Onnea kaikille ihania ultrauutisia saaneille!:heart:
Eilen se sitten tuli...tätähän sitä toivo! Ihan kaamea olo, ihan en oo oksentanu mutta ei todellakaan oo ollu kaukana, yökkimässä oon pytynn reunalla käyny jo toista kymmentä kertaa. Nyt on rannekkeet tiukasti ranteissa, pois en ota muutako suihkun ajaksi. Muutama viikko jos tätä jaksaa niin se sitte helpottaa toivon mukaan.
Riekonmarja, mahtavia uutisia! Mun tätiki aikoinaan oli menossa jo kaavintaa ja just ennen toimenpidettä ultrasivat ja siellä ihan eläväinen pikkunen oli.. On tää elämä vaan ihmeellistä!
Napsille kans pietään kovasti peukkuja ja toivotaan että tuhru on vain jotain muuta!
Molemmat synnytystavat kokeneena yhdyn muiden ääneen että jos kivun takia sektiota haluaa niin en kyllä suosittele. Normisynnytyksessä se kipu vie jonnekin ja se päämäärä on vauva, aika lailla se kipu loppuu sitten siihen vauvan syntymään (noh mitä nyt parina päivänä jälkisuppareita voi olla). Sektio on tosiaan aika kivuton (jos puudutteet onnistuu) synnytystapa mutta kaikki se muu sen jälkeen, nou thanks! Mulla on yksi hätäsektiokokemus, arpi menee tuosta navasta suoraan alaspäin. Siihen asti oli ihan ok ku katetri ja tropit oli kohillaan mutta sitte ku ite piti nousta esim vessaan sängystä niin ei se niin helppoa ollukaan ku vatsalihaket olli katkottu. Maha ei toiminu, ei saanu nostaa esikkoa eikä muutakaan kuukauteen, muutenki yleiskunto oli tosi huono ja olo heikko. Tosiaan alatiesynnytyksen jälkeen olo on melkeinpä normi..
Alatiesynnytksessä on nykyään niin mahtavia kivunlievityksiä, että senkin synnytyksen voi aika kivutta tehdä,tosin siitä ei mulla ole henk.koht.kokemuksia mutta oon kuullu.
Itse olen luomuna synnyttänyt kaikki neljä alakautta tullutta ja niin ois tämäkin tarkoitus synnyttää. Onha se kipu jotain aivan käsittämätöntä mutta ite tosiaan aina ajattelen niin että kohta tää loppuu...ja palkinnon saan syliini! :heart:
Mutta nämä on niitä juttuja mitä jokainen kokee omalla laillaan, kukaan ei voi sanoa toiselle mikä on hänelle se paras vaihtoehto, ainoastaan voi vaan suositella..
Sukupuoli, sitä on niin monta kertaa jo käyny elämänsä aikan ultrassa että osaa itte jo kattoa kumpi siellä on...viimes neuvolassa rv17 ku ultras niin kysy että haluakko tietää johon mää vaan että no eipä tuota tartte ku näkeehän tuon itekki!
Nelosen kans päksissä eivät sanoneet kumpi on mutta hamppari näky heti ku anturan mahan päälle laitto mutta eihän sitä voinu uskoa että meillekkö tyttöki? Eli juu ihme jos sukupuoli ei ole tiedossa ennen synnytystä..
Jaahas jospa sitä töitään jatkais..
C ja kullannuppu rv5+6 (me poksutaan huomenna)