>>> Syyskuun solakoitujat <<<

  • Viestiketjun aloittaja Tönt
  • Ensimmäinen viesti
Muumiomamma
Mahtavaa! Vihdoin olen päässyt alle 80 kilon! Iltapainokaan ei ole enää yhtään yli 80 :) Tänään punnitsin niin painoni on 78.4 kg, eli 1,8 kg vähemmän kuin 11 päivää sitten. Mittailussakin on ollut jotain hyötyä kun huomasin että lantiolta on hävinnut 4 cm. :)

Pitäis varmaan lenkille lähteä hikoilemaan. Onko kellään muuten mitään hyvää vinkkiä miten ehkäisen lenkin jälkeisen nälän? Mulla on aina hirveä nälkä sen jälkeen kun tulen lenkiltä. Jostain luin että lasillinen maitoa auttais, mutta onko muuta vinkkiä?
 
Mä muuten vähän repsahdin; toinen mansikka-lime koskenkorvajuoma menossa. :vampire: En ole yli kahteen vuoteen juonut kuin maks. yhden juoman kerrallaan, ja senkin harvoin. Nyt on tämmöinen fiilis. Kaloreitahan noissa on, mutta mulla on mennyt nyt hyvin laihdutuksen suhteen.
 
Millenia: Niin tuttua se kämpän räjähtäminen. Mekin on oltu jo jonkin aikaa kipeänä ja se kyllä näkyy : / Mutta nyt alkaa taas olla siistimpää, kun olen kunnossa. Kun vaan vielä nuo kodin ulkopuoliset asiat loppuisi, että pääsisin keskittymään kotiin :)

Poignant: Ihan mielettömän hyvä saavutus :flower: Onnea siis menetetyistä kiloista!

IhanaValo: Kun vaaka näyttää enemmän, kuin "pitäisi", puske vaan eteenpäin. Nyt tuntuu ärsyttävältä, mutta kun vaakalukemat humahtaa alas, on fiilis ihan uskomaton :)

Minäkin laihdutan: Kiitos kehuista...ne lämmittää mieltä. Itse en osaa omaa suoritustani vielä arvostaa, joten ulkopuolinen kehu ja kannustus on aina kiva :)

Flunssaa pukkaa nyt yhdellä sun toisella...mutta jos yhtään helpottaa, niin se menee ohi. Onneksi.

PTT: Kanta-asiakkuus ei liene pahasta...mulla ei pokka moiseen riitä. Tiedän jo valmiiksi, ettei motivaatio ole niin kova, että tulisi jumpilla tai salilla käytyä. Tiedän että pitäisi, mutta tässä sitä vaan ollaan...istutaan persus homeessa tietokoneen ääressä :D

Muumiomammalle onnittelut alle 80 kilon saavutuksesta! Vasta hetki sitten olin itse samassa tilanteessa ja fiilis oli aika kiva :D

Empuun paukku kuulostaa hyvälle. Juon alkoa todella harvoin, mutta tuo lienee kokeilun arvoinen :D :D Koko elämän ei pidä rakentua diettaamisen ympärille, eli kyllä sinne väliin pitää mahtua muutakin. joten nauti nyt ilman huonoa omaatuntoa.

Ja sitten omaa napaa. Olen läski. Läski, läski, läski ja läski.

Olin tänään tilaisuudessa, jossa jouduin kuvatuksi. Luulin alkuun, että pääsen kuvattavaksi, sillä olenhan nyt laihtunut 10 kg, eli mun on pakko olla jo laiha. Tai jos ei laiha, niin ainakin edes vähän hoikka. Paskanmarjat! Siinä saakelin kuvassa lösöttää läski ämmä. Ihan yhtä läski, kuin aina ennenkin, eli en mä päässyt, vaan mä sittenkin jouduin kuvattavaksi!!!

Kyllä on taas paska fiilis...kun en ole sitten yhtään näemmä laihtunut. Tiedän, että olen ja se paitakin, mikä mulla oli päällä, istuu paremmin...mutta vaikka luulin, niin ei se siltikään hyvin istunut, vaan maha oli iiiiiso makkara.

Vaakakin näytti aamulla 300g plussaa, joten sekin vielä! Onneksi uskon ja TIEDÄN, että viikkopunnituksessa se on taas laskenut lähes kilolla eilisestä, mutta silti. Juuri nyt tuokin ottaa iahn älyttömästi päähän.

Noh, enempiä en jaksa jäädä surkuttelemaan. Dieti on ja pitää. Paitsi että söin tänään yhden karkin. Mutta vain yhden. Eikä se ollut edes kovin hyvä.

Isona musta tulee vielä laiha. Tai ei siis laiha, mutta hoikka. Tai hoikahko...semmoinen normaali :D
 
Muumiomamma
Mä muuten vähän repsahdin; toinen mansikka-lime koskenkorvajuoma menossa. :vampire: En ole yli kahteen vuoteen juonut kuin maks. yhden juoman kerrallaan, ja senkin harvoin. Nyt on tämmöinen fiilis. Kaloreitahan noissa on, mutta mulla on mennyt nyt hyvin laihdutuksen suhteen.
Omena kuulostaa kyllä ihan hyvältä idealta. Mulla vaan se syöminen lenkin jälkeen menee liiallisuuksiin. :/

Kyllä sitä joskus saa palkita itteään. :) Mä aattelin nauttia nyt yhen lasin valkkaria :p :D
 
Empuun paukku kuulostaa hyvälle. Juon alkoa todella harvoin, mutta tuo lienee kokeilun arvoinen :D :D Koko elämän ei pidä rakentua diettaamisen ympärille, eli kyllä sinne väliin pitää mahtua muutakin. joten nauti nyt ilman huonoa omaatuntoa.
Tää on siis ihan tämmöinen tölkkijuoma, vähän kuin siideri, mutta ei niin makea kuin esim. Rekoderligin mansikka-lime. Tooosi hyvää, tuolla olisi vielä kolmas. :whistle: Ei kyl ole ollenkaan huono omatunto, vaikka takapakkia taas tuleekin. :D

Eiks kuvissa nyt aina näytä pulskemmalta kuin oikeasti on, kuten telkkarissakin? Mä olen pitkään vältellyt joutumasta valokuvattavaksi, on se niin kamalaa nähdä oma turpea olomuoto ikuistettuna. :( No parempaan ollaa menossa.

Kyllä sitä joskus saa palkita itteään. :) Mä aattelin nauttia nyt yhen lasin valkkaria :p
Mä en ole ikinä oppinut viiniä juomaan, mutta kyllä valkkari menee, jos on pakko. :)

Pitää yrittää pysyä nyt poissa tästä ketjusta, juoma alkaa vaikuttaa... :cool::wave:
 
Kohta vetäisen tkupotkuraivarit. Vaakaan oli taas tullut 100g plussaa.

Joskaan en osaa siitä ihka oikeasti huolestua, sillä tiedän syöneeni eilen huomattavasti vähemmän, kuin mitä kulutan. Joten nämä lisägrammat on ilmestyneet kroppaan "tyhjästä".

Viime viikolla olin alkuun 300g plussaa ja loppuviikosta olin kuitenkin 1,2 kiloa kevyempi, kuin alkuun, eli pudotin sen 300g lisäksi vielä 1,2 kg. Joten eiköhän nämäkin kertyneet 400g katoa itsestään. Muutoin ei haittaisi niin pätkääkään, mutta kun juuri pääsin sen kympin alle...ja nyt olen taas sen yllä : / Turhaa vikinäähän tämä tässä nyt on...ja ihan jopa naurettavaa kitistä muutamasta sadasta grammasta, mutta mä haluan nyt olla kaikessa rauhassa naurettava ja pikkumainen.

Ehkä huomenna on parempi päivä?
 
Tönt
Kohta vetäisen tkupotkuraivarit. Vaakaan oli taas tullut 100g plussaa.

Joskaan en osaa siitä ihka oikeasti huolestua, sillä tiedän syöneeni eilen huomattavasti vähemmän, kuin mitä kulutan. Joten nämä lisägrammat on ilmestyneet kroppaan "tyhjästä".

Viime viikolla olin alkuun 300g plussaa ja loppuviikosta olin kuitenkin 1,2 kiloa kevyempi, kuin alkuun, eli pudotin sen 300g lisäksi vielä 1,2 kg. Joten eiköhän nämäkin kertyneet 400g katoa itsestään. Muutoin ei haittaisi niin pätkääkään, mutta kun juuri pääsin sen kympin alle...ja nyt olen taas sen yllä : / Turhaa vikinäähän tämä tässä nyt on...ja ihan jopa naurettavaa kitistä muutamasta sadasta grammasta, mutta mä haluan nyt olla kaikessa rauhassa naurettava ja pikkumainen.

Ehkä huomenna on parempi päivä?
taas hyvä syy punnita itseensä kerran viikossa. viikon mittaan kun voi näyttää enemmän riippuen siitä kui tiukan linjan on vetänyt ennen punnitusta, syömisistä, suolasta, mahan toiminnasta...ym. mulla menkat pistää aina se 1-2kg turvotusta. sen kun on oppinut muistaa niin ei hatuta niin paljon. ja se viikko menkkojen jälkeen...priceless! :D

tänne ei kuulu mitään uutta..flunssaa oon torjunut koko vuoden. ei vaan tuu. juon paljon vhreetä teetä ja nyt on pakkanen täynnä tyrnimarjoja. luulen että sillä pääsee pitkälle. 2 marjaa riittää päivässä että saa c-vitamiinit, ei paha. ei ne kovin hyviäkään oo että emmä enemmänkään haluisi syödä. :LOL:

hyvää laihisviikkoa kaikille!!! tsempataan nyt, 3 kk jouluun, vielä ehtii karistaa! b:)d
 
Tönt
Kieltämättä se 40 kiloa kuulostaa melko mahdottomalta...mutta tunnen kyllä ihmisen, joka pudotti yli 50 kiloa, eli kyllä se mahdollista on. Ja ehkä juuri siten, ettei ajattele alusta saakka sitä kokonaislukemaa, vaan vaikka tosiaan 20 kiloa.
mun kohdalla 40 ja risat on mahdollinen koska painoa oli alussa niiin paljon. mutta mahdottomalta kuulostaa se että riittääkö musta niin paljon intoa ja selkärankaa että voisin jatkaa niin pitkään. tähän asti mennyt hyvin. jossain vaiheessa vaan saattaa tulla se vaihe että on liian tyytyväinen oloonsa. yritän kuitenkin pitää se lopullinen tavoite mielessä. oishan se hienoa jos voisi sanoa että olen järkevällä tavalla laihduttanut yli 40kg. yleensä noi isot pudotukset saa aikaseks pussidietillä tai leikkauksella. tammikuuhun asti on aikaa pudottaa reilu 13kg niin voin sanoa että laihdutin 40kg vuodessa. :D :kieh. paineita en ota. lähtee jos lähtee..
 
Tönt: Kuulostaa ehkä hassulta, mutta vaikka hetki sitten olinkin ihan hiilenä vaa-an lukemaan, niin tämä sopii mulle siltikin paremmin. Mietin nimittäin asiaa siltä kantilta, että mikä pettymys se on, jos olen dietannut viikon ja vaaka näyttää plussaa, tai vain pientä miinusta. Kestän sen helpommin jos tiedän jo valmiiksi, ettei viikkopunnitukseen ole juuri lukemia tulossa. Tai näin ainakin luulen :)

Mulla on menkat monta kertaa kuussa, joten mä olen sitten vissiin yhtä menkkaturvotusta koko ämmä :D :D :D

Ja ihan mieletön tosiaan tuo 40 kg tavoite. Ja mä uskon kyllä vakaasti, että sen saavutat ja vielä jopa sinne tammikuuhun mennessä :) Pidät vaan hurjaa tsemppiä yllä ja tsemppaat tässä samalla meitä muitakin :)
 
Viimeksi muokattu:
"Hujoppi"
Taidan harventaa puntarissa käyntiä, koska mulla näköjään vaaka heittelee päivittäin 100-200 grammaa. Pyrkinyt käymään joka aamu vaa'alla ja huomannut tuon päivittäisen heittelyn. Sain siis sairauslomani kahden ensimmäisen viikon aikana 2 kiloa takaisin pudottamastani viidestä kilosta. Tosin tuudittaudun onnelaan ajatuksella, että tuossa leikatussa jalassa oleva reilu turvotus ehkä on osana painonnousua...;)..

No, sairausloma sitten jatkuu, koska jalan paraneminen ei ole edistynyt. Muutenkin elämä heittänyt NIIN häränpyllyä, että.... sain lähetteen ravitsemusterapeutille, kun ajattelin, jotta jos ENE-dietillä vauhteja ottaisin tähän rasvanvähennykseen.....mulla olis siis pudotettavaa 20 kiloa, jotta pääsisin takaisin normipainooni...:(
 
Tönt
Tönt: Kuulostaa ehkä hassulta, mutta vaikka hetki sitten olinkin ihan hiilenä vaa-an lukemaan, niin tämä sopii mulle siltikin paremmin. Mietin nimittäin asiaa siltä kantilta, että mikä pettymys se on, jos olen dietannut viikon ja vaaka näyttää plussaa, tai vain pientä miinusta. Kestän sen helpommin jos tiedän jo valmiiksi, ettei viikkopunnitukseen ole juuri lukemia tulossa. Tai näin ainakin luulen :)
on se vaaka kaksteräinen miekka..tavllaan se tsemppaa tiukemmalle linjalle jos meinaa homma lähteä käsistä mutta sitten taas. se ei anna kiitosta jos on vetänyt hyvän viikon ja kroppa jumittaa. mä kyllä luulen että tuloksia tulee ennen pitkää kun vaan sitkeesti jaksaa painaa sillä samalla linjalla mitä on toiminu jo pitkään. jos se linja nyt sattuu olemaan se oikea. :)

jännää miten syksy yleensä "masentaa" ja kevät saa vauhtia laihikseen mutta tässä pinossa kaikilla on hyvä tsemppi ja vauhti vaan kiihtyy. loistavaa!!! eipä tarvii liittyä mihinkään "kesäksi kuntoon" stressiketjuun kun on hyvissä ajoin liikkeellä tässä asiassa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24609978:
on se vaaka kaksteräinen miekka..tavllaan se tsemppaa tiukemmalle linjalle jos meinaa homma lähteä käsistä mutta sitten taas. se ei anna kiitosta jos on vetänyt hyvän viikon ja kroppa jumittaa. mä kyllä luulen että tuloksia tulee ennen pitkää kun vaan sitkeesti jaksaa painaa sillä samalla linjalla mitä on toiminu jo pitkään. jos se linja nyt sattuu olemaan se oikea. :)

jännää miten syksy yleensä "masentaa" ja kevät saa vauhtia laihikseen mutta tässä pinossa kaikilla on hyvä tsemppi ja vauhti vaan kiihtyy. loistavaa!!! eipä tarvii liittyä mihinkään "kesäksi kuntoon" stressiketjuun kun on hyvissä ajoin liikkeellä tässä asiassa. :D
Mulla nuo punnitukset onneksi menee siten, että jos vaaka näyttää pudotusta, niin ilostun ja saan lisää tsemppiä...jos plussaa, niin vihastun ja saan lisää tsemppiä. Lopputulos on sama, eli laihdun :D

Ja meinaan painaa eteenpäin niin pitkään, että ylimääräiset kilot on karistettu...tarkoittaa se sitten joulua, tai ensi kesää :)
 
IhanaValo
Nyt laitan ihan alkuun :hug: kaikille sitä tarvitseville..ja kiitti tsempeistä!

Tänään ihan ok olo, ostin eilen kun teki niin mieli jotain hyvää, semmosia kovia väkeviä karkkeja. Niitä ei pysty montaa syömään kerralla ja yleensä jää seuraavanakin päivänä syömättä kun suu on niin kipee. :) Masokisti vai mikä..
 
kuinkas tuo alkoholi,eli light siideriä ja kuivaa omenaa voi juoda?niissä ei ole sokeria,kaloreista entiä...

mulla tänään spurtti päivä aamulla kävin zumbaamassa ja nyt illalla on tossa koululla jumppa,se on vielä maksuton joten meen sinne.

muumiomamma mäkin niiiin odotan että vaaka näyttää lukee 80 tai allekin!! sinne tuntuu olevan vielä ikuisuuden matka!!! mutta lannistuta ei!!

mä kans ramppasin joka päivä vaaalla,joten siirsin sen vaatehuoneeseen piiloon:kieh: ja eilen otin itestäni mitat,lantio,maha ja reisi...katon ehkä sit marras-joulukuussa tulokset

voi ei juu,meillä on tulossa lauantaina 40v kahvijuhlat,ja taidetaan miehenkans sillon jossain käydäkin...joten tien et vaaka näyttäisi su vallan kaaameita lukemia,joten taidan punnata itteni jo lauantai aamuna.
 
Alkoholissahan on itsessään jo kaloreita. Joku viina+vissy paukku olisi "tehokkainta" ja vähäkalorista. Olen kyllä itsekin ottanut pari light siideriä tai punaviiniä, kun en minä niin välitä pahanmakuisesta alkoholista, olen mieluummin ilman sitten. Light tuotteissa on se vika, että vaikka niissä ei ole kaloreita, niin niissä on yleensä muita aineita, jotka turvottaa ja/tai lisää näläntunnetta, eli ne eivät ole oikein kunnon laihdutuskamaa. Mutta silloin tällöin nautittuna tietysti ihan ok.

Olen nyt vähän mittaillut ja kyllähän tuota on 4-5 senttiä lähtenyt joka puolelta. Ihan hassua. Siis rinnoista, vyötäröltä, lanteelta ja reidestä. Rinnan alta ja allistakin pari senttiä pois. Eli pitäisihän tämän tosiaan jotenkin toimia. Tänään vaaka näytti pikkaisen enemmän, mikä ei ole ihme viikonlopun syönneiltä, mutta eiköhän se sieltä tipahda takaisin. Ihmetyttää vaan kun vedin hirveän aamukakan, eikä sen jälkeen edes näyttänyt vähemmän, turposinko jo? Ei tule enempää yksityiskohtia teidän kiusaksenne ;).

Enemmän unta, tauti pois ja vähemmän koulutunteja. Tämä on siis suunnitelma, joka toivottavasti toteutuu. Siitä olisi helppo nappaista aikaa sitten vähän jumppailemaankin. Nyt olen joutunut tekemään muutaman ylipitkän päivän kun koitan suorittaa turhia tunteja näytöillä pois.
 
Woot, kolmessa päivässä -1 kg. :eek: Niin suuri pudotus, että seuraavassa punnituksessa on kuitenkin menty jo takaisin päin. :D

Toukokuussa tipahti: 7,2 kg
Kesäkuussa keveni: 3,8 kg
Heinäkuussa hupeni: 2,6kg
Elokuussa tippunut: 1,3 kg
Syyskuun solakoituminen: 1,3 kg
Kokonaispudotus: 16,2 kg
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: chef
Tönt
Osaako joku muuten sanoa, miten nopeasti ylimääräinen energia varastoituu rasvaksi elimistöön? Mitenköhän nopeasti ne mun alkoholikalorit muuttuu läskiksi. :cool:
en kyllä osaa sanoa mutta luulisi että jos muuten jää kalorit alle..seuraavina päivinä niin ne ei kyllä ehi sinne asti tulla. luulisi että se vaatii useamman päivän, siis että energiatarve ylittyy, niin tommoset määrät alkaa kertyä läskinä. jatkat vaan sitä linjaa mitä oot tähän asti vetänyt. ei se kroppa noin vähästä alkoholista mee lukkoon. samaa energiaa se on ku muukin. huom..en edelleenkään ole ekspertti. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin laihdutan;24617207:
Ei ne muutu läskiksi lainkaan, jos muu kalorinsaanti jää tarpeeksi vähäiseksi. Jos siis ruokien+alkoholin yhteiskalorit jää alle kulutuksen, ei mitään läskiä tule :)
Alkoholin takia meni reippaasti yli. Eihän tässä muuten "ongelmaa" olisikaan. :) Onneksi muina päivinä ovat kalorit jääneet reippaasti alle jopa Kiloklubin suosituksen, vähän tiukempi linja menossa mulla.
 

Yhteistyössä