Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

Mä oon pikaruokaravintolassa töissä ja tänään söin eka ruoaksi oman pinaattikeiton joka meni alas ja myöhemmin söin kirsikkatomaatteja ja suolakurkku viipaleita. Oi suolakurkku on niiiiin hyvää... Ja niin.. Aamupalaksi söin tosiaan tänään varmaan 10 liuttua meetvurstia :D tiesin et se menee ainaki alas. Taitaa mun kahvinjuonti jäädä tähän. Alan yökkimään heti juonnin jälkeen :/ väsymys painaa :(

Kusma ja hattivatti 6+0
 
Viimeksi muokattu:
iltoja pinoon

Mihu: Yhteyttä vaan polille.
Itsellä molemmat kkm:t menneet niin, että ultran mukaan pikkuisen kasvu pysähtynyt jo 2vk ennemmin.. Ja itsestään ei ole pois lähtenyt vuotamaan. Eka meni lääkkeellisenä, mutta toisessa lääkkeellinen epäonnistui ja pukkas pahan tulehduksen ja sitten kaavintaan. Täällä onneksi ymmärtäväisiä olleet ja ei tarttenut viikonlopun yli odotella, vaan pääsin heti seuraavana päivänä osastolle.
voimia :hug:
Iitulle myös lämpöinen :hug: ja voimia asian käsittelyyn.

Biba taisi aamupalasta kysellä.. Ruisleipä on mennyt tähän asti, nyt ei oikein sekään. Jääkaappi kylmä kiivi, banaani tms raikas uppoaisi. Nyt on kaapissa 2l appelsiinimehua :whistle: Jugurtti, minkä suurkuluttaja olen aina ollut, saa aikaan puistatuksia :x Tuo smoothie kuulostaa kyllä kivalta. Kokonaan unohtunut =)

Päänsärky ollut pari päivää ihan omaa luokkaansa.. ja palelee edelleen ( eikä pakkaset ainakaan auta asiaa )

Tänään oli eka neuvola ja kaikki ok. Hb oli turhan alhainen joten rauta pitää aloittaa. Ja ensi viikolla pääsee vielä kurkkaamaan massuun, vaikka viikko sitten varmistivatkin että syke on :D Tällä hetkellä niin tyytyväinen neuvolan toimintaan :) Varmaankin johtunee osittain siitä, että siellä on lääkäri vaihtunut ja ei pidä kaikkia asioita itsestäänselvinä.
Nyt alkaa tuntua, että tämä raskaus saattas vaikka tuodakkin meille pienen syliin :) Mutta varmaksi huokaisen vasta viikon päästä.

Margelle tuplasti onnea :D En voi edes kuvitella minkälainen fiilis olis jos sais tietää että siellä majailisikin kaksi :D

dansjuka ja asukas 9+0
 
Marge Onnea tuplista ;) On kyllä jännä että meitä on jo kolme kaksosten odottajaa!

Bola-korusta Se siis pitää pientä ääntä kävellessä yms, ja jossain vaiheessa sikiö alkaa kuulemaan sen, synnyttyään tuo sama ääni sitten rauhoittaa vauvaa. Mie hommasin tuommosen kuopusta odottaessa, mutta taisin käyttää vain kerran tai pari.

Omaa napaa: Täällä oksennellaan jatkuvalla syötöllä, yölläkin saa raahautua halaamaan pönttöä. Jatkuva kuvotus :X
 
Olipas ihana nähdä oma nimi listassa :)

Ite olen huomannut että on huonoja päiviä ja hyviä päiviä.
Eilinen päivä oli "huono", heräsin aamuyöstä ja mietin jo parikin kertaa että joutuuko juosta pönttöä halaamaan. Lähellä oli mutta säästyin vielä siitä reissusta. Töissä oli koko päivän kauhea olo, mietin vaan mitä työkaverit ajattelee kun yks on ihan kalpea, tärisevä ja väsynyt. En tiedä miten ihmiset pystyy olee normaalisti koko päivän töissä ilman että kukaan huomaa että on jotain meneillään..
Tänään ollut vapaapäivä ja olen saanut kölliä kotona koko päivän. Oireetkin jotenkin hävineet kokonaan niin että välillä jo ehtii miettiä että onkohan sielä edes mitään. Ei ole ikinä tyytyväinen :/
Mutta tuntuu kuitenkin siltä että tässä vaiheessa kaikki oireilu on hyvästä, tietääpähän että on jotain tekeillä ja massussa kasvaa.

Huomaa kun lukee muiden juttuja että pistää itelleen muistiin muiden neuvola aikoja ja sit jännittää yhdessä että miten sielä menee. Oma ensimmäinen aika vasta yli viikon päästä eikä millään malttais odottaa.

Oispahan ihanaa jos sais vetää sellaiset -prinsessa ruususen- unet ensimmäiset kolme kuukautta. Sitten heräis, pahimmat pahoinvoinnit pitäisi olla ohi ja olisi turvalliset 12 vk täynnä :)
 
Tervehdys kaikille!

Aamupalaksi minä olen syönyt puuroa ja siinä päällä mustikoita. Se on ainut päivän ruuista jonka saan varmasti syötyä.

Sokerirasitukseen joudun minäkin. Molemmissa aikaisemmissa raskauksissa kävin myös. Arvot ovat aina olleet hyvät.

Aamulla minulla on se ultra. Huuuuui, jännittää ihan tosi paljon. Tiistaina kävin neuvolassa ja siellä ei kyllä ollut mitään kummallista. Minäkin olen tyytyväinen neuvolan toimintaan, koska saa tämän alkuraskaudenultran :) Minulla on ollut todella paljon huonompi olo kuin aikaisemmilla kerroilla, sitä ihmettelen.... Tänään minulla koski kohtuun. Kai se on ihan normaalia, mutta heti lähtee ajatus laukkaamaan :( Nyt unille ja heti aamulla ultraan!

Milla 7+0
 
Voimia ja tsemppiä kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:

Onnittelut puolestaan hyvistä ultra- ja muista uutisista!

Aamupalaksi mulla menee sokeroimaton mehukeitto jääkaappikylmänä ja jugurtti. Aamulla/aamupäivästä ei muutenkaan voi ajatella syövänsä mitään lämmintä tai raskaampaaa. Eli hedelmiä yms tulee syötyä aika paljon. Tosin illasta kroppa huutaa suolaa, kaikkei eniten tekee mieli lihaa, siis ihan pihviä tai jotain. Tosi outoa :D

Bola-koru oli mulle ensi-odottajalle ihan tuttu juttu, sillä hyvä ystäväni asui odottaessaan Norjassa, eikä sieltä löytänyt ko. korua, joten mä ostin täältä ja postitin ystävälleni sen. Itse en ajatellut korua hankkia vaikka se ideana ihanalta kuulostaakin. (Pipsapippuri tais tästä kyselläkin, eli vauva tottuu korun pitämään ääneen jo kohdussa ja se rauhoittaa vauvaa myös syntymän jälkeen). Mulla kun ei muitakaan koruja tuu hirveesti pidettyä niin uskoisin että tuokin unohtuisi kaulaan ripustaa.

on Mä halusin pitää tän raskauden salassa töissä siihen asti että ekassa ultrassa olis käyty, eli tuonne maaliskuun alkupuolelle. Tiistaina kuitenkin jouduin hakeen lisää saikkua pahoinvoinnin ja huimauksen vuoksi. Ja eiköhän se kiva lääkärisetä kirjottanu saikkulappuun ihan selvällä suomen kielellä "määrittämätön raskausoksentelu". Eipä sit tarvinnu miettiä millon kertois esimiehelle, pakkohan se oli kun ois siitä lapusta sen kuitenkin lukenu, ärsyttää!!
Vaikka eipä se kauaa olis muuutenkaan pysyny salassa. Kävin siis tiistaiaamuna töissä niin kauan että tavaratalojohtaja komensi mut kotiin, kun olin kuulemma niin heikon näkönen. Siinä vaiheessa yks työkaveri alko heittään kaikkien kuullen että " oot varmasti raskaana, mees teettään raskaustesti sinne lääkääriin" yms. Siinä tilanteessa tosin sain viel pidettyä pokkani ja naurahdettua vaan ja kuitattua tilanteen vastaamatta oikeen mitään. ootan vain että millon mun miehelle aletaan kuittaileen siellä, kun ollaan samassa työpaikassa... Miten te muut, jotka ootte saikkua joutuneet hakeen, ootte saanut pidettyä asian salassa? Vai ootteko?

crimson80 ja nikki 7+4
 
Huomenta!

Olipas tullut hurjan paljon tekstiä! Pahoittelut Iitulle :hug: Tosi kurja mieli sun vuoksi :'( Toivon sulle tulevaisuuteen kaikkea hyvää ja etenkin sitä omaa ihanaa nyyttiä syliin asti :hug:

Margelle tuplaonnittelut! :flower::flower: siis mahtavaa että näin monta geminiä meidän pinossa, ihana lukea teidän taipaleesta :heart:

Minulla on myöskin bolakoru edellisestä raskaudesta ja täytyy kyllä sanoa että minä taisin käyttää sitä lähes päivittäin :) Mutta syntymän jälkeen en kyllä ole niin kovin sitä heilutellut kun tuo meidän tyttö on muutenkin ollut niin rauhallinen tapaus ja rauhoittuu helposti.

Mulla on ollut nyt aika ongelmallista tuo töissäolo, huimaus on aika vaikeaa ja älytön päänsärky saa oksun lentämään: / jospa tämä tästä.. Minäkin olen yrittänyt miettiä mitä ihmettä tunkisin kurkusta alas että olo olis siedettävä kun oikein mikään ei maistu, yleensä vedänkin jonku kalinkan tai viiliksen ja appelsiinin jääkaappikylmänä :p Mutta nuo suolakurkut, hyi että!!!:x rupes yökkäyttämään kun ajattelinkin niiden syömistä :$

Mutta nyt pitänee jatkaa unia vielä vähän aikaa..

ilon lapsi ja minimii 8+5:heart:
 
Raskaudesta kertomisesta töissä, oon joutunut aiemmissa raskauksissa sairikselle jo aika alussa eli joskus 6+ viikolla. Pakkohan ei ole sairiksen syytä pomolle kertoa, meillä ainakin menee niin, että lääkärintodistuksen voi toimittaa suljetussa kirjekuoressa ja se tsekataan vaan palkanlaskennassa, että on oikea. Ja heillä on siitä vaitiolovelvollisuus. Itse olen kuitenkin kertonut sairiksen syyn ihan reilusti pomolle jo alussa, mun mielestä se on ollut jotenkin helpompi tapa, kuin että pomo sitten arvuuttelee, että mitä kauheeta mulle on tapahtunut. Ja pomo on sitten kysynyt, että voiko kertoa muille työntekijöille vai pidetäänkö vielä salassa. Ja oon antanut aika aikaisin muillekin kertoa, tosin nyt kun on jo kaksi tommosta sairista takana, niin aika hyvin jengi varmaan arvaa, että mistä on kyse jos jään pitkälle sairikselle sen jälkeen kun oon ollut omituinen töissä pari viikkoa... Noh joka tapauksessa mulla on mukava työpaikka, jossa suhtaudutaan asiallisesti mm. raskauksiin ja pienten lasten hoitoon ym.

Oma olo alkaa olla kohtuu huono jo. Eilen oli töissä vielä ok, illalla oli huono olo kotona ja nyt on aamu alkanut vähän huonossa hapessa. Oon kyllä saanut syötyä, mutta koko ajan pitää pahaa oloa sillai henkäillä pois ja saas nähdä milloin alkaa laatta sit lentää. väsyttää ihan kauheesti ja paleltaa, haluisin vaan käpertyä sänkyyn peiton alle, mutta pakko oli töihin tulla. Onneksi oon vaan toimistotöissä, suuret kumarrukset teille, jotka ootte jossain ravintolassa tai asiakaspalvelutöissä tai jossain, ei kyllä varmaan onnistuis oikein multa.

Bamboo 5+4
 
Tämä aamu alkoi lupaavasti :x Heti herättyä oli ihan erilainen paha olo... Söin sitten yhden appelsiinin äkkiä, kun ajattelin, että se auttaisi. Vähän ajan päästä siitä piti jo juosta pöntölle. Ja sitä oksentamista kesti... Appelsiinia on aika epämiellyttävää oksentaa :x Hyi hemmetti! Pitkän oksentamisen jälkeen sitten helpotti kyllä. Vähän pelottaa, että tästäkö se sit alkaa ihan kunnolla :ashamed:

Mielihaluista, nyt on semmonen vaihe, että oikein mitään ei tee mieli. Ja TOSI moni asia ällöttää! Siis semmosetkin, mistä oon ennen tykännyt tosi paljon = pähkinät, kananmuna kaikissa muodoissaan, fetajuusto, wokkivihannekset... Hyi! Jos jotain mieli tekee niin mehujäätä... Yksi päivä teki mieli riisipuuroa ja sitä silloin ostinkin. Appelsiinia teki myös mieli, saa nähdä, pystynkö enää syömään, kun sen nyt aamulla oksensin.

BaByBliss, mäki voisin nukkua tän ekat 3kk! Ihana ajatus :) Sit herää ja pahoinvoinnit olis poissa ja väsymys myös. Tosin, mulla on aiemmissa kestänyt pahoinvointi viikoille 17. Pelkään, että nytkin käy niin :/

Salainen 7+3.
 
Sairaslomasta. Moni pohti, että miten sen sitten junailee niin ettei tarvitsisi vielä kertoa. Meillä myös toimii tuolla tavalla kuin Bamboo81 sanoi, eli voi toimittaa suljetussa kuoressa suoraan palkkikseen, pomolle ei tarvitse kertoa varsinaista syytä - toki hän sen voi kysyä, käsittääkseni hänellä on siihen oikeus.

Meillä on aivan ihana työterveyslääkäri, joka suostuu kirjoittamaan todistuksen jollakin muulla koodilla jos asia on todella arkaluontoinen. Esim. kerran itselläni oli henk.koht. elämässä niin stressaava tilanne (ero), etten ollut työkykyinen. Silloin hän ystävällisesti kirjoitti vain koodin "stressi" tms. joka voi olla vaikka työperäistä, eikä varsinaista syytä, koska en siitä halunnut töissä kenellekään puhua. Tuosta on vuosia aikaa, taitaa olla jo 6 vuotta, joten vanha juttu, mutta lääkäri on sama :)

Oma tilanne töissä tuon pimahtaneen kollegan takia on tämän viikon ollut NIIN ahdistava, että olen harkinnut sairaslomalle jäämistä. Olen ollut niin ahdistunut, että se tuntui jo ihan fyysisenä paineen tunteena. Ajattelin, ettei tämä voi tehdä hyvää alkiolle. Siispä mies on yrittänyt tsempata mua ja kehottanut jäämään sairaslomalle jos siltä tuntuu. Mulla kuitenkin on tänään tärkeä palaveri ja huomenna koulutus, joten parempi nyt vaan olla töissä. Ajattelin että ensi viikolla jos tämä väsynyt olotila jatkuu niin voisin olla pari päivää alkuviikosta pois. Meillä voi olla 3 päivää omalla ilmoituksella sairaana.

Kertomisesta. Töissä tekisi mieli kyllä kertoa esimiehelle, jos / kun noita raskauspoissaoloja alkaa olla. Ei tarviis sitte valehdella suotta. Olis jotenkin helpompi kaikin puolin.. Mutta sit mietin sitä, että jos kuitenkin käy jotain ja sit pitää kertoa myös ne huonot uutiset ja selittää tilannetta... Ei kuulosta kovin houkuttelevalta..

Vanilla Whip (6+2)
 
Huomenta kaikille!

Pahoittelen heti omanapaisuuttani, mutta pakko purkaa tätä huonoa fiilistä |O
Oon nyt kolmatta päivää sairaslomalla koulusta, kun oksentelen ja on niin huono olo etten vois kuvitellakkaan koulussa olevani. Noh, opettaja tuossa soitteli aamulla että ei sais olla raskauden takia pois koulusta, kun eihän se ole sairaus. Joo-o, eihän se sairaus ole mutta minkä minä sille voin että tämä pahoinvointi on näin voimakasta. Eipä se tuntunut ymmärtävän yhtään, alkoi vaan uhkailemaan etten valmistu keväällä niin kuin tarkoitus olisi :kieh: Tuli ihan itku sen puhelun jälkeen kun rupes ketuttamaan niin paljon :(

Chizu 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Chizu: Epäasiallinen kommentti opettajaltasi. Onko hän nainen? Lapsia? Joo, ei raskaus ole sairaus, mutta kukaan ei voi tulla sanomaan ettei sinulla ole pahoinvointia, heikotusta tai kipuja. Uskomattoman tökeröä käytöstä häneltä.
 
Hellou ja huomentapäivää!
Ilmoja pidellyt! *hyyyyrrrrr* ihan kun ei olis muutenkaan kylmä ja sitten pakastetaan ihmistä vielä lisää. Yök! :|

Vanilla Whip
, mä olen sitä mieltä että keskenmenoni 12/10 oli osaksi stressiä. Parisuhde takkusi enemmän kuin koskaan kaikki oli niin helvetin vaikeaa ja sitten sen kruunasi se kauhea menetys. Se oli musta joulu. Nyt olenkin koettanut olla stressaamatta mistään. Opiskelen ja olen suosiolla ottanut saikkua, ensiviikolla pitäisi mennä kouluun. Ei helkkari, kuinka mä jaksan!
Keväällä pitäis valmistua mutta en todennäköisesti valmistu. Muutenkin tämä kuvio menee nyt hieman uusiksi. Oli hienoja suunnitelmia syksyksi, oman yrityksen käynnistäminen jne. Se kaikki menee nyt totaalisen uusiksi ja saan jotain paaljon ihanampaa! :heart: Muutenkin miettinyt vauvan ja äitiysloman jälkeistä elämää (haha, tää on niin mua menen asian edelle ja reilusti) Hoitovapaalla kun saa niin pientä rahaa, ehkä jään perhepäivähoitaaksi kotiin. Siinäkin mielessä se oma yritys ja valmistuminen on vähän toisarvoinen asia. Sitä osaamista kun tuskin pystyn hyödyntämään mahdollisessa perhepäivähoitajan työssä yhtään.. No aikaahan on vielä miettiä mitä tässä tekee.

Omaa napaa, väsyttää niin jumalattomasti! kevyesti 10 tuntia yössä unta ja päivällä muutamat parintunnin päikkärit. Ruoka ei mene alas, mies on vähän huolissaan miksi en syö. Hän ei ihan ota todesta tätä mun huonovointisuutta ja oksentelua. Eihän kukaan voi haistaa makaronolaatikosta RASVAA!? (paitsi minä) tai kun koetan syödä leipää, päällä olevat leikkeleet nitisee hampaissa ja tarttuvat kitalakeen se on vaan esittämistä (no eihän ole!!).
Mua niin ällöttää kaikki rasvainen nyt!! Hedelmät njam! kaikki muut yök! Taidan mennä hakemaan taas jotain herkkua hedelmäosastolta. :)

Liikunnasta, mä olen erittäin aktiivinen tai OLIN! Tää järkyttävä kylmyys ja väsymys saa vaan makaamaan sohvalla. Lenkille lähtö todellakaan ole mielessä. Koiraparat, onneksi on iso piha saavat juosta siinä keskenään. Salikortin laitoin suosiolla tauolle, jos kuukauden päästä menis kokeilemaan, nyt ei vaan jaksa! Uimahalli on ainut ihana, ja vesijuoksu jota ennen olen mollannut onkin ihan lystiä. Ensiviikolla lähden kokeilemaan vesijumpan. Mukavan lempeää ja kun tulee kylmä pääsee saunaan lämmittelemään. Lapset ovat olleet varsin innoissaan siitä että nyt käydään nin usein hallilla! :D Liikunta tekisi hyvää mutta nyt en jaksa. Pelottavaa jos syyskuulle löllin vaan ja en tee mitään, apua missä rapakunnossa sitten ollaan :O
Massua turvottaa jo, vaatetuksena pitkät paidat ja legginsit. ne on nyt tätäpäivää. :D

Myssypingviini rv 6+2
 
Ainiin ja Marge onnea tuplasti! :heart: :heart:
Näitä tulpaylläri ultrakuulumisia kun lukee tulee elävästi mieleen oma hölmistys , pieni kauhu ja se suuri innostus mikä silloin oli kun sain tietää omista kaksosista. :D Se on ihanaa! tuplasti rakkautta!!!
 
Itsellä oli myös aikoinaan työnantaja joka totesi, että "raskaus ei ole sairaus" ja "minä kyllä kuljin töissä vaikka oksensinkin", kun jouduin esikoisesta hakemaan saikkua oksentelun ja huimauksen takia. Eihän se ole, mutta kuka jaksaa olla naama hymyssä ja pystyssä jos ruoka ei pysy sisällä?
Sen ymmärrän, että minkään pienen heikotuksen takia ei varmasti työnantaja tykkää jos on pois.
Kuopuksen aikaan en joutunut olemaan pois ja toivottavasti en nytkään. Eihän se olo ja fiilis ole parhaimmillaan jos/kun koko ajan heikottaa, mutta kuuluu asiaan ja se kestettäköön :D
Kertoa en aijo vielä moneen viikkoon.

Myssypingviini:
:LOL: kyllä rasvan VOI haistaa. Itse kun odotin tyttöä ja mentiin mukamas pizzalle niin alkoi rasvan haju etoa jo ennen kuin pizza kerkesi nenän eteen.
Jep, ja leikkeleet ei uppoa oikein täälläkään :x Hyvin tarkkaan saa valikoida. Viimeksi ostinkin tiskiltä suoraan. Metukka, josta olen aina tykännyt, ei mene millään alas. Esikoisen aikaan kalkkunaleikkele sai aikaan oksennuksen.

Ellamae olikin jo kertonut lapsilleen, mites muut? miten suhtauduttu?
Itse en uskalla vielä asiasta puhua. Lapset 6v ja kohta 3v. Ehkä sitten kun maha alkaa selvästi kasvaa.
 
Ellamae Juu meillä ei näyttäs olevan mitään korvaamismahdollisuuksia jos joutuu olla poissa koulusta : /
Vanilla Whip On hän nainen ja hänellä itsellään on käsittääkseni kaksi lasta, jotka ovat jo aikuisia. Semmoinen vanhemman puoleinen rouvashenkilö on tämä ope. Itsekkin ihmettelen tuota käytöstä, todella törkeää ja epäammattimaista.
 
Chizu, törkeää kyllä! Muutenkin saikulla olo on meille suomalaisille, ainakin suurimmalle osalle, tosi hankalaa. Töissä ja koulussa ollaan pää kainalossa viimeisillä voimilla. Raskauspahoinvointo on varsinkin tosi henkilökohtainen juttu!

Raskausdiabeteksestä: joku kyseli miten ne seurannat menee. Itsellä siis edellisessä odotuksessa tuli narahdus siellä viikon 26 tienoilla. 2 arvoa oli rasituksesta koholla. Sitten mentiin äitipolille juttelemaan diabeteshoitajan kanssa, käytiin ruokajuttuja ja opeteltiin mittaamista. Sitten kotiseurantaa. Lääkkeitä ei anneta, jos ruokavaliolla hoituu. Itselläni hoitui. Kaiken kaikkiaan taisin käydä kolmesti siellä äitipolille, sai kuulla sydänääniä ekstrana ja kokoarvio oli sovittu noin kuukausi ennen laskettua aikaa (vauva tosiaan sitten syntyi päivää ennen kokoarviota). Olihan se aluksi paha paikka, kun RD todettiin, mutta lopulta sitten tosi hyvä juttu. Vauvan parastaan siinä vaan haetaan. Ja sainpahan itsekin varoituksen mahdollisen aikuisiän diabeteksen varuilta.

Aamupalaksi menee täällä mikä vaan, pahoinvointia ei ole kyllä yhtään. Hedelmät ja muut raikkaat jutut kyllä maistuu ja suolakurkkua on tehnyt monena iltana mieli. Samoin lakritsijätskiä.. Kun on tällänen herkkuhiiri, niin melkein toivoisi pientä pahoinvointia ainakin herkkuja kohtaan :p

Liikunnasta: normiharrasteet on jatkunu. Pari viikkoa oli kyllä niin vetämätön olo, ettei meinannut mihinkään viitsiä. Onneksi energiataso tuntuu olevan nousussa. Hiihtäminen on mahtavaa! Tosin ei tarttis kyllä olla niin pirun kylmä!

Kilimanjaro 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Tänään on kaksosten päivä :) Satakunnan Kansa Onnea siis kaikille kaksosille, kaksosten äideille ja kaksosia odottaville :D Meillä on suvussa kaksosia, sekä äidilläni, että isälläni on kaksoissiskot :) Aiemminkin sanoin, mutta oon joka raskauden kohdalla pelännyt, että mitä jos itsellekin tulee... Apua.

Chizu, uskomaton toi opettaja :O :kieh: Mua ottaa niin päähän tommonen! Raskaus ei ole sairaus, mutta ei se jatkuva oksentelu, väsymys yms. oireetkaan mitään mukavia ole!! Musta tuntuu, että tommoset ihmiset eivät ole itse koskaan kokeneet raskauspahoinvointia, TAI sitten siitä on jo niin pitkä aika, etteivät vaan muista, millaista se oli :stick:

Vanilla Whip, jäät sitten ensi viikolla saikulle, jos tilanne töissä ei yhtään helpota. Tosi kurjaa.

Danjuska, mäkään en ole lapsille vielä kertonut. En tiedä, koska aion kertoa. Toisaalta tuntuu, ettei kertomisen kanssa ole kiirettä, mutta toisaalta taas, miksi pitäis salassa pitää. No, jos kesken menee, niin miten sen sitten lapsille selittää, hmm.

Kilimanjaro, kiitos tuosta rd-infosta :) Onkohan se sitten niin, että nyt alkuraskaudessa ei sitten tehdä vielä "mitään" asian suhteen? Nyt mun muuten rupes tekemään mieli lakritsijätskiä :eek: Kiva :D

Huomaa, että on etäpvä, kun tää on jo toinen kerta, kun tänään kirjoitan :D Nuorempi lapsista on kipeenä kotona, joten en mä niin hyvin pystyiskään kouluhommia tehdä. Onneksi ton poitsun mielestä on vaan kivaa, kun äiti makaa sohvalla :D Antoi aamulla mun torkkuakin joku 1,5h :heart:

Tasan viikon päästä ensimmäinen neuvola :)
 
Vai sellanen idea BOLA-koruissa, itse en käytä koruja lainkaan joten ei tule hankittua tuollaistakaan.

Pahoivoivat onko olo jatkunut vai laantunut? Miten musta tuntuu että pahoinvointi on parin päivän ajan ollut hallinnassa?? Eikö sen pitäis olla huipussaan just nyt. toivottavasti tämäkin on yksilöllistä. Hassua, mutta kokeilin akupainantaa pahoinvointiin ja en tiedä onko sen aikaansaannosta vai minkä mutta pahoinvointi lieveni olennaisesti! Akupunktio ja akupainanta | Lopu Jo! Tuolta löytyy pisteen sijainti ranteessa, ja painaa voi ihan reippaalla voimalla mutta niin ettei satu tietenkään. Pelkkä silittely ei tuo vaikutusta varmastikaan. Akupisteiden toiminta on onneksi nykypäivänä tieteellisesti todistettu sekä ihmisten mutta ennenkaikkia eläinten avulla toimivaksi menetelmäksi (en siis ole kukkahattuilija :D )

Tunnistan myös tuon "olispa jo rv 12..."-fiiliksen. Sitä toivoo ja pelkää ja on ihan myllerryksessä.. Mies onneksi on asennoitunut ihan käsittömättömän hienosti, en osannut edes odottaa. Erityisen hyvältä tuntuu hänen kehut mun ulkonäöstä, vaikka tunnen itseni lähinnä valaaksi. Rintojen turpoaminen on selkeästi pop.. :LOL: Miten muiden miehet on suhtautuneet (etenkin ekaa odottavat)?

Pipsapippuri rv7+3
 
iitu85 Jaksamisia sinne! :hug: Toivotaan että kolmas kerta toden sanoo..

Chizu Onpas törkeää käytöstä opettajalta! On kai se parempi että oksentelee kotona mitä sitten tunnilta juoksentelee vessaan.. :O

Bola-koru Mä tilasin raskauskeijusta tiistaina bola-korun ja kotidobblerin, ne tuli jo tänään, pikkusen nopeeta toimintaa! :) Korun ajattelin laittaa kaulaan joskus viikolla 20.. Esikoisen aikaankin semmoisesta haaveilin vaan jäi sitten ostamatta.. Eipä tuota olisi tarvinnutkaan kun niin rauhallinen vauva oli. :) Nyt taaperona ihan jotain muuta kuin rauhallinen.. :D

Aamupalaksi oon koittanu syödä leipää, vaikka väkisin kun pakko jotain syödä. Mitään ei tee aamulla mieli. :/ Esikoisen aikaan söin 4-viljan puuroa joka aamu, jos sitä kokeilis nytkin.. :)

Ostin tänään pahoinvointirannekkeet, toivottavasti auttaavat enimpään ällötykseen.
Tämä hajuherkkyys on ihan kamalaa, pakko oli ostaa hajutonta käsisaippuaa. Ennen tykkäsin käyttää hajuvesiä, nyt ei tule kuuloonkaan.. Ja tuntuu että koko ajan haisen pahalle. :/ Ruuanhaju tarttuu vaatteisiin..yök!

Pakko oli ostaa suolakurkkuja, ruisleivän päälle niin nam nam! :D
Mulle ruoka kyllä maistuu mutta mitään raskasta ei tee mieli, keitot yms on nyt kova juttu. :) Mieliteot vaihtuu päivittäin. :D Eilen esim teki mieli takassa paistettua makkaraa, ei vaan sattunut olemaan jääkaapissa.. :/

Alavatsaa ja -selkää nippailee ilkeesti.. :/ Esikoisen aikaan oli kamalat liitoskivut.. Ei kai niitä voi vielä olla??

Inskun 7+5
 
Pipsapippuri Loppuukohan pahoinvointi aiemmin jos alkoi heti plussaamisesta? Toivottavasti. :D
Noista akupisteistä niin nämä sea band-rannekkeet painaa just niitä akupisteitä.. Ei ole pahaolo nyt mutta en tiiä onko siitä kiittäminen rannekkeita.
 
Vaikea sanoa tuohon pahoinvointiin mitään satavarmasti. EHKÄ olo vähän parempi jo? Tänään on ollut eka päivä (aamu), kun ei ole tarvinut oksentaa. Yökkinyt olen tyhjää ja olo on etova. Mutta todennäköisesti siis oksennan kahta kauheammin huomenna. (Pessimisti ei pety jne). Eww :) Toisaalta, johan tässä on kohta 3 viikkoa mennyt yrjöillessä, joten ehkä ois ihan armeliasta päästää mut jo piinasta?

Hankala homma tuo ruokapolitiikka muutenkin, kun ei oikein mitään saa alas. Äsken tein hedelmäsalaattia kun muka "teki mieli", mutta eipä sitä sitten uponnut muutamaa lusikallista enempää. En himoitse oikeastaan mitään. Pitäis vaan yrittää nesteyttää reilusti, mutta kun tuntuu että kylmä vesikin on yök. Ja kaikki sokerinen, hyi!! Ajatuksen tasolla joku ruoka saattaa tuntua hyvältä, mutta annas olla kun sen saa nokan eteen, örk.

Sanokaa miten saan tuon järkyttävän oksettavan hajun pois jääkaapista (ja mieluiten avaamatta sitä!)? En tajua mikä sinne on kuollu!!! Poistin sieltä suolakurkut, kaikki avoimet / vanhalta näyttävät rasiat ja ruuat, mutta se edelleen haisee niin KUVOTTAVAN pahalle että laatta on lentää joka ikinen kerta kun sen avaa! Haistan löyhkän olohuoneeseen asti. Järkkyä :$
 
Pipsapippuri: kyselit Pahoinvoinnista. Täällä se alkoi tosi voimakkaana silloin kuudennella viikolla. Sitten yhtäkkiä 8. viikolla kaikki katosi ja olinkin vajaan viikon hyvin vähillä oireilla, en oksennellut ja olin ihan tietenkin kauhuissani, että mitens ne nyt voi muka jo laantua ja olin lukenut saman, että pitäisi muka olla pahimmillaan silloin. No, vajaa viikko meni ja komeasti oksentelu tuli takaisin. Uskon, että omalla kohdallani tukkoinen nenä ja flunssaoireet vei osan raskausoireista kun en haistanut mitään. :) Eli uskon, että sullekin ne uudestaan päälle pamahtaa. Tänään olenkin jo kahdesti käynyt harjoittelemassa norjan kieltä tuolla posliinimaljan ääressä.. huaah! Ei kivaa ollenkaan...

Muuten, tänään alkoi ihana odotettu kymmenes viikko! Pakko hehkuttaa.. niin se aika tuntuu etenevän pikkuhiljaa.. 3 viikkoa tasan ni ollaan hieman selvemmillä vesillä!
 
  • Tykkää
Reactions: Pipsapippuri
Chizu: Kurjaa tuollainen :( Pitäisikö sitten mennä tunnille oksennuspussin kera?! : /

Danjuska: Me emme kerro lapsillemme raskaudesta missään nimessä ennen nt-ultraa. Olen ollut niin vainoharhainen muutenkin koko asian suhteen, niin en uskaltaisi ainakaan ennen sitä. Tuntuisi niin vaikealta löytää sanoja, jos jotain tapahtuisi vaikka kyllähän se on myöhemmässäkin vaiheessa valitettavasti mahdollista.. Mutta eipä sitä voi koko raskausaikaakaan salassa pitää ja tulla sitten muina miehinä vauvan kanssa kotiin :D

Aamupalaksi minulla uppoaa varmaan tällä hetkellä parhaiten murot. Niitä voisinkin sitten syödä monta kipollista :) Mielitekoja tulee ja menee. Välillä kuolaan majoneesia joka paikkaan, välillä leivoksia (olenkin leiponut mokkapaloja ja pullia tässä viikon sisällä :p ). Mutta yleensä kaikki suolanen himottaa, juuri tekee mieli sellaisia pikkurillin kokoisia suolakurkkuja, kun suolakurkusta puhuttiin :D

Pipsanpippuri: Minun mieheni suhtautuu raskauden tuomiin muutoksiin todella innoissaan. Kai se kun olen normaalisti niin hoikka, niin tuo vähän vaihtelua kun saa vähän muotoja :D Tuntui todella mukavalta kuulla usein olevansa todella seksikäs, vaikka itsellä oli usein olo lähinnä kömpelö ja iso. Nostattaa kummasti mielialaa ja itsetuntoa :)

Huomenna onkin sitten ensimmäinen neuvola :) Kylläpä aika menee nopeasti. Täällä pahoinvointi välillä nostelee päätänsä, mutta olen siitä oikeastaan vain iloinen niin hullulta kun se kuulostaakin. Viikon oireettomuuden ja keskenmeno pelkojen jälkeen sitäkin oppii arvostamaan :LOL: Ja juuh, en minä ole oksentanut kertaakaan vieläkään, yökkinyt pari kertaa kun hius mennyt suuhun tai hampaita harjatessa vain.
 
  • Tykkää
Reactions: Pipsapippuri
Wasabi Minä kun mietiskelin että jos multa loppuu kuvottava olo, en rupea stressaamaan onks kaikki ok vaan nautin.. hehe niinpä. Mutta kiitos lohdutuksesta että ne voivat palata. :vampire:

Moonchaser Minäkin hämmästyin kuullessani noita seksikkyyskommentteja saunan jälkeen, ja vielä täysin vilpittömän innostuneelta mieheltä. Jostain olen lukenut että naiselle voi tulla kompleksi ulkonäkönsä kanssa raskauden aikana, on olo että on jollain tavalla epähaluttava.. Josko se olo pysyisi poissa :)

).( Kahvi ei uppoa missään muodossa. Myöskin monet tavalliset ruoat tekee tiukkaa; olevinaan voi olla nälkä mutta jos ei saa ruokaa eteensä x ajan sisään niin nälkä häviää. Yökkimistä on kyllä mutta ei jatkuvaa huonoa oloa, eli syödä pystyn... Olen vähän hajamielinen, raskausajan dementia? Pää ei tiedä missä perse menee.. :D

Pp rv 7+3
 

Yhteistyössä