Huomenta!
Täällä olo ihan karsea
Joku flunssa iskenyt pahemman kerran. Meillä on nyt koko perhe ollut kipeenä, ensin pojilla oli enterorokot, sitten miehelle tuli tää flunssa ja mulla alkoi toissa iltana kurkkukivulla. Kurkku on edelleen älyttömän kipeä, nenä tukossa, päätä särkee, korvia kutittaa ja lämpöäkin ollut, yöllä oli varmaan kuumeen puolella, kun niin palelin. Tähän päälle vielä etova olo. Ei hyvin mene :ashamed:
Oon taas kaikki kirjoitukset lukenut, yritän kommentoida ainakin niitä asioita, mitä muistan.
Lilyanna, mulla on siis kaksi poikaa ja molempien aikana mulla oli ihan järkyttävät pahoinvoinnit, itseasiassa ihan samankuuloiset, mitä
myssypingviini edellisellä sivulla kertoo omasta pahoinvoinnistaan. Olin esikoisen aikaan kerran, tai kaksi, en muista, tiputuksessakin. Paino tippui alkuun, vaikka olinkin kovin hoikka siihen aikaan. Oksensin aamusta iltaan, varsinkaan esikoisen aikaan MIKÄÄN ei pysynyt sisällä. Vettä jos koitin juoda niin se tuli kaaressa oksentaen samantien ulos :x Ja pahoinvointia kesti viikoille 17 ja sen jälkeen oli varmaan puoliväliin asti semmosta pientä kuvotusta vielä. Esikoisen aikaan olin töissä ja bussimatka töihin kesti yli puoltuntia, koko sen ajan pidättelin oksennusta ja samantien kun bussista nousin niin tuli pitkin puskia. Työpaikalle oli matkaa joku 200m ja sen matkan aikana oksensin MONTA kertaa. Huh huh. Kyllä hävetti. Teki mieli tehdä kyltti jossa lukee, että olen raskaana ja nostaa se aina ylös, kun oksensin
Oho, siinäpä tuli tarinaa edellisistä pahoinvoinneista
Hups. Kuopuksen kanssa se oli sen takia niin kauheeta, kun siinä oli koko ajan semmonen puolivuotias vauvakin hoidettavana. Ei kovin helppoa aikaa.
Piti vielä lisätä, että kaverini, jolla on 2 tyttöä, ei kärsinyt pahoinvoinneista koko raskauksien aikaan yhtään. Hänellä ei muutenkaan ollut mitään oireita, kun itsellä niitä oli vaikka muille jakaa. Hän ei esim. vieläkään tiedä, mitä/millaista närästys on
Olin aina tosi kateellinen, kun hänellä ei mitään oloja ollut koskaan. Eli minä en allekirjoita ollenkaan tota, että tytöstä pahoinvointi olisi kovempaa ja pojasta oireet vähäisempiä
Päinvastoin
Nyt pahoinvointia on ollut myös, muttei noin pahana. En välttämättä oksenna joinain päivinä ollenkaan, vaikka etova olo onkin lähes koko ajan. Joinain päivinä oksennan muutamia kertoja. TOSI moni ruoka ällöttää ja inhottaa. Vaikea keksiä, mitä söisi.
myssypingviinille vielä jaksamisia! Kannattaa käydä tiputuksessa, jos noin pahana jatkuu ja mikään ei pysy sisällä. Etenkin toi juominen huolestuttaa... Herkästi vaan sairaalaan. Ei siellä tarvi olla ku sen tiputuksen ajan, pari tuntia ja sitten pääsee kotiin. Ja siitä tulee parempi olokin. Millainen vointi on nyt ollut?
Tyttö/poikaoloista... Ihan alkuun oli vähän tyttöolo, kun oireet on olleet aika paljon erilaiset, mitä pojista oli. Pahoinvointi ei niin pahaa ja mieliteot ihan erilaiset. Mutta nyt kuitenkin oon kääntynyt siihen, että kyllä tämä kolmaskin varmaan
poika on. Aiotaan ottaa selvää, jos ultrassa ei näy, niin sitten varmaan 4D ultraan...
Nyt en jaksa muuta. Pakko varmaan ottaa Panadolia, jos se helpottais edes vähän tätä olotilaa.
Salainen 9+4.