>>> Syyskuun solakoitujat <<<

  • Viestiketjun aloittaja Tönt
  • Ensimmäinen viesti
Minäkin laihdutan
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24561721:
tää voisi tehdä mutta kun porukka ei käy kerran viikossa vaa'alla, jotkut käy kerran kuussa ja moni kerran päivässä. miten merkata niitä? :confused:
Juu, tuo kyllä hankaloittaa listan ylläpitoa. Ja kun näköjään täällä on myös väkeä, jotka eivät listasta innostu niin ehkä pitää unohtaa koko asia. Eihän toki kenenkään olisi pakko ilmoittaa mitään muuta kuin haluamansa tiedot (esim. pudotetut kilot), mutta en tiedä menisikö lista sitten sekavaksi jos jokaisen tiedot ilmoitetaan eri lailla.

Itse olen käynyt vaa'alla harvakseltaan, max. kerran viikossa, useimmin n. 1,5 viikon välein. Eipähän pala päreet hitaaseen painonlaskuun, kun tuolla punnitustahdilla saa "kunnon" tuloksia näkyviin.
 
Muumiomamma
Sori mutta en minäkään innostu tuosta listasta. Tämä tuntuu olevan ihan hyvä järjestely. Ei keskity liikaa niihin kilojen tuijotteluun, ja on helpompi keskustella muustakin painonpuotukseen liittyvästä. :) Itse ainakin laitan itelle sen tavoitteen kuukaudeksi ja sitten kuun lopussa katson onko tavoite saavutettu.

Minä punnitsen itseni joka päivä. Omalla kohdalla ei toimi se että punnitsisin itseni vain kerran viikossa tai harvemmin. Tuossa joka päivä punnituksessa on se etu, että pystyn aika tarkkaan seuraamaan että miten joku tietty mättömäärä nostaa painoa. :)
 
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin laihdutan;24568960:
Upeaa Tönt! Kuudes päivä vasta ja jo 2 kg! :)
viime kuun lopussa tuli plussaa. eli menkkaturvotusta oli vajaa kilo. mutta joo..tavoite täksi kuuksi taisi olla 3.1kg että aikataulussa ollaan. :) tsemppi on kova..nyt mennään täysillä!!
 
Minäkin laihdutan
Äh, koko ajan tekee mieli herkkuja. Taitaa olla nyt sitä taisteluväsymystä; olenhan minäkin sentään jo yli 3 kk pitänyt suhteellisen tiukkaa ruokavaliota.

Viime keskiviikkona vaaka näytti 52.0 kg. Sen jälkeen on ollut normaalia löysempi viikko sekä syömisten että treenaamisen suhteen. Tekisi mieli jättää punnitus väliin huomenna, mutta ehkäpä juuri sen takia se on tehtävä. Ellen tänä iltana sorru syömään mitään todella suolaista, mikä kerää nestettä kroppaan, käyn huomenna vaa'alla ja kerron tilanteen tänne. Sattuu jo valmiiksi....
 
Hei taas. Tulin tänne nyt merkkaamaan ketjun. En ole jaksanut mittailla itseäni pariin viikkoon, puntarin lukema keikkuu yhtä siinä 70 kilossa. Elokuun aikana siis lähti 2 kiloa. Mutta senttejä on housujen vyötärön kiristämättömyydestä päätellen karissut. Ja mieskin kehui, että oon kyllä hoikistunut sitten viime kevään.

Ja haba on kasvanut, kun täällä kotona nostelen painoja ja punnerran samalla kun kattelen jotain turhaa telkusta. Mun ihannevartalo on siis sellainen aavistuksen lihaksikas, tosin mulla ei ole ikinä tässä elämässä ollut itsekuria muokata vartaloani sellaiseksi. Kilot ei siis ole mulla se suurin mittari, koska haluan kasvattaa sitä lihastakin. Haluan olla timmi, solakka ja ryhdikäs.

Mun vakituinen liikuntaharrastuskin alkoi taas, eli ainakin kaksi kertaa viikossa mennään veren maku suussa. Yliopiston jumpatkin taitaa alkaa jälleen, joten intoa täynnä! Loppukesän juoksupyrähdykset autto kyllä, huomaa peruskunnon kohonneen alkukesän pahimmasta lösähdyksestä.
 
Aamupaino on näyttänyt jo 67kg. Olen nyt niissä mitoissa, mihin laihdutin ennen tuota poikaa. Itsestäni olo ei kyllä tunnu hoikalta, mutta on tuo housukoko pienentynyt ja nyt mahtuu kaikki kaapissa olleet housut jalkaan (on minulla vielä varastossa vanhempia vaatteita siltä varalta että joskus pääsisi takaisin nuoruuden mittoihin). Äiti kyllä huomautti nyt että olisin kovasti laihtunut ja maha näyttää paljon pienemmältä. Muutama kilo vielä niin olen mitoissa ennen tyttöä :) Ne ei olleet edes pahat mitat.

Vähän olen herkutellutkin, mutta tuntuu tämä pikkuhiljaa laskevan. Pakko on välillä vähän palkitakin itseä ja kun ei oikein vapaa-aikaa ole eikä varaa mihinkään kauneushoitoloihin niin suklaa on sitten vähän niinkuin ainoa keino ;). Luulen kyllä, että jos tässä joskus päästään vitosella alkaviin lukemiin, niin lopetan varsinaisen painonpudotuksen ja keskityn vaan muokkaamaan kroppaa paremmaksi. Jos siinä vielä pari kiltoa irtoaa niin hyvä juttu, mutta en kyllä viitsii kituuttaa jotain dieettiä tuolla normaalipainossa enää.

Laitetaas jotain tilastotietoja nyt:
Lähtopaino 74kg
heinäkuu -3,5kg
elokuu -2,4kg
syyskuu -0,5kg
yhteensä n. -7kg
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin laihdutan
No niin. 52.4 kg eli +400g viikossa. Ei hitto. Tämä on eka kerta, kun tulee takapakkia. En syöyt mitään erityisen suolaista eilen, mutta kasvoissa oni turvotusta. Toivottavasti edes osa tuosta 400 g on nestettä.
No, ei tässä selittelyt auta; olen syönyt enemmän kuin kuluttanut (kuitenkin 3 kovaa treeniä olen vetänyt ja tänään tulee neljäs viikon sisään). Plääh.
 
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin laihdutan;24576629:
No niin. 52.4 kg eli +400g viikossa. Ei hitto. Tämä on eka kerta, kun tulee takapakkia. En syöyt mitään erityisen suolaista eilen, mutta kasvoissa oni turvotusta. Toivottavasti edes osa tuosta 400 g on nestettä.
No, ei tässä selittelyt auta; olen syönyt enemmän kuin kuluttanut (kuitenkin 3 kovaa treeniä olen vetänyt ja tänään tulee neljäs viikon sisään). Plääh.
no eihän 400g paljon ole mutta ymmärrän että harmittaa kun menee periaatteessa viikko "hukkaan". sitten taas, jos on turvotusta niin siitähän pääsee helposti eroon eikä tarkoita lihomista. tsemppiä uuteen viikkoon!! b:)d
 
Minäkin laihdutan
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24576671:
no eihän 400g paljon ole mutta ymmärrän että harmittaa kun menee periaatteessa viikko "hukkaan". sitten taas, jos on turvotusta niin siitähän pääsee helposti eroon eikä tarkoita lihomista. tsemppiä uuteen viikkoon!! b:)d
Juuri näin. Tuntuu että viimeisin viikko on mennyt täysin hukkaan ja lisäksi nyt menee vielä toinen viikko päästä eroon tästä ylimääräisestä.

Toisaalta pienet herkkuhetket teki henkisesti hyvää, ehkäpä nyt jaksan taas paremmin raejuusto-ruisleipä-kasvislinjalla.

Hiukan mietityttää se, miten minulla sitten aikanaan onnistuu painon pitäminen tavoitelukemissa. Loputtomiin ei voi laihtuakaan! Entisessä elämässä sinkkutyttönä se onnistui hyvin, koska minulla oli enemmän aikaa ja mahdollisuuksia liikuntaan. Nykyisessä elämäntilanteessa tämä 3-5 kovaa treeniä viikossa + arjen hyötyliikunta on aika lailla maksimimäärä. Ja jos/kun näyttää siltä, että tuolla treenimääräällä ei ole varaa syödä kovinkaan leuhkasti, niin kyllä tästä aikamoinentaistelu tulee. (No, nyt minulla oli viikon sisään useampi herkkupäivä, mutta jatkossa on tarkoitus herkutella max. kerran viikossa).

Kiitos tsemppaamisesta, sisulla eteenpäin.
 
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin laihdutan;24576808:
Juuri näin. Tuntuu että viimeisin viikko on mennyt täysin hukkaan ja lisäksi nyt menee vielä toinen viikko päästä eroon tästä ylimääräisestä.

Toisaalta pienet herkkuhetket teki henkisesti hyvää, ehkäpä nyt jaksan taas paremmin raejuusto-ruisleipä-kasvislinjalla.

Hiukan mietityttää se, miten minulla sitten aikanaan onnistuu painon pitäminen tavoitelukemissa. Loputtomiin ei voi laihtuakaan! Entisessä elämässä sinkkutyttönä se onnistui hyvin, koska minulla oli enemmän aikaa ja mahdollisuuksia liikuntaan. Nykyisessä elämäntilanteessa tämä 3-5 kovaa treeniä viikossa + arjen hyötyliikunta on aika lailla maksimimäärä. Ja jos/kun näyttää siltä, että tuolla treenimääräällä ei ole varaa syödä kovinkaan leuhkasti, niin kyllä tästä aikamoinentaistelu tulee. (No, nyt minulla oli viikon sisään useampi herkkupäivä, mutta jatkossa on tarkoitus herkutella max. kerran viikossa).

Kiitos tsemppaamisesta, sisulla eteenpäin.
kyllä, kyllä. ei ne kilot murehtimalla lähe. sisulla ja itsekurilla! pysykäämme lujana. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24583564:
mitä ihmettä meidän porukka nyt puuhaa..hiljaista on? sienimetsälläkö ootte kaikki? :D
Täällähän sitä käydään monta kertaa päivässä, mutta kun ei ole mitään sanottavaa, niin olen hiljaa. :D Ikävä kyllä mulla ei ollut kyse menkkaturvotuksesta, vaan oikeasta painosta, jostain h*lvetin hienosta syystä sitä tuli lisää.
 
Toss Foo
Täällä ollaan,
syksyn kiireitä vaan niin ehdin aamulla käydä vilkaisemassa jutut pikaiseen-- illalla ehtisin kirjoittamaankin, mutten enää jaksa.. Viikonloppua odotellessa! Aktiivisesti mukana, sekä pinon seurannassa että painonpudotuksessa!
 
Tönt
Täällähän sitä käydään monta kertaa päivässä, mutta kun ei ole mitään sanottavaa, niin olen hiljaa. :D Ikävä kyllä mulla ei ollut kyse menkkaturvotuksesta, vaan oikeasta painosta, jostain h*lvetin hienosta syystä sitä tuli lisää.
voi hitsi..jotain temppuja se kroppa nyt varmaan tekee. ootko tehnyt jotain muutoksia ruokavalioon tai liikunnan suhteen? tsemppiä kovasti! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24583598:
voi hitsi..jotain temppuja se kroppa nyt varmaan tekee. ootko tehnyt jotain muutoksia ruokavalioon tai liikunnan suhteen? tsemppiä kovasti! :hug:
Mielestäni ei mitään muutoksia kummassakaan. Ehkä olen kuitenkin huomaamattani syönyt liikaa, mutta hassua, että olisin NIIN paljon liikaa syönyt, että paino nousee melkein kilon. Se vaatii kuitenkin jo aika paljon ruokaa. :confused: Paino junnaa edelleen, eli ole tapahtunut juurikaan pudotusta viikossa. Aamupalaksi en ota nyt muuta kuin Dietmixiä. :vampire:

Sen nyt ymmärtäisinkin, jos paino ei olisi laskenut silloin elokuun viimeisillä viikoilla, mutta painonnousu ei mene jakeluun.
 
Viimeksi muokattu:
Tönt
Mielestäni ei mitään muutoksia kummassakaan. Ehkä olen kuitenkin huomaamattani syönyt liikaa, mutta hassua, että olisin NIIN paljon liikaa syönyt, että paino nousee melkein kilon. Se vaatii kuitenkin jo aika paljon ruokaa. :confused: Paino junnaa edelleen, eli ole tapahtunut juurikaan pudotusta viikossa. Aamupalaksi en ota nyt muuta kuin Dietmixiä. :vampire:
no jos on vaan viikon verran näyttänyt samaa niin en olisi vielä huolissani. mullakin oli 3 viikkoa kun vaan jumi ja jumi..mutta sitten lähti taas laskuun. kyllä mä luulen että se lähtee jos vaan jatkaa samaan malliin, kalorit jää alle sen mitä kuluttaa ja liikuu tarpeeks. nytkin lähti ryminällä alle sen rajan missä olen junnaillut jo pitkään. aina välillä pomppas ylös ja sitten palas aina takasin siihen samaan lukemaan. mutta joo..tiukempi linjakin auttaisi ellei oo vetänyt tiukkaa linjaa pitkään ja kroppa tarvii herätystä.
 
Joko mun paino taas pysyy paikallaa tai sitten se johtuu menkoista. ku ainakin maha on pallo, ärsyttää.

Olen alkanut kulkeen 5-10km lenkeillä ja viel kävelen todella reippaasti. kannatti ostaa uudet lenkkarit :) Ostin myös uimalasit, pitäs lähtee ne koe ajaan uimahallille :)

Onko joku kokeillut kahvakuulaa? Mulla haluttais hirveesti testata se, mutta täällä ei mene kuin kansalaisopisto kahvakuula jumppa. Liikuntahallilla menee vain zumbaa kaikissa muodoissa, murr.
 
Tönt Kyllä se tästä alkaa taas tippumaan. Mä ajattelin jopa tiukentaa mun tavoitetta, eli vielä 7 kg pois. Se tietää sitä, että pitää jatkaa marraskuun loppuun ainakin tätä. :)

Poignant Sulla on liikunnat hyvällä mallilla. :) Tuo kahvakuula näyttää kyllä ihan mielenkiintoiselta!
 
Tönt
Tönt Kyllä se tästä alkaa taas tippumaan. Mä ajattelin jopa tiukentaa mun tavoitetta, eli vielä 7 kg pois. Se tietää sitä, että pitää jatkaa marraskuun loppuun ainakin tätä. :)

Poignant Sulla on liikunnat hyvällä mallilla. :) Tuo kahvakuula näyttää kyllä ihan mielenkiintoiselta!
hyvähyvä..vedetään varmaan supermarraskuuta, tiukkaampikin tiukempi kuukaus, kun joulu koputtaa ovee. ja tammikuussa taas uudelleen! :D ei! kyllä mun jouluun saa tänä vuonna kuulua järkevä syöminen. en ala heti tammikuussa stressaamaan painoa. :kieh:
 
IhanaValo
-500g. Ihmettelen suuresti, koska on tullu taas sorruttua kerran jos toisenkin.
Miulla siis hakusessa vielä se viikon herkuttomuuskin, hävettää ihan ku ajattelee miten usein jotain herkkua laittaakin naamaansa :ashamed:

Huomenna karkkipäiväkin. Yritän olla ilman kun tosiaan on väärinäkin päivinä tullu syötyä.
 
Tönt
-500g. Ihmettelen suuresti, koska on tullu taas sorruttua kerran jos toisenkin.
Miulla siis hakusessa vielä se viikon herkuttomuuskin, hävettää ihan ku ajattelee miten usein jotain herkkua laittaakin naamaansa :ashamed:

Huomenna karkkipäiväkin. Yritän olla ilman kun tosiaan on väärinäkin päivinä tullu syötyä.
jos tuntuu että haluaa herkutella ja ei osaa olla ilman niin valitse oikein. karkkia saa myös sokerittomana tai valitse semmosia mitä ei vaan pysty syömään paljoo. :flower: pudotuksesta! siitä se taas lähtee. hyvä tsemppi!!
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24591643:
jos tuntuu että haluaa herkutella ja ei osaa olla ilman niin valitse oikein. karkkia saa myös sokerittomana tai valitse semmosia mitä ei vaan pysty syömään paljoo. :flower: pudotuksesta! siitä se taas lähtee. hyvä tsemppi!!
Sen kun muistais. Kiitti!
 

Yhteistyössä