Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

Siis voi huhhuh mikä olo..... Nyt se flunssa taitaa iskeä!! kurkku kipiä ja yskittää. Selkää kolottaa ja muutenki niin höntti olo, vielä pitääs pari tuntia jaksaa töis, sitte pitääs lähtiä ajeleen tunnin ajomatkan päähän ja takaasi. Uskon että meen kyllä samantien nukkumaan ku kotia vaan pääsen on niin väsynyt olo:(

Voi kun nyt pääsis peiton alle käpertymään niin olisin erittäin tyytyväinen=)

Kakaa ja Toukka 10+6
 
Hyvä kuulla, että oireet voi vaihdella/helpottaa välillä!
No, täällä tosin taas yrjö lentää; taisin vähän liian aikasin panikoida :ashamed: :D Mutta on tää pahoinvointi silti jotenkin nyt muuttunut vähän erilaisemmaksi. En osaa selittää miten, mutta olo on vaan jotenkin erilainen kun pari päivää sitten. Vaikka makea ei edelleenkään juuri maistu, on mehujäätelöt huippu keksintö, tullu tänään jo pari syötyä. Ei tee mitään ruokaa mieli, ja vakio ruoka eli nuudelitkin (mitä suolasempaa & mausteisempaa sen parempaa) tuli nopsasti ylös. :x
Yöllä nukuin semmoset 12 tuntia ja väsyttää vaan, aamulla länttäsin herätyskellon kiinni ja päätin että kouluun en tällä ololla mene. Eli siis perusfiilikset päällä, väsymys, pahoinvointi & v*tutus....
Ja niinkuin pipsapippuri tais mainita, että on huono omatunto jäädä pois töistä, niin sama se on täälläkin. Ja en siis jääny edes pois töistä vaan ihan vaan koulusta :headwall: Oon just semmonen, että saikkua haen vasta pää kainalossa.. Pitäs varmaan nyt koittaa oikeasti tajuta, että jos on paha olla ja kipeä syystä tai toisesta, ja työstä/koulusta ei tule mitään, niin pikkuisenkin kannalta varmasti parempi levätä suosiolla.

Sori, en nyt muista yhtään pitikö jollekin jotain kommentoida tai ottaa kantaa johonkin asiaan- päässä ei pysy yhtään mikään.

Tsemppiä kaikille olojensa kanssa, oli ne sitten hyviä tai huonompia!

lahopää hawwe & minipapu 8+4

(ainiin ja mun LA vois muuttaa, menen nyt neuvolan mukaan, eli se ois 22.9)
 
Hei kaikille

Nyt valitettavasti tulin valittelemaan vaan omaa napaani. Maanantaina kävin neuvolassa ja siellä saatiin sydänäänet kuuluviin joten JIPPII!!! Mutta sitten eilen alkoi nää erilaiset maha- ja selkäkivut ja ne on tänään vaan pahentuneet. Nyt tuntuu kipua jo kävellessäkin on on muutaman kerran pitänyt jo miettiä,että tirautanko kyyneleen kun on välillä vihlassut tosi pahasti. En ymmärrä mistä nää kivut johtuu, ei esikoisesta mitään tämmösiä ollut enää näillä viikoilla. Lääkäriin on täällä turha yrittää edes mennä jos ei verta vuoda (mitä ei ole vielä tapahtunut) ja ultrakin on vasta 6.3 eli riski 2 viikkoa vielä.

Muutenkin tänään oli TOSI paska päivä eikä huominen sen valoisemmalta näytä joten taidan tästä pikkuhiljaa harkita pehkuihin painumista, jospa nää kivut helpottaisi huomiseksi?

Rae 10+2
 
Vanilla Whip Meillä menee niin että nt-ultran jälkeen mennään suoraan verikokeeseen.Viimeksi tein niin että päätin ultran perusteella.Siinä ei ollut mitään poikkeavaa joten en mennyt verikokeeseen.Vanhempien lasten aikana tällästä verikoetta ei edes tehty.

Mä en keksi mitä mä söisin ... nälkä on koko ajan mut mitään ei tee mieli.Unohdin rennietkin apteekkiin kun tänään kävin.Helpottaa tähän kuvotukseen.

NeliApina ja 7+5
 
Myssypingviini :hug:
Ootko kokeillut pahoinvointirannekkeita?! Ite kävin ne hakemassa heti koin sellaista pahoinvointia että makasin vaan pesuhuoneen lattialla, kylmänhiestä markänä täristen. Nää on vienyt mulla pahimman olotilan pois. Kyllä edelleenkin saa miettiä mitä söis, ei todellakaan kaikkea voi kuvitellakkaan syövänsä. Pidän näitä 24h käsissä, koska nukkuessakin heräilin ennen pahoinvointiin ja näin oksennuspainajaisia. Eilen oli saunan takia pitempään pois käsistä ja kyllä siinä pesuvaiheessa jo rupes tuntuu et äkkiä ne rannekkeet mulle takas :D

Toinen mitä suosittelen - on tippa. Käy ihmeessä hakemassa nesteytystä suoneen suoraan! Voi helpottaa edes sen verran että olo kohenisi ja ehkä saisit taas juotua/syötyä paremmin.

Itsekkin soimaan itseäni siitä etten lasten kanssa jaksa tehdä mitään. Äiti suurinpiirtein vaan makaa illat sohvalla :( 10v sanoikin eilen illalla kun yritti tehdä itselleen lettiä, ettei viitti pyytää mua kun en kuitenkaan jaksa :'( Miehestäkään ei aina ole avuksi kun on töissä aina 48h. Kyllä se vaan lapsiin vaikuttaa, etenkin tuo 4v on ollut poikkeuksellisen kiukkuinen.

Tänään käytiin kuitenkin isäni hevostiluksilla ratsatelemassa lasten kanssa, päälle pitsat ja jätskit. Ja sitten kun oma olo helpottaa, niin ne unohtavat tämän ajan nopeasti :)

Ummetus vaivaa Mooncharter, täälläkin. Ihan kauheeta :(

Muutama oli taas käynyt ultrassa, hyviä uutisia kaikilla :)

Nyt lapset sänkyihin.

Adora ja Ruu *ööö* rv 8+1 kai
 
Viimeksi muokattu:
rae89 minulla on kans ollu nuita kipuja ja jomotuksia sekä selässä että mahassa,mutta ei ihan noin kovia kun sinä kuvailet. Mutta oon lukenu että joillakin on ollu kans kovia kipuja,mutta kaikki on ollu silti hyvin,toiset on jopa saaneet tietää odottavansa kaksosia,siksi kohtu on kipuillut kovemmin.
huilaile niin paljon kun pystyt! :hug:

Huomenna ultraan,jospa kaikki ois edelleen ok! saapi nähä onko sinne tullu yks asukki lisää vai onko toinen pussi edelleen tyhjä...

ja nyt saunaan :heart:

kaktuspiikki ja tyyppi 9+3
 
Tarvikkeista: nyt tokaa odottaessa, ei varmaan tule hankittua paljon tavaraa, paitsi sisarusrattaat raskauden loppuvaiheessa ja tutteja ja tuttipulloja (aion imettääkin). Jos tulis tyttö niin tytön vaatteita varmaan kyl sit pitäis hankkia. Varalle vois jonkun tyttömäisen bodyn hommata, kun emme aio selvittää vauvan sukupuolta etukäteen. Doppleria en uskaltais hankkia, koska olisin huolesta sekaisin jos äänet ei joskus kuuluis.

tyttö/poikaolo: sen voisi merkitä tuonne alkuun joo. Mulla oli ekan kohdalla selkeä poikaolo ja poika syntyi. Pahoinvointia ei ole joten aika samanlaiselta tuntuu kuin ekan kohdalla, siinä mielessä kyseessä vois olla taas poika. Mutta vois laittaa, että tyttöolo tällä kertaa, koska poikafiilis ei ole ollenkaan niin varma...

Kertokaas äidit oliko teillä pahoinvointia raskaudessanne ja kumpi tuli? Nimittäin melkein kaikki tuntemani poikavauvojen äidit ovat sanoneet, että pahoinvointia oli vähän tai ei ollenkaan ja tyttövauvojen äidit ovat kärsineet hirvittävästä pahoinvoinnista raskaana ollessaan?

Huomenna jännät paikat ULTRA:heart:... mies ja poitsu jäävät kotiin jännäämään. Seuraavalla kerralla mies mukana. Olkaahan hengessä mukana, että kaikki on ok. Tsemppauksia kaikille joilla on ollut kamala olo tai kipuja!
 
Myssypingviini: Voi kauheaa, miltä tuo sinun pahoinvointisi kuulostaa :( Kyllä saan olla kiitollinen, että itsellä on vain ällötystä.

Kiitos masutuubi-infosta! Vielä sellaista kysyisin, että onko se ihan tasapaksu tuubi, vai onko se ylä-ja alapäästä kapeampi kuin keskeltä? Onko se t-paitakangasta vai jotain jämäkämpää trikoota? Meinaan tehdä itse, kun täältä sellaisia ei saa ja jos se on vain yksinkertainen tuubi, niin miksi tilata Suomesta asti?

Oireista: Etominen on vähentynyt, väsymys ei vaivaa joka päivä, mutta on joinakin päivinä hyvin raskasta, keskittymiskyky on mennyt, ei tee mieli tehdä mitään, mutta sitten kuitenkin kyllästyttää, tekee mieli mausteettomia perusruokia, rintavarustus on paisunut (eka mekko jäi jo liian pieneksi!), maha pömpöttää kiitettävästi...

ei vielä ja katkis 9+5 tai jotain sinnepäin
 
Huomenta!

Täällä olo ihan karsea :( Joku flunssa iskenyt pahemman kerran. Meillä on nyt koko perhe ollut kipeenä, ensin pojilla oli enterorokot, sitten miehelle tuli tää flunssa ja mulla alkoi toissa iltana kurkkukivulla. Kurkku on edelleen älyttömän kipeä, nenä tukossa, päätä särkee, korvia kutittaa ja lämpöäkin ollut, yöllä oli varmaan kuumeen puolella, kun niin palelin. Tähän päälle vielä etova olo. Ei hyvin mene :ashamed:

Oon taas kaikki kirjoitukset lukenut, yritän kommentoida ainakin niitä asioita, mitä muistan.

Lilyanna, mulla on siis kaksi poikaa ja molempien aikana mulla oli ihan järkyttävät pahoinvoinnit, itseasiassa ihan samankuuloiset, mitä myssypingviini edellisellä sivulla kertoo omasta pahoinvoinnistaan. Olin esikoisen aikaan kerran, tai kaksi, en muista, tiputuksessakin. Paino tippui alkuun, vaikka olinkin kovin hoikka siihen aikaan. Oksensin aamusta iltaan, varsinkaan esikoisen aikaan MIKÄÄN ei pysynyt sisällä. Vettä jos koitin juoda niin se tuli kaaressa oksentaen samantien ulos :x Ja pahoinvointia kesti viikoille 17 ja sen jälkeen oli varmaan puoliväliin asti semmosta pientä kuvotusta vielä. Esikoisen aikaan olin töissä ja bussimatka töihin kesti yli puoltuntia, koko sen ajan pidättelin oksennusta ja samantien kun bussista nousin niin tuli pitkin puskia. Työpaikalle oli matkaa joku 200m ja sen matkan aikana oksensin MONTA kertaa. Huh huh. Kyllä hävetti. Teki mieli tehdä kyltti jossa lukee, että olen raskaana ja nostaa se aina ylös, kun oksensin :whistle:

Oho, siinäpä tuli tarinaa edellisistä pahoinvoinneista :D Hups. Kuopuksen kanssa se oli sen takia niin kauheeta, kun siinä oli koko ajan semmonen puolivuotias vauvakin hoidettavana. Ei kovin helppoa aikaa.

Piti vielä lisätä, että kaverini, jolla on 2 tyttöä, ei kärsinyt pahoinvoinneista koko raskauksien aikaan yhtään. Hänellä ei muutenkaan ollut mitään oireita, kun itsellä niitä oli vaikka muille jakaa. Hän ei esim. vieläkään tiedä, mitä/millaista närästys on :D Olin aina tosi kateellinen, kun hänellä ei mitään oloja ollut koskaan. Eli minä en allekirjoita ollenkaan tota, että tytöstä pahoinvointi olisi kovempaa ja pojasta oireet vähäisempiä :D Päinvastoin :)

Nyt pahoinvointia on ollut myös, muttei noin pahana. En välttämättä oksenna joinain päivinä ollenkaan, vaikka etova olo onkin lähes koko ajan. Joinain päivinä oksennan muutamia kertoja. TOSI moni ruoka ällöttää ja inhottaa. Vaikea keksiä, mitä söisi.

myssypingviinille vielä jaksamisia! Kannattaa käydä tiputuksessa, jos noin pahana jatkuu ja mikään ei pysy sisällä. Etenkin toi juominen huolestuttaa... Herkästi vaan sairaalaan. Ei siellä tarvi olla ku sen tiputuksen ajan, pari tuntia ja sitten pääsee kotiin. Ja siitä tulee parempi olokin. Millainen vointi on nyt ollut?

Tyttö/poikaoloista... Ihan alkuun oli vähän tyttöolo, kun oireet on olleet aika paljon erilaiset, mitä pojista oli. Pahoinvointi ei niin pahaa ja mieliteot ihan erilaiset. Mutta nyt kuitenkin oon kääntynyt siihen, että kyllä tämä kolmaskin varmaan poika on. Aiotaan ottaa selvää, jos ultrassa ei näy, niin sitten varmaan 4D ultraan...

Nyt en jaksa muuta. Pakko varmaan ottaa Panadolia, jos se helpottais edes vähän tätä olotilaa.

Salainen 9+4.
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaas äidit oliko teillä pahoinvointia raskaudessanne ja kumpi tuli? Nimittäin melkein kaikki tuntemani poikavauvojen äidit ovat sanoneet, että pahoinvointia oli vähän tai ei ollenkaan ja tyttövauvojen äidit ovat kärsineet hirvittävästä pahoinvoinnista raskaana ollessaan?
Tuon perusteella tulis tänne poika ja poikaa kyllä toivonkin.... Pahoinvointi ei kestänyt kuin viikon (7+1-8+1 rv) Joten saa nährä kuinka käy =)
Miehen kanssa ollaan juteltu asiasta että halutaanko ottaa selville kumpi tulee mutta vielä ei olla kunnolla osattu päättää.


Tänään jäinkin sitten suosiolla kotia! aamulla kyllä heräsin ja olin suhkot valmis lähtemään töihin mutta sitten kun katsoin kurkkuuni niin ajattelin että jospa sitä menis lääkäriin on vähän paisuksis. Ja eilen illalla oli pientä lämpöä menin jo 20:00 jälkeen nukkumaan. Nyt kyllä vois hetken vielä lepuutella silmiä ja sitten on pakko kyllä hoitaa tämän viikon kotityöt, tiski vuori vaan kasvaa!!

Kakaa ja Toukka 11+0 POKS
 
Tyttö/poika -tuntemuksista. Mies on sitä mieltä, että meille tulee tyttö - hänellä on vahva tunne siitä ja perusteleekin asiaa, että kun kerran hänellä on sisko niin todennäköisempää on, että hän saa tyttölapsen (todennäköisyys todella kasvaa hieman). Oikeasti meillä ei kummallakaan ole väliä sukupuolella - kunhan olisi jompikumpi, tyttö tai poika - terve vauva on se kaikkein tärkein, kuten varmasti ihan kaikille vanhemmille. Itselläni on semmoinen tunne, että odotan poikavauvaa. Naisena tietysti haluaisin kokea sen äiti-tytär suhteen kaikkine nyansseineen, mutta toivon ettei lapsilukumme olisi vielä täynnä ja saisimme toisenkin vauvan joskus. - Kunhan nyt tämän ensimmäisenkin :)

Tuo olisikin jännä jos pahoinvoinnista pystyisi päättelemään kumpaa sukupuolta odottaa :)

Minulla on tänään eka neuvola, vähän jännittää kieltämättä. Kuinkakohan kauan siellä menee..?

Vanilla Whip (8+2)
 
Minä en ole jaksanut kirjoitella tänne, mutta luen päivittäin monta kertaa! :)

Tänään sain sydänäänet kuuluviin, jippii!! Ihan mahtava tunne, koska kuvittelin jo pikkusen kuolleen tuonne mahaan. Vinkki niille jotka yrittävät tuloksetta kuunnella ääniä! Kuunnelkaa sillon kun rakko on ihan täynnä. Sillon kuuluu paljon paremmin. Aivan kuin juna olis suhkinu mahassa :heart:

Olo on itsellä paljon parempi kuin vielä viikko sitten, mutta esim eilen illalla olo oli kaamea. Maha on ihan valtava, voisin laittaa siitä kuvankin mutten varmaa osaa :D
Minulla on poikaolo! En usko yhtään tytön mahdollisuuteen. Tosin esikoisen aikaan olin varma pojasta ja tyttö sieltä tuli!!

Meille odotellaan vesirokkoa. Tartunnan lapset ovat luultavasti saaneet nyt sunnuntaina joten parin viikon päästä sitten. Ongelma on vaan siinä etten tiedä olenko itse sen sairastunut. Neuvolaan olen yrittänyt soittaa että saisin lähetteen kokeeseen jossa ne vasta-aineet katsottaisiin. Neuvolan puhelimeen vaan ei saa yhteyttä :(

Milla 9+0
 
Täällä minulla ja miehellä kummallakin vahvatunne et poika tulee,edelleen!Olisin oikeasti tosi yllättynyt jos olisi tyttö!Kannatan näiden tyttö/poika olojen listausta ni on sitten jännä nähdä kuinka moni aavistaa:)

Mä kans voisin laittaa kuvan mahasta kun alkaa oleen jo aika soma näky:heart: Miten?
Ja se tuntuukin jo ihan eriltä.Voin tuntea sen kädellä painamalla ja eilen yllätyin kuinka ylhäällä se jo on!Lähenee jo napaa:O Ulrassakin näytti aika isolta...ja siis olen varma että se on kohtu minkä tunnen tos navan alapuolella.

Miten mahdollista tai pitäskö mun olla huolissaan ku niin kovasti jo kasvaa?

Pikkumyy & ihanuus 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Joo joo joo kuvia kuvia! Laittakaa! Mulla kans maha alkanut kasvamaan ihan alhaalta, ja se ei ole turvotusta. Muuten kyllä kiva pömppö suoraan vatsan alueella, ei missään muualla. Turvotus ei onneksi ole ihan löllöä vaan itseasiassa jotenkin tuntuu että turvottaa ns.sisältäpäin.

Kai sitä vois illalla yrittää doppleroida taas. Olen ihan tyhjällä rakolla yrittänyt, josko koittais poppakonstia seuraavaksi. Täällä väsyttää ja toisinaan etoo, rinnat on arat ja mieliala.. voi terve.. Sanon asiat ajattelematta ensin lainkaan :D Ja tuotanoin.. tapahtui aamulla.. löysin autosta, jolla mies oli eilen työmatkalla.. tupakka-askin! Hän on olevinaan lopettanut tupakoinnin jo syksyllä joten minähän otin kierrokset, ilmoitin kantani hyvin selvästi ja päätin ostaa pikaliimaa jolla liimaan röökiaskin keittiön seinään kun pääsen kotiin. :LOL: Haha mä oon niin tuittu että oon niin raskaana :kieh:

Pipsapippuri rv 9+3
 
Nyt täällä lähti 12. viikko käyntiin! :) Kohta alettais olemaan selvemmillä vesillä ja parille kaverillekin on jo kerrottu ja isovanhemmille.

Maanantaina olis sitten ultra ja mieskin pääsee tän ihmeen näkemään :heart: siitä onkin jo kuukausi on viimeksi pienen nähnyt.. jännäää!

Pahoinvointi pahempaa kuin koskaan ja jatkuva etominen alkoi pari päivää sitten.. johan täs välis olikin taas melkein viikko oireetonta olemista..
Pikku Myy: Itselläni masu alkaa tuntumaan silleen häpyluun yläpuolelta alavatsasta kun kokeilee ni on ihan kova ja pikkuisen kohollaan. Ei kyllä jatku lähellekään napaa, ihan tuossa alamasun kohdalla vain.. oletan, että se olis jo kohtua mikä tuntuis, mutta tiedä noista onko vasta toiveajattelua kun tämä on itselle ensimmäinen raskaus ni ei uskalla varmaksi sanoa.. kaikki vielä uutta, ihmeellistä ja epävarmaa.

Wasabi 11+0 ja kova hinku, että olis jo maanantai ja ultra!
 
Poika/tytttöoloista ja oireista sen verran, että mulla oli esikon kanssa pahoinvointia alusta LOPPUUN asti ja aamusta iltaan, ja poikahan tuo esikko on.. Nyt ihan samalaiset olot, joten en kyllä laskisi sen varaan että jomman kumman sukupuolen kanssa ei olisi pahoinvointia samalla lailla kuin toisen... :)

Dopplerin kanssa tuskastelen myös minä, minulla tuo sama Angel sounds ilman näyttöä ja en ole kyllä mitään saanut kuulumaan. On tosin tota rasvakerrosta sen verran et liekö sinne mitään ääniä sekään mahtuiskaan;)

Ensi viikolla ultra, ja kaksnumeroisilla viikoilla mennään <3

viuhutin ja ulpuelmeri 10+1

p.s. lisäystä vielä tuohon pahoinvointiin.. mulla oli raskausajan diabetes esikon aikana, nytkin varmaan koska olot ja oireet jo tunnistan vaikka kuinka söisin terveellisesti, joten siitä ne pahimmat olot varmaankin johtuivat ja koko raskausajan kestänyt pahoinvointi...
 
Viimeksi muokattu:
Voihan se olla et vain toiveajattelua. aika vahvasti kyllä uskon, en sitä muuten ääneen täällä sanois.
En tiedä haluutteko tietää mutta siis huomasin asian eilen...aina kun saan orgasmin niin paikat ja kohtu supistelee/nytkähtelee mulla aina jonkinaikaan säännöllisesti, homman jälkeen.Eilen tuntu tosi voimakkaalle ns.nytkähdykset ja kokeilin kädellä painamalla ja tuntui sekä mulle että miehelle ihan käteen asti juuri tuossa vähän matkaa navasta.Jännä juttu!
Sori yksityiskohdat/intiimiys:)

Noh, kaikki on näköjää mahdollista:D

Hauskaa päivää kaikille ja parempia vointeja!
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys!

Poika/ tyttö oloista mulla ei vielä mitää tuntemuksia kumpi olis tulossa,salaa toivon poikaa :ashamed: kun tyttö jo entuudestaan. Oireet ovat kyllä ihan samanlaiset kuin tyttöä odottaessa,ei mitään!!! Joten minäkin kumoan ajatukset siitä että tyttöä odottaessa olisi pahoinvoivampi. Mä voisin sanoa myös kavereiden ja itseni perusteella että se toisin päin menisi. :)

Pahoinvoinnista kärsiville hurjasti voimia ja tsemppiä,toivotaan että kohta helpottaa ( nyt voisitte varmaan kuristaa mut kun näin sanon :))

Flunssasta kärsiville myöskin pikaista paranemista.itsekkin pienessä kuumeessa olin ja se ei ollut kivaa,viikossa kuitenkin meni kaikkineen ohi.

Jänskättää hurjasti, meil on menossa kämppä myyntiin ja tänään hinkataan papereita, ei ketään kiinnostais kaksio espoosta :LOL: ....lisä jännityksen tuo myös se että tässä samalla koitetaa kuumeisesti etsiä uutta kotia,joka tulee nyt sittenkin olemaan espoosta. Osaisko joku espoolainen sanoa mimmonen asuinalueena on latokaski? Vissiin melko lapsiystävällistä seutua?

Ai niin käin ensimmäisessä neuvolassakin. Nyt sitten 2.3 ultra ja sit joskus maaliskuun puolesvälis sokerirasitus. Seuraava neuvola-aika sitten 2.4 :)

Ranskis ja herne 9+3

Muoks. Ja mulle voi lähettää yksityisviestillä edelleen oman nimensä ja profiilikuvankuvauksen jos tahtonee Facebook ryhmään
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Voiko neuvolatäti kirjottaa saikkua? Huomenna olis neuvola ja haluisin saikkua. Niin hirvee väsymys ja paha olo ettei kestäs olla töissä. Vaikka 200 euroa menettää kun en oo tekee la-su yötä ja su iltaa töissä mut ei vaan jaksa :/ ja onko toi ees hyvä syy hakea saikkua?

Kusma ja hattivatti 8+2
 
Minä näin toissa yönä unta, että synnytin tyttövauvan. Mies on ihan varma, että poika se on ja nyt sitten päätettiinkin että katotaan varmasti se sukupuoli jos pikkunen vaan sen näyttää.
Ranskin mun sisko kun sai tytön ei sillä ollut yhtään pahoinvointia. Ite kun sain pojan niin oli todella voimakasta tuonne rv18 asti ja oksentelinkin parisen kertaa päivässä. Nyt taas alussa oli sellasta kuvotusta, mutta enää ei ole yhtään :O

Niin ja joku puhui noista finneistä, mulla on alkanu kans niitä tulemaan :(
 
Ranskikselle tulin vastaamaan, että Latokaski on ihanaa aluetta :) Rauhallista lapsiperhealuetta. Suurimmaksi osaksi asumisoikeus/omistusasuntoja. Päiväkoteja on useampia ja Nöykkiön puolella ryhmiksiäkin, mutta oon kuullut, että päiväkodit olisi siellä aika tukossa. Yksi tuttavaperhe odotti 1,5 vuotta, että pk paikka vapautui lapsille. Latokaskessa on myös asukaspuisto ja muitakin puistoja ja ihania peltoja ja ja ja :D Yhteydet on hyvät, muutama bussi menee Latokasken läpi Helsinkiin, sitten Kivenlahteen (Lippulaivan ohi) ja Soukkaan/Kaitaalle ja toiseen suuntaan Espoon keskuksen läpi Jorviin. Finnoontieltä meneekin sitten jo useampia linjoja, eikä sinnekään ole pitkä matka. Yksi kauppa (Siwa) on siinä Latokasken "ostarilla", sitten Finnoontiellä on K-kauppa ja S-market. Nöykkiössä on kirjasto. Mitäs muuta kertoisin, mitä haluat tietää :D En siis itse Latokaskessa asu, mutta aika lähellä :D Tuttua aluetta siis.
 
Tuosta sydänäänten kuuntelusta vielä. Itse kun kokeilin uudestaan aamulla sen jälkeen kun olin käynyt rakon tyhjentämässä niin ääniä ei enää kuulunut. Minulla ainakin pitää olla aivan valtavan täysi rakko, että saan kuulumaan. Muutamana aamuna tällä viikolla kuulin ne äänet myös, mutta vaan sekunnin tai kahden ajan. Eli suosittelen kuuntelemaan silloin kun rakko on räjähtämis pisteessä :D Keksin tämän siitä, kun huomasin että omatkin äänet kuului mahasta paljon paremmin täydellä rakolla niin miksei sitten vauvankin äänet. Eiköhän ne jossain vaiheessa sitten ala minullakin kuulumaan ihan tyhjälläkin rakolla!

Milla 9+0
 
Vitsit kun en oo jaksanu kirjotella tänne kauheesti... lukenu oon kyllä päivittäin niin vähän pysyny kärryillä missä muut menee :)

Tyttö/poikaolosta mulla ei oo ainakaan vielä mitään tuntemusta. Tytön odotusajasta on niin pitkä aika etten juurikaan muista siitä mitään... Kahvia en sillon voinu juoda ainakaan kun taas viimeks 7 vuotta sitten kun poikaa ootin join koko raskauden ajan kahvia... Tyttöä kyllä salaa toivon kun on tuota miesväkeä enää talossa :) Mutta kuitenkin aivan sama kumpiko tulee, kunhan tulee. Molemmat on tervetulleita :)

Myssypingviinille jaksuja! Toivotaan että olo alkaa korjaantumaan.

ON: Olo vaihtelevasti hyvä ja huono ja väsymys vaivaa ihan hitosti. Aamuvuorot töissä on parempia kun pääsee ajoissa töistä ja nukkumaan päiväunet. Iltavuoroihin mennessä pitää aamupäivällä kyllä nukkua päiväunet ja silti alkaa jo huvissä ajoin väsyttää ihan sikana. Kiva kun asiakaspalvelussa alkaa silmät väkisin painua kiinni : /

Mulla on kyllä kans toi maha pullahtanu niin näkyville ettei enää oikein pysty salailemaan millään... Muutamat asiakkaatkin on jo kyselly, että mahdanko olla pieniin päin :) En välttämättä vielä olis halunnu paljastua, mutta minkäs voit. Paras oli yks tavarantoimittaja (mies ja nuori) jo yli viikko sit kun alko mulle puhuu kuinka hänen mielestään raskaanaolevan naisen hehku on niin kaunista ja nainen kauneimmillaan sillon... minä sitten änkkäsin että kui sulle ny tommonen mieleen tuli niin sano vaan, et etkös sä vähän niinkun oo raskaana :D No mitäpäs sitten kieltelemään kun toinen niin nätisti jutteli :)

Maanantaina olis eka neuvola ja toivon että ainakin yrittää kuunnella sydänäänet...

Koski ja Hattis 8+6 ( huomenna poksuu )
 

Yhteistyössä