Syyskuun Söpöläiset 2014 -tammikuussa-

Olipas tänne tullut paljon tekstiä muutamassa päivässä kun ei ole jaksanut saatika sitten ehtinyt koneelle..
Tänne iskenyt nyt niinkin v-mäinen vaiva kuin tod. näk. bakteeri-vaginoosi, huomenna varailen lääkäriaikaa.. Muilla ollut raskausaikana, onko hoidettu?
Lisäksi nyt ilmennyt samaa kuin esikoisesta raskausaikana, kyljellään nukkuessa lantio puutuu tyystin, yh kurja vaiva, valvottaa..
Pahoinvointi oli nyt viikonloppuna pahimmillaan, nyt ollut useamman viikon sitä 24/4 pahoinvointia, tänään ehkä jo vähän parempi, ruokakin on maistunut..

Meillä on ensi viikon pe ulta, yhyy miten sitä jaksaisi odotella sinne asti!! Vielä ei olla kerrottu kuin ihan lähimmille ystävilleni ja parille sukulaiselle, mies ei ole kertonut kenellekkään.. Ehkä sitten ultran jälkeen ilmoitellaan jo muillekkin.. :) Esikoisesta kerrottiin kaikille joskus rv5+ uutenavuotena :D

Jooh, jospa sitä painuisi pienen iltapalan jälkeen pehkuihin, väsymys edelleen ihan järkkyä..

KapuH & jiri n.8+6
 
Teille yksityisellä ultrassa olleille heittäisin kysymyksen että paljonko olette siitä saaneet kustantaa? Itsellä olis kova hinku päästä näkemään ja kuulemaan masuasukki, vaikka eka ultra olisikin vasta 3.3. Josko silloin itsekin uskoisi että tää onni on totta :) kun viesteistänne päätellen voisin sinne varhaisultraan jo mennä kun viikkoja on 7+4 ? Oon ihan pihalla kaikesta näine oloineni ja kysymyksineni kun en ole vielä ehtinyt saada paljoakaan tietoa kasaan :)

Daesha ja pilkku 7+4
 
Hei ja kiitos onnitteluista! Ihan ihmeissäni olen täällä päivän ollut... :) Eli hedelmöittyminen oli kai sitten tapahtunut viikkoa myöhemmin, tai sitten alkio on osannut piilotella itseään tosi tehokkaasti... Siellä se ihana kuitenkin paikallaan oli.

Pidän myös peukkuja Napsille. Nyt toivotaan, että kaikki pelot saa meiltä jäädä. Malttia maanantain odotukseen!

Tervetuloa kaikille uusille. Pitää nyt lukea vanhaa ketjua ajatuksella läpi, että tietää missä mennään. Olin pois täältä palstoiltakin pari viikkoa, kun luulin etten raskaana enää ollut...

Onko kenelläkään muuten odotusajasta julkista blogia? Minulla on yksi. Olisi kiva listata niitäkin. :)
 
pahki meillä siirtyivät lapset yhtäaikaa lastenhuoneeseen kuopuksen ollessa noin 8kk ja esikko on silloin ollut reilut 2v. Jäin oikein miettimään että noinko kauan mutta näin se vaan meni,ei haluttu laittaa pientä esikkoa yksin huoneeseensa kun vauva kuitenkin nukkui meidän huoneessa, joten hänen sänkynsä oli myöskin meidän makkarissa. Vauva nukkui perhepedissä niin siinä isompi meni kyllä paljon vähemmällä vaivalla siellä myös, eikä tullut yöheräilyjä ja viereenkipuamisia kun meidän sänky oli metrin päässä :D


smesmira
koitin tänään käydä salilla (aika surkeaksi yritykseksi jäi) ja tuli pitkästä aikaa kunnon rytmihäiriöt, en edes muista milloin viimeksi. Ilmeisesti siis raskaus syynä tähän -.- Mullakin ollut tosi paljon pahoinvointia aiemmissa raskauksissa ja katsoin jo että kahdessa edellisessä alkanut 5+0 ja 5+1, nyt jo monta päivää kytännyt että alkaako jo vähän tuntumaan pahalta. Ei tunnu ei ja kun tänään on tuo maaginen 5+0 eikä VIELÄKÄÄN ole pahaa oloa niin alan kääntymään sen kannalle että hcg ei vaan nouse tarpeeksi ja kesken menee. Ahistoo! Ja toisaalta muistan että ihan tosissani viimeksi tuntui siltä että kuolen ku konttasin taas kerran pöntölle, en tietenkään edes halua sellaista enää. Kylläpä on vaikeeta |O

Milloin sulla on aiemmin alkanut pahoinvointi?

C& 5+0
 
Kiitos nuorallatanssija! Vois kai alkaa selvittää että löytyykö täältä pikkukaupungista tuohon varhaisultraan mahdollisuutta vai pitääkö lähteä kauemmas. Mulle totesi tänään jo yksi tuttu että olis tyttö tulossa kun olen oksentanut niin paljon ja ollut niin huonovointinen.. mies taas veikkaili poikaa. Kauhee kun porukka on jo niin aikasin pohdiskelemassa sukupuolta, itse kun haluaisin sen pysyvän yllätyksenä :) onko teillä muilla ollut jo näitä "ennustajia" povaamassa? :)
 
Daesha mulla kävi niin että ennen kuin olin testiä tehnyt niin miespuolinen tuttavani kysyi aivan yllättäen mahdanko olla raskaana kun hän oli nähnyt sellaisen unen. Tuli kyllä aivan puskista ja paria päivää myöhemmin kun tein testin niin olihan se ilmoitettava että kyllä vaan olinkin :D Tämä ystävä sen jälkeen kertoi että olin odottanut tyttöä niin ehkä sen voi laskea nyt tähän "ennustamis"kategoriaan :D

Niin ja itse voin superhuonosti sekä ensimmäisestä että toisesta lapsesta ja toisella kertaa tuli tyttö ja toisella poika :D
 
Pahki, meillä siirtyi poika 5 kk. Heräsi aina 10 min siitä kun olin tullut nukkumaan oli kello sitten 23 tai 02 niin siirrettiin. Ties mille kävelevälle maitotankkerille oon haissu :D mut kaikkien yöt parani siirron jälkeen. Vaikka ekan yön oli mulla itkuhäly unikaverina siitäkin huolimatta et meillä vierekkäiset makkarit. Napanuoralle teki tiukkaa ;)

ainiin ja tänään kai poks 8+0 :)
 
Huomenta! Joka päivä käyn kuulumisenne lukemassa, mutta ajatuksella kommentointi jää noh.. Ajatuksen tasolle :)

Tänne tullut niin surullisia kuin iloisiakin uutisia, :hug: tarvitseville.. Monesti olen miettinyt että on tämä sellaista venäläistä rulettia, hullun hommaa. Itse yritän myös pitää pään vielä kylmänä, en uskalla varsinaisesti iloita vieläkään kun takeita onnistumisesta ei ole. Pessimisti ei pety vai miten se meni....

Meinasin alkuun ettei tule kenellekkään raskaudesta kerrottua vielä pitkään aikaan, mutta mun äiti arvasi kyllä heti, kun en tosiaan polta. Eipä tuosta sitten viitsi valehdellakaan jos suoraan kysytään. Sieltä alkaa vaan älytön hössäys ja kun ei itse tosiaan vielä antaisi itsensä innostua, niin alkaa tämä äiti-tytär suhde olla koetuksella :) no, sentään se hyöty ettei tarvi keksiä tekosyitä saadakseen hoitoapua esikoiselle neuvolan ajaksi, tuonne ekalle käynnille en vielä ota mukaan kun ei vielä tytölle kerrota.

Ekassa neuvolassa on tullut aiemmilla kerroilla käytyä, ei kummallakaan kerralla sydänäänistä ollut edes puhetta. Nyt onkin tosiaan käynti jo rv 6+6, joten ei puhettakaan. Apua, onko uudelleen synnyttäjällä seuraava käynti sitten vasta rv 20+? Huh, katsoin esikoisesta että mulla oli hb tipahtanut 140:sta 110 jo rv 13 joten on mun tuohon ainakin kontrollia tingattava. Ja muutenkin, doppler varmaan hankittava, tuossahan tulee järkyn pitkä väli ihan sydänäänien kuuntelustakin :O tietty on pari ultraa välissä, mutta.... Ihanat terveydenhuollon säästöt. Neuvolakäynnit saa muuten kunta ihan itse päättää muutenkin, täällä ei esimerkiksi ole koskaan ellei ole hätä, kuin yksi lääkärineuvola raskauden aikana, siinä rv 25-28 paikkeilla. Ainoa kerta kun kohdunsuun tilannekaan tarkistetaan.. Että tuurilla mennään keski-suomessa. Neuvolalääkärille en saanut aikaa edes sairasloman tarpeessa.

pelkopolille varmaan menen, mulla takana ikävä sektiokokemus ja vaikkei sitä pysty välttämättä estämään jatkossa, niin mun tarvii saada käsitellä asia ammattilaisten kanssa, kerrata ne tapahtumat ja syyt. Lisäksi haluan papereihin maininnan kivun hoidosta (leikkauksen jälkeen). Ja toki, pessimisti kun olen, niin kohonneet riskit sektion jälkeen arveluttaa myös.

Pahki kyseli omaan huoneeseen siirrosta. Meillä vauva meni siinä 7kuisena, kun heräili meidän kyljen kääntämiseen ja jokaiseen äännähdykseen. Huono nukkuja ikänsä, tuo vähän paransi vauva-ajan unia ja vuoden verran nukuttiin kohtalaisen hyvin, vain parilla herätyksellä ja jopa kokonaisia öitä useampi putkeen. Kun pinniksen tilalle tuli jatkettava, niin siitä asti on laukannut lähes joka yö meidän väliin. Tähän kuuluu lukemattomia vaiheita, mutta tiivistettynä meillä on edelleen huono nukkuja. Samoilla silmillä mennään siis miljoonatta vuotta :)


KapuH mulla on ollut bakteerivaginoosi ihan normitilassa ja hoidettiin kun aiheutti vuotohäiriöitä, oon ymmärtäny että raskaana ollessa hoidetaan aina, normitilassa välttämättä ei?

Apua, olikohan muuta kommentoitavaa, tähän aikaan aamusta ei ihan aivot vielä toimi. Joka tapauksessa mukavaa päivää kanssaodottajat :)

Tuzzi 5+5 kai
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Huomentaa..! Häähössötystä tämä viikko, luojan kiitos se on kohta ohi! mutta en ole paljoa kerennyt kirjotteleen, hyvä että muistan olevani raskaana..! Oireita ei vaan vieläkään ole.. väsynyt olen joo, mutta siihen nyt voi olla syynä nämä häät ja koulustressi.. Ei sillä, että haluaisin nyt tähän päälle kauheena pahoinvointia ym, mutta kun olo on _aivan_ normaali.. Siksi varasinkin maanantaille VU:n.. en todellakaan jaksa odottaa vielä jotain 4-6 viikkoa,että mitä mussa tapahtuu.

Hurja tarina Riekonmarjalla! Toivotaan, että kaikki menisi nyt hyvin!

Sandri 6+4
 
Meinasin just taas jatkaa et ei täälläkään isompia oireita sinänsä, kunnes tajusin. Ei menkkoja! Muistetaanhan et kuitenkin se on se isoin oire ;)

Mulla tosiaan keskiviikko on keski ~viikko kun raskausviikko vaihtuu lauantaisin..
:) En malta odottaa ensi viikon (8.raskausviikon!!!!!) VU:ta.

Mä oon NIIIN kateinen teille jotka meette jo 9+ lukemilla. Määki haluun sinne ja mä haluan et aika menis nyt vaa siivillä. Mut p#skanmarjat ku tunti, eiku minuutti kerrallaan :| NO määhän sen ny hokaaasin, ei tätä turhaa kutsuta ODOTUSajaksi.......

Tänä aamuna kyl jäi kahvi juomatta ekaa kertaa. Hyi olkoo.

t.Emeli- 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Daesha itse olen vanhoja perinteitä kunnioittava monessa asiassa ja haluaisin, että sukupuoli olisi synnytyshetkeen asti yllätys. Samaa mieltä on myös mun oma äiti. Mies taas haluaisi tietää etukäteen. Se on rationalisti, onhan se järkevää etukäteen tietää, niin minkälaisia leluja ja vaatteita sitä hankkii. Yritin selittää, että voihan sen ensin pukea vaikka neutraaleihin, kuten vihreään ja ruskeaan :D
Asiaa oon nyt itse enemmän miettinyt ja ehkä kallistun kuitenkin siihen, että olishan se kiva tietää. Ehkä niitä suosikkinimiäkin sitten tulee mietittyä enemmän.. kai.
Mä oon sanonut, että jos siellä on kaksi tai jos vain yksi, niin se on kyllä tyttö. Mies tietenkin toivoo sitä poikaa :)

Tänään varhaisultra. Lääkärinä vielä joku ulkomaalainen, vanhempi mies. Ja voi että, miten mua jännittää ja nolostuttaa jo valmiiksi. Toivottavasti mies nyt pääsee mukaan..

7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Moi!
Olen lueskellut juttuja mutta jos nyt uskaltais jo mukaan. Myssypingu, lapsia on jo viisi ikää kohta 32.

Mulla ei ole oikein mitään oireita ja sen takia vähän matalaa profiilia olenkin pitänyt. pahoinvointia ja siinä se. Pelko on että menee kesken. Tosin Imetä vielä tuota nuorimmaista ja oon ajatelut että jos se jotenkin vie oireita pois. Mene ja tiedä. Tänään jos viimein soittaisin neuvolaan.
ONko teillä faceryhmää? siellä kun tulee notkuttua ja kirjoitelutakin olis kiva liittyä.
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Raskausoireita ei täälläkään juurikaan ole. Ei pahoinvointia, eikä oikeestaan muutakaan. Noh, eipä ollu viime raskaudessakaan, paitsi jossain vaiheessa iski se koko raskauden kestävä nälkä ja väsy :whistle: Tällä hetkellä ainoa oire taitaa olla rintojen muuttuminen. Eli nännipihat on tummentuneet, nännit suurentuneet ja ovat jotenkin turpean oloset. Tissit eivät kuitenkaan kokoa ole kasvaneet (hitto!) :D Mieskin jo sanoi, että tissini näyttävät samoilta, kun viimeksi synnytyksen jälkeen..

Tänään rakas poikani täyttää 4-vuotta ja minä puolestani poksun 5+0! :heart:
Voi kunpa aika maaliskuuhun menisi nyt hirveetä vauhtia :p Pääsis neuvolaan ja ultraan ja kaikki vähän niinkun konkretisoituis.. Nythän tää on tämmöstä odottelua vaan, eikä kumminkaan uskalla mitään ostella tai pahemmin suunnitella, kun niin alussa vielä ollaan.. puuh..

dolly 5+0
 
Eiks toi facebookin ryhmä ole ihan salainen ettei muut voi nähdä että olen sellaisessa ryhmässä? Ei olla kerrottu vielä kun mun serkulle niin siellähän kaikki saapi tietää jos näkyy.mä voisin siihen liittyä kyllä.kelle piti laittaa pyyntöä?
 
Pahki, me siirrettiin esikoinen omaan huoneeseen 7,5kk iässä. Pidettiin samalla pientä unikoulua kun alkoi taas heräillä vähän väliä, opetettiin nukahtamaan itse omaan sänkyyn ja samalla jäi myös yöimetys kokonaan. Muutamassa yössä alkoikin sit nukkua yöt läpeensä ja kaikkien unet parani huomattavasti kun ei heräilty toistemme kahinoihin.
 
Mistä tuo sana "poksua" oikein tulee? Itse ihan kauhistun kun te kaikki koko ajan poksutte, koska omissa korvissani se kuulostaa siltä kuin sikiöpussiin tulisi POKS reikä ja lapsivedet jo lorisisivat...

- Bhumi rv 6+4 ei halua poksua mutta OKSensi äsken taas...
 
Uudet taas päivitetty, tervetuloa :)

Ihana toi Koala-keinu tilaajalahja. Meillä vaan vauva saattaisi saada turhan kovat vauhdit isoveljien toimesta joten täytyy tyytyä perinteiseen äitiypakkauksen laatikkoon.

pahki Meillä esikoinen siirrettiin omaan huoneeseen n.7kuukautisena ja nuorempi samaan huoneeseen joskus vuoden ikäisenä. Molemmat on olleet aika levottomia nukkujia ja kuopus herää edelleen yöllä/aamuyöllä ja haetaan se sit meidän sänkyyn. Yöunet ei meidän lapsilla parantuneet vaikka siirrettiin eri huoneeseen, mutta ainakin iltaisin meidän makuuhuone+sänky on lapsivapaa. :)

tuzzi suosittelen pelkopolille menoa, itseäni auttoi tosi paljon edellisen synnytyksen ja omien tunteiden läpikäyminen. Meen varmaan nytkin raskausaikana vaikka viime synnytys menikin ihan ok.

sukupuoli taitaa mietityttää enemmän muita kuin meitä. Mun suvussa on paljon poikia. Mulla on kaksi veljeä ja molemmilla vain poikia. Ja meillä siis kaksi poikaa. :) Mun miehen isä kysyi jo varhaisultran jälkeen että näkyikö sukupuoli :D. No ei nyt vielä sentään..

Mulla on tänään synttärit ja nautin omasta seurastani ja ihanasta rauhasta kun molemmat pojat on mummolassa.

Aurora 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty! Labraan aikaa varata ja nt ultraan. Kyseli meinaanko vu:aan mennä, jos meen niin tääl hämeenlinnas lääkärikulmas ois halvin n.80€. Ja jos meen niin nlalääkäri on sit turha et sit soittaa sinne niin peruu sen. Seuraava neuvola on rv 16 tienoilla, ja odotan toista. Eikös täällä jotain keskustelua siitä käyty et milloin on sit seuraava...

Tänään ei oo mikään kestäny viel sisällä :( saa nähdä meneekö koko päivä pönttöä moikkaillen. Kovasti rauhoitteli neuvolassa että se on vaan hyvä merkki siitä et kaikki on hyvin. Toivotaan!

-miude- ja 8+4 näillä tiedoilla, varsin muuttuu ultran jälkeen!
 
Bhumi, minä olen ajatellut että kun tulee uusi viikko niin ööh... poks. :D Kieltämättä mielikuva poksahtelevista naisista on aika hämmentävä. :D

Voi hitto, vaaleanpunaista valkovuotoa. Tai vaaleanpunertavaa. Jo toisena aamuna peräkkäin. Tulisikohan limakalvoista?

Emeli-, samat tunteet täälläkin. Aika menee hiiitaaaastiiiiii. Toisaalta jokainen päivä eteenpäin on voittoa.

Tänään olisi tarkoitus käydä ostamassa jotkut mukavemmat housut kotikäyttöön. Äitiyshousut tuntuu vähän liioittelulta, kun päivisin omat housut kyllä menevät eikä mistään mahasta tai turvotuksesta ole tietoakaan. Mutta sitten illalla taas saa avata napit ja vetskarit...

Joku kysyi painajaisista. En ole nähnyt. Pikemminkin abstrakteja ja sekavia unia, välillä jotain ihan "järkevääkin". Viime yönä näin unta, että kännykkään sai sovelluksen josta näki montako päivää vanha sikiö on ja mitä se haluaa. Jostain syystä omani halusi oliiviöljyä, sitä sitten pistettiin letkulla suoraan kohtuun. :D Voi hyvää päivää. Tämä oli siitä järkevimmästä päästä...
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Aniko
Tuzzi: saako kysyä, mikä sinulla meni sektiossa pieleen? Minulla kumpikin raskaus päättyi sektioon, koska tytöt napottivat kumpikin perätilassa. Ja kuulemma jos kaksi sektiota on, niin sitten kolmaskin on, oli se sitten oikein päin tai ei....

Mulla meni ensimmäinen sektio hyvin, mutta toisessa epiduraalipuudutus jostakin syystä epäonnistui, ja tunsin kipua kun alkoivat leikata. Niinpä joutuivat nukuttamaan minut ja vasta heräämössä pääsin huutelemaan, että kumpikos sieltä nyt oikein tuli.... :) Muuten toivuin sektioista hyvin, ja olin heti seuraavana päivänä ylhäällä, eikä kipuja juurikaan ollut. Fiksut lääkärit vielä leikkasivat toisenkin niin, että mahassa on vain yksi siisti arpi.

Mutta hieman tuo viimeisimmän sektion vuoksi tuleva jännittää, mutta aion myös ottaa asian esille heti kun tämä raskaus vähän pidemmällä on. Itseä mietityttää myös se, et kestääkö kohtu hyvin vielä arpineen kaikkineen kolmannen raskauden. Minulla on kohdussa myös väliseinä, minkä vuoksi kohtu on tavallista lujemmalla raskauden aikana.

Sukupuoli: meillä oli ensimmäinen kohtuun kuollut (16.viikolla) poika, sen jälkeen on syntynyt kaksi tyttöä. Kumpaakaan emme siis halunneet tietää etukäteen. Minulla oli ensimmäisessä poikaolo, toisessa osasin jo odottaa tyttöä kun raskaus oli niin samanlainen. Itse kiinnitin huomiota siihen, ettei säärikarvat kasvaneet juuri ollenkaan viimeisen kolmanneksen aikana, kun tyttöjä odotin ;)

Nyt tervetulleita olisivat siis kumpi vain. Olisi ihanaa, jos olisi kolme tyttöä, mies varmaan toivoisi poikaa, kunhan nyt ehtii tuohon ajatukseen uudesta vauvasta tottua.... Olen aina varustautunut pienempiin kokoihin neutraaleilla väreillä, ja niin teen varmaan nytkin. Tyttö jos tulisi, niin vaatteita ainakin olisi. Siltikin, vaikka olen ehtinyt jo myymäänkin niistä ison osan pois....

Riekonmarja 6 + 4 (tai jotain sinne päin)
 

Yhteistyössä