Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*



Meitä on yhteensä 106 odottajaa.

(LA, nimi, ikä, monesko lapsi, synnytyssairaala)

21.8
Nyttynenä ~ 30 ~ toinen ~ LKS ~ tyttöolo

28.8
Guitar ~ 27 ~ ensimmäinen ~ JS

29.8.
Murmis ~ 25 ~ toinen ~ KOS
Pieni riiviö ~ 34 ~ toinen ~ ?

30.8
murmeli ~ 25 ~ ensimmäinen ~ KYS ~ poikaolo
äippä_88 ~ 23 ~ toinen ~ KOKS ~ poikaolo
Wasabi ~ 25 ~ ensimmäinen ~ JS ~ tyttöolo

31.8
Henspu ~ 24 ~ toinen ~ PKKS

1.9.
ReiMaRi ~ 34 ~ neljäs ~ HYS
Minuli ~ 30 ~ ensimmäinen ~ HYS
Moonchaser ~ 25 ~ kolmas ~ Kät ~ poikaolo

2.9.
SoulSyndicate ~ 22 ~ toinen ~ EKKS
kaarja ~ 28 ~ kolmas ~ TYKS
Yeppee ~ 31 ~ kolmas ~ ?

3.9
Minttura ~ 30 ~ neljäs ~ TAYS
Elvi Räppääjä ~ 36 ~ toinen ~ K-PKS
imppu-83 ~ 28 ~ toinen ~ NKL
ilon lapsi ~ 25 ~ kolmas ~ ?
Minnianna ~ 30 ~ ensimmäinen ~ ?
Teeu ~28 ~ toinen ~ PKKS
LittleStar ~ 27 ~ toinen ~ PKKS

4.9
Metku ~ ? ~ kolmas ~ K-SKS
Marmartar ~ ? ~ neljäs ~ JS
Shuri ~ 26 ~ toinen ~ OYS
lintetsa ~ 25 ~ ensimmäinen ~ PHKS
Ellamae ~ 34 ~ kuudes ~ LS
Kilimanjaro ~ 32 ~ toinen ~ JS ~ tyttöolo
Krumeluu ~ 26 ~ toinen ~ Kät/H

5.9
paukku83 ~ ? ~ toinen ~ TAYS
Piudude ~ 22 ~ ensimmäinen ~ HYS

6.9
rauha räppääjä ~ 39 ~ viides ~ HYS
Tirriäinen123 ~ 27 ~ ensimmäinen ~ ?
Kakaa ~ 22 ~ ensimmäinen ~ SeKS ~ poikaolo

7.9
Misupai ~ 30 ~ toinen ~ NKL
Sanzi ~ 28 ~ toinen ~ TAYS
Nia88 ~ 23 ~ ensimmäinen ~ SatKS
annakka ~ ? ~ kolmas ~ MKS

8.9
Tillu79 ~ 32 ~ ensimmäinen ~ KAKS ~ poikaolo
Anabela ~ ? ~ kolmas ~ TAYS
Juli05 ~ ? ~ toinen ~ ?
kaktuspiikki ~ 28 ~ toinen ~ KYS ~ poikaolo
KoKo2012 ~ ? ~ ensimmäinen ~ HYS

9.9
-Reelika- ~ 24 ~ toinen ~ K-SKS

10.9
Mantu82 ~ 29 ~ ensimmäinen ~ Kät/NKL
Rae89 ~ 22 ~ toinen ~ KYS

11.9
ei vielä ~ 37 ~ ensimmäinen ~ ulkomailla
Marge77 ~ 34 ~ ensimmäinen & toinen ~ LKS
viuhutin ~ 31 ~ toinen ~ KOKS

12.9
miukkismau ~ 22 ~ toinen ~ ?
seedla ~ ? ~ toinen ~ KAKS ~ poikaolo
Aksuliina ~ ? ~ ? ~ ?

13.9
Scatty ~ 35 ~ kolmas ~ TAYS

14.9
Menhit ~ 23 ~ kolmas ~ PKKS ~ poikaolo
Nasu2012 ~ 22 ~ ensimmäinen ~ ?

15.9
Aadallesisar ~ 38 ~ toinen ~ TAYS
pienisieni ~ 30 ~ toinen ~ KAKS ~ tyttöolo

16.9
sania ~ 21 ~ kolmas ~ TAYS
FairyTale<3 ~ ? ~ neljäs ~ TYKS
crimson80 ~ 31 ~ ensimmäinen ~ TAYS
tattu ~ 24 ~ ensimmäinen & toinen ~ EKKS
salainen ~ ? ~ kolmas ~ ? ~ poikaolo
Piikikäs ~ 27 ~ ensimmäinen ~ HYS
inskun ~ 22 ~ toinen ~ KAKS ~ poikaolo

17.9
pähkynä ~ 34 ~ toinen ~ Kät/H
marmuli ~ 23 ~ ensimmäinen ~ ?
Pipsapippuri ~ 26 ~ ensimmäinen*~ PHKS
Cira- ~ ? ~ toinen ~ ?
masuilija. ~ ? ~ toinen ~ KSKS
Pikku Myy -85 ~ 26 ~ ensimmäinen & toinen ~ K-HKS

18.9
Tupla_ ~ 28 ~ ensimmäinen ~ OYS

19.9
Milla84 ~ 27 ~ kolmas ~ KYS ~ poikaolo
Pikku myy<3 ~ 25 ~ toinen ~ Kät/H ~ poikaolo
UuMama ~ 30 ~ neljäs ~ OYS
cista ~ 20 ~ ensimmäinen ~ K-HKS
Syrän ~ 30 ~ ensimmäinen ~ KYS
-Kumiankka- ~ 40 ~ viides ~ JS

20.9
BiBa ~ 25 ~ toinen ~ KYS

21.9
Koski ~ ? ~ neljäs ~ KYS
mama_86 ~ 25 ~ kolmas ~ PHKS

22.9
BaByBliss ~ 29 ~ ensimmäinen ~ ?
misida ~ 28 ~ toinen ~ HYS
hawwe ~ 27 ~ ensimmäinen ~ KYS

23.9
arttuliina ~ 28 ~ ensimmäinen ~ ?

24.9
Villaruusu ~ 21 ~ ensimmäinen ~ TAYS

25.9
Vanilla Whip ~ 34 ~ ensimmäinen ~ SatKS ~ poikaolo
Adora ~ 26 ~ kolmas ~ K-SKS
smurffiina84 ~ 27 ~ kolmas ~ SatKS
myssypingviini ~ 29 ~ viides ~ PHKS

26.9
Billabee ~ 33 ~ neljäs ~ NKL

27.9
Chizu ~ 24 ~ toinen ~ OYS

28.9
SyyskuunOnni ~ 28 ~ kolmas ~ VKS
NeliApina ~ 33 ~ viides ~ NKL
Piirto ~ 29 ~ neljäs ~ OYS
Sophie_84 ~ 27 ~ kolmas ~ K-SKS

29.9
ANNA123 ~ 27 ~ kolmas ~ KOS
neljä+yksi ~ 30 ~ kuudes ~ HYS
Sanmoc ~ ? ~ kolmas ~ ?
Eda87 ~ 24 ~ ensimmäinen ~ TAYS
Engla ~ 34 ~ kolmas ~ TYKS ~ tyttöolo

30.9
Bamboo81 ~ ? ~ kolmas ~ KOS
Jo ~ 30 ~ ensimmäinen ~ ulkomailla
memmiina ~ 20 ~ ensimmäinen ~ OYS
viinika ~ 31 ~ neljäs ~ KYS

LA ?
syssy ~ ? ~ ?~ ?
Masu12 ~ ? ~ ? ~ ?



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Menetyksen kohdanneet :hug:

Rouva Rimpula
mie88
salamanteri85
Sintu74
Zuh
mihu
iitu85
mimianna
Siidulainen
Smindie
Ranskis
Helmihelmiina
puputytto



Edelliset ketjut

Tammikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2075650-syyskuun-sopoliinit-2012-tammikuussa-uusi-pino/
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

Minä en ollut näemmä edes lisättynä listoille, joten ei myöskään tarvitse poistaa.
Tulin vain kertomaan, että eilen todettiin taas keskenmeno. Itse kyllä aavistelin asiaa jo viikonloppuna. Kaavinnasta tuli "epäily osittaisesta rypäleraskaudesta", joten jos ei muuten olis jo tuntunu kurjalle niin tulipa sitten tuokin pelote tuohon päälle.

Nyt takana siis
kkm rv18 (11/2011)
ja tämä kkm rv8

-surullinen iitu
 
Bolakoruja itsekin katsonut :) Aion hankkia, kunhan ensin menisi nämä vaarallisimmat ajat ohi (lue: maaginen 12. viikkoa). Oon semmoinen pelkuri, etten uskalla vielä mitään hankintoja tehdä :) sitten vasta keväämmällä kunhan jossain vaiheessa se päähän kolahtaa, että kyllä se nyt on vaan siltä näyttäis, että nyytti saadaan syyskuussa kainaloon..

Vanilla Whip: edelliseen pinoon kommenttia vielä, että itsekin vasta varhaisultran jälkeen uskalsin neuvolan varata. Olin niin epäuskoinen tän raskauden kanssa niin kauan, että vasta oikeestaan vanhaisultran jälkeen koko homma alkoi tuntua konkreettiselta ja todelliselta. :) Viikkoja oli silloin jotain 7+risat, eikä mitään kommenttia tullut, että myöhässä olisin ollut.. Kuitenkin itsekin ajattelin, että pk-seudulla olisi hirveät jonot, mutta viikon päähän sain ekan neuvolan jo. Joten ei paniikkia.

Omaa napaa: Eli pahoinvointi alkoi jo yöllä tällä kertaa. Voi jee. Onneksi olen oppinut varaamaan ämpärin viereen, kun ei olis ollut mitään mahdollisuutta ehtiä vessaan asti. Oikein romanttinen ja naisellinen olo yrjöillä miehen vieressä, mutta minkäs teet... Hän on onneksi kovin ymmärtäväinen <3

Huomenna alkaa 10. viikko jo! Jotenkin sitäkin pitää jo jonkinlaisena virstanpylväänä kun käsittääkseni viikolla 8 ja 9 kasvaa suurin osa elimistä ja siksi ovat melko riskialtista aikaa keskenmenoa ajatellen, joten uskallan olla toiveikas, kun mitään verenvuotoa tai kipuja ei ole ollut, että loppuun asti tämän kanssa mennään, pientä rauhallisuutta ja varmuutta ilmassa siis kerrankin! Olenkohan oikeassa edes? Tietääkö joku tarkemmin? Muistan vain lukeneeni niin jostain netin syövereistä.

Wasabi ja toistaiseksi nimetön masukki 8+6
 
Tjaah, kopsaanpa edellisen ketjun viimeisimmät runoiluni tänne:


Tuntuupa pahalta huonoja uutisia saaneiden puolesta :( Sintu, voi itku!


Mulle taas tuli eilen varhaisultrassa oikea jymy-ylläri, kun ruudulla näkyikin kaksi pikku möllykkää ja tikuttavat sydämet. Nyt näitä uutisia on tässä ihmetelty pää sekaisin. Hirvittää, pelottaa, ahdistaa, jännittää....Pysyykö ne kyydissä? Meneekö kaikki hyvin? Miten ne MAHTUU kasvamaan mun sisälle (158 cm 50 kg)?? Voi apua

Polillakin kävin mutkan tarkistuttamassa etten ole ihan kuivunut. Perjantaina takaisin.

Tämmöstä täällä tänään. Hyviä vointeja kaikille.

-Marge, katkis & pätkis 8 +1


Jokohan tuonne listalle sitten uskaltaisi? 11.9. Marge77, 34, ensimmäinen, LKS.
 
Viimeksi muokattu:
Moi!
Tulin korkkaamaan helmikuun. Eilen oli eka neuvola ja hirvittävän määrän papereita mukaan sain. Ja melkoisen läjän lähetteitä verikokeisiin. Sokerirasitus tehdään jo maanantaina+kilpirauhaskokeet yms.
Nt ultra-aika varattiin kans ja se olis 27.2
Huono-olo melkolailla poistunut. Välillä pientä etomista ja ruoan ajattelu tekee pahaa. Mutta tää palelu on jotakin ihan järkyttävää. Eilenkin päikkäreillä päällä oli 2 pitkähihaista+fleece takki, välihousut+päällyshousut ja täkki ja SILTI paleli. Onneksi on iso leivinuuni, jonka kylkeen ihana nojailla.

Tillu&Hippu 8+4
 
Pahoittelut ja voimahalit kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:
Suuret onnittelut Margelle. Taisi löytyä selitys rajulle pahoinvoinnille! On siinä varmaan sulattelemista.

Ihania noi bola-korut. Josko lahjoisi itseään ja vauvaa ekan ultran jälkeen! Täälläkin alkoi kymmenes viikko!

Kilimanjaro 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Marge77 ja pahoittelut huonoja uutisia saaneille, iitulle etenkin tässä ketjussa!

Miä meinasin kans hankkia Bola-korun, välppäsin jo mieluisen mallin tuolta sivuilta ja tilaan sen sitten ukolta lahjaksi, vaikkapa kihlapäivälahjaksi helmikuun lopuilla :heart:

).( Ja oksutukset jatkuu vaan, tällä viikolla ollut joka aamu & koko päivän oikein kunnon pahat olot. Ylös asti ei vaan tuu, mut toisaalta, se varmaan helpottaisi, vähäksi aikaa ainakin. Ärsyttävää kun vaan etoo koko ajan..

Mulla perjantaina eka neuvola, jänskättää. Doppleria alan myös testailemaan, jo muka jotain löysin mut olisko ollu ihan omat äänet vaan, kun oli niin matala syke.. Kaikuuko ne alas asti ne omat sydänäänet kovin helposti?

viuhutin & ulpuelmeri about 8+0
 
äippä88: Kiitos uudesta pinosta =)

Marge77: Vau, suuret onnittelut kaksosista =)

Vanilla Whip: Minähän tosiaan varasin neuvolan vasta 8+5 ja ajan sain samalle viikolle (tosin en omalle th:lle), joten kyllä ehdit hyvin :)

iitu85: Voi ei, olen todella pahoillani :( Paljon voimia sinulle :hug:

Wasabi: Noin minäkin muistan lukeneeni noista "kriittisistä viikoista". Etenkin se yhdeksäs.

Viuhutin: Omat sydänäänet kuuluu kyllä aika herkästi, mutta tunnistat vauvan sykkeen siitä että se on lähes tuplasti nopeampi kuin sinun. Eli jos syke jää alle 100, se on sinun :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastanneille teeu ja joku muu ketkä kerroitte oman keskenmenonne.
Juu aikaa tosiaan odottelen äippäpolille että saa ne lääkkeet, parasta varmasti jos ei tule sieltä välttämättä itekseen pois.

Kiitos kaikille ja onnellista odotuksen aikaa kaikille..<3
 
Onnittelut marge! :) Olis sitä itsekin hetken aikaa ihan pää pyörällä kaksosuutisen jälkeen!

Neuvolan varasin 5+ viikoilla ja onneksi varasin niinkin aikaisin! Omat aikataulut kun on suhteellisen tiukat (koulusta kun ei ihan kaikilta tunneilta viitsi olla pois). Meni aika myöhäiseksi neuvola-aika, eikä th:llakaan ollut ennen 10. rv vapaita aikoja. Mutta yleensä ei ole mitään kiirettä ajanvarauksen kanssa, etenkin jos itse pystyy joustamaan hyvin.

Bolakoruja on tullut katseltua :) Ne on ihania ja aion hankkia. Pitää vain tarkkaan meittiä millaisen haluan, niitä on niin monenlaisia.

Äitiysvaatteita oon koittanut katella, netistä ja yhdessä liikkeessäkin kävin. Helpottaisi oloa kun saisi vetäistä mammahousut jalkaan. Tasan yhdet farkut laitan vielä hvillä mielin jalkaan, kaikki muut ahdistaa, kiristää ja puristaa. Nappiauki pitää istua.

Pahoinvointi lisääntyy päivä päivältä. Tänään oli lähellä ettei tullut oksut keskellä ruokalaa. Pahinta tuntuu olevan jos syömisväli pitenee ja pahaolo pääsee valloilleen. Vaikka tietää että syöminen helpottaisi, ei tahdo millään saada syödyksi. Iltaa kohden edelleenkin on selvästi pahempi olo, silloin se on enemmänkin jatkuvaa ja syöminen ei tunnu auttavan. Yölläkin saatan herätä kuvotukseen.

Edellisissä raskauksissa ei ole tarvinnut oksennella kuin max. 1-2 krt. Ja pahin pahoinvointi on ollut rv 6-8.

Adora 6+0 (poksuti poksuti) Hurr.. kylmä. Viltin alle ja vaakatasoon :D
 
Jospa nyt saisi "pitkästä" aikaa kirjoitettua. Tai, ei siitä nyt niiiin pitkä aika ole (joskus viime viikolla), mutta kun tekstiä on tullut sen jälkeen ihan hirmupaljon! Kiva juttu, kaiken olen kyllä lukenut, mutta kirjoittaminen on vähän jäänyt. Siitä syystä, että pahoinvointi se vaan pahenee päivä päivältä ja väsymys myös. Oon nyt muutamat kerrat oksentanutkin. Mitään ei tekisi mieli syödä, vaikka syöminen usein vähän auttaakin, hetkellisesti. Tänään luennolla nukahdin, kaikkein väsynein oon 10.30-12 välillä, eli just ennen ruokaa. Koskaan en ole koulussa nukahdellut, mutta nyt kaksi kertaa ihan säpsähdin hereille :ashamed: Tekis mieli kaikille selitellä, etenkin opettajalle, miksi näin käy. Hävettää ihan kauheesti :O

Suuret pahoittelut keskenmenon kokeneille, Sintu74, Zuh, mihu ja iitu85 :'( :hug:

Raskausdiabeteksestä vielä sen verran, että miten sitä tarkkaillaan/seurataan? Onko käyntejä useammin tms.? Mulla sitä ei ole koskaan todettu, mutta kuopus painoi sen liki 5kg syntyessään ja silloin mulle sanottiin, että seuraavien lasten kohdalla sitä tutkitaan automaattisesti tarkemmin, se raja on muuten 4500g painoinen lapsi, jonka jälkeen seuraavien odotusten aikana sitten tarkkaillaan ja testataan automaattisesti (siis jos ei ole todettua rd:tä ollut). Joku taisi sitä miettiä :wave:

Bola-korun aion hankkia :) Ne on kyllä ihania.

Vanilla Whip, no huh huh! Jaksamisia ton työtilanteen kanssa, kuulostaapa inhottavalta tilanteelta :(

Marge, vautsi! Onnittelut tuplayllätyksestä :)

Kaikkea muutakin piti kommentoida, mutta nyt tietenkin unohtui... Onnittelut vielä kaikille, jotka ovat ihania ultrakuulumisia saaneet :)

Salainen 7+2
 
Ähhhh kirjoitin jo pitkät rimpsut mutta kaikki katos

Pahoittelut surun kohdanneille :hug:

Äipällekiitos uudesta pinosta

Margelle tuplaonnittelur,aika huikeeta.teit on jo aika moni jolle on tuplatruudulla näkyny. :)

Vanilla whip On tosi kurja tilanne siellä kyllä. Rohkenisitko suoraan tiimille asiasta puhumaan. Tietenkin jos koet tilanteen erittäin hankalaksi niin esimiehen puoleen on hyvä kääntyä.

Raskaudiabeteksestä seurannat on tietääkseni seuraavanlaiset,korjatkaa tietävät jos väärässä. Viikoilla 11-12 ensimmäiset testit.Seuraavat testit raskauden puolissa välin ( joillekkin tämä on vasta ensimmäinen testi ). Yleensä RD puhkeaakin raskauden puolenvälin jälkeen ja joillekkin aivan vasta viimeisillä viikoilla. Testit tehdään labrassa ja ne tehdään aamuvarhasella ensteks paastoten 12 h, juodaan sokeriliuos ja erilliseen huoneeseen pääsee lepäillään ja tunnin välein otetaan uusi verikoe. Arvoja on kolme mitä katosotaan paasto, +1h ja +2h ruoan jälkeen. Jos yksi arvo heittää niin ruokavaliohoito jos kaksi tai enemmän niin insuliinihoito( lääkkeellinenpistoshoito). Minunkin mielestä on hyvä että on mahdollisuus päästä testeihin,koska sinun ja lapsen hyvinvointia tässä ajatellaan. Mua kauhistutti alkuun kun diagnoosin sain,mutta loppujen lopuksi olin tosi tyytyväinen että se huomattiin ja pystyin ruokavaliolla pitämään sokerit aisoissa.

Omassa navassa ei mitään muuta kuin että RUOKA on ruvennut maistumaan taaas...aaah mä rakastan ruokaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki ja mukavaa helmikuuta! (kylmää sellaista)

Pahoittelut menetyksen kokeneille..:'(

Itse ostin tuonBolakorun esikon aikaan, mutta eihän sitä tullu pidettyä montaakaan kertaa. Onhan se tuolla kaapissa vielä jemmassa :)
Pahoinvointi iski sit tännekin ja olipa kauheeta käydä aamupäivällä kaupassa kun kaikki ruoka teki pahaa! Onneksi oli valmis lista! appelsiini ja jäiset marjat maistuu tällä hetkellä. Väsyttää myös ihan kamalasti!! Nyt oon ollu parin päivän vapailla mut huomenna pitäis iltavuoroon selvitä..huh! Päähänkin koskee ja tuo paracetamoli ei kyllä auta mitään..Anteeksi valitus!!! :ashamed: Mut onpahan ainakin oireita ja kertoo jotain et ehkä masussa on elämää...

Mitä muut syötte aamupalaksi??? Leipä tai jogurtti ei maistu..Mikä ois raikas nopea aamupala ettei pahoinvointi yllättäisi?? Miten töissä? Meillä hiukan hankala vähän väliä napostella mut pitäis olla jotain jemmassa et sais äkkiä purtavaa..Noi hedelmät tietty on yksi mikä ainakin maistuu!
 
Ranskis, kiitos vastauksesta! :) Mäkin oon ehdottomasti sitä mieltä, että on tosi hyvä, että tarkkaillaan ja, että oon nyt "syynissä" ton kookkaan kuopuksen takia. En todellakaan halua taa 5-kiloista lasta. Siitä (isosta koosta) oli niin paljon "haittaa". Aion sen itse heti ekalla nla-käynnillä ottaa puheeksi, tietenkin. Vaikkei se sokerilitkun juominen varmaan mitään ihanaa olekaan. Toivottavasti ei enää siinä vaiheessa ole tällaista pahoinvointia, kun en usko, että se sisällä pysyisi :x

BiBa, mä syön/juon joka aamu smoothien. Teen sen pakastemarjoista (mansikoita, itse poimittuja mustikoita), luonnonjugurtista ja tilkasta mehukeittoa. On kyllä hyvää ja menee hyvin alas, kun on niin kylmä ja raikas :p Koulussa olen sitten syönyt jotain pientä heti aamusta, pasteijaa/croisanttia tms. Silloin jo maistuukin vähän "tukevampi", kun on ollut hereillä jo muutaman tunnin.
 
Iitu: pahoittelut huonoista uutisista :( Marge: aikamoinen ylläri uutinen.
Mulla on pahanolon suhteen mennyt pari päivää hyvin.Armoton väsymys vaivaa,varsinkin iltaisin.Housut alkaa kiristämään.Pitänee siirtyä jo äippähousuihin.
Ekan ultrankin sain varattua 8 viikolle :) sitä odotellessa.
Mun la:n vois vaihtaa 8.9.
 
BiBa Smoothien kannalla ollaan täälläkin, hyvää on! Töissä pidän aikamoista arsenaalia erilaista naposteltavaa, saa sitten mitä milloinkin mieli tekee.. Tuoreita hedelmiä, kuivattuja luumuja ja rusinoita, välipala patukoita, suolakeksejä, hapankorppuja, riisikakkuja.. Hyvä että muiden eväät mahtuu sekaan. :D

SyyskuunOnni Kiitos vinkistä, taidan itekkin tilata Bolan.. En ollut ikinä tollasista kuullutkaan, aina oppii uutta.

iitu85 pahoittelut! :hug: Jospa huono onni on nyt kohdaltasi käyty läpi ja jäljellä on enää useita onnellisia raskauksia! Voimia. :heart:

Marge77 Tuplasti onnea! :) Tiedän muutaman hyvin pienikokoisen naisen, jotka ovat saaneet terveet kaksoset! Rohkaisuja sinne suuntaan..

marmuli ja rääpäle 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille :hug:
Ja Margelle varauksella Tuplaonnittelut! Varmasti paljon sulateltavaa!

Niin, ja kyllä minutkin tuonne listaan saa jo lisätä, eli 24.9, Villaruusu, 21, ensimmäinen, TAYS.

Oon päättäny että oon raskaana, kunnes toisin todistetaan. Ja aion nauttia tästä. Vaikka niin monesti tuntuu, ettei sielä mitään oo... Ja kun pahoinvoinnit on taas vähentyny. Mutta ens viikolla pitäisi sitten näkyä.. Että miten on.

En todellakaan uskalla vielä mitään raskausvaatteita edes haaveilla.. Vaikka enää muutamat housut tuntuvat mukavalta jalassa..

Aamuisin mullakin on toki huonompi olo, aamupalaksi hedelmäsalaattia, tai vain näkkäriä voilla.. Joskus pelkkä hedelmä, ja joskus vaan tarvii odottaa se kolme tuntia et voi syödä jotain. Ja juomana jääkylmä vesi.

Suolakurkkuja tekisi mieli koko ajan syödä, paitsi ei aamulla! Miten muilla, onko jotain ruokahimoja?

Raskausdiabeteksesta. Aion itse ottaa ekalla nl käynnillä puheeksi, koska mulla pari vuotta sitten oli sokerit koholla, ja mun piti niitä seurailla, ja viime kesänä olisi pitänyt tehdä sokerirasituskoe ym testit, mutta unohdin täysin...
 
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille:hug:

marge77 Onnittelut tuplista:flower:

sokerirasitus meillä ei vielä ollut muuta puhetta neuvolassa kuin että se tehdään sitten joskus 25-28vko paikkeilla. Tosin ihan on kyllä sellanen fiilis,että voin sinne joutua jo aijemmin. Hyvähän se on,että seurataan, mutta itelleni tuntuu se "tuomio" ihan kauheelta:|

aamupalaksi mättelen edelleen leipää ja kahvia. Ei aina uppoa hyvin,mutta empä juuri muutakaan ole saanut aikaseksi ostaa.

Liikunta Mitä liikuntaa olette harrastaneet ja miten pitkälle raskautta? Toki perus lenkkeilyä voi harrastaa hamaan loppuun asti, mutta minkälaisia muita liikuntalajeja teillä on aikeissa harrastaa mahd. pitkään? Ite oon pyrkinyt lenkkeilemään tms..

ON Nyt taas tulee valitusta : / Miula on monta päivää taas koskenut mahaan ja se huipentui sitten tänään sellasella limaverivuodolla. Ja tuntuu vaan,että kipu yltyy. Jotenkin on sellanen olo,että en tiijä miten perin olla. Vasta nyt on ruennut tätä raskautta hieman tajuamaan ja suunnittelemaan elämää ajatuksella "kun sitten on pieni vauva" ja nyt jos se kaikki otetaan pois???? Kyllä jos tämä nyt menee kesken niin voi tän mamman nuppi seota aika hyvin. Aikaisempi keskenmeno oli kuitenkin ihan alussa, nyt ollaan jo näin pitkällä.
Oireethan on pysyneet hirmu vahvoina ja oikeestaan nyt jopa vahvistuneet taas, mutta eihän sekään aina mitään meinaa. Tällä hetkelläkin kun tätä kirjoitan niin nipistää ja vääntää mahasta kyllä aika lailla. Meille on muutenkin tullut tässä sellanen elämää aika suuresti mullistava ja vaikeuttava uutinen niin en kyllä kestäis enää huonoja uutisia. Vaikka eihän näille asioille mitään itse mahda. Liikkumaankin tekisi mieli,mutta empä näiden kipujen kanssa ole uskaltanut mitään tehdä:'(

Pahoittelen,että tuli näin omanapaista tekstiä, piti vaan jonnekkin purkaa tätä oloa!!!

Rae 8+
 
Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :hug: Pelko nostaa päätään aina kun lukee uuden suru-uutisen...

Liittyykö noi BOLA-korut jotenkin nyt erityisesti vauvoihin kun en ymmärrä mikä niiden idea on?

).( Pahoinvointi ollut hallinnassa, siis täysin in control tänään! Vau... Tosin olen keskittynyt syömäänkin säännöllisesti.

Pipsapippuri rv7+2
 
:hug: kaikille jotka saaneet huonoja uutisia!!
Mielihaluista mulle ei ole koskaan tullut mitää mielihaluja mut karkit ei maistu raskausaikana ja normaalisti söisin kyllä vaikka millä mitalla. Sama juttu ny oli sitte raskauden tila mikä tahansa :D

Mä oon taas ku en ois koskaan ollu raskaana ja kattelen äitiysvaatteita ja muuta :LOL: Yhet housut mulla on kun viimeks käytin vaan college housuja kun olin kotona lähes koko odotusajan kun en pystynyt liikkumaan lantiokipujen takia...Nyt ois kuitenki kesä raskaana oloa ja tarttee varmaan pukeutuakki...

NeliApina 5+5
 

Yhteistyössä