Syyskuun Söpöläiset 2014 -tammikuussa-

Huh huh, ihan kylmät väreet hiipii noita Riekonmarjan raskauden vaiheita seuratessa, toivotaan että epävarmuus raskauden jatkumisesta jäisi nyt vihdoin tähän!!

Napsille myös voimia tuleviin päiviin, toivottavasti väärä hälyytys! :\

Omat olot ja murheet näiden rinnalla mitättömän pieniä, mutta jatkuva nälkä ja herkistynyt hajuaisti vaivaavat ja ärsyttävät täällä :S Muilla samoja harmituksia?
 
Ihania uutisia Riekonmarja! Melkein itken täällä sun puolesta kun kaikki hormonit päätti hyökätä samaan aikaan =) Todella kiva lukea tämmösiä positiivisia yllätyksiä.

Huh huh, tää 24/7 krapula ei kyllä päästä helpolla. Sea Bandin pahoinvointirannekkeet kävin ostamassa viime viikolla, mutta joko ne ei oikein auta mulla tai sit en osaa asetella niitä oikeisiin kohtiin. Jotenkin tuntuu, että ne aina valahtaa ajan kanssa alaspäin... Ja töissä oon koittanu vetää hihaa eteen ettei ne, jotka tietää mitä ne on, osaa aavistella :whistle:

Pe-ilta ois sit työkaverin läksiäiset (baarissa) ja oonkin tässä koittanu miettiä vetoonko tipattomaan tammikuuhun, johonkin antibioottikuuriin vai vetelenkö pokkana vaan alkoholitonta drinksua ja toivon ettei kukaan huomaa. Yks työkaveri epäili jo marraskuussa, että oon raskaana vaikka sillon olin kyllä ihan mukavuussyistä autolla liikenteessä. On tää jännä kun pitää olla hirveet perustelut.
 
Täällä on niin paljon tekstiä ja uusia ettei tiedä, mitä kirjoittaa. Tervehdys kaikille!

riekonmarja: Siellä taidetaan elää aikamoista tunteiden vuoristorataa! Onnea kuitenkin ja toivottavasti pääsette miehen kanssa asian kanssa sinuiksi. Tuohan on nyt teille niin vain tarkoitettu!

Täällä ajoittaista pahaaoloa. Hermot jotenkin kireällä. Huomenna neuvolaan turisemaan.
 
Keskenmenoista sen verran, että mulla on huonoja kokemuksia julkisen puolen toiminnasta. Ei ne alkuraskauden keskenmenoissa ala mitään ultraamaan, käskevät vain odotella. Ja se keskeytynyt keskenmeno, mikä mulla oli, olis saanut odotella np-ultraa, jos en olis ite käynyt yksityisellä, kun aavistin, että kaikki ei ollut ok (ei kuulunut sydänääniä ja oireet loppuivat).

Ihmeellinen kyllä Riekonmarjan tarina! Onkohan tuolle jokin selitys olemassa (myöhäisempi hedelmöitys, mahd. 2 alkiota ollut?). Toivottavasti tosiaan nyt kaikki menee hyvin!

(.) Mulla tippuu paino, kun en pysty syömään. Tai jos syön, niin joudun oksentamaan, joten mieluummin syön vaan sen verran ku on pakko. Naama on sen verran jo harmaa, että en ihmettelis, vaikka töissä alkaisivat kohta epäillä jotain. Illat menee maatessa, ei kykene mihinkään. Mutta toisaalta tuntuu, että töissä käynti auttaa siihen, että menee päivät nopeammin.

Meelia 8+2
 
mirkkunen_ Oho, mikä tarina teillä on! Onnea ja tervetuloa mukaan!

Muillekin uusille tervetuloa! =)

Riekonmarja Huh, sun tarinalle ja onnea odotukseen! Kyllä nyt loppumatka sujuu varmasti hyvin!

Napsille tsemppiä epätietoisuuteen – on kuitenkin vielä mahdollisuus, että kaikki on hyvin :)

Simppu Kiitos tuosta lahjatilaus-linkistä. Koala riippukeinua olin ajatellut vauvalle ensisängyksi ja sehän näytti olevan yhtenä lahjana! Kun joku vauva-aiheinen lehtikin tekisi mieli tilata, niin tämänhän voisi totta tosiaan kikkailla… :D Ehkä kuitenkin vasta sen nt-ultran jälkeen.

Tsemppiä muillekin pahasta olosta kärsiville! Mä vaan välillä joudun oksentelemaan, kun menee useampi tunti syömisestä… :x Töissäkin on pitänyt käydä oksentamassa ja olinkin pari päivää poissa, kun oli yksinkertaisesti niin huono olo. Pomolle kerroin syyn poissaololle ja sain valtavat onnittelut sekä paljon huolehtivia neuvoja :) Jostain syystä illalla on kuitenkin kaikista inhottavin olo… Ei oikein voi tehdä muuta kuin maata sohvalla. Koko ajan en kehtaa miehellekään valittaa, vaikka yritän kyllä raportoida olotiloja. Huomenna muuten ensimmäinen neuvola! =)

Joiku ja 8+5
 
Täällä menossa 9+1 ja vein eilen labraan pissanäytteen ni pissatulehdushan se! Murr!! Ja ihan oireeton siis... Eilen jouduin töistä lähtemään kesken päivän kun tuli migreeni. Kyllä nyt vähän potkitaan päähän :( no mutta sentäs nt-ultra aika tuli ja se on 17.2 Jeee!!
 
Ihanaa, Riekonmarja! Ei voi olla muuta kuin onnellinen sun puolesta. Varmasti olo on erittäin huojentunut pitkän epätietoisuuden jälkeen.

Sorel, kiva kuulla sunkin kokemus. :) Hintakin vaikuttaa olevan halvimmasta päästä, mikä kyllä kelpaa.

Napsi, voimia! Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin.
 
Fritang siitähän minäki viime syksynä aloin epäillä kun oli pissatulehtuksen oireet täysillä mut sit testit näytti puhdasta. Siks tein testinkin kun kysyivät että olenko raskaana että osaavat määrätä oikean lääkkeen tulehdukseen, ja sanoin että no en tiedä mutta voin mä testin tehdä varmuudeks. Ja plussahan sieltä pärähti! Eli oireet oli muttei tulehdusta. Oireet helpotti sitten siinä viikon parin sisällä! :)

IHANIA UUTISIA Riekonmarjalla ja toivon että napsi saa samanlaiset uutiset ja pieni sydän siellä sykkii!!! :) Tosiaan tästä ryhmästä on ihan tarpeeksi jo tippunut kyydistä!

Avellan mulla ihan samoja vaivoja, tää herkistynyt hajuaisti on kyllä ärsyttävä :D Siis ihan kaiken haistaa ja suurin osa hajuista on jotenkin vastenmielisiä ja kuvottavia.. :/ Nälkääkin on sitten illalla kun pahoinvointi helpottaa. Ja nukkumaanmennessä on aina sellanen olo että pitäis jotain vielä syödä. Viime yönä kävin kolmen aikaan tekemässä itelleni leivän et sain nukahdettua kun muka oli taas niin kova nälkä :D

Kylläpäs mulla nyt on monelle asiaa, mutta siis Aniko, kuulostaa siltä että sul on liian löysät rannekkeet, mulla ne ei kyllä pääse tosta kauheasti liikkumaan kun se kuulakin on niin porautunut ranteeseen että jäljet jää. Ja mul on aika ohuet ranteet kuitenkin. Jos se heiluu miten sattuu niin kannattaa kokeilla vaikka lasten kokoa, jos ranne on siis ihan hengettömän ohut! :)

Mulla on eri kokemukset julkisen toiminnasta kun Meelialla, mut lähetettiin samantien ultraan kun oli alavatsakipuja viimeksi, jo siis sellaisilla viikoilla kun mitään ei ois pitänytkään vielä näkyä. No ei siellä sit mitään tosiaan näkynyt ja laitettiin toinen ultra-aika vähän myöhemmälle. Mut neuvoloita ja lääkäreitä on joka lähtöön.
Huomenna on se varhaisultra ja jännittää ihan hirveästi! Purskahtelen hermostuksissani itkuun milloin mistäkin tyhjänpäiväsestä.. No ehkä huomenna helpottaa!! ^_^ <3

Maikkki & minimöö 9+5 (ja jos varmistuis viikotkin huomenna)
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Siis ei oo todellista. Just kirjottelin tunti sitten, että piilottelen pahoinvointirannekkeita töissä. Istuttiin sitten isommalla porukalla kahvihuoneessa ja hihat oli päässy vähän nousee. Yks työkaveri sit siinä et "mitkä noi on??" ja osotti mun ranteita. Iski pieni paniikki ja sopersin jotain et mitkä...? Ja sit olin et kerron sulle tossa myöhemmin (oli onneks sellanen läheinen työkaveri kenelle olin joka tapauksessa kertomassa piakkoin). Toivon, että kukaan ei kiinnittäny tähän kysymykseen huomiota ja kyllä se keskustelu lähtikin siitä sitten toisiin aiheisiin, mut huomasin et muutama jäi kyllä odottaa mun vastausta. Damn! ;)

Ja mulla kyl kans jää rannekkeista punertava jälki ja en usko että sitä lastenkokoa kuitenkaan pystyisin käyttämään. Mut ehkä tää vaatii totuttelua.
 
Täällä tullut hirmusti juttua! Hyvä.

Tervetuloa uusille jälleen kerran. :wave:

Riekonmarjalla ollu melkosen jännä alkuodotus mut toivottavasti nyt alkaa mennä tasaisemmin!

_mirkkunen on saanut melkoisen lahjan, kierukan läpi. :D Nää on niitä juttuja mitä kuulee muttei koskaan usko. Tai no siis uskoo tietenkin mut siis ettei oo sattunu läheisille niin ne on niin "kaukaisia". Melekosta selitystä. Mutta onnea siis! :flower:

Oireita ei kauheesti itseltä löydy. Edelleen jäätävä väsymys. Nälkä iskee sekunnissa ja tuntuu ettei siitä selviä. Naama kukkii iha hurjana ja kipeänä. :(

Eka neuvola oli tänään. Siellä LA määrittyi 1.9. Kuunneltiin myös sydänäänet ja ne löyty heti ja tosi vahvana. :heart: Neukkutätikin ihmetteli onko viikkoja jo enemmän. :D Jospa ne äänet enteilisi hyvää.. Nt-ultra on 20.2 jolloin viikkoja 12+3. Verinäytteen kävin antamassa samalla reissulla joten sekin alta pois. Lääkärineuvola on 12.2 jolloin viikkoja 11+2.

Tine ja vahva syke 9+1
 
Riekonmarja onnea!!! Toivottavasti uutiset on jatkossakin hyviä!

Noi käytännöt keskenmenojen suhteen vaihtelee tosi paljon kunnan ja tilanteen mukaan. Mulla käynyt hyvä tuuri ja olen aina päässyt ultraan. Mikkelissä tosiaan ainakin silloin oli sellainen tosi mukava päivystävä mieslääkäri, joka heti toisen keskenmenon kohdalla, vaikka viikot oli vain 5+0, ultrasi ja lupasi mulle alkuraskauden ultran seuraavaan raskauteen mielenrauhan vuoksi.

Mulla maha niin turvoksissa, että varmaan aika moni arvaa, mutta minä kyllä kiellän asian, vaikka suoraan kysyttäisi. En halua kenenkään tietävän, ennen kuin mulla on lähes varmasti loppuun asti menevä raskaus, eli ehkä sitten np-ultran jälkeen. Kukaan muu ei tiedä, kuin mies ja minä.

Oireet kyllä lisääntyy koko ajan, tänään ollut jopa se raudan maku suussa, jonka hyvinkin kuopuksesta muistan... pissattaa koko ajan, ummettaa, alaselkä ja nivunen kipuilee (!?!). Matalat äitiysfarkut ollut jalassa jo viikon, muita ei voi pitää. Parina iltana ihan järkyttävä paha olo, enimmäkseen kuitenkin sellainen etova ruokahaluton olo.

Yli kaksi viikkoa pitäisi malttaa vielä varhaisultraan. huoh.
6+1
 
Riekonmarja, ihana yllätys.. varmasti monenlaista nyt mielessä. Toivotaan, että menee loppuun asti ei niin dramaattisesti! :)

Napsi, paljon voimia ja tsemppiä, toivotaan että kaikki kuitenkin olisi hyvin.. tarrasukkia!! :)

Tänään on sitten käyty varhaisultrassa. Siellä näkyi pienen pieni sydän sykkeineen oikeassa paikassa. Alkio vastasi viikkoja 7, kokoa tuolla ihmeellä on huimat 9,5mm:heart:
Löytyipä sitten vasemmasta munasarjasta myös kysta, mulla ollut aikaisemminkin. On sitten itsestään puhennut. Lääkäri sanoi sen olevan harmiton ja ultrissa sitten seurataan samalla sen kystan kehitystä.

jennu91 ja tirppa 7+3
 
Hei vaan kaikille!

Täällä ei ole vieläkään oikeen minkäänlaisia raskaus oireita. Paitsi ihan jäätävä turvotus. Pakko siirtyä mammahouisuihin kun omat kiristää ihan hirveesti. Onko hyviä keinoja turvotuksen vähentämiseksi? Oon nyt juonu valkoistateetä,syönyt ananasta ja mansikkoja ja liikkunut, mutta ei oo vielä vaikuitusta. Vettä vois tietty juoda vielä vähän enemmän.

Riekonmarjalle tsemppiä tunteiden vuoristoradassa. Onneksi siellä on pikkuinen kyydissä! Tippa tuli linssiin kun luin päivitystä.

Napsille kans voimia ja toivotaan,että kaikki menee hyvin! Itellä on kans kokoajan pelko,että jotain tapahtuu.

Te joilla on useampi lapsi. Missä vaiheessa ootte siirtäny lapset omaan huoneeseen? Mietin tässä jo tulevaa,että millonkahan sitä pitäisi alkaa kokeilemaan.

Minulle voisi päivittää tietoja.
29v ja PKKS
 
Moi!

Täällä ihan uusi! Viikonlopun aikaina tehnyt testejä ja saanut 3 plussaa. Soittanut neuvolalle joka sanoi että laskettu aika olis 16.9.

Ensimmäinen neuvolakäynti on 17.2. Jännitän aika paljon ja en okeasti vielä usko että olen oikeasti raskaana. Omalle äidille kerroin jo sunnuntaina ja eilen soitin appivanhemmille.

Oireet on väsymystä, pahoinvointia ja tissit sattuu ja ovat turponneet.

Siis:
Ceceli / 25 / 1. lapsi / PHKS
 
Ihan pakko kertoa päivitystä tilanteeseen ja esimerkki siitä miten jännästi meidän terveydenhuolto voikaan toimia :headwall:

1. Soitin aamulla sairaalaan ja kerroin tilanteen. Sieltä vastasi kyllä tosi myötätuntoinen kätilö, mutta hoitoa ei ollut tarjolla vaan kehotettiin seurailemaan kotona olotilaa ja vuotoa. Siis siitäkin huolimatta, että viimeksi tuli ihan saman verran verta ja km se lopulta oli viikkojen päästä.

2. Soitin neuvolaan. Sieltä terkka kävi kysymässä neuvolalääkäriltä, että miten kannattaa toimia. Lääkäri käski soittamaan terveyskeskukseen ja pyytämään lähetettä äippäpolin päivystykseen jotta pääsisi ultraan. Käski sanoa, että hän oli ohjeistanut näin. Jäi epäselväksi miksei tämä lääkäri voinut kyseistä lähetettä kirjoittaa itse, mutta minkäs tuolle nyt sitten voi :confused:

3. Soitin terveyskeskukseen. Sieltä sanottiin, että tämä ei nyt ole varsinaisesti päivystyksellinen asia (jaa?) ettäkö tänään hoituisi, mutta kannattaa soittaa huomenna heti aamulla. Jos sitten saisi lääkärille ajan. En nyt vain tiedä miten se huominen päivä olisi erilainen kuin tämä päivä mutta jotain maagista siinä varmaan on :kieh:

Tuohtumus näkyy paistavan kirjoituksesta suht hyvin läpi ja kuvaa olotilaa melko osuvasti… Varhaisultra meillä olisi ollut 10.2 mutta aikaistimme sen nyt maanantaiksi 3.2 koska silloin olisi viikot 6+3 ja hyvällä tuurilla sieltä jotain voisi jo näkyä. Kiitos teille vinkistä tutustua Femedaan, sain sieltä ajan täällä paljon kehutulle Olaville ja toivon saavani selvyyden tilanteeseeni pikimmiten. Mieskin pääsee mukaan kun esikoinen menee mummoilemaan hetkeksi. Saattaa tulla melko pitkä viikonloppu.

-Napsi 5+4(?)-
 
Napsi: Järkyttävää pompottelua terveydenhuollossa! Yritä nyt kuitenkin olla pää kylmänä vaan. Keksi jotain intensiivistä tekemistä, jotta saisit ajatukset muualle. Meillä on monesti kaapit siivoutuneet yllättävän tehokkaasti. Odottavan aika on tuskaisen pitkä. Tiedän sen (monesta) vastaavanlaisesta tilanteesta. Toivoa kuitenkin on. :hug:
 
Riekonmarja ihanaa! Taitaa olla niin ettei miehesikään pian tahdokkaan enään luopua kun on kertaalleen joutunut luopumaan ajatuksesta.Toivotaan nyt että kaikki on hyvin ja napsilla kanssa. Minä kanssa tahdon tuon riippukeinu tilaajalahjan ,vielä en uskalla tilailla mutta myöhemmin.Miehelle jo näytin ja se luuli et se on meille :D ja sanoin et tilaan vauva lehden niin ihmetteli mitä me sellasella tehdään etteikö osata hoitaa vauvaa? Mies ja yksi lokeroiset aivot :heart: vkot nyt 8+2 tai sinnepäin
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: piretti
Voi hurja mitä käänteitä! :O Ihan on jännittänyt lukea näitä viestejä läpi.
Riekonmarja, vitsit mikä ilouutinen!! ja toivottavasti saan lukea täältä vielä iloisen käänteen myös Napsi siun osalta! :hug:

huhuh.. oireista on tainu olla puhetta... monella muullakin siis ollut ummetusta :D Mulla oireena myös ummetus, jota ei siis juuri koskaan ole.. sekä aivan hullut ilmavaivat, kun täytyy varoa nauramasta liian kovaa töräyksen pelossa :LOL:
Turvotuksen huomasin etenkin tänään, kun pääsin flunssaltani ylös, ulos ja luennolle. Siellä sitten istuin ja mietin avatakko nappi vai ei..
Väsymys on myös kertakaikkiaan mahdoton.. vaikka kuin yritti keskittää ajatukset käsiteltävään aiheeseen, niin ei. Minä se vaan oon pilkillä :wave:

Vielä ei ole sen pahempaa pahoinvointia, kuin etova olo ja ruokahaluttomuus. Illaksi onneksi helpottaa, niin saan kirittyä syömisiäni, kun ei päivällä tule tosiaan juuri syötyä.
Selkein mun oire on kyllä rintojen aristus, koska kaikki muu voi yhtä hyvin johtua tästä miun flunssasta. Koskaan aiemmin mulla ei ole ollut rinnat näin kipeät ja painavan tuntuiset.

Niin ja se piti vielä sanoa, että se on hauska muuten kuulla noita miten miehet reagoi asioihin, kuten toi vauvalehti heh! :D

Piretti ja Pirpula 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Napsille toivon kovasti tarrasukkia ja hienoa kuulla tosiaan tuollanen tarina Riekonmarja:) Täällä on tänään oltu huimauksessa ja rytmihäiriöissä, kai nekin tähän kuuluu, inhottavaa kun aamulla alkoi jo. Unettomia kylmähiki mummotauti öitä tulossa luultavasti myös lisää, ah ihanaa. Näkeeks joku muu painajaisia? Mä kestän nää kaikki ja tän kauheen tissikivunkin, kunhan selviäisin pienellä pahoinvoinnilla vaan. Kaks viimesintä raskautta olen voinut pahoin sen 9kk, nyt odotan joka aamu että joko se tänään alkaa..... Tietysti mä oon nuppi sekaisin muutenkin ja mietin oonko mä hullu ja jaksan tän taipaleen ihan yksin ilman miestä.. sisulla jos ei muuten:)

smesmi ja salamatkustaja 5+2

smesmira/29v/28.9/3.lapsi/TYKS kokeillaas uusiks punasel et pääsis listaan:D
 
Heissunhei! Täältä ilmoittautuu yksi uusi syyskuun söpöläisen odottaja.
LA 14.9. Ja ensimmäinen neuvola on jo takana. Viime viikolla iski joku oikein kunnon hormoonimyrsky päälle ja tähän päivään asti on oksennettu oikeen urakalla.. Tänään ei vielä. (Koputtaa puuta) Väsymys on kova mutta innostus vielä kovempi, ensimmäinen kun on niin kaikki on ihan uutta.
Eli Daesha 14.9./21v/1./SatK
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Tervetuloa uusille! Smesmira tsemppiä odotukseen! Eiköhän sitä hyvin suju ilman ukkoakin.tiedän muutaman ystävän ja ovat selvinneet ja yksikin on nyt 3 lapsen yh ja tämä nuorin (ihan "yksin" odotettu) on sisarusten lellikki ja tietenkin todella rakastettu. Ei ne miehet vaikka sellainen olisikin aina tilannetta helpota:) otat lunkisti ja omien voimavarojen mukaan.Ihanaa kun on niin erilaisia äitejä.

Mulle kävi tänään kauhee tai sellainen kauheehassu tilanne.Tilasin sen himoitsemani feta-broiler salaatin työpaikalla.Fetaa aika vähän siinä ja tehään suoraan tuoreista siinä paikanpäällä eli ei valmiina rasioissa,tehdään lautaselle, niin otin sitten vaikka en aio tätä salaattia jatkuvasti alkaa syömään.Mulle tuotiin sitten väärä salaatti missä oli fetaa ,broileria ja aurajuustoa! Kauheeta kun aattelin et vähän vaan fetaa ni sit tuodaanki väärä missä auraa! Söin nyt sen kuitenkin vaikka maistui jo suussa kamalan suolaiselta.
En edes antanut palautetta.Yksi täytekin puuttui minkä tilasin. Huvittava reissu kun tuollasta pahetta olin syömässä ja tulikin kaksois pahe ilman omaa tahtoa. En varmaan enään sitä tilaa,tuli jotenkin yökkö olo jo siinä syödessä
 

Yhteistyössä