Syyskuun Söpöläiset 2014 -tammikuussa-


Wallpapers Wala - Download Desktop Wallpapers for Free

PÄIVITYSPYYNNÖT SELVÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ KIITOS

LA/ Nimimerkki / Ikä/ Monesko lapsi / Synnytyssairaala

28.8

Kaisa-Tuulikki/33/2. / SeKS
Maikkki/25/1.lapsi/SatKS
hiba/8.lapsi/satks

29.8.2014

Mimzy / 38v. / 3.lapsi / TAYS

31.8.2014

Minbebis/29/toinen/Tyks
aurora81/32/3.lapsi/PHKS
Ihmemamma/34v/4. ja 5. /oys

1.9.2014

lintetsa / 27 / 2. Lapsi / PHKS
-Brita- / 26 / 2.
Hanipöö/28/3.lapsi/SeKs
Mimzy / 38 / 3. / TAYS
Tine/28/3./OYS

2.9.2014

Ihmemamma/34/4./OYS (LA:?)
SaaraN--34--Neljäs--Tyks
Iikku90/ 24/ 3./ SeKS
Koikoi/33/3.lapsi/?
mirkkunen_ / 25 / 2. / NKL

3.9.2014

susanna85/28/kolmas/tays
nurmo/2,/K-SKS
Mei*/32/3.lapsi/K-HKS
Ilokarpalo / 34 / eka lapsi / KOS (tai NKL/Jorvi)

4.9.2014

Sorel/30/2./NKL
Joiku / 33 / 1. lapsi / PHKS
Joannet85/28/2.lapsi/SatKS

5.9.2014

plussatuulia/28/3.lapsi/phks
Anskuikkeli / 21 /2 lapsi / KYS
MirkkuF 41v toinen Tyks

6.9.2014

Titiu/34/kolmas/
Toiveilija/ eka lapsi/ PKKS
Fyi / 32 / 1. lapsi/ JS


7.9.2014

Pauliinali/ 2.lapsi
Simppu / 24 / toinen / NKL
femmefatale/29vuotias/3lapsi/KS-ks
Hansteri/5.lapsi/KAKS
EnniEmilia,/ 28.vuotta/ 3.lapsi

8.9.2014

Elm4 / 24 / 1.lapsi / OYS
Hämy22/22/esikoinen/OYS
Oktonautti/34/2./Jorvi

9.9.2014

Sasse /2. lapsi / KOS tai JS

10.9.2014

eva-maria/31/5/Jorvi
Norpu/toinen/JS
Avellan/24/1./

12.9.2014

RauRau/ 30/ 2. lapsi / SEKS
pampulax, ikä 33, 6.lapsi, Kaks.
Hanix/38/3./HUS.
Aniko / 34v / 1. / KOS

13.9.2014

viltsu92/21/1./TAYS
TiiKet / 24 / toinen / NKL?
Minttu-Lilja 28, eka
jennu91/22/ensimmäinen/ KOKS

14.9.2014

Riekonmarja, 40, lapset -08 ja -11
Myssypingu/32/6.lapsi
Daesha /21v/1./SatK
Lindacandy/20/2./KOS

15.9.2014

Johanna75 / 6:des lapsi/ Kanta-Hämeen keskussairaala


16.9

MANULI/ 24V/ TOINEN/K-PKS
nuorallatanssija / 27 / 1. lapsi / TAYS
Ceceli / 25 / 1. lapsi / PHKS
Leijona2014 / 31v. / 3.lapsi

17.9
mammaling / 37-v. / 2. lapsi / MKS
mimmu_/20/1.lapsi/VKS

18.9.2014

Kukkaislapsi / 35 / 1. lapsi / JS
Pöpö87/ 26 / kolmas / Tays

19.9

Fritang/21/1. lapsi/TYKS
Mimmu/28/2.lapsi/TYKS
Lumihiutale/23/1.lapsi

20.9.2014

Bhumi / 34 v / kolmas lapsi / Kätilöopisto
Nenna81/32/3. lapsi
Sandri / 24/ 1. lapsi
HoPe22 / 27 / 2.lapsi /
Emeli-/23/1.lapsi/SatKS

21.9.2014



22.9.2014

Sydäntähti / 28 / 3. lapsi / K-SKS
mmini/24/1./NKL tai KOS
Norppali/24/2/K-PKS

23.5.2014
Pahki /29/ 2.lapsi/PKKS

24.9.2014

Peikkotytsy/21/1./SeKS
pieniliekki/34v/4.lapsi/TYKS
Hepa_/25/2.lapsi/Tyks

25.9

Crocus76 / 37v / Kuudes / OAS
Seetri/ 4.lapsi
Kirppu.81 toinen lapsi, ikä 32, tays
aurinkoa83/30/2/JS tai KYS
mammaliini12/27/4.lapsi/oys

26.9

Sara / 28 / 2 lapsi / TAYS
Napsi / 31v/ 2. lapsi / HYS
Tuzzi/30v/2.lapsi/K-SKS
piretti / 22 / esikoinen / (KOS tai NKL varmaan)
must.ikka89/24/3lapsi/jorv

27.9.2014

aroon/21/2./KAKS

28.9.2014

smesmira/29v/3.lapsi/TYKS
Miumaukku / 34 /2.lapsi / OYS

29.9.2014

kadja123 / 25 / 2. lapsi / HYS

30.9

Carioca/29/kolmas/Jorvi

1.10.2014

Dolly04/ 29v/ 2. lapsi/ KOS

4.10.2014

iita_82 /2. Lapsi / Kys




Laskettu aika ei selvillä?
KapuH/21/2./JS
-miude-/29/toinen/K-HKS/



Menetyksen kohdanneet

SalVe
Santrana
Maikkukoo
Emotar
h3n3
äitii88
nelHM
Tyydeli
Kalpeakuu

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

FACEBOOK-RYHMÄÄN MUKAAN HALUAVAT VOIVAT LÄHETTÄÄ YKSITYISVIESTIÄ KapuH:LLE!
 
Viimeksi muokattu:
nuorallatanssija / 27 / 1. lapsi / TAYS ja se laskettu aika olis laskureiden mukaan 16.09.

Varasin ensimmäisen neuvolan 27.01 maanantaille, mutta että päästään varhaisultraan, niin varasin myös ajan yksityiselle puolelle ja se on jo maanantaina 20.01. Varhaisultraan pääsee viikon/kahden sisällä siitä, kun lähete on tehty. Periaatteessa tää toinen on vain nopea haastattelu, että saadaan lähete varhaisultraan. Mietittiin pitkään suuren hinnan vuoksi, mutta onhan sinne melkein pakko päästä ja tää polku osoittautui muita halvemmaksi.

Voi että, nythän sitä alkaa jo hiljalleen jännittämään :) Toivottavasti ultrassa löytyy reipas pikkuvauva kasvamassa siellä, missä kuuluukin.
Vielä ei ole mitään kummempia olojakaan ja se vasta jännittääkin! Turvotuskin tuntuu laskeneen, nyt pelkään menkkojen alkamista (keskenmenoa). Ei oo tissit kipeät eikä ole huono olo.. Pissalla joutuu käydä usein, mutta toisaalta nyt on pitänyt huolen myös siitä veden juomisesta. No, parin viikon päästä kai sen sitten tietää, mikä meillä on tilanne.
 
Kiitos uudesta ketjusta!

Tänään on ollut vähän helpompi päivä kuin eilen. Olen syönyt jotenkin onnistuneemmin ja useammin, eli oksentaa ei ole tarvinnut. Lähellä on ollut, hengittelyjä ja kaikkea joutunut tekemään, mutta silti. Työpäivä sujui myös paremmin kuin eilen, jaksoin tehdä ns. ylimääräistä lasten kanssa paremmin kun ruoka pysyi sisällä.

Yritän vieläkin sinnitellä, etten sortuisi tilaamaan varhaisultraa... Vaikka oireita on roppakaupalla, olen niin huolissani. Lapsille en ole uskaltanut kertoa, olen väittänyt oksentelun ja pahan olon johtuvan niistä migreenilääkkeitten lopettamisesta... He putoaisivat niin korkealta, vaikka kuinka yrittäisi kertoa ettei vauvaa ehkä tule, vaikka on raskaana.

Ensi viikko lähenee huimaa vauhtia, eli se aika, jolloin lupasin miehelleni soittaa neuvolaan. Hui!

Mimzy 7+2
 
Heips! Huhhuh, tänne pääsis taasen ilmouttautuu, ihanaa!! =)
Eli: Laskettu ois menkkojen mukaan 20.9, nelHM/31/5.lapsi/KYS

Tänään digillä varmistettu haaleat pc:n viivaset, mitä pari päivää saanut. Uskomatonta! Jännäilin vasta odottajissa "kesäkuun kullannuput 2013" pinossa=). Eli kuopus nyt 7,5kk vanha, yhdet menkat oli ja heti tulin raskaaksi. Tarkoitus ois, että olisi kuopukselle kaveri mahd. lyhyellä ikäerolla, kun isommat sisarukset jo isoja (10,9 ja 6 veet). Ja jos kaikki menee hyvin, niin ikäeroa tulenee 1.4kk about.

Minä imetän edelleen ja siitä koitunut iso murhe nyt, kun tissit hyytyvät kuin seinään ja vauva ei kertakaikkiaan ota korviketta mistään tai mitenkään. Väkisellä juotettu, mutta on se niin kamalaa.. Onneks on lääkäri-neuvola perjantaina, niin voi kysyä muutenkin neuvoa imetysasiassa raskausaikana.. taustalla neljä supistelevaa raskautta. Ei kyllä nyt ole mitään supisteluja vielä tullut. Imetän siis mahd. monta kertaa päivässä, että jotain edes saisi, mutta hylkiikin rintaa, yöllä syö hyvin ja maitoa tulee paremmin.

Ilon sekaisin tunnelmina tässä tyytyväisenä hiljaisessa talossa aamukahvia juon, vielä kun se alas menee =). Ihanaa.. kun kaikki menisi hyvin, niin lupaan itselleni nauttia tästä raskaudesta, olla huolehtimatta kiloista liiaksi (viimeks +24kg, joista kyllä lähes kaikki lähteny) ja yrittää liikkua alusta asti päivittäin jäämättä olojen orjaksi (muistakee, että oon näin sanonu :D).

Ihanaa odotusta meille syysvauveleiden äitylit :heart:

Nelli :heart:
 
Jes nyt onnistu puhelimella! Mulla pysyy yökkö olo pois jos syön niinku vähän väliä :D aamut kauheimpia ,hyvä et kahvia pystyy laittamaan ja hampaitten pesu on nyt yhtä tuskaa.sähköharjalla koittaa hitaasti pestä ja oksettaa niin kamalasti.se on kauhee tunne.illalla onneks onnistuu paremmin ettei jää hampaat ihan retuperälle.kovasti koitan myös lenkkeillä ,eilenkin kävin ja oli niin sairaan kuuma kun pääs vihdoin kotiin.tänään olis jooga ja en tiiättekö varmaan jaksa mennä.lapset jäis keskenää kun ukko töis..nuo varmaan ihan tyytyväisiä joskus olis jos saisivat ollakki keskenään kun tosiaan kohta jo 11 ja 13 mutta ihan äitin vauvoja vielä ovat :) no hyvvee aamun alkua kaikille yökkijöille :D
 
Kiitos Aurora81 ketjun luomisesta ja tietojen päivittämisestä! :) Toki saat jatkaa täällä, vaikka laskettu aika aikaistuikin. Oletan, ettei kellään oo mitään sitä vastaan. :)

Femmefatale: mä jouduin eilen jättää joogan väliin, vaikka tiesin että olis tehny hyvää (hatha-joogaa, sellaista rentoa ja aina saa soveltaa liikkeitä tai jättää väliin oman olon mukaan). En kuitenkaan jaksanu töistä palattua ajatellakaan uudestaan autoilua. Olis ollut n. 25min matka joogapaikkaan.

Koitin sit muutoin rentoutua. TV:stä tuli ihana Hercules Poirotin näyttelijän dokkari. Liikuttava, kun tyyppi on 25 vuotta näytellyt tuota hahmoa ja sit on kaikki Poirotit purkissa. Symppis se David Suchet <3 (Sori hehkutus, jos jotain ei yhtään nappaa! ;) )

Ja ei kun töihin.
 
Miten te jotka olette jonkun palkkalistoilla pärjäätte? Minulle on tässä kehittynyt jo sellainen päivärytmi että lounaan jälkeen kömmin päikkäreille ja nukun hyvinkin 2 tuntia. Tämä on mahdollista koska minulla on oma yritys ja kotitoimisto. Lisäksi mieheni on työtön ja hyvä kokki, hän laittaa meille aina ihanat lounaat. Yritän olla hermoilematta raha-asioista. En ole uskaltanut vielä edes katsoa millainen äitiysturvani tulee olemaan. Toivottavasti mies löytää pian töitä, ahkerasti on hakenut ja suomen kielenkin jo oppinut... hän muutti minun takiani Englannista Suomeen ja jätti uransa siellä joten itseäni saan syyttää :) No, asioilla on tapana lutviutua...

Mietin jo miten ihmeessä selviän huomisesta kun aamupäivällä on asiakastapaaminen. Oksennankohan kesken kaiken, äskenkin lensi yrjö :) Ilta menee isojen lasten tanssitunnille viemisessä... vietetään joka toinen torstai kaupungilla, syödään ja sitten mennään tanssisalille ja palataan aika myöhään kotiin sieltä. Joka toisena torstaina lasten isä hoitaa tämän.
 
Ihanaa kun muutkin miettii työasioita ja myös raha-asioita! Töissä täällä koitan möllöttää ja kellekkään en täällä ole vielä kertonut.kerron ennen niitä meidän helsingin juhlia helmikuun 13sta siis lähetään.onneks on torstai eikä perjantai 13sta silloin :) Miehellä epävarmemmat duunit kun mulla joten neuvola täti ssaa tyytyä siihen että käyn varmaan yksin neuvolassa jos ei ukko sit menossa vaikka iltaan tai vapaalla kun sen työtä ei tässä vaiheessa riskeerata.jännittää miten jaksaa työssä loppuun asti ,kesäkuun lopussa alkaa lomat ja sen jälkeen laskeskelin että äippäloma.jalkojen päällä olen jonkinverran ,istua saa.hoitotyö mutta yksityinen terveysasema eli ei vuodeosasto kuiteskaan ja asiakkaat käy ja lähtee.mutta silti miettii kuin jaksaa.sen näkee ajan kanssa. esimiehen reaktio jännittää ,varsinkin kun mun työn kuvaan tulossa muutosta.mutta saa se tämän asian niellä ,mulla vakipaikka :)
 
Meilläkin tyttö käy tanssissa useempana päivänä viikossa joten siellä vöyhötetään viikot.harrastuksia muitakin piisaa.eipä tule tylsää.onneks keskiviikko helpompi kun on vaan se oma jooga mistä voi jäädä pois :D ja kimppa kyydit meillä on kavereiden kans ni ei tartte ite kokoajan kuskata
 
Nostan hattua kaikille joitten lapset voivat paneutua johonkin harrastukseen noin, että harkkoja on monet viikossa... minä paha en jaksa enkä ehdi olla saattamassa. Tämä juontaa juurensa siitäkin että suurimman osan tyttöjen elämästä elimme kolmistaan, minä yksinhuoltajana. Uusi mies muutti luoksemme vasta puolitoista vuotta sitten. Ja tytöt käyvät koulua sen verran kaukana etteivät luokkatoverit kulje samoihin harrastuksiin samasta ilmansuunnasta. Mutta vietän ja vietämme kyllä lasten kanssa tosi paljon yhteistä aikaa, käydään luistelemassa / pyöräilemässä sään mukaan, katsotaan leffat kotona yhdessä (simultaanitulkkaan jos tarpeen) jne. Luulen että tätä kaikkea on helppo jatkaa perheen kasvaessakin.

Miten te muut arvelette että totutut perhe-elämän rutiinit muuttuvat uuden vauvan myötä, vai muuttuvatko?
 
Fritang, on kyllä pikkusen pienemmät hinnat tuolla! Mä oon kyllä aika huono tilaamaan netistä mitään, mutta pitää kattoa jos seuraavan satsin tilais sieltä.

aurora, kiitos uudesta ketjusta!

Ja voi että muakin haluttais käydä ultrassa niin pian kun mahdollista. Pitää vaan nyt hillitä. Tosin mähän en muista, millon mun edelliset menkat on ollut. Hmm.... :p Laskin siis la:n oletetusta ovulaatiopäivästä, osaan tunnistaa sen aika hyvin.

Mä oon opiskelija, että vauva syntyykin just sopivasti silloin kun syyslukukausi alkaisi. Olen nyt miettinyt, että pitäisi varmaankin tehä kesäopintointa joitakin asioita, ainakin opinnäytetyö olisi ihan kiva saada suht pian valmiiksi. No, pitää suunnitella keväämmällä sitten tutoropettajan kanssa.

Käyn myös osa-aikatöissä. Pitäisi nyt jo kertoa sinne, koska en ole varma, saanko tehdä niitä töitä raskaana mihin mut on perehdytetty.

Olen kertonut jo yhdelle hyvälle ystävälleni sekä äidilleni. :) Sanoin miehelle, että saa kertoa jollekin jos haluaa, onhan hänelläkin varmasti tarve päästä purkamaan näin iso asia. Kunhan ei koko suvulleen vielä huutelisi. :p Hän tosin toppuuttelee mua sen suhteen, etten kertoisi vielä kaikille vaikka vaikeaahan tämä on. En pystynyt olemaan kertomatta siitäkään, että yritämme lasta, olimme sitten aika avoimia sen suhteen. Se muuten vaikutti niin, ettei kukaan enää kysellyt, millon tulee vauva. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään käyty varhaisultrassa. Pieni löytyi kera sykkeen ihan oikeasta paikasta :heart:
Kolmen viikon päähän lääkäri määräsi jonkun kontrollin, siitä pitää vielä soitella neuvolaan.
Minut saa lisätä tuonne listalle. Hansteri/7.9/5.lapsi/KAKS
Olotilasta, vielä ei ole tarvinnut oksentaa mutta sellainen ihana lähes 24/7 kuvotus löytyy :) Paras apu tuohon kuvottavaan oloon on ollut ulkoilu. Nyt kun on tuota pakkastakin ihan kivasti. Ainut vaan, ettei ihan koko päivää pysty pihalla olemaan.

Nyt on lähdettävä marjapuuron tekoon, viime yönä iski himo siihen.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille :wave:
 
Mulla ei ole oikeastaan vielä minkäänlaisia oireita, mutta en ole siitä huolissani, kun oireetta meni myös kaksi aiempaakin raskautta. En ole koskaan joutunut oksentamaan raskauden vuoksi. Pitää koputtaa puuta. Ja ne kaksi aiempaa olivat siis tyttöjä, jos joku on taikauskoinen ;)

Eli töissä olen pystynyt olemaan ihan tavallisesti, ja illalla olen vielä jaksanut jumppaan. Yhdeksän aikaan on kuitenkin olo jo niin urvahtanut, että kymmeneltä viimeistään olen jo umpiunessa. Osansa voi olal kyllä silläkin, että syksyllä mitattiin matala hemoglobiini, pitänee taas muista syödä rautaa.... Nyt tiistaina olis työmatka edessä, joten onneksi tuo pahoinvointi ei ole läsnä.....
 
2.9. Koikoi/33/3.lapsi/?

Aurora81: Kiitos uudesta pinosta! Nyt mäkin uskallan ilmottautua, kun on päivittäjä. =)

Itsestäni hieman. Syyskuisia oon lukenut, vaikka en ole tiennyt olevani raskaana ja nyt, kun tiedän, synnytän kuitenkin viimeistään elokuussa. Jos nyt kuitenkin täällä kirjoittelisin, kun samoissa oloissa teidän kanssa menen. =)
Viime viikon tiistaina tein testin, vaikka menkkoja olisin odotellut vasta tän viikon lopulle. Olin kärsinyt jo viikon pahasta olosta ja niinhän se plussa kirkkaasti pärähti tauluun. Eilen pääsin (hieman onnettomaan) ultraukseen ja sain varmuuden, että joku siellä on ja vastaa jo ainakin viikkoa7+. Yhdet valemenkat mulla on siis ollut joulun aikaan.
Takana keskeytynyt keskenmeno, kaksi ennenaikaista synnytystä ja kohdunulkoinen. Kohdunulkoisen kokeneita täällä oli muuten muitakin, eikö? Oletteko päässeet automaattisesti varhaisultraan?

Bhumi: Hyvä kysymys tuo töissä selviäminen olojen kanssa. Mua pelottaa, kun olen kohta menossa töihin. Miten sitä jaksaa?
 
Kiitos tosiaan uudelle ylläpitäjälle ketjusta!

Minä olen töissä myymälässä, jossa kaikki tekee kaikkea. Työt voivat olla melko raskaitakin, mutta aika hyvin olen pärjännyt - tähän asti. Olen saanut syötyä niin vähän, että olo on todella heikko ja väsyttää vietävästi. Eilen vielä tuli ihan vähän ruskeaa vuotoa ja meinasin saada hermoromahduksen! Tänään sitten menin työterveyslääkäriin ja sain pari päivää vapaata, lisäksi on normivapaat eli yhteensä 6 päivää kotona olemista, aivan ihanaa.

Pomo oli niin ihana kun soitti mulle, sanoi että nyt mun pitää ottaa rauhallisesti ja ajatella vain itseäni, syödä mitä vain voin ja muistaa juoda nesteitä. Painotti vielä, etten saa murehtia liikoja enkä varsinkaan miettiä työasioita nyt vähään aikaan :') Pomo on siis vanhempi nainen, itsekin äiti niin ymmärtää mun tilannetta.

Mulla ei ole edellisten menkkojen jälkeen ollut mitään vuotoja, siksi se vähäinenkin järkytti. Lääkäri ei ollut kovin huolissaan, ei tullut enempää vuotoja kun tutki kohtua (joka on kuulemma vähän taaksepäin kallellaan, mutta ei vielä suurentunut kovin eli en ainakaan ole pitemmällä kuin oletettu) ja nyt sitten makaan ihan rikkipoikki sohvalla ja jännitän tulevaa. Hui. Piti taas tehdä digitesti, ettei viikot vain olisi vähentyneet, mutta edelleen 3+ näytti, aivan kuin 10 päivää sitten.

Vielä kolme viikkoa ekaan neuvolaan, jolloin olisi viikko 9+ meneillään. Miten ihmeessä jaksan odottaa?
 
Meitähän on jo hieno ja iso joukko syyskuisia rakkaus pakkausten odottajia :)
Tervetuloa uudet! Ja kiitos aurora 81 uudesta ketjusta!

Huh, kyllä väsymys on nyt oireista päällimmäisenä, voisin vain nukkua, onneksi nukkuminen on niin kivaa ;)
Suolasta tekee mieli ihan koko ajan, sitä pitää kyllä yrittää vältää, edellisessä raskaudessa turvotti niin paljon..jos nyt pystysi vähän kauemmin välttämään ne horror tukisukat :p

Vielä olisi viikko (!!) alkuraskaudenultraan, miten nämä päivät menevät vain NIIIIIIIIN hitaasti... Taitaa meillä kaikilla nuo ultrat olla nyt aika lähellä ja osa myös käynyt, kiva kuulla miten ne teillä sitten menee, paljon onnea ja pienten sydämien sykkeitä kaikille <3

Täälläkin raha- ja työasiat huolestuttaa, mulla ei ole edes vakkariduuni niin pitäis varmaan ottaa selvää miten tuet jne menee ja jossain vaiheessa kysellä palkanmaksajalta onko mahista sitten äippäloman jälkeen päästä takaisin töihin, toivon todella että on, tykkään työstäni! Ollaan miehen kanssa puhuttu, että hän jäisi myös kotiin pidemmäksi aikaa vauvan kanssa, siihen taitaa olla nykyään hyvät mahikset.
Kaikki vauvakamatkin on tullut jo vuosia sitten myytyä,annettua eteenpäin eli hankinnat pitää aloittaa ihan alusta. Kirppiksiä vaan kiertämään ja kunhan ystäväpiirille kerron tästä pikku ylläristä niin sieltäkin varmaan löytyy jotain tavaroita.
Kyllä niihin silti saa rahaa uppoomaan.. Jospa nyt vielä malttais vaan päivän kerrallaan :D

Hanix 5+5
 
Heips. Arjesta työssä jaksamisesta ym. jutusteltu. Mähän oon vielä äityslomalla, vakityötä ei edes ole. Ajattelin, että jaksasiko jonkun pätkän käydä tekee kevättalvesta, mut toisaalta en tiiä rasakinko vauvaa jättää.. ja kun on toistaseks ihan tissinlutkuttajakin, niin en mä voi koko päivää poissa olla. Ja en mä varmaan oikeesti kykene, kun neljästi jo supistelut alkanut rv20 -> ja siitä mä jäin viimeksikin pois töistä.
Meillä onneks suht isoja nuo muut lapset, niin apua on.. kunhan tässä joskus kerrotaan, niin sitten varmaan ymmärrystä ja apua eri tavalla liikenee.

Soitin neuvolaan, lasten- sekä äitiys ja kysyin imetysasiaa, miten sen kanssa fiksuinta ja suositelluinta. Lastenneuvola ei suosittele, äitiysneuvola taas kehottaa oman jaksamisen takai harkitsemaan. Mielellään imettäisin, koska on niin helppoo eikä kyllä osaa korviketta edes ottaa. Mutta jos mä ihan zombieks tässä meen tai muuten vaikuttaa oloon huonosti, pitää varmaa jättää pois sit. Muilla kokemuksia tällasesta tilanteesta?! Eka neuvola ois 17.2, rv 9+1. Toivottavasti sinne asti päästään.

Oloja on jotain: väsyttää iltasin, aamusta energiaa eikä jaksa nukkua pitkään. Ruoka etoo ja syön melko vähän, koska siitä tulee vaan paha olo ja turvottaa. Maha siis tosi pömpöllään turvotuksesta, kohta joku epäilee tosiaan jo jotain vaikkei se pieni siellä vielä näykkään :D. Se varmaan aika äkkiä pöllähtää tuossa, kun varmaan ei ole iha palautunut nuo liitokset vielä. Iso maha aina ollut ja aikasiin näkynyt.. ja viimeks se laskeutui rv28 eikä siis koskaan noussut ahdistamaan ja painamaan keuhkoja tai tonne ylös.

Vähän mietityttää oma jaksaminen, mutta on muutoin niin hyvä tilanne perheessä ja kaikki hyvin, niin yhdessä me jaksetaan =)
 
Tosiaan, nelHM, mullekkin olet tuttu kesäkuisista! :D Tervetuloa syyskuisiinkin :LOL: :heart:

Tänään oli hullun rankka päivä kun piti käydä ajamassa kakkosvaihe ajokorttiin. Väsytti pirusti ja reipas 9 tunnin päivähän siitä tuli. Nyt väsyttää ja olen viimeksi syönyt aamulla kaksi leipää. Olo aika heikko.

Mahaan ja selkään särkenyt tänään ihan älyttömästi :/ Toivottavasti kuuluu vaan asiaan..

6+?
 
Plää, ei vieläkään mitään olotiloja. Mä melkein karehdin teitä, joilla on vaikka vähän oksettava olo, rinnat arkana tai vaikka niitä mieliherkkuja..
Muttakun ei, vaan tää turvotus ja siinä kaikki. Toivottavasti saan ajan suht nopsaan sinne varhaisultraan, että pääsee ajoissa kuulemaan tuloksen. Ettei sitten tarvi jännittää enää..
5+1
 
En mää jaksaisi yksin tuota harrastuksiin kuskausta. Meillä siis tytöllä kahet tanssiharkat ja niistä välillä tuntuu että toiset liikaa.sitten tytöllä vielä askartelukerho.pojalla vaan sähly ja mulla jooga,mutta siinäkin riittävästi. Hieno on yhdessä touhuaminen.liikaakaan harrastuksia ei saa olla :) jokainen voimiensa mukaan ja harrastukset sun muut on yliarvostettuja nykyään ja yli hintaisia! Meillä muuttuu elämä kyllä vauvan tulon jälkeen.nyt jo eletty kahden isomman ja miehen kans sellasta arkee et käydää ukon kans lenkillä ja kaupas yhdessä.sit jää tollaset et lapset jäis kotiin.jännittää mun porukoille kertominenkin kun olettavat ettei enään tuu ja isä varsinkin aika ura keskeinen ja ehkä ajattelee että kaksi ois piisannu.mutta eihän muiden elämä voikkaan kukaan muu päättää.
 
Pakko tulla nurisemaan, koska en voi uskoa tätä hommaa todeksi! Olen nyt itsekin kovasti (yksityisen) varhaisultran kannalle päätynyt, mutta hinnat on jotain ihan älytöntä. Kolmesta paikasta kysynyt (Mehiläinen, Gyneko, Terveystalo) ja kaikissa hinta nousee reippaasti yli 200€, jopa lähes kolmeen sataan. Näin siis Oulussa. Mikä ihme siinä hommassa maksaa?

En jaksa tätä paniikkiahdistusta, olen kyllä ihan hermoraunio helmikuun puolessa välin, kun vihdoin pääsen ihan neuvolassa varattuun ultraääneen. Toivottavasti edes silloin.
 
Mä en tiedä kuuluisinko paremmin tänne vai tonne elokuisiin. Virallinen laskettu aika on 28.8. mutta mulla on pitkä kierto niin oikea päivä on varmaankin lähempänä 31.8./1.9. Alkuraskauden ultra antoi samoja viitteitä, kuukautisista laskettuna olis ollut 6+5 mutta mitta vastasi 6+2. Lisäksi esikoinenkin syntyi melkein 2 viikoa la:n jälkeen, joten oletus on, että yli tämäkin menee. Mutta toinen lapsi kyseessä ja ikää mulla 33v. :) Nyt taitaa olla menossa virallisesti 7+6.
 

Yhteistyössä