>>> Syyskuun solakoitujat <<<

  • Viestiketjun aloittaja Tönt
  • Ensimmäinen viesti
Hei kiitos muuten tästä tiedosta! :) Vaatiikohan tuo 1kg lihasta paljon lihaskuntoharjoittelua? Onko enemmänkin tietoa asiasta?
Mun kaverini sai vuodessa 900g lisää lihasta, kun kävi säännöllisesti jumpalla, spinningissä yms....siis 2-3 kertaa viikossa.

Mutta kyllähän nuo bodarit varmasti kasvattaa lihasmassaa enemmän, kuin kilon vuodessa, eli ei se 1 kg/vuosi mikään kokototuus voi olla :)
 
Mun kaverini sai vuodessa 900g lisää lihasta, kun kävi säännöllisesti jumpalla, spinningissä yms....siis 2-3 kertaa viikossa.

Mutta kyllähän nuo bodarit varmasti kasvattaa lihasmassaa enemmän, kuin kilon vuodessa, eli ei se 1 kg/vuosi mikään kokototuus voi olla :)
Ok, tämäkin valaisi jo hyvin asiaa. :) Bodarit nyt on oma lukunsa tosiaan. :D Lähinnä kiinnosti se, että millaista liikuntaa ja miten paljon vaaditaan tuohon kiloon. Mä en mun kävely- ja juoksulenkeillä taida ihan samaan yltää, eikä tarvitsekaan.
 
IhanaValo
Ja taas tekee vaan makeaa mieli :(
Muutenkin olo on niin turvonnut, että ällöttää.

No, en viiti tänne sen enempää valittaa..mut tsemppiä, te pääsette jumistanne jaksakaa vaan tsempata!
 
Muumiomamma
Bodarithan nyt vetää proteiinia, yms mätkyä että saavat niitä lihaksia kasvamaan. :D Ei pelkästään kävelyllä/hölkällä saa aikaseksi tommosia lukemia. :)

Paino voi nousta esim jos on vatsa toiminut huonosti, jos juo liian vähän niin tulee turvotusta.. hmm. Onhan niitä varmasti syitä moniakin.

Itsellä alkaa taas lähestyä ne kirotut naistenvaivat, vasta kuitenkin parin viikon päästä, mutta mulla alkaa kaikki oheishässäkät paria viikkoa ennen. :D Koko ajan tekis mieli syödä ja viikon päästä sitten se turvotus. Murr..
 
Ja taas tekee vaan makeaa mieli :(
Muutenkin olo on niin turvonnut, että ällöttää.

No, en viiti tänne sen enempää valittaa..mut tsemppiä, te pääsette jumistanne jaksakaa vaan tsempata!
Nimenomaan tänne SAA valittaa. Ihan niin paljon, kun van jaksaa. Kyllä se munkin vuoroni taas joku päivä tulee, kun saan tässä ketjussa itku-potkuraivarit...ja aion tehdä sen ihan hyvällä omallatunnolla :D
 
Oh happy day! Paino on lähtenyt laskuun :heart:

Viikkopunnituksen tuloksena -800g ja se on ihan huippua se! En ole enää pudottanut painoa, koska se homma alkoi tökkimään. Olen siis nyt ollut ns. ylläpitovaiheessa ja unohdtanut laihduttamisen hetkeksi. Ilokseni kuitenkin olen huomannut, että paino on ollut jopa inanverran laskussa, eli ylläpito on sujunut enemmän, kuin hyvin.
Eilen sain sitten taas uuden potkun persuksiin laihduttamista ajatellen (se eka päivä on mulla aina vaikein) ja heti tänään aamusta huomasin, että ihan satavarmana masu on inanverran litteämpi, eli odotin kyllä miinusta vaakaan. Ja sen sain!

Nyt siis uudella innolla, puhkulla ja puhinalla kilojen kimppuun :) Mulla on itsestäni kuvat viime laihdutuskerralta (81,4 kg ja 74,4 kg) sekä tavoitekuva (62 kg) menneiltä vuosilta. Ajattelin ottaa seuraavan kuvan tuossa 68 kilon kinttaalla...josko siinä sitten jo näkyisi eroa? Peilistä on laihtumista edelleen vaikea nähdä, mutta kuvista sen huomaa...siksi kuvat ovat tässä kohtaa kivoja :D

Vaikka ne 74 kg kuvatkin ovat aika kamalan näköisiä, niin kummasti ne näyttää kivoilta, kun niitä vertaa niihin 81 kg kuviin. Itsensä pettämistä? Mahdollisesti, mutta ah niin ihanaa :D :D :D

Syyskuulle mulla taisi olla reilun 4 kg tavoite, mutta se jää kyllä valitettavasti tavoittamatta, sillä kiloja on karissut vasta 2,3 kg...mutta 3 kiloon on vielä nipinnapin mahdollisuudet :)





Tickerfactory ei ymmärrä kuin tasakiloja, mutta enköhän mä ensi viikolla pääse merkkaamaan yhden tasakilon pienemmän lukeman :)
 
Viimeksi muokattu:
IhanaValo
Tänä aamuna plussaa parisataa g. Siihen kuun lähtöpainoon.
No, en oikeestaan muuta odottanutkaan, sen verran epätasasesti on menny.
En eilen sortunut sentään suklaaseen, mut juustokakun tekoa kokeilin ja söinkin sitä myös.
Uutta yritystä sitten vaan, ei kai tässä muukaan auta. Sen oon vaan huomannut että suht isoja muutoksia miun pitäis syömiseeni jne. tehdä että paino alkais laskea. Sitä, miksi niitä muutoksia on niin vaikea tehdä, en tajua.
 
Mukana ollaan kutistumisyrityksessä!

Jumppaa kaks tuntia viikossa, ja on nimittäin rankat jumpat. Joka kerta ohjaaja vetää henkihieveriin. Sit ipanan kans lenkkeilyt sään salliessa.. Karkit jätetty kauppaan ja omatekoista kevyttä pullaa, sallin itseni nauttivan kahvin kera, pari kertaa viikossa. Syöminen loppuu iltaisin klo 19 viimeistään, sen jälkeen enää vaan vettä jos janottaa. Hedelmiä kun vielä muistaisin lisätä päivän ruokavalioon niin se ois siinä........ Sit enää vaan sitä kuulua itsekuria kehiin!

Toivottavasti yksi vaatekoko tippuu pois tämän kuun aikana!! :D
 
IhanaValo Paljonko sulla on nyt kaiken kaikkiaan paino pudonnut? Ei toki ole pakko kertoa. :)

Kultahippu86 Tervetuloa mukaan! Hyvältä kuulostaa sun suunnitelmat. Aah, mä kaipaisin kans ohjattua liikuntaa, vaikka just jotain jumppaa. Me ollaa muuten samaa vuosimallia. :)

chef Nonni, kyllä se siitä taas laskee. :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Edelleem paino junnaa paikoillaan, mutta toisaalta se on kuitenki positiivistä, koska olen syönyt karkkia ja oikeastaa eläny leivällä koko viime viikon, eli olen tyytyväinen että paino ei ole noussut.
Lenkkeily tavoitekki jäi saavuttamatta, vain 20km tälle viikolle, eli vain 3 päivän tuli käytyä lenkillä ja uimassakin sain käytyä vain kerran.
No ensviikko aikaa puottaa se 2kg, niin pääsen tän kuun -5kg tavoitteeseen, eli todellakin liikuntaa joka päivä ja ruokailu kurissa. toivottavasti onnistun.
 
IhanaValo eijaksakirjautua
Empuu, häpeäkseni joudun myöntää ettei miun paino oo oikeestaan muuttunu miksikään.
Välillä se laski sen melkein pari kiloa mut oon onnistunut oikein hyvin nostamaan sen takasi siihen mitä se oli alunperinkin. Ja siinä junnataan..nimim.laiska tyhmä ja saamaton :(
 
Tönt
heipati hei täältäkin pitkästä aikaa!

olin eilen kummipojan ristiäisissä ja söin hieman herkkuja. :D joten tällä viikolla saa taas vetää tiukempaa linjaa että saa kuukauden tavoitetta saavutettuu. muuten menee ihan jees. pientä takapakkia oli pari viikkoa mutta nyt on taas intoa. sen huomaa selvästi kun paino menee väärään suuntaan kuinka paljon haluaa laihtua. olo on kauhee ja turvotus oksettaa ja ahistaa. en tykkää. mutta nyt vaan painetaan eteenpäin. :) huomena vaakapäivä taas.:kieh:
 
plaahhh...mulla loppu inspis jo vallan...mutta jumpilla on käytävä ettei rahat mee ihan kankkulan kaivoon:headwall: joten jos joskus saisin edes sen 2kg pois....en jaksa otttaa mitn.turhia paineita...mullakin on tuo syöminen yx huono juttu...siinä tarvin tosi paljon itsekuria:kieh:
viime viikolla tuli jumpilla käytyä sen 3krt....

kiloklubi suosittelee laihduttaja liikkujalle 5krt/vk
 
plaahhh...mulla loppu inspis jo vallan...mutta jumpilla on käytävä ettei rahat mee ihan kankkulan kaivoon:headwall: joten jos joskus saisin edes sen 2kg pois....en jaksa otttaa mitn.turhia paineita...mullakin on tuo syöminen yx huono juttu...siinä tarvin tosi paljon itsekuria:kieh:
viime viikolla tuli jumpilla käytyä sen 3krt....

kiloklubi suosittelee laihduttaja liikkujalle 5krt/vk
 
IhanaValo
Nonni, nyt taas tsemppi päälle..
Iltapalalla mandariini ja vihreetä teetä. Muuta en meinannu syödä.
Päätin kans että herkut minimoin, niin että jos karkkipäivänä syön jonkin pienen..ja onkohan tommoset light-limpparit miten pahasta? Jos sitä ostais herkkuhimoon?
Tai toisaalta, huomasin että tuo mandariini autto siihen naposteluhimoon minkä oon huomannut helposti iskevän, etenkin kun esim. telkan ääressä istun tai on tylsää. Sen takia teen käsitöitäkin, että ois käsillä jotain tekemistä etten vaan lapa ruokaa naamaani istuissani.
 
Nonni, nyt taas tsemppi päälle..
Iltapalalla mandariini ja vihreetä teetä. Muuta en meinannu syödä.
Päätin kans että herkut minimoin, niin että jos karkkipäivänä syön jonkin pienen..ja onkohan tommoset light-limpparit miten pahasta? Jos sitä ostais herkkuhimoon?
Tai toisaalta, huomasin että tuo mandariini autto siihen naposteluhimoon minkä oon huomannut helposti iskevän, etenkin kun esim. telkan ääressä istun tai on tylsää. Sen takia teen käsitöitäkin, että ois käsillä jotain tekemistä etten vaan lapa ruokaa naamaani istuissani.
Mä elän light-limuilla ja olen edelleen hengissä :)
 
Joo, täälläkin junnataan vielä. Tauti on viimeinkin väistynyt, ihan täysikunnossa en kyllä vieläkään ole. Jumpassa kävin eilen ja on joka paikka kipeänä. Seuraavalla kerralla vähän helpompaan ryhmään :whistle:. Ei voi ennakkoon tietää minkälaisia natseja ne ohjaajat on, kokeilla pitää. Tällä viikolla ei kyllä ehdi uudestaan jumppaan kun on menoa joka päivälle. Elämä on... ehkä voisi miettiä perjantaina jos mitenkään jaksaa.

Mutta tosiaan, nousua ei ole vaikka flunssaisena on röhnötetty ja aika paljon herkuteltukin. Koulussa saa syötyä aina hirveän annoksen salaattia ja tulee jonkun verran hyötyliikuntaa. Tälle kuulle lopputuloksena tulee kuitenkin mitä ilmeisemmin pudotusta, niin ei passaa valittaa vaan tehdä parempia tuloksia ensi kuussa, jolloin toivon mukaan olen terve.

Vihreää teetä ja kuplivaa vettä lipitetään täälläkin litratolkulla. Auttaa siihen naposteluhaluun. Suomalaisia omenoita olen myös syönyt aika paljon. Suklaata kyllä silti tekee mieli joka päivä. Eipä asialle oikein mitään voi, muuta kuin koittaa kestää.

En ole seurannut kunnon punnituksia ollenkaan, mitä nyt välillä aamulla vaan tsekkaillut ettei se paino nouse. Pitää kuun loppuun ottaa sitten mitta ylös ja aloittaa taas tarkempi seuranta. Mietin jo, että voisi ajatella palkintoa kun menee 65kg rikki. Kasvohoito ja kulmien&ripsien värjäys. Jos vaan kukkaro antaa periksi. Tuohon ei ole kyllä matkaa juuri yhtään, mutta saisipa ehkä taas kilot laskusuuntaan.
 
"pallero"
pitäisiköhän minunkin liittyä tähän porukkaan siiten lokakuussa.. no voinhan mä jo nyt tässä aloitelle laihdutusta vaikka syysjuu alkaakin olla lopuillaan.. pittuus on 154 ja painoni ällä hetkellä 46 ja tarkoitus olisi laihtua lokakuun loppuun mennessä 3kg. eli tavoitepaino on 43kg =)
 
Tönt
Nonni, nyt taas tsemppi päälle..
Iltapalalla mandariini ja vihreetä teetä. Muuta en meinannu syödä.
Päätin kans että herkut minimoin, niin että jos karkkipäivänä syön jonkin pienen..ja onkohan tommoset light-limpparit miten pahasta? Jos sitä ostais herkkuhimoon?
Tai toisaalta, huomasin että tuo mandariini autto siihen naposteluhimoon minkä oon huomannut helposti iskevän, etenkin kun esim. telkan ääressä istun tai on tylsää. Sen takia teen käsitöitäkin, että ois käsillä jotain tekemistä etten vaan lapa ruokaa naamaani istuissani.
makeutusaineet lisää näläntunnetta, aiheuttaa turvotusta eikä tee hyvää kropalle (mm. munuaisille ja maksalle). se on ihan todettu juttu ja mullakin meni paremmin tää alihis kun en käyttänyt makeutusaineita. nyt pitäisi ilmeisesti taas kerran vieroittaa itteeni kaikista paheista. paino jojoilee enkä pidä siitä yhtään. :kieh:
 
Kylläpäs tämä on nyt hankalaa :D Ihan uskomatonta, miten hitaasti se paino laskee. Lauantaina paino oli 74,3 kg, joka on alin pudotuksen aikana saamani lukema ja tänään paino oli aamusta 74,4 kg, eli vielä ei ole tullut miinusta. On tässä vielä muutama päivä aikaa, mutta miinusta on siis luvassa ehkä sen parisataa grammaa, jos sitäkään.

Onneksi mulla ei ole nyt mitään "pakko laihtua nopeasti" ajatusta, mikä mulla siis alkuun oli hyvin vahvana. Jos ajattelisin vieläkin samoin, niin menisi hermo näihin hiiiitaaasti putoaviin kiloihin. Toki toivoisin että ne karisisivat nopeammin, mutta tietyllä tapaa sen ei ole niin väliä jos niin ei käy...kadotkoon sitten vaikka tosiaan vaan ihan hissuksiin :)
 

Yhteistyössä