Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

Pahoittelut Iitulle :(

Tuplaonnea Margelle!

Chizu, kylläpä on ollut persläpi opettaja..Ihan pisti ärsyttämään. Raskaus ei ole sairaus, mutta pahoinvointi ym on. Ja ei sille itse mitään voi. Prkl... :mad:

Hirvittävästi tekstiä oli taas tullut, ihanaa :)

Mutta nyt omaa napailua.. Olo on edelleen ihan hirveä. Töissä kävin tänään monet kerrat vessanpönttöä kaulailemassa. Kaikki ällöttää, nälkä on tyyliin puolen tunnin välein, mutta ihan kaikki on yöks.. Jotain saattaa mukamas tehdä mieli, mutta kun rupeaa syömään niin :x
Heräsin yölläkin syömään..!! Mutta siksi ei ehkä ollut niin paha olo aamulla, vasta päivemmällä paheni. Kahvia en ole voinut juoda moneen päivään. Aamulla ehkä parhaiten uppoaa hedelmät, yritän myös puuroa syödä (heikolla menestyksellä)
Töissä raskaudesta tietää about kaikki.. Ei ole paljon pysty oloa salailemaan.. Ja sana on kiertänyt :D

Anteeksi kamala valitusvirsi, mutta piti vähän avautua :rolleyes: Kurkkukin on todella kipeä, varmaan flunssaa tms pukkaa..ääh.

Anyway, yritän ajatella positiivisesti ja toivon että yökköolo kertoo vaan siitä, että masussa olis kaikki hyvin :heart:

hawwe & minipapu 6+4
 
Onpas tänne tullut paljon tekstiä, kun en ole useaan päivää ehtinyt koneelle.:eek:

Pikku myy (toivottavasti nimimerkkisi meni näin): Todella outoa käytöstä äidiltäsi! Kurjaa. Minä en ole kertonut vielä äidilleni, enkä tiedä, miten hän suhtautuu, mutta ei ainakaan noin. Hän ei ole tahtonut lapsia noin 20 vuoteen, on nyt noin 55 v. Mutta muuta outoa kommenttia sieltä saattaa tulla. On nimittäin sanonut jo vuosia sitten, ettei tahdo tutustua mahdolliseen lapsenlapseensa, kun ei kuitenkaan tule näkemään tätä paljon...asumme siis toisella puolella maailmaa. Silti toivoisin, että äitini voisi olla iloisena mukana tässä odotuksessa. Tämä on eka lapseni (siis jos kaikki menee hyvin) ja varmaan tulee olemaan ainoa. Olisi ihanaa, jos äiti voisi olla onnellisena mukana odotuksessa edes sähköpostin välityksellä! Tsemppiä sinulle ja toivon, että äitisi alkaa käyttäytyä kuten äidin tulisi! Kerron sitten runsaan kuukauden päästä, miten meidän äiti reagoi (jos katkis pysyy matkassa siihen asti...)

Vanilla Whip: Asumme kehittyneessä katolisessa maassa, mutta raskauden keskeytyksessä maa on ilmeisesti maailman vanhoillisin. Keskeytystä ei hyväksytä misään tapauksessa. Täällä täytyy synnyttää aivoton lapsi, jonka tiedetään kuolevan heti syntymän jälkeen. Kun kysyin lääkäriltä, informoidaanko minua edes siitä, jos sikiö on viallinen, niin lääkäri sanoi, että aivan kaikesta informoidaan, mutta mitään muuta asialle ei tehdä. Hän sanoi, että minun sitten pitää matkustaa omaan maahani "selvittämään ongelma". En tiedä yhtään, paheksuuko lääkäri minua, vai ymmärtääkö. Mitäköhän abortti maksaa Suomessa, kun en enää kuulu minkään tukien piiriin siellä? No, parempi olla ajttelematta sitä nyt ja toivoa, että kaikki menee hyvin, eikä niin surullista reissua tarvitse tehdä!

Chizu: Törkeää käytöstä opettajalta. Sinun täytyy kai sitten mennä kouluun ja oksentaa kyseisen opettajan päälle - ehkä hän sitten tajuaa, että raskaus ei ole sairaus, mutta siitä saattaa aiheutua niin paha olo, ettei kodin ulkopuolella voi olla.

Itse olen selvinnyt yhäkin oksentamatta. Rv 8+2 siis menossa. Etomista ja väsymystä riittää. Täytyy syödä tosi paljon, että paha olo menee ohi. Iltaisin vatsa on pinkeä pallo ja mies väittää, että työnnän vatsaa ulos, jotta se näyttäisi isommalta! Höh! Hän ei usko, että vatsani voi olla niin iso, vaikka selitän, ettei se johdu mitenkään vielä vauvasta, vaan muista syistä.

Minua eivät ole ällöttäneet mitkään hajut. Pitäisikö se jo nyt olla niin? Ainoastaan en voi itselleni laittaa parfyymiä, se tuntuu liian voimakkaalta. Minua sitä vastoin ällöttää kaikki ällöttävä, mitä näen! Tapoin juuri skorpionin ja se limaverikasa lattialla sai yökkäämään! Roskapussin katsominen yököttää. Lisäksi voimakkaat äänet tuntuvat vielä pahemmilta kuin ennen. Olen kai vähän outo....

Kävin katselemassa vauvanvaatteita, jotta pääsisin vähän tunnelmaan...yhtään ei tehnyt mieli ostaa mitään, eikä yhtään tullut sellainen olo, että minusta tulee äiti, eikä yhtään herkistyttänyt. Tahtoisin niin kovasti olla onnellinen odottaja, mutta pelkoni eivät anna minun tuntea yhtään positiivia tunteita : /
 
Hei, ootteko kokeillut pahaan oloon vichy vettä? Ite ostin sitä eilen kun ei tee mieli mehua eikä limpparia eikä normivettä, niin toi menee alas eikä töki. Samoin salmiakkia on joka kulmalla ja neljä täyttä vielä kaapissa. Jos vaikka paha olo pääsee yllättämään :D
 
kusma: Joo, vichy on hyvää! :) Samoin salmiakki. Niiden avulla selvii töissä pahimmista ällötyksistä.

ei vielä: Yritä olla ajattelematta liikaa noita ikäviä asioita (helppohan se on minun sanoa, itsekin murehdin kaikkea mahdollista :D ), varsinkin nyt kun ne ei ole ajankohtaisia. Ymmärrän kyllä, että ne mietityttää.

pipsapippuri puhui ainakin kahvi-inhosta. Yäk, yäk, yäk! En saa edes hämäykseksi yhtään hörppyä alas. Tätä monet ovat jo ihmetelleet miksi en yhtäkkiä juo kahvia...:D

Marge: TuplaOnnea!

Onko täällä jo dopplerilla sykkeitä kuunnelleita? Itse saan sykkeet vahvasti kuuluviin ja ne kuuluu yhtämittaisesti parhaillaan kymmeniäkin sekunteja ennen kuin pieni lähtee alta pois, mutta siihen näyttöruutuun en saa lukemaa vielä tulemaan. Näkyykö teillä? Varmaan paremmin sitten kunhan syke entisestään vahvistuu. Voihan ne itsekin laskea. Ovat olleet n.180 luokkaa. Luinkin jostain tutkimuksesta esikoisen aikaan, että näin varhaisilla viikoilla syke on noin korkea ja sitten 10-12 viikon jälkeen tasoittuu sinne 120-160 välille. Esikoinen on tyttö ja läpi raskauden oli sykkeet lähellä 160, näillä varhaisilla viikoilla just jotain 180. Mulla on jostain syystä taas niin vahva tyttöolo. Jos tämä raskaus jatkuu tällä kertaa hyvin, niin onpa jännää odottaa rakenneultraa. Toki ne itse rakenteet on se olennaisempi kuin sukupuoli. Sitäkin alkaa jännittää, että onkohan kaikki hyvin.

Milloin teillä np-ultrat? Minulla on 28.2 rv 12+3.

LS 8+5
 
Moi!

Mä liittyisin mielelläni mukaan kirjottelemaan vaikka tänään tehty varhaisultra vatsan päältä ei paljon luvannut.. Eli kolmatta ehkä odottelen ja laskettuaika olis laskureiden mukaan 29.9.

Taustaa sen verran, että esikoinen on neljä ja kuopus 8 kk. Ja kumpikin on tekemällä tehty. :) Kolmatta ei pitänyt enää vaikeiden raskauksien ja vauva-ajan takia enää tulla mutta luonto päätti toisin ja kerta riitti. :) Mikäli tämä nyt pysyy kyydissä.. Esikoisen ja kuopuksen välille mahtui yksi tuulimunaraskaus ja yksi alkuraskauden km. Näiden takia tätäkin nyt seurataan tarkemmin ja tämänpäiväisessä ultrassa ei vielä näkynyt kuin sikiöpussi joten raskaus on joko ihan alussa tai tuulimuna. Ensi viikolla ultrataan uudestaan ja toivottavasti kasvua on tapahtunut. Kaiken ollessa hyvinkin epävarmaa, emme ole halunneet kertoa raskaudesta kenellekään joten mukavaa jos voin täällä purkaa tuntoja.

Raskausoireita on vaihtelevasti. Palelua, etovaa oloa, rintojen arkuutta ja jatkuvaa nälkää olen havainnut useimmin. Imetän vielä kuopusta joten rinnat on kovilla. Edellisissä raskauksissa jouduin lopettamaan kahvinjuonnin kokonaan kuudennen viikon jälkeen mutta tässä en ole vielä moista oiretta saanut. Kovasti jännittää kuinka tässä käy ja mikäli kolmas tulee, niin miten sitä pärjää kahden alle 2-vuotiaan kanssa?

T: Sanmoc
 
Salainen oon menossa nyt toisessa raskaudessa sokerirasitukseen jo viikolla 12 (21.2), alkuraskauden sokerirasitus tehdään viikolla 12-16 kai vaan, jos riski iso, paljon ylipainoa tms. tai normaalipainoisellekin, jos aiemmin ollu RD.

ei vielä mulla ei oo ollu pahoinvointia juuri mistään, mut toi skorpionijuttu oli kyllä aika paha..

Mulla Np-ultra 16.2. viikolla 11+1. Onko se muuten oikeesti np- vai nt-ultra. Molempia kirjotusmuotoja näkyy. Sain muuten postissa tänään Moikka masutyyppi kalenterin. Ihan hauska, eikun täyttelemään. Ranskis taisi siitä vihjaista tuolla kerhon puolella.

Käyn juuri keskustelua itseni kanssa siitä saako iltapalaksi syödä lakritsijätskiä vai ei..:D no tuli liikuttua tänään niin hyvin, että ehkäpä se on sallittua, heh!

Kilimanjaro 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: salainen
Olipas taas paljon tullut tekstiä, että ei edes muista mitä piti kommentoida :)

Sanmoc lisäänkö sinut listoille? :)

Vitsit kun aika menee nopeasti! Tänään on jo esikoisen 1-v. päivä, vaikka vastahan se syntyi :heart:

Pakko tulla myös hehkuttamaan, että tänään sain vihdoin dopplerilla sydänäänet kuuluviin! :heart: Kyllä on ihana ääni. Toiveet ei olleet kovin korkealla, kun muutaman kerran tullut jo tässä kokeiltua eikä mitään ole löytynyt, mutta nyt ei tarvinut edes kovin kauaa etsiskellä :) LittleStar minulla ei myöskään näyttöön tullut sykelukemia, vaikka ne selkeästi kuuluivatkin. Oletan myöskin sen johtuvan siitä että syke ei näillä viikoilla ole vielä kovin vahva.

np-ultra on minulla 14.2 viikoilla 10+5

äippä 9+0 (poks!)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on Np ultra 27 päivä ja sillon olis 12+2 menossa.
Minkälaiset dopplerit teillä on? Itte oon katellu sitä raskauskeijun myymää 50€:n laitetta, mut onko kellään sitä 39€ maksavaa sydämen muotoista laitetta. Kumpi lienee parempi?

Tillu&Hippu 8+5
 
Heipsan täältäkin!

Paljon olen taustalla lueskellut teidän juttuja, mutta nyt tuntui jotenkin siltä että kirjoitetaan nyt..

Taustana kerrottakoon että juurikin 2v täyttänyt tyttönen saa nyt pienen sisaruksen syyskuussa (mikäli kaikki menee niin kuin toivotaan). Uskomaton fiilis, raskaus tuli kuitenkin puuntakaa. Suunnitelmia oli, mutta ei vielä... Mutta minkäs teet, taidetaan olla sikiävää sakkia ;)

Itsestä kerrottakoon sen verran että 28 vuotias yhden lapsen äiti. Koiria harrastan aktiivisesti, maailmalle on taas piakkoin suunta niiden kanssa.

Tyttöä odottaessa ei raskauteen kuulunut mitään vastaavaa mitä nyt! Jatkuva kuvotus, paljon epämiellyttäviä hajua, ruokahalua ei ole sekä toki unirytmi ihan sekaisin! Kuten moni muukin on todennut, KYLMÄ!!!!! Alavatsa tuntuu ajoittain kivuliaalta, sitten taas muutama päivä ihan normaalia.. Hieman toki jännittää mitä tämä tarkoittaa, koska aiemmassa raskaudessa ei kipuja ollut lainkaan... Tissikipu alkaa olemaan jo kadonnut, hieman arkuutta jäljellä..

LA laskureiden mukaan on 22.9, synnytyssairaala HYS.

Innolla odotan taas sitä hetkeä kun näkee tuon mahaöttiäisen uä kautta ja pääsee seuraamaan oman kropan muutoksia, mahan kasvua ja vauvan liikkeitä... :heart: Raskausaika on vaan niin ihanaa!!

Nyt iltapuuhiin...

-Misida +pikkuötö 6+5
 
Huhhuh kun on tullut taas tekstiä...

Ihan alkuun pahoittelut ikäviä uutisia saaneille. Miten niitä tulikin nyt kauheassa ryppäässä koko kasa :(

Ja toisaalta sitten onnittelut tuplauutisia saaneille. Hurjaa tosiaan että noita kaksosiakin tähän ketjuun useampi pari tulee :D

piti kommentoida vaikka mihin, mutten nyt sitten enää muistakaan kaikkea, mut mennään niin pitkälle kuin muisti pelaa :D

Sairaslomasta. Meillä pomo tietää mun raskaudesta ja kun viime viikon alussa olin pari päivää huimauksen takia saikulla, niin kerroin hänelle. Lääkäri kyllä kysyi että tietääkö töissä raskaudesta, ja olisi sen mukaan sitten kirjoittanut tarvittaessa jonkin toisen diagnoosin kuin sen raskaudesta johtuvan huimauksen. Meillä lääkäri muuten kirjoitti vain ne diagnoosikoodit, eikä sitä selitettä.

Bolakorua en aio varmaan hankkia. Tuskin tulisi pidettyä...


Millainen tuo moikka masutyyppi kalenteri on? Mä olen nähnyt siitä jotain mainoksia mutta jäänyt vähän avoimeksi sitten se että mitä se pitää sisällään. Saattaisi ehkä kiinnostaa.
Ostettiin tällä viikolla sellainen täytettävä vauvakirja, kun löydettiin sellainen meille sopiva. Kaikki vaaleanpunaiset ja -siniset, söpöt ja lepertelevät kun ei oikein ole meidän makuun.

Vichy uppoaa täälläkin tosi hyvin, ja tuntuu että se vie janon tunteen paremmin. Mulle on alkanut pikkuhiljaa taas maistumaan lämmin ruoka ja ylipäänsä pystyn syömään suht normaalisti. Eniten kyllä tulee vieläkin vedeltyä hedelmiä ja marjoja. Karkin syönti on jäänyt lähes kokonaan, mikä on tosi hassua kun olen aina ollut ihan älytön sokerihiiri.

Muutenkin täällä alkanut tuntumaan että oireet pikkuhiljaa helpottaa. Unentarve on vähentynyt, kuten myös palelu. Etomista on, mutta sekää ei enää ole ympärivuorokautista. Kaiken kaikkiaan tuntuu että voimia on syömisen ja nukkumisen lisäksi myös muuhun toimintaan ja olen ihan vähän siivoillutkin (monen viikon pätkä, kun olen ollut ihan poissa pelistä alkaa näkyä huushollissa vaikka mies urhoollisesti on yrittänyt pitää tönön pystyssä).

Tänään tuli postissa ultra-ajat: 15.2 ja 19.4. Tosin huomenna soittelen kättärille ja yritän saada nuo vaihdettua vielä, kun ei ole ihan parhaat vaihtoehdot...miehen on vaikea saada omat menot järkättyä niin että pääsisi mukaan, ja molemmat kuitenkin halutaisiin että yhdessä päästäisiin tuo ultra käymään.


Tänään mentiin muuten uusille kymmenluvuille...hui kauhistus :D

Piikikäs ja Korak 10+0
 
Tillu: Minulla on juuri se 50€ tarjouksessa oleva. Voin suositella, kun näinkin varhain äänet kuuluu! Ja eilen ei tarvinnut enää edes kauaa etsiä. Tuo ihan mukavaa positiivisuutta tämän raskauden suhteen, kunnes liikkeet alkaa tuntumaan...:)

Milloin teillä muuten muissa raskauksissa alkoi tuntumaan liikkeet? Vähän varhaista puhua tästä, mutta saahan sitä jo fiilistellä...;) Minulla oli istukka etuseinässä, mutta silti aloin esikoisesta tuntea liikkeet jo rv 17.

Np-ultrasta vielä. Tosi monella on jo 11+ viikoilla! Esikoisestakin ultrattiin jo silloin, mutta nyt menee tuonne 12+3. Tuntuu jotenkin myöhäiseltä kun veriseulakin pitää käydä jo paljon aiemmin antamassa. Mutta eiköhän se ole laskettu niin että on vielä luotettava yhdistelmä. Taisi olla viralliset ohjeet että ultra mielellään 12+5(6) mennessä?
 
Moi kaikki! Minäkin olen taustaillut ahkerasti päivittäin, mutta jotenkin en ole saanut aikaiseks kirjottaa mitään, vaikka hengessä olen elänyt teidän kirjoituksianne :)

Hirveesti on tullut kirjotuksia ja aiheita on kymmeniä mistä täällä keskustelette. Joku kysyi, että onko se niskapoimu- vai niskaturvotusmittaus.. mun terkkari puhui eilen koko ajan niskaTURVOKEmittauksesta, joten kai se sitten on tuo niskaturvotus tai jotain sinne päin. Mulla nt-mittaus on muistini mukaan 27.2. ja viikkoja on silloin jotain 12+. Mä en ole yhtään selvillä, mikä viikko milloinkin on menossa, nyt kai kohta vaihtuu 10. viikolle :)

Kävin tosiaan eilen neuvolassa ja oli superpositiivinen yllätys. Käynti kesti 1h ja 15 min ja terkkari oli kyllä todella perusteellinen ja ihana. Ja mikä uskomattominta, täällä saa yhteensä 5 ultrausta/raskaus ilmaiseksi! 3 noista on lääkärikäynneillä tehtäviä ultrauksia, alku-, keski- ja loppuraskauden ultrat, ja kaksi sitten noita sikiöseulontaultria. Mulla on siis alkuraskauden ultra ens tiistaina ja saadaan vihdoin selvyys siihen, onko meidän vauva hengissä.

Täällä väsymys jatkuu erittäin uuvuttavana. Oon sijaistanut eri paikoissa, joten seki on vienyt voimia kun aina uusi paikka ja uudet tyypit ja uudet käytännöt. Viikon päästä alkaa pitempi sijaisuus, joka näillä näkymin kestääkin sitten äitiysloman alkuun :) Väsymys on kyllä saanut aikaan sen, että koti on melkoisessa kaaoksessa. Ei jaksa kyllä nyt yhtään mitään ylimääräistä, hyvä että pyykit saa pestyä ja astiat koneeseen.. Ja tää kylmyys on jo jotakin, mikä saa fyysisesti voimaan pahoin. Asutaan täällä Kainuussa, ja täällä on ollut nyt viikon ajan -30 ja yli. :mad:

Pitää yrittää jatkossa kirjoitella useammin (niin varmaan ;) )!

seedla ja nipa 8+4
 
Seedla: Kainuusta minäkin. Tosi ihanaa ollu, kun ulos ei oo voinut mennä- koko viikon 30 ja ylikin pakkasta. Ei tällaiselle astmaatikolle hyvää toi ilma tee, kun ei oikein pysty ulkona hengittämään.
Täällä on neuvolassa oma ultra, mut ei mulle oo muista puhuttu kuin noista Nt ja rakenneultrista.
 
Tillu79: Käytkö Kajaanissa vai jossain muualla paikkakunnalla? Näin siis ainakin Kajaanin keskusterveysaseman neuvolassa.
Joo, astmaatikoille varmaan todella rankkaa, jos on näin perusterveellekin. Ja aina toisen auton saa aamulla käynnistää kaapeleilla kun ei oo ku yks tolppapaikka :D mutta nythän se näyttäs, että ens viikosta päästäs ihan keväisiin lukemiin ku tippuu alle -10.
 
Pikkaisen pohjoisemmassa vielä olen, mutta nt ja rakenneultrat on Kaks:issa.
Toivottavasti pikkuhiljaa alkaa noi pakkaset hellittämään.
Justiin tilasin sen 50€:n dopplerin ja ensviikon alussa kait sen pitäsi tulla.

Tillu&Hippu 8+6
 
Pahoinvointi on muuttanut muotoaan: Se on lievempää huonoa oloa, ei enää vessassa kyökkimista.Ja sit nykyään se saattaa tulla yölläkin ja aamulla se on aina paikalla kunnes saan jotain syötyä.Syöminen auttaa hetkeksi.
Oireista luulin jo omaavani kaikki kunnes tänään aamulla herätessä huononolon lisäksi tuli myös närästys.
Mun iäksi voi lisätä 25. :)
Inskun täällä pahoinvointi alkoi viikkoa ennen plussaa ( plussa dpo. 12) ja nyt on jo helpottamaan päin---Hope so!
Iitulle :hug: ja toivoa tulevaisuuteen.:flower:Toivottavasti saat nyyttisi mahd. pian tulevaisuudessa!Voin tuntea tuskasi:'(
Onnea margelle tuplista!:flower: pyydä miestä sulattamaan se jääkaappi ja puhdistamaan.Mulla kans lähtee nälkä joka kerta ku avaan jääkaapin!: /

Mä olisin niin onnellinen tuplauutisista!!Siinä olisi jo haastetta mutta myös enemmän riskejä...Tylsistyminen ei olisi mahd. lasten synnyttyä=)Esikoisen ollessa vauva ja hänen ollessa päikkäreillä saatoin usein olla sängys vieres ja odottaa et toinen heräis ni pääsis taas hoivaamaan!:D

Niin se mun äidin kateus voi olla myös osaksi surua siitä että hän ei näe nyttenkään läheskään niin usein lapsenlastaan kuin haluaisi ja ikävöi kovasti meitä koska asutaan 600km päästä kotikaupungista.Eli kohta ikävöitäviä olisi 2.
Olen siis oulusta ja olen asunut nyt kohta 10 vuotta Helsingissä:)Joten yritän nyt olla ymmärtäväinen ja annan äidille aikaa.Tietty suututtaa vähän mutta jotenkin en vain nyt jaksa riidellä hänen kanssaan ja olen tottunut olemaan täysin omillani.Haluan kunnioittaa hänen tunteitaan.Mun mielestä ei ole mitenkään niin kauheeta haluta tuossa iässä (44)vielä vauvaa.Nainen on aina nainen ja mun äiti onkin sanonut että on rakastanut äitinä olemista ja on aina ollut kaikkein onnellisimmillaan elämässään uuden lapsen synnyttyä.

Pikku myy & ihanuus 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! :)

seedla ja Tillu79 Olen myös kainuusta. :) On tosiaan ollut kylmä, tälläkin hetkellä mittarissa -28 astetta.. :/ En ole ihan kajaanista mutta lähikunnasta, täällä oli muistaakseni kans tuo 5 ultraa, ainakin esikoisen aikaan, en tiedä meneekö nyt erilailla..

Tillu79 Mä muuten tilasin tuon saman 50 euron dobblerin raskauskeijulta tiistaina ja se tuli eilen että tosi nopea toimitus oli. :)

Pikku myy No niin jospa se sitten kohta helpottais täälläkin. :D Nämä rannekkeet kyllä auttaa, vie pahimman terän pois pahasta olosta. :)

Inskun 7+6
 
ei vielä: Minulle tuli sellainen tunne, että tuo äitisi kommentti on defenssi, että hän yrittää tavallaan puolustautua jo etukäteen siltä ikävältä ja surulta, jonka tietää olevan edessä kun tytär saa lapsen toisella puolen maapalloa. Voisiko olla kyse tällaisesta? Varmasti hän haluaa olla mukana odotuksessa ja oman lapsenlapsensa elämässä - onhan nyt kaikenmaailman skypet ym. keinot pitää yhteyttä vaikka joka päivä kasvotusten! Äidille vaan kaikki mahdolliset härpättimet kotiin joilla hän saa seurattua teidän elämää :) Moni on perustanut blogin kuulumisten välittämistä varten, jonne saa taas enemmän kuvia kuin s-postin liitteeksi.

Minusta nuo sinun pelot kuulostaa aivan normaaleilta :) Uskon että kaikilla on samanlaisia mietteitä. Jos pahinta odottaa ei tavallaan putoa liian korkealta. Itse ainakin huomaan ajattelevani että jos maanantain ultrassa sitten selviääkin ettei siellä olekaan ketään.. tai ettei alkio vastaa viikkoja... tai että se on väärässä paikassa tms. Kyllä näitä kelaa varmasti jokainen, se on luonnollista - ja myös minun mielestäni kuuluu niihin defensseihin.

Bolakorun tilasin jo heti plussattuani :) Minusta se on niin kaunis ja tykkään hopeanvärsistä yksinkertaisista koruista, joten en malttanut olla hankkimatta.. Laitan sen kaulaani sitten josku viikolla 20+.

Joku kyseli miehen suhtautumisesta. Meillä mies on täysillä mukana ja tosi innoissaan. Eilen hän mietti, että miten sellaista pientä sitten oikein uskaltaa nostaa syliin ja kanniskella.. Jotenkin suloista :) Miehellä ei ole kokemusta ihan pienistä vauvoista, kun taas itselläni on useita nuorempia serkkuja joita olen hoitanut vauvanakin kummilapsen lisäksi.

Liikunnasta. Tykkään käydä juoksemassa ja tietyillä ryhmäliikuntatunneillakin, mutta tähän asti olo ollut on jotenkin niin vetämätön ja väsynyt, etten ole oikein saanut aikaiseksi yhtään mitään pariin viikkoon.. Ostin tuommoisen raskausajan jooga-DVD:n, jota ajattelin kokeilla kunhan toivun tästä flunssasta..

Jäin nyt sitten sairaslomalle. Tosin en työpaikan tilanteen vaan flunssan takia :( Tympeää olla kipeänä, kun muutenkin olo on hieman hutera. Mietin juuri että mitä ihmettä söisin aamiaiseksi... Hmm.. pitänee mennä kurkistamaan jääkaappiin.

Ihanaa odotusaikaa kaikille - yritetään nauttia, niistä peloista huolimatta :)

Vanilla Whip (6+3)
 
Huomenta!

Meillä venähtikin herääminen tytön kanssa,noustiin vasta 10 aikaan. Noooh koko yö menikin sitten tuttia nostellessa :)

Vichy vettä en juo,mutta meillä on tuo hiilihappollinen kone niin vettä tulee siinä käytettyä tosi paljon päivässä. Voihan se olla pelkkä veden juontikin avuksi pahoinvointiin. Mulla on nyt kadonnut makean himo ihan kokonaan. Söin runebergin tortun ( mikä ennen ollut mun heikkous,odotan että sitä kaupan hyllyille ilmestyy) ja se oli oikeesti kamalaa :D . Enemmän tekis mieli kunnon kotiruokaa pienellä suolalisällä...mitäköhän mahtaa kertoa!?!?....jonkun vanhan legendan mukaan makean himoinen odottaa tyttölasta ja suolan himoinen poikalasta :D .

Oliko kellekkään tullut vielä outoja himoja ( ruokayhditelmiä tai tapoja?)
Yksi mitä nyt on tehnyt mieli (on kylläkin makeaa) on ollut juoda pillillä kokista,huom pillillä :LOL: ja mä en oo mikään limun ystävä,kesähelteellä ehkä saatan limpparia juoda. No toivottavasti tuosta ei tule nyt tapaa...Jollakin muulla taisi ja tuo limpparin juonti olla tullut kuvioihin.

Tuosta moikka masutyyppi kalenterista,googlatkaa ihan tuolla nimellä niin löydätte tarkempaa tietoa. :)

Itsemuistaakseni tunsin hentoiset potkut vkolla 19. Niitä vielä hentoisempia tuntemuksia taisi jo aikaisemmin tulla mutta ensimmäistä odottaessa en tajunnut mistä kyse. Nyt innolla odotan myöskin masun kasvua ja niitä ihania potkuja...ja sitä hikottelua<3

Ranskis ja herne 7+4
 
Vanilla Whip : En tiedä kuinka laadukas mutta luulisin että on aika napakka koska monilla muillakin sivuilla on noita myynnissä ja tuubeista sanotaan esim. "voi käyttää toppina, ilman rintsikoita liivinsuojien kans" ja että taiteltuna mahan päällä ikään kuin sitä litistäen, synnytyksen jälkeen..Mun mielestä nuo printit on hauskoja vaikkakin lapsellisia mutta aika lapsellisia sitä täs vissiin ollaankin :D
Raskauskeijulla on edullisimmat tuubit kun muilla sivuilla maksavat 25e.luulis tuohon hintaan saavan edes jotenkuten laadukkaita.Ei auta ku kokeilla.Tuun kertomaan tänne!;)
 
Täällä palattiin perjantain kunniaksi halailemaan pönttöä- eipä tuota yli viikkoon oo tarvinnukkaan yökkiä.
Ehdin jo huolestua, kun katosi se pahoinvointi yhtäkkiä, mut jospa pötsissä kaikki kunnossa on, kun laatta näin komiasti lentää taas... Kaikesta se ihminen voiki olla iloinen(Henkisesti siis .fyysisesti olo KAMALA)
 
Raskauspäiväkirjaa oliskin hauska pitää, tai täytellä tuollaista valmista kalenteria.. mutta MIKSI, voi miksi sen pitää olla noin korni... Moikka masutyyppi.... eeeiihh... :ashamed:

Löytyyköhän markkinoilta mitään muuta, mitään hivenen aikuismaisempaa.. onko kukaan bongannut? Jotenkaan nuo masuasukit ym. termit ei oikein uppoa mulla muutenkaan.
 

Yhteistyössä