Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

Ultrassa käyty:heart: Siellä se pikkuinen köllötteli ja venytteli niin kovasti, kylkeä käänsi aina kun yritettiin katsella:) La:ta ei siirretty, vaikka koko vastasi että olisi vk 10+5, kätilö laskeskeli että la olisi sitten 15.9. mutta kuulemma kun heittää vaan muutamalla päivällä niin mennään neuvolan antaman 11.9. mukaan. Jännää:) Edessä olisi sitten esikolle (3v) ja miehen pojalle 11v kertominen viikonloppuna!

viuhutin ja ulpuelmeri 11+2
 
Ollaan oltu reissussa ja kylläpä tänne on taas tekstiä kertynyt! Pitää oikein ajan kanssa lukea kaikki kunnolla...
Nyt tulin kertomaan, että olin aamulla neuvolassa eikä sydänääniä saatu kuulumaan! :( Ensin terkka yritti ja sitten vielä lääkäri, mutta ei mitään... NT-ultra ois ens tiistaina, mutta mä varasin jo tälle illalle yksityisen ultran, kun en mitenkään päin voisi odottaa sinne NT-ultraan asti! Pelottaa kyllä ihan hitosti, kun aikaisemmista on kuitenkin sydänäänet kuulunu neuvolassa ainakin 10 viikosta lukien. Vaikka lääkäri kyllä meinasikin, että kaikki on todennäköisesti hyvin eikä ne äänet kuulu kaikilla vielä tässä vaiheessa. Huoh... tulen kertomaan sitten miten kävi. Toivon todella että en joudu liittymään menetyksen kohdanneiden joukkoon...

Scatty (11+0)
 
Miten paljon uskotte vanhan kansan uskomuksiin sukupuoliasioissa? Mulle on jo kaksi kaveria sanonut, että he ovat varmoja, että meille tulee tyttö. Vaikka ei toki vielä mistään näe, vaan täysin naisen intuitiolla :D Mutta viime viikolla ultrassakin syke oli 150 ja käsitykseni mukaan korkeampi syke jonkun uskomuksen mukaan viittaa tyttöön. Ulkopuolisten voimien (kaverit) ja unieni perusteella en osaa edes ajatella enää, että siellä olisi poika, joten minulle voi päivittää sen tyttöolon

Ruokahaluista Itsellänikin on kaikki raikas aika kovassa käytössä. Mehujää, jugurtit, vispipuuro, hedelmät. Lämmin ruoka tuntuu vaikeammalta saada alas. Elen yritin epätoivoisesti saada 5 kananugettia alas, mutta ylöshän ne tuli kaaressa. Tänään ajattelin tehdä wokkia, siinä olisi paljon kasviksia ja muutenkin kevyempää ruokaa, josko pysyis alhaalla. Toisaalta on ollut aiemmilla viikoilla myös päiviä, jolloin kroppa on selkeästi huutanut rasvasta lämmintä ruokaa.

Kiloja ei ole vielä tullut lisää tai ehkä 200-400g, mutta ne lasken jo silkan turvotuksen piikkiin. Eikä kai käsittääkseni tässä vaiheessa vielä kuulukaan painon nousta. Toivon myös, että paino nousee vain vähän, koska näitä kiloja on muutenkin niin paljon. Ilmeisesti meidän pyöreämmille äitikokelaille ei edes saisi niin paljoa lisää tulla.

Masunippailuista Nippailua tuntuu aika usein, mutta se ei ole kovaa, enemmäkin vain tunne, että siellä jokin kasvaa ja voi itse havainnoida missä se kohtu on. Yöllä nukkumisvaihtoehdot ovat joko selällään tai kyljellään niin, että jotain on sullottu jalkojen väliin.. muuten mahassa tuntuu pahalta. Välillä kylkeä kääntäessä nippasee mahassa kovemmin. Myös kävelylenkillä tai kotitöitä tehdessä tulee hyvin tietoiseksi kohdun sijainnista kun tuntuu, että se siellä venyilee. Ajattelen kuitenkin, että venyminen on vain merkki siitä, että siellä pikkuinen kasvaa ja on todistusaineena pienen läsnäolosta kun ei esim. doppleria ole. Vasta huhtikuun puolenvälin jälkeen pääsee seuraavan kerran näkemään pikkuisen.. on tämä kyllä kirjaimellisesti odottamista! Onneksi toivottavasti neuvolassa kuunnellaan sydänääniä.

Tänään poksuu, tuntuu lukemat jo hurjan suurilta! Viikonloppuna kerrotaan minun mummillekin :) alkaa jo vähän laajempi joukko tietämään tästä, ei vaan ihan ydinperhe.

Wasabi 13+0 :heart:
 
scatty tsemppiä ja toivotaan että pikkunen on vaan niin piilossa ettei äänet vielä kuulu! Tästä pinosta ei saa yksikään enää lähteä! elä edes ajattele sellaisia! :hug:

onnea viuhutin ja ulpuelmeri! voi kun itsekkin pääsis jo kertomaan ilouutisia!
 
Joko kuulitte, että kruununprinsessa sai tyttövauvan? :) Sanoin miehelle aamulla, että Victoria saa varmasti tyttären. Synnytys oli alkanut aamuyöllä ja nyt Ruotsilla on pikkuinen kruununprinsessa, aika hellyyttävää.

Nippailuista / tuntemuksista vatsassa: Nopeat käännökset sängyssä on ehdoton nou nou, rauhallisia liikkeitä, muuten tulee heti nipistyksen tunne - ja nukun tosiaan tyyny polvien välissä kyljelläni, se tuntuu mukavimmalta. Tänään ensimmäisen kerran kiskaisi tuolta jostain sisuksista kun yskäisin selälläni maaten. Eli sinänsä lupaavalta tuntuu, kohtu ilmeisesti kasvaa siellä normaalia vauhtia, kuten toivottavasti myös asukaskin.

Tyttö/poika arvailuista: Mies on aivan varma että meille tulee tyttö. Itsellä edelleen epävarma olo, hieman kallistuu pojan suuntaan kuitenkin. Jännittävää :)

Onko jollakulla kokemusta pelkopoliklinikasta? Ensisynnyttäjänä sitä jotenkin miettii ihan liikaakin synnytystä ja koko tilannetta ylipäätään. Mietin että voisi olla paikallaan keskustella jonkun kanssa noista ajatuksista. Joten jos jollakulla on kokemusta siitä mitä pelkopolilla tapahtuu niin kuulisin mielelläni :)

Työtilanteesta: Meillä on edelleen erittäin ahdistava tunnelma näiden tiettyjen tiimiläisten kesken. Eritoten kaksi heistä suhtautuu minuun todella kylmästi - kuinka ollakkaan, kaksi naista jotka molemmat haluaisivat lapsia, mutta joilla ei lapsia ole (toiselle ei koskaan tulekaan iän vuoksi). He tietävät raskaudestani, mutta koska en ole sitä heille suoraan sanonut, niin he eivät ole voineet asiaa ottaa esille - ja tuskin ottaisivatkaan vaikka voisivat. Kipeä paikka ilmeisesti. Keskustelimme miehen kanssa asiasta illalla ja totesimme, että annan olla - nostan itseni tilanteen yläpuolelle ja keskityn olennaiseen eli mahan kasvattamiseen ja vauvani sekä itseni hyvinvointiin :)

Vanilla Whip (9+2)
 
Viimeksi muokattu:
Scatty on ihan mahdollista että äänet eivät vielä tuossa vaiheessa kuulu, vaikka kaikki olisikin hyvin :) itselläni kävi esikoista odottaessa niin, että rv 13 neuvolalääkäri ei saanut sydänääniä kuulumaan, ja varasi viikon päähän terkalle uuden ajan sydänäänten kuuntelua varten. No, viikon päästä menin sitten uudestaan, ja vielä ennen kuin terkka kaivoi dopplerin esiin, hän sanoi että pitäähän ne nyt jo näillä viikoilla kuulua. No eipä saanut niitä sitten kuulumaan. Siinä vaiheessa alkoi itsellä olla jo paniikki päällä ja toivo menetetty. Terkka laittoi sitten lähetteen äippäpolille, ja sanoikin että kannattaa varautua pahimpaan. Kaksi tuntia myöhemmin ultrassa sitten päästiin näkemään vilkkaasti liikkuva pikkuinen :) Eli kaikki oli hyvin, toinen oli todennäköisesti juuri sydänääniä kuunneltaessa ollut vain niin vilkkallaa päällä, ettei pysynyt siinä dopplerin alla niin kauaa, että äänet olisi saatu kuulumaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Scatty ja Kakaa
Voi miten paljon oli taas tullut tekstiä parissa päivässä. Meni taas suurin osa ihan ohi, mutta jos nyt jotain kommentoisin :)

Ensinnä omaa napaa, eilen oli nt-ultra ja siellä kaikki näytti olevan hyvin :) Pikkuinen liikkui juuri kätilön toivomiin "asentoihin" ja kaikki mitat saatiin nopeasti otettua. La siirtyi viidellä päivällä taaksepäin ja uusi la 1.9. Nippa nappa syyskuussa siis pysyttiin :) Itse kyllä elelen sen 6.9 mukaan, koska tuon uuden la:n mukaan ovulaatio/hedelmöittyminen olisi tapahtunut jo kp9 :LOL: Nyt täsä odotellaan niitä seulatuloksia. En tiedä mikä minua vaivaa, mutta yhä edelleenkään en uskalla "nauttia" tästä raskaudesta :ashamed: Ehkä sitten rakenneultran jälkeen, jos sinne asti päästään.. Sitten vasta ajateltiin lapsillekin kertoa.

Onnitelut muillekin ultrassa käyneille hyvistä uutisista :heart:

Nippailuja, kipua, pistelyä kaikkia on ollut. Pari päivää sitten tuntui kun kohdunsuuta olisi pistelty kutomapuikolla :(

Ruokahimoista, minulle uppoaa kaikki paitsi liha. Vaihtelevasti tekee kaikkea mieli, nyt erityisesti makeaa. Mietinkin tässä että pitäisiköhän taas lopettaa karkin syönti kun se tekee niin pirun väsyneeksi, eikä tava ruokakaan maistu kun karkki vie nälän..

Vanhankansan uskomuksiin sukupuoliasioissa en usko :) Tullut todettua omista lapsista että eivät pidä paikkansa. Mutta ainahan sitä on mukavaa arvuutella :)

Seksi ei huvita tällä hetkellä ollenkaan, niinkun ei myöskään minkäänlainen läheisyys : / En nyt oikeen tiedä mikä minua vaivaa. Yleensä raskaana ollessa kaipaa huomiota enemmän, mutta juuri nyt nauttisin kaikista eniten yksinäisyydestä.

Scatty: Tsemppiä ultraan! Jos sinulla on istukka edessä, niin sekin voi käsittääkseni estää kuuluvuutta.

Puputytto: Olen hirmuisen pahoillani :( Paljon voimia ja onnea uuteen yritykseen heti kun olette siihen valmiita :hug:

Ihania masukuvia täällä :heart:

Äitikavereita on muutama, joista yksi myös hoitovapaalla. Toivoisin että olisi enemmän. Päivät ovat niin kauhean yksinäisiä lasten kanssa kotona.

Painonnoususta, en osaa sanoa paljonko on nyt tullut lisää kun en omista vaakaa, mutta ekassa neuvolassa oli tullut vain 800g, kun edellisissä on sillon ollut jo n. 4kg enemmän kuin lähtöpaino. Tytöstä painoa tuli kokonaisuudessaan 21kg ja pojasta 13kg. Minulla painonnousu on aiemmin keskittynytkin tähän alkuvaiheeseen. Tiedä sitten miksei nyt.

Hiusten värjäämisestä yms, aion raidottaa hiuksiani, mutta raidathan ei kyllä osu edes päänahkaan joten ovat ainakin ihan turvallisia :) Päänahkani ei kestä enää värjäystä, joten sitä en voisi edes harkita. Meikkaan ja käytän muutenkin ihan normaalisti kaikkia kemikaaleja, mutta ruokarajoituksissa olen tarkka. Niissäkin siis lähinnä neuvolan suosituksissa. Luomua en enää osta, syystä että olen niin monesti saanut heittää ne suoraan roskiin kun ovatkin jo valmiiksi pilalla : /

Tervetuloa Minnianna & Minuli :wave:

Tulihan taas tekstiä.. :D


Moonchaser 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Ensimmäinen neuvola takana tältä päivältä.

Inha tilanne tuli verikokeiden kanssa, meillä siis terkkari ottaa siinä samalla ne alku verikokeet ei mennä labraan. Ei saanut verta tulemaan, vaikka molemmista käsistä yritti ja oikein kaiveli suonia. Mulla jostain syystä laski verenpaineet tosi alas siinä samassa (yläpaine alle 70) ja varmaan siitä johtui ettei vaan paineet jaksanut pumpata verta. Jäin sinne vähän köllimään että olo tasaantui ja sain lähetteen labraan verikokeita varten. Influenssa rokotteen otin, työskentelen kuitenkin päiväkodissa niin riski sen saamisen on suurempi.

Selvisi muuten etten joudu sokerirasitukseen, josta täälläkin ollut aikaisemmin paljon puhetta että millaisia käytäntöjä on. En siis joudu koska: bmi normaali, ei sukurasitetta ja on jo 2 lasta jotka normaalipainoisia. Jos olisin ollut ensisynnyttjä niin ikäni puolesta (26) olisin joutunut.

Seulontoihin lähti lähetteet - mutta mietitään vielä halutaanko osallistua. No saatiinpahan keskustelemisen aihetta viikonlopulle.

Hirmu kiirettä pitää koulun kanssa ja en tiedä väsyttääkö siksi niin paljon, vai lisääkö raskauskin nyt väsymyksen määrää. Koti on hunningolla. Mutta huomenna alkaa hiihtoloma meidän perheellä ihanaa! :)

Adora ja Ruu 9+2
 
vanilla whip Pelkopolista en osaa sanoa, mutta meillä päin käytäntönä on, että sen lähetteen saa ihan loppumetreillä. Itse olen ollut niin kauvan synnytyskammoinen kun vaan muistan ja pelko alkoi haitata joka päiväistä elämääni esikoisen kohdalla, kunnes siellä loppu puolella joku mun päässä naksahti ja rupesinkin ajattelemaan että turha sitä on vielä märehtiä joka tapauksessa se kuitenkin on synnytettävä. Synnytys olikin itselleni jopa ihana kokemus ja olin ihan äimänä joko se on ohi ja ylpeänä voin vielä sanoa että minä koko ikäni synnytyskammoinen ja kipukynnys alhainen synnytin ilman kivunlievitystä. Mutta toki kaikki kokee asiat eritavoin, mutta kaikki aikanaan :) Ei vielä kannata ressata synnytystä ja pelkopolille pääset jos sinne välttämättä haluat, mutta sitä lähetettä ei käsittääkseni ihan helposti saa. Itselläni synnytysvalmennus oli todella isona apuna tuohon pelkoon !

Täällä saatiin labra tulokset ja kilpirauhaset ja sokeriarvot mitä parhaimmat. En käsitä mistä tää väsymys johtuu :/ Noh ei auta muu kun kärsiä. Niin ja kun tuossa jo katottiin nuo sokeriarvot niin ajattelin ainakin tän alkuraskauden sokerinrasituksen jättää väliin. Esikoisen kohalla jätin sen loppuraskauden väliin ja kaikki meni ihan hyvin :)
 
Scatty tosiaan no mulla on viikko vähemmän viikkoja, mutta ei kuulunu dopplerilla äänet eilen ja kuitenki ultrassa oli villi kaveri, eli hyvin sulla toivoa on!

Mua jäi niin vaivaamaan se 12+6 nt-ultran ajankohta, että siirsin sitä ja nyt se on 12+2, se jostain syystä kuulostaa paremmalta! Nyt olen ihan tyytyväinen. Veriseulassa käyn tasan 11+0.

Seksistä meillä on vähän harventunut. Joka viikko on kyllä toimintaa ja nyt tuntuu, että alkanu innostaa jo enempi. Alussa en vaan uskaltanut...

Jännää, miten joillakin näyttää olevan jo ihania masuja, mulla ei näy vielä yhtikäs mitään, ehkä himpun verran turvotusta kun iltaa kohti mennään. Mutta ei tosiaankaan arvais, että siellä on joku kyydissä. Mutta eikös se uudelleensynnyttäjillä pompsahda muutenki esiin jo nopeammin. Tosin mulla ei myöskään ole mahassa yhtään ylimääräistä, joten senkin takia varmaan ei vielä näy.

Sokerirasitukseenhan sitä meikäläinenki taitaa ikänsä puolesta joutua, millon se sellanen tehdään???

Mulla on ollu kans noita ikäviä vihlasuja kun aivastaa ja viime yönä ei mahallaan nukkuminen tuntunu yhtään kivalta. Aiheutti sellasta jännää vihlontaa tohon ihan pintaan kohdun kohdalle, melkein kuin ihoa ois vihlonu......mitä lie sekin.

Äitikavereita ei mulla ole täällä kyllä yhtään, toivottavasti vauvan myötä tutustuis. Eli jos joku Kuopiossa kaipaa äippäkaveria (ikää mulla siis 30) niin täällä vois yks halukas olla, jos nyt onnellisesti loppuun saakka päästään!

Syrän 10+1
 
Onko kukaan käyny Mehiläisessä tai Terveystalolla ultrassa? Hintoja? Itse kävin 7+2 gyne-praxissa ja se makso 185 e - kelakorvaus (jota en ole vielä saanut). Nyt kun nt-ultra on vasta 19.3 ja kahden viikonpäästä pitäs lähteä viettämään vanhempien 30wee hääpäivää niin ennen sitä aijon käydä yksityisellä uudestaan. Sillon ehkä uskaltaa jo kertoa jos kaikki on hyvin. Ja sitä seuraavana viikonloppuna ollaan menossa miehen porukoille että tosiaan olis kiva tietää jos kaikki on ok ennen noita :) nyt hakee postista selkätukia jotka tilasin ja sit Amarilloon syömään :) (toivottavasti en oksenna lautaselle :D)

Kusma ja hattivatti 9+2???
 
ON: Tulin vain tänne avautuu äskeisestä virastopuhelusta..:ashamed: oli eräs tilanne mikä piti selvittää, olivat hukanneet paperini.Jouduin raivon valtaan ja tiuskasin että parempi alkaa ettimään niitä papereita!Siihen perään aloin itkemään ja sanoin et oon raskaana ja tosi väsynyt enkä jaksa nyt tällaista.Täti onnitteli ja mä sain niiskuttelujen välistä sanottua et kiitos...niisk..mulla on nyt tunteet vähän herkässä, niisk.Nainen vähän nauroi puhelimessa huvittuneena ja sanoi että ymmärtää minua ja aikoo selvittää tilanteen.Mä kiitin ja nauroin kans huvittuneena...huuhhuh että on sekopäistä toimintaa!:LOL: Noloa:ashamed:
 
Pkku Myy<3 pakko lohduttaa, että minä sain esikon odotusaikana loppuraskaudesta sellaiset raivarit pizzakuskille, ettei tosikaan... Tilattiin porukalla pizzaa kotiinkuljetuksella, ravintola suosittu ja kiireinen ja toimitus kestää. Nälkäisenä odottelin, kun vihdoin ja viimein sain pizzan eteen, niin perhana, siinä oli yksi väärä täyte! Veljeni soitti asiasta, ja uusi pizza luvattiin toimittaa puolen tunnin päästä. Noh, aikaa oli mennyt lähemmäs tunti, kun soitettiin, että missä viipyy. "Menee vielä puolituntia", oli vastaus. Siinä vaiheessa minä nappasin puhelimen veljeltäni, aloitin sellaisen itkuraivokarjunnan kirosanoilla höystettynä ettei tosikaan. Sensuroituna sanomanani se, että se ei ole mun vika, jos ette osaa tehdä asiakkaan tilaamia pizzoja, ja on kohtuutonta, että joudun odottamaan uutta tunnin. Ja tosiaan itkin ja huusin kuin mikäkin raivotar... Noh, oikea pizza tulikin viidessä minuutissa kohtaukseni jälkeen. Oli kuskilla hyvä ilme, kun katsoi mua päästä varpaisiin, ja erityisesti isoa mahaa... Jälkeenpäin hävetti, meinasin jopa laittaa viestiä ja pyytää anteeksi kohtaustani. :LOL:

Tänään taas kuuntelin, että joku paukkoi lumia pihalla, kun tyttö oli vaunuissa nukkumassa. Epäilin, että ovat tulleet pudottamaan lumia katolta. Viime vuonna eivät ilmoittaneet tästä mitään, ja säikähdin, kun yhtäkkiä katolta alkaa lentelemään takapihalle hillittömiä jääpaloja ja lumikasoja, onneksi tyttö ei ollut silloin nukkumassa. Noh, minä siinä oikein nostelin sykettä, herätin tytön, otin tytön sisälle ja sanoin, että "äiti menee pihalle vähän huutamaan huoltoyhtiön sedille". Piti oikein pukea toppatakki päälle, että ei tule kylmä pihalla huutaessa. Menin ulos naama punaisena jo aika hyvässä mielentilassa, kun vastassa oli naapurin pappa, joka teki lumitöitä naapurin oven edessä. Pikkaisen nauratti :)

Ihanat hormonit. En ole normaalistikaan mikään viilipytty, mutta nämä hormoniraivarit on ihan omaa luokkaansa.
 
kusma, Helsingissä keskustan Femeda, jäi maksamaan noin 90 euroa. :) Ja se Fredrika oli tosi mukava, kävin siellä kun oli 8+3 ja menen uudelleen np ja rakenneultran välissä.

Tosiaan, minut saa lisätä listoille. KoKo2012, esikoinen tulossa, la 8.9. ja sairaala HYS. 10+6 kävin np-ultrassa, siellä polskutteli alle nelisenttinen pieni. <3 Pelko on kokoajan läsnä, mutta uskon että meidän pieni jaksaa syyskuulle asti äidin pehmustetussa yksiössä matkustaa :)

Olen tässä taustaillut jo jonkin aikaa, mutta nyt jos sitä uskaltaisi jo vähän jakaa tätä onnea :)
 
Milla ei mekään Kuopiossa kaupungissa asuta, mutta kaupunkihan se varmaan olis sitten aikanaan sellanen sopiva treffauspaikka jos sinne asti päästään :D Ite ainakin meinasin, etten jää neljän seinän sisälle möhöttämään vaan ajelen sitten vauvan kanssa cityyn kunhan kykenee :) Niin ja toki esim. muskariin täytyy mennä ja sellasta...:D Tiedä vaikka oltais samaan aikaan synnyttämässä ;)

Syrän 10+1
 
Olisko kellään tarvetta ostaa Anitan BabyBeltin tukivyö kokoa xs? :) voisin 40e myydä sis pk :) täysin uus... Mulle iiiihan liian iso vaikka oonkin pieni ja koko on xs. Sopisi varmaan paremmin s/m kokoiselle. Näyttää olevan aika reiluja :) Ja siis värinä on musta :)
 
Viimeksi muokattu:
Syrän ja Milla: Täälläkin yksi kuopion lähettyviltä..oikeastaan siili on lähempänä mut kuiteski.. Kiva olis vaikka joskus porukalla treffata?? Vaikka sitten loppuvaiheessa raskautta tms? Ei ole mullakaan liikoja kavereita täällä päin eikä varsinkaan mammakavereita :)
 
Biba: Hyvä idea tuo yhdessä treffaaminen. Itsellä ongelmana se, että en päivällä pääse kotoa liikkumaan minnekään. Mies on päivät töissä ja meillä on vaan yksi auto :/ Meille voi kyllä tulla kahvittelemaan ihan kotiinkin, jos haluaa! :)

Milla 10+0
 
Biba ja Milla juu se vois ollakin ihan kiva, että treffattais vaikka tosiaan loppupuoliskolla, kun alkais ainakin olla jo aika "varmaa" tämä tilanne :) Mullakin varmaan on siinä vaiheessa jo auto, eli pääsen kulkemaan, joten voishan sitä porukalla kahvitella vaikka Millankin luona :) Itse siis asun taas kuopiosta just toisessa suunnassa kuin missä siili on, mutta tällä hetkellä päivittäin kuljen kaupungilla töissä ja muutenkin tottunut sinne suuntaan liikkumaan. Siiliinhän ei tosiaan kummonen matka ole ajella :)
 
Kyllä on tullut taas mukavasti tekstiä :) ihanaa kun on aktiivista porukkaa.. Mä tuos jo päivemmällä kovaa kirjootin mutta kannettava sitte päättikin sammua just ku olin saanu kauhean romaanin kirjootettua :D Rupiaa oleen jo aika vanha tuo kannettava, mutta silti en halua siitä luopua :p

(.)Tänään on ollut aivan yltimate väsy ja ihmeellinen olo koko päivän pää on vähän kipieän oloonen ja mitään ei huvita tehdä, kummilikan ja siskoon kans pelattiin pohojammaan tähteä niin siinäki meinasin nukahtaa... sain onneksi lämmitettyä vähän tupaa ja imuroitua vielä olis kauhea tiski vuori odottamassa, voi kun olis tiskikone mutta ajattelin nyt että huomenna siivoan oikeen kunnolla ja tiskaan :)

ensimmäinen kolmannes ohi hihiiiiiiii :)

Kakaa ja Toukka 12+0!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Guitar
minäpä se kerroin tänään minun kummipojalle,12v,tästä asukista! käytiin siskon luona kahvilla ja meillä on aina ollu kummipojan kans tapana vähä painia ja myrytä,niin nyt sitten se tuli siihen tökkimään kylkiin ja mä parkasin ihan vaistomaisesti että älä,älä mahaan! se kun hyppäs taakse päin ihan kauhuissaan ja kysy mikä sun mahassa?! mua rupes naurattaa ja sanoin sitten sille että siellä on sellanen pikkunen asukas =) se vaan kysy hölmönä ootko sinä raskaana ja hyppäs kaulaan! :heart: no minähän siinä sitten itkut päräytin ja mies kahto vähä että jaahas,kerroit sitten sille.
en viitti enkä halua pitää tätä minään kauheena salaisuutena,ihan kun tämä ois joku kamalampikin juttu! mutta en nyt rupee huutelemaan pitkin kyliäkään.

ilta menny ihan kivasti,ei ole tarvinnu nukkua! navan kohalla tuntuu ihme vihlasuja välillä ja painetta,luinkin että kuuluu näihin viikkoihin kun kohtu kasvaa ja nousee ylemmäs. joten ei kai mitään sen vaarallisempaa.

Tervetuloa uusille! :wave:

kaktuspiikki ja tyyppi 11+5
 

Yhteistyössä