Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

Kiitos kaikille pahoitteluista ja halauksista!

Voih mä en sitten ollutkaan ainoa :'( :hug: tiedän mitä koette tällä hetkellä,voimia. Täällä suht hyvin nukuttu yö takana ja päiväkin hieman valoisampi.vielä ei ole ruvennu lääke auttamaan ( lääkkellinen tyhjennys,mutta tästä teidän ei sen enmpää tarvitse tietää :)). Mutta päivä kerrallaan mennään ja haaveissa on tosiaan meilläkin se pikkukakkonen,mutta hetki nyt menee ennen kuin sen ajatuksen aika on saati yrityksen :) Mä käyn välillä kurkkii syyskuun söpöliinejä,ihanaa kevään,kesän ja syksyn odotusta teille <3

Terkuin ranskis
 
Haleja kaikille pienensä menettäneille :flower:

Itsellekin tuli niin epävarma olo että oli pakko käydä vielä yksi raskaustesti ostamassa. :ashamed: tuskin ehdin testin pistää sivuun kuin loisti jo positiivinen tulos.. On vaan niin vaihteleva olo eikä mitään vatsaakaan näkyvissä niin vaikea uskoa että sielä oikeasti kasvaa pieni ihmisenalku. Mulla voi mennä parikin päivää että ei tunnu missään ja sit taas päiviä kun oksettaa kokoajan ja on ihan puhki ja vaikea olla töissä (asiakaspalvelussa).

Ihania masukuvia, käy oikein kateeksi! Itsellä kohtu taaksepäin kallellaan joten voi kuulemma mennä jopa useampi kuukausi vielä ennen kuin mitään näkyy. Ensimmäinen raskaus niin tuskin pystyy odottamaan että saisi alkaa ostelemaan mammavaatteita ja näyttää kaikille että on vauva tulossa.

Tukiverkosta meillä miehen vanhemmat asuvat ranskassa mutta harva se päivä kun sen äiti (suomalainen) soittelee ja kysyy aina kuulumisia. Omat vanhemmat asuu sitten lähempänä ja heille ensimmäinen lapsenlapsi niin aivan innoissaan ovat.
Itsellä paljon kouluaikaisia läheistä kaveria joilla oli ensimmäinen vauvavuosi 2010 ja nyt parille tulee pikkukakkoset samoihin aikoihin meidän kanssa. Ihanaa kun heille aina voi soittaa ja kysellä muuten tyhmiä kysymyksiä ja sit voidaan mammalomailla yhdessä.

Tänään tuli postissa ultra-kutsut ja ensimmäinen "jo" kahden viikon päästä. Vihdoinkin pääsee näkemään kuka/ketkä sielä majailee! Sopivasti itsellä se viikko lomaa ja päätettiin jo miehen kanssa että sinä viikonloppuna kerrotaan miehen 4v pojalle että tulee uusi pikkusisko tai veli (äitin luona pikkuveli syntynyt 09/11). Ihanaa kun sit on jo kuvakin näytettävänä! Saa nähdä miten reagoi.. Pikkuveljestään on hyvin ylpeä ja odotti kovasti sen syntymää. Mietityttää vaan se kun välille pojalle ostetaan esim. uusi hattu niin ei meinaa kelvata kun äitin luona on jo, ei tarvitse uutta.. Ei kai se uudesta sisaruksesta samaa ajattelisi =)

BaByBliss 9+3
 
Milla ja Pikkumyy aaawwwwwww... ihanat vauvamasut teillä :heart: ja NIMENOMAAN vauvamasut, läskiä ei noista kuvista näkyny olleskaa!!!

Puputytto:lle otan osaa ja jaksamista, :flower::hug:

Nyt vasta tälle päivälle pääsin tietokoneen ääreen istahtamaan, on ollut niin hulina vilinä päivä pupujen hoitamisen kanssa! Ja hurjasti on tullut tekstiä oli tosi kiva lueskella :D

Petipuuhista jotakin joku mainitsi, täälä nyt on ollut vähän hiljaista sen saralla kun olen ollut kauhiassa flunssassa ja nukahtanut melkeinpä samantien, mutta muuten kyllä ollaan aika aktiivisia harrastajia:ashamed: Mutta nyt sitten olen huomannut sen että paikat tuntuu jotenkin "isommalta" ja alku sessiossa sitä tuleekin ajateltua että tuntuuko miehestäkin erilaisemmalta alakertani (anteeksi jos menee liian yksityiskohtaiseksi) meinasin asian eileen ottaa puheeksi mutta en sitten kehrannut, ehkä pitää kysyä seuraavalla kerralla:)
Painonnoususta: itse olen aina ollut tosi hoikka vaikka syönkin kuin hevoonen :p ja painoin tuossa ennen raskautta semmoisen 44kiloa (pituutta 160cm pipo päässä) ja nyt sitten painoa on noussut 3 kiloa. Mitä oon lukenu niin tuohon painoonkin vaikuttaa niin moni asia, turvotus, lasivesi, rinnat yms... olen kova herkkujen syöjä ollut aina ja nyt tämän flunssan ajan ei pahemmin normi ruoka ole maistunut, toki eileen tein lasangea ja se meni hyvin alas... Kahvia en juo ollenkaan en ole ikinä sitä oppinut juomaan paitsi käytän toki kahvia korppujen kastamiseen :p slurps* eileenkin illalla tuli korppuja syötyä...

Äitikavereista: mulla niitä riittää, tuntuu että jokainen on täälä suunnalla raskaana:D yksi kaveri sai 1.2 pojan, kahdella kaverilla on nyt laskettuaika maalis-huhtikuussa ja sitten elokuussa miehen serkun tyttökaveri saa esikoisen, miehen sisko saa lapsen syyskuussa ja kaksi kaveria kans saa lapsen syyskuussa. Jotta kyllä on rutkasti mammoja tälle vuodelle, kunhan kaikki menee hyvin! Miehen serkun likkakaverin kanssa tulemme ainakin olemaan paljon yhdessä olemme muutenkin niin samanlaisia. Muutama kaveri sitten taas on vähän sellaisia että nährään jos ehritään ja ehkä kerran 2 kuukaudessa jotakin kuulumisia kuulee vaikka asuvat noin 30 km päässä ja toinen 8 km päässä....

Voi kun on ollut tosi mahtava ilma tänään.. Jotenkin oli kokoajan sellainen olo että tekisi mieli lähteä hiihtämään, vaikka en omista suksia paitsi jotkut ala-aste ajoilta olevat...

Kakaa ja Toukka 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku myy<3
puputyttö voimia ja jaksamista :hug: tsemppiä uuteen yritykseen kun sen aika on.
miten nää huonot uutiset tulee nyt rytinällä kaikki..
milla voi miten ihanan iso vauvamasu sulla jo on! :)
Mulla rupes viime raskaudessa kumpu näkymään vasta joskus rv20,mutta kuten oon sanonu,on tuota omaa maahaakin tossa! kyllä nytkin tuntee että joku pallo siellä on ja se nostaa läskiä ylemmäs!
Mulla paino nyt tippunu,n 5 kg, raskauden aikana,eikä haittaa yhtään,on mistä tippua! ;)
Tilasin tänään capreja pari kappaletta (siis kesähän on ihan kulman takana!),otin pari numeroa normia isommat,joten pare ois nyt mahan kasvaa kesäksi,muuten saa henkseleitä käyttää! Muuta "äitiysjuttuja" en vielä uskalla tilailla.

:hug: vielä teille pikkuisen menettäneille! Ja tarrasukkia meille! :heart:

kaktuspiikki ja tyyppi 11+3
 
Kiitos myötätunnosta, kyllä tämä tästä valoisaksi kääntyy. Mies tuntuu ottavan asian raskaammin, kun vielä kaiken päälle näkee mun fyysiset kärsimykset. Mutta tosiaan itse jo osasin huolestua vaikka toivoinkin parasta.

Niille jotka miettivät kampaajaa: kävin juuri värjäyttämässä hiukset ja kysyin samalla, onko vaarallista sikiölle. Kampaaja hymyili ja sanoi ettei usko, kun väriainetta ei kuitenkaan päänahkaan niin paljon mene. Käykää ihmeessä piristämässä itseänne kaiken tirvotuksen ja raskausvaivojen vastapainoksi!

Jättäydyn nyt pois kelkasta, palaan jos ja kun ollaan taas plussan puolella. Onnea matkaan neitoset!
 
RAIVOSTUTTAA kerroin eilen esimiehelle tästä raskaudesta ja olen aina luottanut häneen. Tänään hän kuitenkin oli kysynyt jo toista minun tilalleni kuukausipalkkaiseksi. (meillä on vain 3 kk palkkalaista, loput on tuntipalkalla). Mikäli tämä työntekijä jolta se oli sitä kysynyt ei olisi tiennyt tästä minun tilanteestani niin sehän olisi voinut aavistaa jotain ja siinä minun mielestä olisi mennyt vaitiolovelvollisuuden raja. Tahkon reissulle en oo lähössä. Vois vähempää kiinnostaa olla esimiehen kanssa yhtään enempää tekemisissä mitä on pakko :(
 
kusma: vähän ärsyttävä tilanne :/ ittellä kävi tässä kans yks kerta kun olin menossa työhaastatteluun niin kerroin vuokrafirmalle että olen raskaana niin tuli takaisin viesti että : ei sun kannata sinne haastatteluun eres mennä....


Nyt lähren hakemaan pizzaa :p

Kakaa ja Toukka 11+5
 
Pahoitteluni kaikille pikkuisen menettäneille :'(

Guitar: Itse olin Kanarialla tässä viikoilla 8-9 ja matka meni loistavasti. Ei muuta tarvinnut lennon aikana muistaa kuin juoda reilusti nestettä ja liikkua tasaisin väliajoin. Matkalla söin ihan normaalisti, juustot ja kalan jätin väliin mutta muuten ihan kaikkea.

Äitikavereista: Ei oo äitikavereita lainkaan tiedossa. Siskolla on kaksi poikaa 4 ja 2 vuotiaat, eiköhän niistäkin seuraa ole :) Mulla on tukiverkostoa enempi perheen kesken, äiti asuu samalla paikkakunnalla ja on aina läsnä :)

Painonnoususta:Itellä BMI siis jo nyt 37 ja painoa on nyt tullut 2 kiloa. Seuraava neuvola on sitten 1.3 joten siellä tarkemmin tietää tulleen painon :) Ei tarttis tulla yhtään enempää...

Nt-ultra olis torstaina ja pikkasen jo jännittää. Siitä on niin monta viikkoa kun on nähnyt pikkuisen viimeksi :heart:

Hyvää laskiaista toivottaa
Lintetsa 12+0 (POKS :heart:)
 
Kyllä mulla siis työpaikka säilyy. Ite oon nyt sijaisena kuukausipalkkalaisena sopimuksen mukaan 05/2013 mut jää multa kesken. Sen jälkeen jatkan tuntipalkkasena taas. Mutta että jo tässä vaiheessa kysytty henkilöä mun tilalle on kyllä liiiian aikasta :/

Ite värjäsin just hiukset viikonloppuna ja niin aijon jatkaa loppuun asti. Käytän tumman punaista sävyä joka pysyy niin hyvin päässä että tarvii värjätä vain juurikasvu. Lisäks käytän välillä shokkiväri punaista. Siinä ei oo mitään ammoniakkia yms. Ainoastaan luonnon aineita :)

Huomenna pitkästä aikaa töihin. Jospa ei tulis oksenneltua.

Öitä kaikille :)
 
Minäkin päätin liittyä tähän joukkoon. Heippa kaikille! :wave: LA on 3.9. ja esikoinen tulossa. Ikää mulla on 30v.

Pahoittelut kaikille surua kohdanneille ja onnittelut vielä mukana oleville ja hyviä uutisia saaneille!

Mun kaveri on kampaaja ja hän ehdotti, että ottaisin vain raitoja, koska ne voi laittaa ilman, että aine koskee päänahkaan ja saa kuitenkin hiukset siistiksi, etenkin kun mulla on ennestäänkin raitoja. Olisi aika inhaa, kun ylikasvaneet raidat olisi päässä melkein vuoden...

Mä olen ostanut jotakin pientä jo... :) Kaveri sai innostettua ja tuli kyllä heti enemmän sellainen olo, että näin sitä kuuluukin nauttia odotusajasta eikä liikaa miettiä sitä, jos pahimmat painajaiset käyvätkin toteen. Ehkäpä positiivinen usko ja energiakin voisivat auttaa siihen, että asiat menisivät todennäköisesti paremmin. :) Ostin siis pari vaatetta ja pipon sekä ensilelun.

Äitikavereita ja erityisesti odotuskavereita mulla piti olla ensin useampiakin, mutta kolmelle läheiselle ystävälle on tullut keskenmeno/raskaus on jouduttu keskeyttämään... :( Sen vuoksi kyllä on vaikeaa ollut olla pelkäämättä koko ajan enemmän itsekin.

Mulle on painoa tullut jo 3kg, lähtöBMI oli 21, joten oon ollut normaali/hoikka, mutta kyllä nuo kilot aika selvästi tuli tuohon vatsamakkaraksi valitettavasti, mutta toivoa sopii, että osaksi on turvotusta ym. Ruokahalu oli ainakin kuukauden ajan aivan käsittämätön ja normaalipainossa oon elämässäni pysynyt tähän mennessä kuuntelemalla kehoani, joten oli tosi vaikeaa olla ahmimatta, kun oli nälkä koko ajan. Nyt parin viikon ajan on jo vähän normalistoitunut toi ruokahalu. Vähän kyllä ahdistaa, kun tuntuu, että paino nousisi tosi herkästi. Olin unelmoinut sellaisesta lähinnä mahan kasvusta... :)

Mulla on huomenna np-ultra ja jännittää ihan vietävästi! Muutenkin on ollut viime viikot sellainen olo, että tää raskaus on joka ikinen päivän minuutti mielessä ja kaikkeen muuhun on vaikeaa keskittyä. Alkaa oleen jo raskastakin, kun tää valtaa ajatukset niin totaalisesti. Myös väsymys on kaamea, kun valvon melkein joka yö 2h vaikka iltaisin uni tulee helposti. Muutoin olo on tosi hyvä eikä alussakaan ollut pahoinvointia.

Minnianna ja tirri 12+2
 
Mulla on nyt ollut aivan kauhea epävarma olo ja pelko, ja nämä huonot uutisetkin on sitä vain lisännyt. Vessaan pelottaa mennä, kun pelkään että jos sieltä tuleekin jotain ylimääräistä. Dopplerin kaivan joka ilta ennen kun nukkumaan menen esiin ja pakko on saada toukan äänet kuulla ennen nukkumaan menoa. Eileen mies onneksi osasi lohduttaa ja rohkaista ja sanoi : "Älä stressaa, kyllä tuo toukka on tullut jäädäkseen!":kiss:
Tämä raskaus tuli meille täytenä yllätyksenä ja olinkin aivan shokissa ensimmäiset viikot plussan tehtyäni, ja ajankohtakin on huono (taloudellisista syistä) mutta nyt olen vain päivä päivemmältä enemmän ja enemmän rakastunut tähän pieneen toukkaan, ja en malta odottaa että saan joko pienen tytön tai pojan syliini syyskuussa:heart: Joten nyt päätin aamulla kun heräsin että en aijo kuluttaa tätä ihanaa aikaa murehtimiseen, vaan aijon nauttia tästä ainutlaatuisesta hetkestä olla raskaana:heart::heart: Anteeksi tälläinen vuodatus mutta oli jotenkin pakko päästä tästä kertomaan, kun ei nämä elukatkaan oikein ehdi kuuntelemaan:)

Hei mammat onko teille tullut joitakin ruokia/juomia mitä ette ennen syönyt/juonut paljoa niin nyt vedättä kaksin käsin menemään?
Mä huomasin vasta nyt että juon VETTÄ, siis tavallista vettä olen juonut litra tolkulla nyt kokoajan raskauden aikana. Ja ennen en oikeastaan vettä juonut ollenkaan. Meille tulee aivan sika ihanan jäätävän kylmää vettä ja melkeinpä joka kerta kun keittiössä olen niin pakko on juora vettä, ja tänään aamullakin ennen 06:00 nousin ylös juomaan vettä :ashamed:
Ruuasta en ole vielä löytänyt mitään erityistä mutta jos jotakin rupiaa tekeen mieli niin sitä on vähä niinku pakko saada, esim olikohan se pari viikkoa sitten kun minullla ei ollut yhtään rahaa ja rupesi aivan yli paljon tekemään mieli kebabbia ja ranskalaisia niin keräsin kotoa kaikki pullot ja tölkit ja vein kauppaan ja sain ostettua sillä itselleni kebab annoksen:p voi apua heh

Nyt voisi mennä syömään muroja ja juomaan vettä :p

Kakaa ja Toukka 11+6 (jeee huomenna poksuuuu)
 
minnianna tervetuloa!:wave:

Täällä kan juodaan vettä aika paljon. koko ajan on 0,5 vesipullo mukana ja jos kylässä käy niin vettä tulee haettua hanasta useesti! mutta sehän on vaan hyväksi. välillä tosin tulee sellanen öllö olo ettei vesi maistu,mutta kohta saa taas vetää pullo kenollaan!
Toinen on rasvaton maito,varsinkin syödessä sitä menee helposti pari lasia. Ennen join kevyt maitoa tai vettä ruuan kans,nyt on tullu toi kylmä rasvaton tilalle!
Ruuissa aik a samoilla linjoilla mennään kun ennenkin,paitsi cocopopsit! :LOL: niitä menee päivän aikana pari-kolme lautasta samoiten sen kylmän rasvattoman maidon kans!
ennen en edes pahemmin tykänny muroista.
Mua hirvittää aina ennen ultraa kauheesti. siinä odotustilassa jo valmistaudun huonoihin uutisiin :| jotenkin sitä vaan oottaa että tässäkin käy huonosti. en oo kyllä yhtään osannu nauttia tai iloita tästä...
viikon päästä on se nt-ultra,sitäpä nyt sitten jännätään : /

kaktuspiikki ja tyyppi 11+4
 
Ihana masukuva Milla84! Kateeksi käy, itsellä ei näy kuin pieni kumpu, minkä itse toki erottaa hyvin, mutta ulkopuolisille menee pulskistumisesta ihan hyvin, vaikka mennään jo 14 viikolla. Kohtu on taaksepäin kallistunut, liekö se sitten vaikuttaa, että kasvaako selkäänpäin ja ylöspäin ikään kuin.

Tervetuloa Minnianna! Ruokahalu kuulostaa ihan samalta kuin minulla. Alussa oli ihan pohjaton nälkä, enpä ole sellaista ruokahalua kokenut ja vieläkin ruokahalu on kyllä vähän liiankin hyvä. Tosi vaikealta tuntuis alkaa syömistä rajoittamaan, kun on mennyt niin helposti luonnostaan aiemmin, mutta nyt uppoais melkein mitä vaan ja kuinka paljon vaan...

Ruokahimoista on ollut kiva lukea, koska oon itekin napannut vinkkejä, mikä vois maistua hyvin :) Murot kylmän maidon kanssa on tullut ruokavalioon, ennen en niitä syönyt. Kaikki kylmä on muutenkin hyvää, juomiin laitan jääpaloja ja hedelmät jääkaappikylmänä mieluusti. Kanaa ja lihaa tai muuta proteiinipitoista tekee kanssa mieli kovasti, välillä tulee ihan sellainen lihanhimo :D

Guitar ja papu 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Puputyttö olen tosi pahoillani luettuani sinunkin uutiset... :hug: Jotenkin vielä normaalia epäreilumpaa, kun tilanne ns.ratkennut monta viikkoa sitten, mutta oirehtii vasta kun pitäisi olla kutakuinkin "selvillä vesillä". Voimia ja jaksamista teillekin surun keskellä!

Kusma harmi tuo esimiehen asiasta möläyttely... Tuskin hän mitään pahaa sillä on tarkoittanut, vaan ajattelemattomuuttaan mennyt jo suunnittelemaan tulevia kuvioita. Mutta väärin se on silti tehty! Itse varmaan ottaisin asian puheeksi hänen kanssaan, jotta ei jää huono maku suuhun jatkoa ajatellen.

Minnianna onnea huomiseen ultraan! Tulehan sitten kertomaan hyviä uutisia. Ja muuten, tervetuloa sinullekin ja onnea! Mikä saa sinut epäilemään, että massussa voisi olla useampi?

Minnianna ja jotkut muutkin olivat täällä maininneet yövalvomisen. Siis voi jumankekka sentään, että se onkin ärsyttävää! Täällä kärsitään siitä myös. Vaikka miten väsyttäisi, niin silti keskellä yötä herättyä en tahdo saada unta jatkettua, ja voi mennä useampikin tunti pyöriessä. Esikoisen aikaan oli ihan sama juttu, mutta ei muistaakseni alkanut näin aikaisin.

Kakaa ihanasti ajateltu minun mielestä tuo raskaudesta nauttiminen. Suurimmalla todennäköisyydellähän kaikki on ihan kunnossa, eikä etukäteen murehtiminen muuta tilannetta miksikään (julistaa huippustressaaja ;) ).

Kaktuspiikki yritä sinäkin iloita ja nauttia raskaudesta, vaikka varmasti aiemmat kokemukset pitävät suojamuurit yllä vielä viikkoja... Jospa vähän helpottaisi, kun näet ensi viikolla, että kaikki on pienellä kunnossa :heart: Mäkin olen ollut jotenkin koko ajan varpaillani, kun alkuraskauden vuotojen takia kuvittelin "menettäneeni" vauvan jo heti alkujaan.

Petipuuhista minäkään en ole ollut mitenkään halukkaimmillani, joskin joskus näen tosi härskejä ja "eroottislatautuneita" unia. Itse aktikaan ei jotenkin tunnu samalta kuin ennen... Ja "huipennus" tulee vaikeammin kuin yleensä. :/ Pakko kyllä myöntää, että kuukausia raskautumista yrittäneenä meni välillä maku koko pakkohellyyteen. Ja miksihän mä kirjoitan tällaista ihme pehmennettyä koodikieltä, niinkuin täällä ei voisi asioista puhua oikeille nimillään. :LOL: Eiköhän me kaikki kuitenkin tässä tilassa tiedetä, mistä on puhe. :)

Kuvittelin jo, että väsymys olisi hellittämässä. Mitä vielä, laiskuus ja koomailu jatkuvat siinä missä ennenkin. Voisi jo pikkuhiljaa alkaa helpottamaan, tunnen itseni niin flegmaattiseksi ja saamattomaksi, onhan tätä jatkunut jo suurinpiirtein joulusta saakka. Turhaan kyllä valitan, helpolla olen kaiken kaikkiaan päässyt.

Siitä toissapäiväisesti ultrasta piti vielä kertoa lisää, kun maanantaina ei huvittanut monien huonojen uutisten lannistamana alkaa hehkuttamaan omia ultrakuulumisia. Kaikki siis oli oikein loistavasti, ja kaveri vaikutti kätilön mukaan tosi vilkkaalta. Siellä pieni kölli, sätki ja vilkutteli :heart: Ihana pieni rakas, on se äidin helpotus tosi valtava nyt. Laskettu aika siirtyi 4.9, vaikka itse kuvittelin ajaksi 7. tai 8.9. Ns.riskiviikotkin ovat nyt ohi. Jännitin ihan todella paljon ultraan menoa, hyvä etten jo matkalla purskahtanut itkuun jännityksestäni. Kätilö sanoikin, että varsinkin esikoisen jälkeen pelko on tosi tyypillistä - ehkä sitä jotenkin paremmin hahmottaa, mitä voi menettää, ja miten pienestä kaikki voi olla kiinni.

Epäröinnistäni huolimatta kävin myös ottamassa seerumiseulan. Mies oli sitä mieltä, että otetaan se, ja sitten jos seula hälyttää, niin mietitään vasta sitten, mitä tehdään jatkossa - mennäänkö jatkotutkimuksiin vai ei. Nyt oikeastaan kaduttaa, että otin sen : / Toivotaan, että seula ei hälytä, niin ei tarvitse pohtia asiaa enää yhtään tätä pidemmälle!

Kerrottiin ultran jälkeen uutiset myös isovanhemmille. Miehen puolelta anoppi kommentoi minulle ensimmäiseksi (mies oli soittanut hänelle, ja hän oli meillä vahtimassa esikkoa ultran ajan), että "vai sillä lailla", ja alkoi jo suunnittelemaan käytännön järjestelyjä synnytyksen alkaessa. Tuntui, että hän oli jotenkin ihan pihalla siitä, missä vaiheessa raskaus jo on, mm.varoitteli pahoinvoinnin kohta alkavan (neljännellä kuulla? tuskinpa enää!) ja neuvoi olemaan kertomatta töihin ennen riskiviikkojen loppumista. :) Appi onnitteli. Äitini alkoi hihkumaan puhelimessa, ja sanoi hänen ja puolisonsa jo arvanneen, eivät siis olleet yllättyneitä. Myöhemmin äänestä kuulin, että hän on ehtinyt juoruta asiasta jo työpaikallaan ja ties missä, vaikka miten sanottiin, että ei vielä tarvitsisi asiasta huudella. Hyvä oli siis vastaanotto, vaikkei mikään yltiöinnostunut ollutkaan.

Vähän kauhistuttaa kertoa omalle mummolleni, hänen reaktionsa esikoisen suhteen kun oli alkuun lievästi sanottuna epäkorrekti. Asian hän kyllä hyväksyi muutaman viikon sulattelun ja hiljaiselon jälkeen, ja olikin sitten ihan ok asian suhteen, vaikka alkuun tieto selvästi järkyttikin. Lapsen saaminen päälle kaksikymppisenä kun ei selvästi kuulunut siihen elämän käsikirjoitukseen, jota hän oli minun varalleni suunnitellut. :)

Juttua riittäisi vaikka kuinka, mutta taidan taas lopetella ennen kuin valtaan kohtuuttoman paljon palstatilaa! :)

Hyviä vointeja kaikille!

Krumeluu rv 12+1
 
Viimeksi muokattu:
Vähän ollut apea fiilis täällä saikkuilijalla, mutta tossa vähän aikaa sitten miehen kanssa doppleroitiin ja taispa ne pienen :heart: -äänet hetken kuulua :) Jumputus oli yli 140 krt/min, joten tuskinpa se minun sydän oli :D Ei kai sieltä mikään muu voi tuolla tahdilla jumputtaa..? Aika heikosti kuulu ja välillä katosi, mutta ihanaa oli kuulla :heart:

hawwe & minipapu 9+4
 
Aivan pakko vielä kuitenkin jatkaa noista ruoka-asioista. Mitään kunnon ruokaa ei tekisi oikein mieli lukuunottamatta pizzaa tai muuta superepäterveellistä. Jostain kumman syystä täälläkin ovat murot alkaneet maistua, vaikka en ole syönyt niitä vuosiin. Olen herkutellut ihan tosi paljon, ja syönyt mitä sattuu, vaikka helpolla lihomistaipumuksella ja alkuraskauden painolla (bmi 29) pitäisi todellakin vahtia syömisiä ja painoa. Yritänkin nyt ottaa itseäni niskasta kiinni. :ashamed:
 
Kiitos Kaktuspiikki ja voimia ultran odotukseen, tiedän tunteen! :)

Kakaa, meillekin tämä tuli yllätyksenä ja todennäköisyys yhdestä kerrasta onnistumiselle (kiertopäivänä 38) oli epäsäännöllisellä kierrollani ja lisääntymisgeeneilläni ehkä 1%, joten ei pidetty kovin mahdollisena, mutta aivan mielettömän mahtavana yllätyksenä tärppäsi vaikka vitsillä heitettiin, et ajattellapa, kun tärppäisikin! :D Meni meilläkin hetki, ja osittain vieläkin, tajuta, että tää on totisinta totta ja mitäs kaikkea tämä käytännössä nyt tarkoittaakaan. Mutta pelkästään vain superonnellisia asiasta ollaan oltu. :heart:

Mulla on Doppler tilauksessa kanssa, enkä malta odottaa, että sen saisin. Huomenna onneksi nään pikkuisen ja kaikki toivottavasti on hyvin!!

Mulle on kyllä tullut kaikenlaisia ruokahimoja. Omenat on kaikista merkittävin himo! Niitä olen syönyt jo kuukauden ajan joka päivä 2-6 kpl!! :LOL: Niska vääränä saa kaupasta kantaa omenoita. Hernekeittoa on tehnyt mieli melkein joka päivä, mutta ei niin paljon, että olisin jokapäivä sitä jaksanut syödä. Rasvatonta maitoa himoitsen myös vielä normaaliakin enemmän ja 15 vuoden tauon jälkeen yks päivä tuli järjetön riisimurohimo! Snap crackle pop oli pakko saada. :LOL: Punajuurisalaattia vedin ruisleivällä muutamana päivänä, kun oli pakko saada ja puuroja on tehnyt aika paljon mieli. Vettä mä oon myös vetäny aika paljon, etenkin kotona ollessa ja joka yö vessassa käynnin jälkeen on pakko juoda melkein puoli litraa tai tuntuu, että kuivun ja maha alkaa kurnia. Karkin syöntiä haluaisin vähentää vielä, mutta se on kaameen vaikeeta. Kahvia juon ehkä 2 kuppia viikossa eli sen vähentäminen onnistui kyllä entisestä 6-8 kupista päivässä...
 
Lisäilenpä kanssa noista ruokahimoista, eli on kyllä tullut uusia ja sitten semmosia jäänyt lähes kokonaan pois, mitä ennen himoitsi. Pahinpana tällä hetkellä mulla on fantan himo. Voisin juoda sitä litratolkulla.. Vesi ei maistu! Ennen en juonut limsaa juuri koskaan :D Ja samoin kuin Krumeluulla, mä voisin mättää päivät pitkät rasvasta, epäterveellistä ruokaa. Ja niinpä olen tehnytkin :ashamed: Mutta eipä se pahoinvoivana maistu mikään muu, kun se mitä tekee just sillähetkellä mieli. Toivottavasti tää ei kuitenkaan jatku koko raskautta, saattasin olla loppuvaiheessa aika tankki.. :D Hesen pekonihampurilaiset on ollu viimepäivien hittituote, nyt (onneks) alkaa ne ällöttää. Mutta oli virhe lukea Kakaan kertomusta kebabista; mies lähti äsken kauppaan niin piti soittaa perään, että toisko se mulle kebabbia.. :) Iski kamala himo!!
Kahvin juonti on jäänyt oikeestaan kokonaan, ennen join monta kuppia päivässä. Yritän välillä kokeilla josko se maistuis, mutta ei. Samoin suklaan syönti!

Asiasta toiseen, mä oon huomannu yhen jutun, jonka mä epäilen liittyvän tähän raskauteen.. Eli mun karvojen kasvu tuntuu räjähtäneen käsistä :D Anyone else? Sais sheivata sääriä ja kainaloita (muista paikoista puhumattakaan |O ) vähän väliä, mutta enhän mä jaksa.. Niin en oo kovin viehättävä ilmestys! :LOL: Ei mulla ennen mielestäni ihan tähän tahtiin oo karvaa tullu...
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Niin joo tervetuloa Minnianna palstalle mukaan:wave:
olimme ajatelleet että jos sitten parin vuoren päästä koitetaan lapsia saada, sain viime vuonna keskenmenon ja silloin sanottiin että lasten saanti jatkossa voi olla aika työlästä. jatkoin pillereiden syöntiä ja kuinkas ollakkaan tammikuussa ei menkkoja ollut näkynyt ja sitten kun viimein rohkenin testin tehdä se näytti plussaa :O Aluksi koin jotenkin pientä häpeää siitä kuinka nopiaa tulinkin raskaaksi ja pillereiden syönnin aikana vielä kaikenlisäksi... yksi kaverini joka on kans raskaana ja aika samoilla viikoilla heti kyseli että onko tämä raskaus vahinko?! ja tuo sana vahinko niin ärsyttää minua jotta näen punaista:mad: ja sitten kaveri viel hehkutti sillä että kuinka odotettavissä tämä heidän raskaus oli kun ovat sitä suunnitelleet ja tarkoituksella tehneet....

Niinjoo tuosta ruokahimoista vielä olin aivan unohtanut... söin aivan yli paljon hedelmiä tuossa varmaan kuukauden putkeen, nyt se on vähän jäänyt vähemmälle, mutta joskus ehtoon aikana saattoi mennä 3-4 appelssiinia kerralla :D

Etelä-pohjanmaalla on aivan kauhia keli!!! tuulee ja lunta tupruttaa vaakana :/ ei kiva, ehti jo tottua kun pari päivää oli aivan yli ihana kevät sää eileenki oli melkein 5 astetta lämmintä :D

Kakaa ja Toukka 11+6
 
Heippa!

Täällä 30v esikoisen odottelija, LA 1.9. ja synnäri olis HYS.
Siirryn osittain vähän kurkkimaan tänne tuolta elokuulaisista, kun laskettu aika siirtyi nt-ultrassa nyt syyskuun puolella ja tuntuu että elokuulaisissa monet on niin hurjasti mua edellä, ettei oikeen aina kuulu joukkoon :p

T: Mimuli 12+4
 
Npeesti vaan huikkaan ultra kuulumiset elikkäs meillä LA siirti parilla viikolla myöhemmäksi eli 10viikoilla mennään, sikiöseulannassa piti siis käydä uudestaan ja pari viikon päästä sitten taas pikkuista katselemaan <3
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Nopsaan ruokahimoista itellä ei tee yhtään mieli rasvasta jo hajukin kuvottaa. Kanamuna pekoni ja muu vastaava saa oksennuksen kurkkuun. Mutta sen sijaan hedelmät tekee kauppansa niin ja jogurtti. Ja nyt alkoi sama mitä esikoista odottaessa elikkäs hirvee croisantin himo :D
 

Yhteistyössä