>>> Syyskuun solakoitujat <<<

  • Viestiketjun aloittaja Tönt
  • Ensimmäinen viesti
Tönt
Huomenna mun puntaripäivä, mutta mittasin tänään niin senttejä mulla ei ole lähtenyt ku muutama :( vaikka ravintoterapeutti sillon väitti että -1kg niin -1cm, ei ainakaa ole pitäny mulla paikkaansa. Nyt tuota 9kg kohden lähtenyt 3cm :( Mikä nyt hieman masensi. Vaikka siis kyllä jo housujen vyötäröt tuntuu löysemmiltä, niin silti.

Olen vaan kyllä nyt viime aikoina lenkkeillyt 5-10km päivä, eli sinne uimaa ja salille pitäs ilmeisesti raahautua tai sit jotain jumppaa koton, niin saisko nuita senttejä sitten enemmän pois.
kai sen mittauksenkin kanssa on sama homma kuin vaa'an kanssa, riippuu vähän onko maha toiminut ja onko suolaa enemmän kropassa (turvotusta) ja tottakai, mittaako joka kerta täysin samasta kohdasta. itse en ole kertaakaan tän muutoksen aikana mittaillut, harmi.

liikut kyllä hyvin!! kuntokin varmaan kasvanut kovasti! :flower: tsemppiä huomisen punnitukseen!! b:)d
 
Saakos hypätä mukaan näin kesken kuukauden?
Mulla on nyt mitat 173,5 cm paino 99,6 kg. Pudotettavaa on vielä sellaiset 25 kg. Motivaatio on nyt niin kohdallaan kun vaan voi olla...

Lähtöpaino oli 105,8 kg, -6,2 kg / 3 viikkoa. Olin mukana GOFATGO haasteessa.
Kiva, kun tulet mukaan :)

Mitäs pidit GFG-haasteesta? Olin siinä itse mukana 1,5v sitten, kun se oli vielä GOJUTTAGO-haaste. Tuolloin se kesti vähän pidempään...muistaakseni 4 viikkoa. Kilot karisi sillä kivasti, mutta ne tuli valitettavasti ihan yhtä kivati takaisin. Niistä jo kertaalleen kadotetuista kiloista on vielä noin 1,5 kiloa jälellä, joten onneksi ei enää paljoa, vaikka kokonaistavoitteeseen on sen 13 kiloa vielä matkaa.

Tuolla dietillä saa kyllä hyvän potkun persuksiin, mutta mulle se potkun aiheuttama lento oli valitettavan lyhyt. Joten nyt kokeilen toisella tapaa. Mielessä kyllä on käynyt, josko ottaisin vaikka 1-2 viikkoa tiukkaa GFG:tä, mutta viimeksi mulla kävi niin, että kun sitten söin hieman raskaammin, mulla tuli vatsa TODELLA kipeäksi. Ja näin kävi joka kerta, kun söin vähän raskaammin tiukan linjan jälkeen, joten en enää uskalla vetää noin tiukille. Ja kun se kaurapuuro tosiaan tökkii vastaan...söin sitä 8 viikkoa putkeen, enkä ole siihen nyt sitten 1,5 vuoteen enää koskenut, enkä koske :D :D :D

Mutta upeaa, että sulla on motivaatio kohdallaan...kun tuloksia saa, niin kummasti se motivaatiokin pakkaa pysymään ylhäällä. Tsemppiä!
 
Hyvä tietää että ei ole syytä vaipua synkkyyteen :D Kai mulla vaan taas ahistaa tuo oma röllö, ku se on koko kropan ongelmaisin ja rumin ja ärsyttävin kohta.

Nytki vaa tekis mieli painu salille/uimaan, mutta tässä nyt on se että mulla ei ole tällä hetkellä autoa ja meiltä liikuntahallille tulee varmaan 2,5-3km niin jotenki ahistaa ajatus kävellä sinne kuntoilee ja sit viel kävellä sen jälkeen kotiin, mutta ehkä pitäs vaan ottaa itteensä niskasta kii ja lähtee käveleen.
 
Tönt
Hyvä tietää että ei ole syytä vaipua synkkyyteen :D Kai mulla vaan taas ahistaa tuo oma röllö, ku se on koko kropan ongelmaisin ja rumin ja ärsyttävin kohta.

Nytki vaa tekis mieli painu salille/uimaan, mutta tässä nyt on se että mulla ei ole tällä hetkellä autoa ja meiltä liikuntahallille tulee varmaan 2,5-3km niin jotenki ahistaa ajatus kävellä sinne kuntoilee ja sit viel kävellä sen jälkeen kotiin, mutta ehkä pitäs vaan ottaa itteensä niskasta kii ja lähtee käveleen.
mä kävelen myös aina salille ja takas. sinne meno käy lämmittelynä ja paluumatka jälkijumppana. :D
 
Kiva, kun tulet mukaan :)

Mitäs pidit GFG-haasteesta? Olin siinä itse mukana 1,5v sitten, kun se oli vielä GOJUTTAGO-haaste. Tuolloin se kesti vähän pidempään...muistaakseni 4 viikkoa. Kilot karisi sillä kivasti, mutta ne tuli valitettavasti ihan yhtä kivati takaisin. Niistä jo kertaalleen kadotetuista kiloista on vielä noin 1,5 kiloa jälellä, joten onneksi ei enää paljoa, vaikka kokonaistavoitteeseen on sen 13 kiloa vielä matkaa.

Tuolla dietillä saa kyllä hyvän potkun persuksiin, mutta mulle se potkun aiheuttama lento oli valitettavan lyhyt. Joten nyt kokeilen toisella tapaa. Mielessä kyllä on käynyt, josko ottaisin vaikka 1-2 viikkoa tiukkaa GFG:tä, mutta viimeksi mulla kävi niin, että kun sitten söin hieman raskaammin, mulla tuli vatsa TODELLA kipeäksi. Ja näin kävi joka kerta, kun söin vähän raskaammin tiukan linjan jälkeen, joten en enää uskalla vetää noin tiukille. Ja kun se kaurapuuro tosiaan tökkii vastaan...söin sitä 8 viikkoa putkeen, enkä ole siihen nyt sitten 1,5 vuoteen enää koskenut, enkä koske :D :D :D

Mutta upeaa, että sulla on motivaatio kohdallaan...kun tuloksia saa, niin kummasti se motivaatiokin pakkaa pysymään ylhäällä. Tsemppiä!
Haaste oli kolme viikkoa nyt, jatkan edelleen samoilla ohjeilla, Liteen ei ollut mahdollisuutta.
Mulla tökkäää nyt raejuusto ja pahasti. Kaikki mieliteot on kateissa... Sunnuntaina pidin tankkauspäivää, mutta ei tehnyt mieli edes ostaa karkkia vaikka olin sen itselleni luvannut. Siis mitä ihmettä en halunnut KARKKIA???????
Eikä mikään muukaan maistunut hyvälle sunnuntaina, oli ihan palata maanantaina ruotuun =)
Mun ystävä laihduttaa myös niin tulee yhdessä liikuttua aikalailla, punttia yhdessä ja kävelylenkkejä lasten harrastusten aikana =)
Niin tykkäsin tuosta haasteen nettituesta.
 
Minäkin laihdutan
Tulin vain lukemaan ja ihailemaan teidän pudotuksianne :)

Itselläni vähän apeat fiilikset. Pari päivää meni flunssassa (eli sairastuin sitten kuitenkin lopulta, vaikka en pahasti) ja nyt on tälläinen melkein-terve-olo.
Olen syönyt suht järkevästi, mutta en missään tapauksessa niin kevyesti että paino olisi pysynyt ennallaan saati pudonnut. En uskalla käydä vaa'alla, masentuisin liikaa.

Täällä on niin paljon pitkänmatkalaisia, joten kysyn vinkkejä tähän henkiseen jumitukseen. Olen /olin enää muutaman kilon päässä tavoitteesta, kun tämä typerä flunssakausi sotki kuviot ja nyt en meinaa päästä vauhtiin. Kuten aiemmin kerroin, olen on/off -tyyppi; kun treenaan kovaa, myös syön erittäin kevyesti. Jos en jostain syystä pääse liikkumaan, alkaa ruokavaliokin lipsua vaikka juuri silloin pitäisi pystyä vetämään entistäkin tiukempaa linjaa.

Onnittelut kaikille teille, jotka sinnikkäästi vain pudotatte painoanne!
 
Hellou kaikki. Pitää kai se tähän ketjuun itsensä sulloa. Kiva että on tämmöinen tsemppiketjukin välissä jossa kukaan ei tappele =)
Itsellä elämäntapamuutos sai jälleen kerran kipinän elokuun alussa kun tajusin, että turpoaminen vain jatkuu, eli tartteis tehdä jotain. Niimpä niin, painoa nyt pudonnut tuosta elokuun alusta n. 12 kiloa. Tämä noin siksi että en käynyt vaakalla kun aloitin pudotuksen, mutta yli 90 kiloa oli raahattavaa. Nyt tänä aamuna puntari näytti 79,2kg.
Sairastuin nyt ärhäkkään flunssaan, joten liikunta on nyt minimissä, mutta toisaalta pitää sitten syödä vähemmän.
 
Rekkaannuin kiloklubiin. Ei ehkä olisi pitänyt.

Sen mukaan mun on mahdollista laihtua 13 kiloa 27 viikossa....siis hetkinen...10 kg lähti 7 viikossa, mutta 13 kiloon vaaditaan 27 viikkoa. Aion pokkuroida vastaan. Ymmärrän, ettei seuraava 10 kg lähde 7 viikossa, mutta en aio käyttää siihen myöskään 27 viikkoa, se on varmaa.

Tai noh...tätä tahtia se vie kyllä varmaan sen 127 viikkoa :LOL:
 
Muumiomamma
Minustakaan tuossa kiloklubissa ei ole mitään muuta hyvää kuin se, että sinne saa merkkailtua ihan "taulukkoon" sitä omaa painoaan. Ruokia en ole merkkaillut, enkä ole muistanut liikuntojakaan laittaa. Noh, pääasia että itte tiiä syöväni hyvin ja liikkuvani tarpeeksi.

Eilen repsahdin ja söin suklaata 3 riviä. :( Noh ei se onneksi puntarilla näkynyt. Sunnuntaista mulla on paino pudonnut -500 g.
Flunssaa kanssa mulla, mutta en ole jättäny lenkkejä tekemättä, syödä nyt ei ole muutenkaan haluttanut.

Tervetuloa Turjanperä!! :)
 
Rekkaannuin kiloklubiin. Ei ehkä olisi pitänyt.

Sen mukaan mun on mahdollista laihtua 13 kiloa 27 viikossa....siis hetkinen...10 kg lähti 7 viikossa, mutta 13 kiloon vaaditaan 27 viikkoa. Aion pokkuroida vastaan. Ymmärrän, ettei seuraava 10 kg lähde 7 viikossa, mutta en aio käyttää siihen myöskään 27 viikkoa, se on varmaa.

Tai noh...tätä tahtia se vie kyllä varmaan sen 127 viikkoa :LOL:
Kiloklubihan kannustaa terveelliseen painonpudotukseen, eli oliko se 300-800g viikossa. Tällä hetkellä suosittelee mulle vajeeksi 405 kcal, eli tuolla laihtuisin ehkä pari kiloa kuukaudessa. KK ei myöskään taida suositella kenellekään alle 1500 kcal dieettiä.

Mä olen kyllä soveltanut omien tavoitteiden mukaan :ashamed:, eli ihannevaje olisi mulle semmoset 700 kcal/pv, sillä laihtuu kolmisen kiloa kuussa. Kalorit pyrin pitämään 1300 per päivä, etenkin nyt kun vedän tiukempaa linjaa.

Se "tavoite saavutettavissa" on näyttänyt mullakin aika isoja viikkoja. Nyt mulla on tavoitteeseen 5 kg, ja se on saavutettavissa 12:ssa viikossa. Jospa aiemmin. :)

Mä olen aivan koukussa Kiloklubiin, ihana sivu! :D
 
Minustakaan tuossa kiloklubissa ei ole mitään muuta hyvää kuin se, että sinne saa merkkailtua ihan "taulukkoon" sitä omaa painoaan. Ruokia en ole merkkaillut, enkä ole muistanut liikuntojakaan laittaa. Noh, pääasia että itte tiiä syöväni hyvin ja liikkuvani tarpeeksi.

Eilen repsahdin ja söin suklaata 3 riviä. :( Noh ei se onneksi puntarilla näkynyt. Sunnuntaista mulla on paino pudonnut -500 g.
Flunssaa kanssa mulla, mutta en ole jättäny lenkkejä tekemättä, syödä nyt ei ole muutenkaan haluttanut.

Tervetuloa Turjanperä!! :)
Mä otin tuon käyttöön juuri niiden ruokien vuoksi, eli käytän sitä kalorilaskurina. Haluan tietää, että miten pienillä kaloreilla oikein vedän...tiedän, että niitä menee vähän, mutta nyt näyttää siltä, että peruskulutukseeni verraten (joka oli paljon suurempi kuin luulin) kalorit jää niin matalalle, että se ei ole kyllä kovin hyvä juttu : / Pitää tsekata illalla, mikä tilanne on. Syön tänään samalla tapaa, kuin nomaalistikin, jotta pääsen tosiaan näkemään, mikä se tilanne todellisuudessa on.
 
hei mä oon kans aivan koukussa kiloklubiin,liityin sinne kans pari päivää sit.

mulle se sanoi kun laitoin tavoitepainoksi 80klg,niin pääsen tuohon painoon 10viikossa! mun kuuluu liikkua 1500kcal/viikko,se tarkoittanee 5krt/viikko,300kcal per jumppa tai joku muu liikunta siis.

onko teillä kellään kalorimittaria? tai sitä askelmittaria,mis onj myös kalorit..se olis kiva.

joo nyt pitäisi pysyä hyvin tiukalla ruoalla,kerta lauantaina on synttärikahveet,ja pääsee istuun iltaa.

ai niin tuolla jumpilla missä käyn,oli tullut eilen uusi vaaka,menin siihen jumpan jälk.ja vaaka näytti 85.8kg
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;24634198:
hei mä oon kans aivan koukussa kiloklubiin,liityin sinne kans pari päivää sit.

mulle se sanoi kun laitoin tavoitepainoksi 80klg,niin pääsen tuohon painoon 10viikossa! mun kuuluu liikkua 1500kcal/viikko,se tarkoittanee 5krt/viikko,300kcal per jumppa tai joku muu liikunta siis.

onko teillä kellään kalorimittaria? tai sitä askelmittaria,mis onj myös kalorit..se olis kiva.

joo nyt pitäisi pysyä hyvin tiukalla ruoalla,kerta lauantaina on synttärikahveet,ja pääsee istuun iltaa.

ai niin tuolla jumpilla missä käyn,oli tullut eilen uusi vaaka,menin siihen jumpan jälk.ja vaaka näytti 85.8kg
Mulla on sellainen Omronin sykemittari, joka vissiin laskee kai kaloritkin? IHan en ole siihen perhetynyt, vaikka se onkin ollut mulla jo useamman vuoden :ashamed:
 
Muumiomamma
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;24634198:
hei mä oon kans aivan koukussa kiloklubiin,liityin sinne kans pari päivää sit.

mulle se sanoi kun laitoin tavoitepainoksi 80klg,niin pääsen tuohon painoon 10viikossa! mun kuuluu liikkua 1500kcal/viikko,se tarkoittanee 5krt/viikko,300kcal per jumppa tai joku muu liikunta siis.

onko teillä kellään kalorimittaria? tai sitä askelmittaria,mis onj myös kalorit..se olis kiva.

joo nyt pitäisi pysyä hyvin tiukalla ruoalla,kerta lauantaina on synttärikahveet,ja pääsee istuun iltaa.

ai niin tuolla jumpilla missä käyn,oli tullut eilen uusi vaaka,menin siihen jumpan jälk.ja vaaka näytti 85.8kg
Mulla on Suunnon sykemittari, joka laskee sykkeen mukaan kaloreitten kulutuksen. Tosi kätevä, mutta nyt vaan patteri loppunu :/ Ton askelmittarin kalorilaskuriin en oikein luota. Samoin kokeilin kuntopyörää sykemittarin kanssa ja kuntopyörä näytti 2 kertaa isompaa lukemaa kuin mitä sykemittari. Eli oikeasti ei kyllä kuntopyörän vatkauksella saa kaloreita paljon kulumaan.
 
IhanaValo
Tervetuloa uusille, kyllä mahtuu ketjuun ja tosiaan, täällä ei tapella vaan jaetaan hyviä vinkkejä! (En mie mutta muut :) )

Taas on semmonen olo että toivo loppuu justiinsa. Ei siitä sen enempää. Tsemppiä teille, mie koitan roikkua mukana..
 
Toss Foo
Terkkuja täältäkin!

Joku valitteli sitä mahan röllyä, ettei siitä eroon pääse.. KYLLÄ PÄÄSEE! Minäkin olin viime talvena ihan järkyttynyt omasta vatsapallostani, ja nyt olen vaihtanut "pesupallon" pyykkilautaan :D Toki löysää nahkaa (raskauksien jäljiltäkin) vielä on, mutta pallo on kadonnut!

Ihana juttu, että on tullut tosi paljon tekstiä! Pitääkin syventyä seuraavaksi lukemaan tarkemmin kuulumisia, alkuillasta harpoin vain viimeiset sivut läpi. Niin, vielä TERVETULOA, UUDET!

Ja TSEMPPIÄ JATKAJAT :)


Toss Foo
 
Toss Foo
..sama pää kesät, talvet (eikä vaihtoja välillä):
unohtui oman tilanteen päivitys tältä aamulta!


Huhti-heinäkuussa tehty kitistyminen -12,9 kg
Syyskuun solakoitumistavoite -1,5kg
Siitä suoritettu TASAN 1 KILO!
 
Toss Foo, kiva kuulla sinustakin. Taitanut pitää kiirettä? :)

Nyt kun on painoa tippunut sen 17 kiloa, niin jotenkin tuo löysä vatsanahka on vain korostunut. Pitää toivoa, että se palautuu edes vähän ajan kanssa.
 
Tervetuloa uusille, kyllä mahtuu ketjuun ja tosiaan, täällä ei tapella vaan jaetaan hyviä vinkkejä! (En mie mutta muut :) )

Taas on semmonen olo että toivo loppuu justiinsa. Ei siitä sen enempää. Tsemppiä teille, mie koitan roikkua mukana..
Mulle sisko sanoi mielenkiintoisen lauseen oman painonpudotuksensa jälkeen (30 kg) kun tuskailin omien kiojeni kanssa...ja mä lainaan nyt häntä.

Sulla on 3 vaihtoehtoa. Joko sä voit käyttää aikasi lihomalla, pysymällä samassa luvussa tai laihtumalla. Aika kuluu joka tapauksessa, mutta sen, miten sen kulutat, saat tosiaan ihan vapaasti valita.

Tätä kannattaa vähän mutustella suussa. Vaikka kuinka nyt tökkis, eikä homma luista kuin suksi, niin ei kannata hypätä kelkasta pois, vaan pysyä mukana. Kun aikaa on kulunut riittävästi, me kaikki ollaan siinä meidän tavoitteessa. Jos me lopetetaan leikki kesken, tulee se ruma päivä eteen, jolloin me oltais oltu tavoitteessa, jos oltais pysytty remmissä mukana. Ja jösses sitä vatutuksen määrää sitten siinä kohtaa.

Mulla on nyt paino lakannut laskemasta. Alkuun se ärsytti, muttei ärsytä enää. Mä keskityn sitten pysymään tässä ja odottelen sitä, että paino lähtee taas laskuun. Kyllä se ennemmin tai myöhemmin niin tekee, kun vaan jaksaa pysyä tässä hommassa mukana.

Eli älä nyt hyvä ihminen luovuta!
 
viikon tulos nolla :( Mutta toisaalta taas housut jotka kiristivät viime lauantaina ei kiristäneet eilen, eli on jotain tulosta kuitenkin syntynyt.

Mun pitäs kanssa kirjottaa syömiset tuonne kiloklubiin, koska mä epäilen syöväni kanssa tällä hetkellä liian vähän.
 
Tönt
viikon tulos nolla :( Mutta toisaalta taas housut jotka kiristivät viime lauantaina ei kiristäneet eilen, eli on jotain tulosta kuitenkin syntynyt.

Mun pitäs kanssa kirjottaa syömiset tuonne kiloklubiin, koska mä epäilen syöväni kanssa tällä hetkellä liian vähän.
näinhän se on. siksi monet mittaavat mielummin kuin käy vaa'alla. tsemppiä nyt vaan jatkoon! ens viikolla saattaa tulla mahtitulos. se tässä onkin jännää..kun ei koskaan tiedä mitä se kroppa oikein meinaa. :D
 

Yhteistyössä