen aiemminki käyny vaikka kirjoitellu vähemmän :)[/QUOTE]

oi! :heart: onnea odotukseen!!
 
Tönt
Joo taidanpa tyytyä yhteen suklaapatukkaan lauantaina jos mitään ylipäätään syön. Tämä karkkipäivässä pysyminen on mulle aivan huima parannus edelliseen nähden. Mun ehdoton paheeni on herkuttelu ja napostelu. Ennen söin melkein joka päivä jotakin herkkua, joka kerta kaupasta ostin suklaata tai jotain sipsejä ja mutustelin ne alta aikayksikön. Sinänsä oon itsestäni ylpeä etten ole syönyt herkkuja kuin kerran viikossa, mutta nyt pitää kyllä skarpata, että jotain myös tapahtuu. Onneksi saan salikortin kohta ja pääsen urheilemaan! Ei ole paljon ollut aikaa urheilla kun on tuo vauhdikas vauva kokoajan vahdittavana :D Kiitos tsemppauksesta! Tsemppiä myös sulle tavoitteiden saavuttamisessa!
kiitos! :flower: mun iltanaposteluu on auttanut vihreä tee. juon sitä paljon. :D ja jos oikein tiukkaa tekee niin hedelmiä ja vihanneksia. napostelussahan idea on se ettei tarvii kokkailla mitään, avaa vaan paketin tai pussin ja mättää. kirsikkatomaatit ajaa samaa asiaa kuin sipsit eikä iske turvotusta tai morkkista. pähkinöitä ja siemeniäkin syön joskus. siis ihan naturel, ei mitään rasvassa lillunneita.
 
[QUOTE="Moi";24638910]Pitkästä aikaa. vaatteiden sovituksista olette puhunu, mäki olin tällä viikolla ostoksilla. otin joka kerta sen tutun 38 sovituskoppiin ja joka kerta jouduin hakee myös 36, koska 38 oli iso! en voi tajuta, kun paino on pysyny 60-61kg ja olen siis 158cm pitkä. onnea muilleki kokoa pienentäneille, se on ihana tunne :)

Mut sitte asiaan. mun mahaan on kulkeutunut yllätysmatkustaja, joten laihdutus jäi toistaiseksi tähän. aion tälläkertaa kuitenki pysyä erossa herkuista etten lihois sitä 20kg niinku kahdesta edellisestä. onnea jatkoon teille kaikille! mä käyn lukemassa kuulumisia kuten olen aiemminki käyny vaikka kirjoitellu vähemmän :)[/QUOTE]

Nauti nyt siitä pienemmästä koosta...pian ne housut ei enää sujahda jalkaan, kun salamatkustaja vähän kasvaa :D Mutta älä murehdi...jos pysyt tiukkana, niin ne samat housut sujahtaa jalkaan, kun samalatkustaja on sun sylissäsi :D Onnea raskaudesta!
 
poignant harmaana
Mä olen ruvennut ostaan karkkipäivän herkuksi maustetun rahka, syön sen tai sitten jos mies on ostanu karkkia niin saatan siltä ottaa sen pari ja se riittää. Mikä on ihan huima entiseen, ku mulla meni karkkipussi tuosta nuin vain naamaan. En ole ottanu totaali kieltäytymis linjaa, koska tien että sitten repsahan, kohtuudella. Voisin kyllä taas yrittää olla suklaa lakossa, kokeilla piruuttaan kuinka kauan pystyn oleen syömättä palaakaan suklaata, vaikaa nykyään pyrinki syömään aina tummaa suklaata.
 
[QUOTE="Moi";24638910]Pitkästä aikaa. vaatteiden sovituksista olette puhunu, mäki olin tällä viikolla ostoksilla. otin joka kerta sen tutun 38 sovituskoppiin ja joka kerta jouduin hakee myös 36, koska 38 oli iso! en voi tajuta, kun paino on pysyny 60-61kg ja olen siis 158cm pitkä. onnea muilleki kokoa pienentäneille, se on ihana tunne :)

Mut sitte asiaan. mun mahaan on kulkeutunut yllätysmatkustaja, joten laihdutus jäi toistaiseksi tähän. aion tälläkertaa kuitenki pysyä erossa herkuista etten lihois sitä 20kg niinku kahdesta edellisestä. onnea jatkoon teille kaikille! mä käyn lukemassa kuulumisia kuten olen aiemminki käyny vaikka kirjoitellu vähemmän :)[/QUOTE]
Oletko kovin siro vai onko lihakset hyvässä kunnossa? Meikäläinen ei nimittäin 60-kiloisena mahdu kyllä tosiaankaan 36-koon vaatteisiin :D. Ja onnea odotukseen :flower:. (Toivottavasti kilot pysyy kurissa, minulla on ainakin tapana paisua raskaana hurjaa vauhtia herkuttelen tai en, ja helpommin vielä lipsahtaa herkuttelemaankin kun hormonit haluaa ties mitä ;))

Alan asennoitua siihen, että oma syyskuu meni pipariksi. Vieläkin räkää ja yskää. Ja tyttökin säikäytti tukkimalla toisen keuhkonsa. Nyt pitäisi kaikki olla kuitenkin kunnossa, mutta aika vaikea tässä nyt on parissa viikossa enää ihmeitä tehdä. Mutta tosiaan koitetaan pysyä samassa jos se tästä vielä lähtisi.

Kyllähän se on mukavaa kun on saanut vaihtaa housut 40-kokooon ja liiveistäkin alkaa pikkuhiljaa mahtumaan kokoa pienempi, ehkä kohta voin oikeasti ostaa liivejä marketeista. Järjestelin juuri vaatekaapinkin ja ostin mammuttimarkkinoilta kympillä kaksi peruspooloa. Kyllähän tuota päällepantavaa pitäisi nyt olla. Mittaamisessa tosiaan tulokset vaihtelee, katsoin vkl menkkojen aikaan että vyötäröstä lähtenyt vain 3 senttiä, sitten parin päivän päästä uudelleen niin tulos oli 6 senttiä. Eikä se paino tuossa välissä pudonnut vaan taisi vähän nousta :).

Tervetuloa uusille osallistujille ja tsemppiä jumittelijoille, minä en varsinaisesti nyt jumita vaan kyse on siitä ettei pysty liikkumaan eikä jaksa kuristaa noita syömisiä minimiin. Onneksi aika monella jumituksen jälkeen lähti taas paino laskemaan, eli eiköhän se kohtalo odota vielä jumittaviakin.
 
IhanaValo
[QUOTE="Hujoppi";24639014]Hujoppi unohtaa nyt ylimääräiset kilot ja.....yrittää nousta kuopasta ylös. Olen menettänyt KAIKEN tai ainakin siltä tuntuu...

Iloisia pudotuksia pudottelijoille.[/QUOTE]

No, mikäs? : /
 
Mä olen ruvennut ostaan karkkipäivän herkuksi maustetun rahka, syön sen tai sitten jos mies on ostanu karkkia niin saatan siltä ottaa sen pari ja se riittää. Mikä on ihan huima entiseen, ku mulla meni karkkipussi tuosta nuin vain naamaan. En ole ottanu totaali kieltäytymis linjaa, koska tien että sitten repsahan, kohtuudella. Voisin kyllä taas yrittää olla suklaa lakossa, kokeilla piruuttaan kuinka kauan pystyn oleen syömättä palaakaan suklaata, vaikaa nykyään pyrinki syömään aina tummaa suklaata.
Mulla vähän samanlainen tausta. Karkkipussi meni kevyesti ja muutama suklaapatukkakin vielä siihen lisäksi upposi mahaan ilman ongelmaa. Ja vieläpä päivittäin :ashamed:
 
Tönt
[QUOTE="Hujoppi";24639014]Hujoppi unohtaa nyt ylimääräiset kilot ja.....yrittää nousta kuopasta ylös. Olen menettänyt KAIKEN tai ainakin siltä tuntuu...

Iloisia pudotuksia pudottelijoille.[/QUOTE]

:hug:
 
Mä oon 158cm ja painan nyt alle 58kg. Housuissa on pääosin koko 38. Riippuu niin paljon valmistajasta ja mallista, mikä koko on paras. Mä käytin kokoa 34-36, kun painoin 52-53kg. Pitäisi käydä sovittamassa farkkuja ja housuja tämän painoisena, vai odottaisiko sittenkin vielä -5kg. ;)

Hujopille :hug:
 
Muumiomamma
Heippan!

Tervetuloa uudet pudottajat minunki puolesta! :)

Mulle on menny aiemmin koon 44 ja siitä kokoa suuremmat housut, paidoista koko xl. Nyt sain ilokseni huomata että mahduin taas vihdoin nuihin minun ensimmäisiin tavoitehousuihini, jotka eivät vielä muutama kuukausi sitten menneet edes kiinni. Housut pieneni siis kokoon 42. Pieni muutos, mutta mulla onki iso perse ja paljon josta ottaa pois.. :D XL kokoiset paidat on alkaneet lörpöttää ikävästi, joten voin taas käyttää L kokoisia paitoja. :)

Kävin muuten eilen taas kokeilemassa juoksemista, ja tuli hölkyteltyä 1,5 km! Kun aloin kokeilla juoksemista niin jaksoin mennä vain 200 metriä ja piti lopettaa, eli saavutus tämäkin. :) Jos seuraavaksi yrittäisi juosta 2 km.

Pitäis varmaan muuten ostaa koon 40 tavoitehousut. :) Ei löydy enää kaapistakaan semmosia.
 
  • Tykkää
Reactions: Empuuu ja chef
"Moi"
Mä yritän nauttia :D kävin just kirpputorilla 36koon farkuissani ja katselin äitiyshousuja (en sentään ostanu vielä kuitenkaan). tämä on siis todellaki yllätys niin on vielä sopeutumisvaihe menossa ja niin typerää kuin se onkin, olen ehtiny jo surra sitä et pian olen taas valas. No, osaan onneks iloita myös jo, kiitos onnitteluista.

En tiiä miten mahun vaatteisiini... olisko karppauksella jotain tekemistä tässä? olen ennenki painanu tän verran, ja silloin olin kokoa 38/m. lihaksikas en ole vaan löysä..
 

Yhteistyössä